ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

افزایش سرعت اینترنت گوشی با 12 روش موثر

افزایش سرعت اینترنت گوشی با 12 روش موثر Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-09-12 10:48:14. امروزه استفاده از اینترنت افزایش یافته و تقریبا به یک نیاز ضروری در زندگی ما تبدیل شده است. اما در برخی مواقع محدودیت سرعت اینترنت مانع از انجام کارها شده و افراد را به مرز عصبانیت می­کشاند! حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در زمان انجام یک کار فوری از سرعت پایین اینترنت کلافه شده باشید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی را به شما آموزش دهیم. با ما در این مقاله از تعمیرات موبایل همراه باشید. امروزه استفاده از اینترنت افزایش یافته و تقریبا به یک نیاز ضروری در زندگی ما تبدیل شده است. اما در برخی مواقع محدودیت سرعت اینترنت مانع از انجام کارها شده و افراد را به مرز عصبانیت می­کشاند! حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در زمان انجام یک کار فوری از سرعت پایین اینترنت کلافه شده باشید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی را به شما آموزش دهیم. با ما در این مقاله از تعمیرات موبایل همراه باشید. 4
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
افزایش سرعت اینترنت گوشی با 12 روش موثر


افزایش سرعت اینترنت گوشی با 12 روش موثر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱ مرداد ۱۴۰۲

امروزه استفاده از اینترنت افزایش یافته و تقریبا به یک نیاز ضروری در زندگی ما تبدیل شده است. اما در برخی مواقع محدودیت سرعت اینترنت مانع از انجام کارها شده و افراد را به مرز عصبانیت می­کشاند! حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در زمان انجام یک کار فوری از سرعت پایین اینترنت کلافه شده باشید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی را به شما آموزش دهیم. با ما در این مقاله از تعمیرات موبایل همراه باشید.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟

یکی از کاربردهای اصلی و در عین حال مهم گوشی های هوشمند به گشت و گذار در صفحات و وبگردی اختصاص پیدا می کند. از سوی دیگر، رونق فضای مجازی و علی الخصوص شبکه های اجتماعی، استفاده از اینترنت را در میان کاربران گجت های هوشمند، با سیر صعودی همراه ساخته است. در این میان، متصل شدن گوشی به اینترنت با سرعت بهینه و مطلوب، برای کاربران بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. با انجام یک سری راهکارها و ترفندها، امکان افزایش سرعت اینترنت گوشی به راحتی میسر می شود.

 

چگونگی افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ

گاهی بسیاری از افراد از سرعت اینترنت گوشی موبایل خود شکایت دارند و تصور می کنند سرعت اینترنت مودم پایین است. اگر از مودم های خانگی و از طریق امواج وای فای برای اتصال به اینترنت اقدام می کنید، با انجام تست سرعت می توانید متوجه شوید مشکل از سرعت اینترنت است یا باید تنظمیات گوشی موبایل را بررسی کنید.

ابزارهای بسیاری برای اندازه گیری سرعت اینترنت طراحی شده اند که با سرچ کردن عبارت «speed test internet» به راحتی آنها را پیدا می کنید. یکی از ابزارهای مناسب برای این کار speedtest.net نام دارد که با ضربه زدن روی دکمه Go سرعت واقعی اینترنتی را برای شما اندازه می گیرد. اگر بعد از انجام تست متوجه شدید سرعت مودم مناسب است و مشکل از سرعت اینترنت گوشی است، ترفندهای زیر را به کار ببندید.

 

افزایش سرعت اینترنت گوشی

 

1-پاک کردن حفظه کش موبایل

حافظه کش (cache) تلفن همراهتان را پاک کنیدپاکسازی حافظه کش تلفن همراه می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت داشته باشد. زمانیکه حافظه کش پر باشد تلفن همراهتان کند عمل می‌کند و به دنبال آن سرعت اینترنت پایین می‌آید.

 

پاک کردن حفظه کش موبایل - پارس ارتباط لوتوس

 

2- برنامه های غیرقابل استفاده و  ویجت ها را از روی گوشی خود پاک کنید

برنامه های زیادی هستند که ظاهری ساده دارند اما در اصل خوره ی اینترنت هستند.  زمانی که شروع به دانلود برنامه های متعدد و پرمصرف اینترنتی می کنیم، باید دقت کنیم که هر کدام از این برنامه ها می توانند سرعت اینترنت گوشی را کاهش دهند. خوب است بدانید که شما به عنوان کاربر شبکه پهنای باندی را در اختیار دارید که میان مصرف کنندگان اینترنت گوشی شما که همان برنامه ها و شبکه های اجتماعی هستند، تقسیم می شود.

اگر برنامه ی پر مصرف اینترنتی مثل اینستاگرام روی گوشی شما همواره در حال اجراست، طبیعی است که بهنای باندی برای وب گردی شما در گوگل کروم باقی نماند. از جمله برنامه های پرمصرف اینترنتی می توان به اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد.

 

برنامه های غیرقابل استفاده و  ویجت ها را از روی گوشی خود پاک کنید

 

اولین گام برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های هوشمند در این مرحله آن است که تمامی ویجت های به درد نخور و پر مصرف را از گوشی پاک کنید.  معمولا این ویجت ها بزرگترین مصرف کننده های پهنای باند اینترنت گوشی شما هستند در حالی که خیلی مفید نیستند، تنها جنبه زیبایی و بصری دارند و در عین حال حذف آنها به آسانی صورت می گیرد. 

تنها کاری که  باید برای پاک کردن این ویجت ها انجام دهید این است که در صفحه ی هوم گوشی، انگشت خود را روی آیکون ویجت بگذارید و آن را کمی نگه دارید و سپس انگشتان را تا عبارت Remove که در بالای صفحه ظاهر می شود حرکت دهید و یا از لیست باز شده روی عبارت Uninstall تپ کنید تا ویجت آنیستال شود. در صورت Remove کردن ویجت، ویجت از روی گوشی شما پاک نمی شود و تنها از صفحه هوم گوشی پاک و غیرفعال می شود.

 

3- گزینه حداکثر میزان بارگذاری اطلاعات را  فعال کنید

برای انجام این کار در تلفن همراه باید به بخش تنظیمات رفته و از قسمت WIRELESS AND NETWORK SETTINGS گزینه GPRS TRANSFER PREFER را به  DATA PREFER تغییر دهید؛ این کار موجب تغییر در سرعت اینترنت می‌شود. 4.

نوع اتصال به شبکه را به حالت 3G و یا 4G تغییر دهیدحتما می دانید میزان سرعت شبکه 3G نسبت به 2G بیشتر است؛ بنابراین در درجه اول شما باید شبکه 3G و یا 4G را برای اتصال به اینترنت به کار بگیرید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و در تنظیمات بی سیم و شبکه نوع اتصال را به 3G و یا 4G تغییر دهید.

 نکته: با انجام این کار نباید توقع افزایش سرعت به صورت چشمگیر باشید اما هرچه باشد 3G از 2G بهتر و مفیدتر خواهد بود. 5. حالت متن را در مرورگرتان فعال کنیداگر در وبگردی نیازی به مشاهده تصاویر ندارید می توانید حالت متن را در مرورگرتان فعال کنید. این کار تاثیر به‌سزایی در افزایش سرعت اینترنت خواهد داشت. شما  می توانید در مرورگر کروم تلفن اندرویدی‌تان این افزونه را فعال کنید تا از نمایش تصاویر جلوگیری شود.

 

مقاله پیشنهادی: دلیل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی

 

4- از برنامه هایی که برای افزایش سرعت اینترنت طراحی شده اند کمک بگیرید

نرم افزارهای مختلفی برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی طراحی شده اند؛ بنابراین زودتر دست به کار شوید و بهترین اپلیکیشن ها را دانلود و استفاده کنید.

 

7854523

 

دانلود و نصب اپلیکیشن ها افزایش دهنده سرعت، از دیگر راهکارها برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی محسوب می شود. نرم افزارهایی مانند Speedify، Network Master، Internet speed Booster، internet booster & optimizer و Faster internet 2X، از اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه تلقی می گردند. هر کدام از این نرم افزارها، علاوه بر افزایش سرعت اینترنت دستگاه، قابلیت دریافت سیگنال را نیز بهبود می بخشند.

 

5- از مرورگر Opera Max استفاده کنید

مرورگر Opera Max یک مرورگر بهینه است و در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که سرعت عملکرد آن بنا به دلایل خاصی نسبت به سایر مرورگرها بیشتر است. این موضوع سبب می‌شود که شما در حین استفاده از اینترنت سیم کارت سرعت عملکرد بالاتری داشته باشید. یکی از موضوعاتی که در مرورگر Opera Max منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود مربوط به کنترل دقیق این مرور در روند رد و بدل داده است. مرورگر Opera Max به شکل دقیقی روند رد و بدل اطلاعات را بهینه می‌کند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما ایفاء خواهد کرد.

 

 از مرورگر Opera Max استفاده کنید

 

تیم Opera عنوان کرده که در نسخه‌های جدید مرورگر Opera Max میزان بهینه‌سازی و کنترل دقیق رد و بدل اطلاعات تا 23 درصد افزایش یافته و این موضوع تاثیر بیشتری در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خواهد داشت. به صورت کلی اگر گوشی یا تبلت شما محدود به پشتیبانی از شبکه اینترنت 3G است، توصیه می‌کنیم که حتما نسبت به دانلود مرورگر Opera Max اقدام کنید و از این مرورگر به منظور وبگردی استفاده نمایید. استفاده از Opera Max یکی از ترفندهایی محسوب می‌شود که در راستای افزایش سرعت اینترنت سیم کارت به واقع موثر خواهد بود.

 

6- از نسخه‌های بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

اپلیکیشن‌هایی که مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌شوند مصرف حجم بالای دارند و حجم بالا نیاز به رد و بدل داده بیشتر خواهد  داشت. این موضوع منجر به کاهش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده می‌کنید، حتما نسخه‌های بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها را در دستگاه نصب و از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن Facebook Lite یک نمونه بارز مرتبط با این موضوع است.

با استفاده از این نسخه از اپلیکیشن فیسبوک، شدت رد و بدل داده کاهش پیدا کرده و به نوعی بهینه‌سازی می‌شود. این عمل منجر به مصرف داده کمتر و نهایتا افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما خواهد شد.

 

Use better versions of mobile apps

 

همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings برنامه می‌توانید برای رد و بدل داده‌ها محدودیت ایجاد کنید. این موضوع هم در شرایطی که از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده کنید به واقع کاربردی خواهد بود. با محدود کردن رد و بدل داده علاوه بر کاهش هزینه توانسته‌اید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود هم اقدام کنید.

به منظور کسب راهنمایی بیشتر در رابطه با این موضوع و نحوه فعال کردن قابلیت “Use Less Data” در اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

7- بارگذاری تصویر در مرورگر را غیر فعال کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که طور مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود، غیر فعال کردن بارگذاری تصویر و عکس در مرورگر کروم است. پیاده‌سازی این قابلیت در هر مرورگر به شیوه خاصی انجام می‌شود. به عنوان مثال برخی مرورگرهای دارای گزینه‌ای یا حالتی با عنوان “Text Only” هستند.

زمانی که این حالت در مرورگر فعال باشد، دیگر هیچ عکسی بارگذاری نمی‌شود و شما فقط به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی خواهید داشت. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد نحوه فعال سازی این قابلیت در مرورگرهای مختلف می‌توانید با کارشناسان پارس ارتباط لوتوس تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

8- همواره به دنبال مرورگرهای بهینه‌تر باشید

 مرورگری که از آن استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر سرعت اینترنت سیم کارت و بارگذاری صفحات دارد. اگر از افراد علاقمند وبگردی هستید، حتما در انتخاب مرورگر دقت لازم را به خرج دهید. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که مرورگر Opera Max یکی از بهترین مرورگرهایی است که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود اقدام کنید، اما این موضوع به آن معنا نیست که سایر مرورگرها نمی‌توانند در آینده یا حتی حال و به ویژه در شرایط خاص نسبت به مرورگر Opera Max عملکرد بهتری داشته باشند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره به دنبال استفاده از مرورگرهای بهینه‌تر و با سرعت بیشتر باشد. بدین منظور می‌توانید جستجوی ساده‌ای در اینترنت داشته باشید و مقالات متعدد مرتبط با این زمینه را مطالعه کنید.

 

همواره به دنبال مرورگرهای بهینه‌تر باشید

 

مقاله پیشنهادی: حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی

 

9- تغییر تنظیمات کانکشن گوشی

در برخی مواقع با اعمال یک سری تغییرات و تنظیمات در گوشی های اندرویدی، سرعت اینترنت آنها ارتقا پیدا می‌کند. برای اعمال تغییرات مربوطه وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه connection و پس از آن data usage را انتخاب کنید. سپس گزینه مربوط به Data saver را انتخاب و آن را به سمت چپ کشیده تا غیر فعال شود. با انجام این تنظیمات گوشی اندرویدی ضمن بارگذاری داده ها بدون محدودیت، موجب افزایش سرعت دانلود و بارگذاری دستگاه می شود.

نکته: در صورت فعال بودن گزینه Data saver علاوه بر کاهش حجم مصرفی اینترنت، سرعت دانلود و بارگذاری داده ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

10- ریست تنظیمات شبکه موبایل

ریست تنظیمات شبکه می تواند تمامی تنظیمات نادرست اعمال شده در طول زمان را که باعث مشکل شده برطرف کند و در نهایت منجر افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی شما شود. اما نکته مهم در رابطه با این راه حل این است که با ریست تنظیمات شبکه، تمامی اطلاعات ذخیره شده شما از جمله رمزهای وای فای هایی که تا به حال به آنها متصل شده اید،  پاک می شوند.

پس اگر مشکلی با این مسئله ندارید، در گوشی اندروید مسیر General management>Reset>Reset network setting را دنبال کنید. در گوشی اپل نیز مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings را دنبال کنید.  همچنین در تنظیمات شبکه اندروید، گزینه Save Data را غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه سرعت اینترنت شما برای کاهش مصرف اینترنت کمتر خواهد بود. 

 

ریست تنظیمات شبکه موبایل

 

11- یک برنامه مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید

بسیاری از وب سایت ها و برنامه سازها با این توصیه ای که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی خود میکنیم، قطعا از ما متنفر خواهند شد،  چرا که پایه و اساس درامد آنان از این تبلیغات است. اما متاسفانه تبلیغات نه تنها بخشی از قدرت پردازش را به کار می گیرند، بلکه هر ماه بخشی از داده های موبایل شما را نیز مصرف می کنند. حال مرورگری وجود دارد که این تبلیغات را بلاک می‌کند. می توانید به جای مرورگر پیش فرض خود از این مرورگر استفاده کنید و صفحات وب خود را از تبلیغات پاک کنید. می توانید مرورگر AdBlock Browser را با جست و جو در گوگل پلی استور پیدا کنید.

 

یک برنامه مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید

 

12- تنظیمات اینترنت را بررسی کنید

اگر مشکل اینترنت شما خیلی جدی است، شاید لازم باشد که تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید. این مراحل در هر دستگاه نسبت به دستگاه دیگر تفاوت‌های کمی دارد. با دنبال‌کردن تنظیماتی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توانید مطمئن شوید که اینترنت گوشی شما محدود به 3G نیست. بخش Settings گوشی را باز کنید. روی Network & Internet و سپس Mobile network کلیک کنید و در نهایت گزینه‌ی Preferred Network type را انتخاب کنید. در این قسمت مطمئن شوید که از 4G استفاده می‌کنید.

 

تنظیمات اینترنت را بررسی کنید

 13-  استفاده از حالت Data Saver مرورگر

مرورگر پیشفرض گوشی اندروید گوگل کروم است که هر دو برنامه گوگل کروم و سیستم عامل اندروید متعلق به شرکت گوگل هستند. برای همین از زمانی که گوشی خریداری می‌کنید به صورت پیشفرض این مرورگر روی گوشی نصب است. یکی از قابلیت‌های این مرورگر قابلیتی با نام Data Saver است که در صورت فعال کردن آن می‌توانید استفاده از اینترنت را به کمترین حجم ممکن برسانید و برای همین با افزایش محسوس سرعت اینترنت در لود سایت‌ها مواجه خواهید شد.

برای فعال کردن این قابلیت روی آیکون منو سه نقطه‌ی عمودی در سمت راست مرورگر کلیک کنید. در این صورت وارد گزینه‌ی Settings می‌شوید که باید در منوی بعدی گزینه‌ی Data Saver را با سوئیچ فعال کنید. حالت Data Saver از سرورهای گوگل برای فشرده‌سازی صفحات وب استفاده می‌کند که صفحات اینترنت را با سرعت بیشتری در اختیار شما قرار داده و باعث بارگذاری سریع‌تر صفحات و در نتیجه افزایش سرعت اینترنت خواهد شد.

 

14- استفاده از مرورگرهای مسدودکننده‌ی تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های اندروید نصب برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات یا Adblocking است. حتما شما هم با باز کردن یک صفحه‌ی وب با حجم زیاد تبلیغات در این صفحات مواجه شده‌اید. اگر در این صفحات تبلیغات باز نشود سرعت اینترنت در مرورگر شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. برای این هدف می‌توانید به سراغ مرورگرهایی بروید که متعلق به سیستم عامل گوشی شما نیستند؛ برای مثال مرورگر Opera می‌تواند تبلیغات را مسدود کند و ضمن فشرده ساختن عکس‌ها، سرعت اینترنت در مرورگر شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

داشتن سیگنال 4G و بیشتر کردن آن در خانه

  • موقعیت مکانی خود را تغییر دهید.
  • به طبقه بالا (یا چند طبقه بالاتر) بروید. سیگنال در طبقات بالاتر قوی تر است، در طبقات پایین و سطح زمین موانع بیشتری وجود دارند.
  • به پنجره نزدیکتر شوید.
  • از ساختمان و فضای بسته بیرون بروید.
  • به جاهای بلندتر بروید.
  • نزدیکترین برج اپراتور سیم کارت خود را پیدا کنید.

 

روش تقویت سیگنال داده تلفن همراه

بهترین راه های بهبود سیگنال تلفن همراه در زیر آورده شده است:

  • نرم افزار خود را به روز کنید. گاهاً از طرف شرکت و اپراتور سیم کارت شما پیامهایی مبنی بر بروزرسانی نرم افزار اپراتور خود دریافت می کنید.، سعی کنید همیشه نرم افزار را به روزرسانی کنید.
  • سرویس هایی را که در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنید غیر فعال کنید.
  • تنظیمات Voice and Data خود را تغییر دهید.
  • حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید.
  • تنظیمات شبکه خود را ریست کنید.
  • اپراتور شبکه خود را به صورت دستی تغییر و یا مجدداً انتخاب کنید.

 

افزایش سرعت اینترنت گوشی هواوی

  1. انتخاب مرورگر مناسب

یکی از بهترین مرورگرها برای سیستم عامل اندروید گوگل کروم است.این مرورگر تقریباً با همه دستگاه‌های اندرویدی سازگار است

و می‌تواند یک تجربه وبگردی منحصر‌ به‌ فرد را به شما ارائه دهند.البته این مرورگر برخلاف مزایایی که دارد، فضای زیادی هم اشغال می‌کند

بنابراین توصیه می‌کنیم از مرورگری مانند OperaMax استفاده کنید که قابلیت مدیریت حافظه دارد.

این سرویس حتی برنامه‌های نصب شده را از نظر مصرف داده کنترل می‌کند.

نسخه ساده‌تری از این نرم افزار با نام Operamini در دسترس است.

  1. کش مرورگر و برنامه‌ها را پاک کنید

یکی از مشکلاتی که سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد کش (حافظه پنهان) است.تقریباً تمام نسخه‌های قدیمی اندروید این مشکل را دارند.

راه‌ حلی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید پیشنهاد می‌کنیم، پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها است.

بدین منظور، به منوی تنظیمات بروید و برنامه مرورگر و سایر برنامه‌هایی که کش دارند را پیدا کنید.

در تنظیمات داخلی این نرم افزارها گزینه Clear Cache وجود دارد.

این گزینه تمام کش این برنامه‌ها را به یکباره پاک می‌کند.

در نتیجه فضای دستگاه شما خالی می‌شود که به تقویت اینترنت گوشی کمک می‌کند.

  1. حالت data saver را در مرورگر کروم فعال کنید

یکی از بهترین روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید فعال کردن حالت data saver در مرورگر کروم است.

برای اینکه از سرعت اینترنت بیشتری بهره ببرید و صفحات وب را به سرعت باز کنید

و حجم اینترنت کمتری مصرف کنید حالت DATA SAVER را در مرورگر کروم فعال کنید.

این گزینه باعث فشرده سازی صفحات وب شده و باعث افزایش سرعت اینترنت خواهد شد.

  1. برنامه‌های بلا استفاده را غیر فعال یا حذف کنید

اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی شما نصب شده‌اند ممکن است حتی در پس زمینه هم از اینترنت و باتری شما استفاده کنند

این اپلیکیشن‌ها حتی در زمانی که اجرا نمی‌شوند و با آن ها کار نمی‌کنید هم از اینترنت استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از راه‌های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی اندروید غیر فعال کردن یا حذف این برنامه‌ها است.

با حذف برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، علاوه بر صرفه‌ جویی در حجم مصرفی اینترنت، سرعت آن را نیز افزایش دهید.

به تنظیمات گوشی بروید و دنبال گزینه‌ی App Manager بگردید.روی هر برنامه‌ای که لازم ندارید

کلیک کنید و با دکمه‌ی Uninstall آن را حذف کنید.همچنین، هر برنامه‌ای را که از آن استفاده نمی‌کنید، غیرفعال کنید.

 

 برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی

 1- نرم افزار Internet Booster & Optimizer.

 2- نرم افزار Faster Internet 2X.

 3- نرم افزار Internet speed booster 3G/4G (پرامتیاز)

 4-برنامهInternet Speed Meter (پرامتیاز)

 5-برنامه Network Signal Speed Booster.

 6-برنامه Speedify

 

افزایش سرعت اینترنت گوشی های شیائومی

اگر گوشی شیائومی شما از دو سیمکارت همزمان فعال پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید که هر دو سیمکارت را روی شبکه ۴G تنظیم نکنید، چراکه در اینصورت عملاً سیمکارت شما نمی‌تواند به شبکه ۴.۵G متصل شود. برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی به این صورت عمل کنید:

۱- وارد Settings شوید.

۲-به قسمت SIM cards & mobile networks بروید.

۳- سیمکارتی که می‌خواهید ۴.۵G کنید را انتخاب کنید.

۴- در قسمت SIM card settings گزینه Preferred network type را روی Prefer LTE قرار دهید.

۵- حالا به سیمکارت دوم بروید و گزینه ۲G Only را فعال کنید.

۶-گزینه Dual 4G را غیرفعال کنید.

۷- گوشی را ری استارت کنید.

۸- حال فقط سیمکارتی که روی LTE هست می‌تواند به شبکه ۴G وصل شود و در واقع روی افزایش سرعت اینترنت در گوشی شیائومی شما تاثیر می‌گذارد.

 

 

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید