ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چرا صفحه نمایش گوشی پرپر می زند؟ + با 7 روش علت پرپر زدن صفحه گوشی شیائومی را رفع کنید! Reviewed by Mrs. Bagheri on 2019-12-08 16:01:56. علت پرش صفحه به دلیل GPU یکی از علت های عمده پر پر زدن صفحه گوشی همانطور که اشاره کردیم، به علت عدم تصمیم گیری متناسب سیستم عامل ما بین سخت افزار گرافیک (GPU) و نرم افزار پردازنده (CPU) میباشد. موضوع پرش صفحه نمایش در زمان جست و جوی برنامه ها، باز کردن برنامه کوچک و در زمان چک کردن مرور وب یا کروم شایع تر میباشند و یا حتی ممکن است در حالی که دارید با صفحه نمایش هر کار دیگری انجام می دهید، این اتفاق رخ بدهد. علت پرش صفحه به دلیل GPU یکی از علت های عمده پر پر زدن صفحه گوشی همانطور که اشاره کردیم، به علت عدم تصمیم گیری متناسب سیستم عامل ما بین سخت افزار گرافیک (GPU) و نرم افزار پردازنده (CPU) میباشد. موضوع پرش صفحه نمایش در زمان جست و جوی برنامه ها، باز کردن برنامه کوچک و در زمان چک کردن مرور وب یا کروم شایع تر میباشند و یا حتی ممکن است در حالی که دارید با صفحه نمایش هر کار دیگری انجام می دهید، این اتفاق رخ بدهد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
چرا صفحه نمایش گوشی پرپر می زند؟ + با 7 روش علت پرپر زدن صفحه گوشی شیائومی را رفع کنید!
چرا صفحه نمایش گوشی پرپر می زند؟
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

مهم ترین علت پرپر زدن صفحه گوشی هماهنگ نبودن پردازنده گرافیکی و CPU گوشی می باشد. معمولا با روش های مختلفی می توان این عدم هماهنگی را حل کرد البته به شرطی که واقعا علت چشمک زدن صفحه نمایش وعلت خط افتادن روی صفحه گوشی، همین عدم هماهنگی باشد. در صورتی که دلیل پرپر زدن صفحه گوشی، عدم هماهنگی CPU و پردازنده گرافیکی باشد، خیالتان راحت می شود که مشکل سخت افزاری پیش نیامده و به سادگی می توان این مشکل را حل کرد. اما در صورتی که علت مشکل پرپر زدن صفحه گوشی خراب شدن آی سی لایت باشد، کار شما کمی سخت تر خواهد شد و برای حل این مشکل حتما باید به یک کلینیک تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه نمایید.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

چرا صفحه نمایش گوشی پرپر می زند؟

 

علت پرپر زدن صفحه گوشی شیائومی بخاطر مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری

جالب است که بدانید که در گوشی های قدیمی تر مشکلات صفحه نمایش سخت افزاری می باشد اما در گوشی های هوشمند جدید، پای نرم افزار هم در میان است. مشکلات لرزش و پرش صفحه نمایش گوشی معمولا به خاطر عدم هماهنگی در بین پردازنده گرافیکی و CPU در گوشی ها به صورت سخت افزاری و یا نرم افزاری میباشد. این مشکل اصولا به خاطر  کیفیت نامطلوب گوشی رخ می دهد.

 

آی سی لایت یا همان مدار لایت گوشی 

IC مخفف کلمه integrated circuit است که معنای آن، مدار مجتمع می باشد. وظیفه آی سی مدیریت یک قسمت خاص می باشد. به همین خاطر آی سی ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند تا هر یک به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند. آی سی لایت یا همان مدار لایت گوشی یکی از قسمت های گوشی است که بر روی برد گوشی قرار دارد و به طور مستقیم با صفحه نمایش گوشی در ارتباط است. در صورتی که ضربه ای به گوشی وارد شود، آی سی لایت دچار مشکل می شود.

معمولا عوارض خرابی آی سی شارژ مواردی مانند قطع شدن نور یا تصویر گوشی است اما در مواردی مشاهده شده که آسیب دیدن آی سی گوشی منجر به چشمک زدن و پرپر زدن صفحه نمایش گوشی می شود. همانطور که گفتیم دلایل متفاوتی وجود دارد  که باعث مشکل پرپر زدن صفحه گوشی می شود اما بسیاری از کاربران به اشتباه فکر می کنند که باتری گوشی آن ها دچار مشکل شده است. به همین خاطر اقدام به تعویض باتری گوشی می کنند اما به زودی متوجه می شوند که مشکل سرجایش باقیست.

 

حل مشکل پریدن صفحه نمایش گوشی اندروید

قبل از هر کاری در ابتدا یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا شاید مشکل گوشی شما حل شود. اگر باز هم کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی را حس کردید، به تنظیمات گوشی بروید  و در قسمت Display به تنظیمات Brightness یا روشنایی بروید.

اگر گوشی شما دارای سنسور تشخیص مقدار نور باشد، آن را با برداشتن تیک گزینه Automatic/Adaptive Brightness غیر فعال کنید. حسگر تشخیص نور، میزان نورهای محیط بیرون را شناسایی نموده و بر اساس آن به شکل  اتوماتیک نور صفحه نمایش را تنظیم کنید  که ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شده باشد.

 

پرپر زدن صفحه نمایش گوشی  بر اثر ضربه ، آب خوردگی موبایل

شایع ترین علت پرش تصویر یا پرپر زدن ال سی دی گوشی ، آسیب دیدگی سخت افزاری گوشی است. در صورتی که صفحه گوشی شما پس از ضربه ، فشار ، آب خوردگی دچار پرش تصویر شده است، به خاطر آسیب دیدگی صفحه نمایش از داخل چاره ای جز تعویض تاچ و ال سی دی وجود ندارد.

 

606932040

 

پرپر زدن صفحه نمایش گوشی  بر اثر ضربه

 

پرپر زدن صفحه نمایش گوشی  بر اثر ضربه ، آب خوردگی موبایل

پرپر زدن صفحه نمایش گوشی بر اثر آبخوردگی

 

 تشخیص و حذف برنامه های مخرب از گوشی 

حالتSafe Modeگوشی برای مواقعی مورد استفاده قرار گرفته می شود که می خواهید تمامی برنامه های گوشی نادیده گرفته شوند و فقط برنامه های اصلی اجرا شوند. انگار که برای لحظاتی گوشی را به حالت کارخانه بر میگردانید. فعال کردن وضعیتSafe Modeدر گوشی های متفاوت ، فرق دارد. اما یک روش رایج وجود دارد که برای تمام گوشی ها کار می کند.

برای شروع، دکمهPower گوشی را فشار بدهید و آن را نگه دارید تا جایی که منوی Power را مشاهده نمایید. گزینه Power Off را لمس کنید و نگه دارید تا گزینه Safe Mode را ببینید. سپس روی Ok بزنید.

زمانی که گوشی در وضعیت Safe Mode  قرار گرفت چند دقیقه ای با آن کار نمایید. اگر مشکل پرش تصویر گوشی حل شد، بدانید که علت به وجود آمدن این مشکل، یکی از نرم افزار هایی است که روی گوشی خود نصب کرده اید. می توانید گوشی را از حالت Safe Mode  خارج کنید و به بررسی نرم افزار ها بپردازید تا نرم افزار مخرب را پیدا کنید.

 

آپدیت کردن برنامه ها در گوشی

  • Apps  کلیک کنید.
  • Play Store ضربه بزنید.
  • Menu و سپس My Apps ضربه بزنید
  • Update کلیک کنید.

 

پاک کردن حافظه کش برنامه ها در گوشی

  • Apps) کلیک کنید.
  • Settings و سپس Apps کلیک کنید.
  • Storage کلیک کنید.
  • Clear data و سپس OK ضربه بزنید.
  • Clear cache کلیک کنید.

 

روش های حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی

در خصوص روش های حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی اقدامات زیر را انجام دهید :

روش اول

اندروید خود را ری استارت کنید. این چیزی است که همیشه هنگام بروز مشکلی پیشنهاد می شود چرا که ری استارت سریع می تواند بیشتر مشکلات نرم افزاری از جمله پرپر زدن صفحه گوشی را برطرف نماید. دستگاه اندروید خود را خاموش کنید و پس از حداقل 15 ثانیه دوباره آن را روشن کنید.

 

روش دوم

تنظیمات توسعه دهنده را تغییر دهید. بعد از ری استارت اندرویدتان ، نگاهی به تنظیمات توسعه دهنده گوشی داشته باشید برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings > About phone / About Device

 

حالا بر روی Software info تپ کنید تا باز شود. سپس روی Build Number شش بار یا بیشتر ضربه بزنید تا دسترسی به Developer Options ایجاد شود. به منوی About phone / About Device برگردید مشاهده نمایید که Developer Options به منو اضافه شده است . حال آن را باز کرده و در قسمت Drawing ، سوییچ گزینه Show surface updates را روشن و بعد خاموش کنید. حال به قسمت Hardware accelerated rendering رفته و گزینه Disable HardWare overlays را روشن کنید.

 

با روشن شدن این گزینه اندروید برای ترکیب بندی صفحه نمایش فقط با استفاده از GPU این کار را می کند. در واقع پرش صفحه گوشی زمانی اتفاق می افتد که اندروید شما بین GPU و CPU سوییچ میکند.

 

روش های حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی

 

روش سوم

روشنایی صفحه را مدیریت کنید. اگر صفحه نمایش شما همچنان پرپر می زند ، به تنظیمات Brightness خود مراجعه کنید از مسیر زیر :

Settings > Display > Adaptive brightness

اگر مشکل پرپر زدن صفحه نمایش گوشی در نور کم را تجربه کرده اید ، با روشن کردن این گزینه حسگرهای تشخیص نور میزان نور محیط بیرون را سنجیده و بر اساس آن اتوماتیک نور صفحه را تنظیم کنید.

 

روش چهارم

ورود به حالت Safe mode ، انجام این کار باعث می شود که دستگاه به صورت امن بوت شود و همه اپلیکیشن های نصب شده غیر فعال شوند . این کار کمک میکند تا متوجه بشوید ایراد از کجاست. برای اینکار ، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا منوی Safe Mode نمایش داده شود. سپس روی Ok تپ کنید. اگر با انجام روش های گفته شده نتوانستید مشکل پرپر زدن صفحه گوشی را برطرف کنید ،  به مرکز گارانتی موبایل خود یا کلینیک تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

 

روش پنجم

 

انتشار بروزرسانی را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که مشکل کنونی‌تان مربوط به مشکل بیلد نرم افزار باشد، به همین دلیل می‌توانید انتشار بروزرسانی جدید برای دستگاه‌تان را بررسی کنید. البته اگر این مشکل مربوط به یک بیلد نرم افزاری نامناسب باشد، احتمالا در فروم‌ها می‌توانید راه‌حل موقت رفع آن را پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید به فریمور قبلی هم برگردید، البته برخی کمپانی‌ها مانند وان پلاس چنین قابلیتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. برای دانلود این فریمور، به صفحه وب پشتیبانی دستگاه‌تان بروید. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند امکان دانلود فایل‌های فریمور قبلی را برای کاربران فراهم می‌کنند. دستورالعمل نصب فریمور قبلی هم در وب‌سایت سازنده وجود دارد.

 

غیرفعال کردن پوشش سخت افزاری

برای رندرهای گرافیکی، گوشی به صورت پویا و خودکار انتخاب می‌کند که آن کار گرافیکی با سی پی یو (CPU) اجرا شود یا با جی پی یو (GPU). انجام این کار معمولاً یکپارچه است، اما گوشی‌های آسیب دیده یا قدیمی ممکن است با مشکل مواجه شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، تأخیری جزئی در میان اجراها وجود دارد و به همین دلیل با پریدن صفحه نمایش گوشی مواجه می‌شوید، زیرا اساساً چیزی برای نمایش ندارد.

برای رفع این مشکل، می‌توانید انجام کارهای گرافیکی گوشی را در حالت «GPU» قرار دهید. تنظیمات آن را می‌توانید از بخش «Developer Options» در گوشی تحت عنوان گزینه «Disable HW Overlays» پیدا کنید. توجه داشته باشید که این حالت باتری بیشتری مصرف می‌کند، زیرا جی پی یو (GPU) معمولاً برای برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های پرطرفدار اختصاص داده می‌شود.

 

 پارس ارتباط نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران به صورت پذیرش حضوری و ثبت سفارش آنلاین میباشد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات تعمیرات موبایل و آموزش تعمیرات موبایل به سایت ما مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

  ۰۲۶۹۱۰۰۹۰۹۱

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
S تاریخ : ۲۰ دی ۱۴۰۲
سلام گوشی من هواوی Y7 2019 هست بعد از اینکه داشتم بازی می کردم به مدت 5 دیقه همون جوری موند تو بازی هنگ کرد بعد از اون همش پرپر میکنه و اون قسمت بالا صفحه که اینترنت وای‌فای اینا هست همش خود به خود بالا پایین میره علتش چیه حتا گوشی زیستم کردم بازم همون حوریه
محمدرضا تاریخ : ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید من گوشی شیائومیی پوکو آف 5 دارم زمانی که تو حالت تاریک یا روشن میذارم وقتی دستم با گوشی لمس پیدا می‌کنه نور گوشی خیلی کم پر پر می‌کنه
فاطمه تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
سلام من گوشیم note12pro plus5g هست صفحه بعضی وقتا پر پر میزنه اتو برایتشو خاموش کردم درست نشد با آپدیت درست میشه ؟
علیرضا تاریخ : ۴ اسفند ۱۴۰۱
من گوشیم نوت ۱۱ اس هست نمی‌دونم چرا تا به حالت تاریک می‌زارم یا عکس صفحه سیاه می‌زارم پر پر می‌کنه بعد عکس میگیرم از یه جای خیلی تاریک اون پر پر ها معلومه
عباس تاریخ : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام گوشیم ردمی نوت ۱۱هست وقتی به اینترنت وصل میشم گاهی وقت ها پر پر میزنم مشکل کجاست ؟؟
ادمین

سلام

مشکل از ال سی دی و یا فلت ال سی دی هستش، باید حضوری مراجعه کنید تا گوشی بررسی بشه

Sara تاریخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
سلام. گوشی من ردمی نوت ۱۱ گلوباله و تازه خریدم خوب کار میکنهو راضیم ولی بعضی وقتا واسه چند صدم ثانیه یه جورایی خش میفته. انگار یکم برفکی میشه. به نظرتون چیکار کنم
ادمین

سلام

اگر گوشی گارانتی داره به نمایندگی مراجعه کنید تا گوشی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری کامل بررسی بشه

مریم تاریخ : ۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام من گوشیم شیامی نوت ۱۰ تازه خریدم وقتی صفحش روشنه مر پر میزنه که اینو خیلی باید دقت کنی بهش تا متوجهه بشی باید چکار کنم
ادمین

سلام

مشکل از ال سی دی و یا فلت ال سی دی هستش و باید تعویض بشه تا مشکل حل بشه

علیرضا تاریخ : ۱۲ دی ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید من یه poco x4 pro دارم که صفحه گوشی پر پر میزد وقتی نورشو کم میکردم خیلی دنبال علت بودم کسی کمک نکرد اینو واسه اونایی که مشکلشون شبیه منه میگم شما باید گزینه miui optimizetion رو در قسمت developer options فعال کنید. اگه هم این گزینه موجود نبود ۳ بار روی reset to default values بزنید اون میاد . متشکرم
علیرضا تاریخ : ۱۵ مهر ۱۴۰۱
گوشی رو روشن کردنی پر پر میزنه هی خاموش روشن میشه بفد صفحه اصلا کاز نمیکنه چیکار کنم
ادمین

سلام

دوست عزیز ممکنه مشکل از ال سی دی موبایل باشه. با شماره 02691009091 تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنند

 

مرتضی تاریخ : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید خدمت شما من تبلت سامسونگ نوت 10.1 2014 دارم ک صفحه نمایشش سالمه ولی خود ب خود پر پر میزنه. مخصوصا وقتی ک میخوام تماس بگیرم صفحه پر پر میزنه. میخواستم بدونم این دلیلش چی میتونه باشه. ممنون از سایت خوبتون
ادمین

سلام

ممکنه مشکل از ال سی د ی و یا فلت ال سی دی گوشیتون باشه. باید حضوری مراجعه کنید تا تبلت بررسی و عیب یابی بشه

پیمان تاریخ : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
بسیار ممنونم مفید بود گوشیم درست شد خدا خیرتون بده
ادمین

سلام

خواهش میکنم دوست عزیز