ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چند دلیل اصلی برای کوتاه شدن عمر گوشی موبایل

چند دلیل اصلی برای کوتاه شدن عمر گوشی موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-06-09 15:07:20. این روز‌ها پیدا کردن شخصی که تلفن همراه نداشته باشد به امری تقریباً غیر ممکن تبدیل شده است و نمی‌توان انکار کرد که این وسیله جایگاه ویژه‌ای در زندگی شخصی تمام افراد پیدا کرده است. همین مسأله باعث شده تا این که این دستگاه کوچک بخشی از هزینه‌های زندگی ما را به شکل عجیبی به خود اختصاص د این روز‌ها پیدا کردن شخصی که تلفن همراه نداشته باشد به امری تقریباً غیر ممکن تبدیل شده است و نمی‌توان انکار کرد که این وسیله جایگاه ویژه‌ای در زندگی شخصی تمام افراد پیدا کرده است. همین مسأله باعث شده تا این که این دستگاه کوچک بخشی از هزینه‌های زندگی ما را به شکل عجیبی به خود اختصاص د 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
چند دلیل اصلی برای کوتاه شدن عمر گوشی موبایل
کوتاه شدن عمر گوشی موبایل
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

این روز‌ها پیدا کردن شخصی که تلفن همراه نداشته باشد به امری تقریباً غیر ممکن تبدیل شده است و نمی‌توان انکار کرد که این وسیله جایگاه ویژه‌ای در زندگی شخصی تمام افراد پیدا کرده است. همین مسأله باعث شده تا این که این دستگاه کوچک بخشی از هزینه‌های زندگی ما را به شکل عجیبی به خود اختصاص دهد.

 شاید بعضی از کاربران تنوع طلب دائماً به دنبال مدل‌های جدیدتر گوشی‌ موبایل باشند، اما به طور قطع بیشتر ما ترجیح می‌دهیم تا گوشی موبایلمان خراب نشده است به سراغ گوشی جدیدی نرویم.

با این حال، حقیقت این است که بسیاری از عادت‌های به ظاهر بی ضرر ما باعث کوتاه شدن عمر گوشی موبایل ما می‌شود. ما در این مقاله میخواهیم چند علت را که باعث کوتاه شدن عمر گوشی موبایل شما می شود را بگوییم. با مجله خبری تعمیرات موبایل پارس ارتباط همراه باشید.

 

 کوتاه شدن عمر موبایل

۱- از حالت ویبره استفاده می‌کنید

تلفن همراه هم مانند هر وسیله‌ی دیگری طول عمری دارد و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، کارایی آن کمتر خواهد شد، بنابراین کوچک ‌ترین بار اضافه ای، مانند فعال کردن حالت ویبره برای نوتفیکیشن ها، کار را برای گوشی شما سخت‌تر خواهد کرد.

چنین مواردی موبایل شما را مجبور می‌کند در مواقعی که لازم نیست، با تمام توان مشغول به کار کند. تلفن همراه مان هم مثل خودمان گه گاه به استراحت نیاز دارد تا فرسوده نشود.

 

2-باز بودن اپلیکیشن ها

باز ماندن اپلیکیشن‌های بی استفاده باعث کوتاه شدن عمر باتری موبایل می‌شود. اگر اپلیکیشنی را باز کنید، اما به صورت کامل از آن خارج نشوید، برنامه ها در پس زمینه‌ی گوشی موبایل فعال باقی خواهد ماند، بنابراین تمامی اپلیکیشن‌های بلااستفاده را به طور کامل ببندید، چون این کار نه تنها باعث افزایش طول عمر باتری گوشی می شود، بلکه حافظه‌ی موقت تلفن همراه شما را هم آزاد می‌کند. بهتر است بعد از استفاده از یک اپ، آن را ببندید. هر چند وقت یک بار برنامه‌های گوشی‌تان را چک کنید و از بسته بودن اپلیکیشن هایی که نیاز ندارید مطمئن شوید. 

 

3-به شارژ ماندن موبایل از شب تا صبح

قطعا این هشدار را قبلا هم شنیده اید که هرگز نگذارید که موبایل شما از شب تا صبح داخل شارژ بماند، با این کار باتری های لیتیومی موبایل، با گذر زمان ظرفیت  را از دست خواهد داد و به زبانی دیگر،به شارژ وابسته می شوند. بعضی از گوشی های موبایل اگر برای وقتی بیش از حد طولانی به شارژ باشند، داغ می کنند و سیم شارژر هم برق زیادی را می کشد.  پس بهترین کار این است که باتری موبایل را با شیوه ای صحیح شارژ نمایید.

 

 

تعمیرات موبایل

 

 

4- جا گذاشتن موبایل در خودرو

گوشی موبایل در دمای اتاق، بهترین عملکرد را دارند ولی به ندرت پیش می آید که دمای داخل خودرو مشابه به دمای اتاق باشد. درتابستان ها دمای داخلی ماشین به طرز غیرقابل تحملی گرم می گردد و درفصل زمستان به شدت سرد می باشد. پس جا گذاشتن تبلت، موبایل و یا هر وسیله الکترونیکی دیگری در داخل ماشین وقتی که شما برای انجام کاری، چند ساعتی ماشین را ترک می کنید، باعث آسیب رساندن به موبایل شما خواهد شد وبااین کار باعث کاهش عمر باتری آن می شود.

علاوه بر این ها، باید در نظر داشته باشید که جا گذاشتن لوازم ارزشمند در داخل خودروی خود، ممکن است ریسک آنکه سارقان به سراغ ماشین شما آمده و خودرو شما مورد سرقت قرار بگیردرا  افزایش می دهد.

 

5- یکی از این اپلیکیشن‌ها را دارید

طبق گزارش سایت  AdWeek، اپلیکیشن‌های Snapchat، Google Maps و Facebook از جمله برنامه‌هایی هستند که بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری باعث خالی شدن باتری موبایل شما می‌شوند. همینطور طبق گزارش Guardian، اپلیکیشن فیسبوک باعث کاهش طول عمر گوشی‌های اندرویدی تا میزان ۲۰ درصد می شود، بنابراین با آنیستال کردن این برنامه همین میزان از طول عمر باتری موبایل ها حفظ خواهد شد.

 همینطور حذف اپلیکیشن پیامرسان فیسبوک، سرعت لود شدن دیگر اپلیکیشن‌های گوشی را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. طبق گزارش Business Insider، اپلیکیشن فیسبوک باعث کوتاه شدن عمر باتری گوشی موبایل می‌شود و در پس زمینه‌ی دستگاه فعال باقی می‌ماند، حتی زمانی که از آن استفاده‌ای نمی‌شود.

 

کوتاه شدن عمر گوشی موبایل

 

 

6-به هر پیغامی جواب مثبت می‌دهید

حتما شما هم موقع باز کردن بعضی از برنامه‌ها، پیغام‌های متفاوتی در باره این‌که آن برنامه به گوشی شما دسترسی داشته باشد یا خیر، را دریافت می‌کنید. در این شرایط قبل از آن‌که گزینه «ok» را بزنید، خوب دقت نمایید چونکه بعضی از آن‌ها ممکن است به هک شدن گوشی شما منجر شوند و به تمامی اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کنند.

 

7-تمیز کردن با اسپری تمیزکننده چند منظوره

حتی اگر بر روی بطری اسپری تمیز کننده وسایل منزل، عبارت چندمنظوره درج شده باشد، این بدان معنا نیست که شما می توانید آن را برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی خود نیز به کار ببرید. مواد شیمیایی موجود در این اسپری ها به نمایشگر موبایل و تبلت شما آسیب جدی وارد می کنند و باعث از کارافتادن و یا بدکارکردن بخش هایی از گوشی موبایل شما می شوند.

 پس پیش از اینکه چنین کاری کنید، اسپری را زمین بگذارید تا باعث آسیب به گوشی موبایل تان نشوید. یک پارچه میکروفیبر ساده برداشته و آن را مرطوب کنید و با همان کار تمیز کاری را انجام دهید.

 

8- تلفن همراه تان را در گرما و سرما رها نکنید

گرما و سرمای شدید و دیگر شرایط آب و هوایی می‌تواند باعث کوتاه شدن عمر گوشی شما شود. گرمای شدید باعث بروز انواع مشکلات در گوشی مانند از بین رفتن اطلاعات و یا خالی شدن باتری می‌شود. هوای سرد هم گوشی شما را دچار مشکلات بسیار زیادی می‌کند.

برخی از گوشی‌های هوشمند در هوای سرد خاموش می‌شوند، در نمایش اطلاعات نیز دچار مشکل می‌شوند و یا باتری آن‌ها خالی می‌شود، حتی در موارد نادری امکان دارد صفحه‌ی گوشی متلاشی شود.

 

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر باتری گوشی

 

9- گوشی خود را روی تخت و یا زیر بالش می‌گذارید

یکی دیگر از عادت‌هایی که باعث کوتاه شدن عمر گوشی موبایل می‌شود گذاشتن آن در زیر بالش است، چون این کار باعث بالا رفتن دمای گوشیتان می‌شود.

اگر گوشی شما در شارژ باشد و یا نقصی داشته باشد، این کار ممکن است حتی منجر به آتش سوزی نیز شود.

 

10-نور صفحه گوشی‌تان بسیار روشن است

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارید نور صفحه گوشی‌تان خیلی روشن باشد، باید بدانید که با این کار دارید از عمر گوشی‌تان می‌کاهید.

 شما می‌توانید نور صفحه‌ موبایلتان را بر روی تنظیمات اتوماتیک بگذارید تا خودش با توجه به محیط، نور صفحه گوشی موبایل را تنظیم کند. اگر هم نمی‌خواهید این کار را انجام بدهید، خودتان آن را تا حد ممکن پایین بیاورید. 

با کم کردن نور موبایل، گوشی‌تان باتری کمتری مصرف خواهد نمود و به تبع بر روی افزایش عمر گوشی‌ موبایل تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

 

11-همراه خود بردن موبایل به دستشویی و حمام

قبول کنید که هرکدام از ما بارها این کار را کرده ایم ولی باید این عادت بد را کنار بگذاریم.

 جدا از آنکه با بردن موبایل به داخل دستشویی، گوشی موبایل ویروس ها و آلودگی های زیادی را به خودش جذب می کند، این احتمال هم وجود دارد که موبایل از دست ما رها شده و به داخل توالت بیفتد و درآن زمان دردسری تازه به نام گوشی خیس شده گریبان ما را خواهد گرفت.

 

11- سیستم عامل گوشی را آپدیت نمی‌کنید

نادیده گرفتن به روزرسانی‌ و به روز نشدن گوشی و آپدیت گوشی موبایل هم باعث صدمه دیدن گوشی و یکی دیگر از دلایل کوتاه شدن عمر موبایل می‌شود. تولید کنندگان سیستم عامل‌های اندروید و آیفون، دائماً در حال به روزرسانی تولیدات خود می باشند تا تجربه‌ی کاربری بهتر و بیشتری را برای شما فراهم کنند و به این ترتیب گوشی موبایلتان عملکرد مناسب ترسی خواهند داشت. این به روزرسانی‌ها فواید دیگری هم نیز دارند.

در حقیقت، اگر موبایلتان باتری ضعیف و یا مشکلات دیگری نیز داشته باشد، چنین به روزرسانی‌هایی می‌تواند به حل این مشکلات کمک نماید. علاوه بر این، فراموش نکنید که اپلیکیشن‌ها هم باید به روزرسانی گردند.

 

12-قرار دادن گوشی در کنار اجسام سخت و تیز

قرار دادن گوشی موبایل در کنار ابزارهای رادیویی و آهنربایی، باعث وارد شدن آسیب به گوشی می شود. این مسئله در باره ابزار های مگنتی هم نیز صدق می کند. بنابراین همیشه دقت داشته باشید و گوشی خود را کنار این اجسام قرار ندهید.

بعضی از افراد موبایل، دسته کلید و یا سکه های خود را داخل یک جیب قرار می دهند که این بی دقتی باعث خشدار شدن ال سی دی و بدنه ی گوشی می شود. دقت کنید هیچ وقت گوشی خود را کنار ابزار، اجسام تیز و برنده قرار ندهید. بدنه و نمایشگر گوشی خیلی حساس هستند و در صورت خشدار شدن ، زیبایی ظاهری موبایل شما از بین خواهد رفت. در صورتی که نمایشگر گوشی آسیب ببیند، هزینه های بسیار زیادی را برای کاربر به همراه خواهد داشت.

 

 13-استفاده نکردن از قاب برای گوشی موبایل

شما با استفاده از یک قاب برای موبایل خودتان، قطعا باعث خواهید شد تا گوشی موبایل عمر بیشتری داشته باشد و در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. چرا که اگر موبایل شما به زمین بیفتد، با داشتن قاب احتمال شکستگی، خراش و یا حتی آسیب های ناشی از خیس شدن در آن کمتر می شود.

 

14- از شارژرهای ارزان قیمت استفاده نکنید

همه عاشق خرید ارزان هستند. اما اگر شارژر را با قیمت بسیار ارزان خریداری می کنید ، باید از خود بپرسید چرا این محصول اینقدر ارزان است. استفاده از این شارژرهای ارزان قیمت خطرناک است. اولاً زیرا اکثر این شارژرها به کنترل‌کننده داخلی مجهز نیستند و اگر تلفن خود را بیش از 100 شارژ کنید ، به احتمال زیاد باتری داغ شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن می شود.

مهمتر از همه ، استفاده از این شارژرها برای ایمنی شما و خانه شما خطرناک است. هنگامی که این شارژرها بیش از حد گرم می شوند ، احتمال برق گرفتگی وجود دارد. این شارژرها همچنین ممکن است باعث آتش سوزی شوند.

 

15- نور صفحه ی گوشی تان همیشه زیاد است

 دوران تولید گوشی هایی که صفحات کوچکی داشتند مدت ها پیش به سر آمده و این مسأله شاید از جهاتی خوشحال کننده باشد، اما باید بدانید که صفحات بزرگ تر تلفن های همراه جدید، بزرگ ترین دشمن باتری آن ها هستند. بنابراین گزینه ی تنظیم خودکار نور (Brightness) صفحه ی گوشی را حتماً فعال کنید. این قابلیت باعث می شود تلفن همراه تان نور صفحه را به طور خودکار، مطابق با محیط تنظیم کند. علاوه بر این، قابلیت خاموش شدن خودکار صفحه را فعال و زمان روشن ماندن صفحه را تا حد ممکن کم کنید.

 

16- عمر موبایل را با اشغال بیش از حد حافظه داخلی کم نکنید!

عمر موبایل وعملکرد آن را با حذف برنامه‌های بلا استفاده بیشتر و بهتر کنید. گوشی‌ها میزان محدودی حافظه دارند، پس بهتر است که تعداد برنامه‌هایی که بدون استفاده هستند را کمتر کنید. اگر برنامه‌های بلااستفاده را حذف کنید در فضای ذخیره سازی صرفه‌جویی کرده‌اید. بهتر است سری به صفحه اصلی(home screen) گوشی خود بزنید. 

همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که به هر دلیلی نصب شده اما هرگز استفاده نکرده‌اید را حذف کنید. مشکلات مختلف، به دلیل کمبود ظرفیت در حافظه‌ داخلی تلفن همراه ایجاد می‌شوند. چون عملکرد نرم‌افزار‌ها برای یافتن حافظه برای ذخیره اطلاعات جدید و انتقال اطلاعات موجود را مختل می‌کند. 

خوشبختانه امروزه سرویس‌های ذخیره‌سازی بسیاری وجود دارد که می‌توانند نیاز کاربران را برطرف کنند. به کمک این سرویس‌ها حافظه داخلی کمتر درگیر شده و تاثیر بدی بر عمر موبایل و کارایی آن ندارد. البته می‌توانید از گزینه صرفه جویی در مصرف حافظه هم کمک بگیرید. اگر از کاربران اندروید هستید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات (Setting) بروید.
  • پس از انتخاب Storage روی گزینه‌ی Free up space کلیک کنید.
  • و اگر از کاربران iOS هستید مراحل زیر را برای فعال کردن این گزینه انجام دهید:
  • ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Setting) شوید.
  • روی اپل آیدی خود و سپس روی iCloud ضربه بزنید و گزینه Manage Storage را انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

از آنجا که اکثر ما مبلغ زیادی را برای خرید موبایل، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی هزینه می کنیم، پس باید بدانیم که چطور با مراقبت خوب از این وسایل ، می توانیم عمر مفیدشان را چند برابر کنیم.

 شاید برخی از کارها دراین راستا سخت باشند ولی بسیاری نکات ریز وساده می باشند که با دانستن آنها مانع از آسیب به وسایل الکترونیکی خود خواهیم شد و بدین ترتیب در هزینه های سرسام آوری که برای تعمیرات موبایل و یا خرید وسایل الکترونیکی جدید نیاز است، صرفه جویی خواهد شد.

   پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید