ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

کالیبره باتری گوشی ال جی

کالیبره باتری گوشی ال جی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-14 14:02:17. کالیبره باتری گوشی ال جی یک روش بسیار کاربردی برای افزایش طول عمر باتری موبایل. ما در این مقاله این آموزش را به شما ارائه می دهیم کالیبره باتری گوشی ال جی یک روش بسیار کاربردی برای افزایش طول عمر باتری موبایل. ما در این مقاله این آموزش را به شما ارائه می دهیم 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
کالیبره باتری گوشی ال جی
کالیبره باتری گوشی ال جی
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاید شما هم با مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت مواجه شده باشید. اگر پورت و کابل شارژر شما سالم است شاید مشکل از بد نشان دادن میزان شارژ باتری دستگاه اندرویدی یا آیفون شما باشد. برای حل این مشکل شما نیاز به کالیبره باتری گوشی ال جی دارید. اگر نمی دانید که کالیبره کردن گوشی چیست و نحوه کالیبره کردن باتری گوشی و تبلت را بلد نیستید در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس با ما همراه باشید.

 

کالیبره کردن باتری به چه معناست؟

سیستم عامل اندروید دارای یک ویژگی به نام Battery Stats است. این ویژگی در زمانی که شارژ باتری پر یا خالی می‌شود، ظرفیت باتری را ردیابی می‌کند. Battery Stats گاهی ممکن است دچار مشکل شود و اطلاعاتی را نمایش دهد که واقعی نیست. به طور مثال، این مشکل می‌تواند باعث شود که گوشی قبل از رسیدن به صفر درصد خاموش گردد. 

تمامی باتری ها با گذشت زمان تخریب می‌شوند و باتری قدیمی دیگر نمی‌تواند همچون گذشته قدرت شارژدهی بالایی داشته باشد. با این حال، نرم افزاری که روی تلفن اجرا می‌شود، معمولاً این تخریب را هنگام نمایش وضعیت باتری روی صفحه در نظر نمی‌گیرد. کالیبره باتری گوشی ال جی به مفهوم ساده یعنی سیستم عامل اندروید اطلاعات ظرفیت باتری را اصلاح می‌کند و اطلاعات صحیح را از میزان باتری به شما نشان می‌دهد. مهم است که بدانید کالیبره کردن باتری موجب بهبود یا افزایش طول عمر باتری نمی‌شود.

لازم به ذکر است که عملاً شما قادر به کالیبره کردن باتری موبایل هوشمند خود نخواهید بود. چرا که باتری تنها یک محفظه است که انرژی را درون خود ذخیره و تخلیه می‌کند. اگرچه باتری‌های لیتیوم یونی (lithium-ion) شامل یک برد مدار چاپی (PCB) هستند که به عنوان یک سوییچ محافظ کننده عمل می‌کند. این برد باتری را در مقابل منفجر شدن و یا تخلیه عمیق محافظت می‌کند.

 

کالیبره کردن باتری به چه معناست؟

 

ارزش و اهمیت کالیبره کردن باتری گوشی ال جی

حتما می دانید که ترکیب شیمیایی باتری که موجب ذخیره سازی انرژی می شود، لیتیوم یا نیکل است  و تراشه به کاررفته همیشه سعی در سنجش انرژی ذخیره شده دارد. بنابراین جهت سنجش دقیق تراشه بایستی ظرفیت باتری را با داده های اندازه گیری شده تخمین زده و خوانش یادگیری ظرفیت باتری رخ بدهد. برای همین گاهی کالیبره نیاز می شود، چون زمانی که باتری صد درصد شارژ شود، تراشه درک بهتر و دقیق تری از میزان ظرفیت باتری به دست می آورد. اما وقتی باتری موبایل یا تبلت تان مرتبا پر و خالی شود و هیچ وقت صفر تا صد شارژ (کالیبره) نشود، تراشه دقت خود را از دست می دهد و اطلاعات غلطی صورت می گیرد.

 

 

چه زمانی باید باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

کالیبره کردن باتری کاری نیست که شما به طور منظم انجام دهید. همانطور که قبلاً ذکر شد، کالیبراسیون باتری تنها یک هدف را دنبال می‌کند: اطلاعات نمایش داده شده از باتری منعکس کننده وضعیت واقعی باتری است. در صورتی که اطلاعات باتری در گوشی هوشمند شما به شکل دقیق ارائه می‌شود، به احتمال زیاد نیازی به کالیبره کردن باتری ندارید.

 

چرا باتری گوشی را کالیبره می کنیم؟

در باتری‌ها از چیپست‌هایی استفاده شده که وظیفه ارسال سیگنال هایی را دارند که میزان انرژی باقی مانده باتری را در لحظه اطلاع رسانی می کند. گوشی هوشمند این سیگنال‌ها را گرفته و روی نمایشگر نشان می دهد. عنصر شیمیایی به کار رفته در باتری گوشی، موجب نگه داشتن شارژ درون خودش می شود. این چیپ نیز وظیفه دارد تا مقدار انرژی ذخیره شده درون باتری را بخواند. چیپ باید میزان گنجایش باتری را بداند. اگر باتری 10 درصد شارژ داشته باشد و یا 80 درصد، این چیپ به راحتی می تواند مقدار را محاسبه کند. هر چه میزان شارژ کردن و خالی شدن باتری بیشتر باشد، از دقت محاسبه ی چیپ نیز کمتر می شود.

هر چه از عمر باتری گوشی می گذرد، از توان نگه داری شارژ کاسته می شود و مانند روز های اول نمی تواند شارژ نگه دارد. باتری گوشی دارای عمر بین 3 یا 4 ساله هستند که پس از گذشت این زمان به اصطلاح فاسد می شوند و گوشی برای ادامه کار نیاز به باتری جدید دارد. گوشی را فرض کنید که باتری 4500 میلی آمپری دارد و پس از 200 مرتبه شارژ و دشارژ شدن 100 میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست می دهد. در ابتدا کم شدن مقدار باتری زیاد حس نمی شود اما پس از گذشت زمان این حجم بیشتر می شود و باتری نمی تواند زیاد شارژ نگه دارد. اگر مدت کوتاهی است که از باتری استفاده می کنید و می دانید که چگونه از باتری گوشی خود محافظت کنید؟ و از سلامت باتری گوشی خود مطمئن هستید. اما باز هم باتری شما با اختلال شارژ روبه رو شده است می توان با کالیبره کردن باتری مشکل را حل کرد.

 

در این شرایط، کالیبره کردن باتری ایده خوبی است:

  •  پس از نمایش شارژ کافی،  خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شود.
  • اگر درصد شارژ باتری برای مدت طولانی در یک نقطه ثابت مانده است.
  • گوشی واقعاً قدیمی است و شما فکر می‌کنید آمار باتری ارائه شده نادرست است.

 

باتری گوشی های هوشمند

باتری های لیتیوم یون فاقد حافظه هستند بنابراین شما نیازی به نگداشتن و اجرای آن ها ندارید و مشکل اصلی هم اینجاست که سیستم عامل اندروید و صفحه نمایش، ظرفیت فعلی باتری را محاسبه می کند نه خود باتری.

بنابراین می توان با حذف فایل های batterystats.bin باتری گوشی را کالیبره کرد. این فایل بر روی بسیاری از دیوایس های اندرویدی وجود دارد و به سادگی اطلاعات مربوط به استفاده از باتری را در زمانی که شارژ نمی شود را ذخیره می کند. در واقع این بخش از سیستم عامل زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است و شارژ به 80 درصد رسیده است استراحت می کند.

فایل batterystats.bin شامل اطلاعاتی که در بخش باتری وجود دارد می شود و در واقع این سیستم عامل اندروید است که آهنگ مصرف باتری گوشی شما را در هر سری شارژ کردن تحت نظر دارد. بنابراین وقتی که ما در مورد کالیبره کردن باتری یا کالیبراسیون صحبت می کنیم در واقع منظور ما، میزان مصرفی از باتری است که نیاز به تعمیر دارد.

 

باتری گوشی های هوشمند

 

نحوه تشخیص زمان کالیبره باتری گوشی ال جی

اول از همه، شما باید بدانید که چرا عملکرد باتری شما کاهش یافته است: آیا کالیبراسیون سیستم Android است یا خود باتری؟ ما در بخش های زیر به سمت بررسی کالیبراسیون حرکت خواهیم کرد، اما شما باید مطمئن شوید که مشکل از باتری است یا خیر.

گوشی موبایل خود را خاموش کرده و در صورتی که باتری موبایل قابلیت دسترسی دارد و می توانید از گوشی خارج کنید، باتری را از دستگاه خارج کرده و باتری را بازرسی کنید. به دنبال برآمدگی یا نشت در باتری باشید. تشخیص باتری متورم و باد کرده زیاد سخت نیست.

حتما می دانید که ترکیب شیمیایی باتری که موجب ذخیره سازی انرژی می شود، لیتیوم یا نیکل است  و تراشه به کاررفته همیشه سعی در سنجش انرژی ذخیره شده دارد. بنابراین جهت سنجش دقیق تراشه بایستی ظرفیت باتری را با داده های اندازه گیری شده تخمین زده و خوانش یادگیری ظرفیت باتری رخ بدهد.

برای همین گاهی کالیبره نیاز می شود، چون زمانی که باتری صد درصد شارژ شود، تراشه درک بهتر و دقیق تری از میزان ظرفیت باتری به دست می آورد. اما وقتی باتری موبایل یا تبلت تان مرتبا پر و خالی شود و هیچ وقت صفر تا صد شارژ (کالیبره) نشود، تراشه دقت خود را از دست می دهد و اطلاعات غلطی صورت می گیرد.

 

چگونه کالیبره باتری گوشی ال جی را انجام دهیم؟

در سیستم عامل اندروید قابلیتی به نام Battery Stats یا وضعیت باتری وجود دارد و شما می توانید در این قسمت میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می فهمید که باتری به کالیبره شدن نیاز دارد یا خیر. اگر باتری گوشی شما نیاز به کالیبره شدن دارد می توانید به دو طریق اینکار را انجام دهید. روش اول که بدون استفاده از روت کردن انجام می شود و نیازی به شرایط خاط ندارد اما راه دوم زمانی قابل انجام است که سیستم عامل گوشی اندروید و روت شده باشد.

 

چگونه کالیبره باتری گوشی ال جی را انجام دهیم؟

 

1) کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت کردن

اولین کاری که باید انجام دهید، باتری تلفن همراه خود را کاملا خالی کنید. از گوشی خود تا جایی استفاده کنید که به صورت خودکار خاموش شود. سپس گوشی را روشن کنید و منظر بمانید تا دوباره خاموش شود. برای باتری گوشی 0 درصد شارژ هم نمانده و گوشی بلافاصله خاموش می شود. حالا گوشی را بدون روشن کردن فول شارژ کنید. سوال که در این میان پیش می آید.

آیا استفاده از فست شارژ مشکلی ندارد؟ خیر باتری گوشی را با استفاده از شارژر مخصوص شارژ کنید. مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ شده است، گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید. اگر اندروید شارژ 100 درصد را به شما نشان نمی دهد مشکلی نیست، گوشی را پس از خالی شدن باتری مجدد به شارژ بزنید و آن را به 100 درصد برسانید.

در مقدار زمان شارژ کردن باتری گوشی دقت کنید زیرا هر باتری برای فول شارژ شدن نیاز به مدت زمان مشخصی دارد که بر اساس مقدار ظرفیت باتری و فست شارژ بودن آن مشخص می شود. طی کردن این مراحل به چیپ درون باتری اجازه می دهد تا قرائت‌هایش را با سیکل شارژ باتری مطابقت بدهد. انجام عمل کالیبراسیون باتری گوشی بسیار ساده است و شما باید یک سیکل کامل شارژ را طی کنید.

نکته: توصیه می شود هر سه ماه یکبار از این روش استفاده کنید.

 

2) کالیبره کردن باتری گوشی‌های روت شده

مراحل کالیبراسون در دستگاه های روت شده تقریبا مشابه روش اول است و شما باید مانند روش فوق عمل کنید و پس از آن اپلیکیشن Battery Calibration را دانلود کرده و قبل از اجرای آن از ۱۰۰ درصد بودن باتری خود اطمینان حاصل کنید.

به سرعت نرم افزار را اجرا کنید و روی Battery Calibration فشار دهید. پس از کالیبره شدن باتری از گوشی یا تبلت خود استفاده کنید تا شارژ دستگاه بطور کامل تخلیه شود و گوشی خاموش شود. در همان حالت خاموش گوشی را به شارژ بزنید تا زمانی گوشی به طور کامل شارژ شود. مراحل کالیبراسون به اتمام رسیده و می توانید از گوشی خود استفاده نمایید.

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی ال جی

همان طور که می دانید گوشی ها دارای باتری های لیتیوم یونی و پلیمیری هستند. اگر درمورد ساختار باتری موبایل مطالعه کرده باشید، حتما می دانید که نوع و مدل باطری در سلامت و عملکرد گوشی تاثیر بسیار زیادی دارد. معمولا باتری های لیتیومی به دلیل بدنه ای که دارند نمی توانند در برابر حرارت زیاد مقاوم باشند و به همین دلیل است که عمر گوشی به مرور پس از استفاده فراوان کاهش پیدا می کند.

دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه عمر و سلامت باتری شما کاهش پیدا کند در ادامه به چند نمونه از این دلایل اشاره می کنیم. پس از آن ها ساده ترین راهکارها و روش هایی را به شما معرفی خواهیم کرد برای اینکه بتوانید سلامت و عمر باتری خودتان را افزایش دهید.

 

کالیبراسیون باتری گوشی ال جی

  • برای کالیبره باتری اندروید، ابتدا باتری گوشی اندرویدی را کاملاً خالی کنید تا خاموش شود.
  • دوباره آن را روشن کنید و بگذارید دوباره خاموش شود.
  • آن را به یک شارژر متصل کنید و بدون روشن کردن، بگذارید تا شارژ شود تا زمانی که صفحه نمایش یا نشانگر ال ای دی عدد ۱۰۰ درصد را نشان دهد.
  • شارژر را از برق بکشید.
  • گوشی خود را روشن کنید، در صورتی که هنگام کالیبره باتری اندروید نشانگر باتری صد‌در‌صد را نشان نمی‌دهد، شارژر را دوباره به برق وصل کنید (تلفن خود را روشن بگذارید) و شارژ را ادامه دهید تا وقتی که روی صفحه نیز عدد ۱۰۰ درصد را مشاهده کنید.
  • گوشی را از برق کشیده و ریستارت کنید. اگر باز هم ۱۰۰ درصد نبود دوباره آن را به شارژ وصل کنید تا ۱۰۰ شود.
  • این چرخه را آنقدر تکرار کنید تا زمانی که بدون اتصال به برق با شارژ صد‌در‌صد شروع بکار کنید.
  • سپس اجازه دهید باتری شما تا ۰ درصد خالی شده و دوباره خاموش شود.
  • باتری را یک بار دیگر کاملاً و بدون قطعی شارژ کنید. نهایتاً باید درصد باتری سیستم اندرویدی دوباره تنظیم شده باشد.

به یاد داشته باشید که انجام این روند به طور منظم توصیه نمی‌شود. حتی وقتی باتری شما کاملاً خالی شده و گوشی شما روشن نمی‌شود، باتری همچنان شارژ ذخیره دارد تا از آسیب دیدن سیستم جلوگیری کند. برای بهبود عملکرد آن، روش کالیبراسیون باتری گوشی را حداکثر هر سه ماه یک بار انجام دهید.

تخلیه کامل باتری و شارژ بیش از حد باتری هر دو برای گوشی موبایل مضرست. خبر خوب اینست که شارژ باتری وقتی به حد مجاز رسید این پروسه متوقف می‌شود حتی اگر گوشی موبایل شما روشن نشود. نهایتاً در صورت لزوم این کار را انجام دهید، زیرا تأثیر منفی بر عمر باتری دارد.

 

 کالیبراسیون باتری گوشی ال جی

چگونه متوجه خرابی باتری گوشی شویم؟

قبل از هر چیز باید فهمید که چرا عملکرد باتری گوشی مویایل کاهش یافته است. اگر وضعیت باتری سالم به نظر میرسد یعنی برامدگی یا شکل حالت خرابی در آن دیده نمی شود تعویض باتری را به مرحله آخر موکول کنید و قبل از آن بهتر است که باتری گوشی را کالیبره کنید. قبل از هر چیز اگر باتری گوشی موبایل یا تبلت شما قابل جدا کردن است آن را جدا کرده و بیرون آورید و با دقت وضعیت ظاهری آن را بررسی کنید.

مواردی اعم از برامدگی و تورم یا سوراخ شدن و نشتی نشان از خرابی باتری هستند. در برخی از مدل های گوشی و تبلت ها باتری قابل جدا شدن نیستند و اما با کمی دقت می توان فهمید که باتری خراب شده یا سالم است. بطور مثال اگر باتری باد کرده یا متورم شده باشد ممکن است به صفحه نمایش و یا به درب پشت دستگاه فشار آورده باشد و بر اثر این فشار صفحه جلو وپشت دستگاه از هم جدا شده باشد.

بر روی یک سطح صاف مثل شیشه می توان برامدگی را با چرخاندن دستگاه یا تراز بودن صفحه و پشت گوشی تغییرات ظاهری را که بر اثر خرابی باتری رخ می دهد، مشاهده کنید. در صورتی که آثار خرابی باتری روی دستگاه و باتری دیده نمی شود و حدث می زنید باتری سالم است بهتر از از کالیبره کردن کمک بگیرید یا اینکه اگر به تازگی گوشی خود را بروز رسانی کرده اید، و باتری شما سریع خالی می شود، بهتر است حافظه Cache گوشی خود را خالی کنید. چنانچه آثار خرابی باتری کاملا مشهود است می توانید باتری موبایل خود را تعویض کنید.

نکته:  دقت داشته باشید اگر مشکلی در زمان شارژ وجود دارد آداپتور شارژ، کابل شارژ و درگاه شارژ را بررسی کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

 

چه عواملی باعث خراب شدن باتری گوشی ال جی میشود؟

با گذشت زمان، حتی بهترین گوشی‌های هوشمند شروع به کاهش می‌کنند و یکی از قابل توجه‌ترین راه‌هایی که اتفاق می‌افتد، زود خالی شدن شارژ باتری ال جی است.در اینجا علائم خرابی باتری گوشی ال جی وجود دارد که نشان می دهد باتری شما ممکن است آسیب ببیند یا نیاز به تعمیر داشته باشد.

اگر مدتی است از گوشی خود استفاده کرده اید و متوجه داغ شدن بیش از حد باتری ال جی یا بدنه گوشی شده‌ اید، ممکن است لازم باشد به سراغ تعویض باتری بروید.

  • وقتی باتری سریعتر از حد معمول تخلیه می‌شود.
  • وقتی کامل شارژ نمیشه
  • افزایش دما
  • باد کردن باتری LG

برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی ال جی و روشن ماندن گوشی LG فقط در حین شارژ، بهترین کار این است که حداکثر استفاده را از چرخه شارژ خود ببرید. سعی کنید قبل از وصل کردن باتری تا حد امکان آن را خاموش کنید و در صورت امکان، به محض اتمام شارژ آن را از برق بکشید. همچنین می توانید با تغییر تنظیمات مانند تنظیمات صفحه نمایش، عملکرد لرزش و اتصالات شبکه بی سیم بلوتوث، فشار بر روی باتری خود را کاهش دهید.

 

روش های افزایش طول عمر باتری

  •  ویبره‌‌ گوشی را به حداقل برسانید
  • صفحه نمایش را بهینه سازی کنید
  • انیمیشن‌ها را خاموش کنید
  •  زمانی که از وایرلس استفاده نمی‌کنید خاموش‌اش کنید
  • از سینک‌شدن اتوماتیک اپلیکیشن‌ها و دریافت داده در پشت صحنه جلوگیری کنید
  • فهرست اخرین اپ‌های استفاده‌شده را پاک کنید و کمتر از ابزارهای (widget) استفاده کنید
  •  Google App بهینه‌سازی کنید
  •  اپ‌ها را مدیریت کنید
  •  نوتیفیکیشن اپ‌ها را خاموش کنید
  • از اپلیکیشن Greenify استفاده کنید

 

کلام آخر :

در انتها؛ اگر فکر می‌کنید که گوشی شما حتی پس از کالیبره کردن باتری مشکل دارد، ما توصیه می‌کنیم که به یک مرکز تعمیر موبایل ال جی خوب مراجعه کنید. اگر در شهر تبریز هستید، مرکز تعمیرات موبایل برتر دیجیتال در خدمت شماست. در صورت نیاز به تعویض باتری، شما می‌توانید بدون نگرانی باتری اصل دریافت کتید. استفاده از یک باتری ارزان و بی اعتبار نه تنها مشکل شما را حل نمی‌کند، بلکه در دراز مدت منجر به مشکلات بیشتری خواهد شد.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
Mmm تاریخ : ۴ تیر ۱۴۰۱
سپاس، از مطلب خوب و عالی شما درباره گوشی الجی.