ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آبخوردگی گوشی موبایل | آموزش نجات گوشی آب خورده

کارهایی که باید بعد از خیس شدن گوشی خود انجام بدهید:

رفع مشکل آبخوردگی موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2019-12-02 18:04:17. رفع مشکل آبخوردگی موبایل کارهایی که هیچوقت هنگام آبخوردگی گوشی نباید انجام بدهید! اگر گوشی شما خی شد یک سری از کارها را نباید به هیچ عنوان انجام بدهید! انجام دادن این کارها باعث می شود شانس نجات و یا تعمیر گوشی آب خورده شما را به حداقل برساند. رفع مشکل آبخوردگی موبایل کارهایی که هیچوقت هنگام آبخوردگی گوشی نباید انجام بدهید! اگر گوشی شما خی شد یک سری از کارها را نباید به هیچ عنوان انجام بدهید! انجام دادن این کارها باعث می شود شانس نجات و یا تعمیر گوشی آب خورده شما را به حداقل برساند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
رفع مشکل آبخوردگی موبایل
آبخوردگی گوشی موبایل
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۴ مرداد ۱۴۰۲

 به جز شکستن صفحه نمایش و تعویض تاچ و ال سی دی موبایل، بدترین بلایی که می تواند سر موبایل شما بیاید، افتادن گوشی در آب و خیس شدن آن است! شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی از دست شما لیز بخورد و داخل جوب، پارچ آب یا نوشیدنی، رودخانه و هر جای دیگری بیافتد که در نهایت آب از درز های آن نفوذ می کند و گوشی شما یکباره خاموش می شود.

برخورد گوشی موبایل با آب و در شرایط بدتر یعنی غوطه ور شدن آن در آب یکی از دلایل اصلی است که می‌تواند منجر به خرابی گوشی موبایل شما شود و شما برای حل این مشکل نیاز به مراجعه مرکز تعمیرات موبایل در کرج داشته باشید. با نفوذ آب به داخل قطعات الکترونیکی دستگاه به آسانی اتصال کوتاه ایجاد شده و قطعات آن دچار سوختگی می‌شوند. شما حتی نباید به استاندارهای ضد آبی که برای دستگاه‌های هوشمند تعیین می‌شود هم به طور کاملا اعتماد کنید.

در چنین شرایطی بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر تعمیرات تخصصی موبایل در کرج با تعمیرکاران ماهر است. مرکز تعمیرات تخصصی موبایل با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و متخصصان کارآزموده آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی است تا در کوتاه ‌ترین زمان و با کمترین هزینه نسبت به تعمیرات موبایل شما اقدام کند.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

 

رفع مشکل آب خوردگی موبایل

 

آب خوردگی موبایل چیست؟

آب خوردگی موبایل را می توان بخشی طبیعی از چرخه عمر هر گوشی موبایل نام برد. هر ماده ی مایعی که با برد الکترونیکی گوشی شما تماس برقرار کند می تواند باعث اختلال در عملکرد گوشی موبایل شود. مایعاتی که به داخل گوشی شما نفوذ می کنند، به اولین حفره ای که بر روی بورد قرار دارد وارد می شوند و اگر حرکتشان متوقف شود، آن بلوک و یا بخش برد را درگیر می کند. بسیاری از کمپانی های گوشی ساز آسیب های ناشی از آب خوردگی گوشی را شامل گارانتی گوشی موبایل نمی دانند.

 

کارهایی که هیچوقت هنگام آب خوردگی موبایل نباید انجام دهید

اگر گوشی شما خیس شد یک سری از کارها را نباید به هیچ عنوان انجام بدهید! انجام دادن این دسته از کارها باعث می شود شانس نجات و یا تعمیر گوشی آب خورده شما را به حداقل برساند.

 

 کارهایی که نباید در این شرایط انجام داده شود:

  • گوشی را به هیچ عنوان روشن نکنید
  • دکمه های فیزیکی گوشی را فشار ندهید
  • گوشی را برای خارج کردن آب از درون گوشی تکان ندهید و تا حد امکان صاف و بدون حرکت نگه دارید.
  • در مجاری متفاوت روی گوشی را فوت نکنید.

 

راه‌حل آب گرفتن ال سی دی گوشی و خشک کردن گوشی

فرقی نمی‌کند گوشی داخل آب افتاده باشد، آب داخل لیوان روی آن ریخته یا زیر باران خیس شده باشد، در هر صورت احتمال خرابی یا از کار افتادن گوشی وجود دارد. قبل از هر کاری خونسردی خودتان را حفظ کنید.

گوشی را از آب در‌‌آوردید. آب می‌تواند از طریق پورت و جای سیم کارت وارد گوشی شود. پس تمامی متعلقات گوشی، سیم کارت و رم را خارج کنید. هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید، چون امکان نفوذ بیشتر آب وجود دارد. فقط اگر گوشی روشن است، سریع آن را خاموش کنید. آب رفتن داخل گوشی و روشن ماندن آن ممکن است باعث سوختن برد گوشی شود. سپس به سرعت گوشی را خشک کنید. خشک کردن لنز دوربین را فراموش نکنید. برای خشک کردن گوشی حتماً از حوله یا پارچه نرم استفاده کنید.

هر چقدر سریع‌تر گوشی را از آب خارج و خشک کنید، احتمال آسیب به مدارها و ال سی دی گوشی به حداقل می‌رسد. اگر باتری گوشی قابل جداسازی است؛ حتماً آن را درآورید. بعد از جدا کردن باتری به آرامی زیر باتری را خشک کنید. همه این مراحل باید به دقت و سریع انجام شود. هر یک ثانیه برای گوشی شما حیاتی است.

بعد از انجام مراحل بالا به هیچ وجه گوشی را روشن نکنید. نگرانی شما قابل درک است ولی باید مطمئن شوید هیچ آبی به داخل گوشی نفوذ نکرده است. عاقلانه‌ترین کار مراجعه به متخصص تعمیرات گوشی است. پس در اولین فرصت این کار را انجام دهید. ولی اگر موقعیت و شرایط مراجعه به تعمیرکار را ندارید، اقدامات زیر را انجام دهید. این ترفند‌ها در اکثر مواقع مشکل را حل می‌کنند.

 

 با گوشی آب خورده چه کار کنیم؟

احتمال خراب شدن گوشی خیس شده به عوامل بسیار زیادی همانند کیفیت ساخت گوشی، مدت زمانی که گوشی در آب بوده و نوع باتری بستگی دارد. باتری گوشی موبایل یکی از مهم ترین عوامل موثر در میزان خرابی موبایل در زمان خیس شدن است. معمولا گوشی هایی که باتری آن ها اتمی نیستند و به سادگی جدا می شوند بیشتر در معرض شکل گیری این مشکل قرار میگیرند.

 علت این مسئله هم درز های موجود در پشت گوشی است. وقتی آب از فاصله ی بین درب و باتری گوشی به درون  گوشی نفوذ کند، اتصال کوتاهی شکل میگیرد و قطعات الکترونیکی آسیب می بینند. اگر باتری مدت زمان زیادی خیس شود، قطعا دچار مشکل می شود. تا جای که امکان دارد باید باتری موبایل در کمترین زمان ممکن خشک شود تا دچار مشکل نشود.

امکان خشک کردن گوشی با روش های دیگر ممکن است اما بهتر است این کار را به یک متخصص در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. فرآیند خشک شدن قسمت های مختلف گوشی، بسیار حساس است و در صورتی که کوچکترین اشتباهی انجام بدهید، به قسمت های دیگر آسیب وارد می کنید.

 

 با گوشی آب خورده چه کار کنیم؟

 

بیشتر بخوانید: اگر گوشی بیش از حد در شارژ بماند چه مشکلاتی در بر دارد؟

 

امکانات مورد نیاز جهت رفع آب خوردگی موبایل

آب‌خوردگی موبایل ممکن است در قالب‌های متعددی باشد. اعم از افتادن گوشی در استخر یا حوض یا سینک ظرفشویی، افتادن گوشی در توالت یا لیوان آب، ریختن چای، شربت یا هر مایع دیگری روی گوشی و…

هرکدام از این اتفاقات یک تعمیرات اساسی و با دقت زیاد را می‌طلبد . تعمیرکاران ماهر گوشی‌های موبایل لوازم و موادی دارند که می‌توانند به سرعت رطوبت، نم و یا هر مشکل دیگری از جمله گرد و غبار و رسوب را برطرف کنند. اگر گوشیِ آب‌خورده با تجهیزات موجود تعمیر نشد قطعه‌ای جدید را جایگزین قطعه‌ی اورجینال می‌کنند.

از جمله صدماتی که در نتیجه‌ی آب‌خوردگی گوشی ایجاد می‌شود عبارتند از؛ پرش آنتن گوشی یا خرابی کامل آنتن، سفید یا سیاه شدن صفحه نمایش، افت نورِ گوشی، کار کردنِ دکمه‌ی هوم(home)، کارنکردن باتری یا سوکت باتری و…

 

مقاله مرتبط: مشکل عدم شناسایی سیم کارت توسط دستگاه اندروید

 

کارهایی که باید بعد از خیس شدن گوشی خود انجام بدهید:

 

  • خارج کردن باتری و خاموش کردن گوشی

به محض اینکه گوشی شما داخل آب افتاد بعد از خارج کردن آن از باید بدون لمس هیچ دکمه ی فیزیکی، باتری گوشی را از آن خارج نمایید. به هیچ عنوان سعی نکنید که با فشردادن دکمه هایی مانند دکمه هوم صفحه نمایش گوشی برای روشن کردن و تست کردن اینکه که آیا گوشی کار می‌کند یا خیر!

 انجام این کار می‌تواند به معنی از دست رفتن گوشی شما باشد!  اگر باتری گوشی لیتیومی بود و نمیتوانستید باتری را خارج کنید، سریعا دکمه پاور را فشاردهید و نگه دارید تا گوشی خاموش شود.

 

  • خارج کردن سیم کارت و تمامی لوازم جانبی گوشی

در مرحله ی بعد باید سیم کارت  و تمامی وسایل جانبی خود را از گوشی خارج کنید. برای بسیاری از افراد، اطلاعات و به خصوص شماره های داخل گوشی از خود گوشی مهم تر هستند. با وجود اینکه سیم کارت ها معمولا مقاومت مناسبی نسبت به نفوذ آب در خود را دارند با این حال بهتر است که سیم کارت را نیز به سرعت خارج کرده و روی حوله و یا دستمال نرم قرار دهید.

برای رساندن هوای بیشتر به داخل گوشی و خشک شدن سریع تر قطعات داخلی تمامی لوازم جانبی مانند هدفون، کارت حافظه، کاور و … را که متصل به گوشی هستند را نیز خارج کنید.

 

  • خشک کردن گوشی موبایل

گام دوم و مهم که در مرکز تعمیرات موبایل در کرج برای گوشی های آب‌خورده انجام می شود خشک کردن آن است. جهت انجام اینکار با یک دستمال مناسب بدنه گوشی را خشک کنید و آن‌را داخل یک کیسه‌ی برنج قرار دهید. سرعت عمل در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. پس از انجام اینکار بلافاصله باید گوشی را به یک تعمیرکار ماهر تعمیرات تخصصی موبایل برسانید. برای سرعت بخشیدن به اینکار کافیست به صفحه‌ی ثبت آنلاین سفارش موبایل  بروید و سفارش تعمیرات موبایل خود را با جزئیات ثبت کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

  • خشک کردن اجزای سخت افزاری داخل گوشی

برای از بین بردن آب درون موبایل، ابتدا موبایل را داخل حوله کاغذی و یا پارچه ای نرم قرار بدهید تا خشک شود. باتری و دیگر لوازم هم جداگانه به همین شکل خشک کنید. سعی کنید تمام آب موجود در درزهای مختلف گوشی را خشک کنید. در حین انجام این کار مراقب باشید که به قطعات سخت افزاری دستگاه آسیبی وارد نشود.

 

  • قرار دادن گوشی آب خورده در کیسه برنج یا ژل سیلیکا

حالت نوبت به رطوبت و نم زدایی گوشی می‌رسد! برای انجام دادن این کار می‌توانید از برنج طبخ نشده و یا ژل سیلیکا استفاده کنید. هر دو مورد نام برده شده خاصیت جذب رطوبت و نم بالایی دارند و به شما کمک خواهند کرد تا گوشی آب خورده را نجات دهید. اگر از ژل سیلیکا استفاده می‌کنید، گوشی را در نزدیکی یک جای خشک (به عنوان مثال نزدیک بخاری یا شومینه) قرار بدهید و ژل های سیلیکا را روی آن بگذارید تا کاملا همه قسمت های گوشی را بپوشاند.  بهتر است بسته های ژل سیلیکا را به گونه‌ای بچینید و گوشی را در آن ها قرار دهید که کاملا تمامی قسمت را احاطه کنند.

 

قرار دادن گوشی آب خورده در کیسه برنج یا ژل سیلیکا

 

  • بعد از تمامی کارها گوشی را روشن کنید و تست کنید

اکنون که تلفن شما رطوبتش برطرف و خشک شده است، ، باتری را سرجایش بگذارید و آن را روشن کنید و آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. اگرپس از آن دیدید که گوشی شما کار می کند خیالت راحت باشد که گوشی سالم است. در غیر این صورت به مرکز تعمیرات موبایل در کرج مراجعه کنید.

 

  • گوشی آب خورده را به هیچ عنوان به شارژ نزنید!

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که کاربران تلفن های همراه هنگام آب خوردگی گوشی انجام می دهند اتصال گوشی به شارژر است.  به هیچ عنوان نباید گوشی آب خورده را به شارژر متصل کنید؛ چرا که پس از آب خوردگی،  گوشی به دلیل اتصالی دِشارژ می شود. با اتصال گوشی به شارژر جریان وارد دستگاه می شود و این جریان بلاخره در جایی روی مسیر صفر می شود و  در این صورت آسیب دیدن مدار اصلی گوشی حتمی خواهد بود و همین دلیل کافی است که گوشی خاموش شود!

 

  • سعی کنید که اجزای خارج شده ی گوشی را با استفاده از حوله کاغذی خشک نمایید

اولین کاری که باید انجام دهید، خشک کردن قطعات خارجی جدا شده از گوشی است.برای خشک کردن این قطعات و نیز محل قرار گرفتن این قطعات روی گوشی از حوله ی کاغذی نرم استفاده کنید.فقط به یاد داشته باشید که گوشی را  بیشتر از حد دستکاری نکنید. با استفاده از حوله ی کاغذی و در حالی که گوشی را روی سطح مسطح بدون حرکت قرار داده اید، اقدام به خشک کردن تمام نقاط خارجی و قابل دیدن گوشی آب خورده کنید.

 

کارهایی که برای تعمیر گوشی آب خورده نباید انجام بدهید!

قرار دادن گوشی خیس شده در فریزر

عجیب ترین راه حلی که برای تعمیر گوشی آب خورده ارائه شده، قرار دادن گوشی در فریزر یا یخچال است! اگر گوشی در فریزر قرار بگیرد نه تنها رطوبت آن از بین نمیرود بلکه مایعی که درون  LCD قرار دارد یخ می زند و این بار باید تعمیر ال سی دی گوشی آب خورده را هم به لیست موارد تعمیری اضافه کنید.

 

خشک کردن گوشی با سشوار و جارو برقی

جارو برقی و سشوار بدترین وسایلی هستند که می توان از آن ها برای تعمیر گوشی آب خورده استفاده کرد. باد سشوار رطوبت داخل گوشی را به سادگی پخش می کند و قسمت هایی که خشک هستند هم خیس می شوند! البته که حرارت ناشی از باد سشوار یا جارو برقی در نهایت به آی سی های گوشی آسیب وارد می کنند و هزینه جدیدی روی دست شما می گذارد. اگر گوشیتان خیس شد به هیچ عنوان این 2 کار اشتباه را انجام ندهید و گوشی را اصلا روشن نکنید. تنها کاری که زمان خیس شدن گوشی باید انجام بدهید این است که قاب گوشی و کارت حافظه گوشی را از آن جدا کنید و تعمیرات گوشی را به یک متخصص بسپارید.

 

فرآیند و هزینه تعمیر گوشی آب دیده

با ثبت درخواست تعمیرات تخصصی موبایل شما کار اصلی را انجام داده‌اید. از اینجا به بعد کار را به تعمیرکاران ما بسپارید. پس از تحویل گوشی به مرکز تعمیرات موبایل در کرج کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نتیجه‌ی تعمیرات را اطلاع خواهند داد.

در صورت تعمیر موبایل شما به صورت کاملا رایگان توسط پیک درب منزل به شما تحویل داده می‌شود و می‌توانید مانند سابق از آن استفاده کنید. این سریع‌ترین و بهترین روش برای تعمیر گوشی آب دیده است.

 

فرآیند و هزینه تعمیر گوشی آب دیده

 

 پارس ارتباط برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج , تعمیرات تخصصی اندروید ، تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل می باشد.

همچنین شما می توانید به صورت آنلاین ثبت سفارش تعمیرات موبایل را انجام بدهید. برای خرید قطعات و آی سی اصل و اورجینال، هارد b309 به فروشگاه آی سی ما سر بزنید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید