ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چگونه از باتری گوشی مراقبت کنیم ؟ بایدها و نبایدهای شارژ باتری گوشی

روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-25 11:27:40. روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی | 14 مورد برای نگهداری از باتری موبایل. برای افزایش طول عمر بیشتر باتری موبایل خود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی | 14 مورد برای نگهداری از باتری موبایل. برای افزایش طول عمر بیشتر باتری موبایل خود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی
روش های نحوه مراقبت از باتری گوشی
تاریخ انتشار : ۳ شهریور ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۳۰ دی ۱۴۰۲

گوشی‌های موبایل این روزها به ابزارهای مهم زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌اند؛ از برقراری تماس و ارسال پیامک گرفته تا ارسال ایمیل، یادداشت برداری، کتاب‌خواندن، آموزش و یادگیری و خرید را با همین دستگاه‌ها انجام می‌دهیم. گوشی‌های موبایل حالا با همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط قرنطینه کاربردی‌تر شده‌اند از این رو با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی‌های هوشمند نیز، نگهداری و نحوه مراقبت از باتری گوشی به موضوع مهمی تبدیل شده که در این مقاله از تعمیرات موبایل به نکاتی در این باره اشاره می‌کنیم.

 

نگهداری باتری موبایل

نگهداری باتری موبایل یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر می خواهید از باتری گوشی خود مراقبت کنید باید از بهترین روش ها برای حفظ و نگهداری باتری موبایل استفاده کنید. این روزها ساده ترین روش ها و راهکارها می تواند برای یک عمر کارساز باشد و شما می توانید به کمک آن ها در هر زمانی که نیاز داشتید عمر و سلامت باتری موبایل خود را تضمین کنید و آن را افزایش دهید.

شیوه های مراقبت از باتری موبایل، اصول نگهداری باطری گوشی، نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی و…. جزء مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم. این روزها یکی از مهم ترین سوالاتی که توانسته ذهن کاربران را به خود درگیر کند، این است که چگونه از باتری گوشی خود مراقبت کنیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و بهترین روش ها را در اختیار شما در خصوص نگهداری باتری موبایل قرار خواهیم داد.

 

انواع باتریهای مورد استفاده در گوشی های موبایل

۱- نیکل – متال هیدرات ( در مدلهای قدیمی)

۲- نیکل – کادمیوم

۳- لیتیوم – یون ( امروزه در اکثر گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد) که می توان گفت در شرایط یکسان ، باتری های لیتیوم – یون تقریبا دو برابر باتریهای نیکل – کادمیوم و سه برابر باتری های نیکل – متال هیدرات طول عمر و ظرفیت دارند و به همین دلیل هم است که دیگر کمتر گوشی امروزه ازباتریهائی غیر از لیتیوم – یون استفاده می کنند.

یک باتری لیتیوم – یون اگر درست استفاده بشود بنا به نوع ساخت و کیفیت خود باتری میتواند بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ بار شارژ مجدد بشود بدون آنکه آسیبی به آن برسد و اگر بنا را بر هر دو روز یک بار شارژ شدن بگذاریم متوجه می شویم که میتوانیم حداقل ۲ سال و حتی تا ۴ سال از یک باتری مانند روز اول استفاده بکنیم. اما معمولا به دلیل استفاده نادرست از باتری این مدت زمانی مفید عملا کمتر است .

 

عوامل موثر بر دوام عمر باتری گوشی‌ هوشمند

پیش از اینکه گوشی خریداری کنید عمر مفید باتری آن مشخص شده است. نحوه استفاده شما از گوشی می‌تواند باعث کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شدن عمر مفید باتری شود. در واقع عادت‌های شما هستند که باعث افزایش طول عمر باتری گوشی می‌شوند. در ادامه عوامل اثرگذار بر عمر باتری گوشی را بیشتر خواهید شناخت.

 

چرخه شارژ و تخلیه

باتری گوشی‌های هوشمند به طور خودکار دارای تعدادی چرخه شارژ و تخلیه است. با این وجود در اکثر اوقات نیازی به تعویض آن‌ها توسط شما نیست. در هنگام استفاده از گوشی انرژی ذخیره شده در باتری دستگاه شما در قالب الکتریسیته آزاد می‌شود. این الکترسیسته آزاد شده به قطعاتی مانند بلندگوها و نمایشگر رسانده می‌شود. عمر باتری گوشی معمولا با گذشت زمان به آرامی کاهش پیدا می کند و ثابت نمی‌ماند. لیتیوم درون باتری‌ها در طول چرخه شارژ و تخلیه به دلیل واکنش‌های شیمیایی کاهش می‌یابد.

 

دما

میزان دمای باتری گوشی شما می‌تواند دشمنان آن را افزایش دهد. شارژ کردن باتری در محیط‌های گرم و سرد به یک اندازه برای منبع تغذیه گوشی شما ضرر دارد. حتما هنگام استفاده زیاد از گوشی خود متوجه شده‌اید که دمای باتری افزایش پیدا کرده و داغ شده است. بنابراین متوجه اتمام سریع شارژ گوشی خواهید شد. داغی بیش از حد باتری احتمال متورم شدن و حتی منفجر شدن تلفن همراه شما را دارد. شارژ کردن در محیط بسیار سرد، دیرتر اتفاق خواهد افتاد. همچنین دمای سرد و پایین در طول عمر باتری گوشی شما تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد.

 

شارژر

نوع شارژری که از آن استفاده می کنید، یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. در بازار شارژرهایی موجود شده‌اند که ادعای شارژ سریع‌تر را دارند، مراقب این گونه موارد باشید. شارژر نامناسب این قابلیت را دارد که باعث کاهش یا اضافه شدن ولتاژ به باتری گوشی شما شود و به آن آسیب بزند. باتری‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که در موقعیت مشخصی شارژ شوند.

به این شکل از تولید گرمای اضافی جلوگیری شده و از باتری گوشی نیز محافظت می‌شود. برای حفظ طول عمر باتری گوشی خود بهتر است فقط از شارژر‌های تولید شده توسط سازنده آن استفاده کنید. فقط در صورت تایید سازنده گوشی خود می‌توانید از شارژرهای دیگر استفاده نمایید.

 

نحوه مراقبت از باتری گوشی

 

نحوه مراقبت از باتری گوشی-پارس ارتباط لوتوس

 

۱. بدانید چرا باتری گوشی شما خالی می‌شود

بعد از هر چرخه شارژ، طول عمر باتری کم می‌شود. یک چرخه شارژ یعنی خالی شدن و سپس پر شدن کامل باتری گوشی موبایل؛ یعنی از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد! شارژ نصفه یعنی چرخه شارژ ناقص. مثلا اگر گوشی با ۵۰ درصد شارژ را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، نصف یک چرخه کامل را طی کردید. بعضی افراد روزانه بیش از یک چرخه و برخی کمتر از یک چرخه را طی می‌کنند و این مسئله با میزان مصرف کاربر و مراقبت از باتری گوشی رابطه مستقیم دارد. 

تولیدکنندگان باتری می‌گویند بعد از ۴۰۰ چرخه کامل، حدود ۲۰ درصد طول عمر باتری کم می‌شود. بنابراین اگر بتوانید چرخه شارژ را کاهش بدهید و عمر روزانه باتری را افزایش دهید، در واقع یکی از راه‌های اصلی مراقبت از گوشی هوشمند را رعایت کردید و طول عمر باتری را افزایش می‌دهید. ممکن است الان در حال اعتراض باشید و بگویید «گوشی‌رو می‌خریم که استفاده کنیم!»، بله درست است، اما اینکه بدانید چطور و چه وقت از آن استفاده کنید مهم است.

 

۲. از داغ شدن یا سرد شدن بیش از حد باتری جلوگیری کنید

داغ شدن یا سرد شدن بیش از حد گوشی می‌تواند به باتری صدمه بزند و طول عمر باتری را کاهش دهد. رها کردن گوشی در خودرو یا زیر نور آفتاب تابستان، بدترین ظلمی است که به گوشی می‌کنید. همچنین قرار دادن گوشی در سرمای زمستان هم به همان اندازه مخرب است و اگر می‌خواهید مراقبت از باتری گوشی هوشمند خود را به درستی انجام دهید، از این دو کار اکیدا پرهیز کنید.

 

۳. از شارژ سریع جلوگیری کنید

شارژ کردن سریع باتری به آن استرس می‌دهد. اگر واقعا نیازی به شارژ کردن سریع باتری ندارید، این کار را نکنید و اجازه بدهید باتری با سرعت مناسب خودش شارژ شود. گوشی‌هایی که این قابلیت در باتری آن‌ها هست، از این قاعده مستثنا هستند. یکی از راه‌های مراقبت از باتری گوشی هوشمند آهسته و درست شارژ کردن آن است. 

 

۴. از رسیدن باتری به ۰ درصد و شارژ کردن تا ۱۰۰ درصد پرهیز کنید

انواع قدیمی‌تر باتری‌های قابل شارژ، «حافظه» دارند. اگر آن‌ها را به ۰ درصد نرسانید و آن‌ها را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید، یادشان می‌ماند و عمر مفیدشان را کاهش می‌دهند. اما خالی کردن و پر کردن کامل باتری‌های جدید می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند، چون این کار به آن‌ها فشار و استرس زیادی وارد می‌کند. طی تحقیقات گسترده‌ای که برای مراقبت از باتری گوشی هوشمند انجام شده است، نشان می‌دهد بهترین بازه شارژ برای باتری‌ها بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است. 

 

۵. اگر می‌خواهید گوشی را بایگانی کنید، باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کنید

سالم‌ترین میزان شارژ برای باتری‌های لیتیوم‌یونی، ۵۰ درصد است. اگر می‌خواهید گوشی را برای مدتی طولانی خاموش و بایگانی کنید، بهتر است آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید و سپس دستگاه را خاموش کنید. باز هم تکرار می‌کنیم برای مراقبت از باتری گوشی هوشمند، آن را صفر یا صد رها نکنید. 

 

راه‌هایی برای افزایش عمر روزانه باتری

روش‌هایی که بالا گفتیم برای مراقبت از باتری گوشی هوشمند و افزایش طول عمر مفید آن بود. مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم برای افزایش عمر روزانه باتری و نیاز کمتر به شارژ کردن است. در ادامه با ما همراه باشید. 

 

۶. روشنایی صفحه را کاهش دهید

صفحه‌نمایش گوشی قسمتی از گوشی است که بیشتر از سایر قسمت‌ها باتری مصرف می‌کند. کاهش روشنایی صفحه‌نمایش باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مراقبت از باتری گوشی هوشمند می‌شود. استفاده از گزینه تنظیم روشنایی خودکار، با کاهش روشنایی صفحه در محیط‌های کم‌نور، باتری را برای مدت بیشتری سر پا نگه می‌دارد. 

 

۷. زمان خاموش شدن خودکار صفحه را کم کنید

اگر صفحه گوشی را بدون اینکه از آن استفاده کنید روشن بگذارید، بعد از یک یا دو دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شود. می‌توانید با کم کردن زمان خاموش شدن صفحه یا Screen Timeout (در آیفون Auto-Lock) در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید و این کار یکی از راه‌های ساده مراقبت از باتری گوشی هوشمند است. مدت زمان یک دقیقه یا حتی ۳۰ ثانیه، زمان ایده‌آلی برای خاموش شدن خودکار صفحه‌نمایش است.

 

۸. تم تیره یا حالت شب (Night Mode) را انتخاب کنید

بعضی گوشی‌ها، مثل گوشی‌های سامسونگ، صفحه‌نمایش OLED دارند. در این گوشی‌ها با انتخاب کردن تم دارک یا حالت شب، پیکسل‌های صفحه نمایش برای نشان دادن رنگ مشکی بلاک نمی‌شوند و در عوض اصلا روشن نمی‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود گوشی با تم تیره باتری کمتری مصرف کند و این یکی از راه‌های مراقبت از باتری گوشی هوشمند است. 

 

۹. اپلیکیشن فیسبوک را پاک کنید

شاید بگویید «چی؟ پاک کنیم؟ اما ازش استفاده می‌کنیم!». اگر فیسبوک جزو اپلیکیشن‌هایی است که در طول روز از آن استفاده می‌کنید، بدانید و آگاه باشید که این برنامه باتری بسیار زیادی مصرف می‌کند. برای مراقبت از باتری گوشی هوشمند ، دسترسی‌های این برنامه را محدود کنید و سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید. اپلیکیشن فیسبوک هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در آیفون به خوره باتری معروف است! ردیابی دائمی موقعیت مکانی، پخش خودکار ویدیوها و دیدن تصاویر و ویدیوهای دیگران، باتری زیادی مصرف می‌کند و می‌تواند در بعضی مواقع اعصاب خورد کن شود.

 

۱۰. برنامه‌هایی را که باتری زیادی مصرف می‌کنند پیدا و حذف کنید

یکی از راه‌های مراقبت از باتری گوشی هوشمند ، کم کردن برنامه‌های بی‌استفاده یا حذف کردن اپلیکیشن‌هایی است که باتری زیادی مصرف می‌کنند. از قسمت تنظیمات باتری می‌توانید برنامه‌های مضر را شناسایی و حذف کنید. ممکن است بعضی از این برنامه‌ها، مواردی باشند که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنید! برای این برنامه‌ها، دسترسی‌ها را محدود کنید و یا در حالت شب و با تم تیره از آن‌ها استفاده کنید. 

 

برنامه‌هایی را که باتری زیادی مصرف می‌کنند پیدا و حذف کنید

 

۱۱. نحوه کار کردن با تنظیمات باتری را یاد بگیرید

در حال حاضر همه گوشی‌ها یک یا دو حالت برای کاهش مصرف باتری دارند. این قابلیت، عملکرد پردازنده را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود عمر روزانه باتری طولانی‌تر شود. برای مراقبت از باتری گوشی هوشمند خود، استفاده از این حالت‌ها و تنظیمات را یاد بگیرید. 

 

۱۲. نسخه پرمیوم و اصلی برنامه‌ها را دانلود کنید

بسیاری از برنامه‌ها، هم نسخه رایگان دارند و هم نسخه پولی. تفاوت بین این دو دسته، پخش تبلیغات در برنامه است که باعث می‌شود هم حجم اینترنت و هم باتری بیشتری مصرف شود. خرید و دانلود نسخه پرمیوم، تبلیغات را حذف می‌کند و می‌توانید مدت بیشتری با آن‌ها کار کنید. همچنین با کمتر شارژ کردن گوشی قدمی در مراقبت از باتری گوشی خود بردارید. 

 

۱۳. برنامه‌هایی که با امواج رادیویی کار می‌کنند غیرفعال کنید

می‌توانید برنامه‌هایی را که با امواج رادیویی کار می‌کنند و نیازی به آن‌ها ندارید، خاموش کنید. اگر هیچ‌وقت از NFC استفاده نمی‌کنید، دلیلی ندارد آن را روشن بگذارید. قابلیت‌های دیگر مثل GPS و Bluetooth هم مقدار زیادی باتری مصرف می‌کنند. غیرفعال کردن همین موارد جزئی می‌تواند تاثیر چشمگیری در عمر روزانه باتری گوشی داشته باشد.

 

۱۴. از شارژ کردن طولانی‌مدت باتری خودداری کنید

شارژهای شبانه یا طولانی‌مدت، یکی از عادات شایع محسوب می‌شود ولی به دلایل متعددی انجام آن توصیه نمی‌شود. اول از همه چنین کاری منجر به تشکیل ورقه‌های فلز لیتیوم در محل قطب مثبت باتری می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عملکرد باتری و کل سیستم را دچار اختلال کند.

در ضمن باید به گرمای ایجاد شده هم اشاره کنیم که برای باتری بسیار مضر است. به‌صورت ایدئال، زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می‌رسد، سیستم باید فرایند شارژ را به‌طور کامل قطع کند و فقط هر از گاهی میزان شارژ را دوباره بررسی کند تا اگر میزان شارژ کاهش یافته بود، دوباره به ۱۰۰ درصد برسد. اگر هم بعد از رسیدن شارژ به ۱۰۰ درصد هنوز جریان برق روانه‌ی باتری می‌شود، این جریان باید بسیار کم و جزئی باشد.

 

نگهداری از باتری لیتیومی

  • باید حداقل هر 6 ماه یکبار باتری را تا 50% پر کنید، البته اگر آن را برای مدت طولانی کنار می گذارید. 
  • برای مثال آن را در کمد یا کشوی هال بگذارید.
  • باتری را در آشپزخانه، شیروانی یا گاراژ داغ نگذارید. 
  • پیش از برداشتن باتری آن را تا 50% شارژ کنید.

 

نگهداری از باتری لیتیومی

 

راه کارهایی برای خنک نگه داشتن باتری در هنگام شارژ کردن

جدا کرن قاب محافظ گوشی

قاب ها نه تنها به وزن گوشی اضافه می کنند بلکه می توانند مشکلات گرمایشی بیش از حدی هم نیز ایجاد کنند. گرمای بیش از اندازه باعث کاهش عمر باتری می شود. اگر می خواهید یک قاب محافظ خریداری کنید پس بهتر است یک رنگ روشن را انتخاب کنید.

 

شارژ نکردن گوشی در محیطی که تهویه مناسب ندارد

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد سعی کنید گوشی خود را در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید. اتاقی که تهویه مناسب داشته باشد، می تواند دمای شارژ را پایین نگه دارد.

 

روشن کردن حالت پرواز

یکی از راه های افزایش طول عمر باتری و همینطور شارژ کردن سریع آن قرار دادن گوشی بر روی حالت پرواز در موقع شارژ کردن است. حالت پرواز به صورت خودکار داده های سیم کارت شما را که یکی از دلایل افزایش دمای باتری است را خاموش می کند.

 

سخن پایانی

اگر به هر دلیل گوشی موبایل‌تان دچار مشکل شد و خواستید آن را تعمیر کنید، حتما آن را به دست تعمیرکار ماهر بسپارید. یک تعمیرکار خوب با تعمیر اصولی موبایل می‌تواند همه چیز را به حالت اولیه باز گرداند. برای انجام این کار و تجربه یک تعمیر بی‌دردسر و با ضمانت می‌توانید از شرکت‌های خدمات پس از فروش معتبر کمک بگیرید. در غیر این‌صورت دستگاه را در اختیار تعمیرکاری قرار دهید که به دستگاه‌تان آسیب نرساند.

 

سوالات متداول

بهترین روش شارژ گوشی چیست؟

بهترین و ایده‌ال‌ترین روش شارژ موبایل این است که قبل از رسیدن به زیر ۲۰ درصد موبایل را به شارژ بزنید و پیش از اینکه فول شارژ و ۱۰۰ درصد شود از شارژ بکشید، زیرا باتری با هر بار فول شارژ شدن، یکی از چرخه‌های خود را از دست می‌دهد و در دراز مدت ناکارآمد می‌شود.

آیا کار کردن با موبایل در حال شارژ خطرناک است؟

این کار خطرناک نیست و مشکل خاصی برای گوشی ایجاد نمی‌کند؛ ولی اگر موقع شارژ شدن بازی کنید، ممکن است گوشی داغ کند و حرارت روی واکنش‌های شیمایی باتری اثر مخرب دارد و عملکرد باتری را مختل می‌کند، پس پیشنهاد ما به شما این است که به هنگام شارژ، از گوشی استفاده زیادی نکنید.

شارژ شب تا صبح چه پیامدی برای باتری به همراه دارد؟

موبایل‌های امروزی محافظت زیادی از باتری و پردازنده دارند و با ۱۰۰ درصد شدن اجازه‌ی ورود برق اضافی را به موبایل نمی‌دهند، ولی قطعاً موبایل در یک بازه‌ی زمانی مقداری باتری مصرف می‌کند؛ مثلا ۹۹ درصد می‌شود و بعد دوباره تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود گویی موبایل در یک لوپ گرفتار شده که این اصلاً خوب نیست و ظرفیت باتری به مرور زمان کم و کمتر می‌شود.

گوشی را تا چند درصد شارژ کنیم ؟

بهترست گوشی را در حدود ۲۰٪ به شارژر متصل کنید و آن را تا حداکثر ۸۰-۹۰٪شارژ کنید. شارژ 100 درصد و کامل گوشی توصیه نمی‌شود.

چگونه شارژ گوشی را ۲۰۰ درصد کنیم ؟

شارژ 200 درصد در واقعیت وجود ندارد و تنها یک تیتر زرد تبلیغاتی است که در برخی سایتها و منابع دیده می‌شود.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید