ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

سلامت باتری گوشی اندرویدی را چگونه بررسی کنیم؟+راه حل تست سلامت باتری گوشی اندرویدی

سلامت باتری گوشی اندرویدی را چگونه بررسی کنیم؟+راه حل تست سلامت باتری گوشی اندرویدی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-12-04 11:04:00. سلامت باتری یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است.سلامت باتری دستگاه‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران اندرویدی حائز اهمیت است ولی به جز نگه داشتن شارژ باتری برای استفاده روزانه باید مراقب افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمندتان نیز باشید. باتری‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و این همان چیزی است که در جریان کاهش سرعت آیفون‌های اپل شاهدش بودیم. سلامت باتری یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است.سلامت باتری دستگاه‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران اندرویدی حائز اهمیت است ولی به جز نگه داشتن شارژ باتری برای استفاده روزانه باید مراقب افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمندتان نیز باشید. باتری‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و این همان چیزی است که در جریان کاهش سرعت آیفون‌های اپل شاهدش بودیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
سلامت باتری گوشی اندرویدی را چگونه بررسی کنیم؟+راه حل تست سلامت باتری گوشی اندرویدی
سلامت باتری گوشی اندرویدی
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۷ خرداد ۱۴۰۲

سلامت باتری یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است.سلامت باتری دستگاه‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران اندرویدی حائز اهمیت است ولی به جز نگه داشتن شارژ باتری برای استفاده روزانه باید مراقب افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمندتان نیز باشید. باتری‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و این همان چیزی است که در جریان کاهش سرعت آیفون‌های اپل شاهدش بودیم.

همان‌طور که زمان می‌گذرد باتری گوشی اندرویدی شما نیز تحلیل می‌رود و نمی‌تواند مانند روز اولی که آن را خریدید شارژ نگه دارد. این یعنی زمانی که باتری شما کاملا شارژ شده باشد، نسبت به روز اول زمان به مراتب کمتری می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله از پارس ازتباط لوتوس شما را با چند روش برای بررسی سلامت باتری گوشی،آشنا می کنیم :

 

آنچه در این مقاله باید بخوانید:

 

بررسی تست سلامت باتری گوشی

اندروید به صورت پیش‌فرض اطلاعات پایه‌ای از باتری را در قسمت تنظیمات نمایش می‌دهد؛ اما به ابزاری اختصاصی و پیشرفته برای بررسی سلامت باتری مجهز نیست. برای دسترسی به داده‌های پایه ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت Battery بروید.

در ادامه، روی آیکن سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید تا منوی مرتبط با آن باز شود و سپس در میان گزینه‌ها، Battery Usage را انتخاب کنید.

در صفحه نتایج، می‌توانید فهرست اپلیکیشن‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند، به ترتیب ببینید. این داده‌ها براساس مصرف باتری از آخرین نوبت شارژ کامل محاسبه می‌شود.

برای دسترسی به جزییات بیشتر می‌توانید روی آیکن سه نقطه را لمس کنید و گزینه Show full device usage را انتخاب کنید که شامل پردازش‌های سیستمی و مواردی مانند باتری مصرف شده از سوی صفحه نمایش نیز می‌شود.

اگرچه همه موارد گفته شده نمی‌تواند اطلاعاتی پیرامون وضعیت سلامت باتری فراهم کند، اما روش مناسب شناسایی اپ‌های پرمصرف است. غیر فعال کردن چنین برنامه‌هایی می‌تواند در بلندمدت موجب افزایش طول عمر باتری دستگاه شود و در استفاده روزانه نیز شارژدهی بیشتری را برای کاربر در پی داشته باشد.

 

 

بررسی سلامت باتری در اندروید

 

علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ

با در نظر گرفتن این که گوشی های هوشمند این روزها جزئی از زندگی ما هستند، خرابی آن ها می تواند برای ما غیرقابل تحمل باشد.

باید توجه داشته باشیم که باتری ها نیز برای اولین بار دارای طول عمر معینی هستند و یک ظرفیت معین دارند.

پس از اینکه شما از آن به صورت مرتب استفاده می کنید می توانید در نهایت باعث کاهش طول عمر و سلامت باتری سامسونگ شوید.

سلامت باتری سامسونگ، زمانی برای شما تعیین شده خواهد بود که بتوانید علائم خراب شدن باتری را تشخیص دهید.

در این قسمت به روش هایی برای تشخیص خراب بودن باتری سامسونگ خواهیم پرداخت و در نهایت راهکارها و روش هایی را برای تست باتری سامسونگ در اختیار شما قرار می دهیم.

  • خاموش شدن گوشی بدون دلیل
  • شارژ نشدن گوشی هنگامی که به شارژ می زنیم
  • باد کردن باتری گوشی
  • خاموش ماندن گوشی تا زمانی که به شارز متصل است
  • داغ شدن بیش از اندازه گوشی در صورت عدم استفاده

این موارد از جمله نکاتی است که می تواند، خبر از خرابی باتری گوشی شما دهد که شما برای برطرف کردن آن باید روش هایی را امتحان کنید.

 

مقاله پیشنهادی: راه حل هایی برای جلوگیری و پیشگیری از باد کردن باتری موبایل

 

تست سلامت گوشی سامسونگ با استفاده از کد مخفی سامسونگ

کمپانی سامسونگ برای گوشی‌های خود کدهایی مخفی تدارک دیده است تا کاربران با دانستن این کدها از سلامت قسمت‌های مختلف گوشی خود باخبر شوند. این کدها برای گوشی‌های دیگر مانند ال جی، هواوی، آیفون، شیائمی، سونی، اچ تی سی و … کاربردی ندارد و تنها بر روی موبایل‌های سامسونگ قابل اجرا است. برای دسترسی به کد مادر ابتدا وارد شماره گیر خود بشوید و #*0#* را تایپ کنید.

که با تایپ کد بالا صفحه ای ظاهر می‌شود که در ادامه برای هر کدام از قسمت‌ها توضیحات مربوطه را درج می‌کنم.

#1234#* : این کد برای اطلاعات Version گوشی شماست .

#06#* : کد شماره سریال گوشی شما

#0011#* : این کد برای بدست آوردن اطلاعات Service Mode بوده و دارای دو بخش وسیع است.

#0228#* : این کد برای تست باتری گوشی سامسونگ شما است .

 

 

اپلیکیشن AccuBattery : 

AccuBattery را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید.

اما توصیه می کنیم در صورت امکان، نسخه کامل اپلیکیشن با نام AccuBattery Pro را خریداری کنید که هم تبلیغات ندارد و هم امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

AccuBattery در بدو ورود توضیحاتی در مورد روند کار اپلیکیشن و وظایفش به شما ارائه می کند. بعد از این کار، با صفحه ای مربوط به سلامت باتری مواجه خواهید شد. به این صفحه خیلی دقت کنید، چرا که تنظیماتش بعدا در کالیبراسیون باتری و سلامت آن موثر خواهد بود.

 

اپلیکیشن AccuBattery

 

برنامه Accubattery چه اطلاعاتی به شما نمایش می دهد ؟

شاید برنامه Accubattery تنها برنامه برای تست سلامت باتری گوشی اندروید نباشد اما به جرات می توان گفت که بهترین برنامه است . این نرم افزار بهترین و مهمترین اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد تا کاربر بتواند عمر باتری گوشی خود را افزایش دهد .

 

هشدار رسیدن درصد شارژ به 80%

طبق آخرین بررسی ها مبنی بر اینکه باتری گوشی را چقدر شارژ کنیم ؟ ، داده های بدست آمده نشان می دهند اگر زمان رسیدن شارژ باتری گوشی به 80% آن را از شارژ جدا کنیم ، عمر باتری گوشی افزایش می یابد . برنامه تست سلامت باتری اندروید Accubattery با رعایت این اصل ، وقتی شارژ باتری به 80% می رسد یک هشدار برای کاربر ارسال می کند که باتری را از منبع شارژ جدا کند .

 

نمایش زمان باقی مانده

نرم افزار تست سلامت باتری گوشی Accubattery  میزان دقیق زمان باقی مانده برای مصرف باتری را به شما اعلام می کند . با این ویژگی می توانید برای فعالیت خود برنامه ریزی کنید و از فشار بیش از حد به باتری گوشی جلوگیری نمایید .

 

مقاله پیشنهادی: روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی

 

اطلاعات دقیق مصرف برنامه از باتری در زمان فعالیت و آماده بکار

یکی دیگر از کاربرد ها و امکانات جذاب نرم افزار تست سلامت باتری گوشی اندرویدی Accubattery ، نمایش اطلاعات کاملا دقیق از مصرف تمامی برنامه ها در دو زمان فعالیت و آماده به کار میباشد . با استفاده از این ویژگی می توانید برنامه های پرمصرف را شناسایی کنید و با غیر فعال کردن آنها در زمان آماده به کار ، عمر باتری گوشی موبایل خود را افزایش دهید .

 

دانستن میزان دقیق استفاده هر برنامه از باتری

از امکانات جذاب دیگر اپلیکیشن Accubattery ، دانستن میزان دقیق استفاده هر برنامه از باتری میباشد . این ویژگی باعث خواهد شد تا بفهمید که کدام برنامه بیشترین استفاده را از باتری گوشی شما دارد و چه برنامه ای باعث کاهش عمر باتری شما شده است .

 

اندازه گیری ظرفیت اصلی باتری

کار دیگری که نرم افزار تست سلامت باتری گوشی Accubattery انجام می دهد ، اندازه گیری ظرفیت اصلی باتری میباشد . به کمک این ویژگی می توانید ظرفیت اصلی باتری را اندازه گیری کنید . اگر ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده بود یعنی اینکه باتری شما آسیب دیده است و باید برای جلوگیری از خرابی باتری گوشی خود اقدام کنید .

از این مرحله به بعد، می توانید به استفاده عادی تان از موبایل برگردید. AccuBattery طی روزها و هفته سیکل شارژ شما را تحت نظر گرفته و طبق آن وضعیت باتری را تحلیل می کند.

با گذشت زمان می توانید به قسمت Health مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی اپلیکیشن را مشاهده کنید. طبیعتا در شروع استفاده از اپلیکیشن، این قسمت خالیست. اما با گذشت زمان خواهید دید که کم کم اطلاعات روی نمودارهای این قسمت پدیدار می شوند.

 

بررسی سلامت باتری گوشی های اندرویدی با استفاده از منوی تنظیمات

امکان چک کردن سلامت باتری با استفاده از تنظیمات گوشی نیز وجود دارد. البته انجام این کار بسته به نوع سازنده دستگاه شما متفاوت است، اما کلیات کار یکی است و می توان به راحتی از طریق این روش اطلاعاتی را از باتری دستگاه خود کسب نمود. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در تنظیمات گوشی خود، گزینه “Battery” را انتخاب نمایید.
  • با وارد شدن به این قسمت، اگر اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نکردید باید به دنبال گزینه ای مانند که به دنبال آن هستید بلافاصله مشخص نشد، به دنبال گزینه ای مانند “Battery usage” باشید.
  • در این قسمت می توانید وضعیت باتری دستگاه خود در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید. همچنین می توانید ببینید که چه برنامه هایی بیشترین مصرف باتری را برای شما داشته اند.
  • در اینجا می توانید بر روی هر یک از برنامه های دلخواه که مصرف بالایی از باتری را دارند کلیک کرده و آن را غیر فعال نمایید. پس از ضربه زدن بر روی برنامه، گزینه غیرفعال کردن، توقف اجباری یا انتخاب یک تنظیم بهینه سازی را می توان انتخاب کرد.
  • برخی از برندهای تلفن همراه، جزئیات بیشتری را به شما نشان می‌دهند. به عنوان مثال، تلفن های دارای MIUI، مانند گوشی های شیائومی ردمی و POCO، قادر به نمایش دمای فعلی باتری نیز هستند. البته دمای باتری نیاز به بررسی منظم نداشته و دماهای زیر 50 درجه سانتیگراد کاملا طبیعی هستند.

 

بررسی سلامت باتری گوشی های اندرویدی با استفاده از منوی تنظیمات

 

نرم‌افزار GSam Monitor :

ابزار دیگر ما برای تست سلامت باتری گوشی اندروید ، نرم‌افزار شخص ثالث «GSam Battery Monitor» است. با رفتن به قسمت تنظیمات این ابزار می‌توانید مواردی شامل میزان مصرف برق اپلیکیشن از زمان از برق کشیدن گوشی، میزان مصرف برق از زمان آخرین شارژ کامل و همین‌طور از زمان آخرین دفعه قرار دادن صفحه نمایش گوشی روی حالت خواب را کنترل کنید. این نرم افزار سلامت باتری اندروید به شما اطلاع می‌دهد که کدام اپلیکیشن بیش از بقیه باتری را خالی می‌کند.

 

نرم‌افزار GSam Monitor :

 

مقاله پیشنهادی: روش صحیح شارژ کردن باتری گوشی

 

نرم‌افزار Clean Master :

تست سلامت باتری گوشی اندروید با معرفی ابزار «Clean Master» تکمیل می‌شود. قابلیت بارز این نرم افزار سلامت باتری اندروید ، اطلاع‌رسانی به کاربر درباره جوانب مختلف طول عمر باتری گوشی است. برای مثال، اگر یک اپلیکیشن مقدار خیلی زیادی از توان سی پی یو یا عمر باتری را مصرف می‌کند، پیغام هشداری از طرف این نرم‌افزار دریافت خواهید کرد. این اطلاعات به شما خبر می‌دهد اپلیکیشنی که در حال کاهش طول عمر باتری گوشی‌تان است، را چه زمانی اجرا می‌کنید.

استفاده از این‌ اپلیکیشن‌ها می‌تواند اطلاعاتی درباره علت خالی شدن باتری گوشی و اقدامات عملی برای رفع این مشکل به شما ارائه دهد. به غیر از کنترل ساده باید بدانید که هر چه اپلیکیش‌ها سریع‌تر شارژ باتری گوشی را خالی کنند، سلامت باتری هم سریع‌تر رو به وخامت می‌رود. باتری‌ها تنها با تعداد چرخه شارژ بسیار زیاد سالم می‌مانند. کنترل میزان مصرف باتری تضمین می‌نماید که چرخه‌های زیادی را به خاطر فعالیت اضافی از دست نمی‌دهید.

 

بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید سامسونگ با Battery Capacity (ظرفیت باتری)

بخش بعدی ظرفیت باتری/Battery Capacity را به شما نشان می دهد. AccuBattery از این داده ها برای نوار سلامت باتری استفاده می کند. این برنامه داده های ظرفیت باتری را می گیرد، آن را با ظرفیت طراحی مقایسه می کند و درصدی را که نشان دهنده سلامت باتری اندرویدی شما را به شما نشان می دهد. ما در این مقاله اصول اولیه بررسی سلامت باتری اندرویدی شما را به طور کامل پوشش داده‌ایم، اما برنامه AccuBattery داده‌های عمیق‌تری را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای تصمیم‌گیری آگاهانه درباره اینکه آیا زمان تعویض باتری یا خرید یک تلفن جدید رسیده است یا نه را از طریق این داده ها تجزیه و تحلیل کنید.

 

بررسی فیزیکی سلامت باتری

اولین قدم برای اینکه از سلامت باتری گوشی هوشمندتان مطلع شوید، می‌تواند بررسی فیزیکی آن باشد. اگرچه در حال حاضر اکثر موبایل‌ها از باتری قابل تعویض توسط کاربران بهره نمی‌برند، اما از روی گوشی خود هم می‌توان وضعیت فیزیکی باتری را بررسی کرد.

در حقیقت پنل پشتی گوشی‌های هوشمند در جایی که باتری قرار دارد، مسطح و تخت است. اما اگر در این بخش شاهد برآمدگی بودید یا اینکه لبه‌های پنل پشتی بالا آمده باشند، احتمالا باتری باد کرده و وضعیت خوبی ندارد. البته در گوشی‌های مدرن شاید بررسی این موضوع کمی سخت باشد.

 

کد تست باتری اندروید

درصد سلامت باتری گوشی ، یکی از روش‌های محبوب تست باتری اندروید استفاده از کدها است. سیستم عامل اندروید چند کد پنهان دارد که می‌توانید برای بررسی اطلاعات باتری خود شماره‌گیری کنید این کدها برای توسعه دهندگان و جهت دسترسی آسان به اطلاعاتی را که ممکن است کاربر نهایی نیازی به آن نداشته باشد در نظر گرفته شده است. یک کد ویژه برای نمایش اطلاعات مربوط به گوشی، باتری و آمار مربوطه را نشان می‌دهد، اما ممکن است کد تست باتری اندروید برای هر گوشی اندرویدی کار نکند.

 صفحه شماره گیر را باز کنید.

 کد * #* #۴۶۳۶ #* #* را وارد کنید.

یک منوی جدید باز می‌شود که با کلیک روی «Battery Information» می‌توانید از سلامت باتری گوشی خود مطلع شوید. اگر باتری مشکلی نداشته باشد وضعیت آن را به صورت «Good» نشان می‌دهد.

 

حرف آخر

تست سلامت باتری موبایل یکی از اقدامات ضروری پس از خرید موبایل است. تست سلامت باتری موبایل اطلاعت مهم و کاربردی را درباره نرم افزارها ی عملکرد باتری می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا سریع تر متوجه مشکلات موبایل خود شوید و در نهایت سریع تر این مشکلات را برطرف کنید. امیدواریم راحل های ما درباره تست سلامت باتری موبایل اندروید و آیفون برای شما مفید بوده باشد. اگر با راه حل های بالا مشکل شما حل نشد می توانید به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا گوشی شما از لحاظ سخت افزاری بررسی شود.

 

سوالات متداول

برای سلامت باتری گوشی چه کنیم؟

همیشه گوشی را زمان شارژ 80% از برق بکشید و پیش از رسیدن به 15 درصد آن را شارژ نمایید. با نگه داشتن سطح باتری در محدوده 40 تا 80 درصد می توان تا حد زیادی به افزایش طول عمر باتری کمک نمود. اپلیکیشن AccuBattery این نکته را به عنوان یک ویژگی رعایت کرده است بهتر است از شارژ سریع باتری خودداری کنید.

 

درصد سلامت باتری گوشی را چگونه ببینیم؟

با شماره گیری کد *#*#4636#*#* می توانید به اطلاعات مهمی از جمله وضعیت باتری دستگاه خود دسترسی پیدا کنید. پس از شماره گیری این کد ممکن است گزینه ای به نام Battery Information را مشاهده کنید که با انتخاب این گزینه وضعیت باتری به شما نمایش داده خواهد شد.

 

روش تست سلامت باتری گوشی شیائومی چگونه است؟

برای تست و بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید شیائومی خود می‌توانید کد دستوری *#*#6485#*#* را شماره‌گیری کنید. پس از شماره‌گیری این کد دستوری پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات مربوط به باتری را نمایش می‌دهد.

 

برای بررسی سلامت باتری گوشی سامسونگ چه کار کنیم؟

در گوشی‌های سامسونگ برای استفاده از این قابلیت باید از کد دستوری سلامت باتری سامسونگ استفاده کنید. برای این کار می‌توانید در اپلیکیشن تماس کد #۰۲۲۸#* را وارد کنید. در سایر گوشی‌های اندرویدی اپلیکیشن تماس گوشی خود را باز کرده و سپس کد *#*#۴۶۳۶#*#* را وارد کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید