ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تفاوت آی سی تغذیه و آی سی شارژ + علائم خرابی آی سی شارژ و آی سی تغذیه

تفاوت آی سی تغذیه و آی سی شارژ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-12-31 11:38:14. این آی سی تغذیه معمولاً وظایفی از قبیل کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف بر عهده آنها است. در بعضی از موارد تشخیص اتصال هدفون نیز بر عهده این آی سی است. کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر نیز علاوه بر CPU بخش Application به این آی سی وصل می شود. در گوشی های آیفون یک عدد کریستال ساعت نیز به این آی سی وصل است و کلاک را برای آن تامین میکند و این آی سی کلاک را به عنوان Sleep Clock به سایر بخشها ارسال میکند. این آی سی تغذیه معمولاً وظایفی از قبیل کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف بر عهده آنها است. در بعضی از موارد تشخیص اتصال هدفون نیز بر عهده این آی سی است. کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر نیز علاوه بر CPU بخش Application به این آی سی وصل می شود. در گوشی های آیفون یک عدد کریستال ساعت نیز به این آی سی وصل است و کلاک را برای آن تامین میکند و این آی سی کلاک را به عنوان Sleep Clock به سایر بخشها ارسال میکند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تفاوت آی سی تغذیه و آی سی شارژ
تفاوت آی سی تغذیه و آی سی شارژ
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۱۸ دی ۱۴۰۱

تفاوت آی سی تغذیه و آی سی شارژ این آی سی تغذیه معمولاً وظایفی از قبیل کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف بر عهده آنها است. در بعضی از موارد تشخیص اتصال هدفون نیز بر عهده این آی سی است. کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر نیز علاوه بر CPU بخش Application به این آی سی وصل می شود. در گوشی های آیفون یک عدد کریستال ساعت نیز به این آی سی وصل است و کلاک را برای آن تامین میکند و این آی سی کلاک را به عنوان Sleep Clock به سایر بخشها ارسال میکند.

این آی سی با استفاده از چند عدد NTC کنترل دمای بخشهایی نظیر CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و… بر عهده دارد. در صورت لحیم سردی در پایه های این آی سی، ممکن است هر یک از بخشهای اشاره شده دجار مشکل شوند و باعث خاموش شدن گوشی میشود.

در میان قطعات موجود در گوشی‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در مدار و بُرد گوشی وجود دارد، قطعه آی سی تغذیه یا شارژ موبایل است. ای سی شارژ نقش بسیار مهمی در تامین انرژی مورد نیاز برای راه اندازی و فعالیت گوشی شما دارد و عوامل متعددی می تواند به آن آسیب وارد کند. در ادامه با بررسی نشانه های خرابی ICسی شارژ گوشی و نحوه تعمیر آن با تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس همراه باشید.

 

آی سی شارژ چیست؟

آی‌سی شارژ وظیفه شارژ باتری گوشی موبایل را بر عهده دارد. IC شارژ با رساندن ولتاژ مناسب از شارژر برای شارژ باتری، ابتدا به سوکت شارژر و سپس به آی سی شارژ انتقال داده و بعد به باتری برای شارژ شدن گوشی موبایل وظیفه اصلی این آی سی است.

با توجه به ساختار آی سی شارژ و در معرض جریان برق بودن آن است از جمله قطعاتی است که همواره احتمال بروز خرابی در آن زیاد است. بر این اساس استفاده از شارژر اورجینال و عدم استفاده از شارژرهای غیر اصل در گوشی‌های هوشمند حائز اهمیت است.

این آی سی معمولاً وظایفی از قبیل کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف بر عهده آنها است. در بعضی از موارد تشخیص اتصال هدفون نیز بر عهده این آی سی است. کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر نیز علاوه بر CPU بخش Application به این آی سی وصل می شود. در گوشی های آیفون یک عدد کریستال ساعت نیز به این آی سی وصل است و کلاک را برای آن تامین میکند و این آی سی کلاک را به عنوان Sleep Clock به سایر بخشها ارسال میکند.

این آی سی با استفاده از چند عدد NTC کنترل دمای بخشهایی نظیر CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و…   بر عهده دارد. در صورت لحیم سردی در پایه های این آی سی، ممکن است هر یک از بخشهای اشاره شده دجار مشکل شوند و باعث خاموش شدن گوشی میشود.

 

آی سی شارژ چیست؟

 

بررسی ساختار آی سی شارژ گوشی

IC تغذیه قطعه در بحث ساختار دارای سه یا چهار پین می باشد که در ارتباط مستقیم با باتری است. همچنین براساس طراحی داخلی و با گرفتن ولتاژ باتری، انرژی مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. ولتاژ مورد نیاز از طریق قطب مثبت باتری به مدار حفاظت جریان آی سی وارد می شود و در ادامه انرژی دیگر بخش ها نیز تامین می گردد. مشکل زمانی به وجود می آید که جریان ورودی به آی سی تغذیه بیش از حد مجاز باشد. در چنین شرایطی مدار محافظ جریان وارد عمل می شود و گوشی را یکباره خاموش می کند.

 

نقش آی سی شارژ در موبایل چیست؟

پیش از پرداختن به علائم خرابی آی سی شارژ گوشی و دلایل آن شما را با نقش آی سی شارژ در موبایل آشنا می کنیم. آی سی شارژ گوشی، بعد از آی سی تغذیه یکی از آی سی های مهم در گوشی های هوشمند است که در شارژ شدن گوشی نقش مهمی را بر عهده دارد. آی سی در موبایل یکی از قطعات سخت افزاری است و تعمیر آن نیز توسط تکنسین های تعمیرات سخت افزاری موبایل انجام می شود. ای سی شارژ، در مدار موبایل قرار می گیرد و سطع معینی از ولتاژ را به باتری می رساند.

 

 

آی سی تغذیه چیست؟

همانطور که اشاره شد، آی سی تغذیه در میان قطعات موجود در گوشی‌های هوشمند به عنوان مهم‌ترین بخش محسوب شده و به همین دلیل دانستن اینکه آی سی تغذیه چیست دارای اهمیت زیادی است. آی سی تغذیه نقش زیادی در زمینه تأمین ولتاژ دارد و از کار افتادن آن باعث بروز آسیب‌های جدی در موبایل خواهد شد.

آی سی تغذیه که در گوشی‌های موبایل وجود دارد بسیار حساس و ظریف بوده و از آنجایی که با جریان برق ارتباط دارد به شدت در معرض آسیب دیدگی و خرابی است. علاوه بر آن عملکرد آی سی تغذیه به صورتی است که در صورت خرابی، قسمت‌های دیگر گوشی را نیز درگیر می‌کند.

کنترل درایور بک لایت و تأمین تغذیه قسمت‌های مختلف گوشی نیز بر عهده‌ی آی سی تغذیه است و همچنین کنترل کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در برخی از گوشی‌ها نیز کلید سایلنت و کنترل کلیدهای دیگر را هم بر عهده دارد.

آی سی تغذیه از قطعات مهم در مدار همه گوشی‌های هوشمند امروزی است. این قطعه وظیفه تامین ولتاژ و جریان الکتیکی مورد نیاز بخش های مورد نیاز در گوشی را برعهده دارد از جمله آنها عبارتند؛

  • کنترل نور صفحه
  • کنترل کلید های ولوم
  • دکمه پاور
  • دکمه سایلنت در برخی گوشی ها
  • کنترل دمای CPU
  • هدایت و کنترل NTC
  • دوربین
  • باتری

 

آی سی تغذیه چیست؟

 

ساختار آی سی تغذیه موبایل

آی سی تغذیه موبایل توسط سه یا چهار پین به باتری وصل شده و با گرفتن ولتاژ مناسب از باتری و بر اساس نیاز ولتاژ مورد نیاز بخش‌های دیگر تامین می‌کند.

ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می‌گردد. ای مدار وظیفه محافظت از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی را دارد. در صورت چنین مشکلی بوجود می آید گوشی یکباره خاموش می‌شود.

 

نشانه‌های خرابی آی سی تغذیه

یکی از علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی در این قطعه خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل است. موقعی که آی سی تغذیه گوشی آسیب ببیند باتری گوشی شارژ نمیشه و گوشی خاموش می‌شود. در صورت خرابی این قطعه باعث کم شدن طول عمر باتری شده و تاثیر زیادی ر خراب شدن باقی قطعات گوشی موبایل می‌شود. ولی این علائم همه تنها علائم خرابی آی سی شارژ نمی‌باشد.

 

چطور بفهمیم ای سی شارژ گوشی خراب شده است؟

در میان تمام این قطعات، آی سی (IC)  تغذیه یکی از مهمترین سخت افزار های موجود درون تمام گوشی هاست. قطعه ای که نقشی حیاتی در تامین انرژی و شارژ باتری گوشی به عهده دارد. همانطور که انتظار هم می رود آی سی شارژ همواره در معرض جریان برق بوده و به واسطه حساسیت و ظرافتی که دارد از جمله قطعاتی است که همواره احتمال بروز خطر در آن وجود دارد. در این قسمت دلیل تاکید بر استفاده از شارژر اصلی سامسونگ برای گوشی هوشمند مشخص می شود. اما آی سی شارژ دقیقا چیست؟

آی سی شارژ یکی از مهمترین قطعاتی است که در مدار هر گوشی همراهی وجود دارد. قطعه ای که برای تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در عملکرد گوشی همراه نقش به سزایی دارد. IC شارژ گوشی وظیفه مدیریت بخش های بسیاری از تلفن هوشمند شما را به عهده دارد و از جمله مهمترین آنها می توانیم به کنترل درایور نور پشت صفحه گوشی اشاره کنیم.

در یک بررسی کلی می توان گفت بیشتر بخش های موجود در گوشی های هوشمند در ارتباط مستقیم با آی سی شارژ هستند. به همین دلیل اگر آی سی شارژ آسیب ببیند در عملکرد کلی گوشی تاثیری جدی و به سزا خواهد داشت. اگر به فکر گوشی خود، خصوصا گوشی های گران قیمت اپل هستید، توصیه می کنیم در قدم اول حتما به فکر استفاده از شارژر اصلی اپل باشید.

IC تغذیه قطعه در بحث ساختار دارای سه یا چهار پین می باشد که در ارتباط مستقیم با باتری است. همچنین براساس طراحی داخلی و با گرفتن ولتاژ باتری، انرژی مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. ولتاژ مورد نیاز از طریق قطب مثبت باتری به مدار حفاظت جریان آی سی وارد می شود و در ادامه انرژی دیگر بخش ها نیز تامین می گردد.

مشکل زمانی به وجود می آید که جریان ورودی به آی سی تغذیه بیش از حد مجاز باشد. در چنین شرایطی مدار محافظ جریان وارد عمل می شود و گوشی را یکباره خاموش می کند.

یکی از شایع ترین نشانه های خراب بودن این قطعه خاموش شدن گوشی همراه است. وقتی آی سی شارژ گوشی سامسونگ آسیب ببیند شارژ مجدد گوشی انجام نمی شود و گوشی خاموش می شود. همانطور که انتظار می رود خراب شدن آی سی شارژ تاثیر به سزایی در عمر باتری و حتی خراب شدن کامل آن نیز دارد. اما این تنها نشانه آسیب دیدگی آی سی شارژ نیست.

احتمالا در گوشی های قدیمی تان دچار مشکل آنتن دهی شده اید، اگر نمی دانستید یکی از دلایل بروز مشکلات آنتن دهی خرابی آی سی شارژ گوشی است. اگر در حالت عادی که شبکه مخابراتی دارای وضعیت مطلوبی است آنتن دهی نا مناسبی را تجربه می کنید جای شکی برای خراب شدن ای سی شارژ باقی بگذارید. البته به این نکته توجه کنید که نوع قاب گوشی مورد استفاده نیز در آنتن دهی اثرگذار است.

 

 

علت آسیب دیدن آی سی شارژ چیست؟ 

  • عدم استفاده از شارژر اورجینال و تقلبی
  • قرار دادن بیش از حد دستگاه در شارژ
  • شارژر فندکی ماشین یا پاوربانک‌های غیر استاندارد
  • کار کردن یا بازی حین شارژ دستگاه
  • استفاده کردن از فندکی ماشین در گوشیهای آیفون باعث خرابی آی سی شارژ دستگاه میشود
  • آب خوردگی و ضربه خوردگی
  • نوسانات برق
  • خرابی شارژر
  • خرابی کابل

 

نشانه های خرابی آی سی شارژ سامسونگ و آیفون

یکی از شایع ترین نشانه های خراب بودن این قطعه خاموش شدن گوشی همراه است. وقتی آی سی شارژ گوشی سامسونگ آسیب ببیند شارژ مجدد گوشی انجام نمی شود و گوشی خاموش می شود. همانطور که انتظار می رود خراب شدن آی سی شارژ تاثیر به سزایی در عمر باتری و حتی خراب شدن کامل آن نیز دارد. اما این تنها نشانه آسیب دیدگی آی سی شارژ نیست. مقاله تعویض آی سی تغذیه آیفون به چه صورت است؟ را مطالعه کنید.

 

 نشانه های خرابی آی سی شارژ سامسونگ و آیفون

 

نحوه ی تعمیر آی سی تغذیه

تعمیر انواع گوشی موبایل به دلیل حسایت های فراوانی که در طراحی آن ها به کار برده شده است نیاز به تخصص، تجهیزات و دستگاه های مدرن تعمیرات دارد. یکی از حیاتی ترین قطعات به کار برده شده در گوشی آی سی تغذیه است. در روند تعمیرات این قطعه (به دلیل اتصالات گسترده ای که با دیگر قطعات گوشی های هوشمند دارد ) باید دقت و ظرافت فراوان به کار رود. اگر در نحوه ی ترمیم، تعمیر، تعویض یا جابه جایی آن اشتباهی صورت گیرد، دستگاه خاموش شده و از کار می افتد. اگر از جمله کاربرانی هستید که تصمیم به تعویض یا تعمیر آی سی تغذیه ی موبایل خود دارید

  • از خرابی آی سی تغذیه اطمینال حاصل کنید.
  • از باز کردن گوشی بدون آگاهی و ابزارهای لازم خودداری کنید.
  • از دستکاری قطعات مختلف برای تعمیر آی سی تغذیه ی موبایل بپرهیزید.
  • آی سی تغذیه را به هیچ وجه جا به جا یا دستکاری ننمایید.
  • قطعه ای اصل و اورجینال را از نمایندگی تعمیرات موبایل فراهم فرمایید.
  • تعمیرکاری توانا که دارای کارگاه مجهز می باشد را انتخاب کنند.

 

تفاوت آی سی شارژ و آی سی تغذیه چیست؟

برد گوشی جایی است که قطعات ریز زیادی را در خود جای داده است، آی سی تغذیه و آی سی شارژ نیز از جمله قطعه های مهمی هستند که روی برد قرار گرفته اند. آی سی تغذیه نقش تامین و توزیع جریان و انرژی در بین سایر قطعات و آی سی ها را بر عهده دارد. آی سی شارژ موبایل نقش شارژ باتری و تامین ولتاژ مورد نیاز آن را در گوشی برعهده دارد که این عمده ترین تفاوت این دو آی سی است.

هر دو این ایسی ها بسیار حساس هستند و ارتباط نزدیکی در عملکرد نیز دارند. مثلا گاهی ممکن است انتقال جریان از آی سی تغذیه به درستی انجام نشود و منجر به سوختن آی سی شارژ شود. در این حالت تعویض آی سی شارژ و آی سی تغذیه باهم نیاز است و انجام می شود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش تعمیرات موبایل می توانید با شماره 02691009091 تماس بگیرید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید