ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

دلیل شارژ نشدن گوشی ، علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-07-06 12:27:04. شارژ نشدن گوشی موبایل می‌تواند بنا به علت های مختلف رخ دهد. به عنوان مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی موبایل شما باشند. شارژ نشدن گوشی موبایل می‌تواند بنا به علت های مختلف رخ دهد. به عنوان مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی موبایل شما باشند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
دلیل شارژ نشدن گوشی ، علت شارژ نشدن گوشی چیست؟
علت شارژ نشدن گوشی
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

این‌ روزها که تلفن‌های هوشمند همچون عضوی از بدن انسان هستند، وقوع کوچکترین مشکلی برای آن‌ها می‌تواند برای ما بسیار غیر قابل‌ تحمل باشد. مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش یکی از این مشکلات است که احتمالاً همه ما با آن روبه‌رو شده‌ایم. این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ به‌ طور مثال مشکلات و تعمیرات سخت افزاری گوشی یکی از این دلایل است. این شرایط معمولاً برای گوشی‌های سامسونگ دردسر ساز می‌شود. ما در مطلب سعی کرده‌ایم شما را با روش‌هایی که می‌تواند در چنین موقعیتی کارساز باشد، آشنا کنیم. بنابراین مطلب مشکل شارژ نشدن گوشی را از نظر بگذرانید.

در برخی شرایط خاص و نادر یک اتفاق دیگر رخ می‌‌دهد! در این حالت نادر گوشی اتصال شارژر را تشخیص داده و علامت شارژ را نشان می‌دهد اما در عمل و واقعیت باتری دستگاه شارژ نمی‌شود! به این مشکل اصطلاحا نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی می‌گوییم. اما دلیل بروز این مشکل چیست و چطور قادر به رفع آن خواهیم بود؟ عمر کابل شارژ ها تا حدی بوده و در ابتدا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و اگر کابل مشکلی نداشت، به سراغ موارد گفته شده بروید.

  حتما شما هم وقتی بعد از یک روز کاری طولانی، زمانی که شارژ تلفن همراه‌تان رو به پایان است؛ گوشی را به شارژر متصل کرده‌اید و متوجه شده‌اید که گوشی شارژ نمی شود، این سؤال را از خود پرسیده‌اید. این اتفاق واقعا ناامیدکننده است و تلاش  برای تشخیص مشکل و برطرف کردن آن، حتی می‌تواند ناامیدکننده‌تر هم باشد. در اینجا به چند مورد از راهکارهایی پرداخته‌ایم که ممکن است برای حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی یا شارژ نشدن گوشی، به کمک شما بیاید.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

در برخی شرایط کاربران بعد از اتصال شارژر به گوشی متوجه می‌شوند که دستگاه در حال شارژ نیست! به بیان دیگر گوشی آن ها با اتصال به شارژر شارژ نمی‌شود! دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است منجر به بوجود آمدن این مسئله شده باشند. بنابراین لازم دانستیم که این دلایل را در قالب یک مقاله خدمتتان ارائه کنیم.

علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن می‌تواند بنا به علت های مختلف رخ دهد. به عنوان مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی موبایل شما باشند. هنگامی که بر اثر خراب بودن این قطعات گوشی شارژ نشود، اتصال شارژر به دستگاه هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت. یعنی در این شرایط زمانی که شارژر را به گوشی نصب کنید هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و گویا گوشی اصلا متوجه اتصال شارژر نخواهد بود.

 

شارژ نشدن گوشی

 علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

یکی از دلایل عمده برای شارژ نشدن گوشی در حالت روشن، مشکلات نرم افزاری است؛ در چنین شرایطی یکی از راه حل هایی که می توان به وسیله آن این مشکل را برطرف کرد، آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است! این مشکل به علت Open Source بودن اندروید، در گوشی های هوشمند اندرویدی بیشتر دیده می شود!

 

روش اول

برای حل این مشکل در قدم اول توصیه می شود سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نمایید. برای برخی از مدل های گوشی های هوشمند، با انتشار آخرین آپدیت، گوشی اعلان آپدیت را به کاربر می دهد و کاربر می تواند آپدیت جدید را دانلود و نصب نماید؛در صورتی که به این روش نمی توانید سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نمایید، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

روش دوم

یکی دیگر از روش هایی که برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن توصیه می شود، فلش کردن گوشی است! شما می توانید با استفاده از برنامه Dr.fone در منزل گوشی خود را فلش کنید! البته توجه داشته باشید که بعد از فلش کردن، تمامی اطلاعات گوشی شما پاک می شود و به همین دلیل توصیه می شود اگر اطلاعات مهمی در گوشی خود ذخیره کرده اید، قبل از فلش کردن، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

در صورتی که در منزل موفق به فلش کردن گوشی خود نشدید، می توانید به مراکز خدمات و تعمیرات موبایل مراجعه کرده و برای فلش کردن گوشی خود، اقدام نمایید.

 

My-iPhone-Wont-Charge-Heres-The-Real-Fix.-828x466

 

 علت شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

دلایل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش به علت‌هایی بسیاری برمی‌گردد. گاهی با یک تکان به سیم شارژر مشکل حل می‌شود؛ گاهی نیز اتصال شارژر به گوشی هیچ نتیجه و عکس‌العملی ندارد. مثلاً وقتی مشکلات باتری گوشی پیش می‌آید. اما دانستن دلایل احتمالی این مشکل می‌تواند در 90 درصد کارساز باشد و مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش و یا روشن را حل کند.

 

آداپتور علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش می‌تواند مربوط به آداپتور باشد. کابل شارژ خود را با آداپتور دیگری امتحان کنید. اگر مشکل از آداپتور بود برای خرید آداپتور جدید توجه داشته باشید که آداپتوری تهیه کنید که با اطلاعات آمپر و وات موجود روی بدنه آداپتور مطابقت داشته باشد.

 چراکه اگر گوشی خود را با آمپر و وات بیش از آنچه که برای باتری شما تعریف شده شارژ کنید، به زودی شاهد خرابی باتری موبایل‌تان خواهید بود. اگر امکان دسترسی به آداپتور ندارید گوشی را با کابل به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و از سالم بودن آداپتور مطمئن شوید. آداپتور معیوب باتری گوشی را خراب کرده و می‌تواند عامل کندی و هنگی گوشی نیز باشد. استفاده از لوازم جانبی فیک می‌تواند کارکرد گوشی را با مشکلات جدی همراه کند، سعی کنید لوازم جانبی خود را از فروشگاه معتبری تهیه کنید.

 

اطمینان صد درصدی از شارژ شدن دستگاه با Ampere

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش یا روشن در ابتدا باید دلیل شارژ نشدن را بررسی کرد. نصب و اجرای اپلیکیشن Amprere که می‌توانید آن را از گوگل‌ پلی دانلود کنید، یکی از برترین راه‌ها برای شناسایی مشکل شارژ نشدن گوشی است. ابتدا گوشی خود را به شارژر متصل کنید، اپلیکیشن مورد‌نظر را اجرا کنید. سبز بودن آیکون شارژ به‌ معنای سالم بودن گوشی در‌ حال‌ شارژ است. اما اگر آیکون نارنجی بود، متأسفانه گوشی شما به‌ صورت کامل و درست شارژ نمی‌شود.

 

 علت شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

 

علت شارژ نشدن a20s

وجود مشکل در سوکت شارژ گوشی

اگر سوکت شارژ گوشی یا پورت یو اس بی شارژ دچار مشکل شود امکان اختلال در روند شارژ دستگاه وجود دارد. شما می توانید با یک حرکت ساده مشکل شارژ نشدن موبایل سامسونگ را برطرف کنید.

برای این کار پس از خاموش کردن گوشی در صورت امکان باتری آن را خارج کنید. با استفاده از یک شی کوچک ، به عنوان مثال خلال دندان، زائده درون پورت یو اس بی را به مقدار کمی جابجا کنید. توجه داشته باشید با انجام این کار به سوکت شارژ گوشی خود آسیبی نرسانید. پس از این جابجایی باتری را در گوشی قرار دهید و گوشی را به شارژ وصل کنید.

 

وجود مشکل در سوکت شارژ گوشی

وجود محدودیت در باتری

به دلیل وجود محدودیت در عمر باتری موبایل و تبلت بعد از گذشت زمان عملکرد باتری به شدت افت خواهد کرد. اگر در شارژ باتری های با عمر بالا دچار مشکل هستید ، این اختلال نیز به همین دلیل است. در بعضی از مواقع شارژ نشدن موبایل سامسونگ و تغییر ظاهر باتری نشان دهنده این موضوع است. باتری های فاسد متورم می شوند و در مواقعی باتری دچار نشت مایع خاصی خواهد شد.

در گوشی های با باتری غیرقابل جداسازی دستگاه را روی یک سطح صاف و به پشت قرار دهید. با چرخاندن موبایل متوجه عیب در باتری آن خواهید شد. اگر باتری گوشی شما متورم شده باشد، هنگام چرخش دچار مشکل است.

مشکل در آداپتور

در شارژر هایی که کابل و آداپتور آن جدا می شوند وجود مشکل در آداپتور می تواند باعث بروز اشکال در شارژ و شارژ نشدن موبایل سامسونگ شود. ممکن است آداپتور گوشی در اثر اتصال و جداسازی مداوم خراب شود. همچنین ممکن است شل شدن آداپتور بر اثر این اتصال و جداسازی در فرآیند شارژ مشکل ایجاد کند. بنابراین عملیات شارژ را با یک آداپتور جدید امتحان کنید.

خرابی کابل شارژر

وجود اشکال در شارژ گوشی سامسونگ باعث عدم انتقال انرژی به گوشی می شود. در شارژرهایی که کابل و آداپتور شارژ از یکدیگر جدا می شوند با تعویض کابل با کابل دیگر می توان این مشکل را تشخیص داد. توجه داشته باشید که اگر قصد تعویض کابل شارژ را دارید از خرید محصولات غیر اصل خودداری کنید. این گونه از محصولات باعث آسیب به دستگاه شما خواهند شد. بهترین نوع کابل ، کابل شرکتی است که استاندارد های لازم در آن رعایت شده باشد.

علت شارژ نشدن گوشی a21s

بررسی کابل رابط

این مرحله یکی از اصلی ترین مراحلی است که باید دقت زیادی به آن داشته باشید. در اغلب موارد دلیل بروز مشکل شارژ نشدن باتری گوشی با سیم رابط شارژر دستگاه ارتباط دارد. در دقم نخست سیم را از نظر ظاهری بررسی کنید. سیم شارژر نباشد زدگی، خوردگی، پارگی و غیره داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است با اختلال مواجه شود و حتی سرعت شارژ شدن باتری گوشی شما به دلیل این مسائل کاهش یاید.

بررسی پورت شارژر گوشی

شارژ باتری گوشی فقط زمانی انجام می‌شود که کانکتورهای پورت شارژ گوشی یا نرینه انتقال دهنده شارژ موجود بر روی یک سر کابل ارتباط مستقیم برقرار کند. اگر هر چیزی مانع برقراری این ارتباط شود، در شارژ باتری دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، چربی و چسبیدن چیزهایی مثل شکلات در سوکت شارژر گوشی، کاربر با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است.

بررسی پورت شارژر گوشی

فورس ریستارت دستگاه

در برخی شرایط دیده شده که فورس ریستارت (Force Restart) دستگاه منجر به رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که شما هم به این مسئله به عنوان یکی از راه حل های خود نگاه کنید. اگر گوشی شما اندرویدی است برای فورس ریستارت آن عموما باید از دکمه‌های تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) استفاده شود، اما ممکن است نحوه انجام فورس ریستارت در برخی دستگاه‌ها کمی متفاوت باشد. برای آشنایی با نحوه فورس ریستارت کردن گوشی اندرویدی خود تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و ضمن بیان مدل گوشی هوشمندتان از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

چرا گوشی شارژ نمی شود؟

امروز زودکمک به شما کمک می کند که بدانید مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی چیست و چطور باید این مشکل را حل کنید. اما اگر در این زمینه اطلاعات داشته باشید، نگرانی شما کمتر می شود. شارژ نشدن موبایل یک مشکل عامیانه است؛ یعنی محدود به برند خاصی نیست و افراد زیادی ممکن است با آن مواجه شوند. شارژ نشدن گوشی دلایل زیادی دارد؛ ممکن است پای یک مشکل نرم افزاری در میان باشد و مشکل با راحتی برطرف شود. اما گاهی هم مسئله سخت افزاری بوده و نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی موبایل است.

 

دلایل شارژ نشدن گوشی

وقتی گوشی شارژ نمی شود، باید علت را در باتری، شارژر، کابل شارژ، درگاه شارژ و حتی تنظیمات موبایل جستجو کرد. ممکن است باتری آسیب دیده باشد یا به درستی در جایگاهش قرار نگرفته باشد. خرابی سوکت ها و اتصالات باتری هم متهم ردیف دوم محسوب می شود. ایرادات نرم افزاری همچون ویروسی شدن، قدیمی بودن سیستم عامل و حتی گاهی پر بودن حافظه هم دلایل دیگر شارژ نشدن گوشی هستند. از خرابی برد، سوکت شارژ و تعمیرات موبایل تعویض سوکت شارژ، مدار شارژ، آی سی شارژ و پارگی کابل شارژ یا خرابی آداپتور هم نباید غافل شد. البته همچنان نشانگر اصلی به سمت باتری است.

 

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ

تصور کنید که کار ضروری‌ای دارید و گوشی سامسونگ‌تان شارژ نمی‌شود، یا درصورتی‌که شارژ می‌شود باتری گوشی زود خالی می‌شود. البته شارژ نشدن گوشی بر اثر ضربه طبیعی است در غیر اینصورت باید دلایل دیگری را بررسی کرد. اما چه راهکاری برای مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش وجود دارد؟

 

با برنامه Ampere مطمئن شوید گوشی در حال شارژ است

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن و خاموش مراحل یکسانی وجود دارد. قبل از هر چیزی باید منشأ شارژ نشدن گوشی سامسونگ را شناسایی کنیم. اگر گوشی شما روشن می‌شود و سریع خاموش می‌شود بهتر است با برنامه Ampere مطمئن شوید که گوشی سالم بوده و به درستی شارژ می‌شود.

اپلیکیشن Ampere یکی از بهترین اپیلکیشن‌ها برای شناسایی مشکلات باتری موبایل است. ابتدا اپلیکیشن Ampere را از Play Store دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه، گوشی خود را به شارژ ‌زده و اپ Ampere را جرا کنید. اگر آیکن درصد شارژ سبز رنگ باشد به معنای این است که گوشی شما سالم بوده و گوشی در حال شارژ است؛ اما چنانچه آیکون درصد شارژ نارنجی باشد نشان‌دهنده این است که گوشی شما به درستی شارژ نمی‌شود.

 

بررسی پورت شارژر گوشی

شارژ باتری گوشی فقط زمانی انجام می‌شود که کانکتورهای پورت شارژ گوشی یا نرینه انتقال دهنده شارژ موجود بر روی یک سر کابل ارتباط مستقیم برقرار کند. اگر هر چیزی مانع برقراری این ارتباط شود، در شارژ باتری دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، چربی و چسبیدن چیزهایی مثل شکلات در سوکت شارژر گوشی، کاربر با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است.

 

علت شارژ نشدن گوشی

همانطور که اشاره کردیم، اصلی ترین علت شارژ نشدن گوشی ایجاد یک مشکل در بخش سخت افزاری و خصوصا سوکت شارژ یا کابل شارژ می باشد. اما با این حال یک سری فاکتورهای دیگر هم  نیز وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد گوشی شده و دلیلی بر شارژ نشدن آن نیز باشند. مانند مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی که در مقاله های قبلی به آن پرداختیم، برخی از این فاکتورها می توانند نرم افزاری و برخی دیگر نیز می توانند سخت افزاری باشند که در ادامه سعی شده است مهمترین آن ها را مورد بررسی قرار داده و راهکار حل آن مشکل را نیز برایتان توضیح دهیم.

 

علت شارژ نشدن گوشی

 

تغییر پریز برق

اگر پس از اتصال شارژ به گوشی دریافتید که دستگاه شارژ نمی‌شود، اولین کاری که باید بکنید این است که پریز برقی که آداپتور شارژ به آن وصل است را بررسی نمایید. شاید این مسئله برایتان عجیب باشد اما در بسیاری موارد دیده شده که کاربران به طور ناخودآگاه شارژ را به پریز تلفن متصل کرده‌اند و یا از چند راهی معیوبی استفاده کرده‌اند و با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه هستند که کاملا هم طبیعی است. بنابراین در اولین قدم حتما پریز شارژ را بررسی و اگر امکان دارد از یک پریز دیگر برای نصب شارژ و شارژ باتری گوشی استفاده کنید.

 

بی کیفیت بودن کابل شارژ

مهم ترین و شایع ترین علت شارژ نشدن گوشی، مربوط به کابل شارژر است. کابل شارژر موبایل به دلیل اینکه دائماً با جریان برق در تماس است، یکی از آسیب پذیرترین لوازم جانبی در موبایل است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود کابل شما نتواند به خوبی و با سرعت بالا گوشی را شارژ کند.

 برای مثال، اورجینال نبودن کابل و کیفیت پایین آن میتواند در نحوه شارژ شدن گوشی شما تاثیر گذار باشد. توصیه ما این است که تا حد امکان کابل ثابت ماندن شارژ گوشی را از سایت های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا دیگر لازم نباشد برای یک کابل چند بار هزینه اضافی پرداخت کنید.

 

بی کیفیت بودن کابل شارژ

 

وجود مشکل در سوکت شارژ گوشی

اگر سوکت شارژ گوشی و یا پورت یو اس بی شارژ دچار مشکل شود امکان اختلال در روند شارژ دستگاه شما وجود دارد. شما می توانید با یک حرکت ساده دلیل شارژ نشدن گوشی سامسونگ و دیگر گوشی ها را برطرف کنید.

برای این کار بعد از خاموش کردن گوشی در صورت امکان باتری آن را خارج کنید. با استفاده از یک شی کوچک ، مثل خلال دندان، زائده درون پورت یو اس بی را به مقدار کمی جابجا کنید. توجه داشته باشید با انجام این کار به علائم خرابی سوکت شارژ موبایل شارژ گوشی خود آسیبی نرسانید. پس از این جابجایی باتری را در گوشی قرار دهید و گوشی را به شارژ وصل کنید.

 

منبع برق دیگری انتخاب کنید

کاملاً ممکن است که گوشی یا شارژر شما اصلاً مشکلی نداشته باشد ، بلکه بیشتر مشکل از منبع تغذیه ای است که می خواهید از آن شارژ بگیرید. اگر می خواهید از شارژر دیواری استفاده کنید ، سوکت دیگری یا شارژ مستقیم از کامپیوتر یا لپ تاپ را امتحان کنید. اگر از پورت یو اس بی رایانه خود شارژ می کنید ، از پورت دیگری استفاده کرده یا از آداپتور دیواری استفاده کنید. اگر هنگام تغییر منابع تغذیه ، دستگاه شما شروع به شارژ کند ، این مشکل را پیدا کرده اید و ممکن است لازم باشد که به دنبال تعمیر منبع برق خود باشید.

 

کابل شارژ و شارژر را چک کنید

اگر گوشی شما تاکنون به خوبی شارژ می شده و  یک باره با مشکل عدم شارژ شدن روبرو شده اید و یا به درستی شارژ نمی شود، اولین و سریع ترین راهکاری که می توانید برای پیدا کردن سر منشا مشکل آزمایش کنید، عوض کردن شارژر و کابل شارژ است.

برای این منظور می توانید از یک شارژر دیگر هماهنگ با گوشی خودتان و یک کابل شارژ دیگر استفاده نمایید. در این شرایط اگر مشکل موبایل رفع شد، می توان متوجه شد که مشکل اصلی از کابل شارژ یا شارژر گوشی است و شما باید یکی از آن دو را که خراب شده است، تعمیر یا تعویض کنید. اما اگر همچنان مشکل وجود داشت پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

خرابی آی سی شارژ گوشی

آی سی شارژ یکی از اساسی ترین قطعات در داخل هر اسمارت فونی است که وظیفه تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در عملکرد گوشی موبایل را به عهده دارد.  دومین علت شارژ نشدن گوشی همراه میتواند عیب در آی سی شارژ گوشی باشد. برای اینکه مطمئن شوید این قطعه حساس در گوشی شما ایراد دارد یا نه، باید گوشی را حتماً در اختیار یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس قرار دهید.

 

گوشی خود را در حالت خاموش شارژ کنید

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری نیز ممکن است باعث شود تا که گوشی شما شارژ نشود و یا سرعت شارژ شدن آن بسیار کاهش یابد. برای اطمینان از این موضوع، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را خاموش کرده و سپس آن را به شارژر وصل کنید.

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی برطرف شد و گوشی با سرعت معمولی خود شارژ شد، می توان اینطور در نظر گرفت که سیستم عامل گوشی شما دچار اشکال شده و یا یکی از برنامه های آن به خوبی کار نمی کند و از حداکثر توان گوشی استفاده می کند که باعث می شود تا سرعت شارژ گوشی فوق العاده کاهش پیدا کند.

 

مشکل در آداپتور

در شارژر هایی که کابل و آداپتور آن جدا می شوند وجود مشکل در آداپتور می تواند باعث بروز اشکال در شارژ و دلیل شارژ نشدن گوشی سامسونگ شود. ممکن است آداپتور گوشی بر اثر اتصال و جداسازی مداوم خراب شود. همچنین ممکن است شل شدن آداپتور بر اثر این اتصال و جداسازی در فرآیند شارژ مشکل ایجاد کند. بنابراین عملیات شارژ را با یک آداپتور جدید امتحان نمایید.

 

مشکل در آداپتور

 

تلفن خود را در حالت ایمن شارژ کنید

به عنوان گام بعدی، تلفن خود را در حالت ایمن بوت کنید. به طور کلی می‌توان حالت امن و یا Safe Mode را یک محیط سند باکس دانست که گوشی را فقط به نرم افزاری که در ابتدا دارد، تبدیل خواهد کرد؛ این به این معناست که تمامی برنامه‌های شخص ثالث که دانلود کرده‌اید در حالت ایمن اجرا نخواهد شد.

در صورتی که بتوانید گوشی خود را در حالت ایمن شارژ نمایید، قطعا متوجه خواهید شد که مشکل شارژ نشدن گوشی شما مربوط به یک برنامه شخص ثالث است. شما باید هر چه سریع‌تر، کلیه برنامه‌هایی که اخیرا دانلود کرده‌اید را از موبایل حذف کرده و گوشی را مجددا راه‌اندازی نمایید تا مشکل برطرف شود. در صورتی که نمی‌توانید مشکل را با این روش حل کنید، راه‌اندازی مجدد کارخانه می‌تواند کارآیی بیشتری برای شما داشته باشد.

برای ورود به حالت ایمن در بیشتر دستگاه های جدید اندرویدی باید دکمه پاور را فشار بدهید و نگه دارید. در ادامه باید گزینه خاموش را لمس کنید و لحظاتی را در همان حالت صبر کنید؛ گوشی شما به سرعت با حالت ایمن راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

شما برای خارج شدن از حالت Safe Mode باید روش مربوطه را تکرار کرده و گزینه Restart را انتخاب نمایید. از آن جایی که تمام پوسته‌های اندروید شما به شیوه مشابه عمل نمی‌کنند، روند ورود به حالت ایمن می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که روش ذکرشده برای ورود به Safe Mode در گوشی اندرویدی شما عمل نکند، می‌توانید از وب سایت پشتیبانی گوشی هوشمند خود برای پیگیری کلیدهای ترکیبی برای ورود به حالت ایمن استفاده کنید.

 

بررسی کابل رابط

این مرحله یکی از اصلی ترین مراحلی است که باید دقت زیادی به آن داشته باشید. در اغلب موارد دلیل بروز مشکل شارژ نشدن باتری گوشی با سیم رابط شارژر دستگاه ارتباط دارد. در دقم نخست سیم را از نظر ظاهری بررسی کنید. سیم شارژر نباشد زدگی، خوردگی، پارگی و غیره داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است با اختلال مواجه شود و حتی سرعت مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ شما به دلیل این مسائل کاهش یاید.

بعد از بررسی ظاهری کابل و اطمینان از نبود مشکل، دو سر آن را بررسی کنید. یک سر آن که پورت USB است و سر دیگر آن نرینه‌ای خواهد بود که به پورت شارژر گوشی شما نصب می‌شود. این بخش به دلیل کشیدن و فشار دادن زیاد به مرور زمان ممکن است دچار مشکل شود. برای اطمینان از اینکه مشکل از کابل واسط نیست، بهترین راه حل این است که یک کابل رابط نو یا سالم را جایگزین آن کنید و سپس شارژر را به گوشی هوشمندتان متصل نمایید. اگر گوشی شارژ شد، مشخص می‌شود که کابل رابط مشکل داشته است. پس باید این کابل را تعویض کنید.

 

وجود رطوبت علت شارژ نشدن گوشی

در گوشی‌های سامسونگ سیستم ایمنی وجود دارد که در صورت وجود رطوبت در اتصالات، برای مقابله با خوردگی، عملیات شارژ را متوقف می‌کند. در صورت ایجاد این مشکل، هنگامی که شارژر را متصل می‌کنید پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود مبنی بر این که به علت وجود رطوبت شارژ انجام نمی‌شود.

 

اما در صورت وجود رطوبت برای شارژ دستگاه چه باید کرد؟

صبر کنید! رطوبت معمولا خود به خود خشک می‌شود. بنابراین با رها کردن شارژر و گوشی به حال خود برای یکی دو ساعت، می‌توان از خشک شدن آن اطمینان حاصل کرد.

به آرامی دستگاه و کابل شارژ را تکان دهید تا رطوبت آن به بیرون بریزد. به هیچ وجه اجسام نوک تیز را در سوکت دستگاه فرو نکنید. پس از برطرف شدن رطوبت، اگر همچنان با پیام عدم شارژ به علت وجود رطوبت روبه‌رو شدید، احتمالا در  حافظه‌ دستگاه، این مسئله هنوز وجود دارد. باید به روش زیر، کش یواس‌بی را در گوشی خود پاک کنید.

 

  • به منوی تنظیمات (settings) گوشی خود بروید.
  • برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.
  • برنامه‌های سیستم (System apps) را باز کنید. معمولا این گزینه در ابتدا قابل مشاهده نیست و باید گزینه‌ بیشتر (more) را در زیرمجموعه Apps انتخاب کنید.
  • تنظیمات یواس‌بی (USB Settings) را انتخاب کنید.
  • وارد تنظیمات ذخیره‌سازی (Storage) شوید.
  • گزینه‌ی پاک کردن کش و داده (Clear Data and Cache) را انتخاب کنید.
  • با طی مراحل فوق، حافظه‌ کش یواس‌بی پاک می‌شود و دیگر پیغام وجود رطوبت را هنگام خشک بودن یو‌اس‌بی ملاحظه نخواهید کرد.

 

 

حل مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

برای اینکه مشکل شارژ نشدن گوشی شما در حالتی که علامت شارژ روی باتری آن نشان داده می‌شود حل شود باید مراحل خاصی را طی کنید. بهتر است ابتدا راه حل های نرم افزاری را انجام بدهید که کم دردسرتر هستند و اگر از این راه حل ها نتیجه متناسب را به همراه نداشت، از راه حل های سخت افزاری استفاده کنید.

 

گوشی خود را خاموش کنید

در برخی شرایط خاموش کردن گوشی هم می‌تواند یکی از راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن دستگاه باشد. بعد از اینکه مراحل فوق را طی کردید و مطمئن شدید که مشکل از موارد نام برده شده نیست، این روش را برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی امتحان کنید:

 

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • 2 دقیقه صبر کنید.
  • شارژر را به گوشی وصل و آن را برای 2 دقیقه رها کنید. احتمالا در این دو دقیقه پروسه شارژ باتری آغاز می‌شود.
  • حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و گوشی را روشن کنید.
  • در بسیاری از شرایط انجام این کار می‌تواند یک ترفند جالب برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی باشد.

 

راه حل نرم افزاری

همیشه راه حل های نرم افزاری بی‌دردسرتر و کم هزینه‌تر از راه حل های سخت افزاری هستند. بنابراین در قدم اول راه حل های نرم افزاری زیر را روی گوشی موبایل امتحان کنید تا شاید مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف شود.

 

گوشی را ریستارت کنید

در برخی شرایط خاص دیده شده که ریستارت کردن گوشی منجر به رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی شده است. بنابراین این روش و راه حل را به عنوان اولین راه حل پیش رویتان امتحان نمایید چون روشی بی‌دردسر است. 

اگر گوشی شما اندرویدی است برای فورس ریستارت آن عموما باید از دکمه‌های تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) استفاده شود. اما اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید، دو حالت پیش رویتان قرار دارد. اگر آیفون شما آیفونی قدیمی‌تر از آیفون 7 و 7 پلاس است، باید دکمه پاور (Power) و هوم (Home) آن را برای مدت زمان 10 ثانیه به صورت همزمان فشرده و نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت شود.

 

گوشی را ریستارت کنید

 

گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید

گوشی که مشکل نشان دادن علامت شارژ دارد اما شارژ نمی شود را خاموش کرده، یک دقیقه منتظر بمانید و سپس شارژر را به آن متصل کنید. باز هم 1 دقیقه منتظر باشید و سپس گوشی را روشن کنید. احتمال دارد که باگ ها مشکلات موقتی که در سیستم شارژ باتری گوشی ایجاد شده از بین بروند.

 

گوشی را فکتوری ریست کنید

در برخی شرایط دیده شده که با فکتوری ریست کردن گوشی های موبایل هم مشکل شارژ نشدن آن ها و نشان دادن علامت شارژ برطرف میگردد. 

 

سیستم عامل گوشی را آپدیت/دانگرید کنید

در بعضی شرایط ممکن است بروز مشکلاتی مانند نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی ناشی از یک باگ نرم افزاری باشند که با آپدیت سیستم عامل مشکل رفع می‌شود. در سمت مقابل ممکن است برخی آپدیت های جدید هم باگ هایی داشته باشند و خود منجر به بروز مشکلات مشابه شوند.

بنابراین اگر سیستم عامل موبایل خود را به تازگی آپدیت نکرده‌اید، آن را آپدیت نمایید و وضعیت دستگاه را بررسی کنید. اما اگر در شرایط عکس، سیستم عامل گوشی خود را به تازگی آپدیت کرده‌اید و با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه شدید، سیستم عامل دستگاه را دانگرید کنید یا منتظر آپدیت جدیدی باشید که برای دستگاه ارسال می‌شود.

 

تعمیر پورت USB

سریع‌ترین، ساده‌ترین و در اغلب موارد موفق‌ترین راه‌حل این است که خودتان دست به کار شوید. اغلب علت شارژ نشدن گوشی این است که اتصال درگاه کابل شارژر و پورت گوشی به درستی برقرار نمی‌شود. این مشکل می‌تواند به دلیل نقصی در ساخت یا در آوردن و جا انداختن پی‌در‌پی کابل شارژر باشد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را خاموش کنید، در صورت امکان باتری آن را دربیاورید و از چیزی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا زبانه کوچک داخل پورت USB گوشی یا تبلت خود را جابجا کنید. این کار را با دقت و آرام انجام دهید، سپس باتری خود را مجدداً وارد کنید و دوباره آن را به شارژر متصل کنید. انجام این کار در نود درصد مواقع، علت شارژ نشدن گوشی را حل می‌کند.

زبانه کوچک در داخل پورت USB گوشی خود را چک کنید؛ کابل شارژ ممکن است به درستی با پورت گوشی اتصال برقرار نکرده باشد.

 

تعمیر پورت USB

 

گرد و غبار و ذرات مزاحم را پاک کنید

آیا گوشی خود را در جیب شلوار جین‌تان نگاه می‌دارید؟ در صورتی که چنین است، پرزهای شلوار می‌تواند همان عامل مشکل‌ساز باشند: تعداد دفعاتی که دلیل اصلی علت  شارژ نشدن گوشی تلفن همراه، پرز داخل جیب شلوار جین بوده از دستمان در رفته است!

بسیاری از کابل‌های شارژر به دلیل کثیف شدن پورت آن، دیگر به درستی کار نمی‌کنند. چرا؟ چون داخل کیف و کنار یک بسته شیرینی بوده و پورت آن شکلاتی و کثیف شده است! کمی باد با فشار می‌تواند ذرات مزاحم را پاک کند و اتصال USB شما را به حالت عادی برگرداند.

 

راه حل سخت افزاری

باتری دیگری جایگزین کنید

در صورتی که هیچ یک از روش های بالا مناسب نبود و فرایند شارژ را بهبود نبخشید باید باتری گوشی خود را عوض کنید. باتری ها پس از مدتی ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. هرچه قدر که فرایند شارژ و دشاژر در آنها بیشتر اتفاق بیوفتد و فرایند روش صحیح شارژ کردن باتری گوشی به صوت اصولی انجام نشود عمر باتری ها کمتر شده و به مرور از رده خارج می شوند و باید آنها را تعویض کنید.

پیش از خرید و تعویض باتری خود با یک تعمیرکار مشورت کنید. زیرا گوشی های مختلف به باتری های متفاوتی نیاز دارند و بعضی از گوشی های جدید با باتری های ثابت ارائه شده اند که تنها توسط تعمیرکار تعمیرات تخصصی موبایل تعویض می شوند. شما به آسانی می توانید برخی از باتری های معیوب را تشخیص دهید، مثلا سطح آنها باد کرده و یا دچار نشتی می شوند.

 

کثیف شدن سوکت USB گوشی

همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین دلایل شارژ نشدن گوشی وجود اشکال در قسمت سوکت USB گوشی است. در برخی شرایط ممکن است این مشکل چندان حاد نباشد و تنها دلیل آن، کثیف شدن سوکت باشد. گرد و غبار و کثیفی می تواند روی قسمت های مختلف سوکت نشسته و مانع ایجاد صحیح اتصال شود. برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود از تمیز کننده های مخصوص مدارات الکترونیکی استفاده کنید تا هم زنگ زدگی ها را از بین برده و هم کثیفی های احتمالی را تمیز نمایید.

 

کثیف شدن سوکت USB گوشی

 

قطعه FL 11 برد را تعویض کنید

تقریبا در 60 درصد موارد دلیل بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی از معیوب بودن قطعه FL 11 نشات می‌گیرد. بنابراین این قطعه را تعویض نمایید و دوباره وضعیت عملکرد دستگاه در حین شارژ را بررسی نمایید.

 

قطعه IC U2 برد را تعویض کنید

راه حل بعدی روش صحیح شارژ باتری موبایل نو که باید در نظر بگیرید مربوط به تعویض آی سی یا IC U2 می‌شود که روی مادربرد گوشی سوار است. احتمالا با تعویض این قطعه مشکل درست شارژ نشدن باتری برطرف می‌شود.

 

فلت شارژ را تعویض کنید

آخرین راه حلی که پیش رویتان قرار دارد مربوط به تعویض فلت شارژ گوشی یا همان داک کانکتور می‌شود. با تعویض این قطعه در 95 درصد مواقع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف می‌شود. بنابراین از این راه حل به عنوان آخرین راه حل پیش رویتان استفاده کنید.

 

علت کم شدن شارژ گوشی هنگام شارژ چیه؟

در موارد بسیار نادری ممکن است متوجه شوید که گوشی شما در هنگام شارژ به جای شارژ شدن، شارژ خالی میکند. این مسئله چند دلیل میتواند داشته باشد:

  1. آداپتور یا کابل شارژر شما معیوب است
  2. در بخشی از آی سی شارژ گوشی شما اتصالی وجود دارد
  3. باتری گوشی شما به معیوب است
  4. گوشی شما نیاز به فکتوری ریست دارد

تجربه شما در مورد قطع و وصل شدن شارژر گوشی چیست؟ اگر از روشی استفاده کرده اید که باعث حل شدن مشکل شما شده، آن را در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.

 

باتری دیگری جایگزین کنید

 

علت شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد سامسونگ یکی از مشکلاتی که در گوشی های موبایل زیاد دیده میشود، شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش است. با بررسی نمونه های متعدد گوشی ها، به این نتیجه رسیدیم که یکی از دلایل اصلی این مسئله، خرابی آی سی شارژ است. اما اگر مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن برای شما اتفاق بیافتد، احتمال خرابی در باتری، کابل شارژ یا پورت گوشی سامسونگ وجود دارد.

 

مقاله مرتبط: افزایش طول عمر باتری گوشی

 

چرا گوشی در حالت روشن، شارژ نمی شود؟!

یکی از دلایل عمده برای شارژ نشدن گوشی در حالت روشن، مشکلات نرم افزاری است؛ در چنین شرایطی یکی از راه حل هایی که می توان به وسیله آن این مشکل را برطرف کرد، آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است!

این مشکل به علت Open Source بودن اندروید، در گوشی های هوشمند اندرویدی بیشتر دیده می شود.

 

روش اول

برای حل این مشکل در قدم اول توصیه می شود سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نمایید. برای برخی از مدل های گوشی های هوشمند، با انتشار آخرین آپدیت، گوشی اعلان آپدیت را به کاربر می دهد و کاربر می تواند آپدیت جدید را دانلود و نصب نماید؛در صورتی که به این روش نمی توانید سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نمایید، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

 

روش دوم

یکی دیگر از روش هایی که برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن توصیه می شود، فلش کردن گوشی می باشد. البته توجه داشته باشید که پس از فلش کردن، تمامی اطلاعات گوشی شما پاک می شود و به همین علت توصیه می شود اگر اطلاعات مهمی در گوشی خود ذخیره کرده اید، قبل از فلش کردن، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

در صورتی که در منزل موفق به فلش کردن گوشی خود نشدید، می توانید به مراکز خدمات و تعمیرات موبایل مراجعه کنید و برای فلش کردن گوشی خود، اقدام نمایید. اگر در مورد مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن نیاز به اطلاعات و راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط  تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در این زمینه را از آن ها بخواهید. مشاوره تعمیرات موبایل

 

مشکل دیر شارژ شدن گوشی چیست؟

باتری موبایل ها ماهیت مصرفی دارند و به مرور زمان ظرفیت واقعی خود را از دست میدهند. یکی از علت هایی که گوشی ها دیر شارژ میشوند یا اینکه سریع شارژ از دست میدهند، تمام شدن عمر مفید باتری آن هاست. شما میتوانید با تعویض باتری و خرید باتری اورجینال برای گوشی خود، تا حد زیادی این مشکل را از سر راه بردارید.

راه حل دیگر این است که گوشی خود را یک بار ریست فکتوری نمایید. با این کار همه برنامه هایی که در حافظه گوشی ذخیره شده اند از بین میروند و سیستم عامل به باتری کمتری برای ادامه کار خواهد داشت.

 

مشکل دیر شارژ شدن گوشی چیست؟

 

چگونه طول عمر باتری خود را افزایش دهیم؟

در این قسمت به تعدادی نکته ساده اشاره می کنیم که اگر آن ها را رعایت کنید شارژ باتری گوشی شما دیرتر خالی می شود و به این ترتیب طول عمر باتری افزایش پیدا می کند و دچار مشکل عدم شارژ گوشی سامسونگ نخواهید شد.

نور صفحه نمایش را کاهش دهید. شدت نور صفحه به خصوص برای گوشی هایی که دارای صفحه نمایش بزرگ و شفاف هستند روی میزان مصرف شارژ باتری تأثیر بسیار زیادی دارد.

از تصویر زمینه و تم تیره استفاده کنید. امروزه گوشی های پیشرفته سامسونگ نظیر گلکسی نوت 20 دارای حالت تیره نیز هستند و فعال کردن این حالت می تواند به کاهش مصرف انرژی گوشی کمک کند.

نکته مهم دیگر این است که در قسمت تنظیمات و بخش صفحه نمایش مدت زمان روشن ماندن صفحه گوشی در حالت بلا استفاده را کاهش دهید. مدت زمان دو دقیقه یا کمتر برای خاموش شدن صفحه نمایش مناسب خواهد بود.

در قسمت تنظیمات باتری برنامه های پرمصرف را شناسایی کنید و اگر به این برنامه ها نیاز چندانی ندارید آن ها را در حالت خواب قرار دهید یا لغو نصب کنید. برخی از برنامه هایی که نصب می کنید کاربرد چندانی ندارند و فقط موجوب مصرف شارژ گوشی می شوند.

سعی کنید در پس زمینه برنامه های زیادی را به صورت باز نگه ندارید. بعد از این که از برنامه های مختلف استفاده کردید برنامه هایی که در پس زمینه باز هستند را بررسی کنید و همه آن ها را ببندید تا مانع از مصرف شدن شارژ گوشی سامسونگ شوید.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی خدمات تعمیرات موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن چیست؟

یکی از دلایل عمده برای شارژ نشدن گوشی در حالت روشن، مشکلات نرم افزاری است؛ در چنین شرایطی یکی از راه حل هایی که می توان به وسیله آن این مشکل را برطرف کرد، آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است! این مشکل به علت Open Source بودن اندروید، در گوشی های هوشمند اندرویدی بیشتر دیده می شود!

 

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ j7 چیست؟

قطعه ای دیگر که باید  قبل از کلنجار ر فتن با گوشی چک کنید آداپتور شارژر است. این موضوع مخص3وصا از آن جایی درست است که آداپتوری که استفاده می کنید کابل یو اس بی جدا می شود. ممکن است پورت یو اس بی روی اداپتور شکته شده باشد.

 

علت شارژ نشدن گوشی شیائومی چیست؟

علت شارژ نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 خراب بودن سوکت و یا اتصالات هم از دیگر عوامل شارژ نشدن گوشی شیائومی می باشد و یا در کیفیت شارژ کردن تاثیر می گذارد. عوامل دیگری هستند مانند ویروسی شدن دستگاه در نتیجه نصب بد افزار ها، قدیمی بودن سیستم عامل و یا پر بودن حافظه دستگاه از این عوامل هستند.

 

علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن چیست؟

یکی از دلایل عمده برای شارژ نشدن گوشی در حالت روشن، مشکلات نرم افزاری است؛ در چنین شرایطی یکی از راه حل هایی که می توان به وسیله آن این مشکل را برطرف کرد، آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است! این مشکل به علت Open Source بودن اندروید، در گوشی های هوشمند اندرویدی بیشتر دیده می شود!

 

وقتی گوشی شارژ نمیشه چیکار کنیم؟

اگر روش های بالا را امتحان کردید و مشکل حل نشد حتما به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا مشکل بررسی و عیب یابی بشه.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
Anita تاریخ : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید من گوشیم هواوی y7 هست دو ماهی میشد ک سوکت شارژش خراب بود دیشب درستش کردم وقتی اومدم خونه زدمش ب شارژ و ۳ درصد شارژ شد اما بعد دیدم خالی شده و الان هم اصلا شارژ نمیگیره مشکل از کجای گوشی میتونه باشه؟
ادمین

سلام دوست عزیز

ممکنه مشکل از آی سی شارژ و یا مدار شارژ باشه

تاجیک تاریخ : ۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام و خسته نباشید وقت بخیر ببخشید من یه مشکلی برام پیش اومد شارژرم‌ کامل درون سوکت نمیره که شارژ بشه اگه میشه بگید چیکار کنم
ادمین

سلام دوست عزیز

مشکل از سوکت هست و برای تعمیر باید حضوری به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

امیررضا تاریخ : ۱۸ تیر ۱۴۰۲
سلام بنده گوشیم a02s هست در حالت خاموش شارژ اضافه نمیشه ولی خوب علامت شارژ شدن هست ولی در حالت روشن ک ب شارژ متصل است کم میکنه )وقتی میخاستم بزنمش ب شارژ افتاد با شارژر اما صدمه ای ندید و اینم بگم ک بلندگوش صدا نداره
پیام تاریخ : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید گوشی من از وقتی حافظش پر شده دیگه شارژ نمیکنه تو حالت خاموشم میزنم شارژ هی قطع و وصل میشه علامت شارژ میخوام حافظه رو خالی کنم پاک نمیشه کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
ادمین

سلام

دوست عزیز پر بودن بیش از حد حافظه باعث میشه به دگوشی فشار بیاد و هارد موبایل بسوزه حتما حافظه رو خالی کنید و شارژ نشدن گوشی حتما مشکل سخت افزاری داره باید حضوری مراجعه کنید گوشیتون بررسی بشه

علی تاریخ : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
با سلام ، گوشی C7 سامسونگ من با باطری قدیمی به راحتی شارژ می شود اما وقتی باطری آن رو تعویض می کنم دیگه شارژ نمی شه ، چند باطری عوض کردیم اما افاقه نکرد ، ممنون میشم علتش روبگید.
ادمین

سلام

مشکل گوشیتون سخت افزاریه و حتما باید یککارشناس گوشی رو بررسی کنه

کامیار تاریخ : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
سلام و خسته نباشید وقت بخیر ببخشید حاجی من یه مشکلی برام پیش اومد شارژرم‌ کامل درون سوکت نمیره که شارژ بشه اگه میشه بگید چیکار کنم
ادمین

سلام دوست عزیز

ممکنه سوکت مشکل پیدا کرده باشه. باید کارشناسانمون بررسی کنن

مهدی تاریخ : ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
سلام وقتتون بخیر گوشی a21s دارم که فست شارژ نمیشه با یه شارژ معمولی که میزنم شارژ میکنه ولی مینویسه ۴ ساعت خوردی تا شارژ کامل تازه به کامپیوتر هم وصل نمیشه مشکل از چیه
مهدی تاریخ : ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
سلام وقتتون بخیر گوشی a21s دارم که فست شارژ نمیشه با یه شارژ معمولی که میزنم شارژ میکنه ولی مینویسه ۴ ساعت خوردی تا شارژ کامل تازه به کامپیوتر هم وصل نمیشه مشکل از چیه
سروش تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
خیلی ممنون من گوشیم شارژ نمیشد خاموش کردم‌گزاشتم تو شارژ موند بعد از ۵ مین روشنش کردم درست شده بود
محمد توفیقی تاریخ : ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
سلام گوشیم A72هس باید چندین بار به شارژ وصل کنم و بردارم تا شارژ شه ینی با یکبار وصل کردن وصله شارژ علامت شارژ نمیاد باید چندین بار بذارم و بردارم تا شارژ شه مشکلش کجاس اگه هم ت اون حالت که بعد چندین بار گذاشتن شارژ شد باید ب وصله دست نزنم دست زدم دوباره باید مراحل رو از اول برم!!!
ادمین

سلام

احتمالش هست که مشکل از سوکت شارژ گوشیتون باشه. حتما به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا بتونن گوشی رو بررسی و مشکل اصلی و مشخص و تعمیر کنند

امیررضا تاریخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام گوشی من samsung a8 plus 2018 هست شارژ گوشیم 3 درصد بود بعد زنگ زد گوشیم خاموش شد بعد هر چقدر به شارپ زدم نه علامت باطری میاد نه روشن میشه هیچی انگار به باطری وصل نیست اصلا ممنون میشم راهنمایی کنین
ادمین

سلام

مشکل گوشیتون سخت افزاریه، ممکنه بخاطر خرابی سوکت شارژ و یا خرابی آی سی شارژ و یا خرابی هارد گوشی هستش. باید به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا کارشناسان گوشیتون رو بررسی و مشکل رو مشخص و حل کنند.

علیرضا تاریخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
سلام گوشی a7 2016 دارم ، وقتی خاموش میشه دیگه روشن نمیشه ب اصطلاح شارژ از صفر درصد به یک درصد نمیرسونه ... ولی اگه یک درصد شارژ داشته باشه دیگه مشکلی نداره ... تعمیرگاه دهها بار بردم ولی مشکل حل نشده . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ادمین

سلام دوست عزیز

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی دارید ممکنه مشکل از باتری،سوکت شارژ آی سی شارژ باشه. باید حضوری به مرکز تعمیرات موبالی ما مراجعه کنید تا گوشیتون رو بررسی کنیم و مشکل اصلی مشخص بشه و گوشیتون تعمیر بشه

امین تاریخ : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام گوشیم روشن بود داشت شارژمیشدداومدم بایه سیم شارژدیگه تست کردم با اون شارژ نکرد که هیچی دیگه باکابل خودش وهیچ کابل دیگه ای هم شارژ نمیکنه ..22درصد شارژی هم که داشت الان تموم شد دیگه کلا خاموش شد..بردم پیش تعمیر کار سر در نیاورد..به یه تعمیر کار دیگه امروز نشون دادم تا ببینم چی میگه..در کل خاموش شده با هیچ شارژری هم شارژ نمیشه
ادمین

سلام

ممکنه مشکل از آی سی شارژ و یا مدارات داخلی شارژ باشه. بهتره حضوری مراجعه کنید تا متنخصصین ما بررسی سخت افزاری کامل داشته باشند و مشکل و مشخص کنند

کامبیز تاریخ : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید گوشی من شارژ خودمو قبول نمیکنه بعدش به شارژر یکی دیگه میزنم میزنه شارژر کابلی لطفا چک نماید چیکارش کنم
ادمین

سلام

گوشی رو با چندتا سیم شارژ و سر شارژی دیگه هم امتحان کنید اگر بازهم این مکشکل باشه ممکنه ایراد از سوکت شارژ باشه. بهتره به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا سخت افزاری کامل بررسی بشه

مهدی تاریخ : ۱۷ دی ۱۴۰۰
با عرض سلام و وقت بخیر گوشیم j52016 هس بعد گوشیم ۲ماه خاموش بود رفتم سربازی اومدم دیدم وقتی میزنم به شارژ شارژ نمیشه ایراد هم از باتری نیس علت دقیقش چی هس؟
ادمین

سلام و وقت بخیر

دوست عزیز باطری وقتی مدت زیادی خاموش بمونه شارژش خالی میشه و نیاز به شک زدن به باطری هست که سلول های باطری تازه بشن. به کارشناس مراجعه کنید.

دلارا تاریخ : ۹ دی ۱۴۰۰
سلام من گوشیم وقتی روشنه شارژ نمیشه ولی وقتی خاموشه میزنم تو شارژ شارژ میشه مشکلش چیه؟
فاطمه تاریخ : ۷ دی ۱۴۰۰
با عرض و سلام وقتتون بخیر گوشی خواهر من شارژ میشه ولی وقتی میخواد استفاده کنه شارژ گوشی کم میشه
ادمین

سلام

خرابی باتری، خرابی آی سی شارژ موبایل می تونه یکی از این دلایل باشه بهتره که به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا د لیل اصلی مشخص بشه

... تاریخ : ۱ دی ۱۴۰۰
باسلام. شارژر چه گوشی هایی رو میشه به گوشی A12 زد؟ بستگی به چه چیزی داره؟ ولتاژ شارژر یا آمپر گوشی؟ میشه دقیق توضیح بدین.
ادمین

باسلام 

دوست عزیز شارژر باید مناسب با آمپر گوشی باشد. بهتر است از شارژر خود دستگاه شارژ شود تا مشکلاتی مثل خرابی باتری پیش نیاید.

ناشناس تاریخ : ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت خوش. گوشی من A12 مال سال جدید هست و از روز اول با شارژر اصلی خودش مشکل داشت. با شارژر گوشی a20 شارژ میکردم که اونهم چند روزیه هی قطع و وصل میشه. از وقتی هم که آپدیت کردم خیلی سریع شارژ خالی میکنه. با هر شارژری که میخوام شارژش کنم دوروز شارژ میکنه و بعدش دیگه نمیکنع. گوشی رو تنظیمات کارخانه هم چندباری بردپ ولی تاثیری نداشت. چکار کنم که گوشیم شارژ بشه؟ چکار کنم که مثل قبل شارژ نگه داره؟
ادمین

باسلام

دوست عزیز امکان خرابی باتری دستگاه به دلیل اسنفاده از شارژر های متفاوت وجود دارد. دستگاه باید توسط متخصص چک شود.

ali ghara تاریخ : ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام من گوشیم سامسونگه وقتی که گوشی میزارم شارژ شارژ نمیشه حتی علامت شارژ هم نشون نمیده لطفا کمکم کنید
ادمین

باسلام

لطفا در مرحله اول از سالم بودن سوکت شارژ اطمینان حاصل فرمایید.

Sara تاریخ : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید گوشی من سامسونگ و اندروید ۱۰ هست زمانی که میزنم شارژ بالای صفحه گوشی هی میزنه(fast charging و slow charging ) یعنی این دوتا هی میان و هی علامت شارژ میاد و میره مشکل از چیه و راه حلش چیه؟ تشکر از کمکتون
ادمین

با سلام

لطفا یکبار دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

Sar تاریخ : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام گوشی من a11 هست زمانی که میزنم شارژ قطع و وصل میشه( هی علامت شارژ شدن میاد و میره) ممنون میشم سریعتر راه حل تون رو بگین
ادمین

با سلام

دوست عزیز سوکت شارژ دستگاه توسط متخصص بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

الهام تاریخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۰
سلام روزتون بخیر.راه حل safe mode برای من جواب داد و متوجه شدم که گوشیم مشکل نرم افزاری داره. ممنون از راهنمایی تون
صبا تاریخ : ۹ تیر ۱۴۰۰
سلام من گوشیم a71 هیت خیلی خوب و سریع شارژ میشد دو روزه آپدیت کردم خیلی کند شارژ میشه چکار کنم درس بشه
ادمین

با سلام

اگر از اندروید 11 استفاده میکنید مشکل از باگ نرم افزاری است. لطفا یا دستگاه را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید و یا یکبار دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

TT تاریخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام من گوشیم شیائومی هست و دوروز پیش صبح گوشیم خاموش بود وقتی روشنش کردم هنگش داشت و باز خاموش میشد خواستم بک اپ بگیرم که دیگه روشن نشد .مشکل از باتریه یا هارد؟؟؟یه اررور هم داد که سیستم اندروید کار نمیکنه
TT تاریخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام من گوشیم شیائومی هست و دوروز پیش صبح گوشیم خاموش بود وقتی روشنش کردم هنگش داشت و باز خاموش میشد خواستم بک اپ بگیرم که دیگه روشن نشد .مشکل از باتریه یا هارد؟؟؟
ادمین
با سلام هنگ کردن،داغ کردن و خاموش شدن پیاپی ار علائم خرابی هارد هست. در هر صورت دستگاه شما باید توسش متخصص چک شود. برای دریافت خدمات سریع با کارشناسان ما در مجموعه تخصصی پارس ارتباط لوتوس تماس برقرار کنید.تلفن تماس : ۰۲۶۹۱۰۰۹۰۹۱
ملکی تاریخ : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
با سلام 2ماه گوشی سامسونگA02sخریدم .زمان شارژ گوشی 4-5 ساعت طول میکشه که بنظر خیلی زیاده ممنون میشم راهنمائی بفرمائید. با تشکر
ادمین
با سلام امکان خرابی در آیسی شارژ و یا بی کیفیت بودن شارژر و کابل شارژ وجود دارد. لطفا در صورت دارا بودن گارانتی به مراکز نمایندگی مراجعه فرمایید.
Md تاریخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام ؛ گوشی من سامسونگ j1 -2016 هست - از دیروز زود شارژش خالی میشه ؛ وقتیم که می زنم به شارژ علامت شارژ میاد اما بعد از چند ساعت فقط حدود دو سه درصد شارژش زیاد میشه ممنون می شم راهنماییم کنید.
امیر تاریخ : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام وقتی گوشی رو به شارژر وصل میکنم علاوه بر اینکه شارژ نمیشه دائم ی ارورری میاد و رد میشه و میگه USB OTG رو از گوشی خارج کنید منظورش چیه گوشیم سامسونگ A30 هست با دوتا شارژر اورجینال امتحان کردم هیچ کدوم شارژش نکرد ممنون میشم کمک کنید
ادمین
با سلام لطفا برای تعویض سوکت شارژ توسط متخصص اقدام نمایید.
هستی تاریخ : ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
سلام گوشی من ایفون۱۱ هست تا همین امروز صبح هیچ مشکلی در شارژ شدن نداشت ولی از ظهر هرچه به شارژ میزنم فایده ندارم اول آلامت شارژ میاد و بعد میرود
ادمین
با سلام اگر از سلامت کابل شارژ اطمینان دارید، احتمال خرابی در پورت شارژ دستگاه هست. دستگاه باید توسط متخصص چک شود.
رضایی تاریخ : ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر میشه لطفا راهنمایی ام کنید ؟ روی گوشی من متاسفانه وایتکس ریخت سریع پاک کردم اما شارژر که میزنم یه لحظه شارژ میشه و بعد نمیشه چند ساعت گذاشتم توی برنج خشک و الان فقط با لپ تاپ شارژ میشه
ادمین
با سلام گوشی باید از نظر سخت افزاری بررسی بشه ممکنه مشکل از سوکت شارژر و یا مسیر شارژر باشه
محمد جواد تاریخ : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام من یک گوشی هواویG8دارم خیلی وقته دارم باشارژر های دیگه هم امتحان کردم باز شارژ نمیشه میشه بگید چکار کنم
ادمین
با سلام ممکنه مشکل از سوکت شارژ، آی سی شارژ و یا مسیر شارژ باشه. گوشی باید از نظر سخت افزاری بررسی بشه
R تاریخ : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام گوشی من a10sهست یک ساله خریدم الان حدود دوماه هست که خیلی دیر شارژ میشه ۷ساعت ک میزنم ب شارژ تازه میشه ۷۰درصد چکار کنم مشکل چیه؟ باشارژر های دیگه ب شارژ زدم ولی بازهم همینطور بود البته مدل اون گوشی با گوشی خودم یکی نبود
محمد مبین تاریخ : ۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام گوشی من a20s هست شارژ نمیگیره و اگر بگیره خیلی کند اما با شارژر های دیگه به خوبی و بهتر میگیره علتش چیه و برای رفع مشکل چیکار کنم
ادمین
سلام دوست عزیز با توضیحاتی که گفتید مشکل از شارژ دهست احتمالا. شارژر رو عوض کنید
سروش تاریخ : ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من تبلت a33000 لنوو دارم زدم به برق دیدم تو حالت روشن شارژ نمیشه وقتی تبلت رو خاموش خردم زدم به برق دیدم داره شارژ میشه کلا ۲ تو حالت روشن شارژ نمیشد تا اینکه یکبار تست کردم دیدم تو حالت روشن داره شارژ میشه چند روز تو حالت روشن شارژ میشد تا اینکه دوباره دیدم تو حالت روشن شارژ نمیشه
ادمین
با سلام خرابی به بخش های مختلفی مربوط است که به ترتیب به اطلاع می رسانیم و باید چک شوند : - شارژر - باطری دستگاه - سوکت شارژ - مسیر شارژ - و نهایتا آیسی شارژ