ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ! Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-05-22 13:06:41. افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ! در سال‌های اخیر با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان افراد مختلف، مسئله افزایش عمر باتری گوشی موبایل چیزی نیست که برای بقیه مهم نباشد. در حالی‌که تکنولوژی گوشی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است؛ تکنولوژی باتری گوشی در سال‌های اخیر آن‌چنان که باید و شاید پیشرفت زیادی را تجربه نکرده است. گرچه این اتفاق خواه ناخواه در سال‌های آینده رخ خواهد داد. اما قبل از آن نیاز است تا زمانی‌ که کاربرد فناوری‌های جدید در باتری گوشی نیز بروز رسانی شود؛ اقداماتی انجام داد که عمر باتری گوشی که در واقع قلب یک گوشی موبایل محسوب می‌شود؛ افزایش یابد. افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ! در سال‌های اخیر با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان افراد مختلف، مسئله افزایش عمر باتری گوشی موبایل چیزی نیست که برای بقیه مهم نباشد. در حالی‌که تکنولوژی گوشی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است؛ تکنولوژی باتری گوشی در سال‌های اخیر آن‌چنان که باید و شاید پیشرفت زیادی را تجربه نکرده است. گرچه این اتفاق خواه ناخواه در سال‌های آینده رخ خواهد داد. اما قبل از آن نیاز است تا زمانی‌ که کاربرد فناوری‌های جدید در باتری گوشی نیز بروز رسانی شود؛ اقداماتی انجام داد که عمر باتری گوشی که در واقع قلب یک گوشی موبایل محسوب می‌شود؛ افزایش یابد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ!
 افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ!
تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲ خرداد ۱۴۰۱

 افزایش ظرفیت باتری موبایل با راهکار جدید سامسونگ! در سال‌های اخیر با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان افراد مختلف، مسئله افزایش عمر باتری گوشی موبایل چیزی نیست که برای بقیه مهم نباشد. در حالی‌که تکنولوژی گوشی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است؛ تکنولوژی باتری گوشی در سال‌های اخیر آن‌چنان که باید و شاید پیشرفت زیادی را تجربه نکرده است. گرچه این اتفاق خواه ناخواه در سال‌های آینده رخ خواهد داد. اما قبل از آن نیاز است تا زمانی‌ که کاربرد فناوری‌های جدید در باتری گوشی نیز بروز رسانی شود؛ اقداماتی انجام داد که عمر باتری گوشی که در واقع قلب یک گوشی موبایل محسوب می‌شود؛ افزایش یابد.

سامسونگ با تولید باتری خودروهای الکتریکی، شانس افزایش ظرفیت باتری موبایل بدون افزایش حجم آن را افزایش داده است. تکنیک سامسونگ ، احتمالا موجب می شود که تولید کنندگان گوشی هوشمند، بتوانند بدون نیاز به افزایش حجم باتری، ظرفیت شارژ آن را بیشتر کنند. اما این کار چطور امکان پذیر است؟ در ادامه این مقاله از پارس ارتباط لوتوس با ما همراه باشید تا این تکنیک را بیشتر بررسی کنیم.

 

ظرفیت باتری واقعی باتری

ابتدا باید دید ظرفیت یک باتری چیست؟ ظرفیت باتری حداکثر میزان انرژی است که از باتری تحت شرایط معینی استخراج می‌شود. ظرفیت واقعی باتری با ظرفیت نوشته‌شده و صوری روی آن تفاوت بسیار فاحشی دارد. در واقع اگر به طور میانگین در نظر بگیریم طبق تخمین‌ هر باتری بعد از 300 الی 800 بار شارژ شوع به فرسودگی می‌کند.

یکی از عواملی که سبب می‌شود باتری گوشی زود تخریب و فرسوده شود؛ شارژ کردن بیش از حد گوشی موبایل است؛ در حالی که باتری نیازی به این شارژ ندارد! زمانی که شما بدون نیاز باتری گوشی، موبایل خود را شارژ کنید در واقع یک واحد درصدی از میزان کل ظرفیت باتری گوشی شما که 100 درصد است کاسته می‌شود. در حالت کلی زمانی که باتری موبایل شما زیر 20 الی 25 درصد شارژ دارد، نیاز به شارژ شدن خواهد داشت؛ در غیر این صورت از ظرفیت باتری گوشی خود کاسته اید!!

 

ظرفیت باتری واقعی باتری

 

روش تاثیر گذار سامسونگ برای افزایش ظرفیت باتری موبایل

پشته سازی، عنوان تکنیکی است که سامسونگ از آن برای تولید نسل پنجم باتری خودروهای الکتریکی استفاده می کند. شرکت Samsung SDI  حدود یک سال پیش، ساخت باتری با این ترفند افزایش طول عمر باتری گوشی را شروع کرد. در این روش، می ‌توان قطعات باتری را به‌ شکل فشرده ‌تر بسته‌ بندی کرد تا بدون تغییر حجم، ظرفیت بیشتری ارائه شود. حالا احتمال می رود که این روش، به تکنیک سامسونگ برای افزایش ظرفیت باتری موبایل هم تبدیل شود. GSMArena به نقل از The Elec ادعا کرده است که سامسونگ، قصد دارد باتری گوشی های هوشمند خود را نیز با استفاده از همین تکنیک تولید کند.

 

تکنیک پشته سازی

این تکنیک، که با عنوان پشته سازی شناخته شده است، ظرفیت باتری های جدید را تا 10 درصد افزایش می دهد. این یعنی باتری ۵٬۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، می تواند بدون تغییر حجم، دارای ظرفیتی معادل ۵٬۵۰۰ میلی ‌آمپرساعت باشد. در این روش حتی می توان باتری به کار رفته در گوشی هوشمند را باریک تر کرد؛ بدون این که ظرفیت آنها کاهش پیدا کند. نکته دیگر این که باتری های معمولی، به صورت فشرده بسته بندی نمی شوند؛ حال آنکه تکنیک سامسونگ برای افزایش ظرفیت باتری موبایل ، این محدودیت را نیز برطرف می کند.

 

با استفاده از یک سری روش‌هایی می‌توان بازدهی باتری و طول عمر آن را افزایش داد و از  خالی شدن سریع باتری گوشی آن جلوگیری کرد، در ادامه به مهم‌ترین عوامل و راهکار‌هایی که بر روی ظرفیت باتری موبایل تاثیر دارند اشاره خواهیم کرد، اما قبل از ارائه این عوامل و راهکارها لازم است با یک سری تعاریف و تاثیرات آن‎ها بر ظرفیت باتری موبایل آشنا شویم:

 

بیشتر بخوانید: سلامت باتری گوشی اندرویدی را چگونه بررسی کنیم؟

 

انواع سوکت‌های گوشی موبایل

سوکت‌هایی که در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند، انواع مختلفی دارند که از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند، برای مثال در گوشی‌های آیفون از سوکت شارژر لایتنینگ استفاده می‌شود که قابل استفاده در گوشی اندرویدی نیست، این مسئله باعث می‌شود که کاربران نتوانند از هر شارژری برای شارژ گوشی خود استفاده کنند، در چند سال اخیر برای حدود ۷۰ درصد گوشی‌ها به جز آیفون‌های اپل از شارژرهای میکرو usb استفاده می‌شد که برای همه برندها مشابه بود، اما به تازگی بیشتر گوشی‌های هوشمند عرضه شده در بازار دارای شارژرهایی از نوع تایپ c می‌باشد که سوکت گوشی‌هایی که از نوع تایپc  هستند مقداری  بزرگ‌تر از سوکت شارژ‌های قدیمی میکرو usb می‌باشد.

سوکت usb type c یکی از جدیدترین انواع سوکت شارژر برای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌آیند که سرعت آن نسبت به سوکت شارژر‌های قدیمی بسیار مطلوب‌تر است و از سال ۲۰۱۵ به بعد میزان استفاده از آن بسیار رواج یافته است، این نوع سوکت شارژ بیشتر در گوشی‌های اندرویدی جدید و رده بالا به کار گرفته می‌شود، اما همچنان متداول‌ترین نوع سوکت شارژ گوشی‌های موبایل در ایران سوکت‌های میکرو usb هستند.

سال‌هاست مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته‌اند و تا قبل از ارائه سوکت‌های تایپ c در تمام گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، سوکت‌های لایتنینگ نیز یکی از انواع سوکت‌های مورد استفاده در طراحی گوشی‌های هوشمند می‌باشد و همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مخصوص گوشی‌های آیفون است و فقط در محصولات شرکت اپل قابل استفاده استو از این سوکت در گوشی‌های اندرویدی به هیچ عنوان نمی‌توان استفاده کرد.

 

شدت خروجی شارژر

اگر به توضیحات مندرج بر روی آداپتور شارژر گوشی خود دقت کنید متوجه می‌شوید که در  بخشی با عنوان out put یک عدد مثل A 1یا  A۱.۵نوشته شده است، این اعداد نشان دهنده شدت خروجی شارژر می‌باشد هر چه شدت خروجی شارژر بیشتر باشد انرژی بیشتری به دستگاه وارد می‌شود و گوشی زودتر شارژ می‌شود.

در این مورد توصیه می‌گردد که از شارژرهایی با شدت خروجی بیشتر برای شارژ باتری گوشی‌هایی که شدت خروجی آن‌ها کمتر است استفاده نکنید، زیرا درست است که باعث می‌شود سریع‌تر از قبل شارژ شوند اما شدت گرمای تولید شده در آن‌ها هم بسیار افزایش می‌یابد و گوشی داغ می‌شود که در این صورت به باتری آسیب می رسد.

 

شدت خروجی شارژر

 

قابلیت شارژ سریع

یکی از آپشن‌ها و قابلیت‌هایی که در چند سال اخیر در طراحی گوشی‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفته است قابلیت سریع شارژ شدن می‌باشد، شرکت‌های سازنده گوشی‌ها از این قابلیت برای جذب بیشتر مشتری و راه حلی برای مقابله با سریع خالی شدن باتری گوشی رونمایی کرده‌اند در واقع قابلیت سریع شارژ شدن در جهت افزایش ظرفیت باطری توسط طراحان به گوشی‌های هوشمند جدید اضافه شده است.

 

منبع شارژ باتری گوشی

منبعی که از آن برای شارژ گوشی خود استفاده می‌کنید، تاثیر مستقیمی بر سرعت و کیفیت شارژ باتری گوشی شما دارد، اگر دقت کرده باشید هنگامی که گوشی خود را به کامپیوتر و لپتاپ وصل می‌کنید سرعت شارژ باتری خیلی کم می‌شود، دلیل این مسئله مربوط به شدت جریان خروجی پورت usb کامپیوتر می‌شود، ولی زمان هایی که سیستم شارژر را به آداپتور مناسب وصل کنید و آداپتور را به پریز برق وصل کنید سرعت شارژ آن متعادل و سریع است، بنابراین به منبعی که از آن برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید توجه کافی داشته باشید و حتی الامکان‌ فقط از آداپتور و پریز برق استفاده کنید.

 

سیم شارژر

سیم شارژر نیز یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت شارژ و سرعت شارژ باتری گوشی شما دارد، بنابراین همیشه سعی کنید از سیم شارژر اورجینال و اصلی که مربوط به خود گوشی می‌باشد استفاده کنید و در صورتی که سیم شارژر اصلی خراب شد سعی کنید تا حد امکان از خریدن سیم شارژر‌های فیک و ارزان قیمت خودداری کنید، سعی کنید سیم ‌شارژر‌ی بخرید که خیلی بلند نباشد، بلند بودن بیش از حد سیم شارژ باعث می‌شود پروسه شارژ باتری کند گردد.

 

بیشتر بخوانید: راه حل هایی برای جلوگیری و پیشگیری از باد کردن باتری موبایل

 

مواردی که بر افزایش ظرفیت باتری موبایل تاثیر گذارند؟

 تاثیر کاهش نور صفحه و تاثیر آن بر ظرفیت باتری موبایل

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات سخت افزاری که موجب خالی شدن باتری گوشی می‌شود، صفحه نمایش گوشی به‌ خصوص صفحه نمایش گوشی‌های پیشرفته و مدرن با صفحه نمایش بزرگ می‌باشد که با رزولیشن زیاد طراحی شده است، صفحه نمایش تاثیر بسیار زیادی بر روی شدت مصرف انرژی دارد، بنابراین زمانی که میزان نور صفحه نمایش را زیاد می‌کنید میزان مصرف شارژ باتری آن نیز متعاقباً افزایش می‌یابد، بنابراین جهت استفاده درست از ظرفیت باتری گوشی توصیه می‌کنیم که حتی الامکان نور صفحه نمایش گوشی خود را کاهش دهید.

 

غیر فعال کردن قابلیت Auto Brightness و اثر آن بر ظرفیت باتری گوشی

یکی از قابلیت‌هایی که گوشی‌های موبایل دارند قابلیتی تحت عنوان Auto Brightness می‌باشد که با استفاده از آن میزان نور صفحه به صورت اتوماتیک با توجه به شدت روشنایی محیط توسط گوشی تنظیم می‌شود، با فعال شدن این قابلیت میزان مصرف شارژ باتری افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و به طبع ظرفیت باتری گوشی کاهش می‌یابد چون با فعال کردن این حالت در واقع سنسور نور محیط دائما فعال است و در حال ارسال اطلاعات برای پردازنده می‌باشد و پردازنده نیز دائما در حال ارسال دستورات لازم برای کاهش و افزایش نور صفحه می‌باشد، علاوه بر این نوسانات روشنایی صفحه نمایش نیز روی مصرف انرژی و ظرفیت باتری تاثیر می‌گذارد.

 

مواردی که بر افزایش ظرفیت باتری موبایل تاثیر گذارند؟

 

 حذف اپلیکیشن های فعال در پس زمینه و تاثیر آن بر ظرفیت باتری

شاید این گونه به نظر برسد که حذف اپلیکیشن‌ها هیچ تاثیری بر روی میزان مصرف شارژ باتری گوشی ندارد، اما در واقعیت نرم افزارها و اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه فعال می‌مانند و اطلاعات خود را در پس زمینه به روز می‌کنند به این صورت نیست یعنی اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و … که اطلاعات خود را در پس زمینه به روز می‌کنند به طور خودکار  منجر به افزایش مصرف شارژ باتری و استفاده نادرست از ظرفیت باتری می‌گردند.

 

بهبود ظرفیت باتری گوشی با تعویض باتری

برای افزایش ظرفیت باتری گوشی نمی‌توانید از یک باتری با ظرفیت بیشتر روی گوشی خود استفاده کنید، اما در بسیاری از موارد با تعویض باتری قدیمی  با یک باتری جدید می‌توانید بازدهی گوشی خود را افزایش دهید چرا که معمولاً باتری‌ها بعد از مدتی ( حدود یک سال )  استفاده ممتد به تدریج ظرفیت اصلی خود را از دست می‌دهند در چنین شرایطی با استفاده از یک باتری اصل و با کیفیت می توانید کمک شایانی به بهبود ظرفیت باطری گوشی خود کنید.

عوض کردن باتری در گوشی‌های قدیمی که باتری‌ آن‌ها به صورت جدا از بدنه گوشی هستند، به راحتی قابل انجام است و خودتان می‌توانید باتری را جایگزین کنید، اما در مورد گوشی‌های هوشمند جدید و مدرن این امکان وجود ندارد و برای تعویض باتری باید به تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید دقت کنید که در هنگام خرید باتری و جایگزین کردن آن از اصل بودن باتری جایگزین شده اطمینان حاصل کنید.

 

 تاثیر کالیبره کردن گوشی بر ظرفیت باتری گوشی

کالیبره کردن گوشی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌‌توانید در جهت افزایش طول عمر باتری گوشی خود انجام دهید، زیرا به دلایل مختلف ممکن است که ظرفیت اصلی باتری در هنگام شارژ شدن مورد استفاده قرار نگیرد، عواملی مثل به روز رسانی کردن سیستم عامل، استفاده از شارژرهای تقلبی و غیره باعث ایجاد اختلال در تنظیمات گوشی می‌شود.

در چنین شرایطی ممکن است بخشی از ظرفیت اصلی باتری در هنگام شارژ خالی بماند، و شما احساس کنید که سرعت خالی شدن شارژ گوشی بیش از حد معمول است، دقت کنید که کالیبره کردن باعث افزایش سرعت گوشی نمی‌شود ولی با استفاده از ظرفیت پنهان میزان بازدهی باتری و طول عمر باتری را افزایش می‌دهد و باعث بهبود و استفاده درست از ظرفیت باطری گوشی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی

 

 استفاده از شارژر اصلی و تاثیر آن بر ظرفیت باطری

گاهی اوقات لوازم جانبی گوشی مثل شارژر، سیم شارژر، آداپتور و یا وجود مشکلات سخت افزاری باعث تاثیر منفی بر ظرفیت باتری و کاهش میزان بازدهی آن می‌شود، در صورتی که از شارژر غیر از شارژر گوشی خود استفاده کنید ولتاژ و شدت جریان شارژر و گوشی همخوانی نخواهند داشت و باتری خوب شارژ نمی‌گردد و در دراز مدت به باطری و حتی خود گوشی آسیب وارد می‌شود و همچنین وجود مشکلات سخت افزاری مثل خراب شدن ال سی دی، تاج، سوختن ای سی، خراب شدن برد گوشی و غیره نیز می‌تواند در کاهش عملکرد ظرفیت باتری تاثیرگذار باشد.

 

از فست شارژر‌ها استفاده نکنید

امروزه استفاده از شارژرهای بسیار سریع برای مدیریت زمان در شارژ کردن گوشی‌های موبایل بسیار حائز اهمیت شده است. یکی از مواردی که ممکن است باعث تخریب باتری گوشی شما شود نیز همین است. استفاده از فست شارژر ها (fast charger) فقط در موارد ضروری توصیه می‌‌شود .

 

در مجموع سعی کنید تمام مواردی که باعث استفاده بیش از حد از باتری می‌شود را حدالامکان کاهش دهید. این موارد را به طور کلی گوشه ذهن داشته باشید:

  • نور صفحه موبایل خود را فقط در مواقع لزوم بالا ببرید
  • صفحه گوشی را به گونه ای تنظیم کنید که پس از استفاده شما قفل شود
  • از نرم افزارها و برنامه هایی که باتری گوشی را میخورند استفاده نکنید. ( استفاده بی جا از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، استفاده از رادیوی گوشی، استفاده از پشت زمینه یا بک گراند‌های خیلی روشن در گوشی موبایل و.. به هیچ وجه توصیه نمی‌شود)

برای ذخیره سازی باتری می‌توانید از برنامه های متداول ذخیره سازی استفاده کنید که در زیر به چند مورد اشاره شده است:

 

  • Heibernator Pro
  • Power Bttery Bttery Saver
  • Battery Doctor
  • Battery Charger Alarm
  • JuiceDefender
  • Green Power Premium

 

کلام آخر

همان طور که مطالعه کردید در این مطلب راه های برای افزایش قدرت باتری گوشی شرح دادیم. اگر باطری گوشی شما با مشکل خاصی در زمینه کارایی موبایل خود رو به رو شدید می توانید برای تعویض باتری گوشی خود به وبسایت پارس ارتباط لوتوس مراجعه کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید