ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

0 تا 100 آموزش پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی+ 5 روش عالی برای پاک کردن ویرووس

0 تا 100 آموزش پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-10-17 11:00:45. ویروس‌های گوشی در حال حاضر یک واقعیت غیر قابل انکار در زندگی‌های دیجیتالی هستند و شدت تأثیر آنها هم می‌تواند متفاوت باشد. امیدواریم اگر ویروسی را روی گوشی خود دریافت کردید، یکی از انواع خفیف آن باشد. مراحل اولیه برای انجام این ویروس کشی موبایل اساساً یکسان است، صرف نظر از اینکه آیفون دارید یا گوشی اندرویدی، همیشه راه‌های متفاوتی برای پاک کردن ویروس از گوشی وجود دارد که انتخاب روش مناسب بر عهده خودتان است. ویروس‌های گوشی در حال حاضر یک واقعیت غیر قابل انکار در زندگی‌های دیجیتالی هستند و شدت تأثیر آنها هم می‌تواند متفاوت باشد. امیدواریم اگر ویروسی را روی گوشی خود دریافت کردید، یکی از انواع خفیف آن باشد. مراحل اولیه برای انجام این ویروس کشی موبایل اساساً یکسان است، صرف نظر از اینکه آیفون دارید یا گوشی اندرویدی، همیشه راه‌های متفاوتی برای پاک کردن ویروس از گوشی وجود دارد که انتخاب روش مناسب بر عهده خودتان است. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
0 تا 100 آموزش پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی
پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۳ مهر ۱۴۰۲

ویروس‌های گوشی در حال حاضر یک واقعیت غیر قابل انکار در زندگی‌های دیجیتالی هستند و شدت تأثیر آنها هم می‌تواند متفاوت باشد. امیدواریم اگر ویروسی را روی گوشی خود دریافت کردید، یکی از انواع خفیف آن باشد. مراحل اولیه برای انجام این ویروس کشی موبایل اساساً یکسان است، صرف نظر از اینکه آیفون دارید یا گوشی اندرویدی، همیشه راه‌های متفاوتی برای پاک کردن ویروس از گوشی وجود دارد که انتخاب روش مناسب بر عهده خودتان است. در صورتی که به دلیل بعضی از مشکلاتی که برای گوشی تان پیش آمده، فکر می‌ کنید که آن ویروسی شده می ‌توانید خیلی ساده و فقط با طی کردن چند مرحله نسبت به حذف ویروس اندروید اقدام نمایید. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما همراه باشید.

 

گوشی ­های اندرویدی و ویرووسی شدن آنها

ویروسی شدن گوشی­های اندرویدی دلیل نسبتاً ساده و مشخصی دارد. ویروس هایی که گوشی­های اندرویدی را آلوده می­کنند، به شکل کد در دل اپلیکیشن­های مخرب قرار داده شده­اند. نصب این دسته اپلیکیشن­ها باعث راه­اندازی این کدهای مخرب می­شوند. به این ترتیب، نصب اپلیکیشن هایی که ملقب به بدافزار، تنها راه ویروسی شدن گوشی­های اندرویدی است. برای جلوگیری از این اتفاق باید به مسائل امنیتی دقت کنید. مهم­ترین نکته دانلود اپلیکیشن­ها ار گوگل پلی استور (Google Play Store) است. برای دانلود و نصب نرم افزارها و تعمیرات نرم افزاری موبایل از این منبع استفاده کنید تا گرفتار ویروس­ها و بدافزارها نشوید.

همانطور که گفته شد، بر خلاف سیتم عاملی مانند ویندوز، در اندرویید تنها راه آلوده شدن گوشی به ویروس و بدافزار نصب کردن اپلیکیشن مخرب است. برای مثال، رفتن به سایت­ هایی که تبلیغات مخرب­شان به شکل پاپ آپ  (Pop-up) هستند، باعث ویروسی شدن گوشی اندرویدی نخواهد شد. اما اگر آن تبلیغات دارای لینک دانلود یک اپلیکیشن خاص باشد و شما پس از دانلود آن را روی گوشی­تان را نصب کنید، تا حد زیادی مطمئن باشید که احتمال ویروسی شدن گوشی­تان وجود دارد.

 

گوشی ­های اندرویدی و ویرووسی شدن آنها

 

چگونه می توانیم بفهمیم گوشی ما ویروسی شده است؟

شناختن اینکه گوشی شما ویروسی شده است یا خیر، ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با توجه به برخی از نشانه‌ها و نشانگرهای ممکن، می‌توانید به خطر ویروس‌ها در گوشی خود پی ببرید. در زیر، چند نشانه متداول ویروسی بودن گوشی را بررسی خواهیم کرد:

عملکرد نامعمول: اگر گوشی شما به طور ناگهانی آهسته‌تر عمل می‌کند، از باتری سریع‌تر خالی می‌شود، برنامه‌ها به طور غیرمعمولی عمل می‌کنند یا اخطارها و پیام‌های ناخواسته ظاهر می‌شوند، احتمالاً گوشی شما تحت تأثیر ویروس قرار گرفته است.

بارگیری برنامه‌ها ناشناخته: اگر برنامه‌ها را از منابع غیرقابل اعتماد بارگیری می‌کنید و نصب می‌کنید، ممکن است ویروس‌ها در همان بسته‌های نرم‌افزاری نهفته شده باشند. همچنین، اگر برنامه‌ها بدون اجازه شما به صورت خودکار نصب می‌شوند، باید مشکوک شوید.

افزایش مصرف داده: اگر مصرف داده‌های موبایل شما به طور ناگهانی و بدون دلیل قابل توجیه افزایش می‌یابد، ممکن است برنامه‌های مخرب در پس زمینه داده‌های شما را مصرف کنند.

 

علائم ویروسی شدن گوشی اندروید چیست؟ 

چگونه بفهمیم گوشی ویروسی شده است؟اختلال در عملکرد گوشی مهمترین علامت نفوذ بدافزارها و ویروس‌ها به سیستم عامل اندروید است. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، احتمال ویروسی شدن گوشی وجود دارد:

  • کند شدن گوشی موبایل در زمان حرکت در منوها یا باز کردن اپلیکیشن‌ها
  • هنگ کردن موبایل سامسونگ مداوم و بیش از اندازه اپلیکیشن‌ها
  • طولانی شدن مدت زمان ریستارت خودکار اندروید
  • باز شدن خودکار برنامه‌ها
  • نصب شدن خودکار برنامه‌های ناشناس
  • داغ شدن گوشی موبایل غیرطبیعی گوشی
  • افزایش مصرف باتری گوشی
  • افزایش غیرطبیعی مصرف اینترنت گوشی
  • نمایش پاپ آپ‌های تبلیغاتی حتی زمانی که مرورگر گوشی بسته است
  • قطع شدن غیر معمول تماس‌ها
  • ریست شدن وای فای و بلوتوث دستگاه

 

گوشی­های اندرویدی چگونه ویروسی می­شوند؟

ویروسی شدن گوشی­های اندرویدی دلیل نسبتاً ساده و مشخصی دارد. ویروس هایی که گوشی­های اندرویدی را آلوده می­کنند، به شکل کد در دل اپلیکیشن­های مخرب قرار داده شده­اند. نصب این دسته اپلیکیشن­ها باعث راه­اندازی این کدهای مخرب می­شوند. به این ترتیب، نصب اپلیکیشن هایی که ملقب به بدافزار، تنها راه ویروسی شدن گوشی­های اندرویدی است. برای جلوگیری از این اتفاق باید به مسائل امنیتی دقت کنید. مهم­ترین نکته دانلود اپلیکیشن­ها ار گوگل پلی استور (Google Play Store) است. برای دانلود و نصب نرم افزارها از این منبع استفاده کنید تا گرفتار ویروس­ها و بدافزارها نشوید.

همانطور که گفته شد، بر خلاف سیتم عاملی مانند ویندوز، در اندرویید تنها راه آلوده شدن گوشی به ویروس و بدافزار نصب کردن اپلیکیشن مخرب است. برای مثال، رفتن به سایت­هایی که تبلیغات مخرب­شان به شکل پاپ آپ  (Pop-up) هستند، باعث ویروسی شدن گوشی اندرویدی نخواهد شد. اما اگر آن تبلیغات دارای لینک دانلود یک اپلیکیشن خاص باشد و شما پس از دانلود آن را روی گوشی­تان را نصب کنید، تا حد زیادی مطمئن باشید که احتمال ویروسی شدن گوشی­تان وجود دارد.

 

روش های پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی

حذف کردن بدافزاری که دارای ویروس است

ساده ترین راه برای از بین بردن ویروس گوشی­های اندرویدی این است که بدافزار دارای آن ویروس شناسایی و از گوشی حذف شود. می­توان گفت با حذف بدافزار فعالیت مخرب ویروس نیز غیر فعال و حذف می­شود. اگر به دنبال اطلاعاتی در خصوص چگونگی پاک کردن ویروس از گوشی­های اندرویدی هستید.

 

حذف کردن بدافزاری که دارای ویروس است

 

  نصب کردن آنتی ویروس روی گوشی

آنتی ویروس های خوبی مانند Bitdefender، Outlook Security، Zemana Mobile Antivirus برای سیستم عامل اندروید وجود دارند که امکان شناسایی و حذف اپلیکیشن­های مخرب و بدافزارها را فراهم می­کنند. ترتیب کار از این قرار است که با نصب یکی از این آنتی ویروس­ها و اسکن اپلیکیشن­های نصب شده در گوشی، اپلیکیشن مخرب را شناسایی کرده و با حذف آن گوشی اندرویدیتان را از ویروس پاک کنید.

 

برنامه BitDefender for Android:

شما می‌توانید از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید. این آنتی ویروس به طور منفعلانه‌ای از گوشی شما محافظت می‌کند و همچنین امکان اسکن ویروس‌ها را فراهم می‌کند. اما برای استفاده از نسخه کامل آن می‌توانید مقداری هزینه کنید تا علاوه بر بالا رفتن سطح امنیت، امکان دسترسی به VPN هم داشته باشید.

 

برنامه Avast One Essential:

نام Avast نام یک شرکت معروف آنتی ویروس است که یک برنامه محبوب اندرویدی نیز به نام خود دارد. شما می‌توانید از این برنامه به صورت رایگان برای محافظت در برابر ویروس و دسترسی به VPN استفاده کنید. اما این برنامه یک گزینه‌ی پولی هم دارد که متاسفانه دائما این را به شما یادآوری می‌کند.

 

برنامه Norton 360:

این برنامه هم یکی دیگر از غول‌های رایانه‌ایست که اخیرا به اندرویدی راه پیدا کرده است. اپلیکیشن Norton به صورت رایگان ارائه نشده، اما اگر مایل به پرداخت هزینه باشید، در این برنامه ویژگی و قابلیت‌های خوبی مثل مسدود کننده تبلیغات و ابزار تجزیه و تحلیل Wi-Fi در اختیارتان قرار می‌گیرد. این برنامه در ابتدا سالانه ۱۴.۹۹ دلار هزینه دارد و بعدها به ۳۰ دلار در سال می‌رسد.

 

برنامه Norton 360

 

برنامه Kaspersky for Android:

این مورد یک برنامه آنتی ویروس بسیار قوی است، حتی اگر نسخه رایگان آن را نصب کنید. اما اگر فقط ۱۵ دلار در سال هزینه کنید، به طور دائم از گوشی شما محافظت می‌کند.

 

  ریست فکتوری (Reset Factory) کردن گوشی

ریست فکتوری (Reset Factory) کردن گوشی عملاً تمام اپلیکیشن­های نصب شده روی گوشی را پاک می­کند، به این ترتیب عملاً بدافزاری که مسئول ویروسی کردن گوشی پاک خواهد شد. از این روش در صورتی استفاده کنید که نتوانید اپلیکیشن مخرب یا بدافزار نصب شده روی گوشی را پیدا کنید، یا آنتی ویروس هم نتواند این اپلیکیشن­ها را پیدا کند. در این شرایط ریست فکتوری (Reset Factory) کردن می­تواند به پاک شدن گوشی همراه­تان از ویروس کمک کند.

روش­هایی که گفته شد، روش­های اصلی برای پاک کردن ویروس گوشی­های اندرویدی هستند. به یاد داشته باشید که با حذف اپلیکیشن مخرب یا بدافزار از گوشی اندرویدی، ویروس فعال در آن اپلیکیشن به طور کامل پاک می­شود. غیر ممکن است که با حذف یک اپلیکیشن کد ویروسی فعال آن در گوشی باقی بماند.

 

وارد شدن به حالت سیف مد (Safe Mode)

برای انجام این کار باید به منوی پاور گوشی که شامل گزینه ‌های مختلف همچون خاموش کردن، ریستارت گوشی و غیره است را فعال کنید (با نگه داشتن دکمه پاور این به نمایش در می آید). حالا انگشت خود را روی گزینه Power Off نگه داشته، در این حالت مشاهده خواهید کرد که گزینه ورود به حالت Safe Mode وجود دارد. گزینه Restart را لمس کرده و منتظر باشید تا گوشی ریستارت شده و به صورت خودکار وارد حالت سیف مد گردد.

 

حذف ویروس از دستگاه اندرویدی

برای علت ویروسی شدن گوشی از گوشی باید وارد Settings دستگاه شوید. سپس به قسمت Apps (یا Application Manager یا Apps & notifications) بروید. ممکن است دسترسی به این قسمت در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد. پس از ورود به این قسمت، وارد تب Downloaded شوید. در این قسمت لیستی از برنامه‌های دانلود و نصب شده روی دستگاه شما نمایش داده می‌شود. بدافزار یا برنامه ویروسی که قبلا شناسایی کردید را در این لیست انتخاب کنید. در ادامه در پنجره باز شده ابتدا به کمک گزینه‌های Clear cache و Clear data تمام فایل‌های مربوط به نرم‌افزار را پاک کرده و سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید تا این برنامه حذف شود.

 

حذف ویروس از دستگاه اندرویدی

 

چطور گوشی اندرویدی خود را از خطر ویروسی شدن حفظ کنیم؟

 

اپلیکیشن­های لازم از منابع معتبر دانلود کنید

چرا گوگل پلی دانلود نمیکنه ؟ سعی کنید اپلیکیشن­های اندرویدی مورد نیازتان را همیشه از گوگل پلی استور (Google Play store) دانلود کنید. زیرا این منبع اغلب اپلیکیشن­ها را از جهت ویروس و بدافزار و کدهای مخرب کنترل می­کند. عموماً اپلیکیشن­های مخرب و بدافزارهایی به دلیل اینکه نرم افزارها از منابع غیر معتبر دانلود می­شوند، به گوشی راه پیدا می­کنند.

 

  قبل از دانلود دسترسی اپلیکیشن­ها را کنترل کنید

قبل از اینکه برنامه ای را از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کنید، دسترسی آن را چک کنید. یک برنامه مخرب احتمالاً دسترسی­های عجیبی دارد. برای مثال اگر اپلیکیشن پخش ویدئویی مخرب باشد، ممکن است از شما اجازه دسترسی به لیست مخاطبان­تان را بگیرد که درخواست عجیبی بوده و می­تواند نشان از بدافزار بودن آن اپلیکیشن داشته باشد.

 

  یک آنتی ویروس خوب و با کیفیت نصب کنید

شاید خاطره خوش یا نتیجه­ی خوب از نصب کردن آنتی ویروس روی گوشی­تان نداشته باشید، اما به هر حال داشتن آنتی ویروس از نداشتنش بهتر است. بنابراین آنتی ویروس خوبی که توانایی شناسایی اپلیکیشن­های مخرب و بدافزارها را داشته باشد روی گوشی خود نصب کنید.

 

 آپدیت اندروید

تلاش کنید سیستم عامل گوشی اندرویدی خود را به جدیدترین نسخه های موجود آپدیت کنید. در بیشتر به روز رسانی هایی که برای اندروید منتشر شده است لایه های امنیتی به دستگاه اضافه می شود که می‌ توانند منجر به جلوگیری از فعالیت کد های مخرب و ویروس ها شده و به نوعی پاک کردن ویروس گوشی را به همراه داشته باشند.

اگر به موارد بالا توجه کنید، مطمئناً هیچ مشکلی برای گوشی اندرویدی شما پیش نخواهد آمد و دستگاه تان هرگز دچار ویروس نشده و بعداً نیازی به پاک کردن ویروس گوشی نیست. در نهایت نتیجه می گیریم مهم‌ ترین نکته ‌ای که اکیداً توصیه می ‌کنیم آن را رعایت کنید، مربوط به دانلود برنامه ها از گوگل پلی استور می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش تعمیرات موبایل به وبسایت ما مراجعه کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید