ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

20 راهکار استثنایی و تضمینی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

20 راهکار استثنایی و تضمینی برای افزایش طول عمر باتری گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2019-11-10 12:59:50. افزایش طول عمر باتری گوشی ، امروزه خیلی از گوشی‌های هوشمند دسترسی مستقیم به باتری ندارند؛ مثل گوشی‌های اپل و سامسونگ. علاوه بر این تعویض باتری نه تنها گران است بلکه نگرانی‌های زیست محیطی نیز به همراه دارد. در واقع موبایل‌های هوشمند یک فاجعه محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری گوشی به کاهش آلودگی زیست محیطی کمک می‌کند. افزایش طول عمر باتری گوشی ، امروزه خیلی از گوشی‌های هوشمند دسترسی مستقیم به باتری ندارند؛ مثل گوشی‌های اپل و سامسونگ. علاوه بر این تعویض باتری نه تنها گران است بلکه نگرانی‌های زیست محیطی نیز به همراه دارد. در واقع موبایل‌های هوشمند یک فاجعه محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری گوشی به کاهش آلودگی زیست محیطی کمک می‌کند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
20 راهکار استثنایی و تضمینی برای افزایش طول عمر باتری گوشی
افزایش طول عمر باتری گوشی
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۲۲ مهر ۱۴۰۲

 افزایش طول عمر باتری گوشی ، امروزه خیلی از گوشی‌های هوشمند دسترسی مستقیم به باتری ندارند؛ مثل گوشی‌های اپل و سامسونگ. علاوه بر این تعویض باتری نه تنها گران است بلکه نگرانی‌های زیست محیطی نیز به همراه دارد. در واقع موبایل‌های هوشمند یک فاجعه محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری گوشی به کاهش آلودگی زیست محیطی کمک می‌کند.

افزایش طول عمر باتری گوشی و روش صحیح شارژ باتری موبایل با رعایت چند نکته اساسی امکان‌پذیر می باشد. برای مراقبت از باتری گوشی و شارژ دهی بیشتر موبایل کافی ا‌ست مواردی را که در ادامه این مقاله در تعمیرات موبایل ذکر می‌کنیم، انجام دهید تا دیگر نگران خالی شدن باتری گوشی خود و کاهش عمر مفید باتری نباشید!

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

 چگونه طول عمر باتری گوشی خود  را افزایش دهیم؟

بیشتر کاربران گوشی خای هوشمند همواره به دنبال روش هایی برای افزایش عمر باتری گوشی اندروید و ایفون خود هستند. هرچند که  تکنولوژی شارژ سریع زمان فرآیند شارژ موبایل خود را بسیار کاهش داده است ، اما به دلیل بهره‌ گیری موبایل های هوشمند از باتری‌های غیرقابل تعویض، دیگر مانند گذشته به ‌آسانی نمی‌توان مشکل باتری را با تعویض باتری آن حل نمود.

 به همین علت باید با رعایت روش صحیح شارژ باتری موبایل در راستای افزایش طول عمر باتری قدم برداشت تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. باتری موبایل یکی از اصلی ترین اجزای سخت افزاری گوشی موبایل  محسوب می شود، چراکه بدون باتری عملا گوشی هیچ کارایی برای شما ندارد. در ادامه این مقاله در تعمیرات تخصصی موبایل قصد داریم به چند نکته اساسی در رابطه با باتری گوشی موبایل و افزایش طول عمر آن اشاره کنیم.

 

ساختار کلی باتری گوشی‌های هوشمند

در حال حاضر تمامی گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار از باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یون استفاده می‌کنند که این نسل از باتری‌ها قدمتی بسیار طولانی دارند و از مدت‌ها پیش، از این باتری‌ها در دستگاه‌های ارتباطی و دستگاه‌هایی که نیاز به شارژ مجدد داشتند استفاده می‌شد.

باتری‌های همراه قابل شارژ بوده و از عنصری شیمیایی به نام لیتیوم در آن‌ها استفاده می‌شود. هر باتری تعدادی سلول به همراه پایانه‌های مثبت و منفی و همچنین محلولی شیمیایی را در خود جای می‌دهد. هنگامی‌که گوشی خود را به برق متصل می‌کنید، مواد شیمیایی داخل باتری آن واکنش نشان داده و همین مسئله باعث ذخیره الکتریسیته در قالب انرژی شیمیایی می‌شود. بسیاری از شرکت‌های سازنده فناوری قصد دارد از طریقی به فناوری دست پیدا کنند که بتواند طول عمر باتری‌ها را افزایش دهد، اما تاکنون هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند اختراع خود را به تولید انبوه برسانند و همین موضوع سبب شده است تا تکنولوژی مربوط به ساختار باتری‌ها ثابت بماند.

تنها راه حلی که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر در پیش گرفته‌اند، پایین آوردن میزان مصرف باتری گوشی‌ها است که به این ترتیب کاربر کمتر مجبور به شارژ باتری دستگاه خود خواهد شد و عمر مفید باتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند از باتری موجود در دستگاه خود به مدت دو یا سه سال استفاده کنند، اما پس از این زمان ظرفیت ذخیره سازی باتری آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب کاربر باید در فواصل زمانی بسیار کم نسبت به شارژ دستگاه خود اقدام کند.

 

 

چطور عمر باتری را افزایش دهیم

 

بیشتر بخوانید: کالیبره کردن باتری چیست؟

 

عوامل اثرگذار بر روی دوام باتری گوشی‌های هوشمند چیست؟

عمر مفید باتری گوشی هوشمند شما پیش از اینکه آن را خریداری کنید، مشخص شده است. در هر حالت، عادت‌های شما می‌توانند این عمر مفید را طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر کنند. در زیر به برخی از عوامل تأثیرگذار بر عمر باتری‌ها اشاره می‌کنیم:

 

چرخه شارژ/تخلیه

در باتری گوشی‌های هوشمند تعدادی چرخه شارژ/تخلیه در نظر گرفته شده، بنابراین اکثر اوقات شما مجبور نیستید که آن‌ها را تعویض کنید. هنگامی‌که از گوشی خود استفاده می‌کنید، باتری دستگاه شما انرژی ذخیره‌شده را در قالب الکتریسیته آزاد کرده و آن را به قطعاتی مانند نمایشگر و بلندگوها می‌رساند.

معمولا عمر باتری یک گوشی با گذشت زمان ثابت نمی‌ماند؛ این میزان به‌آرامی کاهش می‌یابد. واکنش‌های شیمیایی باعث می‌شوند تا لیتیوم داخل باتری‌ها در طول چرخه طبیعی شارژ/تخلیه کاهش یابد.

 

دما

دشمنان باتری گوشی شما بسته به میزان دما می‌توانند افزایش یابند. شارژ باتری در یک محیط گرم به‌اندازه یک محیط سرد برای منبع تغذیه تلفن شما مضر است. اگر زیاد از تلفن همراه استفاده کنید، حتما متوجه شده‌اید هنگامی‌که گوشی شما داغ شده، شارژ آن نیز سریع‌تر تمام می‌شود. 

هنگامی‌که باتری گوشی‌ها بسیار داغ شود، احتمال دارد که متورم شده و یا حتی منفجر شود! اگر در یک محیط بسیار سرد گوشی خود را شارژ کنید، می‌بینید که دیرتر شارژ می‌شود. همچنین شارژ در دمای پایین می‌تواند در طول زمان ظرفیت باتری شما را نیز کاهش دهد. 

 

شارژر

یکی از موارد دیگر که باید به آن توجه کنید، نوع شارژر مورداستفاده شما است. امروزه شارژرهای زیادی در بازار موجود هستند که نوید شارژی سریع‌تر را می‌دهند. در این موارد باید مراقبت از باتری گوشی خود را بدانید! استفاده از شارژر نامناسب می‌تواند باعث کاهش و یا اضافه ولتاژ شده و همین موضوع نیز می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند. 

باتری‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در راندمان مشخصی شارژ شوند. این مسئله باعث می‌شود تا از باتری محافظت شده و همچنین از تولید گرمای اضافی نیز اجتناب شود. جهت افزایش طول عمر باتری گوشی خود، فقط از شارژرهای پیشنهادی توسط سازنده آن استفاده کنید. از سوی دیگر، در صورت تأیید سازنده تلفن همراه شما، می‌توانید از شارژرهای شخص ثالث نیز استفاده کنید.

 

عوامل اثرگذار بر روی دوام باتری گوشی‌های هوشمند چیست؟

 

روش صحیح شارژ باتری موبایل

مورد بعدی روش صحیح شارژ کردن موبایل در رابطه با صفحه نمایشگر گوشی است، همان طور که می دانید بیشترین استفاده ما از نمایشگر موبایل است و نور صفحه یکی از مهم ترین عاملی است که می تواند عمر باتری را کاهش دهد، چرا که زیاد بودن نور صفحه از شارژ باتری گوشی شما کم می کند و انرژی زیادی را مصرف می کند، پس بهتر است روشنایی صفحه را روی حالت خودکار قرار دهید.

حتما شما هم از وای فای، دیتا، بلوتوث گوشی استفاده می کنید و زمانی که وارد مکانی می شوید گوشی شما به صورت خود به خود به وای فای آنجا وصل می شود و این بخاطر تنظیمات خودکاری است که شما انجام داده اید. شما می توانید قابلیت های اتصال گوشی خود را غیرفعال و خاموش کنید. سعی کنید از گوشی خود در مکان هایی که آنتن دهی ضعیفی دارند استفاده نکنید. چرا که در این شرایط باتری از شارژ موبایل شما استفاده می کند.

 

رعایت چند نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی

 

1- شارژ گوشی حتما نباید صد در صد پر شود

متاسفانه این باور اشتباه در بین کاربران گوشی موبایل بسیار رایج است که می‌گویند وقتی که گوشی را به شارژر متصل می کنید، حتما باید منتظر بمانید تا باتری گوشی موبایل فول شارژ شود و اگر این کار انجام نشود و گوشی را زودتر از شارژ خارج کنید به باتری آن آسیب خواهدرسید!

این باور کاملا غلط است و هیچ ارتباطی به کیفیت عملکرد باتری و یا آسیب زدن به آن را ندارد. شما می‌توانید گوشی خود را هر زمان و در هر فرصت کوتاهی که داشتید به شارژ متصل کنید و قبل از اینکه فول شارژ شود از شارژر جدا کنید.

 

2- وقتی که گوشی در حال شارژ است بازی نکنید

دمای کمتر از 32 درجه فارنهایت (0 درجه سلسیوس) و بیشتر از 158 درجه فارنهایت (70 درجه سلسیوس)، باعث سرعت کاهش ظرفیت باتری‌ لیتیوم-یونی می شود. قرار دادن موبایل در خودرو زیر تابش نور مستقیم آفتاب و یا گذاشتن گوشی در فریزر برای مدت طولانی، از کارهایی می باشند که بعضی افراد به انجام آن عادت کرده‌اند!

همینطور، شارژ گوشی و انجام هم ‌زمان هر کار سنگینی اعم از تماشای ویدیو در یوتیوب و یا اجرای بازی‌ها، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. ولتاژ و یا دمای بالا، بدترین وضعیتی می باشد که باتری گوشی شما می‌تواند در آن قرار گیرد.

 

3- در حین شارژ شدن گوشی قاب گوشی را جدا کنید

توجه داشته باشید که قبل از وصل شدن گوشی به شارژر باید قاب گوشی را جدا کنید چرا که قاب می تواند باعث گرم شدن بدنه ی گوشی و یا فشار آمدن به باتری شود. این نکته را در زمان شارژ کردن گوشی حتما به خاطر داشته باشید.

 

در حین شارژ شدن گوشی قاب گوشی را جدا کنید

 

4- گوشی بیش از حد به شارژ نگه ندارید

شارژ بیش‌ازحد گوشی یکی از دلایل شایع کاهش عمر باتری موبایل است. به بیانی ساده، اگر گوشی شما بیش از زمان موردنیاز به پریز برق متصل شود، آنگاه آن را بیش از حد شارژ کرده‌اید. اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارید همیشه گوشی خود را در حالت شارژ نگه دارید، باید بدانید که این کار به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند. 

اگر طولانی مدت گوشی خود را در حالت شارژ نگه دارید، این عمل باعث می‌شود تا دمای باتری افزایش پیدا کند. این مسئله نیز می‌تواند منجر به تولید فشارهای داخلی و درنتیجه کاهش دوام باتری موبایل شما شود.

 

5-  باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم

  •  باتری را صد در صد شارژ نکنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در قبال باتری گوشی و لپ‌تاپ خودتان انجام دهید، این است که درهنگام شارژ کردن، هرگز باتری آن را به طور کامل و تا عدد ۱۰۰ درصد شارژ نکنید.

 

  •  شارژ باتری به زیر 20 در صد نرسد

خالی شدن سریع باتری گوشی  حدود زیر ۲۰ درصد به شدت می‌تواند در کاهش عمر مفید باتری گوشی موبایل موثر و تاثیرگذار باشد، به گونه‌ای که انجام عملکردهای آن را به شدت با مشکل و اختلالات جدی مواجه می‌کند.

 

آیا باید باتری گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ کنم؟

خیر یا حداقل هر بار که آن را شارژ می‌کنید نیاز نیست که کامل شارژ شود. برخی از افراد توصیه می‌کنند که یکبار در ماه شارژ کامل صفر تا ۱۰۰ درصد (یک چرخه شارژ) را انجام دهید، زیرا این کار باتری را مجدداً کالیبره می‌کند، که شبیه راه اندازی مجدد کامپیوتر است. اما دیگران این را یک افسانه می‌دانند. برای حفظ سلامت طولانی مدت باتری، شارژهای مکرر و کوتاه بهتر از شارژ کامل است.

در iOS ۱۳ و نسخه‌های جدیدتر، شارژ بهینه باتری (تنظیمات> باتری> سلامت باتری) به گونه‌ای طراحی شده است که باعث کاهش فرسایش باتری و افزایش طول عمر آن با کاهش زمان شارژ کامل آیفون شما می‌شود. هرچه باتری لیتیوم را عمیق‌تر تخلیه کنید، فشار بیشتری به باتری وارد می‌شود؛ بنابراین، پر کردن مکرر باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

 

6- گوشی خود را با شارژر های متفرقه شارژ نکنید

توجه کنید  که هر گوشی موبایل در زمان خرید، در داخل جعبه خود یک شارژر دارد و توصیه می شود همیشه شارژر خود را به همراه خود داشته باشید و به هیچ وجه از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید.

علت این کار این است  که هر گوشی با شارژری خاص و مقدار ولتاژ تعیین شده عرضه می شود و همه ی شارژرها یک نوع ولتاژ را ندارند و در صورت متصل کردن شارژرهای متفرقه به موبایل خود امکان دارد طول عمر باتری را به صورت تخریب کننده ای کاهش دهید.

 

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی چیست؟

 

گوشی خود را با شارژر های متفرقه شارژ نکنید

 

7- باتری گوشی را با تعداد  دفعات بیشتری شارژ کنید

حتماً شما هم شنیده‌اید که نباید باتری گوشی را تا موقعی که شارژ آن به صفر نرسیده، شارژ کنید اما این تصور کاملا اشتباه است. درواقع باتری‌های مدرن  از نوع باتری‌های لیتیومی و پلیمری هستند که بیشتر آن‌ها حافظه شارژ ندارند. پس نیازی نیست تا منتظر بمانید که شارژ باتری به صفر برسد.

معمولاً تولیدکنندگان باتری گوشی‌های موبایل هوشمند عمر یک باتری را براساس تعداد دفعات شارژی که به صفر می‌رسد، می سنجند که حدود 400 تا 600 بار است. درنتیجه اگر بخواهید طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید باید  تعداد دفعات شارژ آن را بیشتر کنید. به‌طوری که هر وقت شارژ باتری به 10 تا 20 درصد رسید آن را شارژ کنید. با این راهکار می‌توانید، تعداد دفعات شارژ باتری در راستای افزایش عمر آن را به 1000 تا 1100 بار افزایش دهید.

 

8- ذخیره انرژی در باتری

هیچوقت گوشی خود را بی استفاده رها نکنید که شارژ آن به صفر برسد و در نهایت خاموش شود. بخش هایی از باتری وقتی که به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار گرفته نشوند در حدود 5 تا 10 درصد آسیب جدی می‌بیند و امکان دارد از کار بیفتد. اگر که قرار است در ظول زمان خاصی از گوشی خود استفاده نکنید بهتر است  شارژ آن را در حدود 40 یا 50 درصد نگه دارید.

وقتی که گوشی شما به خاطر تمام شدن باتری خاموش بشود و شما در مدت زمان زیادی آن را به شارژ نزنید و خاموش رها کنید، امکان دارد باتری آن دیگر قابلیت شارژ را نداشته باشد و این قابلیت را از دست بدهد.

 

9- گرما دشمن باتری گوشی شما است

به غیر از موارد گفته شده، برای افزایش طول عمر باتری گوشی  باید مراقب گرم شدن آن باشید. مانند ولتاژ بالا، دمای بالا هم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش شارژ و عمر باتری داشته باشد. اگر یک باتری همواره بین دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار داشته باشد، پس از یک سال استفاده از ۸۰ درصد ظرفیت اولیه بهره می‌برد.

اگر از روش شارژهای جزئی استفاده شود، این ظرفیت از این هم بیشتر خواهد شد. اگر در اکثر مواقع دمای آن حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد، بعد از یک سال استفاده ظرفیت باتری حدود ۶۵ درصد ظرفیت اولیه‌اش می باشد.

اگر یک باتری در وضعیت شارژ ۱۰۰ درصدی قرار بگیرد و در عین حال در محیط گرمی هم باشد، پس بدترین وضعیت ممکن برای باتری تهیه شده است. به همین دلیل گوشی را در حین شارژ شبانه در زیر بالشت خود نگذارید و یا در روزهای گرم گوشی را در داخل داشبورد ماشین به حال خود رها نکنید.

 

گرما دشمن باتری گوشی شما است

 

 10- غیر فعال کردن Sync 

در گوشی های امروزی؛ هر زمانی که شما با گوشی عکس می‌گیرید، گوگل به طور خودکار آن را در حساب شما آپلود می‌کند تا از آن پشتیبانی کند؛ پس اگر از دوربین گوشی خود برای عکاسی استفاده می‌کنید این آپلود شدن عکس‌ها می‌تواند باتری گوشی شما را کاملاً خالی کند. حال برای غیر فعال کردن آن؛ بر روی نام حساب کاربری خود ضربه بزنید>تنظیمات Sync> علامت کنار آیتم‌هایی را که نمی‌خواهید همگام‌سازی شوند را بردارید. و یا اینکه از بالای برنامه گالری > تنظیمات > Google Photos Sync را غیر‌فعال کنید.

 

11- پاک کردن کش ها

یکی از راه های کاهش مصرف باتری است. در این روش شما باید داده های حافظه کش ایجاد شده توسط اپلیکیشن های مختلف را پاک کنید. برای این کار باید به مسیر Settings > Apps > “select an app” > Storage > Clear cache بروید. روش دیگر برای پاک کردن این داده ها، رفتن به مسیر  Settings > Storage and USB > Cached data > OK است.

 

 12- Adaptive Battery را روشن کنید

به قسمت Settings، سپس Battery و پس از آن، Adaptive Battery بروید و آن را فعال کنید. این ویژگی بسیار مفید از تخلیه شارژ بیش‌ازحد توسط برنامه‌هایی که از آن‌ها زیاد استفاده نمی‌کنید جلوگیری می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بررسی کنید کدامیک از برنامه‌ها بیشترین شارژ گوشی را می‌گیرند و از سوی دیگر، به شما در حل مشکل تخلیه شارژ گوشی کمک می‌کند.

 

13- Always-on Display را روشن کنید

مدتی است که سازندگان گوشی‌ها قابلیت Always-on Display را در گوشی‌های خود در نظر گرفته‌اند. این قابلیت باعث می‌شود زمان، تاریخ و آیکون‌های نوتیفیکشن حتی زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش است نمایش داده شوند. برای انجام این کار از حداقل میزان شارژ باتری استفاده می‌شود و درعین‌حال، باعث می‌شود که دیگر نیاز نداشته باشید دائما گوشی خود را روشن کنید. برای دستیابی به این قابلیت لازم است در بخش Settings به Display و سپس Advanced بروید و پس از آن در قسمت Glance view مدت زمان Glance را بررسی کنید.

 

14- برنامه‌های گوشی را در حالت Night mode قرار دهید

برخی از برنامه‌ها از جمله تلگرام، توییتر و … این قابلیت را دارند که  اپلیکیشن را روی حالت Night mode تنظیم کنید تا با کم شدن میزان مصرف باتری گوشی خود، عمر باتری گوشی افزایش یابد. علت این موضوع این است که با انتخاب حالت تاریک برای گوشی خود تعداد پیکسل کمتری روشن خواهند شد و مصرف شارژ گوشی کمتر می‌شود.

 

برنامه‌های گوشی را در حالت Night mode قرار دهید

 

15- تنظیم کردن حالت Auto-Lock گوشی

زمان Auto-Lock به خاموش شدن صفحه نمایش و قفل کردن آن مربوط می‌شود. با این قابلیت از روشن ماندن ال سی دی گوشی و مصرف زیاد باتری جلوگیری می‌شود. زمان Auto-Lock را در مدت‌های کوتاه مانند 30 ثانیه یا 1 دقیقه تنظیم نمایید تا پس از مدت زمان مشخص شده، صفحه گوشی به شکل خودکار قفل می‌شود و باتری گوشی حفظ می‌شود.

 

16- از حالت Battery saver برای گوشی خود استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش عمر باتری گوشی این است که گوشی را بر روی حالت ذخیره کردن باتری قرار دهید. با این کار به میزان زیادی می‌توانید شاهد تقویت باتری و افزایش زمان شارژ داشتن باتری شوید. تمام گوشی‌ها قابلیت ذخیره باتری را دارند که می‌توانید از این روش برای افزایش میزان طول عمر باتری بهره مند شوید.

 

17- فعال کردن حالت Ultra battery

بسیاری از گوشی‌های هوشمند این امکان را دارند که بسیاری از قابلیت‌های گوشی را از دست می‌دهند اما باتری تا چندین ساعت بیشتر از حد معمول، شارژ داشته باشد. به عنوان مثال در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید که با فعال کردن این حالت، با 65% شارژ، باتری گوشی تا بیش از 55 ساعت حفظ خواهد شد و گوشی روشن می‌ماند. در این زمان هر یک از برنامه‌های مشخص شده، در حالت Night mode اجرا خواهند شد و همین امر باعث حفظ باتری گوشی خواهد شد.

 

18- ابزارک‌ها را غیرفعال کنید

ابزارک‌ها برای دستیابی به داده‌های دائما به روز شده از برنامه‌های مورد علاقه خود در صفحه اصلی مفید هستند، اما همه این بررسی‌های مداوم منبع دیگری از تخلیه باتری به حساب می‌آیند. از این رو آن‌هایی را که دوست دارید نگه دارید و هر کدام را که به آن نیاز ندارید با ضربه زدن و نگه داشتن آن به سمت نماد حذف در بالای صفحه بکشید تا حذف شوند.

 

19- لرزش را خاموش کنید

بازخورد Haptic برای هشدار به شما در مورد اعلان‌ها و تماس‌های ورودی بسیار مناسب است، اما آیا وقتی صدای مکالمه شما درست شود، واقعا به آن نیاز دارید؟ برای تکان دادن تلفن شما طول می‌کشد، بنابراین در صورت لزوم با خاموش کردن آن مصرف برق را کاهش دهید. این گزینه را می‌توانید در Settings > Sound بیابید و لرزش را برای تماس‌ها غیرفعال کنید. هم‌چنین در این قسمت روی Advanced ضربه بزنید تا لرزش لمسی نیز غیرفعال شود.

 

20- تعداد اعلان‌های دریافتی را کاهش دهید

تقریبا هر برنامه نصب شده بر روی تلفن شما در برخی مواقع می‌خواهد در مورد چیزی به شما اطلاع دهد که ممکن است در بین آن‌ها اعلان‌های مفید نیز وجود داشته باشد. با رفتن به بخش Settings > Apps & Notifications > Notifications کنترل کنید که کدام برنامه‌ها مجاز به ارسال اعلان هستند. سپس به بخش اخیرا ارسال شده‌ها نیز نگاهی بیندازید و هر کدام را که نمی‌خواهید از آن اعلان دریافت کنید، غیرفعال نمایید.

 

 تعداد اعلان‌های دریافتی را کاهش دهید

 

بیشتر بخوانید: چگونه باتری گوشی را بدون شارژر شارژ کنیم؟

 

 تعویض باتری گوشی را به افراد متخصص در زمینه تعمیرات موبایل بسپارید

یک واقعیت در باره باتری گوشی های موبایل این است که آن ها به تدریج و با افت کیفیت عملکرد مواجه میشوند و به مرور زمان از کیفیت نهایی آن ها کاسته می‌شود. این موضوع باعث می شود تا پس از دوره زمانی مشخصنیاز داشته باشید تا نسبت به تعویض باتری گوشی خود اقدام کنید.

هنگامی که قصد تعویض باتری موبایل خود را دارید حتما باید انجام این کار را به دست افردی متخصص و قابل اعتماد در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. چونکه باتری خود موبایل برخلاف شارژری که از آن برای شارژ کردنش استفاده می‌نمایید باید کاملا اورجینال و اصلی باشد.

 

ایا هنگام شارژ گوشی را خاموش کنیم

وقتی که گوشی هوشمند شما در حال خاموش شدن است و درصد‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند، آخرین راه برای تخلیه نشدن کامل باتری و داشتن مقدار کمی شارژ، خاموش کردن دستگاه است. این روش در صورتی که منتظر تماسی ضروری هستید جوابگو نخواهد بود، بنابراین از حالت‌های ذخیره کننده باتری دستگاه مانند Ultra Power Saving در گوشی‌های جدید استفاده نمایید. 

 

دوره‌های شارژ، تعیین‌کننده طول عمر باتری 

شما دوست دارید گوشی موبایل تا جای ممکن کار کند؛ ضمانت شرکت‌های مختلف تا زمانی که کار نادرستی با آن انجام نداده باشید، اعنبار دارند. بیشترین استفاده از باتری و پولی که پرداخت کرده‌اید، موضوعی بسیار مهم است.

باتری‌های قابل شارژ، بخشی از ظرفیت خود را به آرامی از دست خواهند داد؛ حتی اگر شما از آنها استفاده نکنید. هنگام استفاده معمولی از دستگاه، معمولا متوجه این کاهش ظرفیت در سال اول خواهید بود.

 

iphone-battery-tips-header

 

 

برنامه هایی که از باتری تلفن شما استفاده می کنند را شناسایی کنید

در منوی تنظیمات Android، قسمت باتری را انتخاب کنید، جایی که گزارش سلامت باتری را در مورد اینکه آیا برنامه های شما به طور عادی اجرا می شوند، دریافت می کنید. در صورت تخلیه مقدار زیادی از انرژی باتری در پس زمینه، در اینجا هشدار داده می شود. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و استفاده از باتری را انتخاب کنید تا بفهمید؛ دقیقاً چه چیزی از باتری شما استفاده می کند.

خرابی کامل برنامه ها را مشاهده می کنید و گرافیکی که نشان می دهد چگونه باتری تخلیه شده است و همچنین بر اساس الگوی استفاده فعلی، چقدر باتری کاهش یافته است. از طریق منوی باتری؛ به برخی از ویژگی های مفید اضافی نیز دسترسی دارید.

گزینه Battery Saver را پیدا خواهید کرد که احتمالاً به طور پیش فرض 15٪ تنظیم می شود، اما می توانید در مواقع ضروری فرصت استفاده از باتری را بیشتر کنید. فعال کردن battery saver برخی از ویژگی های دستگاه را غیر فعال کرده و برخی استفاده از برنامه را محدود می کند. Adaptive Battery نیز برنامه هایی را که در پس زمینه فعالیت می کنند، نظارت می کند و در صورت وجود استفتده بیش از حد از باتری توسط برخی برنامه ها، یک اعلان را مشاهده می کنید که به شما برای افزودن برنامه به این لیست هشدار می دهد.

 

در صورت خرابی باتری گوشی موبایل خود و یا هرگونه تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل می توانید با شماره تماس های زیر تماس گرفته :

 

  • ۰۹۱۹۷۹۲۲۲۷۹
  • ۰۲۶۹۱۰۰۹۰۹۱

و یا می توانید به صورت غیر حضوری گوشی موبایل خود را  به نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید .  در خواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و متخصصین پس از بررسی درخواست شما گوشی را از شما از طریق پیک دریافت کرده و پس از تعمیرات موبایل مجددا به شما تحویل می دهند. پارس ارتباط لوتوس برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
مهدیس تاریخ : ۱۶ تیر ۱۴۰۰
سلام چند وقت باهاتون تماس گرفتم برای باتری گوشیم ، مشکلش این بود خیلی زود خالی میشد گفتید که باید عوض بشه. من اهواز هستم چجوری میتونم گوشیمو ارسال کنم ک برام درستش کنید؟
ادمین

سلام دوست عزیز

به صفحه تعمیرات موبایل مراجعه کنید و در قسمت ثبت درخواست تعمیر موبایل گوشی و مشکلش رو ثبت کنید. یه شماره تماس روشن هم بزارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.