ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

کالیبره کردن باتری چیست و چگونه باید باتری گوشی را کالیبره کنیم Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-07-22 14:04:57. کالیبره کردن باتری گوشی یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید طول عمر باتری گوشی را بیشتر کنید و همینطور شارژ گوشی را بیشتر نگه داری کنید. اگر شما با شارژ نشدن و یا دیر شارژ شدن گوشی خود مشکل دارید و از سلامت باتری خود اطمینان دارید کالیبره کردن باتری گوشی به شما کمک خواهد کرد که این مشکل را برطرف نمایید. کالیبره کردن باتری گوشی یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل تا اطلاعات را درست نمایش دهد. برای خواندن روش های دیگر افزایش طول عمر باتری گوشی می توانید این مقاله را مطالعه کنید. کالیبره کردن باتری گوشی یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید طول عمر باتری گوشی را بیشتر کنید و همینطور شارژ گوشی را بیشتر نگه داری کنید. اگر شما با شارژ نشدن و یا دیر شارژ شدن گوشی خود مشکل دارید و از سلامت باتری خود اطمینان دارید کالیبره کردن باتری گوشی به شما کمک خواهد کرد که این مشکل را برطرف نمایید. کالیبره کردن باتری گوشی یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل تا اطلاعات را درست نمایش دهد. برای خواندن روش های دیگر افزایش طول عمر باتری گوشی می توانید این مقاله را مطالعه کنید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
کالیبره کردن باتری چیست و چگونه باید باتری گوشی را کالیبره کنیم
کالیبره کردن باتری
تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

شاید تا کنون با این مشکل مواجه شده باشید که پس از شارژ کامل گوشی موبایلتان و مشاهده علامت شارژ ۱۰۰ درصد، بعد از مدت کوتاهی استفاده به سرعت شارژ آن خالی شود و شارژ واقعی خود یعنی ۷۰، ۸۰ و یاحتی درصدهای کمتری را نشان دهد. به گفته خیلی ها در این هنگام که باتری دستگاه اطلاعات غیرواقعی را نمایش میدهد، نیاز به کالیبره شدن یا به عبارتی دوباره بازخوانی و تنظیم شدن دارد تا باتری با توانی تازه به فعالیت خود ادامه دهد. اما آیا کالیبره کردن باتری گوشی موبایل واقعا کاربردیست؟ و از چه روش هایی کالیبره کردن امکان‌پذیر است؟

بدون شک یکی از مهم ترین شاخصه های خرید گوشی مناسب، باتری با ظرفیت بالا می باشد چرا که بتواند در طول روز کارهای ما را به بهترین شیوه ممکن پشتیبانی کند و نیاز به شارژر نداشته باشیم. هرچند باتری هایی که امروزه برای گوشی ها استفاده می شوند، لیتیوم یونی می باشند، اما در حین خرید گوشی توصیه می شود نوع باتری را از فروشنده جویا باشید.

اما بعد از حدود چند ماه و گاها چند سال شارژ کردن باتری گوشی شاید برخی از قابلیت های اصلی باتری گوشی تغییر یابد. برای مثال شاید مدت زمان شارژ شدن باتری شما افزایش یابد و یا حتی ممکن است باتری گوشی شما زمانیکه به یک عدد خاص رسید، در کمتر از 5 دقیقه گوشی خاموش خواهد شد. برای این مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی، راه حل هایی وجود دارد که اصطلاحا این مشکل را کالیبره نبودن باتری گوشی می نامند.

 

کالیبره کردن باتری گوشی یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید طول عمر باتری گوشی را بیشتر کنید و همینطور شارژ گوشی را بیشتر نگه داری کنید. اگر شما با شارژ نشدن و یا دیر شارژ شدن گوشی خود مشکل دارید و از سلامت باتری خود اطمینان دارید کالیبره کردن باتری گوشی به شما کمک خواهد کرد که این مشکل را در تعمیرات موبایل برطرف نمایید. 

کالیبره کردن باتری گوشی یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل تا اطلاعات را درست نمایش دهد. برای خواندن روش های دیگر افزایش طول عمر باتری گوشی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

امروزه در اکثر تبلت ها و گوشی های همراه از باتری های لیتیون یونی استفاده شده است. هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان نگهداری شارژ باتری نیز کاسته میگردد. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. وقتی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید نمود.

باتری ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که ممکن است بارها شارژ و دشارژ شوند. به عنوان مثال باتری 2500 میلی آمپری را در نظر بگیرید که ممکن است بعد از 200 مرتبه شارژ 100 میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست بدهد که متاسفانه این مسئله قابل حل کردن نمی باشد و بهتر است اصلا نگران این مسئله هم نباشید چون افت ظرفیت ایجاد شده بسیار نامحسوس خواهد بود.

موضوع مهم و حائز اهمیت این است که نحوه نمایش شارژ باتری به درستی انجام شود که این نمایش از سمت سیستم عامل گوشی صورت می گیرد. در سیستم عامل اندروید فایلی در حافظه وجود دارد که ظرفیت باتری و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به باتری را در قالب یک فایل ذخیره می کند.

به زبان خیلی ساده باید بگوییم که سیستم عامل اندروید در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دچار مشکل می شود به طوری که  مثلا بر روی صفحه گوشیتان 100 درصد شارژ را مشاهده می کنید در حالی که شارژ واقعی باتری برابر با 80 درصد است و زمانی متوجه این موضوع می شوید که در مدت زمان کوتاهی درصد نمایش باتری به شدت افت می کند و اصطلاحا باتری خیلی زود خالی میشود.

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

 

قبل از اینکه باتری تلفن هوشمند خود را کالیبره کنید، باید بدانید:

گاهی اوقات ، تعویض و تعمیر باتری موبایل ساده تر (و بهتر) است تا اینکه سعی کنید آن را کالیبره کنید. این کار در تلفن های هوشمند قدیمی که دارای باتری های قابل جابجایی بودند آسان تر بود. در چنین دستگاه هایی ، بررسی باتری از نظر آسیب و مشکلات به سادگی صورت می گرفت و تنها کافی بود گوشی را  خاموش کنید ، قاب را بردارید و باتری را بررسی کنید. اگر باتری خراب شده باشد باید به دنبال برآمدگی یا نشتی باشید. در تصویر زیر خواهید دید که یک باتری معمولی در کنار یک باتری متورم چگونه به نظر می رسد.

در اکثر تلفن های هوشمند مدرن ، حذف قاب پشتی به راحتی نبوده بنابرابن به راحتی نمی توان به بررسی وضعیت فیزیکی باتری پرداخت. با این حال ، یکی از روشهای تشخیص باتری آسیب دیده در تلفن های هوشمند این است که بررسی کنید آیا گوشی از پشت روی میز می نشیند یا خیر.

علاوه بر این ، کالیبراسیون باتری یک راه حل مناسب برای همه مسائل مربوط به باتری نیست.

این به این دلیل است که موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث خرابی باتری شود. اگر تلفن شما شارژ نمی شود ، ممکن است مشکلی در پورت وجود داشته باشد. در صورتی که اخیراً تلفن خود را به روز کرده اید و مشکلات مربوط به باتری بلافاصله بعد از آن ظاهر شده است ، به احتمال زیاد علت آن سیستم عامل جدید است و نه بروز مشکل در باتری.

 

چگونه باتری گوشی، تبلت و دیگر وسایل همراه را کالیبره کنیم؟

فرآیند کالیبره کردن باتری بسیار ساده است و شامل یک مرتبه دشارژ یا به زبان دیگر خالی شدن کامل باتری و پر شدن مجدد باتری به صورت کامل می‌شود.  کالیبره کردن می‌تواند مشکلاتی مثل عدم شارژ یا شارژ شدن آهسته را حل کند. قبلاً در این خصوص مقالاتی منتشر کردیم:

بنابراین بهتر است هر از گاهی، بگذارید تا سطح شارژ باتری به صفر برسد و کاملاً تخلیه شود و در زمان تخلیه شدن، آن را شارژ نکنید. دقت کنید که گوشی ممکن است پس از رسیدن میزان شارژ به ۱ یا ۲ درصد برای جلوگیری از آسیب دیدن باتری، خاموش شود.

در این صورت می‌بایست آن را مجدداً روشن کنید و تلاش کنید که مقدار اندکی که از شارژ باتری باقی مانده هم تخلیه شود و سطح شارژ باتری کاملاً صفر شود به طوری که دیگر گوشی با فشار دادن کلید پاور روشن نشود.

 

چگونه باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

در سیستم عامل اندروید قابلیتی به نام Battery Stats یا وضعیت باتری وجود دارد و شما می توانید در این قسمت میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می فهمید که باتری به کالیبره شدن نیاز دارد یا خیر. اگر باتری گوشی شما نیاز به کالیبره شدن دارد می توانید به دو طریق اینکار را انجام دهید. روش اول که بدون استفاده از روت کردن انجام می شود و نیازی به شرایط خاط ندارد اما راه دوم زمانی قابل انجام است که سیستم عامل گوشی اندروید و روت شده باشد.

 

1) کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت کردن

اولین کاری که باید انجام دهید، باتری تلفن همراه خود را کاملا خالی کنید. از گوشی خود تا جایی استفاده کنید که به صورت خودکار خاموش شود. سپس گوشی را روشن کنید و منظر بمانید تا دوباره خاموش شود. برای باتری گوشی 0 درصد شارژ هم نمانده و گوشی بلافاصله خاموش می شود. حالا گوشی را بدون روشن کردن فول شارژ کنید. سوال که در این میان پیش می آید. آیا استفاده از فست شارژ مشکلی ندارد؟

خیر باتری گوشی را با استفاده از شارژر مخصوص شارژ کنید. مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ شده است، گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید. اگر اندروید شارژ 100 درصد را به شما نشان نمی دهد مشکلی نیست، گوشی را پس از خالی شدن باتری مجدد به شارژ بزنید و آن را به 100 درصد برسانید.

در مقدار زمان شارژ کردن باتری گوشی دقت کنید زیرا هر باتری برای فول شارژ شدن نیاز به مدت زمان مشخصی دارد که بر اساس مقدار ظرفیت باتری و فست شارژ بودن آن مشخص می شود. طی کردن این مراحل به چیپ درون باتری اجازه می دهد تا قرائت‌هایش را با سیکل شارژ باتری مطابقت بدهد. انجام عمل کالیبراسیون باتری گوشی بسیار ساده است و شما باید یک سیکل کامل شارژ را طی کنید. توصیه می شود هر سه ماه یکبار از این روش استفاده کنید.

 

2) کالیبره باتری گوشی های روت شده

انجام کالیبراسیون دستگاه های روت شده تقریبا مانند مرحله ی اول است با این تفاوت که در این روش باید اپلیکیشن Battery Calibration را دانلود کنید. لازم به ذکر است قبل از اجرای برنامه از شارژ 100 باتری گوشی مطمئن شوید.

نرم افزار را اجرا کنید و روی گزینه ی Battery Calibration کلیک کنید. بعد از اینکه کالیبره کردن باتری گوشی به اتمام رسید از دستگاه خود به قدری استفاده کنید تا باتری کاملا تخلیه شده و گوشی خاموش شود. گوشی خاموش شده را باه شارژ بزنید و منتظر بمانید تا فول شارژ شود. پس از اتمام می توانید از گوشی خود استفاده کنید و مراحل انجام کالیبره موبایل به اتمام رسیده است.

 

کالیبره باتری گوشی های روت شده

 

 نرم افزار Battery Calibrator

از این نرم افزار جهت کالیبره کردن باتری استفاده می شود. Battery Calibrator با سرعت بالا و کاربری آسانی که دارد می تواند باتری گوشی شما را کالیبره کند تا شما بتوانید از حداقل قدرت باتری گوشی خود استفاده کنید. این برنامه به گوشی کمک می کند تا مقادیر قبلی که روی سیستم ثبت شده حذف شود تا سیستم شما بتواند مقادیر تازه و به روز را تولید کند.

با استفاده از نرم افزار کالیبره کردن باتری گوشی اندروید شما می توانید عمر باتری گوشی را افزایش دهید و در هر زمان که لازم بود باتری گوشی را کالیبره کنید. Battery Calibrator فایل سیستمی را حذف کرده و فایل جدید را جایگزین می کند تا تنظیمات باتری در فایل جدید اعمال شود. لازم به ذکر است برای استفاده از این برنامه حتما باید گوشی شما آموزش روت کردن گوشی موبایل  شود. البته نرم افزار های دیگری برای کالیبره باتری وجود دارد که شما از آن ها هم می توانید استفاده کنید.

 

ویژگی های نرم افزار Battery Calibrator
  • زمانی که شارژ گوشی به 100 برسد، با پخش بوق هشدار می دهد.
  • برای کالیبره کردن موثر، ولتاژ دقیق را نشان می دهد.
  • کاربری آسان و  کالیبره کردن تنها با یک کلیک

 

کالیبره کردن باتری گوشی هوشمند به چه معناست؟

 سیستم عامل اندروید دارای قابلیتی است به نام Battery Stats یا وضعیت باتری است که ظرفیت باتری را کنترل می کند که چه زمانی کامل شارژ است و چه زمانی خالی. اما گاهی مواقع این قابلیت دچار مشکل می شود و میزان باقی مانده باتری را به درستی نمایش نمی دهد و قبل از اینکه باتری گوشی کاملا خالی شود و به 0 درصد برسد، گوشی خاموش می شود. کالیبره کردن باتری در اندروید یعنی تنظیم مجدد سیستم عامل اندروید تا اطلاعات صحیح را به نمایش بگذارد.

 

کالیبره کردن باتری چگونه انجام می‌شود؟

کالیبره کردن باتری کار بسیار ساده‌ای است؛ شما در واقع یک سیکل کامل شارژ مجدد را طی می‌کنید.

اول از همه، باید شارژ باتری موبایل را به طور کامل خالی کنید. بگذارید کار به جایی برسد که در نبود انرژی گوشی به طور خودکار خاموش شود. وقتی این اتفاق افتاد، گوشی را روشن کنید تا دوباره بعد از چند ثانیه خاموش شود. این موضوع بی برو برگرد اتفاق می‌افتد چرا که حتی در شارژ 0 درصد هم هنوز میزانی انرژی در باتری وجود دارد.

حالا، زمانی که گوشی خاموش است آن را تا 100 درصد شارژ کنید. استفاده از شارژرهای سریع ایرادی ندارد، فقط مطمئن شوید که شارژ به 100 درصد رسیده باشد. بعد از این کار گوشی را از شارژر جدا کرده و آن را روشن کنید. اندروید ممکن است شارژ 100 درصد را به شما نشان ندهد. مشکلی نیست، یک بار دیگر گوشی را به شارژ زده و آن را به 100 درصد برسانید. سیکلی که طی کردید، اجازه می‌دهد که چیپ درون باتری قرائت‌هایش را با سیکل شارژ باتری مطابقت بدهد.

 

کالیبره کردن باتری چگونه انجام می‌شود؟

 

روش کالیبره کردن باتری گوشی‌های روت شده(سامسونگ)

کالیبره باتری گوشی سامسونگ در دستگاه های روت شده در مراحا اولیه مشابه روش اول است و باید مثل روش قبل عمل کنید وبعد از آن برنامه Battery Calibration را دانلود می‌کنیم ولی قبل از اجرای آن باید از %100 بودن باتری اطمینان داشت. نرم افزار به سرعت اجرا کنید و روی Battery Calibration فشار دهید. پس از کالیبره شدن باتری از گوشی بگذارید  شارژ دستگاه بطور کامل خالی شود و گوشی خاموش شود. دراخر در حالت خاموش گوشی را به شارژ بزنید تا زمانی گوشی کامل شارژ شود. در این حالت نیز گوشی شما کالیبره می شود.

 

چرا باید باتری خود را کالیبره کنید

هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان شارژ نگه داشتن آن نیز کاسته میشود. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. هنگامی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید کرد.

برای نمونه یک گوشی Nexus 6P را در نظر بگیرید. وقتی که باتری آن شروع به ضعیف شدن میکند، کاربر متوجه میشود که گوشی بر روی میزان ۳۰ درصد شارژ خاموش میشود و این صرفا به این دلیل است که بین مقدار واقعی شارژ باتری و میزانی که نرم افزار نشان میدهد اختلاف وجود دارد.

پس اگر مدت طولانی از عمر گوشی شما میگذرد این احتمال وجود دارد که سیستم عامل اندروید نتواند مقدار واقعی شارژ باتری را نشان دهد. پس اگر شارژ شما سریع کم میشود یا اگر گوشی شما با بیش از ۵ درصد شارژ خاموش میشود، وقت آن رسیده که باتری خود را کالیبره کنید.

 

چرا باید باتری خود را کالیبره کنید

 

مشکلات سخت افزاری که موجب خالی شدن باتری می شود.

  1. آسیب دیدگی باتری گوشی: ابتدا از سلامت باتری گوشی مطمئن شوید. اگر باتری قابل تعویض است آن را بیرون بیاورید. اگر باد کردگی را مشاهده کردید و یا تغیر شکلی مشاهده کردید، عمر مفید باتری تمام شده و باتری باید تعویض شود. اما اگر باتری غیر قابل تعویض است باید از راه هایی دیگری مطمئن شوید. مثلا چند سال است که از این گوشی استفاده می کنید؟ در صورتی که باتری باد کرده باشد روی درب پشت و یا ال سی دی آسیب دیدگی هایی دیده می شود. برای تعویض باتری گوشی حتما باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.
  2. سوکت شارژ باتری موبایل: در صورت آسیب دیدگی سوکت شارژ تعویض سوکت شارژ گوشی به باتری آسیب وارد می شود. از سلامت سوکت شارژ، کابل شارژ خود اطمینال حاصل فرمایید.
  3. آسیب دیدگی باتری پس از بروز رسانی: بیشتر مواقع پس از به روز رسانی سیستم عامل با مشکل خالی شدن باتری گوشی مواجه می شوید. این اتفاق بسیار متداول است و در اکثر گوشی ها دیده می شود. در ابتدا باید حافظه ی کش موبایل خود را خالی کنید و منتظر بروز رسانی های تکمیل کننده باشید تا مشکل باتری حل شود. در این مواقع می توانید با کالیبره کردن باتری گوشی خود را نجات دهید. برای آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل به وبسایت ما مراجعه کنید.

 

چگونه متوجه خرابی باتری گوشی شویم؟

قبل از هر چیز باید فهمید که چرا عملکرد باتری گوشی مویایل کاهش پیدا کرده است. اگر وضعیت باتری سالم به نظر میرسد یعنی برآمدگی یا شکل حالت خرابی در آن دیده نمی شود تعویض باتری را به مرحله آخر موکول کنید و قبل از آن بهتر است که باتری گوشی را کالیبره کنید.

قبل از هر چیز اگر باتری گوشی موبایل یا تبلت شما قابل جدا کردن است آن را جدا کرده و بیرون آورید و با دقت وضعیت ظاهری آن را بررسی نمایید. مواردی اعم از برآمدگی و تورم یا سوراخ شدن و نشتی نشان از خرابی باتری هستند. در بعضی از مدل های گوشی و تبلت ها باتری قابل جدا شدن نیستند و اما با کمی دقت می توان فهمید که باتری خراب شده یا سالم است.

به طور مثال اگر باتری باد کرده یا متورم شده باشد ممکن است به صفحه نمایش و یا به درب پشت دستگاه فشار آورده باشد و بر اثر این فشار صفحه جلو وپشت دستگاه از هم جدا شده باشد.  بر روی یک سطح صاف مثل شیشه می توان برامدگی را با چرخاندن دستگاه یا تراز بودن صفحه و پشت گوشی تغییرات ظاهری را که بر اثر خرابی باتری رخ می دهد، مشاهده کنید.

در شرایطی که آثار خرابی باتری روی دستگاه و باتری دیده نمی شود و حدس می زنید باتری سالم است بهتر از از کالیبره کردن باتری کمک بگیرید یا اینکه اگر به تازگی گوشی خود را بروز رسانی کرده اید، و باتری شما سریع خالی می شود، بهتر است حافظه Cache گوشی خود را خالی کنید. چنانچه آثار خرابی باتری کاملا مشهود است می توانید باتری موبایل خود را تعویض کنید.

 

چطور با روت کردن، باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

اگرچه بعضی ها بر این باور هستند که پاک کردن فایل batterystats.bin تاثیر چندانی بر وضعیت نمایش باتری گوشی ندارد. پس برای ادامه کار احتیاج به روت کردن گوشی داریم. توجه داشته باشید که با روت کردن گوشی، گارانتی آن نیز از بین می رود. این روش شباهت بسیار زیادی به روش قبل دارد اما در جزییات کمی تفاوت دارد.

 

  1. اجازه دهید باتری گوشی کاملا خالی شود و گوشی خاموش شود.
  2. گوشی را روشن کنید و بگذارید گوشی مجدد خاموش شود.
  3. بدون قطع برق، گوشی را به شارژ بزنید و صبر کنید تا 100 درصد کامل شود.
  4. از شارژ جدا کنید.
  5. گوشی را روشن کنید. اگر باتری شما کمتر از 100 درصد بود، بدون خاموش کردن گوشی، ان را به برق بزنید و صبر کنید تا کامل شارژ شود.
  6. گوشی را از برق بکشید و آن را Restart کنید. اگر باز هم 100 درصد نبود، گوشی را دوباره به شارژ بزنید تا کامل 100 درصد گوشی شارژ شود.
  7. این چرخه را تا زمانی که نمایشگر باتری بعد از روشن شدن گوشی، باتری را 100 درصد نمایش دهد، تکرار کنید. زمانی که گوشی را روشن می کنید، دقت کنید به برق نباشد.
  8. حالا برنامه کالیبره کردن باتری را نصب کنید و بدون اجرا کردن، مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ است و گوشی را Restart کنید.
  9. بعد از روشن شدن مجدد گوشی، فورا برنامه را اجرا کنید.
  10. زمانی که باتری را کالیبره کردید، بگذارید مجدد تا 0 درصد خالی شود و گوشی خاموش شود.
  11. بار دیگر کامل گوشی را شارژ کنید و دقت کنید که جریان قطع و وصل نشود.

 

چطور با روت کردن، باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

 

چه زمانی باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

اول از همه باید دلیل کاهش بازدهی باتری را متوجه شوید؛ به طور معمول طول عمر باتری ها 2 تا 3 سال است، اگر فکر میکنید باتری سالم است؛ دلیل تخلیه‌ی شارژ سریع، کالیبره نبودن باتری است. بهترین راه حل کالیبره کردن باتری است؛ چون ممکن است سیستم نرم افزاری نتواند اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری دریافت کند.

 

کلام آخر

با تمام این احوال، اکثریت قریب به اتفاق کاربران تلفن‌های اندرویدی هرگز نیازی به کالیبره کردن باتری خود ندارند. تراشه هوشمند، به علاوه روش‌های هوشمند Android برای خواندن آمار باتری، با هم ترکیب می‌شوند تا خوانایی دقیق باتری را به شما ارائه دهند.

این الگوریتم‌ها و سنسورهای هوشمندانه امکان کالیبره کردن باتری را برای اندروید (و iOS) بدون نیاز به چرخه تخلیه و شارژ کامل فراهم کرده‌اند. اگر تلفن به حالت «کمبود باتری» برخورد کند و اگر آن را کاملاً یا تقریباً کامل شارژ کنید‌، می تواند باتری را کالیبره کند.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در کرج و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات موبایل و کسب مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

 پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
رویا محمودی تاریخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۰
سلام من گوشی شیائومی نت ۹ هستش باتری گوشیم خیلی زود خالی میشه. چجوری میتونم گوشیم و ثبت کنم و برای تعمیر بفرستم؟
ادمین

با سلام

لطفا با مراجعه به صفحه اصلی تعمیرات موبایل در قسمت ثبت درخواست تعمیرات مشکل خود را مطرح کرده و یک تلفن تماس روشن نیز ثبت کنید.