ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

مشکلات رایج گوشی موبایل

مشکلات رایج گوشی موبایل 📱 ⊘ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2019-11-13 12:42:08. مشکلات رایج گوشی موبایل امکان ندارد که از گوشی موبایل استفاده کنید اما حداقل با بعضی از مشکلات رایجی که برای این گجت ها پیش می‌آید سر و کله نزده باشید. برای حل و یا تعمیر این مشکلات روش و راه حل های خاصی وجود دارد که باید با توجه به شرایط کاربر از سمت آن در نظر گرفته شوند، با این حال بیشتر کاربران با روش های تعمیر مشکلات مورد نظر چندان آشنایی ندارند. مشکلات رایج گوشی موبایل امکان ندارد که از گوشی موبایل استفاده کنید اما حداقل با بعضی از مشکلات رایجی که برای این گجت ها پیش می‌آید سر و کله نزده باشید. برای حل و یا تعمیر این مشکلات روش و راه حل های خاصی وجود دارد که باید با توجه به شرایط کاربر از سمت آن در نظر گرفته شوند، با این حال بیشتر کاربران با روش های تعمیر مشکلات مورد نظر چندان آشنایی ندارند. 4
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
مشکلات رایج گوشی موبایل 📱 ⊘
مشکلات رایج گوشی  موبایل
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

 غیر ممکن است که از گوشی های موبایل استفاده کنید اما حداقل با برخی از مشکلات رایجی که برای این گجت ها پیش می‌آید رو به رو نشده باشید. برای حل این مشکلات و تعمیرات موبایل روش و راه حل هایی خاص وجود دارد که باید با توجه به شرایط کاربران نیز در نظر گرفته شوند، با این حال بیشتر کاربران با روش های تعمیرات تخصصی موبایل مورد نظرشان چندان آشنایی ندارند.

 ما در این مقاله به برخی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم و راهکارهایی را ارائه می‌کنیم تا اگر مشکل پیش آمده توسط شما قابل حل باشد، آن را رفع کنید. اما اگر نتوانید شخصا مشکل گوشی را حل کنید، باید به یک تعمیرگاه مطمئن و معتبر رجوع کنید و یا در بدترین شرایط مجبور هستید تلفن همراه خود را تعویض نمایید.

 

بعضی از مشکلات رایج گوشی  موبایل که برای اکثر کاربران پیش می آید

 

  1. مشکل سیاه شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه
  2.  خاموشی موبایل بر اثر آب خوردگی
  3. عدم شناسایی سیم کارت
  4. استفاده از حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری
  5.  عدم شارژ شدن گوشی
  6. پیام خالی نبودن فضا در گوشی 
  7.  خالی شدن سریع باطری
  8. مشکل باز شدن خودکار برنامه‌های موبایل
  9. افزایش فضای گوشی موبایل
  10. تایپ اشتباه کلمات
  11. عدم اتصال گوشی به کامپیوتر
  12. عدم اتصال بلوتوث گوشی موبایل
  13. خراب شدن سوکت شارژ گوشی
  14. ریستارت شدن خودکار موبایل
  15. پر شدن حافظه گوشی تلفن همراه
  16. همگام‌سازی خطا با گوگل

 

مشکلات رایج گوشی موبایل

1-مشکلات رایج گوشی  موبایل ، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه

اگر شما با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه مواجه شده اید اولین کاری که باید کنید این است که موبایل خود را خاموش کنید. اگر نتوانستید با دکمه power گوشی خود را خاموش کنید در صورت امکان باتری موبایل را جدا کنید و اگر امکان خارج کردن باتری موبایل را ندارید می توانید با استفاده از سوزن مخصوص برای خاموش کردن موبایل به داخل سوراخی که در گوشی قرار داده شده است به آرامی فشار بدهید و گوشی را خاموش کنید.

پس از روشن شدن گوشی خود فورا برنامه و یا اپلیکیشنی که فکر می کنید پس از نصب کردن آن باعث این مشکل شده است را پاک کنید که با انجام این کار دیگر گوشی شما با این مشکل مواجه نشود.

 

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه

 

2-  مشکلات رایج گوشی  موبایل ، خاموشی موبایل بر اثر آب خوردگی

الکتریسیته و آب دشمن یکدیگر هستند. به محض اینکه که گوشی داخل آب افتاد و یا به هر علتی خیس شد، آن را از آب بیرون بیاورید و بلافاصله خاموش کنید و به هیچ عنوان سعی نکنید که آن را دستکاری کنید.

آب می تواند به  گوشی شما صدمه جدی وارد کند و در صورتی که موبایل شما روشن باشد مقدار و عمق این صدمه بسیار بیشتر خواهد بود. پس اولین قدم این است که موبایل خود را خاموش کنید و سعی کنید با استفاده از یک وسیله ی مکنده آب داخل گوشی را خارج کنید.

 استفاده از سشوار برای خشک کردن گوشی کار بسیار اشتباهی است. سشوار به دو دلیل به گوشی شما صدمه  بیشتری وارد می کند: اول اینکه به دلیل دمندگی ای که دارد آب را به نقاطی بر روی برد گوشی که خشک مانده است، می رساند و مقدار آسیب دیدگی را بسیار بیشتر از قبل می کند.

برای مثال فرض کنید که پس از افتادن گوشی به داخل آب و بیرون آوردن آن ، آب تنها در بلوک وای فای و یا کپسول گوشی باقی مانده است و تنها باعث صدمه به این بخش گوشی می شود ؛ اما شما با گرفتن سشوار این آب را به دیگر بلوک های نزدیک به آی سی های مهم و اصلی گوشی می رسانید و صدمه رسیدن به گوشی چندین برابر خواهد شد. دلیل دوم این که با گرفتن باد گرم سشوار به پشت گوشی برای  مدت زمانی طولانی ، مادربرد و قطعات الکترونیکی گوشی دچار آسیب های جدی تری می شوند. حتما به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا عملیات مربوط به آبخوردگی موبایل را بر روی موبایل شما انجام دهند.

 

خاموشی موبایل بر اثر آب خوردگی

 

3-عدم شناسایی سیم کارت

شاید بتوان گفت که شایع ترین علل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی های موبایل، خصوصا گوشی هایی که از دو سیم کارت همزمان استفاده می نمایند، باگ های نرم افزاری هستند. باگ های نرم افزاری باعث می شود تا اتصالات سیم کارت با مشکل روبرو شده و از دسترس خارج شود.

 برای حل کردن این گونه باگ ها، شما می توانید به قسمت مدیریت سیم کارت تلفن همراه بروید و سیم کارت خود را یک بار فعال و غیر فعال کنید. همینطور می توانید یک بار گوشی را به حالت پرواز ببرید و دوباره از آن خارج شوید.

دومین دلیل شایعی که می تواند منجر به عدم شناسایی سیم کارت در گوشی موبایل شود ، عدم اتصال درست سیم کارت است که معمولا با یک بار خارج کردن سیم کارت از جای خود و دوباره جا زدن آن ، می توان این مشکل را حل کرد.

بر اثر ضربه و یا تکان های شدید و یا حتی خیس شدن گوشی، امکان دارد اتصالات سیم کارت با مشکلاتی روبرو شود  که با یک بار در آوردن و جا زدن دوباره، می توان آن را رفع کرد.

 

 

عدم شناسایی سیم کارت

 

4- مشکلات رایج گوشی  موبایل، استفاده از حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری

یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل های اندرویدی، مشکلاتی است که در هنگام استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف باتری برای گوشی ایجاد می‌شود. در اسمارت فون‌های اندرویدی امروزی ، حالت battery saving در درون نرم‌افزار گوشی شما به صورت پیش فرض قرار گرفته است. اگرچه این حالت باعث افزایش عمر باتری دستگاه شما می‌شود، اما گاهی باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل تاخیر در دریافت نوتیفیکیشن‌ها و… هم می‌شود.

اگر در زمان استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف باتری، نوتیفیکیشن‌های اپ های مانند فیسبوک، اینستاگرام، جیمیل و... را دریافت نمی‌کنید، می‌توانید اپ های مورد نظر را در لیست don’t optimize در قسمت باتری از تنظیمات گوشی قرار بدهید.

در بیشتر اسمارت فون‌های اندرویدی، می‌توانید در تنظیمات از قسمت Battery به قسمت Settings که با علامت سه نقطه مشخص شده است و سپس قسمت Battery Optimization وارد شوید. در اینجا وارد بخش All apps شده و اپ‌هایی که دوست دارید تا از حالت battery saving پیروی نکنند را انتخاب نمایید و سپس بر روی  Don’t optimize تپ کنید. اگر تعداد اپ‌هایی که انتخاب می‌کنید محدود باشد، تغییر چندان زیادی هم در کاهش طول عمر باتری خود در حالت battery saving نخواهید داشت.

 

استفاده از حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری

 

5-  عدم شارژ شدن گوشی

اگر پس از اتصال شارژر به گوشی متوجه شدید که گوشی شما شارژ نمی‌شود، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که پریز برقی که آداپتور شارژر به آن متصل است را بررسی کنید. شاید این مسئله برای شما عجیب باشد اما در بسیاری از موارد دیده شده که کاربران به طور ناخودآگاه شارژر را به پریز تلفن متصل کرده‌اند و یا از یک چند راهی خراب استفاده کرده‌اند و به همین خاطر با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه می شوند که کاملا هم طبیعی است.  بنابراین در قدم اول حتما پریز شارژر را بررسی کنید و اگر امکان دارد از یک پریز دیگر برای نصب شارژر خود و شارژ باتری موبایل استفاده کنید.

 

عدم شارژ شدن گوشی

 

6- حل مشکلات گوشی سامسونگ پیام خالی نبودن فضا در گوشی 

اندروید برای هر برنامه یک فضای ذخیره سازی در نظر گرفته است که کاربران قابلیت افزایش دادن آن را ندارند. ولی با وجود اینکه گاهی اوقات فضای آزاد وجود دارد با این خطا مواجه بشوید. برای آزادسازی فضا، پاک کردن برنامه های شما است.

بعضی برنامه ها ممکن است محل ذخیره آنها خیلی راحت قابل عوض کردن نباشد به عنوان مثال: برنامه spotify. بهترین و سریعترین راه استفاده از برنامه های رهاسازی حافظه مثل disk clean up یا  CCcleaner است. با برنامه DiskUsage می توانید اطلاعات محل ذخیره و اندازه آنها را پیدا کنید.

 

 پیام خالی نبودن فضا در گوشی

 

7- مشکلات رایج موبایل  خالی شدن سریع باطری

خالی شدن زود هنگام شارژ باتری موبایل و یا به بیانی دیگر نگه نداشتن شارژ توسط گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران این گجت ها با آن مواجه می شوند.  برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات شما باید سعی کنید مقداری از انرژی مصرفی دستگاه خود را کاهش بدهید. با انجام کارهایی مثل کم کردن نور صفحه نمایش موبایل، قطع اتصال های غیر ضروری مانند بلوتوث، موبایل دیتا و ... روشن نگذاشتن صفحه نمایش گوشی در شرایطی که به آن نیاز ندارید می‌توانید تا حدودی با مشکل خالی شدن شارژ گوشی مقابله نمایید.

 

خالی شدن سریع باطری

 

8- مشکلات رایج موبایل مشکل باز شدن خودکار برنامه‌های موبایل

باز شدن خودکار برنامه‌ها در موبایل از جمله دیگر مشکلات متداول گوشی های موبایل است که بسیار آزاردهنده می باشد و کاربران بسیار زیادی با آن مواجه می‌شوند. در صورتی‌ که با این مشکل روبه‌رو شدید و هنگام کار با گوشی موبایل به‌ طور خودکار برنامه‌های گوشی باز می‌شود احتمالا گوشی شما ویروسی‌ شده است و باید نسبت به پاک کردن گوشی از ویروس اقدام کنید و اپلیکیشن و یا فایل مخربی که منجر به بروز این مشکل شده است را شناسایی و پاک‌ کنید.

 

مشکل باز شدن خودکار برنامه‌های موبایل

 

9- افزایش حافظه گوشی موبایل

چگونه می‌شود حافظه‌ی دستگاه اندرویدی‌را زیاد کرد. منظور از حافظه همان بخش RAM گوشی است. هر چه قدر که تعداد برنامه‌های نصب شده روی گوشی کمتر باشد، سیستم‌عامل اندروید بهتر و روان تر کار می کند. بعضی برنامه‌ها هر چند که شما آن را اجرا نکرده‌اید، اما باز هم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و فضای رم را اشغال می کنند. با این توصیف، هرچه قدر که برنامه‌های کمتری را در گوشی نصب کنید، حافظه رم بیشتری در اختیار خواهید داشت. ساده ترین روش برای حل این مشکل، حذف برنامه‌های غیر ضروری است.

 

10- حل مشکلات گوشی تایپ اشتباه کلمات

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی های موبایل و کاربران این محصولات مربوط به تایپ اشتباه کلمات است. این موضوع ممکن است بنا به دلایل متعددی به وجود بیاید. برای مثال آشنا نبودن شما با صفحه کلید یا کیبوردهای لمسی مجازی می‌تواند یکی از اصلی ترین علل بروز این مشکل باشد. همچنین بکارگیری صفحه کلیدهای مجازی با دکمه های کوچک هم می‌تواند عامل دیگری باشد که منجر به بروز مشکلات تایپ اشتباه باشد. برای رفع این مشکلات شما فقط می‌توانید توانایی خود در بکارگیری کیبوردهای لمسی را افزایش دهید.

 

تایپ اشتباه کلمات

 

11- حل مشکلات گوشی مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

از فعال بودن USB debugging اطمينان حاصل کنيد براي اينکه سيستم عامل گوشي شما بتواند با کامپيوتر ارتباط برقرار کند، لازم است که قابليت USB debugging در گوشي فعال شود. پس ممکن است فعال نبودن اين گزينه منجر به بروز مشکل وصل نشدن گوشي سامسونگ به کامپيوتر شده باشد. حتي اگر فکر مي‌کنيد که اين قابليت هم اکنون فعال است، خواهش مي‌کنيم که يک بار ديگر آن را چک کنيد.

به بخش تنظيمات يا همان Settings دستگاه برويد.

گزينه Developer Options را فعال کنيد.

گزينه USB debugging را فعال نماييد.

حال بار ديگر گوشي خود را با استفاده از کابل رابط به کامپيوتر وصل و در صورت دريافت پيغام هشدار بر روي نمايشگر دستگاه، گزينه تاييد کننده ارتباط را انتخاب نماييد.

 

12- عدم اتصال بلوتوث گوشی موبایل

با وجود امکان انتقال اطلاعات با روش‌های گوناگون، همچنان بلوتوث گوشی کاربرد خود را از دست نداده است، اگر  در گوشی موبایل خود با مشکل عدم اتصال آن با سایر گجت‌های هوشمند به وسیله بلوتوث، مواجه هستید، برای رفع مشکل:

بلوتوث را در هر دو دستگاه یکبار خاموش و روشن کنید.

اگر با بلوتوثی که میخواهید به آن متصل شوید پیشتر جفت شده‌اید، آن را حذف و دوباره بلوتوث را پیدا کنید.

مطمئن شوید حالت صرفه جویی انرژی غیر فعال شده باشد.

گوشی را یکیار ری استارت کرده و دوباره امتحان کنید.

سیستم عامل خود را بروز کنید.

اگر مشکل رفع نشد تنها راه باقی مانده بازگردانی به تنظیمات کارخانه است.

 

13-  حل مشکلات گوشی خراب شدن سوکت شارژ گوشی 

  • قطع و وصلی شارژ شدن گوشی
  • شارژ شدن گوشی در یک زاویه خاص
  • شارژ نشدن گوشی با هیچ شارژری!

مهم ترین نشانه ای که برای خرابی سوکت گوشی می توان نام برد، قطع و وصل شدن فرآیند شارژ گوشی است. زمانی که کابل شارژر به گوشی موبایل وصل می شود، به هیچ عنوان نباید شارژ شدن گوشی قطع و وصل شود. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد، احتمال خراب شدن سوکت شارژر وجود دارد. البته این اتفاق به تنهایی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که خراب بودن سوکت شارژر، تنها یکی از دلایل آن است. با مراجعه به مقاله دلایل قطع و وصل شدن شارژ گوشیمی توانید دلایل دیگر این مسئله را مطالعه کنید.

 

how-fix-iphone-wont-charge-thumb1200-16-9

 

14- ریستارت شدن خودکار موبایل

یکی دیگر از مشکلات شایع در گوشی های موبایل مربوط به ریستارت شدن های بدون دلیل و خودکار دستگاه می‌شود. این مشکل هم می‌تواند در آیفون های اپل و هم در گوشی های اندرویدی رخ دهد و متاسفانه از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که یک کاربر می‌تواند با آن رو به رو شود.

تصور کنید گوشی شما بدون دلیل و خود به خود در بازه های زمانی مختلف ریستارت گردد! اما دلیل این مسئله چیست و چه راه حلی برای رفع آن پیشنهاد می‌شود؟ متاسفانه تقریبا در 70 درصد مواقع مشکل ریستارت شدن خودکار موبایل ناشی از اختلال های سخت افزاری است و باید توسط یک تعمیرکار مورد بررسی و رفع قرار گیرد. اما برخی اقدامات نرم افزاری هم می‌توانند گاها منجر به رفع این مشکل شوند.

 

15- پر شدن حافظه گوشی تلفن همراه

شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که عکس، فیلم، برنامه و فایل بسیاری در گوشی خود ذخیره می کنید و حتی اگر به آنها نیازی نداشته باشید باز دلتان نمی آید آنها را پاک کنید! گاهی وقت ها آن عکس و فیلم و فایل ها آنقدر قدیمی شده اند که اصلا فراموش می کنید آنها را روی گوشی همراهتان دارید. برخی برنامه ها و نرم افزارهای غیر ضروری نیز بخش عظیمی از حافظه گوشی را اشغال می کنند که می تواند برای کاربردهای دیگر استفاده شود.

 

راه حل

برای رفع این مشکل نرم افزاری موبایل سعی کنید برنامه ها و فایل هایی که به آنها نیاز ندارید را پاک کنید. پاک کردن تماس ها و پیامک های قدیمی نیز به افزایش حافظه گوشی کمک می کند. یکی دیگر از راه حل های تمیز کردن حافظه، پاک کردن داده ها و حافظه پنهان برنامه ها است. برای حفظ برنامه ها و فایل های مهم بهتر است آنها را در گوگل درایو ذخیره کنید و یا اینکه یک کارت حافظه بخرید و از آن برای حفظ فایل های مهمتان استفاده کنید. به این روش شما هم فایل های خود را دارید و هم حافظه داخلی گوشی بیش از حد پر نمی شود که بخواهد مشکلاتی برای گوشی شما ایجاد کند.

 

16- همگام‌سازی خطا با گوگل

بسیاری از اوقات برای تهیه نسخه پشتیبان از لیست مخاطبین و یا موارد دیگر، گوشی اندرویدی‌تان را با سرور گوگل همگام یا Sync می‌کنید. خیلی از کاربرها به دلایل مختلف با مشکل همگام‌سازی مواجهند. اما چند راه‌حل‌ها برای این مشکل وجود دارد.

شما باید پسورد اکانتتان را بررسی کنید ببینید آیا اخیرا تغییر کرده یا خیر، سپس لازم است پسورد جدید را به روز کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، حالت هواپیما را به مدت ۳۰ ثانیه فعال و دوباره تلاش کنید. کار دیگری که می‌توانید بکنید اینست که اکانت گوگل را حذف و آن را دوباره اضافه کنید.

 

17- ریست کردن

اگر مشکلات شما با هیچ از این راهکارها برطرف نشد و یا اینکه نتوانستید از کسی کمک بگیرید می‌توانید گزینه آخر یعنی ریست (reset) را انتخاب کنید. برای این کار به مسیر settings/ Backup & reset رفته و بعد گزینه reset را انتخاب کنید.

 

18- کند شدن گوشی

به جرئت می‌توان گفت که معضل کند شدن شایع ترین مشکل رایج گوشی های موبایل است. فرقی نمی‌کند که از آیفون های اپل استفاده کنید یا از گوشی های اندرویدی، چون در هر حالت کند شدن به تدریج در دستگاه نمایان خواهد شد، اگرچه تجربه نشان داده این امر در گوشی های با سخت افزار ضعیف تر و عموما میان و پایین رده به مراتب زودتر و به شکل محسوس تری رخ می‌دهد. اما راه حل مقابله با این مشکل چیست؟

  اما اگر بخواهیم مهمترین و موثرترین راه حل های رفع این مشکل را به طور کوتاه بیان کنیم مواردی مثل خالی کردن حافظه گوشی با حذف اپلیکیشن ها یا انتقال عکس های گالری و پاک کردن فایل های اضافه، کاهش تعداد ویجت ها و شدت انیمیشن ها، کاهش تعداد برنامه ها و تسک های فعال در پس زمینه و فکتوری ریست از موثرترین راه حل های موجود خواهند بود. با این حال توصیه داریم برای رفع مشکل نام برده شده حتما مقاله‌ای که به آن اشاره داشتیم را مطالعه کنید. پس یکی از شایع ترین مشکلات گوشی های هوشمند مربوط به کند شدن تدریجی آن ها می‌شود. 

 

19- خرابی و مسدود شدن برنامه های موبایل

این مشکل بسیار اتفاق می افتد و بسیار آزاردهنده است ، اما حل آن چندان دشوار نیست. بروز این مشکل می تواند مربوط به اشکالات برنامه باشند یا شاید سیستم عامل شما بهترین یا جدیدترین آن برنامه را ندارد. برنامه هایی هستند که دائماً گزینه های جدید را اضافه می کنند و برخی از جزئیات را برای عملکرد بهتر بهبود می بخشند ، اما گاهی اوقات تلفن شما نمی تواند از آخرین نسخه پشتیبانی کند و آن برنامه دائماً خراب و مسدود می شود.

راه حل: اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که تلفن همراه خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره از برنامه استفاده کنید. همچنین می توانید به مدیریت برنامه بروید و برنامه را متوقف کنید ، گاهی اوقات تمیز کردن داده های حافظه پنهان نیز به رفع این مشکل کمک می کند. اگر مشکل رفع نشد ، برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. همانطور که قبلا ذکر شد ، گاهی اوقات برنامه دارای اشکالات زیادی است که باعث این مشکل می شود و با نصب آخرین نسخه آن مشکل رفع می شود.

 

 20- مشکل فریز شدن موبایل

این امر فریز شدن گوشی موبایل بخصوص در تلفن های قدیمی یا دستگاه هایی با فضای ذخیره سازی پر ، اتفاق می افتد. کاری که معمولاً که مشاهده این مشکل افراد انجام می دهند این است که تلفن های خود را مجدداً راه اندازی کنند یا آنها را خاموش و روشن کنند.

وقتی تلفن کار نمی کند ، معمولاً باتری تلفن را برمی داریم و همه چیز به حالت عادی برمی گردد. با این حال ، برخی از تلفن های مدرن این گزینه را ندارند زیرا باتری آنها را نمی توان جدا کرد. نگران نباشید ، ما به شما می گوییم چه کاری انجام دهید و چگونه آن را انجام دهید.

راه حل: بسته به تلفن شما ، مراحل زیر را برای راه اندازی مجدد باید دنبال کنید:

اپل (iOS8 یا بالاتر)

Volume Uponce  را کلیک کنید

یکبار Volume Down را کلیک کنید

کلید پاور را 15 ثانیه نگه دارید.

اپل (iOS 7 یا پایین تر)

کلید پاور + کلید کاهش صدا را همزمان به مدت 10 ثانیه یا تا زمانی که لوگوی Apple ظاهر شود فشار دهید.

سامسونگ

کلید پاور + کلید کاهش صدا را همزمان به مدت 15 ثانیه یا تا نمایش لوگوی سامسونگ فشار دهید.

سونی

کلید پاور + افزایش صدا را همزمان به مدت 10 ثانیه فشار دهید

هنگام لرزش تلفن ، کلید روشن را مانند حالت عادی فشار دهید تا تلفن همراه روشن شود.

نوکیا/HMD:

کلید پاور + افزایش صدا را همزمان به مدت 15 ثانیه یا تا نشان لوگوی Android فشار دهید.

 

21- روشن نشدن گوشی

از این مورد می توان به عنوان وحشتناک ترین اتفاقی که ممکن است برای گوشی شما اتفاق بیفتد، نام برد. در ابتدا حتما مطمئن شوید که باتری شما به دلیل تخلیه یا خراب شدن باتری یا سوئیچ دکمه برق معیوب نیست. اگر تلفن شما به سادگی بدون هیچ دلیل شناخته شده ای روشن نخواهد شد (اگرچه باید نشانه هایی را به شما ارائه می دهد که نادیده گرفته اید). اکنون برای اینکه گوشی خود را مجبور به روشن شدن کنید، بایستی کارهای زیر را انجام دهید.

برای همه آیفون ‌ها (توجه داشته باشید، آیفون ‌ها به ندرت دچار این مشکل خواهند شد مگر این که توییک‌های ناسازگار را روی آن نصب کنید). اگر آیفون وارد حلقه بوت شد یا گیر کرد، با فشار دادن همزمان دکمه هوم و پاور، یک ریست نرم روی آیفون را امتحان کنید. آیفون باید روشن شود. اگر این کار را انجام دادید ولی  گوشی شما روشن نشد، لطفاً سیستم عامل آیفون خود را از طریق iTunes در رایانه شخصی یا مک بازیابی کنید.

پ- در آیفون، هر مشکل دیگری که به غیر از روشن نشدن گوشی یا گیرکردن گوشی در لوگوی اپل متوجه می‌شوید، می‌تواند با راه‌اندازی مجدد، حذف برنامه باگی یا reset کردن دستگاه از طریق ettings>>general>>reset>>reset all settings اقدام کنید. شما همچنین می توانید برای برونسپاری تعمیر گوشی آیفون در کرج بر روی تصویر زیر یا لینک آن کلیک نمایید.

برای گوشی های اندروید؛ اگر به نظر می رسد دستگاه Android شما به طور معمول روشن و راه اندازی می شود، اما مشکلی رخ می دهد. فرض کنید ممکن است فرآیند راه اندازی با شکست مواجه شود، دستگاه فریز شود، یا بلافاصله راه اندازی مجدد یا خاموش شود، ممکن است مشکلی در نرم افزار دستگاه شما وجود داشته باشد.

 یک راه برای reset factory دستگاه اندرویدی شما در زمانی که به درستی راه اندازی نمی شود وجود دارد. توجه داشته باشید که با این کار محتویات دستگاه اندرویدی شما پاک می شود و آن را به حالت پیش فرض خود باز می گرداند. این روش فقط باید در بدترین حالت زمانی استفاده شود که دستگاه شما به دلیل از کار افتادن یا فریز شدن نرم افزار غیرقابل استفاده باشد. توجه داشته باشید که همه چیز هایی را که با سرویس ‌های آنلاین همگام‌ سازی نشده یا پشتیبان‌ گیری نشده است، از دست خواهید داد.

ث- ابتدا باید به حالت reset دستگاه خود دسترسی داشته باشید. دستگاه را به طور کامل خاموش کنید، سپس آن را با یکی از دکمه های ترکیبی زیر راه اندازی کنید:

دکمه افزایش صدا + دکمه کاهش صدا + پاور را نگه دارید.

دکمه افزایش صدا+ دکمه خانه+پاور

دکمه خانه + پاور

دکمه خانه + دوربین

این امر از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. اگر هیچ‌کدام از این ترکیبات دکمه ها کار نمی ‌کند، جستجوی Google را با نام دستگاه خود و نحوه reset دستگاه خود را جست و جو کنید تا کلید ترکیبی صحیح را برای دستگاه خود بیابید. دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را فشار دهید تا گزینه Recovery mode روی صفحه ظاهر شود. دکمه پاور را فشار دهید و دستگاه شما به حالت بازیابی راه اندازی مجدد می شود. پس از ورود به حالت بازیابی، مراحل کاملاً واضح هستند.

پارس ارتباط لوتوس

گوشی‌های موبایل دیگر به بخشی جدانشدنی از زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌اند. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های موبایل روز به روز ارتقا یافتند و به روز شدند. همچنین سازنده‌های موبایل همواره سعی می‌کنند با عرضه‌ی آپدیت‌های متعدد مشکلات محصولات خود را برطرف کنند. با اینکه این آپدیت‌ها همیشه نقش مثبتی در ارتقای گوشی‌های موبایل داشتند اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که بعید است هیچ آپدیتی بتواند آن‌ها را رفع کند و یا حداقل شاید سازندگان علاقه‌ای به برطرف کردن آن‌ها ندارند.

پارس ارتباط لوتوس اماده ارائه تمامی خدمات تعمیرات تخصصی موبایل در تمامی نقاط ایران و همچنین آموزش تعمیرات موبایل به صورت تخصصی و حرفه ای به علاقه مندان می باشد.

کاربران می توانند با آرامش خاطر گوشی موبایل خود را ، برای تعمیرات به دست متخصصین مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس  بسپارند . در حقیقت مهمترین هدف مهم این نمایندگی این می باشد که ، مشتریان  بتوانند با کمترین هزینه ممکن بهترین و با کیفیت ترین خدمات را از ما  دریافت کنند .

   پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید

حل مشکلات گوشی

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید