ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610

آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610 Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-03-07 11:39:12. در این مقاله به آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610 به صورت قدم به قدم می پردازیم. چنانچه نیاز به تعمیرات موبایل خود دارید می توانید از صفحه درخواست تعمیر گوشی فرم درخواست را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریند. در این مقاله به آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610 به صورت قدم به قدم می پردازیم. چنانچه نیاز به تعمیرات موبایل خود دارید می توانید از صفحه درخواست تعمیر گوشی فرم درخواست را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610
آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۳ دی ۱۴۰۱

در این مقاله به آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی g610 به صورت قدم به قدم می پردازیم. چنانچه نیاز به تعمیرات موبایل خود دارید می توانید از صفحه درخواست تعمیر گوشی فرم درخواست را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریند.

باز کردن گوشی هواوی g610 درزبندهای محافظ گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را خراب خواهد کرد. اگر بعد از باز کردن گوشی، درزبندهای چسبی آن تعویض نشود، عملکرد گوشی تان مثل قبل کار خواهد کرد اما این ویژگی محافظت را از دست خواهد داد. قبل از انجام عملیات باز کردن و جداسازی قطعات گوشی، شارژ باتری باید زیر 25 درصد باشد. اگر باتری ورم کرده باشد، نباید به هیچ وجه به گوشی حرارت داده شود. باتری های متورم در صورت داغ شدن بسیار خطرناک می شوند، ممکن است منفجر شود و آتش سوزی صورت گیرد.

نکته: این دستورالعمل راهنما تنها برای تعویض تاچ و ال سی دی موبایل است و کاری به فریم اصلی و مادربورد ندارد این دو قطعه دست نخورده باقی می مانند. با این حال، برخی از صفحات نمایش تعویضی برای این گوشی از قبل روی شاسی جدید نصب شده اند که دستورالعمل بسیار متفاوتی را می طلبد که از حوصله این مقاله آموزشی خارج است. قبل از اینکه این مقاله را بخوانید، به نوع نمایشگر جدیدی که قرار است تعویض کنید دقت کنید.هنگام نصب و بستن دوباره گوشی، چسب کافی برای چسباندن و درزبندی گوشی داشته باشید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

دیجیتایزر یا همان تاچ گوشی چیست؟

دیجیتایزر یا همان به اصطلاح عامیانه تاچ، قطعه ای در زیر گلس محافظ صفحه نمایش قرار دارد که لایه ای حساس به فشار است که وظیفه تعیین محل هایی را دارد که توسط کاربر لمس می گردد. بدیهی است که اگر دیجیتایزر یا همان تاچ گوشی از مجموعه صفحه نمایش موبایل حذف گردد دیگر با لمس صفحه نمایش هیچ اتفاقی رخ نمیدهد و در نتیجه شاهد اجرای هیچگونه عملی نخواهید بود چون دیجیتایزر که وسیله تشخیص محل لمس است از کار افتاده که این قطعه به وسیله ی یک کابل اختصاصی به مادربرد اصلی گوشی به طور مستقل متصل شده است.

 

broken-screen-2

 

تعویض گلس ال سی دی هواوی

لایه اصلی ال سی دی موبایل گلس است. گلس یک شیشه یک لایه شیشه ای مقاوم در برابر خط و خش است که برای محافظت از صفحه روی آن چسبانده شده است. توجه داشته باشید که تعویض گلس ال سی دی موبایل با شیشه ای که جداگانه خریداری می کنید و روی صفحه نصب می کنید متفاوت است. اگر تلفن شما ضربه خورده باشد ، صفحه نمایش خراب می شود و لمس کار می کند ، به این معنی که گلس شکسته و خود ال سی دی سالم است. در این حالت با تعویض گلس شکسته موبایل مشکل برطرف شده و نیازی به تعویض ال سی دی نیست. البته لازم به ذکر است که شگستن گلس خیلی احتمال کمی دارد و بیشتر خود ال سی دی آسیب می بیند.

 

علت های کار نکردن تاچ گوشی هواوی

باید بدانید که دلیل و علت اصلی کار نکردن تاچ گوشی نرم افزاری نمی باشد و بیشتر دلیل سخت افزاری دارد. و اصلی ترین علت آن در اثر آبخوردگی،رطوبت وضد عفونی گوشی می باشد. افتادن گوشی از دست و ضربه خوردن آن هم یکی از دیگر دلایلی می باشد که می توانید برای کار نکردن تاچ گوشی نام برد.

بطور خلاصه و به ترتیب اهمیت می توان علل کار نکردن وهنگ کردن تاچ گوشی را بصورت زیر نام برد:

1-رسیدن رطوبت،ضدعفونی کردن،آبخوردگی

2-وارد شدن ضربه به گوشی

3-استفاده از تاچ وال سی دی غیر اصلی

4-مشکلات نرم افزاری ، ویروسی شدن گوشی ، بالا رفتن حجم گوشی، نصب بد افزار ها وبرنامه های مخرب

5-باز شدن گوشی توسط افراد غیرمتخصص و پاره شدن فلت تاچ

 

شایع‌ترین دلایل خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی هواوی

مسلماً برای تشخیص زمان تعویض تاچ ال سی دی گوشی هواوی می‌بایست پر تکرارترین مشکلات شایع آن را بدایند تا با تشخیص درست به موقع ال سی دی را تعویض کنید. از جمله عواملی که منجر به تعویض تاچ ال سی دی هواوی می‌شود، عبارت است از:

  • صفحه تاچ ال سی دی گوشی هواوی ممکن است بر اثر افتادن بر روی زمین یا برخورد با اجسام تیز بشکند، در این صورت برای ممانعت از آسیب رسیدن به دیگر اجزای موبایل می‌بایست تاچ ال سی دی آن عوض شود.
  • اگر صفحه‌ی ال سی دی با تاخیر عمل کند، نشانه‌ی بروز مشکل در ال سی دی خواهد بود.
  • اگر تاچ ال سی دی گوشی هوآوی روشن نشود، به هر علتی که باشد می‌بایست آن را عوض کنید. این اتفاق ممکن است بر اثر عوامل متعددی مثل مشکل در قطعات یا برد نیز رخ دهد.
  • اگر هاله یا خطوط رنگی روی تاچ ال سی دی گوشی هواوی مشاهده شود، می‌بایست حتماً آن را تعمیر کنید.
  • چنانچه تاچ ال سی دی گوشی هوآوی دستورات لمسی شما را دیرتر اجرا کند و تاخیر آن خیلی زیاد باشد، نشانه‌ی بروز مشکل در تاچ ال سی دی خواهد بود.
  • بنابراین اگر یکی از موارد فوق برای تاچ ال سی دی شما اتفاق بیفتد، می‌بایست یک تاچ ال سی دی گوشی هوآوی جدید خریداری و سپس آن را تعویض کنید.

 

آموزش تعویض تاچ یا دیجیتایزر هواوی G610 در چند گام ساده

مرحله 1: خاموش کردن گوشی

گوشی هوآوی Ascend G610 تعمیری را خاموش کنید.

نکته: باتری های لیتیوم یونی گوشی های موبایل در برابر فشار و ضربه حساسیت بالایی دارند و ممکن است در حین تعمیر تحت فشارهای ناخواسته‌ای قرار گیرند. در این شرایط هرچه شارژ باتری بیشتر باشد، حساسیت و ریسک بروز حوادثی مثل آتش گرفتن و انفجار آن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از شروع پروسه تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی حتما شارژ باتری گوشی را کاملا خالی کرده یا به کمتر از 25 درصد برسانید.

 

خاموش کردن گوشی

 

مرحله 2: جداسازی درب پشت

(در صورت نیاز): اگر روی شیشه ال سی دی یا همان دیجیتایزر اسند جی 610 تعمیری شکستگی یا ترک وجود دارد، با چند لایه چسب نواری پهن روی آن را بپوشانید.

نوک اسپاتول یا ناخن خود را در مجرای مابین درب پشت و بدنه اصلی گوشی فرو برده و درب پشت آن را از بدنه جدا کنید.

درب پشت را در گوشه امنی قرار داده و پروسه تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی را روی مابقی بدنه آن دنبال نمایید.

 

-2-1

 

مرحله 3: جداسازی باتری

نوک اسپاتول سر صاف را از لبه زیرین به زیر باتری Ascend G610 تعمیری فرو برده و خیلی آرام لبه زیرین باتری را به سمت بالا هدایت کنید تا از جایگاهش بلند شود.

لبه زیرین باتری را با دست گرفته و به سمت عقب بکشید تا کاملا از قاب گوشی جدا شود.

باتری را در گوشه امنی قرار داده و پروسه تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی را روی مابقی بدن آن دنبال کنید.

 

 3-48

 

مرحله 4: باز کردن پیچ های نگهدارنده درپوش روی برد

نه پیچ نگهدارنده درپوش روی مادربرد Ascend G610 تعمیری را باز کنید.

نکته: روی برد اسند جی 610 تعمیری با یک درپوش پلاستیکی کم ضخامت پوشانده شده است. در این مرحله لازم است که پیچ های نگهدارنده این برد را باز کنید و در مرحله بعد هم آن را از روی مادربرد گوشی جدا نمایید.

نکته: به هیچ عنوان در حین باز کردن پیچ های نگهدارنده درپوش روی برد نیروی زیادی به آن ها اعمال نکنید، چون ممکن است به درپوش روی برد آسیب برسانید.

 

مرحله 5: جداسازی درپوش روی برد

نوک پیک یا هر ابزار مناسب دیگری را به آرامی از لبه قاب Ascend G610 تعمیری به داخل شکاف مابین درپوش روی برد و بدنه گوشی فرو ببرید و خیلی آرام لبه درپوش روی برد را از روی آن بلند کنید.

لبه بلند شده درپوش را با انگشت نگه دارید و پیک را در لبه های درپوش حرکت دهید تا کاملا تمام بخش های درپوش روی برد آزاد شوند و بتوانید درپوش مذکور را کاملا از روی قاب Ascend G610 تعمیری جدا کنید.

درپوش روی مادربرد گوشی را در مکان امنی قرار دهید و پروسه تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی را روی مابقی بدنه آن دنبال کنید.

نکته: بعد از تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی و زمانی که در حال بستن پیچ های نگهدارنده درپوش روی برد هستید، به هیچ وجه نیروی فشاری زیادی به آن ها وارد نکنید، چون این نیرو می‌تواند مستقیما به مادربرد منتقل شده و به آن آسیب برساند.

 

مرحله 6: آزاد کردن کانکتور تاج (دیجیتایزر)

نوک اسپاتول سر صاف یا قاب باز کن پلاستیکی را زیر کانکتور تاچ (دیجیتایزر) گوشی Ascend G610 تعمیری قرار داده و خیلی آرام آن را از روی سوکتش آزاد کنید.

 

مرحله 7: شل کردن تاچ (دیجیتایزر)

با سشوار یا آی‌اوپنر به هر چهار لبه شیشه روی ال سی دی Ascend G610 تعمیری گرمای نسبتا ملایمی اعمال کنید. اگر از سشوار استفاده کردید به هر یک از لبه های شیشه روی ال سی دی 30 الی 60 ثانیه گرما اعمال کنید.

نوک یک پیک یا ابزار باریک و نوک تیز دیگر را از لبه فوقانی قاب Ascend G610 تعمیری به شکاف مابین شیشه روی ال سی دی (تاچ) و فریم پشت آن فرو ببرید.

خیلی آرام نوک پیک را در زیر تاچ Ascend G610 حرکت دهید و آن را از لبه فوقانی قاب گوشی به لبه های سمت راست، زیرین و چپ هدایت کنید تا تاچ یا شیشه روی ال سی دی اسند جی 610 تعمیری کاملا از روی فریم آن آزاد شود.

 

مرحله 8: تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی

لبه فوقانی تاچ یا همان شیشه روی ال سی دی گوشی را با دست گرفته و به سمت عقب بکشید تا تاچ Ascend G610 کاملا از روی فریم پشت ال سی دی گوشی جدا شود.

می‌توانید تعویض تاچ Ascend G610 هوآوی را انجام دهید. فراموش نکنید که در این روش فقط تاچ (دیجیتایزر) یا همان شیشه روی ال سی دی گوشی که مبدل فشارهای فیزیکی دست به پالس های دیجیتال است تعویض می‌شود و ال سی دی گوشی تعویض نخواهد شد.

به منظور بستن گوشی لازم است تمام مراحل نام برده شده را به ترتیب از انتها با ابتدا طی کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل تعمیر موبایل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیر شرکت موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

ال سی دی موبایل هواوی

ال سی دی یا نور پس زمینه مهمترین قسمت صفحه است که تحت لمس قرار می گیرد. به طور کلی ، ال سی دی تلفن های هوشمند به دو قسمت مشترک ، صفحه نمایش کریستال مایع و نور پس زمینه تقسیم می شود. لایه شیشه ای محتویات صفحه را پخش می کند و در بیشتر مدل ها به لمس متصل می شود. خرابی صفحه نمایش معمولاً چیزی است که قابل تعمیر نیست. با این حال ، بسته به شدت و نوع آسیب ، تعمیرکار متخصص تصمیم می گیرد تعویض ال سی دی موبایل هواوی نیاز به تعویض دارد یا خیر و بهترین راه حل را انتخاب و اجرا می کند.

 

نور پس زمینه

یکی دیگر از اجزای ال سی دی لایه ای است که از چندین چراغ تشکیل شده است. این لایه درست زیرال سی دی گوشی قرار دارد و هیچ رابطی بین ال سی دی و این لایه وجود ندارد. به همین دلیل ، در بیشتر موارد آسیب و صدمه به ال سی دی ، نور پس زمینه نیز آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

 

فریم ال سی دی

در نهایت ، تمام اجزای ال سی دی موبایل قاب شده است. قاب ال سی دی در واقع یک قاب نگهدارنده است که روی آن مجموعه ای از شیشه ، تاچ ، ال سی دی و نور پس زمینه فشار داده شده است.

 

چگونگی تعویض تاچ ال سی دی موبایل هواوی

اگر صدمه به ال سی دی موبایل هواوی ناشی از چیزی باشد که باعث آسیب جدی به این قسمت شده است ، دیگر امکان تعویض تاچ هواوی آن وجود ندارد و ال سی دی باید تعویض شود. هنگام تعویض ال سی دی موبایل هوآوی ، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید ، استفاده از قطعه اصلی به جای ال سی دی آسییب دیده است.

با توجه به قیمت بالایی که این امر به کاربر منتقل می کند ، اگر ال سی دی تعویض شده اصلی نباشد و کیفیت لازم را نداشته باشد ، آسیب جدی به دستگاه وارد می شود. اما نگران نباشید، نمایندگی تعمیرات موبایل هواوی دارای مجموعه ای از ال سی دی های اصلی است که برای جایگزینی این قطعه استفاده می شود.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید