ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تعویض ال سی دی موبایل هواوی

تعویض ال سی دی موبایل هواوی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-12 16:41:12. خلاصه‌ای درباره برند هواوی و دلایل شکستن ال سی دی آن. در این مطلب راه های شناخت ال سی دی اورجینال را از کپی توضیح داده ایم. و همچنین چند نکته درباره محافظت از ال سی دی را ارائه د اده ایم. خلاصه‌ای درباره برند هواوی و دلایل شکستن ال سی دی آن. در این مطلب راه های شناخت ال سی دی اورجینال را از کپی توضیح داده ایم. و همچنین چند نکته درباره محافظت از ال سی دی را ارائه د اده ایم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تعویض ال سی دی موبایل هواوی
تعویض ال سی دی موبایل هواوی
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

آیا گوشی هوآوی شما با مشکل شکستن ال‌سی‌دی مواجه شده است؟ آیا شما نیز به دنبال راهی برای تعویض ال سی دی گوشی هواوی خود هستید؟ توصیه می کنیم جهت تعویض ال سی دی گوشی هواوی یک تکنسین خبره را پیدا کنید چرا که اینکار بسیار حساس است. در این مقاله  از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا تمام جزئیات تعویض ال‌سی‌‌دی گوشی هوآوی، قیمت تعویض ال سی دی گوشی هواوی، قیمت تاچ هواوی و ... را برای شما بازگو کنیم.

 

HUAWEIکیست؟

Huawei یکی از ارائه ‌دهندگان برتر دستگاه‌های هوشمند و زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در سطح جهان است. ما با ارائۀ راهکارهایی یکپارچه در چهار حوزۀ کلیدی – شبکه‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات، دستگاه‌های هوشمند، و خدمات ابر – خود را متعهد می‌دانیم که محصولات دیجیتال را به تمامی افراد، خانه‌ها، و سازمان‌ها ارائه کنیم تا جهانمان مکانی هوشمند و بهره‌مند از ارتباط کامل باشد.

 

HUAWEIکیست؟

 

شکستن ال سی دی موبایل هوآوی

هوآوی از آن دسته برندهای چینی است که توانسته پا به پای برندهای بزرگ تولید کننده موبایل پیشروی داشته و خود را به عنوان یکی از برترین شرکت ها در این حوزه به همه بقبولاند. به همین جهت کاربران زیادی هم اکنون از اسمارتفون های این برند استفاده می‌کنند و طبیعتا وقتی تعداد کاربران گوشی افزایش یابد، آمار و درخواست های تعمیر آن هم افزایش می‌یابد. یکی از رایج ترین اتفاق های ناگواری که در گوشی های هوآوی شاهد رخ دادن آن هستیم مربوط به شکستن ال سی دی موبایل هوآوی می‌شود. شکستن صفحه نمایش می‌تواند منجر به تعویض ال سی دی گوشی هوآوی شود.

شکستن ال سی دی موبایل عموما به دلیل سهل انگاری کاربران در حین استفاده از آن رخ می‌دهد. به عنوان مثال افتادن گوشی از دست کاربر شایع ترین عامل وقوع این مشکل است. یا ایجاد فشار و نیروی زیاد روی صفحه گوشی می‌تواند منجر به شکستن LCD آن شود. در نظر داشته باشید که هرگونه شکستگی و ترکی که روی صفحه موبایل به وجود می‌آید، قطعا نمی‌تواند بر این معنا باشد که خود ال سی دی موبایل شکسته است و در خیلی از مواقع این شکستگی می‌تواند سطحی بوده و با تعویض گلس ال سی دی موبایل برطرف شود که در ادامه بیشتر در رابطه با جزئیات آن صحبت می‌کنیم.

 

تاچ ال سی دی گوشی هوآوی

در این مقاله تصمیم داریم در مورد تاچ ال سی دی گوشی هوآوی نکاتی را در اختیارتان قرار دهیم. همان طور که می دانید با پیشرفته تر و مجهز تر شدن موبایل های هوشمند در ظاهر آن ها نیز تغییراتی به وجود می آید و ظاهر آن ها زیباتر می شود و به نسبت بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. در گذشته های نه چندان دور گوشی های نوکیا یا حتی موبایل های قدیمی تری وجود داشتند که صفحه نمایش آن ها به راحتی و با چند ضربه کوچک آسیب نمی دید و گوشی ها از زمانی که خریداری می شد تا سال ها به خوبی پاسخگوی نیاز های کاربر بود اما امروزه گوشی ها با کوچک ترین آسیب بلا استفاده می شوند و یا اگر هم قابل استفاده باشند به قدری تعمیرات آن هزینه بر می باشد که خرید یک گوشی جدید برای کاربران به صرفه تر باشد.

در بحث تاچ و ال سی دی های موبایل های هوآوی قطعاتی هستند از کشور چین وارد می شوند و چند نوع دارند که نوع رایج آن نوع بازاری آن است که اکثریت های کپی و کپی می باشند اما به این نکته توجه داشته باشید که در هر مرکزی که اقدام به تعمیر می کنید و قطعه اورجینال را انتخاب می کنید دقت کنید که حتما باید نسبت به خدماتی که به شما ارائه می کنند گارانتی دریافت کنید. تعداد کمی از گوشی ها هستند که هنگام آسیب صفحه نمایش این قابلیت را دارند که تنها شیشه رویشان تعویض شود اما در اکثریت برند ها تاچ ال سی دی با هم تعویض می شود.

 

آیا تعویض ال سی دی گوشی هواوی کار دشواری است؟

 یکی از شایع ترین تعمیرات موبایل هواوی تعویض تاچ ال سی دی گوشی هوآوی میباشد. که البته پروسه خیلی پیچیده و دشواری را به همراه ندارد. تعویض تاچ ال سی دی هوآوی چیزی در حدود 30 الی 60 دقیقه برای افراد تعمیر کار زمان خواهد برد. پس حتما کار تعویض تاچ و ال سی دی هواوی را دست یک متخصص حرفه ای و باتجربه بسپارید.

 

چند نکته پس از تعویض ال سی دی گوشی هواوی و تحویل گرفتن گوشی:

  • عملکرد لمسی (تاچ) تمام قسمت‌‌های صفحه‌نمایش گوشی‌تان را حتما چک کنید.
  • یک تصویر تمام مشکی را در گوشی خود به نمایش بگذارید و دقت کنید تمام صفحه‌نمایش یک‌دست مشکی باشد تا اگر پیکسلی سوختگی باشد، متوجه شوید و از تعمیرکننده درخواست تعویض مجدد کنید.
  • گوشی‌تان را در حالت روشن به دست بگیرید و به جهت افقی (چپ و راست) بچرخانید تا بدین وسیله بتوانید زاویه دید آن را بسنجید.

 

از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی؟

دلایل متعددی برای فهمیدن این موضوع که تاچ شکسته یا ال سی دی وجود دارد، که میتوان به این دو حالت اشاره کرد.

1- ال‌سی‌دی شکسته اما تاچ سالم: این حالت را می‌توان خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در نظر گرفت. چون اگر فقط لایه روی ال‌سی‌دی گوشی هوآوی شما شکسته باشد و تاچ دستورات کاربر را به صورت لمسی و به درستی اجرا کند هزینه کمتری برای شما در برخواهد داشت.

2- ال‌سی‌دی و تاچ شکسته: در صورتی که غیر از ال‌سی‌دی شکسته گوشی، تاچ‌اسکرین نیز آسیب دیده باشد،‌ ، چاره ای جز تعویض کامل تاچ و ال‌سی‌دی گوشی هوآوی شما نیست. 

 

گلس گوشی چیست؟

 گلس عضوی متصل به نمایشگر گوشی که می‌توان آن را به عنوان محافظ صفحه نمایش، نیز نام برد. این قسمت بسیار شکننده است و در مقابل حوادث آسیب پذیر میباشد. بهترین راهکار برای محافظت از نمایشگر گوشی خرید گلس موبایل است تا ناخواسته مجبور به تعویض گلس شکسته گوشی موبایل خود نشوید.

 

گلس گوشی چیست؟

 

صفحه نمایش اورجینال و غیر اورجینال

اگر قرار باشد صفحه نمایش یا همان تاچ ال دی موبایل هوآوی خود را تعویض کنید، احتمالا با یک حق انتخاب خاص رو به رو خواهید شد و تعمیرکار از شما می‌خواهد که مابین تشخیص نوع صفحه نمایش گوشی اورجینال و غیر اورجینال یک نمونه را انتخاب کنید. اما منظور از این دو نوع صفحه نمایش چیست و اصلا ال سی دی اورجینال با نمونه کپی یا غیر اورجینال چه تفاوتی دارد؟ برای درک تفاوت های مابین این دو کافیست مشخصات هر یک از آن ها را مرور کنیم:

ال سی دی اورجینال:

پنل ال سی دی اورجینال یا OEM در واقع مستقیما توسط شرکت سازنده گوشی و به عنوان قطعات یدکی تولید شده و بهترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کند. زمانی که یک ال سی دی اورجینال در گوشی شما نصب شود، از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با ال سی دی فابریک گوشی نخواهد داشت و بهترین وضعیت را به وجود می‌آورد. مشکل پنل های LCD اورجینال این است که اغلب قیمت های بالایی دارند و حیلی از کاربران توان یا تمایل پرداخت هزینه گزاف برای خرید این نوع پنل های LCD را نخواهند داشت.

ال سی دی کپی یا غیراورجینال:

ال سی دی های کپی یا غیر اورجینال ممکن است با نام های دیگری مثل گرید A، گرید A+، های کپی و غیره هم از سمت فروشنده یا تعمیرکاران معرفی شوند. این نوع پنل های LCD در مقایسه با نسخه اورجینال کیفیت پایین تری دارند و توسط شرکت های واسط تولید می‌شوند اما از سمت مقابل قیمت پایین تری را هم ارائه می‌کنند. بنابراین خیلی از کاربران از این نوع پنل ها در گوشی استفاده خواهند کرد.

 

صفحه نمایش اورجینال و غیر اورجینال

بنابراین یکی از مهمترین مواردی که باید در تعویض ال سی دی گوشی هوآوی به آن توجه داشته باشید مربوط به اورجینال یا غیراورجینال بودن پنل جدیدی می‌شود که قرار است روی موبایل شما نصب گردد. اگر به کیفیت اهمیت می‌دهید که دوست دارید پنل صفحه نمایش جدید گوشی شما هم مثل پنل اصلی کیفیت عالی داشته باشد، حتما از ال سی دی اورجینال استفاده کنید اما اگر کیفیت پنل خیلی برایتان در اولویت نیست و بیشتر می‌خواهید هزینه تعمیر را کاهش دهید، می‌توانید از پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحا کپی هم کمک بگیرید.

 

دیجیتایزر یا تاچ موبایل

یکی از مهمترین قسمتهای تلفن هوشمند درست زیر شیشه ساخته شده است و به عنوان لمس یا دیجیتایزر شناخته می شود. تاچ یک لایه شفاف ، حساس به لمس و فشار است که ضمن شناسایی محل دقیق لمس ، اطلاعات را به پردازنده منتقل می کند. سپس پردازنده یک فرمان اجرایی برای اجرای دستور کاربر صادر می کند. همچنین یک کابل ارتباطی بین قسمت بالایی و مادربرد وجود دارد که در صورت آسیب دیدگی یا بریدگی لمسی از کار می افتد. اگر دست زدن به تلفن شما کار نمی کند ، ابتدا باید تنظیمات را بررسی کنید. گاهی اوقات مشکل با تعمیر نرم افزار حل می شود. اما به دلیل ارتباط بین تاچ و ال سی دی ، برای تعویض تاچ، تعویض ال سی دی موبایل هوآوی ضروری است.

 

مهم ترین موارد مراقبت از گوشی، به ویژه تاچ و ال سی دی گوشی هوآوی

 حتما سعی کنید برای اینکه مجبور به تعویض ال سی دی گوشی هو آوی خود نشوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1) به قاب گوشی فکر کنید و چندان حساسیتی به ظاهرآن نداشت باشید.

2) صفحه محافظ گلس استفاده کنید. سعی کنید، با کیفیت ترین آنها رو پیدا کنید ومراقب باشید که هیچوقت روی گوشی خود گلس شکسته نبینید.

3) تا آنجا که می تونید از بردن گوشی به سرویس های بهداشتی و یا حمام جلوگیری نمایید. زیرا احتمال شکستگی و یا آب خوردگی گوشی ها در این مکان ها بسیار بالاتر میرد.

 

سوختن ال سی دی گوشی Huawei

اما همیشه شکستن صفحه نمایش موبایل سبب نمی‌شود که کاربران برای تعویض LCD به مراکز تعمیرات تخصصی گوشی مراجعه کنند. در برخی مواقع ممکن است صفحه نمایش گوشی بسوزد و اصلا روشن نشود! در اینگونه مواقع هم اگر تعمیرکار بعد از بررسی های لازم مطمئن شو که مشکل از سمت پنل تاچ و LCD است، تعویض ال سی دی گوشی هوآوی باید در دستور کار قرار گیرد. اما چه عوامل و دلایلی می‌توانند منجر به سوختن ال سی دی گوشی Huawei شوند؟ یکی از اصلی ترین این دلایل همان ضربه و فشار است! اگر شدت ضربه و فشار وارد شده به صفحه موبایل زیاد باشد، می‌تواند ال سی دی را کاملا از کار انداخته و سیاه کند که در این حالت اصطلاحا می‌گوییم LCD آن گوشی سوخته است.

در خیلی از مواقع هم ممکن است آب خوردگی و تماس گوشی با مایعات منجر به بروز مشکلاتی مثل سوختن ال سی دی شود. اگر گوشی شما بنا به هر دلیل با آب در تماس مستقیم قرار گرفت، حتما سعی کنید هرچه سریعتر آن را از آب خارج کرده و پس از تمیز کردن بدنه اصلی دستگاه، آن را برای 24 ساعت در کیسه برنج بگذارید. انجام این کار شانس تعمیر و نجات گوشی آب خورده را به حداکثر می‌رساند.

 

کلام آخر :

 درنظر داشته باشید بهترین کار بعد از ترک خوردن ویا شکستگی ال سی دی گوشی هواوی تعویض تاچ و ال سی دی موبایل  هواوی ودیگر برند ها میباشد تا شما بتوانید با خیال راحت ومثل قبل از گوشی خود استفاده نمایید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید