ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آموزش 0 تا 100 تعمیر هارد گوشی

تعمیر هارد گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-09-02 11:26:02. به اصطلاح استفاده از هارد گوشی صرفاً به علت رایج بودن آن در بین کاربران عادی می باشد. بد نیست بدانید که گوشی ها و تبلت ها، قطعه ای به نام هارد ندارند و در ساختارشان تنها، پردازنده، حافظه و حافظه RAM وجود دارد. بنابراین منظور از تعمیر هارد گوشی در اینجا، بازیابی عکس ها، فیلم ها، ویدیوها و پیامک هایی است که به طور ناخواسته و اتفاقی از حافظه دستگاه پاک شده اند. در هر حال شما می توانید تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر هارد گوشی و بازیابی اطلاعات را با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل در کرج دریافت کنید. به اصطلاح استفاده از هارد گوشی صرفاً به علت رایج بودن آن در بین کاربران عادی می باشد. بد نیست بدانید که گوشی ها و تبلت ها، قطعه ای به نام هارد ندارند و در ساختارشان تنها، پردازنده، حافظه و حافظه RAM وجود دارد. بنابراین منظور از تعمیر هارد گوشی در اینجا، بازیابی عکس ها، فیلم ها، ویدیوها و پیامک هایی است که به طور ناخواسته و اتفاقی از حافظه دستگاه پاک شده اند. در هر حال شما می توانید تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر هارد گوشی و بازیابی اطلاعات را با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل در کرج دریافت کنید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تعمیر هارد گوشی
تعمیر هارد گوشی
تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۵ دی ۱۴۰۲

به اصطلاح استفاده از هارد گوشی صرفاً به علت رایج بودن آن در بین کاربران عادی می باشد. بد نیست بدانید که گوشی ها و تبلت ها، قطعه ای به نام هارد ندارند و در ساختارشان تنها، پردازنده، حافظه و حافظه RAM وجود دارد. بنابراین منظور از تعمیر هارد گوشی در اینجا، بازیابی عکس ها، فیلم ها، ویدیوها و پیامک هایی است که به طور ناخواسته و اتفاقی از حافظه دستگاه پاک شده اند. در هر حال شما  می توانید تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر هارد گوشی و بازیابی اطلاعات را با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل در کرج دریافت کنید.پ

تعویض هارد یکی از عملیات تعمیرات موبایل بسیار تخصصی درحوزه سخت افزاری است که توسط تعمیرکاران مجرب و آموزش دیده با کمک تجهیزات و ابزارهای تعمیرات موبایل پیشرفته انجام می شود. تعویض هارد گوشی اپل و سامسونگ و سایر برندها و مدل هایی که سی پی یو متفاوتی دارند، مختلف و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. به دلیل فناوری ساخت و تولید هارد موبایل و نصب آن روی مادربرد و همچنین به خاطر چسبی بودن هارد گوشی های جدید، مهارت، داشتن تجربه، استفاده از ابزار و تجهیزات خاص، بکار بردن آی سی اورجینال و فایل پروگرم هارد، در تعویض هارد گوشی اهمیت زیادی دارد.

متخصصین پارس ارتباط لوتوس در مرکز بازیابی ، تعمیر هارد گوشی و تعویض هارد گوشی  به علت بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه قادر به بازیابی و ریکاوری تمامی اطلاعات و داده هایی هستند که به هر علتی از دست رفته و در اختیار کاربر نیستند. قابل ذکر است تمامی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل ، به دلیل اطمینان از سطح تسلط و مهارت کارشناسان، دارای ضمانت است.

 

دلیل خرابی و تعمیر هارد گوشی

یکی از شایع‌ترین دلیل بروز اشکال در هارد موبایل، آب خوردگی گوشی و وارد شدن ضربه به آن است. در صورت آبخوردگی گوشی، وارد شدن ضربه و مواردی از این دست، گوشی به ناگاه خاموش شده و از ارائه سرویس باز می‌ماند. چنین اتفاقی می‌تواند به خاطرخرابی هارد اتفاق افتاده باشد که البته تأیید این موضوع یعنی خرابی هارد گوشی نیاز به بررسی گوشی دارد. بعضی از رایج ترین اتفاقاتی که باعث بروز اشکال در هارد موبایل می شوند و تعمیر هارد گوشی را ضروری می‌سازند عبارتند از:

اجرای بازی های سنگین با گرافیک سطح بالا (بازی طولانی مدت و مداوم با گوشی)، استفاده از شارژرهای سایر موبایل ها (یا استفاده از شارژرهای فیک و غیراستاندارد)، ریست فکتوری دستگاه در زمان شارژ، ریست فکتوری دستگاه با شارژ کمتر از 20 درصد و … . باید توجه داشت که آسیب دیدگی و سوختن هارد موبایل به این معنی نیست که گوشی دیگر از کار افتاده و باید به کلی آن را کنار گذاشت.

اگر چه خرابی هارد، یک مشکل جدی محسوب می شود اما در بسیاری شرایط امکان تعویض هارد گوشی و تعمیر هارد گوشی وجود دارد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز اشکال در این بخش از دستگاه خویش می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل در کرج مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.

 

تعمیر هارد گوشی| مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط

 

نحوه تعمیر هارد موبایل

ساختار هاردی که در گوشی های هوشمند به کار رفته است، کاملا با آنچه در لپ تاپ و کامپیوتر دیده اید متفاوت است. به همین دلیل هم روند تعمیرات هارد موبایل اساسا متفاوت از هارد دیسک است. همکاران ما برای تعمیر هارد موبایل در کرج، اول آی سی های روی برد را بررسی می کنند. اگر این آی سی ها سوخته باشند باید تعویض شوند. پس از آن باید به فکر ریکاوری اطلاعات موبایل بود که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص بازیابی اطلاعات انجام می شود.

دقت کنید که استفاده از این نرم افزارها نیاز به دانش تخصصی و مهارت بالایی دارد و بهتر است که توسط تکنسین های مجرب تعمیر موبایل انجام شود. در مواردی که هارد اصطلاحا سوخته و یا به هر دلیل دیگری قابل ترمیم نیست، این قطعه با یک هارد جدید و البته اورجینال جایگزین می گردد.

 

تعمیر هارد گوشی و انواع آسیب ها

این آسیب ها را به دو دسته می توان تقسیم کرد :

خرابی هارد موبایل و تعمیر هارد گوشی

در صورت خرابی هارد اطلاعات شما در معرض آسیب قرار میگیرند . تعمیر هارد گوشی و بازیابی اطلاعات آن کاری بسیار تخصصی و حرفه ای می باشد زیرا برای تعمیر هارد گوشی،  باید هارد را خارج کرده و آن را مجددا داخل دستگاه قرار دهید که این کار احتیاج به تخصص و مهارت خاصی دارد  به گونه ای که اکثر تعمیرکاران از انجام آن سربازمی زنند و به شما پیشنهاد می کنند که هارد را تعمیر نکنید که این پیشنهاد کاملا نادرست است . کارشناسان ما در پارس ارتباط با داشتن سال ها تجربه در خصوص تعمیرات تخصصی موبایل، مهارت و توانایی لازم را در این زمینه دارند و تعمیر هارد گوشی را به بهترین شکل ممکن  انجام واطلاعات شما را بازیابی  خواهند کرد.

 

سوختن هارد موبایل و تعویض هارد گوشی

یکی دیگر از مشکلات رایج در برخی گوشی ها سوختن هارد آن ها است . در صورتی که هارد گوشی بسوزد تعویض آن ضروری است . تعویض هارد سوخته نیز مانند تعمیر آن به تخصص و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و باید توسط تعمیرکار حرفه ای و مجرب صورت گیرد . اگر تعمیر کار از تخصص و مهارت لازم برخوردار نباشد تعویض به درستی انجام نمی شود و قطعات دیگر گوشی نیز آسیب خواهند دید . لذا در صورت سوختن هارد گوشی از سپردن آن به مراکزی که دانش لازم را در این زمینه ندارند جدا پرهیز کنید . 

 

چه عواملی می تواند علت‌های خرابی هارد یک گوشی موبایل باشد

یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران بسیار با آن مواجه می‌شوند، خرابی هارد موبایل است. قبل از آن که به شرح علت‌های خرابی هارد بپردازیم، باید این نکته را در نظر داشته باشید، که ممکن است با برخور ضربه و یا رفتن آب به داخل گوشی موبایل در همان لحظه هر چه به دنبال خرابی و یا ایرادی بگردید، چیزی پیدا نکنید. اما به احتمال زیاد پس از مدتی که بگذرد به طور یکدفعه‌ای گوشی موبایلتان خاموش شده و هر کاری کنید موفق به روشن کردن آن نمی‌شوید. در این زمان باید شک کنید که هارد موبایلتان خراب و یا سوخته باشد.

از عواملی که باید به خراب بودن هارد شک کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممکن گوشی موبایلتان مرتب خاموش و روشن شود. مثلا زمانی که موبایلتان را ریست فکتوری کردید، گوشی کاملا خاموش شود اما دیگر هر چه تلاش کنید نمی‌توانید روشنش کنید و همچنین اطلاعات گوشی هم با ریست فکتوری کردن پاک نمی‌شوند.

حتی امکان دارد که موبایلتان هنگ کند، مثلا سیستم عامل گوشی بالا نیاید به این صورت که صفحه گوشی تنها نماد سازنده گوشی را نمایش دهد. در این زمان معمولا متخصصان ابتدا گوشی موبایل شما را فلاش می‌کنند، چون در بسیاری از مواقع با فلاش کردن مشکل گوشی حل می‌شود. اما اگر باز هم همان مشکلات را داشتید، به احتمال زیاد موبایلتان دچار مشکلات سخت افزاری شده است، شاید آی سی تغذیه، CPU و یا هارد گوشی صدمه دیده باشد.

 

چه عواملی می تواند علت‌های خرابی هارد یک گوشی موبایل باشد

 

زمانی که هارد گوشی  بسوزد چه اتفاقی می افتد؟

EMMC کوتاه شده عبارت MultiMediaCard است؛ که در اصل نوعی حافظه داخلی است که بر روی برد دستگاهایی مانند گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ و .. نصب می‌شود.وقتی صحبت از سوختن هارد گوشی باشد، منظور ازکار افتادن این قطعه بر روی برد گوشی است.در ادامه حالت هایی را برسی می کنیم که در آن احتمال سوختن هارد گوشی وجود دارد:

 

خاموشی بدون دلیل گوشی

گاهی مواقع گوشی بدون هیچ دلیل خاصی، بدون ضربه و یا خیس شدن، حین اجرای برنامه‌های موبایل خاموش می‌شود. در صورت بروز این مشکل، احتمال خرابی هارد بسیار بالا است. توجه کنید که ممکن است گوشی شما ماه‌ها قبل، ضربه یا آب خوردگی داشته باشد؛ اما پس از چند ماه خاموشی‌های متوالی بروز کند.

 

گوشی موبایل روشن می‌شود و روی لوگو (آرم) شرکت سازنده می‌ماند

 در این موارد باید ابتدا اقدام به نصب رام اصلی گوشی کرد. این کار را می‌توان در مراکز تعمیرات نرم‌افزاری موبایل انجام داد. اگر مشکل راه حل نرم افزاری نداشت، قطعا مشکل از هارد گوشی است.

نکته: گوشی‌های HTC که بعد از روشن کردن گوشی، صفحه بر روی آرم می‌ماند و هفت بار ویبره می‌خورد، قطعا مشکل خرابی هارد را دارند.

گوشی روشن می‌شود، سیسم عامل اجرا می‌شود اما نمی‌توان اطلاعاتی را از گوشی خواند یا روی آن داده‌ی جدید ذخیره کرد. در این حالت، با قاطعیت می‌توان گفت که گوشی مشکل خرابی هارد دارد.

 

یکی دیگر از راه‌های تشخیص خرابی هارد (EMMC) گوشی، شناسایی گوشی خاموش با هارد خراب، هنگام اتصال به کامپیوتر است. اگر هارد گوشی با انجام تعمیرات تخصصی موبایل روی آن سرویس شود، مشکل بر طرف می‌شود، در غیر این‌صورت نیاز به تعویض هارد گوشی است. بدیهی است تعویض هارد گوشی نسبت به تعمیر آن هزینه‌ی بیشتری را بر مشتری تحمیل می‌کند. دقت و تجربه‌ی کارشناس سخت افزار،  نقش بسیار اساسی در تشخیص خرابی و تعمیر هارد گوشی ایفا می‌کند. اینکه کارشناس بداند هارد خراب گوشی با تعمیر درست می‌شود و نیازی به تعویض هارد نیست، هزینه کمتری بر مشتری تحمیل خواهد کرد.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد.

برای اطلاع از هزینه تعویض هارد گوشی، اموزش تعویض هارد موبایل، هزینه تعویض هارد گوشی اپل و آموزش تعویض هارد گوشی با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل در کرج تماس بگیرید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
سیاوش تاریخ : ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید. من برد گوشیم سوخته بردشو عوض کردم میشه از روی هارد که روی برد قبلیم هست اطلاعات قبلیمو به برد جدید انتقال بدم
امین تاریخ : ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام ببخشید اگه هار گوشی تعویض بشه برنامه ها پاک میشن
ادمین

سلام دوست عزیز

بله اطلاعات داخل گوشی پاک میشه

نیلوفر احمدی تاریخ : ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید.ببخشید من امروز صبح وقتی داشتم گوشیم کاملا خاموش شده بود یعنی آرم خود گوشی میومد ولی گوشی روشن نمیشد حتی وقتی گوشی رو میزدم تو شارژ عکس‌العمل خاصی نشون نمیداد.گوشیم poco m 3 هست و اگه مشکلش از هارد هست میشه اطلاعات هارد رو وارد یه گوشی دیگه کرد یا اینکه میشه خود هارد رو ریکاوری کرد؟