ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت ریستارت شدن مداوم گوشی چیست؟

علت ریستارت شدن مداوم گوشی چیست؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2023-10-07 11:27:13. علت ریستارت شدن مداوم گوشی علت ریستارت شدن مداوم گوشی 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
علت ریستارت شدن مداوم گوشی چیست؟
علت ریستارت شدن مداوم گوشی چیست؟
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاریخ بازنویسی : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

امروزه گوشی های موبایل مانند قدیم دیگر یک وسیله برای ارسال پیام و برقراری تماس نیستند. کاربردها و قابلیت های گوشی های هوشمند امروزی باعث شده از آنها در تمام مدت روز برای برقراری ارتباط، سرچ اطلاعات، وبگردی، بازی و حتی کار و بیزینس استفاده کنیم.

گوشی های موبایل به دلیل پیچیدگی قابل توجه در ساختار سخت افزار و نرم افزاری خود ، ممکن است با مشکلاتی در زمینه های متعدد مواجه شوند که بسته به نوع و میزان آن ها امکان بازیابی و تعمیر توسط کارشناس مورد بررسی قرار میگیرد. یکی از این مشکلات را میتوان ریستارت شدن مداوم گوشی دانست.

اگر به گوشی شما ضربه ای وارد نشده است یا اینکه هیچ رطوبتی به آن نفوذ نکرده است، لازم نیست که خیلی نگران باشید. چراکه در این حالت مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ به دلیل بروز مشکلات سخت افزاری نیست و امکان دارد به دلیل نصب بدافزارها بر روی این گوشی، غیرفعال کردن اپلیکیشن های سیستمی و همچنین داغ شدن بیش از حد موبایل باشد. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی نصب بدافزار روی گوشی

یکی از مهم ترین و البته رایج ترین دلایلی که موجب ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ می شود، نصب بدافزارها یا همان اپلیکیشن های ویروسی بر روی این گوشی است. با وجود اینکه همیشه کارشناسان توصیه می کنند که از اپلیکیشن های معتبری مانند بازار و پلی استور، اپلیکیشن های مورد نیاز خود را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید. خیلی از کاربران از وب سایت های نامعتبر استفاده می کنند.

که همین مسئله موجب می شود نرم افزاری ویروسی با استقبال خود کاربر وارد گوشی او شود و عملکرد این دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود اگر به تازگی از وب سایتی نامعتبر اپلیکیشنی را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کرده اید یا حتی از وب سایت های ناشناسی بازدید داشته اید، بهتر است از شر هر بدافزاری که روی گوشی خود نصب کرده اید فورا خلاص شوید. مقاله ریست گوشی بدون پاک شدن اطلاعات آن را مطالعه کنید.

 

نصب بدافزار روی گوشی

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی پر شدن حافظه ی گوشی موبایل

از دیگر دلایلی که میتواند نقش مستقیم در به وجود آمدن مشکل هنگ و ریست در گوشی موبایل داشته باشد، پر شدن حافظه ی گوشی است. از این رو توصیه میشود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی همواره بخش قابل توجهی از رم دستگاه خود را خالی نگه دارید.

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی گرم شدن بیش از حد

گوشی های موبایل هوشمند امروزی طوری طراحی شده اند که هنگام داغ شدن بیش از حد و قبل از آسیب به قطعات سخت افزاری گوشی، خاموش و یا ری استارت می شوند. تصور کنید در یک روز خیلی گرم تابستانی، در زیر آفتاب در حال کار کردن با گوشی موبایل خود هستید و به طور اتوماتیک نور صفحه شما تا حد نهایی روشن است و همزمان از اینترنت 4G نیز استفاده می کنید.

در این حالت شاید خاموش شدن یا علت ریستارت خودکار گوشی اندروید محتمل باشد. اما اگر این اتفاق به صورت مکرر در خانه و در حالتی که گوشی کار سنگینی انجام نمی دهد اتفاق بیافتد، احیانا گوشی شما مشکل جدی تری دارد. اگر احساس می کنید که گوشی شما در حالتی است که بیش از حد داغ خواهد شد از امکاناتی مانند جی پی اس یا اینترنت کمتر استفاده کنید. داغ کردن گوشی اگر منجر به ریستارت شدن گوشی هم نشود، در طولانی مدت می تواند مشکلات سخت افزاری حادی را برای گوشی شما ایجاد کند.

 

گرم شدن بیش از حد

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی بروز مشکلات سخت افزاری

اگر هیچ یک از مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، دلیل اصلی ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ نبود احتمال دارد گوشی شما اسیر یک مشکل سخت افزاری شده باشد؛ که البته بی دلیل رخ نمی دهد و تنها با وارد شدن ضربه به گوشی یا آبخوردگی آن در این دستگاه بروز می کند.

با این وجود اگر به تازگی گوشی شما دچار ضربه خوردگی، آبخوردگی و حتی نوسان برق شده است، این احتمال وجود دارد که هارد، پردازنده یا حتی برد آن آسیب دیده باشد. همین مسئله هم موجب ریستارت شدن دائم آن شده است.

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی استفاده از برخی از وی پی ان ها

نصب برخی از وی پی ان ها میتواند موجب بروز مشکلات امنیتی در گوشی موبایل شود. گاهی ممکن است مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی ، نتیجه ی استفاده از وی پی ان های نامطمئن باشد.

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی ویروسی شدن موبایل

یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند موجب هنگ ریست در دستگاه شود، نفوذ ویروس ها و جاسوس افزارها بر روی گوشی است.

 

ویروسی شدن موبایل

 

علت ریستارت شدن مداوم گوشی خراب شدن فایل‌های سیستم‌عامل اندروید

یکی از بدترین اتفاقات از جهت نرم افزاری که می تواند برای یک گوشی رخ دهد خراب شدن فایل های سیستم عامل گوشی است. اگر نرم افزاری دارای ویروس یا بدافزار باشد می تواند به راحتی آن را پاک کرد اما هنگامی که فایل های سیستم عامل به مشکل بر می خورد باید سیستم عامل را به کلی عوض کرد. این کار مانند عوض کردن ویندوز در کامپیوتر می باشد.

فایل های مخرب سیستم عامل نه تنها باعث اختلال در اکثر نرم افزارهای گوشی می شود بلکه ممکن است گاهی علت ریستارت شدن مداوم گوشی نیز همین ایراد در فایل های سیستم عامل باشد. برای حل این مشکل، گوشی باید به کلی فلش شود یا به تنظیمات کارخانه ارجاع شود، که در این حالت اطلاعات گوشی باید پاک شود. برای انجام اینکار بهتر است به مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ در کرج مراجعه کنید.

 

 

راه حل ریستارت شدن مداوم گوشی

1- حذف نرم افزارهای غیرضروری

وجود نرم افزارهای غیرضروری که در پس زمینه گوشی در حال فعالیت هستند، می‌تواند تا حدودی در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و حتی در برخی از مواقع باعث ریست شدن گوشی‌های هوشمند شود. برخی از نرم افزارهای متفرقه به دلیل داشتن ویروس می‌توانند باعث ضعیف شدن عملکرد گوشی شوند. ضعیف شدن عملکرد گوشی به‌مرورزمان باعث ریست شدن مداوم گوشی می‌شود. اگر در گوشی خود نرم افزاری دارید که استفاده از آن عملکرد گوشی را ضعیف می‌کند می‌توانید نرم افزار را از گوشی خود حذف کنید. برای استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

 

2- متوقف کردن نرم افزارهای سیستمی

برخی از برنامه‌های سیستمی در گوشی وجود دارد که ممکن است مورد استفاده قرار نگیرد و افراد تصمیم بگیرند که آن‌ها را حذف کنند. حذف کردن این برنامه‌ها ممکن است حافظه گوشی را خالی کند؛ اما به‌مرورزمان کارکرد گوشی ضعیف می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید به قسمت تنظیمات بروید و این برنامه‌ها را متوقف کنید.

 

متوقف کردن نرم افزارهای سیستمی

 

3- استفاده نکردن بیش از حد از گوشی

اگر از گوشی‌های هوشمند بیش از حد استفاده کنید موجب گرم شدن قطعات شده و به‌مرورزمان به طور مداوم ریست می‌شود. زمانی که می‌خواهید از گوشی تا مدت زمان زیاد استفاده کنید می‌توانید اینترنت خود را برای مدتی خاموش و غیر فعال کنید. داغ شدن گوشی باعث می‌شود که قطعات گوشی آسیب ببیند و خراب شود.

 

4-فعالسازی سیف مود و حذف اپ‌ها

 

برخی مواقع برنامه‌ها می‌توانند منجر به ریستارت شدن خودکار و مداوم گوشی‌های اندرویدی شوند. برای عیب‌یابی باید به حالت سیف مود (Safe Mode)‌ بروید تا فقط برنامه‌های اصلی روی دستگاه‌تان اجرا شوند. سیف مود یک روش مناسب برای اطلاع از نصب برنامه‌های نامناسب روی سیستم‌تان به حساب می‌آید.

برای بوت در حالت سیف مود، مراحل زیر انجام دهید:

دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور باز شود.

انگشت‌تان را روی دکمه خاموش کردن قرار داده و نگه دارید.

با اینکار، گزینه سیف مود بالا می‌آید و با انتخاب آن، دستگاه در این حالت بوت می‌شود.

اگر گوشی هوشمندتان در حالت سیف مود ریستارت نشد، پس یک برنامه در حالت عادی برایتان دردساز می‌شود. در همین راستا باید برنامه‌های شخص ثالث را یک به یک پاک کنید. اینکار را با جدیدترین برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، شروع کنید تا مشکل برطرف شود.

 

5-خالی کردن فضای ذخیره‌سازی

گوشی‌های هوشمند یک فضای ذخیره‌سازی مشخص دارند، مخصوصا پرچمدارها که اکثرا از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کنند. در همین راستا اگر بخش بزرگی از حافظه دستگاه‌تان را پر کنید و برای مثال فقط ۱۰ درصد آن را خالی بگذارید، احتمالا گوشی‌تان دچار مشکل می‌شود و حتی شاید هرچند وقت یکبار بطور تصادفی ریستارت شود.

به همین دلیل بهتر است حافظه داخلی گوشی‌تان را کمی خالی کنید.

همانطور که گفتیم راه‌های مختلفی برای خالی کردن فضای داخلی گوشی هوشمندتان وجود دارد، از حذف برنامه‌های بلااستفاده گرفته تا پاک کردن فایل‌های دانلودی. بجای اینکار اگر دستگاه‌تان از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، به سراغ یکی از آن‌ها بروید. یک کارت حافظه بخرید و فایل‌های رسانه‌ای را به آن منتقل کنید، البته بجای اینکار می‌توانید به سراغ فضای ابری هم بروید.

 

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید