ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی چیست؟

علت ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-04-05 10:50:10. منظور از ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی، زمانی است گوشی بدون تصمیم شما و به صورت ناگهانی خاموش شدن موبایل و دوباره روشن می شود. و شما میتوانید بعد از ریستارت گوشی دوباره به کار با گوشی مشغول شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد که در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس به آنها خواهیم پرداخت. منظور از ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی، زمانی است گوشی بدون تصمیم شما و به صورت ناگهانی خاموش شدن موبایل و دوباره روشن می شود. و شما میتوانید بعد از ریستارت گوشی دوباره به کار با گوشی مشغول شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد که در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس به آنها خواهیم پرداخت. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
علت ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی
علت ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

منظور از ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی، زمانی است گوشی بدون تصمیم شما و به صورت ناگهانی خاموش شدن موبایل و دوباره روشن می شود. و شما میتوانید بعد از ریستارت گوشی دوباره به کار با گوشی مشغول شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد که در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس به آنها خواهیم پرداخت.

علاوه برای این، به بررسی علل سخت افزاری مشکل ریستارت خودکار موبایل های اندرویدی می پردازیم و راه کارهای رفع مشکل را در هر بخش در اختیارتان قرار می دهیم. با ما در مقاله حل مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی همراه باشید.

 

عواملی که سبب عواملی که سبب ریست خودکار اندروید می شوند

 

1) نصب بدافزار ها

در بیشتر موارد، راه اندازی مجدد تصادفی توسط یک برنامه با کیفیت پایین ایجاد می شود. برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید. مطمئن شوید که برنامه هایی که شما استفاده می کنید قابل اعتماد هستند، به خصوص برنامه هایی که ایمیل یا پیام رسانی را مدیریت می کنند.

ممکن است یک برنامه در حال اجرا در پس زمینه باشد که باعث می شود Android به طور تصادفی دوباره راه اندازی شود. هنگامی که یک برنامه مشکوک است، موارد زیر را به ترتیب ذکر شده امتحان کنید:

برنامه هایی را که لزوماً به آنها نیاز ندارید، حذف کنید. این امر به ویژه در مورد هر برنامه ای که صدا، آهنگ های زنگ و تصویر زمینه را کنترل می کنند، GPS (سامانه موقعیت یاب جهانی) و غیره صدق می کند.

اطمینان حاصل کنید که همه برنامه ها در آخرین نسخه قرار دارند. همه موارد مورد نیاز خود را از Google Play آپدیت کنید (“Menu” > “Settings” > “My Apps“). اگر می بینید برنامه ای دارید که می توانید آن را پاک کنید و از آن استفاده نمی کنید، آن را حذف کنید. اگر نمی توانید آن را حذف کنید، در صورت امکان برنامه را غیر فعال کنید.

 

نصب بدافزار ها

 

2) غیرفعال کردن برنامه های سیستم

آیا تا به حال به غیرفعال کردن برنامه های Android فکر کرده اید؟ تا جایی که برنامه هایی را که برای اجرای سیستم عامل Android لازم هستند غیرفعال کرده باشید؟ ممکن است غیر فعال سازی برنامه ها باعث شوند سیستم مجدداً راه اندازی شود. به “Settings” > “Applications” بروید و به فهرست برنامه های “Turned Off” یا “Disabled” بروید و برنامه های لازم را برای عملکرد صحیح دستگاهتان فعال کنید.

 

3) گرمای بیش از حد و تاثیر آن بر ریست خودکار اندروید

بسیاری از دستگاه های Android طوری طراحی شده اند که در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی، به طور خودکار خاموش می شوند. اگر در حال استفاده از 4G و GPS، دستگاه خود را بر روی درخشان ترین حالت صفحه قرار دهید، ممکن است دستگاه شما مجدداً راه اندازی یا خاموش شود. سعی کنید فقط ویژگی های مورد نیاز خود را فعال کنید.

 

4) شل شدن باتری

البته این مشکل فقط در دستگاه هایی اتفاق می افتد که قابلیت جابه جایی باتری را دارند. در این صورت برخی از گوشی ها خاموش شده و هرگز روشن نمی شوند. در این موارد ممکن است باتری کمی شل شده باشد. فقط یک جابجایی جزئی در دستگاه سبب می شود مشکل برطرف شود.

متداول ترین دلیل این است که قسمت عقب کمی خم شده است و دیگر باتری را در جای خود نگه نمی دارد. دلیل دیگر این است که با گذشت زمان، اتصالات ممکن است فرسوده شوند.

 

دو راه برای حل مشکل باتری شل وجود دارد:

  1. یک قطعه کوچک را به قسمتی از پوشش عقب بچسبانید تا باتری در جای خود بهتر نگه داشته شود.
  2. دستگاه را خاموش کنید، قسمت عقب آن را برداشته و باتری را خارج کنید. پین های اتصال دهنده باتری را پیدا کنید. در صورت امکان از یک درایور پیچ کوچک استفاده کنید تا اتصالات را در موقعیتی قرار دهید که با آنها باتری وضعیت بهتری پیدا کند.

 

5) خراب بودن نرم افزاری که نصب شده است

بعضی اوقات نرم افزار سیستم آندروید خراب می شود. اگر از یک ROM Android سفارشی استفاده می کنید، نسخه دیگری از ROM یا نوع دیگری از آن را باهم امتحان کنید.

اگر از ROM سفارشی استفاده نمی کنید، ممکن است تنها گزینه شما امتحان تنظیم مجدد کارخانه دستگاه باشد. با این حال مراقب باشید زیرا تنظیم مجدد کارخانه داده ها را از دستگاه شما پاک می کند. در اکثر دستگاه های Android، می توانید با رفتن به “Settings” > “Backup & reset” > “Reset device تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید.

 

خراب بودن نرم افزاری که نصب شده است

 

6) گیر کردن دکمه Power

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گاهی اوقات در دکمه “Power” مقداری آب یا آشغال گیر کند و موجب گیر کردن گاه و بیگاه دکمه پاور و به دنبال آن، ریست شدن گوشی شود.

 

7) معیوب بودن سخت افزار

اگر همه موارد فوق امتحان شده است و اندروید شما هنوز هم بطور خودکار ریست می شود، ممکن است ایراد از سخت افزار شما باشد. بهترین راه برای برطرف کردن این مسئله این است که آن را با شرکت سازنده یا افراد متخصص در میان بگذارید.

 

چگونه مشکل ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی را رفع نماییم؟

برای حل مشکل auto reset در گوشی های مختلف بهتر است از فلش کردن گوشی بپرهیزید زیرا موجب به وجود آمدن مشکلات دیگری مانند بریک شدن(سافت بریک -هارد بریک) در گوشی می شود.

توصیه می کنیم قبل از شروع به عیب یابی گوشی های auto reset از اطلاعات مهمی که در تلفن های همراه خود دارید بک آپ بگیرید و اطلاعات را در جای امنی ذخیره کنید.

بروز رسانی هایی که از سوی گوشی شما منتشر می شود در بسیاری از مواقع مشکلات دستگاه را برطرف خواهد کرد و می تواند مشکل ریست شدن مداوم گوشی شما را برطرف کند.

راه حل بعدی برای حل مشکل ریست شدن گوشی تشخیص دادن برنامه مشکل دار در گوشی می باشد: از بین نرم افزارهایی که بر روی گوشی نصب کرده اید آنهایی را که احتمال می دهید موجب ایجاد مشکل شده است و یا برنامه هایی که قابل استفاده نیستند را پاک کنید.

راه حل بعدی این است که همه چیز را ریست کنید: ریست کردن گوشی شاید راهکار خاصی نباشد اما در بسیاری از مواقع مشکلات به وجود آمده در گوشی را حل خواهد کرد.

 

1) سیستم عامل اندروید را به‌ روز رسانی کنید

همان‌طور که می‌دانید با بروزرسانی سیستم عامل اندروید،  ویژگی‌ها و پچ‌های امنیتی جدید به دستگاه شما اضافه و باگ‌های آن رفع خواهد شد.  این امکان وجود دارد که قدیمی بودن سیستم عامل، دلیل ریستارت خودکار دستگاه شما باشد. ابتدا آپدیت جدید را نصب کرده و مشکل را مجدد بررسی کنید.

 

 سیستم عامل اندروید را به‌ روز رسانی کنید

 

2) فضای ذخیره‌سازی را خالی کنید

با توجه به اینکه برای گوشی‌های هوشمند فضای ذخیره سازی مشخصی در نظر گرفته شده، اگر بخش زیادی از حافظه را درگیر کنید، این امکان وجود دارد که دستگاه شما دچار مشکل شده یا حتی بطور تصادفی ریستارت شود. به همین دلیل فضای ذخیره‌سازی دستگاه اندرویدی خود را با حذف اپلیکیشن‌های بلا استفاده و فایل‌های اضافی خالی کنید.

 

3) بررسی دکمه پاور

در برخی مواقع دیده شده که مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی سامسونگ به دلیل گیر کردن دکمه پاور آن نمایان می‌شود یا احتمال دارد وارد شدن یک ضربه و فشار به دکمه پاور گوشی منجر به شکستن سوئیچ پشت آن شده و ریستارت شدن های پیاپی و ناخواسته موبایل را بار آورد. بنابراین توصیه می‌کنیم وضعیت دکمه پاور گوشی خودتان را بررسی کنید. اگر علائم ضربه، ترک یا هر علائم مشکوک دیگری را در آن مشاهده کردید، احتمال دارد که دکمه پاور گوشی دچار مشکل باشد و با تعویض این دکمه یا فلت و سوئیچ پشت آن مشکل رفع گردد.

 

4) حالت سیف مود را فعال کنید

گاهی یک برنامه مخرب میتواند منجر به ریستارت خودکار دستگاه اندرویدی شما شود، برای اطمینان از سلامت برنامه‌هاحالت سیف مود را فعال کنید تا فقط برنامه‌های اصلی روی دستگاه‌تان اجرا شود. اگر گوشی اندرویدی شما در حالت سیف مود ریستارت نشد، پس یک اپ برایتان دردسرساز شده، پس برنامه‌های شخص ثالث را یک به یک پاک کنید تا مشکل حل شود.

 

5) دمای گوشی را بررسی کنید

همانطور که می‌دانید اگر گوشی‌های هوشمند افزایش دمای چشمگیری داشته باشند، برای حفاظت از خود ریست یا خاموش  می‌شوند. بالارفتن حرارت گوشی در هنگام اجرای برنامه‌ها یا بازی سنگین، تا حدی غیرمعمول نیست، اما اگر این حرارت بیش از حد باشد. برای دستگاه‌تان دردسرساز خواهد بود. 

 

6) خنک نگه داشتن گوشی

در برخی مواقع ممکن است داغ شدن بیش از اندازه بدنه گوشی های موبایل و افزایش حرارت در قطعات سخت افزاری آن ها اختلال هایی را به وجود آورد که خاموش شدن یا ریستارت خودکار یکی از این اختلال هاست! بنابراین توصیه داریم همیشه سعی کنید بدنه گوشی خودتان را خنک نگه دارید. این راه حل از روش های نرم افزاری مقابله با مشکل ریستارت بی‌دلیل موبایل نیست و در واقع یک نکته مهم است که در هر شرایط باید به آن توجه شود.

خیلی از گوشی های موبایل دارای تنظیمات نرم افزاری هستند که در صورت افزایش حرارت و گرمای تولید شده در دستگاه به طور خودکار عملکرد آن را متوقف کرده و گاها گوشی را خاموش یا ریستارت می‌کنند. برای جلوگیری از داغ شدن گوشی می‌توانید از ترفند هایی که در مقاله "جلوگیری از داغ شدن گوشی با ترفند های ساده" به آن ها اشاره داشتیم استفاده کنید. 

 

7) ریست فکتوری 

اگر تمام بررسی‌ها و اقدامات بیان شده را انجام دادید و همچنان به نتیجه نرسید، نوبت به ریست فکتوری دستگاه اندرویدی می‌رسد که تمام تنظیمات را به حالت کارخانه بازمیگرداند.  البته فراموش نکنید که پیش از هر چیز، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه خود تهیه کنید، چرا که ریست فکتوری همه اطلاعات شخصی شما را حذف خواهد کرد.

 

 ریست فکتوری

 

8) تعویض باتری 

در شرایطی که هیچ یک از راه حل‌های نرم‌افزاری مشکل ریستارت خودکار دستگاه اندرویدی شما را حل نکرد، این احتمال وجود دارد که عمر باتری شما رو به اتمام بوده و نیاز است که نزد تعمیرکاری مجرب رفته تا بررسی‌های مورد نیاز را جهت تعویض باتری یا تعمیر دستگاه شما  انجام دهد. 

 

کلام آخر

ما در این مقاله علت ریستارت خودکار گوشی های اندرویدی و راه حل های مجود را به شما توضیح دادیم. اگر با روش های بالا مشکل شما حل نشد بهتر است که به مرکز تعمیرات تخصصصی موبایل مراجعه کنید تا گوشی شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و مشکل را حل نمایند.

 

سوالات متداول

دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی شیائومی چیست؟

دلایل باقیمانده، ماهیت سخت افزاری دارند. احتمالا گوشی هوشمند شیائومی آسیب دیده است. گاهی، دلیل ریستارت شدن خودکار گوشی شیائومی، شارژ کم باتری یا نقص در خود باتری و مدارهای کنترل می باشد.

 

علت ریستارت شدن گوشی سامسونگ چیست؟

که این مسئله فشار شدیدی به پردازنده موبایل وارد کرده و درنهایت موجب داغ شدن بیش از حد گوشی می شود. موبایل نیز برای اینکه قطعات سخت افزاری آن به دلیل گرمای بیش از حد دچار آسیب دیدگی نشوند به صورت خودکار ریستارت می شود. بنابراین دلیل دیگر ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ، داغ شدن بیش از حد این گوشی است.

 

علت ریست شدن گوشی سامسونگ a50 چیست؟

اگر یک برنامه غیرمجاز را دانلود کرده‌اید که با گوشی شما سازگار نیست یا توسط نرم افزار خراب شده است، ممکن است باعث ریست شدن گوشی سامسونگ شما شود. آسیب یا خرابی در مدار یا قطعه الکترونیکی تلفن شما، مانند صفحه نمایش، مادربرد یا سایر قطعات، می‌تواند باعث ریست شدن مداوم آن شود.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید