ثبت درخواست تعمیرات
zarbdar

گوشی نو را چگونه شارژ کنیم : بعد از خرید گوشی جدید این نکات را رعایت کنید!

گوشی نو را چگونه شارژ کنیم : بعد از خرید گوشی جدید این نکات را رعایت کنید! Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-02 11:04:55. نحوه شارژ باتری از مسائل بسیار مهم است! اگر مشتاق هستید که روش صحیح شارژ باتری موبایل را یاد بگیرید؛ بهتر است ابتدا با کارهایی که حین شارژ کردن نباید انجام دهید آشنا شوید. نحوه شارژ باتری از مسائل بسیار مهم است! اگر مشتاق هستید که روش صحیح شارژ باتری موبایل را یاد بگیرید؛ بهتر است ابتدا با کارهایی که حین شارژ کردن نباید انجام دهید آشنا شوید. 4.5
جدیدترین مقالات close
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
جدیدترین مقالات ←
گوشی نو را چگونه شارژ کنیم : بعد از خرید گوشی جدید این نکات را رعایت کنید!
روش صحیح شارژ باتری موبایل نو
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

باتری‌های امروزی قاعدتا باید 3 تا 5 سال عمر کنند، اما باتری‌ 5 ساله معمولا به‌اندازه باتری نو شارژ نگه نمی‌دارد. شاید بپرسید چرا کارایی باتری‌ گوشی‌تان به‌مرور زمان کاهش می‌یابد و هر چه زمان می‌گذرد شارژ کمتری نگه می‌دارد.

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این میان، از روش صحیح شارژ کردن باتری گوشی نیز نباید غافل شد. زمان مناسب برای شارژ باتری، حداقل و حداکثر شارژ پیشنهادی برای باتری، خالی شدن‌های مکرر باتری و... هر یک به سهم خود بر سلامت و عمر باتری تاثیرگذارند. به توصیه‌های زیر درباره روش صحیح شارژ کردن باتری گوشی توجه کنید.

برای اینکه بتوانید به صورت صحیح شارژ باتری موبایلتان را پر کنید و از گوشی چند ده میلیونی خود مراقبت کنید، نیازمند این هستید تا صحیح ترین روش شارژ باتری موبایل، را آموزش ببینید. در ادامه این مقاله از خدمات تعمیرات موبایل شما با روش صحیح شارژ باتری موبایل؛ گوشی نو را چگونه شارژ کنیم و شارژ باتری لیتیوم پلیمری را خواهید خواند!

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

اصول شارژ باتری

در ادامه چند نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی را به شما می گوییم:

  • برای شارژ کردن گوشی خود از شارژر های اصل و اورجینال استفاده کنید.
  • گوشی موبایل خود را به صورت طولانی مدت به شارژ وصل نکنید.
  • قبل از اینکه شارژ باتری به ۱۰۰ درصد رسید آن را از برق خارج کنید.
  • قبل از خاموش شدن گوشی آن را به شارژ وصل کنید. (۲۰ درصد)
  • هنگامی که گوشی را به شارژ وصل کرده اید از آن استفاده نکنید.
  • گوشی را در زمان شارژ روی حالت پرواز و ذخیره باتری اندروید قرار دهید.
  • از پاوربانک و دستگاه شارژ کن باتری موبایل زیاد استفاده نکنید.
  • گوشی را هنگام اتصال به شارژ از قاب خارج کنید و در سطحی خنک قرار دهید.

 

اصول شارژ باتری

 

شارژ اولیه گوشی چند ساعت است؟

برای مشکل “فعال سازی” باتری تلفن همراه ، برخی از افراد می گویند: سه بار شارژ اول باید بیشتر از 8-12 ساعت باشد تا باتری فعال شود. در واقع ، این دیدگاه توسط باتری های Ni-MH در گذشته گمراه شده است ، تلفن های همراه امروزی عموما از باتری های لیتیوم استفاده می کنند ، کاربران هنگام استفاده نیازی به فعال سازی ندارند و همچنین برای مدت زمان طولانی مدت 12 ساعت نیز شارژ نمی شوند.

در سه بار اول ، باتری تلفن همراه جدید به زنگ هشدار کم (10٪ -20٪) استفاده می شود ، سپس با شارژر مستقیم اصلی کاملاً شارژ می شود و سپس حدود 1 ساعت دوباره شارژ می شود. در حال حاضر ، بسیاری از تلفن های هوشمند از شارژ بی سیم QI یا استفاده از همان مشخصات شارژر برای شارژ پشتیبانی می کنند. با این حال ، برای محافظت از باتری تلفن همراه ، لطفاً برای اولین بار از شارژراصلی برای شارژ تلفن جدید استفاده کنید.

 

 وقتی باتری نو گوشی برای اولین بار شارژ می‌شود، چند ساعت باید در برق بماند؟

توصیه شده است باتری گوشی نو را چگونه شارژ کنیم اولین بار 100 درصد شارژ شود. برخلاف باور رایج، لازم نیست باتری نو را بار اول چند ساعت‌ پیاپی در برق نگه دارید؛ همین‌که 100 درصد شارژ شد کافی است.

 

نحوه صحیح شارژ گوشی نو آیفون ، اندروید و..

به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم جهت شارژ باتری گوشی همراه خود از فرآیند سه مرحله ای زیر استفاده کنید تا بیشترین کارایی را از باتری آن به دست آورید:

 

  1. یک روش مشخص برای شارژ گوشی انتخاب کنید. شما می توانید گوشی را از طریق پریز برق یا با استفاده از پاور بانک های موجوددر بازار شارژ نمایید.
  2. بهتر است قبل از شارژ باتری گوشی، آن را خاموش کنید. در دفعه اول بهتر است باتری را بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت بسته به نوع باتری و البته دستورالعمل سازنده گوشی در شارژ نگه دارید. البته این مورد بیشتر برای باتری های قدیمی که نیکلی بودند صدق می کند.
  3. بهتر است در بار اول اجازه دهید شارژ باتری کاملا تخلیه شود و سپس آن را کامل شارژ نمایید تا در استفاده های آینده از حداکثر ظرفیت باتری استفاده شود. البته یادتان باشد که این کار را چند بار انجام ندهید. زیرا همان طور که پیش از این گفته شد بهتر است حتی الامکان نگذارید که شارژ باتری به صفر درصد برسد.

 

نحوه صحیح شارژ گوشی نو آیفون ، اندروید و..

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

امروزه در اکثر تبلت ها و گوشی های موبایل از باتری های لیتیون یونی استفاده شده است. هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان نگهداری شارژ باتری نیز کاسته می شود. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. هنگامی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید کرد. 

خوشبختانه کالیبره کردن باتری خیلی ساده است. برای این کار باید اول باید صبر کنید تا باتری کاملا خالی یا دشارژ شود. برای این که از دشارژ شدن کامل باتری کاملا مطمئن شوید، بعد از این که دستگاه در اثر تمام شدن شارژ خاموش شد چند ساعت دیگر هم صبر کنید. بعد از آن دستگاه خود را به شارژ بزنید و بدون این که آن را از برق جدا کنید اجازه دهید در یک مرحله کاملا شارژ شود. بهتر است پس از رسیدن باتری به شارژ ۱۰۰ درصد هم بلافاصله دستگاه را از شارژ نکشید و اندکی صبر کنید. حین شارژ از دستگاه استفاده نکنید تا در روند کالیبره شدن باتری اختلالی ایجاد نشود.

 

 کالیبره کردن باتری چیست؟

 

ظرفیت باتری موبایل چیست؟

ظرفیت باتری موبایل که با میلی آمپر سنجیده می شود، یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید گوشی به آن توجه می شود، شما می توانید برای اینکه مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید، گوشی خود را با ظرفیت باتریبالاتری خریداری کنید. ظرفیت باتری موبایل تا حدود زیادی تعیین کننده مدت زمانی است که شما از آن استفاده می کنید.

هر چه قدر ظرفیت باتری گوشی بیشتر باشد، درواقع میزان مصرف انرژی آن کمتری می شود و گوشی شما میزان بیشتری شارژ در خود ذخیره نگه می دارد. باتری ها به دلیل انوع متنوعی که دارند هر کدام دارای ظرفیت های مشخصی هستند. طبیعتا باطری هایی که بالاتری ظرفیت باتری موبایل را دارند، می توانند به عنوان بهترین و با کیفیت ترین نوع باتری شناخته شوند.

 

افزایش ظرفیت باتری موبایل

همان طور که می دانید باطری ها در ظرفیت های متنوعی به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به مدل گوشی خود آن ها را انتخاب کنید. روش هایی وجود دارد برای اینکه بتوانید میزان ذخیره سازی شارژ باتری موبایل خود و ظرفیت باتری را تا حدود افزایش دهید. که در ادامه به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد.

 

  • در نظر داشتن بهترین زمان برای شارژ
  • استفاده از شارژرهای اصل و اورجینال
  • عدم استفاده از گوشی زمانی که به شارژ است.
  • عدم استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • حذف برنامه های مخرب و غیرضروری

 

افزایش ظرفیت باتری موبایل

 

باتری گوشی نو را چگونه شارژ کنیم؟

سوالی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند این است که آیا گوشی های جدید شارژ اولیه میخواهند؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما بگوییم بله، ولی برای اینکه بدانید مدت زمان شارژ اولیه گوشی چقدر باید باشد، لازم است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اگر از گوشی‌هایی که باتری لیتیومی دارند استفاده کرده باشید، حتما هنگام خرید گوشی متوجه شدید که شارژ باتری گوشی‌ها بین 40% الی 50% پر هستند و شما باید این شارژ را استفاده کنید.

همانطور که خدمت شما گفتیم باتری‌هایی که لیتیومی هستند، نباید به طور کامل و 100% پر شوند؛ زیرا باعث کوتاه شدن عمر باتری می‌شوند. به همین منظور کمپانی‌های سازنده گوشی، هنگامی که گوشی‌های خود را به بازار جهان عرضه می‌کنند، باتری‌ها را به صورت کامل پر نمی‌کنند تا شما هم از 100% پر کردن آن خودداری کنید.

طریقه شارژ اولیه تلفن همراه به این صورت است که ابتدا باید گوشی که خریداری کردید را استفاده کنید تا باتری آن تمام شده و خاموش شود، سپس بهترین زمان برای شارژ اولیه تلفن همراه همین لحظه است! گوشی را به شارژ بزنید و زمانی که باتری پر شد ولی نه به طور کامل، شارژر را از آن جدا کنید.

 

چرا باتری گوشی جدید شارژ کمی دارد؟

اما سوال بعدی که می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم مربوط به این می‌شود که چرا باتری همه گوشی های جدید شارژ کمی دارند؟ برای مثال اگر یک گوشی گلکسی S10 خریداری کنید و فروشنده آن را از باکس خارج کند و روشن نماید، شارژ باتری آن هیچوقت فول نیست و عموما مابین 30 الی 50 درصد خواهد بود. دلیل این مسئله چیست؟

آیا شرکت سازنده این مقدار شارژ باتری را در گوشی ارائه کرده تا شما نسبت به شارژ باتری موبایل برای اولین بار اقدام کنید؟ در پاسخ باید بگوییم که اینطور نیست و واقعیت این است که شرکت سازنده موبایل باتری تمام گوشی هایی که عرضه می‌کند را قبل از قرار دادن در داخل باکس دستگاه فول شارژ می‌نماید اما شارژ باتری به تدریج و حتی مانی که از آن استفاده نشود که خالی خواهد شد.

 

شارژ اولیه گوشی سامسونگ چند ساعت است

مدت زمان لازم برای شارژ گوشی سامسونگ قبل از اولین استفاده متفاوت است. اگر تصمیم گرفتید گوشی جدید خود را بلافاصله پس از بیرون آوردن از جعبه شارژ کنید، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، زیرا باتری‌ها از قبل مقداری شارژ دارند. این زمان بسته به میزان شارژ موجود در باتری ممکن است طولانی‌تر باشد.

اما اگر تصمیم گرفتید باتری گوشی سامسونگ جدید خود را قبل از شارژ خالی کنید، زمان شارژ طولانی‌تر می‌شود. متداول‌ترین باتری‌های لیتیوم یونی ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شوند. زمان متفاوت است زیرا برخی از افراد باتری خود را به طور کامل خالی می‌کنند در حالی که دیگران قبل از خاموش شدن گوشی آن را شارژ می‌کنند.

باتری‌های نیکل نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی به مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. شارژ کامل باتری‌های نیکل ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. اما نکته مهم این است که باتری‌های نیکل در حال حاضر بسیار اندک هستند. اکثر تولیدکنندگان استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی را ترجیح داده‌اند.

 

شارژ اولیه گوشی شیائومی چند ساعت است

برای همه ما سؤال است که شارژ اولیه گوشی شیائومی باید به چه شیوه‌ای باشد، این سؤال برای کسانی که دیر به‌ دیر گوشی می‌خرند خیلی بارزتر است چون تصورشان این است که شارژ اولیه گوشی شیائومی باید مثل گوشی‌های قدیمی‌تری که قبلاً داشته‌اند طی یک مراسم به شارژ زدن مثلاً 8 الی 12 ساعته به عمل بیاید اما باید گفت که از آنجایی که دستگاه‌های تلفن همراه دارای باتری‌های Li-pol و Li-ion هستند، نیازی به اقدام خاصی نیست.

اگر گوشی هوشمند شما کمتر از 50 درصد شارژ دارد، توصیه می‌شود بلافاصله آن را به برق وصل کنید. هنگامی که باتری به‌ طور کامل شارژ شد، می‌توانید راه‌ اندازی اولیه گوشی شیائومی خود را شروع کنید. بعد به‌ طور فعال از تلفن استفاده کنید تا به‌ خودی‌ خود تا 0 درصد تخلیه شود. در ادامه در حالت خاموش، دستگاه را در شارژ قرار دهید و تا رسیدن به 100% صبر کنید، تمام! بعد از این، نباید گوشی هوشمند را به‌ طور کامل تخلیه یا کاملاً شارژ کنید.

 

علائم خراب شدن باتری موبایل

قطعا این را می‌دانید که باتری موبایل، یک باتری قابل شارژه که امکان استفاده از تلفن همراه را در هر مکانی فراهم می‌کند. باتری موبایل با شارژری که به‌طورخاص برای یک گوشی و باتری خاص طراحی شده، شارژ می‌شود. باتری گوشی‌های مختلف از نظر داشتن ظرفیت با هم تفاوت دارند، اما عمر باتری تا حدودی به نحوه استفاده شما از تلفن، برنامه‌هایی که نصب می‌کنید و قدمت موبایل بستگی دارد.

اگر گوشی هوشمند جدیدی خریده باشید، اما با نحوه صحیح شارژ گوشی نو آشنایی نداشته باشید، ممکن است بعد از مدتی باتری گوشی آسیب ببیند و با علائمی همچون داغ شدن گوشی موبایل در حین استفاده و یا هنگام شارژ شدن، متورم شدن قاب باتری و ایجاد یک نقطه سخت توی سطح داخلی باتری روبرو شوید.

 

عوامل مؤثر در میزان دوام باتری گوشی نو

  • چرخه‌ی شارژ و یا تخلیه
  • دمای محیط
  • خاموش کردن اتصالات غیر ضروری
  • توجه به تنظیمات گوشی
  • بستن برنامه‌های در حال اجرا
  • عدم استفاده از گوشی هنگام شارژ

 

راهکارها و نحوه صحیح شارژ گوشی نو

  • فعال‌سازی قابلیت ذخیره انرژی Power Saving
  • تنظیم مدت زمان شارژ باتری
  • خنک نگه‌داشتن گوشی
  • غیرفعال‌کردن بلوتوث و وای فای در صورت عدم استفاده
  • عدم استفاده از اینترنت دستگاه
  • فعال‌سازی حالت پرواز
  • کاهش روشنایی صفحه‌نمایش
  • غیر فعال کردن قابلیت Auto-Brightness

 

بهترین روش شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری

گوشی خود را حتماً با شارژرهای اصل و اورجینال شارژ کنید.

هرگز گوشی رو از شب تا صبح به برق وصل نکنید.

شارژ باتری رو بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

پیش از رسیدن شارژ باتری به ۲۰ درصد آن را شارژ کنید و هرگز اجازه ندهید که گوشی خاموش شود .

در زمان شارژ شدن گوشی، هرگز از آن استفاده نکنید.

در زمان شارژ کردن، گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید و گزینه ذخیره باتری را فعال کنید.

از پاوربانک و شارژرهای بی سیم زیاد استفاده نکنید.

هنگامی که گوشی به شارژر متصل است آن را از قاب خارج کرده و روی سطح خنک قرار دهید.

نور صفحه نمایش و زمان قفل شدن صفحه را کاهش دهید.

از انجام بازی‌های سنگین و با کیفیت بالا به‌مدت طولانی خودداری کنید.

 

چه عواملی در خالی شدن زود هنگام باتری گوشی نقش دارند؟

عواملی خمچون: استفاده از دوربین، اتصال به بلوتوث یا اینترنت، جستجوی مداوم برای پیدا کردن شبکه همگی در خالی شدن سریع باتری گوشی موبایل دخیل هستند. بنابراین اگر در یک منطقه رومینگ یا مکانی با سیگنال ضعیف هستید برای جلوگیری از خالی شدن باتری بهتر است تلفن همراه خودتون را خاموش کنید.

 

آیا لازم است برای شارژ اولیه، گوشی 8 الی 12 ساعت به برق متصل باشد؟

برای گوشی‌های همراه جدید دیگر لازم نیست گوشی‌های خود را 8 الی 12 ساعت شارژ نمایید بلکه این توصیه برای گوشی‌های قدیمی‌ بود که از باتری ‌های نیکلی استفاده می‌کردند و برای گوشی‌های امروزی که دارای باتری لیتیوم یا لیتیوم پلیمری هستند فقط کافی است به اندازه ای که نیاز هست شارژ شوند مثلا برای گوشی‌های با فناوری معمولی 3 ساعت و برای گوشی‌های فست شارژ 1 ساعت کافی است.

 

کلام آخر

روی‌هم‌رفته، باید بگوییم بهره‌گیری از شارژهای جزئی و خنک نگه داشتن باتری منجر به افزایش عمر باتری می‌شود. در ادامه به‌صورت خلاصه و فهرست‌وار، می‌توانید مهم‌ترین توصیه‌های مربوط به افزایش عمر باتری را بخوانید:

  1. باتری خود را از صفر تا صد شارژ نکنید و از شارژ شبانه هم بپرهیزید. در عوض، به شارژهای جزئی ولی متعدد روی بیاورید.
  2. بهتر است به جای رساندن شارژ به ۱۰۰ درصد، فرایند شارژ را بعد از رسیدن به ۸۰ درصد متوقف کنید.
  3. از فناوری شارژ سریع به‌صورت پراکنده بهره ببرید و برای شارژ شبانه از آن استفاده نکنید.
  4. گرما قاتل اصلی باتری به حساب می‌آید. در حین شارژ گوشی خود را نپوشانید و از قرار دادن آن در مکان‌های گرم پرهیز کنید. ۵. برای شارژ کردن، گوشی خود را خاموش کنید یا حداقل در حین شارژ شدن از فعالیت‌های سنگین با گوشی مانند تماشای ویدیو یا انجام بازی بپرهیزید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
امیر عزیزی تاریخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام ببخشید من گوشی poco m3 دارم بعد از اینکه ری استارتش کردم دیگه روشن نشد باید چه کار کنم ؟ من چند جا راجب اینکه خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه مدل گوشی من خوندم خیلی نگرانم لطفا کمک کنین