ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت خالی شدن باتری گوشی شیائومی چیست؟ 10 دلیل ایجاد این مشکل

10 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی - راه حل هایی برای حل این مشکل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-15 15:41:13. در این مطلب به عوامل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پرداخته ایم. همچنین نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی های هوشمند شیائومی را شرح داده ایم. در این مطلب به عوامل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پرداخته ایم. همچنین نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی های هوشمند شیائومی را شرح داده ایم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
10 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی - راه حل هایی برای حل این مشکل
خالی شدن باتری گوشی شیائومی
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

همه کسانی که از تلفن همراه شیائومی استفاده می‌کنند به طور قطع بارها در معرض تعویض و تعمیر باتری این گوشی قرار گرفته‌اند و در خلال این ماجرا با مقادیر مختلف و به نسبت بالایی از قیمت باتری شیائومی مواجه شده‌اند. این قیمت باتری شیائومی و همچنین تأثیر و کارآیی مهمی که بر روند کاری یک تلفن همراه دارد موجب شده تا خریداران و فروشندگان زیادی به دنبال کسب اطلاعات لازم در این زمینه باشند. اگر با مطالعه مقاله زیر مشکل باتری گوشی شیائومی شما حل نشد فقط کافی است با مجموعه تعمیرات موبایل شیائومی تماس بگیرید تا شماا را راهنمایی کنند.

امروزه گوشی‌های هوشمند جزئی از زندگی روزمره ما هستند و بسیاری از کارها‌ی ضروری با گوشی امکان پذیر است. باتری از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند بوده که سلامت آن، اهمیت زیادی دارد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای گوشی شما هم روی داده باشد، خالی شدن زود هنگام باتری است. از این رو ما در این نوشتار ابتدا به علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی و سپس به راه‌های رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی های شیائومی می‌پردازیم.

 

چرا نحوه مصرف باتری مهم است؟

هر باتری طول عمر مفید و مشخصی دارد. برای مثال، اکثر باتری‌های لیتیوم پلیمری که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حدود ۱۰۰۰ بار می‌توانند شارژ شوند. یعنی شما ۱۰۰۰ بار می‌توانید صفر تا صد باتری را در سلامت کامل شارژ کنید و پس از آن باتری دچار مشکلاتی می‌شود. حالا اگر در طول هر چرخه شارژ باتری شما به جای ۱۸ ساعت، تنها ۸ ساعت شارژ نگه دارد، طول عمر مفید باتری شما هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

برای اینکه طول عمر باتری شما بیشتر شود، لازم است که تلاش کنید تا گوشی شما هر چه بیشتر شارژ نگه دارد و برای اینکار می‌توانید از نکته‌هایی که در این مطلب یاد می‌گیرید، استفاده کنید.

 

زود خالی شدن باتری گوشی عوامل مختلفی از جمله موارد زیر را دارد

  • صفحه نمایش
  • سرویس مخابرات
  • برنامه‌ها

 

زود خالی شدن باتری گوشی عوامل مختلفی از جمله موارد زیر را دارد

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

باتری های گوشی شیائومی به نسبت سایر گوشی های هوشمند ضعیف تر هستند و پس از مدتی از کیفیت و ظرفیت آن ها کم می شود. خالی شدن باتری گوشی شیائومی مانند تمامی گوشی های اندروید و آی او اس، دلایل متنوعی دارد و بسیار به هم شبیه است. اگر می خواهید باتری گوشی شیائومی شما دیر تر خالی شود و شارژ بیشتری را در خود نگه دارد در ادامه با ما همراه باشید.

 

وجود برنامه های اندرویدی پر مصرف و مضر

بررسی کنید چه برنامه هایی باتری Android را خالی می کنند. ابتدا بیایید بفهمیم دقیقاً چگونه باتری شما مصرف می شود. تلفن های Android، خوشبختانه این گزینه "Battery Usage" را دارند تا جزئیات مصرف باتری از آخرین شارژ را به شما نشان دهند. مسیر زیر را اجرا کنید:

روی تنظیمات کلیک کنید.

«درباره دستگاه» را پیدا کنید .

گزینه "باتری" یا "استفاده از باتری" را انتخاب کنید.

حال می توانید از چگونگی مصرف باتری توسط برنامه های نرم افزاری و قطعات سخت افزاری مطلع شوید.

برنامه هایی را که کاربرد کم و مصرف انرژی بالایی دارند را حذف کنید. چنانچه برخی برنامه ها با وجود مصرف بالای شارژ، کاربرد ضروری برای شما دارند؛ حداقل اعلان ها و پنجره های بازشو را از این برنامه ها خاموش کنید.

 

به هم ریختگی سیستم موبایل

دستگاه را دوباره راه اندازی کرده و دوباره شارژ کنید؛ ما معمولاً قدرت "راه اندازی مجدد" را دست کم می گیریم. حداقل ما می دانیم که می تواند یک راه حل موثر برای انواع نرم افزارها و مسائل مربوط به برنامه را اثبات کند. راه اندازی مجدد برنامه های باز را پاک می کند، سیستم تلفن را تازه می کند و نشت حافظه را به اوج می رساند. همه اینها در نهایت به افزایش دوام باتری در Android کمک می کند. بنابراین فراموش نکنید که این ترفند را امتحان کنید. دستگاه خود را دوباره راه اندازی و سپس آن را کاملاً شارژ کنید.

 

چرا باتری گوشی شیائومی زود خالی می شود؟

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی کالیبره نشدن باتری

یکی از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی این است که هنگام خرید گوشی، باتری آن را کالیبره نمی‌کنید. اگر باتری گوشی کالیبره شود مدت‌زمان نگهداری شارژ آن بیشتر می‌شود.

برای کالیبره کردن گوشی، هنگام خرید باید از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن تمام شود. سپس گوشی را در حالت خاموش تا چند ساعت به شارژ وصل کنید تا شارژ آن کامل شود. تا چند بار این کار را انجام دهید تا باتری گوشی کالیبره شود. حتماً تا تمام شدن شارژ باتری صبر کنید و زودتر گوشی را به شارژ متصل نکنید یعنی تا وقتی گوشی روشن است و شارژ دارد آن را به برق متصل نکنید.

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی باز گذاشتن برنامه‌ها

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را ببندید، لازم است که آن را کاملاً ببندید تا در پیش‌زمینه هم هیچ مصرفی از باتری نداشته باشد. برای این‌کار کافی است فضای جابه‌جایی بین برنامه‌ها را بیاورید و با زدن روی ضربدر، تمامی برنامه‌های درحال اجرا روی رم گوشی را ببندید.

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی استفاده از شارژر یا لوازم جانبی تقلبی

تا جای ممکن سعی کنید تنها از شارژ خود گوشی‌های شیائومی استفاده کنید. علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی نوت 8 می‌تواند همین موضوع باشد. پس اگر می‌خواهید از شارژر استفاده کنید، حتماً از همانی که داخل جعبه قرار گرفته استفاده کنید. سلامت باتری شما در گرو استفاده از آداپتور سالم و اورجینال است.

آپدیت نبودن نرم‌افزارها و اندروید

هر چند وقت یکبار اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل اندروید توسط سازنده‌ها آپدیت می‌شوند و مدل بالاتر و بهینه‌تری از آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. عموماً نرم‌افزارهای به‌روزتر مصرف باتری را کمتر می‌کنند؛ پس بهتر است به‌محض ارائه شدن نسخه جدید نرم‌افزار و اندروید، آنها را آپدیت کنید؛ چراکه شیائومی به‌طور مداوم به‌روز‌رسانی نرم افزار MIUI را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل بهینه‌سازی باتری هم هستند که می‌تواند به بهبود عمر باتری گوشی شما کمک کند. برای این کار می‌توانید به مسیر  Settings > About phone > MIUI version > Check for updates بروید.

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی مصرف زیاد اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها

در بخش تنظیمات گوشی شیائومی روی گزینه Apps تپ کنید. در مرحله‌ی بعد وارد Manage apps شوید. سپس برنامه‌های نصب شده خود را به ترتیب باز کنید. در این مرحله روبروی گزینه Battery میزان مصرف باتری برنامه‌ها درج شده است. در ادامه این بخش و با گزینه Data usage می‌توانید مشاهده کنید که اپلیکیشن مورد نظر چقدر اینترنت مصرف می‌کند.

از طرفی اگر نمی‌خواهید برنامه‌ها در پس زمینه از اینترنت استفاده کنند. گزینه Background data را غیر فعال کنید. این مراحل را برای همه‌ی برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید اجرا کنید تا مصرف باتری و اینترنت هر کدام از برنامه‌های نصب شده را بهتر مدیریت کنید.

 

 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی وجود بدافزارها و باز بودن برنامه‌ها در پس‌زمینه

از دیگر علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، وجود بدافزارها و تروجان‌ها درگوشی است که برای رفع این مشکل باید آنتی‌ویروس قوی نصب کنید و بدافزارها و تروجان‌ها را تشخیص داده و از گوشی حذف کنید. بدافزارها باعث می‌شوند که گوشی در حالت استندبای هم مصرف باتری را زیاد کند.

همچنین سعی کنید بعد از استفاده، برنامه‌ها را ببندید زیرا از دیگر علل زود خالی شدن باتری گوشی باز ماندن برنامه‌ها می‌باشد زیرا درست است که شما از برنامه استفاده نمی‌کنید ولی برنامه در پس‌زمینه در حال اجرا شدن است و مصرف باتری را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بارها شاهد خالی شدن شارژ گوشی شیائومی از شب تا صبح بوده‌اید.

از آنجایی که شیائومی به ضورت پیش‌فرض به اپلیکیشن ها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه فعال باشند، باید این محدودیت را دستی و برای هر برنامه انجام دهید تا یکی از چندین علت زود خالی شدن باتری شیائومی برطرف شود. برای این کار به مسیر زیر بروید و برای هر برنامه‌ای که قصد محدود کردن آن در پس‌زمینه را دارید، گزینه Optimize را انتخاب کنید:

Settings > Battery > Battery optimization > ….App Name…. > Optimize

 

بیشتر بخوانید: تعویض گلس ال سی دی شیائومی

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی در طول شب

بسیاری از باتری های گوشی های هوشمند شیائومی مانند باتری ردمی نوت 9 تی وجود دارند که پس از شارژ کامل، یک شبه تخلیه می شوند. دو راه برای حل مشکل باتری وجود دارد، اول حالت صرفه جویی در باتری است که به کاربر این امکان را می دهد تا گوشی هوشمند را ترکیب کند تا در مصرف باتری صرفه جویی کند. اگرچه برخی از ویژگی های اتصال و برخی از برنامه های شخص ثالث را خاموش می کند. بنابراین اکثر کاربران این مرحله را طی نمی کنند اما مطمئن ترین روش است.

1 . ابتدا باید تنظیمات دستگاه را تغییر دهید.

2 . روی گزینه صفحه نمایش باتری ضربه بزنید.

3 . در صفحه باتری، روی دکمه منو کلیک کنید.

4 . بر روی “Battery Saver” کلیک کنید.

5 . اکنون به صفحه صرفه جویی در باتری بروید تا به صورت دستی حالت صرفه جویی در باتری را مجاز کنید.

6 . حالت صرفه جویی در باتری را روشن کنید.

7 . اگر می‌خواهید حالت صرفه‌جویی در باتری را خاموش کنید، قسمت اعلان خود را اسکرول کنید و روی «Turn Off Battery Saver» کلیک کنید.

روش دوم پاک کردن کش گوشی هوشمند است که تمام حافظه پنهان ذخیره شده در فایل‌ها و پوشه‌های دستگاه را پاک می‌کند.

1 . دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی هوشمند خاموش شود.

2 . حالا ولوم بالا را همراه با کلیدهای پاور نگه دارید تا لوگوی شرکت ظاهر شود.

3 . پس از ظاهر شدن لوگو روی صفحه، اکنون هر دو دکمه را رها کنید.

4 . سپس در حالت ریکاوری، گزینه های زیادی خواهید داشت.

5 . با استفاده از کلید پاور، «Wipe cache partition» را انتخاب کنید.

6 . با راه اندازی مجدد دستگاه می توانید از حالت بازیابی خارج شوید.

 

نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی های هوشمند شیائومی

1- اجرای بازی هایی با کیفیت بالا بر روی دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر، دلیل اصلی تخلیه سریع عمر باتری است. بنابراین سعی کنید بازی هایی با گرافیک پایین را بازی کنید که مصرف CPU را پایین آورده و در نتیجه عملکرد باتری را افزایش دهد.

2- اطمینان حاصل کنید که گزینه ی “Scanning Always Available” در دستگاه شما غیر فعال باشد. این، گزینه در تنظیمات WiFi است که توسط Google maps برای ردیابی مکان استفاده می شود. برای افزایش عمر باتری، شما باید این گزینه را در زمان نیاز فعال کنید.

3- گزینه های مختلف اتصال مانند WiFi، 3G و GPS بیشتر باتری شما را مصرف می کنند حتی اگر گوشی در حال استفاده نباشد. خاموش کردن تمام این اتصالات قطعا به شما کمک می کند تا مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی هوشمند شیائومی خود را برطرف کنید.

4- دستگاه باید بر روی آخرین آپدیت نرم افزار اجرا شود. شما می توانید به طور دستی این مسیر را بررسی کنید Settings > About Phone .

5- امروزه اکثر گوشی های MIUI دارای Battery Saver Mode هستند. با این حالت، می توانید گوشی خود را برای صرفه جویی در باتری بهینه سازی کنید. برای فعال کردن این حالت، فقط به Settings > Battery بروید.

6- در نهایت، پایین نگه داشتن سطح روشنایی قطعا عملکرد باتری دستگاه را افزایش خواهد داد. نگه داشتن سطح روشنایی مختلف در مکان های مختلف قطعا یک راه خوب برای صرفه جویی در مصرف باتری شما است.

 

نحوه مشاهده مصرف باتری

  • وارد بخش تنظیمات شوید.
  • باتری را انتخاب کنید.
  • در گوشه سمت راست بالا روی سه نقطه بزنید.
  • روی مصرف باتری هم لمس کنید.
  • باری دیگر در گوشه سمت راست بالا روی سه نقطه بزنید.
  • سپس استفاده کامل دستگاه را نشان می دهد.

با روش های فوق می توانید مصرف باتری گوشی هوشمند خود را به سادگی بررسی کنید. یکی از پرمصرف ترین بخش صفحه نمایش است که 72 درصد مصرف باتری را به خود اختصاص می‌دهد و سعی کنید آن را در سطح روشنایی نسبتا پایین قرار دهید. 

 

slider01

 

بیشتر بخوانید: علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

 

نکاتی در جهت کاهش میزان مصرف باتری

  • کاهش سطح روشنایی صفحه نمایش: با کاهش سطح روشنایی صفحه نمایش می توانید موجب افزایش عمر باتری گوشی هوشمند خود شوید.
  • از روشنایی تطبیقی صفحه نمایش بهره گیرید: با این قابلیت افراد می توانند موجب کنترل بیشتر روشنایی صفحه نمایش خود شوند و در نهایت این امر عمر باتری بیشتر را دربرخواهد گرفت.
  • کاهش سطح نرخ نوسازی صفحه نمایش: یکی دیگر از مواردی که در افزایش عمر باتری کمک شایانی می کند، کاهش نرخ نوسازی صفحه نمایش است.
  • غیرفعال کردن قفل خودکار صفحه: با غیرفعال سازی این قابلیت نیز می توانید عمر باتری اسمارتفون را افزایش دهید.
  • عدم استفاده از تصاویر پس زمینه زنده: سعی کنید استفاده تصاویر پس زمینه زنده را کنار بگذارید، زیرا انرژی بالایی را مصرف می کند.
  • استفاده از تصاویر پس زمینه مشکی: یکی دیگر از مواردی که عمر باتری را می تواند افزایش دهد، به کارگیری تصاویر پس زمینه مشکی است.
  • استفاده از گوشی با نمایشگر کوچکتر: یکی از مواردی که عمر باتری گوشی را افزایش می دهد، استفاده مدل هایی با نمایشگر کوچکتر بوده و همچنین می توانید حالتی با نمایشگر کوچک را به کارگیرید.

 

سایر مشکلات و موارد مربوط به باتری

  • جی پی اس، وای فای و بلوتوث: وای فای، بلوتوث و جی پی اس از جمله قابلیت هایی هستند که موجب کاهش عمر باتری اسمارتفون می شوند. چه بهتر که این نوع ویژگی ها را همیشه استفاده نکنیم و در مدت زمان مشخص برای مدت کوتاهی به بهره گیری از آنها بپردازیم. بنابراین جهت افزایش عمر باتری بهتر است این موارد را در نظر گیرید.
  • دوربین:  از اینکه مرتبا به گرفتن عکس و فیلم بپردازید عملی کاملا اشتباه است. زیرا برای فعال کردن دوربین باید از انرژی باتری بهره گرفت و این امر موجب خواهد شد عمر باتری کاهش پیدا کند. پس با استفاده کمتر این بخش دستگاه موجب افزایش عمر باتری شوید.
  • هوای سرد:  سعی کنید از قرار دادن گوشی در دمای هوای پایین یا سرد جلوگیری کنید، به گفته راجرگرونی یکی از کارشناسان فعال صنعت، اگر باتری های لیتیومی در معرض هوای سرد قرار گیرند، این امر موجب آسیب رسیدن به آنها می شود و در نتیجه عمر باتری دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.
  • همیشه بروز باشید: اگر دستگاه هوشمند خود را همیشه بروزرسانی کنید، این عمل موجب بهبود عمر باتری می شود. پس چه بهتر به این موضوع توجه داشته باشید.

 

نحوه شارژ اولیه گوشی شیائومی

نحوه شارژ گوشی شیائومی، یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که جزء نگهداری از باتری گوشی شیائومی حساب می شود. اگر می خواهید عمر گوشی شیائومی را افزایش دهید، بهترین مورد مدت زمان شارژ اولیه گوشی شیائومی می باشد. اگر شما بتوانید از بهترین زمان برای به شارژ زدن گوشی خود استفاده کنید، طبیعی است که گوشی شما هم عمر بیشتری خواهد کرد و کیفیت بیشتری خواهد داشت.مدت زمان شارژ اولیه گوشی شیائومی باید به گونه ای باشد که به باتری آن آسیب وارد نکند و آن را داغ نکند، چرا که داغ شدن گوشی به مرور زمان منجر به باد کردن باتری گوشی می شود و پس از مدتی منفجر می شود.

سعی کنید گوشی خود را در طول روز به شارژ بزنید و از شارژ کردن طولانی مدت و از شب تا صبح دوری کنید. مورد بعدی اینکه گوشی خود را زمانی به شارژ وصل کنید که حدود ۲۰ درصد شارژ داشته باشد و قبل از اینکه به ۱۰۰ درصد رسید آن را از برق خارج کنید. همین که شما مدت کوتاهی را برای شارژ کردن باتری گوشی شیائومی خود انتخاب می کنید، یعنی افزایش عمر باتری شیائومی.

 

نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی های هوشمند شیائومی

1- اجرای بازی هایی با کیفیت بالا بر روی دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر، دلیل اصلی تخلیه سریع عمر باتری است. بنابراین سعی کنید بازی هایی با گرافیک پایین را بازی کنید که مصرف CPU را پایین آورده و در نتیجه عملکرد باتری را افزایش دهد.

2- اطمینان حاصل کنید که گزینه ی “Scanning Always Available” در دستگاه شما غیر فعال باشد. این، گزینه در تنظیمات WiFi است که توسط Google maps برای ردیابی مکان استفاده می شود. برای افزایش عمر باتری، شما باید این گزینه را در زمان نیاز فعال کنید.

3- گزینه های مختلف اتصال مانند WiFi، 3G و GPS بیشتر باتری شما را مصرف می کنند حتی اگر گوشی در حال استفاده نباشد. خاموش کردن تمام این اتصالات قطعا به شما کمک می کند تا مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی هوشمند شیائومی خود را برطرف کنید.

4- دستگاه باید بر روی آخرین آپدیت نرم افزار اجرا شود. شما می توانید به طور دستی این مسیر را بررسی کنید Settings > About Phone .

5- امروزه اکثر گوشی های MIUI دارای Battery Saver Mode هستند. با این حالت، می توانید گوشی خود را برای صرفه جویی در باتری بهینه سازی کنید. برای فعال کردن این حالت، فقط به Settings > Battery بروید.

6- در نهایت، پایین نگه داشتن سطح روشنایی قطعا عملکرد باتری دستگاه را افزایش خواهد داد. نگه داشتن سطح روشنایی مختلف در مکان های مختلف قطعا یک راه خوب برای صرفه جویی در مصرف باتری شما است.

 

نحوه بررسی اصل بودن کالاهای شیائومی

کالاهای شیائومی نیز، مانند هر برند دیگری، دارای نسخه های تقلبی و غیر اصلی است. اما خوشبختانه برای بررسی اصالت محصولات این برند راهکارهایی وجود دارد.

کالاهای اصلی شیائومی دارای برچسب مخصوصی به شکل زیر است.

 

 نحوه بررسی اصل بودن کالاهای شیائومی

 

بیشتر بخوانید: دلیل داغ شدن گوشی شیائومی

 

با خراشیدن پوشش محافظ موجود در کنار این برچسب، تعدادی رقم مشاهده می کنید. این اعداد، کد ۲۰ رقمی مخصوص محصولات شیائومی است. اگر به بخش تشخیص اصالت در وبسایت شیائومی بروید (http://www.mi.com/verify)، با وارد کردن این کد ۲۰ رقمی میتوانید از اصل بودن کالا مطمئن شوید.

 

جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی شیائومی

تنظیمات صفحه نمایش را اصلاح کنید

اگر می خواهید مسئله از بین رفتن سریع باتری تلفن را برطرف کنید، در اینجا برخی از تنظیمات نمایشگر وجود دارد که پیشنهاد می کنیم انتخاب کنید. روشنایی صفحه را در سطح پایین نگه دارید. روشنایی خودکار را روشن نکنید. در عوض، آن را به صورت دستی در سطح پایین نگه دارید. تلفن های مدرن با نمایشگرهای AMOLED حالت تاریک را در برنامه های خاص و حتی در سطح سیستم امکان پذیر می کنند.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی باید این کار را انجام دهید. مهلت زمان خواب و استند بای را کاهش دهید. با این کار صفحه نمایش شما بلا استفاده روشن نخواهد ماند. کوتاهترین مدت زمانی که می توانید انتخاب کنید 15 ثانیه است، که به نظر خوب می رسد. اگر گوشی موبایل شما حالت همیشه روشن جهت نمایش ساعت و تاریخ دارد؛ آن را روشن کنید تا برای اطلاع از یاعت و برخی اعلانات مجبور به روشن کردن صفحه نمایش نشوید.

 

برنامه های در حال اجرا در پس زمینه

برخی از برنامه ها، حتی پس از بسته شدن، در پس زمینه به روز می شوند و باعث تخلیه سریع باتری موبایل در حالت استند بای می شود. اشتباه نخواهد بود که آنها را قاتل باتری گوشی با صفحه خاموش بنامید. بنابراین یکی از اصلی ترین کارهایی که باید در هنگام تخلیه سریع باتری اندروید انجام دهید بستن این برنامه های پس زمینه است. همچنین بررسی کنید آیا هیچ برنامه ای از خدمات مکان استفاده می کند یا خیر. از طریق تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها> مجوزهای برنامه> موقعیت مکانی می توانید این مورد را بررسی کنید. بررسی کنید و دسترسی به همه برنامه هایی را که به سرویس موقعیت مکانی نیاز ندارند غیرفعال کنید.

 

حالت صرفه جویی در مصرف برق را فعال کنید

حالت صرفه جویی در مصرف برق ، تمام خدمات و ویژگی های غیر ضروری دستگاه شما را غیرفعال می کند و بار زیادی را از دوش باتری خارج می کند. بخصوص زمانی که صفحه در حالت استند بای و استراحت است. با این کار؛ شارژ باتری موبایل مدت بیشتری کار کند. برای فعال کردن این حالت، به تنظیمات> باتری> صرفه جویی در باتری بروید.

 

برنامه ها و سیستم نرم افزار را به روز کنید

به روزرسانی برنامه ها و سیستم نرم افزاری گوشی موبایل به جدیدترین نسخه به عملکرد بهینه موبایل شما کمک می کند. برای به روزرسانی سیستم از طریق تنظیمات> درباره تلفن> به روزرسانی سیستم و همچنین می توانید از داخل پلی استور برنامه های نصب شده را مشاهده و بروزرسانی نمایید. هر زمان که آپدیت جدید دستگاه موبایل شما در دسترس قرار گرفت، بدون تامل آن را نصب کنید، چرا که باگ های موجود در دستگاه هوشمند شما را رفع، و نحوه مصرف باتری در حالت استراحت و بدون استفاده را بهینه کرده و در نتیجه باتری گوشی شما در حالت بدون استفاده و حتی استند بای بیشتر دوام می آورد. چند مورد فوق را می توان با نرم افزار های بهینه ساز باتری موبایل، هندل کرد:

شماره 1 لیست بهترین نرم افزار بهینه سازی باتری: DU Battery Saver

برنامهGreenify

برنامه Battery Doctor

برنامه Super Battery

 

کلام آخر :

در این مقاله از تعمیرات موبایل در مورد مراقبت از باتری گوشی شیائومی برای شما توضیح  داده شد. شما می توانید با بررسی این موارد از خالی شدن شارز ناگهانی باتری گوشی شیائومی خود جلوگیری کنید و عمر آن را افزایش دهید، بالا بردن عمر و سلامت گوشی به مرور زمان روی عملکرد و کارایی آن نیز تاثیر خواهد داشت. مواردی که نام برده شد تا حد زیادی روی خالی شدن باتری گوشی شیائومی به مرور زمان تاثیر گذار می باشد.

اگر می خواهید گوشی شما دیر تر شارز خالی کند، سعی کنید این موارد را رعایت کنید. اگر نیازی به گوشی ندارید از آن استفاده نکنید. در صورت عدم استفاده از گوشی وای فای، دیتا، موقعیت مکانی و بلوتوث گوشی خود را غیرفعال کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید