ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

7 روش آسان برای تست سلامت باتری آیفون + کد تست سلامت باتری آیفو Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-02-12 11:21:13. سیستم‌عامل iOS ابزارهای کاربردی مختلفی را برای نمایش میزان مصرف باتری تعمیر گوشی آیفون (و همینطور استفاده از نرم‌افزارهایی که بیشترین استفاده از باتری را داشته‌‌اند) ارائه می‌کند. با این وجود هیچ کدام از این ابزار و نرم‌افزارها اطلاعاتی در مورد سلامت باتری ارائه نمی کنند. تست سلامت باتری آیفون یک روش بسیار مهم است و اینکار می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص وضعیت کلی باتری موبایل شما را ارائه دهد. سیستم‌عامل iOS ابزارهای کاربردی مختلفی را برای نمایش میزان مصرف باتری تعمیر گوشی آیفون (و همینطور استفاده از نرم‌افزارهایی که بیشترین استفاده از باتری را داشته‌‌اند) ارائه می‌کند. با این وجود هیچ کدام از این ابزار و نرم‌افزارها اطلاعاتی در مورد سلامت باتری ارائه نمی کنند. تست سلامت باتری آیفون یک روش بسیار مهم است و اینکار می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص وضعیت کلی باتری موبایل شما را ارائه دهد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
7 روش آسان برای تست سلامت باتری آیفون + کد تست سلامت باتری آیفو
نحوه تست سلامت باتری آیفون
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

سیستم‌عامل iOS ابزارهای کاربردی مختلفی را برای نمایش میزان مصرف باتری تعمیر گوشی آیفون (و همینطور استفاده از نرم‌افزارهایی که بیشترین استفاده از باتری را داشته‌‌اند) ارائه می‌کند. با این وجود هیچ کدام از این ابزار و نرم‌افزارها اطلاعاتی در مورد سلامت باتری ارائه نمی کنند. تست سلامت باتری آیفون یک روش بسیار مهم است و اینکار می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص وضعیت کلی باتری موبایل شما را ارائه دهد.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

 

سلامت باتری و افزایش طول عمر آن

همانطور که می دانید تست سلامت باتری آیفون با عمر آن دو معقوله کاملاً متفاوت و جدا هستند. عمر باتری و یا همان Battrey Life طول عمر باتری را با یک بار شارژ مشخص می کند و سلامت باتری و یا همان Battrey Health عمر باتری دستگاه شما را با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

به عبارتی دیگر پس از گذشت یک سال، عمر باتری دیوایس شما به هیچ عنوان شبیه به زمانی که آن را به صورت آکبند تهیه کرده بودید نخواهد بود. این فرآیند سال به سال طی خواهد شد و بغاعث کاهش عمر مفید گوشی شما می شود. حتما شما در گذشته نیز در گوشی های خود با مشکل باتری مواجه شده بودید و به علت تخلیه سریع مکرراً آن را شارژ می کردید.

مشکل اصلی این است که بیشتر گوشی های هوشمند جدید دارای باتری لیتیومی و غیر قابل دسترسی هستند. این بدان معنی است که خود کاربران نمی توانند به صورت مستقیم به باتری دیوایس خود دسترسی داشته باشند و آن را با یک باتری نو جایگزین کنند و به همین خاطرمشکلات باتری دستگاه شان را از بین ببرند. مقاله " روش صحیح شارژ باتری موبایل نو " را حتما مطالعه کنید.

خوشبختانه در این رابطه دو معیار بسیار عالی وجود دارد که با بررسی کردن آن شما می توانید یک اطلاعات کامل از تست سلامت باتری آیفون خود داشته باشید. اولین مورد حداکثر ظرفیت باقی مانده (مجموع شارژی که باتری می تواند نگه دارد) و دیگری نیز تعداد سیکل باتری می باشد.

یک باتری سالم پس از مدتی که از آن استفاده می شود فقط چند درصد از ظرفیت اصلی خود را استفاده می کند. علاوه بر این سلامت و ظرفیت باتری های یون لیتیوم (که در اکثر تلفن های امروزی دیده می شود) پس از هر دوره شارژ به مقدار اندکی کاهش می یابد.

اپل می گوید که آن ها باتری های آیفون را طوری طراحی کرده اند که پس از 500 بار شارژ بتواند تقریباً 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. داده ای مربوط به سلامت باتری در بخش تنظیمات سیستم عامل  iOS در دسترس نیست، بنابراین باید برای دریافت چنین اطلاعاتی از روش های دیگر استفاده کنید.

 

نرم افزار تست سلامت باتری آیفون چیست؟

نرم افزار تست باتری آیفون: روش های مختلفی برای تست سلامت باتری های آیفون وجود دارد، که شما می توانید از آنها استفاده کنید و وضعیت باطری آیفون خود را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم بهترین برنامه هایی تست سلامت باتری آیفون را که به کمک آنها می توانید عمر باتری اپل خود را افزایش دهید را معرفی کنیم.  در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید گوشی آیفون مورد تایید کاربران قرار می گیرد، سلامت باتری آیفون می باشد. عمر باتری آیفون و سلامت آن، برای کاربر اهمیت زیادی دارد و همین مورد می تواند در خرید گوشی تاثیر داشته باشد.

در این مقاله از پارس ارتباط لوتوس می خواهیم درمورد دلیل کم شدن سلامت باتری آیفون، تست درصد سلامت باتری آیفون، نرم افزار تست سلامت باتری آیفون و تست باتری آیفون…. برای شما توضیح دهیم. با توجه به اینکه باطری، یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری گوشی محسوب می شود، سالم نگه داشتن باتری آیفون، تاثیر بسیار زیادی در طول عمر و کارکرد آن خواهد داشت.

 

علائم سریع خالی شدن باتری گوشی اپل:

  • استفاده کردن از تصاویر متحرک
  • استفاده از گوشی در مکان های خیلی سرد و گرم
  • استفاده از گوشی در مکان هایی که آنتن دهی ضعیفی دارد.
  • فعال بودن موقعیت مکانی
  • فعال بودن دیتا و بلوتوث
  • خراب بودن باطری
  • استفاده بیش ار اندازه از گوشی
  • بازی کردن با گوشی با صدای بلند

مواردی که بیان شد می تواند دلایل خالی شدن باطری گوشی آیفون باشد. برای اینکه بتوانیم عمر و سلامت باطری اپل را افزایش دهیم و مدت زمان بیشتری را از گوشی خود استفاده کنیم باید درصد سلامت باتری گوشی اپل را افزایش دهیم. برای اینکار راهکارهای زیادی وجود دارد.

 

سلامت باتری و افزایش طول عمر آن

 

علت اهمیت انجام تست سالم بودن باتری آیفون

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید گوشی های آیفون یا هر برند دیگری باید به آن توجه داشته باشید، سالم بودن باتری آن است. با کمتر شدن عمر مفید گوشی موبایل، ناگزیر سلامتی باتری آن نیز کمتر می شود. درباره گوشی های آیفون این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه این گوشی ها معمولا قیمت بالایی دارند و کسی دوست ندارد مدت کوتاهی بعد از استفاده برای تعمیر گوشی هزینه کند.

در حال حاضر باتری های آیفون تا 5000 بار شارژ کردن که حدود 2 سال می شود، درصد بالایی از سلامتی خود را حفظ خواهند کرد. اما بعد از مدتی به دلایل مختلف همچون فرسوده شدن قطعات و نوسانات مداوم ولتاژ، طول عمر آن ها کاهش می یابد. با توجه به همین موضوع انجام تست سلامت باتری آیفون از اهمیت زیادی برخوردار است. با انجام منظم این آزمایش می توانید در زمان مناسب به داد باتری گوشی خود برسید و از خرابی آن جلوگیری کنید.

 

روش‌های مختلف برای تست سلامت باتری آیفون

تست سلامت باتری آیفون و مراقبت از باتری گوشی در تنظیمات سیستم‌عامل iOS در دسترس نیست. بنابراین برای به دست آوردن این اطلاعات، نیازمند طی کردن روش‌ها و مراحل خاصی خواهید بود. در ادامه برخی از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

اطلاعات تنظیمات در iOS نسخه ۱۱.۳ به بالا

اگر نسخه سیستم‌عامل گوشی آیفون شما  ۱۱.۳ (و یا بیشتر) است، روش های بسیار ساده‌تری برای تست سلامت باتری آیفون خود خواهید داشت. برای این کار، تنها کافی است تا به بخش تنظیمات (settings) گوشی وارد شده و سپس به صفحه Battery بروید. در این صفحه با ضربه زدن بر روی Battery Health حداکثر ظرفیت باتری به شما نمایش داده خواهد شد. هرچه این عدد بالا و نزدیک‌تر به ۱۰۰ باشد، وضعیت سلامت گوشی شما بهتر است.

یادآوری می‌کنیم که گوشی‌های آیفون ۶ و مدل‌های جدیدتر، قابلیت به‌روزرسانی سیستم‌عامل به این نسخه را دارند. اما اگر نسخه گوشی شما قدیمی بوده و به این نسخه از سیستم‌عامل دسترسی ندارد، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

 

بررسی سلامت باتری آیفون از طریق منوی تنظیمات

سیستم عامل iOS دارای این قابلیت است که در مواقع بحرانی هشداری برای نشان دادن وضعیت عملکرد نه چندان خوب باتری آیفون را در منوی تنظیمات گوشی به شما ارائه می کند. پس شما می‌توانید به منظوردریافت تست و بررسی سلامت باتری آیفون خود از این ویژگی و قابلیت سیستم عامل iOS استفاده نمایید. تنها کافیست به بخش Settings رفته و گزینه Battery را انتخاب کنید. اگر در این بخش هشداری را مشاهده کردید، یعنی باتری آیفون شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض یا سرویس شدن دارد. در غیر این صورت، باتری آیفونتان مشکلی ندارد.متاسفانه در این روش جزئیات دقیق باتری نشان نمی‌شود و این موضوع اصلا جالب نیست.

 

file

 

استفاده از اپلیکیشن Battery Life Doctor

در حال حاضر تعداد اپلیکیشن‌های مناسبی که به بررسی و تست سلامت باتری آیفون می‌پردازند، بسیار کم است. با این حال اپلیکیشن Battery Life Doctorیک گزینه ساده، رایگان و قابل دسترسی از طریق App Store است. اگر بتوانید بنرهای تبلیغاتی داخل برنامه را تحمل کنید، این اپلیکیشن می‌تواند نمایش ساده و قابل اعتمادی از وضعیت سلامت باتری آیفون شما ارائه کند. این برنامه چندین بخش مختلف با کاربردهای متفاوت دارد. برای تست سلامت باتری آیفون باید از بخش Battery Life استفاده کنید. در این بخش با ضربه زدن بر روی Details جزئیاتی از وضعیت باتری شما به نمایش درخواهد آمد.

 

 

استفاده از اپلیکیشن Battery Life Doctor

 

اپلیکیشن CoconutBattery ، قابل استفاده برای مک بوک

با استفاده از اپلیکیشن CoconutBattery  می توانید اطلاعاتی درباره تست سلامت باتری آیفون بدست آورید. کاربران مک بوک از این اپلیکیشن برای تشخیص وضعیت باتری لب تاب استفاده می کنند اما نکته ای که وجود دارد این است که این برنامه به طور رایگان قابلیت تشخیص سلامت باتری گوشی آیفون و آیپد را هم ارائه می دهد.

برای کار کردن با این اپلیکیشن تنها کافیست گوشی خود را با کابل شارژر آیفون به مک بوک متصل کنید و سپس گزینه  iOS Device را بزنید.

 

اپلیکیشن CoconutBattery

 

بررسی تست سلامت باتری آیفون با برنامه Console App 

اگر به مک بوک های اپل دسترسی داشته باشید، با استفاده از برنامه Console App می‌توانید سلامت و وضعیت باتری آیفونتان را بررسی کنید. برنامه Console App به طور پیش فرض روی مک بوک های اپل نصب است، بنابراین برای اجرای آن نیازی به دانلود و نصب برنامه وجود ندارد. کافیست نام آن را در مک بوک خود جستجو کنید و سپس آن را اجرا نمایید. سپس آیفونتان را با کابل مناسب به مک بوک متصل کنید. حالا مثل عکس فوق در بخش بالا و سمت راست برنامه Console App و فیلدی که در این قسمت ارائه شده است، عبارت batteryhealth را تایپ کنید (دقت کنید که فاصله‌ای برای تایپ لغات وجود نداشته باشد).

 

تست سلامت باتری آیفون با اتصال به کامپیوتر

در صورتی که به هر دلیلی اپلیکیشن Battery Life Doctor در دسترس شما نباشد، می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص رایانه‌های شخصی استفاده کنید. اگر از یک دستگاه مک استفاده می‌کنید، می‌توانید برای تست باتری آیفون از نرم‌افزار رایگان CoconutBatteryاستفاده کنید. این نرم‌افزار می‌تواند تحلیل کاملی از میزان سلامت باتری MacBook و همچنین دستگاه‌های آیپد و گوشی‌های آیفون داشته باشد. برای استفاده از امکانات این نرم‌افزار، تنها کافی است تا آیفون خود را به مک‌بوک متصل کرده و نرم‌افزار را اجرا کنید. سپس در قسمت بالای برنامه بر روی iOS Device کلیک کنید.

در این قسمت، وضعیت شارژ فعلی و همچنین میزان سلامتی تست سلامت باتری آیفون با عبارت Design Capacity نمایش داده شده است. هرچند که در صورت آزمایش هم‌زمان، متوجه خواهید شد که درصد نمایش داده شده توسط Battery Life Doctor در گوشی با درصد تخمین زده شده توسط نرم‌افزار CoconutBattery متفاوت است. با این حال این اختلاف بسیار جزئی بوده و اغلب نتیجه نهایی تست سلامت باتری آیفون توسط این نرم‌افزار بسیار نزدیک به یکدیگر است.

اگر سیستم‌عامل رایانه شخصی شما Windows است، می‌توانید برای سنجش سلامت باتری آیفون از نرم‌افزار iBackupBotاستفاده کنید. هرچند که این نرم‌افزار رایگان نبوده و برای تهیه آن باید هزینه ۳۵ دلاری تعیین شده را پرداخت کنید؛ اما با استفاده از نسخه آزمایشی ۷ روزه آن می‌توانید به سرعت سلامت باتری گوشی خود را آزمایش کنید.

در این روش ابتدا باید آیفون خود را به رایانه وصل کرده و نرم‌افزار را اجرا کنید. در منوی سمت چپ، گزینه Devices را انتخاب کرده و دستگاه خود را در آن پیدا کنید. در صفحه مربوط به دستگاه خود، روی عبارت اطلاعات بیشتر (More Information) کلیک کنید. در صفحه جدید، اطلاعات کاملی در مورد وضعیت باتری و میزان تخریب آن در طول زمان نمایش داده خواهد شد.

 

تست سلامت باتری آیفون با اتصال به کامپیوتر

 

روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون

بخش Capability peak performance عملکرد باتری شما را اطلاع می دهد. پیام دستگاه را مطالعه کنید و نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. بعضی از پیام‌های دستگاه شامل موارد زیر است:

  • این گوشی به طور غیر منتظره‌ای خاموش شده است زیرا باتری توان پشتیبانی را ندارد.
  • با دیدن این پیام شما باید به این موضوع پی می برید که گوشی شما با مشکل خرابی باتری مواجه شده است،
  • یا اگر باتری صحیح و سالم کار کند ممکن است این پیام را دریافت کنید:
  • باتری دستگاه از حداکثر توان پشتیبانی می‌کند
  • اگر ظرفیت باتری گوشی آیفون کمتر از ۸۰ درصد باشد این پیام را دریافت می کنید:
  •  باتری دستگاه آیفون معیوب است، لطفا به مراکز خدمات مجاز اپل مراجعه کنید و باتری را تعویض کرده تا عملکرد و ظرفیت باتری بهینه شود.

 

کد تست باتری گوشی ایفون

کد تست  باتری آیفون  یکی از روش‌های به دست آوردن اطلاعات در رابطه با وضعیت باتری گوشی اپل شما است. البته، با وجود ظرفیت خاص این برند برای بررسی وضعیت باتری، و همچنین ابزارهای ویژه تست باتری آیفون مانند TestM و Phone Diagnostics، به کد تست باتری کمتری نیاز دارید. در هر صورت، جهت تست باتری ایفون، کد تست *#12345#3001* را وارد کرده و کلید تماس را بزنید. در این قسمت وارد Field Mod می‌شوید که در آن می‌توانید اطلاعات و وضعیت باتری خود را مشاهده کنید.

 

بعد از تشخیص کاهش سلامت باتری آیفون باید چه کار کنیم؟

در اولین مرحله باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی باتری ها طول عمری دارند و بعد از مدت ها شاهد کاهش کیفیت عملکرد آن ها خواهید بود. از این رو در صورتی که سال ها در حال استفاده از گوشی آیفون خود هستید، این انتظار را داشته باشید که سلامت باتری کاهش پیدا کرده باشد.

حالت بعدی، مشاهده کاهش شدید سلامت باتری گوشی در مدت زمان کم است که می تواند به دلیل استفاده غلط از گوشی و قرار گرفتن باتری موبایل تحت فشار باشد.

در صورتی که باتری گوشی بیشترین حد سلامتی خود را از دست داده، بهترین راه حل تعویض آن است. معمولا مواردی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی یا بادکردن باتری می تواند از اصلی ترین نشانه های خرابی باشد که فرا رسیدن موعد تعویض باتری را نشان می دهد. پیشنهاد می شود در چنین شرایطی هر چه زودتر اقدام به تعویض باتری کنید زیرا به قسمت های دیگر مانند صفحه نمایش، فشار وارد می شود و در نهایت منجر به ترک خوردن صفحه نمایش خواهد شد.

 

روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون

بخش Capability peak performance عملکرد باتری شما را گزارش می دهد. پیام دستگاه را مطالعه کرده و نسبت به آن اقدام کنید. برخی پیام‌های دستگاه شامل موارد زیر است:

این گوشی به طور غیر منتظره‌ای خاموش شده است زیرا باتری توان پشتیبانی را ندارد.

با دیدن این پیام شما باید به این موضوع پی می برید که گوشی شما با مشکل خرابی باتری مواجه شده است،

یا اگر باتری صحیح و سالم کار کند ممکن است این پیام را دریافت کنید:

باتری دستگاه از حداکثر توان پشتیبانی می‌کند

اگر ظرفیت باتری گوشی آیفون کمتر از ۸۰ درصد باشد این پیام را دریافت می کنید:

 باتری دستگاه آیفون معیوب است، لطفا به مراکز خدمات مجاز اپل مراجعه کنید و باتری را تعویض کرده تا عملکرد و ظرفیت باتری بهینه شود.

 

سخن پایانی

اگر از تست سلامت باتری آیفون خود ناراضی هستید و یا پس از تست های گوناگون فهمیده اید که میزان سلامتش به شدت کاهش یافته، پس بهتر است از طریق نمایندگی های اقدام به تعویض باتری آن مجاز کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید