ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت ریستارت خودکار گوشی اندروید و حل این مشکل

علت ریستارت خودکار گوشی اندروید و حل این مشکل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-05-24 11:51:15. ریستارت خودکار گوشی اندروید شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که گوشی موبایلتان بدون دلیل و به طور ناگهانی ریستارت شود! عموما این پدیده در اثر بروز یک باگ نرم افزاری رخ می‌دهد و پدیده‌ای نیست که زیاد تکرار شود. اما در برخی مواقع احتمال دارد مشکل مذکور بیش از حد تکرار گردد و بدین ترتیب کاربر دائما و بازه های زمانی مختلف شاهد ریستارت شدن های مداوم و بی دلیل گوشی موبایل خودش باشد! ریستارت خودکار گوشی اندروید شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که گوشی موبایلتان بدون دلیل و به طور ناگهانی ریستارت شود! عموما این پدیده در اثر بروز یک باگ نرم افزاری رخ می‌دهد و پدیده‌ای نیست که زیاد تکرار شود. اما در برخی مواقع احتمال دارد مشکل مذکور بیش از حد تکرار گردد و بدین ترتیب کاربر دائما و بازه های زمانی مختلف شاهد ریستارت شدن های مداوم و بی دلیل گوشی موبایل خودش باشد! 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
علت ریستارت خودکار گوشی اندروید و حل این مشکل
علت ریستارت خودکار گوشی اندروید و حل این مشکل
تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۳ مهر ۱۴۰۲

علت ریستارت خودکار گوشی اندروید و حل این مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که گوشی موبایلتان بدون دلیل و به طور ناگهانی ریستارت شود! عموما این پدیده در اثر بروز یک باگ نرم افزاری رخ می‌دهد و پدیده‌ای نیست که زیاد تکرار شود. اما در برخی مواقع احتمال دارد مشکل مذکور بیش از حد تکرار گردد و بدین ترتیب کاربر دائما و بازه های زمانی مختلف شاهد ریستارت شدن های مداوم و بی دلیل گوشی موبایل خودش باشد!

در اینگونه مواقع احتمال اینکه مشکل به وجود آمده ناشی از اختلالت سخت افزاری باشد بالا می‌رود. طبق گزارش ها بروز این حالت عموما در گوشی های سامسونگ شایع تر از دیگر برند هاست. اما آیا راهی برای رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید وجود دارد؟

خوشبختانه راه حل هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید مشکل ریستارت شدن های مداوم و بی‌دلیل گوشی را رفع کرد. عموما این مشکل ناشی از یک باگ و اختلال نرم افزاری است، اما می‌تواند با باتری، مدار پاور و آی سی های گوشی هم ارتباط داشته باشد که در اینگونه مواقع باید تعمیرات سخت افزاری موبایل انجام گیرد. در ادامه این مقاله از مجله خبریا تعمیرات تخصصی موبایل با ما باشید تا راه حل هایی برای حل این مشکل را به شما بگوییم.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی چیست؟

یکی از دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی بالا بودن بیش از اندازه فرکانس پردازنده است یا ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و یا صدمات فیزیکی باشد.زمانی که برنامه های نامطمئن و متفرقه را بر روی گوشی خود نصب می کنید موجب ایجاد مشکلات مختلفی از جمله بوت نشدن گوشی و یا ری استارت شدن پشت سر هم خواهد شد.

نرم افزارهای متفرقه دارای ویروس می باشند و با نصب آنها بر روی گوشی موجب اختلال در عملکرد سیستم عامل گوشی و ریستارت شدن آن می شوید. از دیگر مشکلاتی که ممکن است موجب ریستارت شدن انواع گوشی شود قرار نگرفتن باتری به نحوی صحیح در جای خود و خراب شدن فایل های سیستم عامل در گوشی های اندروید می باشد.

ممکن است گرم شدن بیش از حد گوشی موجب ریست شدن خودکار شود. بسیاری از گوشی ها مانند گوشی های اندرویدی به نحوی طراحی شده اند که با گرم شدن بیش از حد خاموش شده و یا ری استارت می شوند

 

علت ریستارت خودکار گوشی اندروید چیست؟

 

رفع مشکل ریستارت شدن گوشی

در ادامه شما را با راه‌های رفع مشکل ریست شدن گوشی اندرویدی آشنا می‌کنیم، تا پایان این مقاله همراه پارس ارتباط لوتوس باشید.

 

۱. آپدیت سیستم عامل اندروید دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

اگر کاربر ویندوز یا مک او‌اس باشید، از مزایای آپدیت سیستم عامل اطلاع دارید و می‌دانید در اکثر مواقع با نصب جدیدترین بروزرسانی‌ها، به ویژگی‌های تازه و پچ‌های امنیتی دست پیدا می‌کنید و همچنین باگ‌های آن برطرف می‌شوند. چنین موضوعی درباره گوشی‌های هوشمند هم صادق است.

تعداد بروزرسانی‌هایی که برای دستگاه‌تان منتشر می‌شود، بستگی به مدل و سازنده‌اش دارد. متاسفانه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تنها یکی دو سال برای آن‌ها بروزرسانی منتشر می‌کنند، البته برخی مواقع آپدیت‌های امنیتی برای مدت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع یک رویکرد برای اجبار کاربران به خرید دستگاه‌های تازه هم به حساب می‌آید.

اگر سیستم عامل گوشی هوشمندتان قدیمی باشد، شاید باعث ریست خودکار دستگاه شود. در همین راستا باید انتشار بروزرسانی جدید برای گوشی‌تان را بررسی کنید. اگرچه فرایند دقیق اینکار برای هر دستگاهی می‌تواند متفاوت باشد، اما در حالت کلی با فرایند مشابهی روبه‌رو هستیم:

تنظیمات را باز کنید.

روی بروزرسانی نرم افزار ضربه بزنید.

گزینه دانلود و نصب را انتخاب کنید.

اگر آپدیتی برای دستگاه‌تان وجود داشت، روی گزینه آپدیت بزنید.

 

 بیشتر بخوانید: علت به‌روز نشدن گوشی اندروید چیه؟

 

۲. آپدیت کردن اپ‌ها دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

در کنار بروزرسانی سیستم عامل، باید از آپدیت بودن برنامه‌ها هم مطمئن شوید. برخی اپ‌ها بیش از سایرین بروزرسانی دریافت می‌کنند که بستگی به نوع اپ و همچنین فعالیت توسعه‌دهندگان دارد.

اگر در هنگام استفاده از یک برنامه خاص شاهد ریستارت شدن گوشی بودید، یا اینکه در هنگام اجرا در پس زمینه دستگاه ریست شد، احتمالا مشکل از همین اپ است. این احتمال وجود دارد که در حال استفاده از نسخه قدیمی یک برنامه باشید یا اینکه توسعه‌دهنده برایش یک آپدیت با هدف رفع چنین مشکلی منتشر کرده باشد.

برای بروزرسانی برنامه‌ها فرایند زیر را انجام دهید:

  1. پلی استور را باز کنید.
  2. روی عکس پروفایل‌تان در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. به بخش Manage apps and device بروید.
  4. در این صفحه می‌توانید انتشار آپدیت‌ها برای برنامه‌ها را متوجه شوید. با ضربه روی گزینه Update all، برنامه‌ها بروزرسانی می‌شوند.

 

آپدیت کردن اپ‌ها

 

۳. فعالسازی سیف مود و حذف اپ‌ها دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

برخی مواقع برنامه‌ها می‌توانند منجر به ریستارت شدن خودکار و مداوم گوشی‌های اندرویدی شوند. برای عیب‌یابی باید به حالت سیف مود (Safe Mode)‌ بروید تا فقط برنامه‌های اصلی روی دستگاه‌تان اجرا شوند. سیف مود یک روش مناسب برای اطلاع از نصب برنامه‌های نامناسب روی سیستم‌تان به حساب می‌آید.

  1. برای بوت در حالت سیف مود، مراحل زیر انجام دهید:
  2. دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور باز شود.
  3. انگشت‌تان را روی دکمه خاموش کردن قرار داده و نگه دارید.
  4. با اینکار، گزینه سیف مود بالا می‌آید و با انتخاب آن، دستگاه در این حالت بوت می‌شود.

اگر گوشی هوشمندتان در حالت سیف مود ریستارت نشد، پس یک برنامه در حالت عادی برایتان دردساز می‌شود. در همین راستا باید برنامه‌های شخص ثالث را یک به یک پاک کنید. اینکار را با جدیدترین برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، شروع کنید تا مشکل برطرف شود.

 

۴. خالی کردن فضای ذخیره‌سازی دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

گوشی‌های هوشمند یک فضای ذخیره‌سازی مشخص دارند، مخصوصا پرچمدارها که اکثرا از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کنند. در همین راستا اگر بخش بزرگی از حافظه دستگاه‌تان را پر کنید و برای مثال فقط ۱۰ درصد آن را خالی بگذارید، احتمالا گوشی‌تان دچار مشکل می‌شود و حتی شاید هرچند وقت یکبار بطور تصادفی ریستارت شود. به همین دلیل بهتر است حافظه داخلی گوشی‌تان را کمی خالی کنید.

همانطور که گفتیم راه‌های مختلفی برای خالی کردن فضای داخلی گوشی هوشمندتان وجود دارد، از حذف برنامه‌های بلااستفاده گرفته تا پاک کردن فایل‌های دانلودی. بجای اینکار اگر دستگاه‌تان از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، به سراغ یکی از آن‌ها بروید. یک کارت حافظه بخرید و فایل‌های رسانه‌ای را به آن منتقل کنید، البته بجای اینکار می‌توانید به سراغ فضای ابری هم بروید.

اکثر گوشی‌های هوشمند در هنگام بررسی میزان فضای داخلی‌شان، به شما اجازه می‌دهند از فایل‌های حجیم مطلع شوید. برای بررسی فضای ذخیره‌سازی گوشی سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • روی گزینه Device care ضربه بزنید.
  • گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • در گوشه بالای سمت راست صفحه، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.
  • گزینه Storage analysis را انتخاب کنید.
  • در نهایت فایل‌های حجیم، تکراری و بلااستفاده مشخص می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

 

خالی کردن فضای ذخیره‌سازی

 

۵. بررسی افزایش دمای گوشی دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

اگر گوشی هوشمندتان دمایش افزایش چشمگیری پیدا کند، برای محافظت از خودش ریست و یا حتی خاموش می‌شود. اینکه دستگاه‌تان در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین یا اجرای بازی‌ها گرم شود، غیرمعمول نیست. اگر در این مواقع گوشی‌تان بیش از حد گرم شود، برایتان دردسرساز می‌شود. در همین راستا از افزایش دمای بیش از حد دستگاه‌تان جلوگیری کنید تا با ریستارت شدن آن مواجه نشوید.

 

۶. ریست فکتوری دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

اگر تمام اقدامات بالا را انجام دادید اما هنوز گوشی‌تان ریستارت می‌شود، می‌توانید به سراغ راه‌حل نهایی بروید: ریست فکتوری کردن گوشی هوشمندتان. اینکار تمام اطلاعات دستگاه‌تان را حذف می‌کند و همه چیز به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

پیش از اینکه به سراغ ریست فکتوری بروید، از گوشی اندرویدی‌تان بکاپ بگیرید. اگرچه داده‌های حساب گوگل در فضای ابری قرار دارند، اما دیتا اپ‌ها و همچنین فایل‌های شخصی درون دستگاه‌تان ذخیره می‌شوند و باید از آن‌ها بکاپ بگیرید.

روند ریست فکتوری هر دستگاه متفاوت است، با این حال برای ریست فکتوری گوشی اندرویدی معمولا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • به بخش General management بروید.
  • روی گزینه Reset ضربه بزنید.
  • گزینه ریست فکتوری را انتخاب کنید.
  • برای تایید این فرایند، روی گزینه ریست ضربه بزنید.

 

۷. تعویض باتری دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

اگر با ریست فکتوری هم مشکل برطرف نشد، عمر باتری‌تان رو به اتمام است و باید آن را تعویض کنید. اگر پس از بالا آمدن گوشی‌تان، میزان شارژدهی باتری‌اش کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، باید به سراغ باتری جدید بروید.

از آنجایی که اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزی از پنل پشتی قابل تعویض بهره نمی‌برند، تعویض باتری آن‌ها کاری دشوار است. بنابراین اکثر کاربران برای تعویض باتری گوشی‌شان باید به نمایندگی یا تعمیرکار پارس ارتباط لوتوس مراجعه کنند. با روش‌های بالا می‌توانید مشکل ریستارت شدن خودکار و مداوم گوشی اندرویدی شرکت‌های مختلف مانند سامسونگ یا شیائومی را برطرف کنید.

 

Mobile battery replacement

 

8. بررسی دکمه پاور دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

در برخی مواقع دیده شده که مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی به دلیل گیر کردن دکمه پاور آن نمایان می‌شود یا احتمال دارد وارد شدن یک ضربه و فشار به دکمه پاور گوشی منجر به شکستن سوئیچ پشت آن شده و ریستارت شدن های پیاپی و ناخواسته موبایل را بار آورد. بنابراین توصیه می‌کنیم وضعیت دکمه پاور گوشی خودتان را بررسی کنید. اگر علائم ضربه، ترک یا هر علائم مشکوک دیگری را در آن مشاهده کردید، احتمال دارد که دکمه پاور گوشی دچار مشکل باشد و با تعویض این دکمه یا فلت و سوئیچ پشت آن مشکل رفع گردد.

 

بیشتر بخوانید: اگر دکمه پاور گوشی خراب شد چگونه گوشی را روشن کنیم؟

 

مشکل بوت نشدن گوشی اندرویدی

اولین راهی که تعمیرکاران گوشی های هوشمند ممکن است برای برطرف کردن مشکل ریست های پشت سر هم انجام دهند این است که آنها شروع به ریکاوری یا بوت لودر " Bootloader " می کنند که بی شک بی تاثیر نیست و می تواند بسیار موثر واقع شود. این در حالی است که برخی اقدام به فلش کردن گوشی می کنند که به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که می تواند مشکل آفرین باشد.

 

مشکلات بعد از بالا نیامدن گوشی دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی

بی شک بالا نیامدن گوشی می تواند مشکلات متعددی را برای کاربر ایجاد کند که به مرور می تواند بسیار ناخوشایند باشد. اما از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است کاربران بعد از بالا نیامدن گوشی هوشمند خود روبرو شوند عبارتند از ؛

1- بعد از بالا نیامدن گوشی، کاربر گوشی را به کامپیوتر از طریق USB وصل می کند و متاسفانه کاپیوتر به دلیل بالا نیامدن سیستم عامل گوشی نمی تواند آنرا تشخیص دهد و در نهایت نمی تواند از اطلاعات گوشی نسخه بکاپ تهیه کند.

2- یکی از عواملی که منجر به ریستارت شدن مداوم گوشی می شود، آپدیت ناقص گوشی می باشد که باعث این معضل و مشکل شده است و این در حالی می باشد که ریستارت شدن غیر عادی گوشی بوت لوپ نام دارد.

 

بعد از بوت های ناموفق گوشی چه کنیم ؟

اولین سوالی که بعد از بالا نیامدن گوشی و بوت های ناموفق ممکن است در ذهن کاربر ایجاد شود، مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری بودن می باشد که برای تشخیص این مشکل در ادامه به آن خواهیم پرداخت ؛

پاسخ این سوال به گونه ای بر عهده شما می باشد و خودتان می توانید متوجه علت آن شوید! از این رو اگر شما سخت افزار گوشی را چک و بررسی کرده اید و مطمئن هستید که هیچ مشکل سخت افزاری در موبایل شما وجود ندارد، پس در نهایت مشکل نرم افزاری خواهد بود. لازم است موارد زیر را مطالعه کنید چرا که در هر صورت بالا نیامدن اندروید شما بنابر دلایل زیر می باشند؛

نشانه ای از شارژ شدن گوشی شما وجود ندارد و بعد از ساعت ها اتصال بودن گوشی به شارژر، باتری آن گرم نمی شود که علیرغم این مشکلات می توان به عدم شناسایی در گوشی و همچنین بالا نیامدن صفحه بوت گوشی نیز اشاره کرد.

نشانه ای از شارژ شدن گوشی شما وجود دارد و زمانیکه گوشی یا تبلت را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل می کنید، دیوایس خوانده می شود اما صفحه بوت گوشی نمایش داده نمی شود. سیستم گوشی یا تبلت بوت نمی شود و بر روی صفحه، پیغام خطا نمایش داده میشود.

 

 

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید سعی شد که در این مقاله از پارس ارتباط لوتوس به معرفی راه حل هایی برای رفع مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی بپردازیم. اگر هیچ یک از راه حل های نرم افزاری نام برده شده نتوانستند مشکل موبایل شما را برطرف کنند و همچنین از سالم بودن دکمه پاور و باتری گوشی هم اطمینان دارید، احتمالا مدار پاور یا آی سی های گوشی دچار مشکل شده‌اند و برای عیب یابی و رفع آن باید بررسی های دقیق تر انجام شود.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
marziye تاریخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
سلام گوشی من شارژ ۰ درصد شد و مثل همیشه به شارژر زدمش و وقتی ورداشتمش پنل سیستم اندروید اومد هنگام روشن کردن و من سریع ریبوت نو رو زدم تا یک وقت مشکلی پیش نیاد