ثبت درخواست تعمیرات
zarbdar

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ+ رفع مشکل حل کردن هنگ کردن گوشی سامسونگ

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ+ رفع مشکل حل کردن هنگ کردن گوشی سامسونگ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2019-11-16 14:24:32. معمولا همه ما باگوشی یا تبلتمان حداقل یک بار به مشکل هنگ کردن برخورد کرده ایم که موبایل مان هنگ کرده و یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم. بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی اندروید شما چه چیزی است تا بتوانید راهکارهای متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید. بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی اندروید شما چه می باشد تا بتوانید راهکار متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید. معمولا همه ما باگوشی یا تبلتمان حداقل یک بار به مشکل هنگ کردن برخورد کرده ایم که موبایل مان هنگ کرده و یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم. بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی اندروید شما چه چیزی است تا بتوانید راهکارهای متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید. بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی اندروید شما چه می باشد تا بتوانید راهکار متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید. 4.5
جدیدترین مقالات close
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
جدیدترین مقالات ←
علت هنگ کردن گوشی سامسونگ+ رفع مشکل حل کردن هنگ کردن گوشی سامسونگ
علت هنگ کردن گوشی سامسونگ+ رفع مشکل حل کردن هنگ کردن  گوشی سامسونگ
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۹ دی ۱۴۰۲

 معمولا همه ما باگوشی یا تبلتمان حداقل یک بار به مشکل هنگ کردن  برخورد کرده ایم که موبایل مان هنگ کرده و یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم.  بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی گوشی اندروید شما چه چیزی است  تا بتوانید راهکارهای  متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

عواملی که باعث هنگ گوشی های سامسونگ می شود

عوامل مختلفی می توانند موجب هنگ گوشی سامسونگ شما شوند برای مثال اگر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنید احتمالا گوشی شما نسبت به دستگاه ها جدید از پردازنده و RAM ضعیف تری برخوردار است که همین امر موجب کاهش کارایی و  عملکرد آن می شود.

از طرفی اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شده باشد دستگاه شما کند شده و دیگر کارایی مناسبی نخوهد داشت. عوامل دیگری نیز مانند آپدیت نبودن نرم افزار ها ، ویروسی شدن دستگاه ، استفاده از برنامه های سنگین ، باز بودن برنامه ها در پس زمینه و ... همگی می توانند موجب هنگ کردن گوشی سامسونگ شما شوند.

 

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

 

گوشی های سامسونگ در سه رده اصلی روانه بازار شده‌اند که به ترتیب پایین رده، میان رده و رده بالا (پرچمدار) خطاب می‌شوند. متاسفانه اغلب کاربرانی که از گوشی های برند سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های پایین و میان رده این شرکت استفاده می‌کنند، بعد از مدتی کار کردن با موبایل خود متوجه کند شدن سرعت عملکرد آن خواهند شد. این مشکل در برخی مواقع می‌تواند منجر به هنگ کردن های پیاپی دستگاه در حین استفاده شود و حالتی آزاردهنده را برای کاربر به وجود آورد. اما آیا راهی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است!

با استفاده از برخی تغییرات و ترفند های نرم افزاری که اغلب هم خیلی ساده هستند می‌تواند مشکلاتی از قبیل مشکل کند بودن گوشی سامسونگ و هنگ کردن های پیاپی آن را برطرف ساخت. در ادامه این مطلب می‎خواهیم به طور جامع در رابطه با این موضوع و راه حل های رفع مشکل مذکور صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ ممکن است به شیوه های مختلف در گوشی نمایان شود اما اصولا با افت چشمگیر سرعت عملکرد دستگاه یا گیر کردن و فریز شدن های پیاپی آن نمایان می‌شود. با آداک فیکس همراه شوید.

 

اختلالات عمومی و ساده که منجر به هنگ کردن گوشی شما می‌ شود

برخی اوقات حافظه پر شده گوشی همراه یا وجود برخی برنامه‌های غیرفعال‌شده یا تخریب شده، علت هنگ کردن گوشی است. در این صورت بهتر است حافظه گوشی را کمی خالی کرده و در جست‌ و جوی اپلیکیشن غیرفعال و تخریب شده باشیم. برای حل موقتی هنگ دستگاه با توجه به این مشکل، گوشی هوشمند خود را خاموش کنید. کمی مکث کنید و سپس دوباره به روشن کردن گوشی اقدام کنید.

اگر علت هنگ كردن گوشي سامسونگ و اندرویدی شما این موضوع بود، دکمه پاور را آنقدر نگه دارید تا گزینه خاموشی روی اسکرین تلفن همراه مشاهده شده و گوشی خاموش شود. اما اگر بلعکس، علت هنگ كردن گوشي ايفون موضوع مذکور بود، دکمه پاور را تا زمانی نگه دارید که نوار سرخ رنگ مرتبط با خاموشی دستگاه را مشاهده کنید. 

 

پر بودن فضای حافظه

اولین و اصلی ترین دلیل هنگ کردن گوشی و تبلت، پر بودن حافظه است. وقتی حافظه موبایل بیش از حد پر باشد، فضایی برای اجرای برنامه ها باقی نمی ماند و به دنبال آن، دستگاه هنگ می کند. برای حل این مشکل، بهتر است فضای حافظه را خالی کرده و تا حد امکان، فایل ها و برنامه های غیر ضروری را پاک کنید. همچنین پیشنهاد می شود از مموری کارت استفاده کرده و بخشی از اطلاعات خود را از حافظه داخلی گوشی به کارت حافظه انتقال دهید. به این ترتیب تا حد زیادی از هنگ کردن بیش از حد موبایل سامسونگ جلوگیری خواهید کرد.

 

خرابی باتری

شاید جالب باشد بدانید که یکی از دلایل فریز شدن گوشی سامسونگ و دیگر برندها، خرابی باتری است. به خصوص اگر گوشی شما بعد از هنگ کردن خاموش می شود، باید احتمال بیشتری را برای آسیب دیدگی باتری در نظر بگیرید. تست باتری به شما کمک می کند بدانید که این قطعه سالم است یا نه. اگر مطمئن شدید که باتری ایراد دارد، بهتر است هرچه زودتر به فکر تعویض این قطعه باشید. تداوم مشکلات باتری موبایل، به دیگر قطعات هم آسیب رسانده و حتی می تواند موجب انفجار گوشی شود!

 

برنامه رفع هنگ گوشی سامسونگ

برنامه‌های مختلفی در اینترنت وجود دارند که به بهینه‌سازی حافظه داخلی رم گوشی شما کمک می‌کنند. با نصب این برنامه‌ها سرعت گوشی شما بیشتر شده و کمتر از قبل هنگ می‌کند. دو مورد از معروف‌ترین برنامه‌های رفع هنگ گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های دارای سیستم‌ عامل اندروید را در ادامه معرفی می‌کنیم:

برنامه Phone Cleaner

این برنامه از جمله نرم‌افزارهای پرطرفدار به شمار می‌رود. این برنامه ویژگی‌های فراوانی مثل خنک کردن پردازنده گوشی، تسریع عملکرد گوشی، آزادسازی فضای اشغال شده گوشی و ذخیره‌سازی باتری را به خود اختصاص می‌دهد.

برنامه Clean it

این برنامه نیز مانند برنامه قبلی با پاک کردن فایل‌های ناخواسته و مدیریت برنامه‌ها، باعث بهبود کارایی و عدم بروز مشکل گوشی سامسونگ می‌گردد. همچنین از داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه سریع باتری نیز جلوگیری می‌کند.

 

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

نصب نرم افزارهای سنگین

 نصب کردن نرم افزارهای سنگین روی گوشی فشار بسیار زیادی بر پردازنده و حافظه ی داخلی گوشی می آورد و همچنین به دنبال آن ریسک ویروسی شدن موبایل هم نیز بیشتر می شود. بهترین کار این است که نرم افزار سنگین و غیر ضروری را تا جایی که امکان دارد بر روی گوشی نصب نکنید تا بار اضافی بر موبایل وارد نشود.

 نرم افزار هایی که باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ میشوند معمولا غیر استاندارد بوده و حجم بسیار بالایی اشغال میکنند  که جلوگیری از نصب آنها بهترین راه حل برای رفع هنگ کردن گوشی شما میباشد.

 

 آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

در نسل‌های قدیمی تر گوشی های سامسونگ به سختی می شد OTA یا وایرلس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کرد و این امر سبب هنگ کردن گوشی سامسونگ و کند شدن عملکرد آن می شد پس اگر نرم افزار گوشی سامسونگ خود را همواره به روزرسانی نکنید باعث هنگ سامسونگ می شود. اکثرا نرم افزار اندروید بسیار بیشتر از نرم افزار IOS دارای باگ و مشکلات است و خیلی زودتر فرسوده شده و ویروس میگیرد. پس با آپدیت نگه داشتن نرم افزار اندروید خود درصد هنگ گوشی را پایینتر آورده و به بهتر کار کردن آن کمک کنید.

 

جلوگیری از پر شدن RAM

تمامی موبایل ها دارای حافظه  RAM میباشند. حافظه RAM نقش بسیار زیادی بر سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن دارد و موثر است  هرچقدر RAM گوشی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، گوشی می‌تواند تعداد Task بیشتری را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کند و هنگ هم نکند.

به این شکل  ترتیب سرعت عملکرد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .پر شدن حافظه RAM می‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای کند شدن عملکرد موبایل و هنگ کردن گوشی سامسونگ بشمار می آید.

 به عنوان مثال اگر RAM گوشی شما 2 گیگ ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های مختلفی در پس زمینه و حالت Multi Tasking آن فعال و یا نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت RAM  را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی سرعت عمل رو به رو خواهید شد.

 

بروز رسانی به ورژن جدید اندرویدی

بسیاری از افراد توجهی به آپدیت هایی که شرکت سازنده ی موبایل هر چند وقت یکبار ارائه میدهند ،نمیکنند همین موضوع باعث میشود تا موبایل شما از قابلیت جدیدی بهره مند نشوند و در نهایت در مقابل استفاده ی بیش از حد گوشی هنگ کند. پس بهتر است که با هر بار آپدیت جدید که شرکت سازنده آن برنامه ارائه میکند گوشی خودتان را هم آپدیت کنید.

 

بروز رسانی به ورژن جدید اندرویدی

 

 رابط کاربری TouchWiz

سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ اندروید می‌باشد و شرکت سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی TouchWiz برای گوشی‌های خود استفاده می کند .شما هنگام استفاده از گوشی با رابط لمسی TouchWiz  احساس بهتری خواهید داشت و از کار کردن با آن لذت می برید.

البته این رابط در نسخه‌های قدیمی‌تر با تاخیر و باگ همراه بود و عملکرد روان و خوبی نداشت اما بعد از رونمایی از گوشی گلکسی S6 این باگ ها برطرف شد و نسخه های جدید عملکرد بهتری دارند. اما کارشناسان ماکروتل یکی از دلایل هنگ گوشی سامسونگ را سنگین شدن RAM به خاطر استفاده از این رابط کاربری می‌دانند و اتقاد دارند استفاده از رابط کاربری TouchWiz موجب هنگ کردن سامسونگ می شود .ما می‌توانیم با بهبود بخشیدن نرم افزار TouchWiz، سازگاری آن با دیگر قسمت‌های گوشی را بیشتر کنیم تا این مشکل هم رفع شود.

 

 رابط کاربری TouchWiz

 

رفع مشکل حل کردن هنگ کردن گوشی سامسونگ

حذف برنامه های غیر ضروری

خیلی از افراد به دلیل تبلیغات و یا شرایط خاص ، اپ هایی را بر روی گوشی خود نصب میکنند ولی پس از مدتی بدون استفاده باقی می مانند. به همین دلیل هر چند وقتی یکبار موبایل خود را بررسی نمایید و اپ هایی که مدت طولانی است که استفاده نکرده اید و یا بازی هایی که حجم زیادی از حافظه را اشغال میکنند و از وضوح کمی نیز برخوردار میباشند را حذف کنید .

زیرا وجود برنامه های غیر ضروری در موبایل در طولانی مدت بار اضافی بر رویRAMایجاد خواهد کرد و یکی از دلایل هنگ کردن گوشی اندروید است. ساده ترین روش برای اینکه متوجه شوید که کدام اپلیکیشن بیشترین استفاده از CPU را دارد این است که وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید (Settings > Battery > Usage) شما میتوانید در این قسمت اپ ها و میزان مصرف آنها از باتری را مشاهده کنید تا بتوانید بهتر در مورد پاک کردن اپ ها تصمیم بگیرید .

 

ذخیره اپلیکیشن ها در حافظه داخلی گوشی

در برخی مواقع علت کند شدن سرعت گوشی سامسونگ شما می توانید به ذخیره سازی اپلیکیشن ها در حافظه خارجی مرتبط باشد برای رفع این مشکل می توانید به راحتی از طریق تنظیمات گوشی، ذخیره سازی اپلیکیشن ها را به حافظه داخلی گوشی خود منتقل کنید. برای این کار باید به قسمت Storage در بخش تنظیمات بروید و پس از آن وارد بخش Apps شوید و با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود، آن را از طریق گزینه Move to internal storage به خافظه داخلی منتقل کنید.

اما برخی مواقع انتقال اپلیکیشن ها به حافظه داخلی نه تنها به افزایش سرعت گوشی کمک نمی کند بلکه باعث کاهش بیشتر سرعت و هنگی بیشتر گوشی می شود، آن هم زمانی است که حافظه گوشی شما در حال پر شدن باشد در این صورت فضای کافی برای اجرای برنامه ها وجود نخواهد داشت و در نتیجه اپلیکیشن ها دیر اجرا می شوند و یا بعد از اجرا بسیار کند می شوند و عملکرد گوشی پایین می آید. در این شرایط یکی از بهترین راه ها برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده از ذخیره سازی ابری است.

Cloud Storage یا ذخیره سازی ابری بهترین گزینه برای ذخیره ی اطلاعاتی است که در حال حاظر به آن ها نیازی ندارید اما در آینده به آن ها نیاز پیدا می کنید و باید در دسترس باشند. با این اقدام شما می توانید بخش بزرگی از فضای حافظه داخلی و یا خارجی خود را آزاد کنید و عملکرد گوشی خود را بالا ببرید.

 

ذخیره اپلیکیشن ها در حافظه داخلی گوشی

 

ریست سخت افزاری

منظور از ریست سخت افزاری این است که باتری گوشی خود را برای یک دقیقه از جایش خارج کرده و پس از یک دقیقه مجددا سر جای خود قرار دهید و گوشی را دوباره راه اندازی نمایید.

 اگر باتری گوشی شما این امکان را ندارد، می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و دکمه ولوم پایین، تلفن  خود را ری استارت کرده و در نهایت مشکل هنگ و ریست در گوشی خود را مدیریت نمایید.

 

ریستارت گوشی

ریستارت کردن گوشی یکی از روش های موقتی است که خیلی از افراد آن را به عنوان یکی از موثرترین روش های رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون مورد استفاده قرار می‌دهند. زمانی که شما گوشی را ریستارت می‌کنید اطلاعات تمام منابع آن خالی و از نو راه اندازی می‌شوند و به نوعی جانی دوباره می‌گیرند، پس طبیعی است که سرعت عملکرد دستگاه حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده افزایش یابد و مشکل هنگ کردن گوشی برطرف شود.

 

ریست فکتوری

اگر گوشی شما کند شده و این مسئله به شدت شما را آزار می‌دهد، فکتوری ریست کردن دستگاه می‌تواند مشکل را برطرف کند. با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات ذخیره شده در آن را از دست می‌دهید و تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه و مانند روز اولش بازگردانده خواهد شد .

این امر موجب خواهد شد که سرعت عملکرد گوشی افزایش یافته و مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون برطرف شود. انجام فکتوری ریست هم در آیفون ها و هم در گوشی های اندرویدی یکی از بهترین روش های موجود برای افزایش سرعت عملکرد دستگاه و جلوگیری از بروز تاخیر در عملکرد آن می باشد.

 

ریست فکتوری گوشی سامسونگ

 

حذف ویجت ها از روی صفحه نمایش

قطعا قرار دادن ویجت ها روی صفحه نمایش گوشی کاربردهای بسیار زیادی دارد. با این وجود در نظر داشته باشید که انجام چنین عملی، منابع بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد که این موضوع می‌تواند منجر به هنگ کردن گوشی شما شود. بنابراین اگر در صفحه نمایش شما ویجت هایی وجود دارند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به حذف و غیر فعال سازی آن‌ها اقدام کنید .

 

غیرفعال کردن  Bloatwareها

Bloatware نرم افزار های از پیش نصب شده ای هستند که حتی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید منابع دستگاه را به خود اختصاص می دهند و موجب کند شدن گوشی شما می شود. برای غیر فعال کردن آن ها و حل مشکل بوجود آمده گوشی سامسونگ شما کافی است وارد صفحه اپلیکیشن ها شده و از طریق سه نقطه بالای صفحه Edit را بزنید. با این کار می توانید علامت منفی کنار برنامه ها را انتخاب کرده و Disable را بزنید. شما می توانید برنامه هایی مانند Memo ، Samsung Gear ، Peel Smart Remote ، Dropbox ، S Health و ... را غیرفعال کنید تا دیگر در پس زمینه از Ram و سایر منابع گوشی استفاده نکنند.

 

انتقال عکس و فیلم ها به کامپیوتر

اغلب کاربران فقط با دوربین گوشی های موبایل خود عکس و فیلم ضبط می‌کنند و دیگر به آن عکس و فیلم ها کار ندارند! این عکس و فیلم ها به تدریج در حافظه گوشی ذخیره شده و حجم آن ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب در دوره خاصی بخش عظیمی از حافظه گوشی توسط عکس و فیلم های آن اشغال خواهد شد. در این شرایط به احتمال زیاد شاهد بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خواهید بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم همیشه در بازه های زمانی مشخص عکس و فیلم هایی که با دوربین گوشی ذخیره کرده‌اید را به کامپیوترتان منتقل کنید. بدین صورت حافظه داخلی گوشی خالی شده و احتمال بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون کاهش می‌یابد.

 

 استفاده از کارت حافظه و فضای ابری

خیلی از شما عزیزان داده و‌ برنامه‌ های متفاوت و یا حتی عکس و فیلم را در حافظه داخلی گوشی ذخیره می‌ کنید و در این صورت که برنامه‌ و یا داده‌ های حجیمی در حافظه داخلی موبایل خود ذخیره نمایید، مجبور میشوید که تا با مشکل هنگ کردن گوشی هم روبه رو شوید؛ بنابراین بهترین کار این است که از یک کارت حافظه استفاده نموده و برنامه‌ ها و داده‌ های حجم بالای خود را از روی حافظه داخلی به کارت SD منتقل نمایید.

همیشه برنامه آنتی ویروس روی گوشی خود نصب داشته باشید – نصب یک برنامه آنتی ویروس کاربردی برای هر دارنده گوشی ضروری است. این برنامه از گوشی شما محافظت خواهد کرد  بسیاری از برنامه های آنتی ویروس در گوگل پلی استور برای شما وجود دارد، یکی از آنهایی که با گوشی تان سازگاری دارد را انتخاب و نصب کنید.

تمام برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند را ببندید – بستن تمام برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا است می تواند مشکلات ناشی از کمبود فضا را کاهش دهد. لازم است بدانید که وقتی برنامه ای را باز می کنید و به صفحه اصلی باز می گردید برنامه را نبسته اید و هنوز در پس زمینه اجرا می شود

 

 استفاده از کارت حافظه و فضای ابری

 

 از هنگ کردن گوشی سامسونگ خود جلوگیری کنید

پاک کردن دیتا و حافظه کش دستگاه – پاک کردن دیتا و حافظه کش گوشی یک روش موثر برای حل مشکل هنگ کرئن گوشی سامسونگ شما است. برای پاک کردن حافظه کش کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید و Storage را سرچ کنید.
  • روی Cached Data ضربه بزنید.
  • در آخر در صفحه باز شده روی OK تپ کنید.

 

همیشه یک آنتی ویروس در گوشیتان داشته باشید

لازم است همیشه یک آنتی ویروس روی گوشی تان نصب باشد تا حین کار با گوشی از باگ های داخلی و خارجی که باعث هنگ شدن گوشی می شوند جلوگیری کند. آنتی ویروس های زیادی در Play Store وجود دارند که هر کدام مناسب گوشی تان است را انتخاب کنید و آن را نصب کنید تا گوشی تان در معرض خطر نباشد.

 

نرم افزار iMyFone Fixppo for Android

این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که وارد سیستم اندروید می‌شود و مشکل را از پایه و منبع حل می‌کند. این اپلیکیشن از هزاران دیوایس اندرویدی پشتیبانی کرده و همه گوشی‌های سامسونگ را نیز پوشش می‌دهد.

این برنامه با بهره‌گیری از برترین فناوری‌ها، این اطمینان را به کاربر می‌دهد که عملیات تعمیر سیستم به سرعت و کاملا موثر انجام شود. نرم‌افزار Fixppo for Android رابط کاربری ساده‌ای داشته و به کاربر این امکان را می‌دهد که با اندکی دانش و مهارت فنی، گوشی هنگ کرده خود را به حالت اول بازگرداند. اپلیکیشن Fixppo برای مواقعی که گوشی در حالت ریکاوری و یا صفحه سفید گیر کرده است و همچنین مواردی که گوشی آپدیت نشده و یا در عملکرد مشکل دارد، به کار می‌آید.

چنانچه به دنبال راهکاری برای رفع هنگ گوشی سامسونگ هستید، برنامه Fixppo for Android را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

برنامه را اجرا کرده و برای شروع روی Start کلیک کنید. در صفحه بعد تمام موارد لازم مربوط به گوشی را در کادرها وارد کرده و سپس روی Download Firmware کلیک کنید.

 

نرم افزار iMyFone Fixppo for Android

 

اجازه دهید تا برنامه فرم‌ور گوشی‌تان را دانلود و استخراج کند. پس از آن گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و آن را خاموش کنید. حال باید سه دکمه پاور، کاهش دهنده صدا و دکمه هوم گوشی را همزمان با هم فشرده و نگه دارید تا این صفحه روی گوشی نمایش داده شود. حال دکمه افزایش دهنده صدا را بزنید تا گوشی به حالت دانلود درآید. در این مرحله برنامه به صورت خودکار عملیات عیب‌یابی را آغاز می‌کند.

 

نرم افزار iMyFone Fixppo for Android

 

به محض آنکه گوشی در حالت دانلود قرار گرفت، برنامه Fixppo for Android به سرعت شروع به رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ می‌کند. توجه داشته باشید که در طول فرآیند، اتصال گوشی به کامپیوتر قطع نشود. پس از آنکه مشکل برطرف شد، گوشی ری استارت شده و از حالت هنگی در خواهد آمد.

 

نرم افزار iMyFone Fixppo for Android

 

برنامه Dr.Fone

این برنامه قادر به رفع مشکل هنگ کردن گوشی شما است و کار کردن با آن بسیار ساده است و افراد غیر فنی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. با ما همراه باشید تا روش کار کردن با آن را به شما یاد بدهیم.

  • برنامه Dr.Fone را در رایانه بارگیری کنید.
  • آن را نصب و بازکنید.
  • گوشی هنگ کرده خود را به رایانه متصل کنید و از میان همه گزینه‌ها، روی “تعمیر سیستم” راست کلیک کنید.
  • سپس سامسونگ شما توسط ابزار Dr.Fone شناخته می‌شود. “Android Repair” را انتخاب کرده و روی “Start” را کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی، دستگاه Samsung خود را در همان حالت بارگیری کنید.
  • پس از بارگیری گوشی در نرم‌افزار، احتمالاً گوشی شما بهبود می‌یابد.

به‌احتمال‌زیاد پس از انجام این کار گوشی سامسونگ هنگ کرده شما درست شده است. حالا که دلایل احتمالی هنگ کردن گوشی سامسونگ و روش خارج کردن گوشی از حالت هنگ را فهمیدیم وقت آن رسیده است تا یاد بگیریم چگونه گوشی خود را در زمان هنگ کردن راه‌اندازی مجدد کنیم.

 

مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس

تعمیرات تخصصی موبایل در خدمت تمامی کاربران میباشد تا خدماتی منحصر به فرد و استثنایی از جمله تعمیرات موبایل سامسونگ در اختیار کاربران قرار بدهد. در این مرکز به راحتی می توانید تمامی قطعات مورد نظر برند های موبایل را تهیه و تعمیر نمایید. پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
matin تاریخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱
با سلام گوشی بنده poco x3 هستش نه اصلان هنگ می‌کنه و نه اصلان شارژ زود تموم می‌کنه هیچ ایراد خواستی ندارع که بفهمم مشکل از کجاست فقط وقتی کسی به من زنگ میزنه یا من به فردی زنگ میزنم صفحه گوشی سیاه میشه و تا وقتی طرف قطع نکنه من نمیتونم قطع کنم و اصلان حالت های بلندگو و غیره نمیاد و صفحه سیاه میمونه دلیلش چیه؟؟
اسرا تاریخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام گوشی من چند روزه که وقتی ی شخصی باهام تماس میگیره هنگ می‌کنه ولی وقتی من خودم تماس میگیرم اصلا هنگ نمیکنه ممنون میشم بگید مشکلش چیه
سمایی تاریخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام یک گوشیه poko f3 دارم بعد از اینک کنار گوشی یه کمی شکست و ضربه خورد ال سیدی خراب شد و عوض کردم ال سی دی را بعد از تعوض ال سیدی یک سری فایل Dump خود به خود روی گوشی میان بعد از پاک کردنشون دوباره میان و تا جایی پر میشن که گوشی حافظه پر میشه این فایل دامپ ها گاهی وقتا از بین میرن اما بعد از ری استارت دوباره میان این فایلا باعث کمی هنگ کردن دوربین و خوده گوشی میشن و سرعت خالی شدن شارژ بیشتر میشه میخاستم ببینم مشکل از هارد است یا باید فلش بشه گوشی بعد از تعمیر ؟