ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

حل مشکل لمس خود به خود صفحه نمایش گوشی یا همان گاست تاچ

لمس خودکار صفحه نمایش Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-08 11:55:18. در این مقاله درباره دلایل لمس خودکار صفحه نمایش صحبت می‌کنیم. و راه حل برطرف کردن مشکل رابرای کاربران بیان می‌کنیم. در این مقاله درباره دلایل لمس خودکار صفحه نمایش صحبت می‌کنیم. و راه حل برطرف کردن مشکل رابرای کاربران بیان می‌کنیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
لمس خودکار صفحه نمایش
لمس خودکار صفحه نمایش
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

اگر تابه حال عبارت گاست تاچ را نشنیده اید تعجب نکنید. شاید تاکنون با این مشکل دست و پنجه هم نرم کرده باشید اما اسم آن برایتان نا آشنا باشد. گاست تاچ یا گوست تاچ به معنای لمس خودکار تاچ گوشی موبایل است.

این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که مقداری آب روی صفحه نمایش ریخته شود. در اصل عملکرد گوشی موبایل و صفحه نمایش، تاحدی کاملا طبیعی است. زیرا همان فشار کم که توسط آب به صفحه نمایش وارد می شود، مانند حرکت انگشت روی صفحه نمایش است.

اما در مواقعی بدون اینکه چیزی روی گوشی موبایل وجود داشته باشد، صفحه نمایش به صورت خودکار کار می کند. انگار که یک فرد نامرئی در حال کار کردن با گوشی موبایل است. البته بدون اینکه شما به  صفحه نمایش خود دست بزنید،به این اتفاق گاست تاچ یا همان تاچ خودکار گوشی می گویند. برای حل این مشکل تا انتها این مقاله از تعمیرات موبایل با ما باشید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

گوست تاچ چیست ؟

Ghost touch یک مشکل مربوط به لمس دستگاه شما است. این مشکلی است که در آن دستگاه بدون رضایت کاربر به خود ضربه می زند. ممکن است به دلیل مشکلات پنل لمسی دستگاه یا سایر موارد مانند آسیب  محافظ صفحه، اتصال شل و غیره ایجاد شود. اگر دستگاه شما لمس های تصادفی را بدون حتی لمس دریافت می کند، این مشکل به عنوان لمس شبح شناخته می شود.

 

مشکل Ghost Touch چیست؟

چرا گوشی خود به خود کار میکنه اگر تلفن هوشمند اندرویدی شما شروع به پاسخگویی به ضربه ها و لمس های تصادفی انجام می دهد ، آن را به عنوان لمس شبح شناخته می شود. این نام از این واقعیت ناشی می شود که تلفن در حال انجام برخی اقدامات است بدون اینکه کسی آن را لمس کند و به نظر می رسد که یک شبح از تلفن شما استفاده می کند. لمس شبح می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر قسمت خاصی از صفحه نمایش وجود داشته باشد که کاملاً لمس آن واکنش نشان نمی دهد ، در این صورت مورد Ghost Touch نیز وجود دارد. ماهیت دقیق و پاسخ به لمس شبح از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است.

یکی دیگر از موارد بسیار متداول Ghost touch این است که صفحه نمایش تلفن شما به طور خودکار در جیب شما باز می شود و شروع به ضربه زدن و لمس تصادفی می کند. این ممکن است منجر به باز کردن برنامه ها یا حتی شماره گیری یک شماره و برقراری تماس شود. لمس شبح نیز زمانی اتفاق می افتد که روشنایی را به حداکثر ظرفیت در زمانی که بیرون هستید افزایش دهید. استفاده از دستگاه هنگام شارژ می تواند باعث لمس شبح شود. بعضی از بخشها ممکن است پاسخ ندهند در حالی که دیگران شروع به پاسخ دادن به ضربه و لمس ساخته شده توسط شما نمی کنند.

 

دلایل لمس خودکار صفحه نمایش

لمس خود به خود صفحه گوشی به دلیل گرد و غبار

گرد و غبارهای روی صفحه نمایش می تواند دلیل لمس خود به خود گوشی باشد.اگر گوشی موبایل شما دارای گلس صفحه نمایش است، باید این احتمال را در نظر بگیرید که شاید گرد و غبار و یا هوا زیر گلس مانده باشد. ممکن است گرد و غبارهای زیر گلس به وضوح پیدا نباشد اما به هر حال حساسیت صفحه نمایش برخی از موبایل های هوشمند به قدری بالاست که کمی گرد و غبار زیر گلس می تواند این مشکل را ایجاد کند.پیشنهاد می کنیم در اولین قدم مطمئن شوید که آیا این مشکل مربوط به گوشیتان است یا گلس. می توانید گلس را به آرامی جدا کنید و با دستمال نرم، صفحه نمایش را تمیز کنید. در صورتی که مشکل حل نشد راهکار بعدی را امتحان کنید.

 

لمس خود به خود صفحه گوشی به دلیل گرد و غبار

 

بیشتر بخوانید: نشانه سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

 

اگر گوشی موبایلتان قبلا تعمیر شده، باید یکبار دیگر تعمیر شود

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن مشکل گوست تاچ گوشی های هوشمند می شود، قرار دادن اشتباه صفحه نمایش موبایل در شاسی و جایگاه است. در چنین شرایطی باید صفحه نمایش گوشی باز شود و از کانکتورهای دیتا جدا شود.

سپس اتصال میان آن ها را برقرار کرده و صفحه نمایش را به شیوه درست در جایگاه خود قرار دهید.از آنجایی که این کار نیاز به ظرافت و تخصص دارد توصیه می کنیم اگر توانایی انجام آن را دارید دست به کار شوید در غیر این صورت در همان مراحل ابتدایی کار ممکن است خسارات جدید به گوشی موبایل خود وارد کنید. در صورتی که خودتان مهارتی در انجام این کار ندارید می توانید این مشکل را با یک تعمیرکار حرفه ای در میان بگذارید و از او بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد.

 

مسائل نرم افزاری

چرا گوشی خود به خود کار میکنه گاهی اوقات نرم افزار در رفتار غیرمنتظره اختلال ایجاد می کند. به روز رسانی نرم افزار سیستم معمولاً باعث لمس غیرمنتظره نمی شود. با این حال، می تواند چنین مسائلی را ایجاد کند. اگر به صورت دستی دستگاه خود را بدون بررسی سازگاری آن به روز کنید، این مشکلات را دارید.

اگر پردازش به‌روزرسانی دستگاه شما قطع شد. همچنین می تواند تأثیر عملکرد لمسی را داشته باشد که به لمس ارواح کمک می کند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معیوب ممکن است باعث یخ زدن صفحه یا پاسخ نامناسب شود. انجماد دستگاه گاهی اوقات باعث لمس تصادفی می شود.

اگر دستگاه شما روت شده است و با پنل لمسی مشکل دارد، ممکن است خطا به دلیل روت کردن دستگاه باشد یا نرم افزاری که بعداً نصب کرده اید ممکن است باگ یا مشکلاتی داشته باشد.

 

به روز رسانی اپلیکیشن ها می تواند راه حل مشکل گوست تاچ گوشی باشد

بسیاری از صاحبان گوشی های موتو جی 4 پلاس و وان پلاس وان مشکل گوست تاچ گوشی را با به آپدیت برنامه های گوشی حل کرده اند.البته نمی توان به صورت قطعی در مورد این موضوع نظر داد اما با توجه به اینکه این تجربه توسط بسیاری از دارندگان این گوشی بیان شده است، منطقی است که قبل از سپردن گوشی موبایل به دست تعمیرکار یکبار این راه حل را امتحان کنید. حتی در صورتی که گوشی موبایلتان مدل دیگریست.

 

حل مشکل گوست تاچ

اجازه دهید مراحل رفع مشکل را با ساده‌ترین راهکار ممکن آغاز کنیم. اگر کمی خوش‌شانس باشید، احتمالا مشکل لمس ناگهانی و خود به خودی صفحه‌نمایش در گوشی شما از وجود آلودگی یا ذرات ریز گردوغبار در زیر محافظ صفحه‌نمایش سرچشمه می‌گیرد. در این صورت، راه‌ حلِ جدا کردن محافظ صفحه‌نمایش، تمیز کردن سطح زیر آن و نصب مجدد را پیشنهاد می‌کنیم. این در حالی است که اگر مشکل شما جدی‌تر باشد، طبیعتا راهکارهای متفاوتی هم در پیش رو خواهید داشت.

 

Factory Reset

چرا گوشی خود به خود کار میکنه درصورتی که مشکل مربوط به نرم افزار باشد ، بهترین راه حل برای این کار این است که تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. تنظیم مجدد کارخانه برای پاک کردن همه چیز از دستگاه شما ، و این همان روشی است که برای اولین بار روشن کردید. به شرایط خارج از جعبه برمی گردد.

انتخاب مجدد تنظیم مجدد کارخانه باعث حذف همه برنامه ها ، داده های آنها و همچنین سایر داده ها مانند عکس ها ، فیلم ها و موسیقی از تلفن شما می شود. به همین دلیل ، قبل از مراجعه به ریست فکتوری، باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنگامی که می خواهید تلفن خود را به صورت کارخانه تنظیم کنید ، اکثر تلفن ها از شما درخواست می کنند از داده های خود پشتیبان بگیرید. می توانید از ابزار داخلی برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید یا آن را به صورت دستی انجام دهید ، انتخاب با شماست. پس از راه اندازی مجدد دستگاه ، پس از بازنشانی کارخانه بررسی کنید که آیا هنوز با همان مشکل روبرو هستید یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: تعویض تاچ و ال سی دی موبایل

 

حل مشکل گوست تاچ

 

آپدیت نرم افزارها

چرا گوشی خود به خود کار میکنه بسیاری از صاحبان گوشی های هوشمند مشکل گوست تاچ گوشی را با آپدیت برنامه های گوشی برطرف نموده اند. البته کارشناسان فروش عمده قطعات موبایل معتقدند نمی توان به صورت قطعی در مورد این موضوع نظر داد اما با توجه به اینکه این راهکار توسط تعدادی از کاربران بیان شده است، می توان پیش از سپردن گوشی موبایل به تعمیرکار، این راه حل را امتحان نمود.

استفاده از حالت ایمن یا همان حالت safe mode گوشی، یک راه حل موثر برای بسیاری از مشکلاتی است که نمی دانید منشا آنها مسائل نرم افزاری یا مسائل سخت افزاری است که می تواند موثر باشد.

 

کلام آخر :

طبق تجربه های اکثر کاربران، این مشکل از دسته مسائلی است که شامل گارانتی گوشی های هوشمند می شود و در صورتی که صفحه نمایش گوشی دچار شکستگی نشده باشد، می توانید از گارانتی محصول خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که گوشی شما دارای گارانتی موبایل نیست، برای تعمیر فقط به مراکز معتبر مراجعه کنید و از انجام کارهای خودسرانه مانند باز کردن گوشی خودداری کنید.

 

سوالات متداول

بهترین برنامه لمس خودکار صفحه نمایش چیست؟

خودکار کلیک به شما کمک می کند ضربه های مکرر را در هر مکانی با هر فاصله زمانی که مشخص می کنید انجام دهید. خودکار کلیک نیازی به دسترسی ریشه ندارد. یک پانل کنترل شناور برای شروع یا توقف شیر خودکار داشته باشید. برای بازی های کلیکی عالی است.

 

راه حل مشکل لمس خود به خودی صفحه نمایش در دستگاه های الکترونیکی لمسی چیست؟

اگر کمی خوش‌شانس باشید، احتمالا مشکل لمس ناگهانی و خود به خودی صفحه‌نمایش در گوشی شما از وجود آلودگی یا ذرات ریز گردوغبار در زیر محافظ صفحه‌نمایش سرچشمه می‌گیرد. در این صورت، راه‌ حلِ جدا کردن محافظ صفحه‌نمایش، تمیز کردن سطح زیر آن و نصب مجدد را پیشنهاد می‌کنیم.

 

حل مشکل گوست تاچ سامسونگ چگونه است؟

اگر کمی خوش‌شانس باشید، احتمالا مشکل لمس ناگهانی و خود به خودی صفحه‌نمایش در گوشی شما از وجود آلودگی یا ذرات ریز گردوغبار در زیر محافظ صفحه‌نمایش سرچشمه می‌گیرد. در این صورت، راه‌ حلِ جدا کردن محافظ صفحه‌نمایش، تمیز کردن سطح زیر آن و نصب مجدد را پیشنهاد می‌کنیم.

 

چگونه لمس گوشی سامسونگ را درست کنیم؟

اول به تنظیمات گوشی برین و گزینه Languages & input رو باز کنین. بعد از لیست Mouse/trackpad گزینه Pointer speed رو انتخاب کنین. در این حالت نوار لغزنده برای افزایش و کاهش حساسیت تاچ گوشی سامسونگ نمایش داده می‌شه. این میزان رو تا جایی که می‌شه بالا ببرین تا حساسیت تاچ صفحه لمسی گوشی افزایش پیدا کنه.

 

مشکل گوست تاچ شیائومی را چگونه میشود حل کرد؟

اگر کمی خوش‌شانس باشید، احتمالا مشکل لمس ناگهانی و خود به خودی صفحه‌نمایش در گوشی شما از وجود آلودگی یا ذرات ریز گردوغبار در زیر محافظ صفحه‌نمایش سرچشمه می‌گیرد. در این صورت، راه‌ حلِ جدا کردن محافظ صفحه‌نمایش، تمیز کردن سطح زیر آن و نصب مجدد را پیشنهاد

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
رمضانی تاریخ : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام من این مشکل رو با مانیتور لمسی لپتاپم دارم و خودبخود یک محدوده رو تاچ میکنه چطور این مشکل رو برطرف کنم ممنون میشم راهنمایی کنیدـ
یکی ک اسم نداره تاریخ : ۶ خرداد ۱۴۰۲
من مشکلم اینکه گوشی هنگ میکنه من روی صفحه نشان تاچ رو روشن کردم بدون اینکه آبی روی گوشی ریخته بلشه یا من بهش دست بزنم هنگ میکنه و برای خودش کار میکنه مشکلش چیه؟
ادمین

سلام

مشکل هنگ کردن گوشی میتونه بخاطر پر بودن بیش از حد حافظه داخلی گوشیتون باشه.