ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت داغ شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-10-13 12:38:16. علت داغ شدن گوشی درواقع به دلیل ساختار پیچیده‌‌ این گوشی ها است که در این ساختار تمامی اجزا به یکدیگر مرتبط می باشد. به همین خاطر گاهی مواقع خرابی یا ایراد در یک قطعه یا یک بخش امکان دارد به بقیه قسمت‌ها نیز تاثیر گذار باشد. مثل گرم شدن گوشی که ممکن است قطعات گوشی را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن آن شود. از این رو توجه به نشانه‌هایی که گوشی موبایل از خود بروز می‌دهد مانند بالا رفتن حرارت و گرم شدن گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد. علت داغ شدن گوشی درواقع به دلیل ساختار پیچیده‌‌ این گوشی ها است که در این ساختار تمامی اجزا به یکدیگر مرتبط می باشد. به همین خاطر گاهی مواقع خرابی یا ایراد در یک قطعه یا یک بخش امکان دارد به بقیه قسمت‌ها نیز تاثیر گذار باشد. مثل گرم شدن گوشی که ممکن است قطعات گوشی را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن آن شود. از این رو توجه به نشانه‌هایی که گوشی موبایل از خود بروز می‌دهد مانند بالا رفتن حرارت و گرم شدن گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
علت داغ شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن
علت داغ شدن گوشی
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

علت داغ شدن گوشی درواقع به دلیل ساختار پیچیده‌‌ این گوشی ها است که در این ساختار تمامی اجزا به یکدیگر مرتبط می باشد. به همین خاطر گاهی مواقع خرابی یا ایراد در یک قطعه یا یک بخش امکان دارد به بقیه قسمت‌ها نیز تاثیر گذار باشد. مثل گرم شدن گوشی که ممکن است قطعات گوشی را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن آن شود. از این رو توجه به نشانه‌هایی که گوشی موبایل از خود بروز می‌دهد مانند بالا رفتن حرارت و گرم شدن گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از نشانه‌های خرابی گوشی موبایل که ممکن است به عوامل زیادی مربوط باشد و در ادامه پیامدهای بسیاری را به وجود بیاورد گرم شدن گوشی موبایل است.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

دلیل داغ شدن گوشی موبایل چیست؟

علت داغ شدن گوشی به یک اصل ساده فیزیک برمی‌گردد: حرکت، موجب تولید گرما می‌شود. گوشی‌های ما مجبورند به طور فیزیکی چیزهایی را جابه جا کنند تا بتوانند کار کنند؛ بنابراین الزاما در طول این حرکت‌ها گرما تولید می‌شود. مقدار گرمایی که گوشی شما تولید می‌کند عمدتا با مقدار الکتریسیته که از آن عبور می‌کند متناسب است.

اگر در حال انجام بازی هستید که از واحد پردازنده مرکزی و گرافیک (که هر دو در سیستم روی تراشه مرکزی قرار دارند) کار زیادی می‌کشد، آن‌ها گرم می‌شوند چرا که به برق بیشتری برای انجام دادن وظایف‌شان نیاز پیدا می‌کنند. همین موضوع خطر خرابی قطعات داخل گوشی را بالا می‌برد. گاهی مواقع برخی از کاربران در هنگام بازی کردن با گوشی یا فعالیت‌هایی که دلیل داغ شدن گوشی موبایل است بعد از گرم شدن گوشی ناگهان آن را پرت می‌کنند.

پرت کردن گوشی روی مبل یا پتوی نرم در حالی که گوشی موبایل داغ است یکی از اشتباه‌ ترین کارهای ممکن است. زیرا وقتی دمای گوشی شما بالا رفته باشد ممکن است پایه‌های آی‌سی‌های روی برد گوشی شما ذوب شده باشند و با کوچک‌ترین ضربه ای جابجا شوند حتی ضربه‌ای که در حالت ممکن است هیچ ایرادی نداشته باشد. به همین خاطر وقتی گوشی شما داغ شده است باید در استفاده از آن بسیار دقت کنید و تا زمان سرد شدن گوشی موبایل سعی کنید کوچک‌ترین ضربه‌ای نیز به آن وارد نشود.

 

پیغام  هشدار داغ شدن گوشی در موبایل

خوشبتانه در گوشی های سری 2017 به بعد، هنگام داغ شدن گوشی موبایل معمولا پیامی‌ شبیه تصویر پایین نمایش داده می‌شود. این پیغام هشدارآمیز به کاربر  اعلام میکند گوشی بیش از حد داغ شده است؛ که در این زمان، گوشی کارکرد خود را به صورت موقت، متوقف کرده است. البته افزایش دمای گوشی تا این حد به ندرت اتفاق می‌افتد. به عنوان نمونه ممکن است اگر یک روز را در ساحل بگذرانید و گوشی برای مدتی طولانی در معرض آفتاب باشد به چنین مرحله‌ای برسد.

 

 علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌هایی که بین کاربران وجود دارد، مشکل داغ شدن تلفن همراه هنگام شارژ است که بسیاری از افراد را مضطرب می‌کند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از افراد می‌خواهند، دلیل داغ شدن گوشی هنگام شارژ کردن آن را بدانند، تا از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری کنند.

 

زمان متصل به بلوتوث را کاهش دهید

پیشنهاد می‌شود که از بلوتوث تلفن همراه خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. پس از استفاده نیز تنظیمات مربوط به آن را غیر فعال کرده و از افزایش دما دستگاه خود پیشگیری کنید.

 

 علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ

 

دوربین تلفن همراه دلیل داغی آن

از متداول‌ترین علت گرم شدن تلفن همراه استفاده طولانی مدت از دوربین آن بخصوص برای فیلم‌برداری است، برای همین زمانی که مشغول فیلم‌برداری هستید امکان افزایش دما وجود دارد.

 

کاور تلفن همراه خود را دربیاورید

برای این که موبایل‌تان خنک شود باید گاهی اوقات کاور آن را در بیاورید، این روزها کاورهای گوشی بیشتر از جنس چرم یا پلاستیک ساخته می‌شوند و به دلیل این که مانع تهویه صحیح و رسیدن جریان هوا به گوشی و تبادل حرارت می‌شوند، تلفن همراه شما رفته رفته داغ می‌شود.

 

برنامه‌های تلفن همراه را ببندید

در طول 24 ساعت شما از اپلیکیشن‌های متعددی استفاده می‌کنید و همین امر گرم شدن تلفن همراه را به همراه دارد. از این رو توصه می‌شود پس از تمام کار خود با هر کدام از اپلیکیشن‌ها آن‌ها را از پس‌زمینه موبایل‌تان نیز غیر فعال کنید و به طور کامل ببندید.

 

اپدیت اپلیکیشن‌های موبایل

اساساً اپلیکیشن‌ها پس از مدتی نیاز به روزرسانی پیدا می‌کنند؛ زیرا گاهی نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها دچار مشکلاتی هستند که در گرم شدن باتری گوشی بی‌تاثیر نیستند؛ از این رو اپدیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود را فراموش نکنید.

 

حرارت گوشی از کجا می‌آید؟

 

دمای قسمت پشتی گوشی زیاد باشد

احتمالا علت اصلی گرم شدن بیش از حد باتری موبایل است. باتری‌های مدرن عمدتا لیتیم یونی هستند یا اینکه از نوع لیتیم پلیمری هستند. این باتری‌ها امن هستند و ابعاد کوچکی هم دارند اما همین فشردگی مواد شیمیایی ممکن است باعث ایجاد حرارت شوند. اگر قسمت پشتی گوشی‌تان داغ کرده است احتمالا باید به فکر تعویض باتری باشید. چون این باتری کم کم ظرفیتش را از دست می‌دهد. 

 

قسمت پایینی گوشی داغ کرده باشد

وقتی حین کار کردن با گوشی آن را شارژ می‌کنیم یعنی گوشی همزمان شارژ و دشارژ می‌شود. اگر دقیقا قسمتی که شارژر به گوشی وصل است داغ شده باشد احتمالا مشکل از شارژر است. اگر از شارژرهای بی‌کیفیت استفاده می‌کنید بهتر است آن را کنار بگذارید و باتری اورجینال استفاده نمایید.

 

داغ شدن اسپیکر یا صفحه نمایش 

اگر قسمت جلویی گوشی داغ کرده باشد احتمالا باتری و شارژر مشکلی نداشته باشند و مشکل از خود گوشی است. ممکن است که گوشی ویروسی شده باشد یا اینکه برنامه‌های سنگینی در بک‌گراند در حال اجرا هستند و یا دچار مشکلات نرم‌افزاری شده است. البته آسیب دیدن قطعات داخلی بر اثر ضربه هم می‌تواند یکی از عوامل باشد.

 

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست؟

 

دلایل داغ شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن 

گرم شدن گوشی در حال شارژ

جهت اطلاع شما عزیزان هنگامی که شما گوشی‌ خود را شارژ می‌ کنید، به طور معمول کمی گرم میشود که البته این اتفاق به علت واکنش‌ های شیمیایی داخل باتری در حین شارژ است اما اگر حس کردید که گوشی شما بیش از حد عادی داغ شده است، به احتمال زیاد این اتفاق مربوط به شارژر گوشی است؛ بنابراین اگه متوجه گرم شدن بیش از حد گوشی شدید، باید در مرحله اول گوشی را از شارژر جدا و در جایی قرار بدهید تا خنک شود و مجددا با یک شارژر استاندارد امتحان کنید. اگر گوشی بیش از حد در شارژ بماند چه مشکلاتی در بر دارد؟

 

قرار دادن گوشی زیر آفتاب

بدون شک آسون‌ ترین روش برای جلوگیری بیش از حد داغ کردن گوشی این می باشد که زیر آفتاب قرار بگیرد؛ چون بیشتر اسمارت فون‌ ها پلاستیکی و تیره هستند و بنابراین عملکردشان در جذب گرما خیلی خوب است؛ بنابراین حواستان باشد که در روز‌های خیلی آفتابی گوشی‌ را در ماشین یا در بیرون روی میز جا نذارید.

 

قرار دادن گوشی زیر آفتاب

 

استفاده از کاور یا قاب موبایل

استفاده از بک کاورهای پلاستیکی به ویژه در فصول و روزهای گرم سال باعث می‌شود تا گوشی شما داغ کند. قاب‌ها و کاورهای پلاستیکی اغلب گرما را از خود عبور نمی‌دهند و فرآیند خنک شدن گوشی را به تأخیر می‌اندازند. برای جلوگیری از این امر بهتر است که هنگام شارژ کردن یا کار با گوشی کاور و قاب را از موبایل جدا نمایید.

 

استفاده از کاور یا قاب موبایل

 

عملکرد کابل شارژ گوشی را بررسی کنید

خراب شدن آی سی شارژ گوشی، باد کردن باتری موبایل و درنهایت داغ شدن صفحه گوشی برخی از عوارض استفاده از کابل شارژر تقلبی است. اصلی ترین نشانه ای که به واسطه آن می توان به عملکرد شارژر شک کرد این است که زمان شارژ شدن گوشی باتری و صفحه نمایش به شدت داغ می شود و فرآیند شارژ شدن به شدت کند است.

 

باطری متورم

وقتی که با داغ شدن گوشی همراه خود مواجه می‌شوید حتماً باطری آن را چک کنید. اگر باطری متورم به نظر می‌رسد باید آن را تعویض کنید به خصوص در باطری های لیتیوم یون خطر آتش گرفتن و یا منفجر شدن در این حالت وجود دارد.

کارهایی که باید در این مواقع انجام دهید:

  • تلفن را خاموش کنید.
  • از آن استفاده نکنید و یا آن را به شارژ نزنید.
  • در صورتی که گوشی شما ضمانت‌ نامه دارد با پشتیبانی آن تماس بگیرید.
  • باتری را عوض کنید و باتری قدیمی را در مراکز مجاز بازیافت دور بریزید.

متورم شدن باتری اتفاق نادری است اما اگر فقط گوشی گرم می‌شود اما ظاهر باتری تغییر نکرده است پس احتمالاً مشکل از باتری نیست اما اگر ظاهر باتری تغییر کرده و گوشی شما داغ می‌کند هیچ شکی برای تعویض آن به خود راه ندهید.

 

استفاده ی طولانی از دوربین گوشی عاملی برای داغ شدن

وقتی فیلم برداری با گوشی را شروع میکنید از تمام ظرفیت گوشی در یک لحظه استفاده می کنید. از لنز دوربین گرفته تا کیفیت نمایشگر و هارد، به همین خاطر به اجزا گوشی فشار زیادی وارد میشود که باعث داغ شدن اجزا میشود.

بنابراین بعد از فیلم برداری به دستگاه استراحت بدهید تا خنک شود ، نور صفحه را نیز موقع فیلم برداری کم کنید تا به دستگاه فشار وارد نیاید. اگر بعد از فیلم برداری هم چنان داغ شدن گوشی ادامه داشت سریع به خدمات پس از فروش تماس بگیرید و مشورت کنید. این نکته همواره خاطرتان باشد که همیشه برای خرید گجت، گوشی، لپ تاپ حتما از فروشنده معتبر خریداری کنید تا به شما ضمانت نامه معتبر بدهند.

 

ویروسی شدن گوشی

بدافزارها نیز جزء عناصری می باشند که می توانند به حرارت خطرناکی منجر شوند، البته هکر ها مایل به آسیب رساندن به شما نیستند، بلکه می خواهند با هک کردن داده های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی تان داغ می کند، پیش از هرچیز باید چک کنید برنامه های تان یا مستقیما از Google Play نصب شده باشند و یا از آن هایی که نصب کرده اید کاملا مطمئن باشید.

 

             ویروسی شدن گوشی     

 

بدافزارها علت داغ شدن گوشی اندروید

بدافزار موجود در دستگاه Android شما می تواند باعث گرمای بیش از حد شود. پس از همه، توسعه دهندگان بدافزار به سلامت دستگاه شما علاقه ای ندارند. آنها فقط داده های شما را می‌خواهند. بدافزار ممکن است از طریق تبلیغات مخرب یا برنامه های جعلی به دستگاه های Android حمله کند. سخت است که بدانیم بدافزارها چه زمانی و کجا می توانند حمله کنند. در نتیجه باید یاد بگیرید که چگونه برنامه های خطرناک را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

 

بستن اپلیکیشن‌های بلااستفاده 

وقتی که به‌ صورت همزمان اپلیکیشن‌های زیادی باز باشند ، گوشی باید پردازش‌های بیشتری انجام بدهد همین عمل منجر به گرم شدن آن می‌شود. به همین علت اگر از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به‌طور کامل ببندید و در ضمن در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم فراموش نکنید.

 

بازی کردن با موبایل علت داغ شدن گوشی

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود گوشی موبایل شما داغ کند، اجرای بازی های سنگین است بنابراین باید از این کار دست بکشید. بازی های سرگرمی حجم بالایی از بستر سخت افزاری گوشی شما را اشغال می کنند و با درگیر شدن قطعات دستگاه، رفته رفته افزایش حرارت و درنتیجه داغ شدن گوشی رخ می دهد. علاوه براین جالب است بدانید که اگر دستگاه موبایل از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد چنین اتفاقی بیش تر رخ می دهد. برنامه های دیگر نیز که موجب پردازش زیاد می گردند، دلیل داغ کردن گوشی موبایل می شوند.

 

تماشای ویدیوهای آنلاین

درست مثل بازی‌های گرافیکی، استفاده طولانی مدت از برنامه هایی مثل YouTube یا NetFlix، حجم زیادی از توان پردازشی CPU گوشی شما را به خود اختصاص می‌دهد، چرا که در این برنامه‌ها گوشی باید به صورت همزمان، هم دیتای ویدئویی را بارگذاری کند و هم صفحه نمایش را روشن نگه دارد.

 

کاهش روشنایی صفحه‌ نمایش

بد نیست بدانید نور بالای صفحه نمایش مخصوصا در روز‌های گرم تابستان یکی دیگر از شایع‌ ترین دلایل داغ شدن گوشی های هوشمند محسوب می شود چرا که به‌ علت روشنایی زیاد روز و برای دیده‌ شدن صفحه نمایش گوشی، برخی‌ اوقات برای کار کردن با اون مجبور میشیم نور صفحه نمایش رو به حداکثر برسانیم؛ بنابراین سعی کنید فقط کارهای ضروری خودتان با گوشی را  در این حالت انجام بدهید و سپس روشنایی صفحه نمایش رو کاهش بدهید.

 

کاهش روشنایی صفحه‌ نمایش

 

علت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ شدن

از جمله دلایل مهمی را که می‌توان در این موضوع دخیل دانست انجام پردازش بیش از اندازه‌ توسط گوشی است. اگر در هنگام شارژ شدن باتری گوشی شما چندین اپلیکیشن مختلف در آن فعال باشد، پردازنده ناگزیر از انجام فعالیت مضاعف خواهد بود. از همین رو دمای گوشی بالا رفته و این موضوع خود را در قالب گرمای بیش از حد نمایان می‌سازد. بنابراین سعی کنید پیش از شارژ کردن گوشی خود تمام برنامه‌های فعال در آن را ببندید. همچنین بهتر است در حین شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید تا عملیات شارژ بدون هیچ مشکلی انجام شود. علت ثابت ماندن شارژ گوشی چیست؟

 

نقاط اتصال و اینترنت را خاموش کنید

زمانی که اتصال اینترنت و نقاط اتصال روشن باشند، CPU دستگاه مجبور به کار کردن بیشتر است مخصوصا زمانی که شبکه اینترنت ضعیف باشد به این ترتیب تخلیه باطری سریعتر انجام می شود و دستگاه داغ میکند. برای سرد شدن باطری اتصال اینترنت و نقاط اتصال را در صورت استفاده نکردن خاموش کنید.

 

نقاط اتصال و اینترنت را خاموش کنید

 

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی چیست؟

 

علت داغ شدن گوشی اندروید

در گوشی‌های اندروید مثل سامسونگ و هواوی و شیائومی شایع‌ترین مشکل باتری آسیب دیده است. اما دلایل دیگری هم وجود دارند:

  • نرم‌افزارهای پس‌زمینه بیش از حد CPU مصرف می‌کنند.
  • روشنایی صفحه بیش از حد زیاد است.
  • فعال بودن اینترنت و نرم‌افزارهایی که ما معمولا برای دسترسی به اینترنت آزاد نیاز داریم.
  • اینترنت 3G معمولا مصرف باتری زیادی دارد چون امواج آن انرژی بیشتری دارند و باعث داغ شدن گوشی می‌شود.
  • بازی‌هایی که بیش از حد سنگین هستند.
  • گوشی ویروسی شده است.
  • باتری آسیب دیده است.
  • و یا اینکه از شارژر بی‌کیفیت استفاده می‌کنید
  • باگ‌ های نرم‌ افزاری یا ویروس

 

برای مشکلاتی که ناشی از مسائل نرم‌افزاری است راه‌حل‌هایی وجود دارد. گوشی شما نباید به علت مشکلات نرم‌افزاری داغ کند. مشکلات سخت‌افزاری مثل باتری و یا آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی هم با تعمیر و یا تعویض قطعات حل می‌شوند. به طور مثال داغ شدن گوشی بعد از ضربه خوردن بین کاربران اندروید شایع است که راه‌حل آن تعمیر گوشی است.

 

راه های کاربردی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی

  • موبایل خود را در مکان های خنک و مطمئن قرار دهید
  • اگر موبایلتان را در جیب خود نگهداری می کنید ، دقت داشته باشید که جیب شما بزرگ باشد و همچنین با عرق بدن ، تماس نداشته باشد.
  • از محافظ صفحه استفاده کنید و حواستان به گوشی خود در ساحل باشد
  • زمانی که به ساحل می روید ، از گوشی خود غافل نشوید. جالب است بدانید که سه عامل مخرب برای گوشی Samsung Galaxy S5  ، آب ، شن و گرد و خاک معرفی شد. استفاده از محافظ صفحه و محافظ کلی برای گوشی ، می تواند خطرات احتمالی را نیز کاهش دهد.

 

استفاده از نرم افزار های خنک کننده گوشی برای جلوگیری از داغ شدن

در صورتی که ترفند های معرفی شده را به کار گرفتید و فایده ای نداشت ، قطعا کار نکردن با موبایل برای مدتی و قرار دادن آن در محیط خنک ، به کاهش دمای آن کمک می کند.در صورتی که دستگاه شما به دلیل افزایش دما از نظر کارکرد با مشکل مواجه شد ، مشکل از فریمور شماست.  یکی از اپ هایی که در این زمینه می تواند کمک کند ، برنامه ی Coolifyاست.

 

از حالت هواپیما بهره بگیرید

در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و قصد استفاده از گجت خود را ندارید، برای خنک کردن گوشی می‌توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می‌شود و در عین حال گرمای کمتری تولید می‌کند.

 

بازی کردن با موبایل را متوقف کنید!

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود گوشی موبایل شما داغ کند، اجرای بازی های سنگین است بنابراین باید از این کار دست بکشید. بازی های سرگرمی حجم بالایی از بستر سخت افزاری گوشی شما را اشغال می کنند و با درگیر شدن قطعات دستگاه، رفته رفته افزایش حرارت و درنتیجه داغ شدن گوشی رخ می دهد. علاوه براین جالب است بدانید که اگر دستگاه موبایل از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد چنین اتفاقی بیش تر رخ می دهد. برنامه های دیگر نیز که موجب پردازش زیاد می گردند، سبب داغ کردن گوشی موبایل می شوند.

 

گوشی را 100 درصد شارژر نکنید

اول از همه قبل از بررسی این گزینه باید شما را با یک اصل معرفی سازیم که این اصل بیان می کند گوشی را بعد از آنکه شارژ کامل در مدت زمان مشخص شده، انجام شد از شارژر جدا کنید و اگر شما بعد از شارژ کامل آنرا جدا نکنید به منزله تقویت باتری نخواهد بود و فقط می تواند باعث تخلیه باتری شود که می تواند باعث داغ شدن گوشی شود. اما منظور از تخلیه باتری چیست؟ این یک فرایند است که در طی آن باتری آسیب می بیند.

 

کدام گوشی ها بیشتر داغ می کنند

مراقب گوشی های خود باشید به خصوص اگه گوشی های ماین رده خریداری میکنید  یا اینکه گوشی را برای گیم میخواهید. این بهترین توصیه ای است  که می تونیم بکنیم. با اینکه تمام کمپانی ها سعی دارند گوشی هایی را تولید کنند که خیلی دیر به مرحله  داغ شدن برسد  ولی اگر از گوشی ها درست مراقبت نشود خیلی زود باید با آنها خداحافظی کنید. تا اینجای مقاله هم سعی کردیم هر نکته مهمی را  که مربوط به داغ شدن گوشی هست آموزش بدهیم.  کاربرهایی که گوشی های پایین را داشته اند  توصیه کردند که همیشه باید دمای گوشی را چک کنید.

 

  • سامسونگ مدل Galaxy A51
  • سامسونگ مدل Galaxy A50
  • هوآوی مدل Ascend P6
  • سامسونگ مدل Galaxy J5
  • گوشی شیائومی مدل نوت 8 پرو

 

علت داغ شدن گوشی آیفون

گوشی‌های آیفون معمولا ویروسی نمی‌شوند چون اپل اجازه نمی‌دهد که شما نرم‌افزارهای غیرمعتبر و تایید نشده روی گوشی‌تان را نصب کنید. احتمالا فکر می‌کنید گوشی‌های آیفون کمتر داغ می‌کنند. اما این گوشی‌ها هم مشکلات خاص خودشان را دارند و نمی‌توان با اطمینان گفت که داغ نمی‌کنند.

  • آسیب دیدن باتری آیفون خیلی زود باعث داغ شدن گوشی می‌شود.
  • زیاد بودن حجم اپلیکیشن‌های باز روی گوشی دلیل دیگری است.
  • اگر حجم دانلود و یا آپلودتان روی اینترنت زیاد باشد.
  • بالا بودن روشنایی صفحه و فعال بودن همزمان امکانات گوشی مانند وای‌فای، بلوتوث، لوکیشن و …
  • شارژرهای غیراورجینال هم روی دمای باتری تاثیری منفی دارند.

 

ایا داغ شدن گوشی ضرر دارد

وجود بدافزار بر روی گوشی شما دلیل داغ شدن گوشی موبایل شما می شود . سازنده بدافزار اصلا اهمیتی نمی دهد که گوشی شما آسیب ببیند یا نه . تنها چیزی که برای او مهم است داده های شماست . بنابراین اگر گوشی شما داغ شد و همزمان عملکرد گوشی شما نیز کند میشود ، بعید نیست یک بدافزار در گوشی شما وجود داشته باشد . اگر قصد دارید تا از ورود بدافزار ها به گوشی خودتون جلوگیری کنید یکی از مهم ترین راه ها این است که هرگز از منابع ناشناس اپلیکیشن نصب نکنید .

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی خدمات تعمیرات موبایل و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. تعمیرات تخصصی موبایل خود را به کارشناسان ما بسپارید.

پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
Zkdlin تاریخ : ۱۱ تیر ۱۴۰۲
دوماهه گوشی a23 سامسونگ خریدم سه هفته اول خوب بود اما الان کار میکنم باهاش پشت گوشی داغ میشه و شارژم زودتر خالی میکنه چکارش کنم ؟
ادمین

سلام

دوست عزیز اگر گوشیتون گارانتی داره به نمایندگی مراجعه کنید تا گوشیتون رو بررسی کنند

Yasin تاریخ : ۱۸ دی ۱۴۰۱
سلام من گوشیم a13 فوری هستش با پردازنده اگزینوس پیش دوربین گرم شدن که یه چیز عادیه هنگام کار اما از پایین هم گرم میشه یا داغ میشه این عادیه یا مشکلی وجود داره
sama تاریخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام من یه ایفون سون دارم گذاشته بودمش توی شارژ که حین شارژ شدن دوبار برق رفت بعد که با گوشی خواستم کار کنم گوشی خود به خد خاموش روشن میشد بعد گوشی داغ کرد و روی لوگو موند از امروز دیگه کلا شارژ هم نمیشه سلامت باطریم 92 هستش مشکل از هارد هست؟
ادمین

سلام

امکان ایراد نرم افزاری وجود دارد که در چنین شرایطی دستگاه توسط متخصص فلش میشود و در صورت پابرجا بودن مشکل، هارد دستگاه مورد بررسی قرار میگیرد.

اوا تاریخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام من یه گوشی ردمی نوت 8 پرو دارم تازه خریدمش حدودا یه ماهه رو دوربین و کنارش خیلی داغ میکنه هنگام بازی میخوام ببینم واسه حسگر اثر انگشت و دوربین اتفاقی نمی افته یا آپدیت کنم درست میشه و فلش بزنمش مالکیت پاک نمیشه ممنون
ادمین

سلام دوست عزیز داغ کردن گوشی حین بازی و بازی آنلاین طبیعیه و نیاز به فلش کردن نداره. و اینکه مالکیت گوشی با فلش از بین نمیره

محمود تاریخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام من گوشی سامسونگ c7 دارم وقتی که روشن می کنم و بعدش وای فایش که روشن می کنم فوری گوشیم داغ می شه و همین داغ شدن باعث میشه شارژش بیاد پایین می خواستم ببینم علت این که تا وای فای روشن می کنم داغ می کنه چیست؟
ادمین

سلام

می‌تونه به خاطر یه سری اختلال در سیستم وای فای و گوشی‌تون باشه. اگه اندروید گوشی‌تون آپدیت نیست حتما آپدیتش کنید احتمالا حل می‌شه مشکل.

دانیال تاریخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام من گوشیم سامسونگ گرند پریم پرو هست حافظه گوشی هم تقریبا پر شده فقط قسمت بالا صفحه و پشت گوشی داغ میشه وقتی اینترنت روشن میکنم داغ میشه شارژش هم زود خالی میکنه هنگ هم میکنه میشه بگید مشکل چیه؟
احسان تاریخ : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا از راهنمایی خوب و صحیح شما تشکر میکنم .