ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

دلایل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

دلایل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-10-03 10:54:10. مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ مشکلی است که از زمانی که اولین گوشی های هوشمند عرضه شده اند تا به امروز ادامه داشته است. خالی شدن سریع تر از حد معمول باتری می تواند دلایل متفاوتی مانند باتری معیوب، انجام یک بروزرسانی، نصب یک برنامه مخرب و… داشته باشد که هر کدام از این دلایل راه حل های مناسب خود را دارند. مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ مشکلی است که از زمانی که اولین گوشی های هوشمند عرضه شده اند تا به امروز ادامه داشته است. خالی شدن سریع تر از حد معمول باتری می تواند دلایل متفاوتی مانند باتری معیوب، انجام یک بروزرسانی، نصب یک برنامه مخرب و… داشته باشد که هر کدام از این دلایل راه حل های مناسب خود را دارند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
دلایل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ
دلایل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۷ تیر ۱۴۰۲

مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ مشکلی است که از زمانی که اولین گوشی های هوشمند عرضه شده اند تا به امروز ادامه داشته است. خالی شدن سریع تر از حد معمول باتری می تواند دلایل متفاوتی مانند باتری معیوب، انجام یک بروزرسانی، نصب یک برنامه مخرب و… داشته باشد که هر کدام از این دلایل راه حل های مناسب خود را دارند.

 

سرعت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ به چه عواملی بستگی دارد؟

خالی شدن باتری گوشی سامسونگ انواع گوشی های هوشمند در یک بازه زمانی ثابت، با توجه به ویژگی های هر گوشی متفاوت است. عوامل متعددی مانند اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری، قدرت پردازشگر گوشی ومیزان رم و.... تاثیر مستقیم بر سرعت خالی شدن باتری گوشی دارد. با این حال گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که گوشی هوشمند آن ها زودتر از حالت نرمال، شارژ خالی می کند.

 

دلایل مهم در علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی ازجمله مواردی به شمار می‌رود که برای بسیاری از افراد مشکل‌آفرین می‌شود. برای مقابله با این مشکل ابتدا باید به بررسی دلایل این اتفاق بپردازیم.

خراب شدن باتری یکی از دلایل خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ است. برای این‌که تشخیص دهید باتری گوشی شما خراب شده است می‌توان از طریق توجه کردن به مواردی نظیر شارژ شدن خیلی سریع باتری، پرش درصد باتری در حالت‌های مختلف، افزایش دمای باتری در حالت استفاده و یا شارژ و باد کردن باتری گوشی اشاره کرد.

علاوه بر خراب بودن باتری، استفاده تحت شرایطی خاص از تلفن همراه، می‌تواند منجر به خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ شود. بالطبع زمانی که از تلفن همراه به صورت‌های مختلف زیاد استفاده شود، باتری و انرژی بیشتری نیز مصرف‌شده و باتری سریع‌تر و بعضاً به صورت ناگهانی خالی می‌شود. ازجمله برخی مواردی که باعث بهره‌گیری زیاد تلفن همراه از باتری می‌شوند را می‌توان زیاد بودن نور صفحه، روشن بودن وای‌فای، نوتیفیکیشن‌های مختلف، فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه، روشن گذاشتن اینترنت گوشی، نصب برنامه‌های مخرب، نصب کردن اپلیکیشن‌هایی با میزان مصرف باتری بالا و سینک شدن اپلیکیشن‌ها به صورت اتوماتیک به شمار آورد. برخی از این موارد باعث خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده می‌شوند.

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

برنامه های پرمصرف

برای درک بهتر این که چه چیزی عامل برای مصرف بیش از حد باتری شما است باید به بخش تنظیمات و بعد از آن گزینه باتری را انتخاب کنید. در آنجا میتوانید ببینید کدام برنامه بیشترین مصرف را دارد این قسمت، اطلاعات موجود برای برنامه هایی که بیشترین مصرف را دارد قابل رویت است حال شما میتوانید از جمله اپلیکیشن هایی را که غیر ضروری هستند را شناسایی و حذف یا متوقف کنید.

شما میتوانید با این امر از جمله برنامه هایی که وابسته نیستی، راحت شوید و همچننین افزایش طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. برای دستگاه هایی با سیستم عامل ios نیز این مورد مصرف ها را میتوانید به صورت کارنامه های روزانه یا هفتگی مشاهده کنید، این امر برای تشخیص بیشتر شما برای تصمیم گیری در مورد برنامه ها تاثیر دارد.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین افزایش دانسته های خود در رابطه با باتری موبایلتان (ویژه گوشی های اندروید) میتوانید از Google Play برنامه های مربوط به مدیریت باتری ها را دانلود کنید و روی گوشی نصب کنید، از این طریق میتوانید اطلاعات دقیق مربوط به مصرف باتری را در اختیار داشته باشید.

 

برنامه های پرمصرف

 

آسیب دیدن اجزای داخلی گوشی می تواند باعث خالی شدن باتری گوشی شود

بورد اصلی گوشی وظیفه تقسیم انرژی بین اجزای داخلی مانند سی پی یو، دوربین، میکروفون و اسپیکر را برعهده دارد. آسیب دیدن بورد گوشی می تواند به دلایلی مانند داغ کردن بیش از حد گوشی، سوختن خازن ها، شکستگی در بورد، آسیب دیدن اجزای داخلی، آب خوردن بورد یا سوختن آی سی شارژ رخ دهد. در این موارد به دلیل هدر رفت انرژی، باتری گوشی به سرعت تخلیه می شود.

اگر علاوه بر کاهش شارژ باتری گوشی بدون استفاده شاهد داغ کردن بیش از حد گوشی یا از کار افتادن قطعات مختلف آن هستید باید به تعمیر کار مراجعه کنید تا بورد گوشی را تعمیر کند. خراب شدن آی سی شارژ یکی از شایع ترین مشکلات سخت افزاری است که بسیاری از افراد نادانسته با آن رو به رو هستند.

 

بیشتر بخوانید: خالی شدن باتری گوشی htc

 

نوتیفیکیشن ها و ویبره های مختلف بر روی گوشی

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ و تلگرام و عضو بودن در گروه های مختلف در این شبکه های اجتماعی، قطعا پیام های زیادی به سمت گوشی شما سرازیر می شوند که تک تک این پیام ها باعث صدا دادن و یا لرزیدن گوشی می گردند.

این لرزش ها و صداها به طور قطع شارژ زیادی را مصرف کرده و حتی در صورتی که با گوشی هم کار نکنید می توانند باعث کاهش شارژ گوشی شما گردند. بهتر است در گروه ها و کانال های مختلفی که عضو می باشید، نوتیفیکیشن آنها را به حالت mute درآورده تا در حد زیادی از خالی شدن شارژ باتری جلوگیری نمایید.

 

استفاده از شارژر معیوب

شاید مشکل شما با خرید کابل شارژ حل شود، بدین صورت که اگر شما گوشیتان را داخل شارژ قرار داده اید و پس از آن متوجه شدید که این مقدار شارژ کامل نیست و مقدار شارژ کامل ندارید، میتوانید به شارژر خود یا کابل آن شک کنید، به این شکل که ابتدا باید شارژر خود را با گوشی دیگر تست کنید و ببینید که چه نتیجه ای حاصل میشود و ببینید آیا کابل یا آداپتور شارژر با مشکل رو به رو شده است.

نیاز به یک کابل جدید دارید. برخی اوقات نیز مشکل از تعویض سوکت شارژ می باشد. لطفاْ تست سوکت شارژ را نیز انجام دهید. در بعضی مواقع گوشی شما از شارژر های سریع (فست شارژر) ‍‍‍‍‍پشتیبانی می کند و یا مقدار حجم باتری بالا است که مقدار شارژر عادی پتانسیل ( 5v — 1A) توانایی ذخیره سازی انرژی در باتری را ندارد و مدت زمان بیشتری را نیازمند می باشد. ( این مسئله در گوشی های موتورولا بیشتر مشاهده شده است).برای تعویض سوکت شارز گوشی سامسونگ به مراکز تعمیرات موبایل سامسونگ پارس ارتباط مراجعه کنید.

 

استفاده از شارژر معیوب

 

سیستم عامل اندروید گوشی اندروید

شما هنگامی که از سیستم عامل اندروید استفاده میکنید به صورت خودکار مصرف باتری شما بالا میرود، این امر مصرف باتری بالا اندروید یک امر جدا ناپذیر برای دارندگان این سیستم عامل است، یکی از راههای پیشنهادی ما برای کاهش مصرف باتری دستگاههای اندروید، Downgrade نسخه اندرویدی و یا آپدیت نکردن این دستگاهها است.

البته در نسخه های جدید این سیستم عامل این مصرف به نسبت بهتر گردیده اما با این روند کمپانی ها در واقع این امر باعث گردیده گوشی های قدیمی تر از چرخه دستگاههای هوشمند خارج شوند.( هر چند که این مسئله در سیستم عامل های دیگر مانند ios مشاهده شده است اما به صورت رسمی کمپانی ها اذعان به این مسئله نداشته اند)

 

بیشتر بخوانید: خالی شدن باتری گوشی شیائومی

 

افزایش عمر باتری

از جمله دیگر دلایل خالی شدن باتری به صورت یکباره میتوان، به افزایش طول عمر باتری میباشد. کلیه باتری ها یک طول عمر دارند این بدان معنی است که هر باتری از تعدادی سلول تشکیل شده؛ که داخل این سلول ها الکترون ذخیره میشود تا در زمان مشخص و مد نظر از آن مقدار الکترون برای مصرف در دستگاه استفاده شود. با بالا رفتن عمر باتری این مقدار شارژ و دشارژ شدن ها کاهش پیدا میکند و همچنین دیگر بعضی از این سلول ها توانایی تحمل پر و خالی شدن را ندارند و از گردانه باتری خارج میشوند.

یکی از واضح ترین مشخصات کاهش عمر باتری به جز سریع خالی شدن، پرش مقدار درصد شارژ گوشی شما است. این بدین معناست که گوشی شما به عنوان مثال در مقدار شارژ 10% خاموش شود یا از مقدار شارژ 50% ناگهانی به 35% نزول کند. برای افزایش طول عمر باتری از شارژهای کپی استفاده نکنید و همچنین از گذاشتن باتری به مدت زمان بالا و یا کار کردن با دستگاه در هنگام شارژ خودداری فرمایید. پس اگر گوشی شما از سال ساخت آن مدت زیادی گذشته است به تعویض آن بپردازید.

 

ویجت ها

ویجت‌ها میانبرهای گرافیکی هستند که دسترسی به برخی از امکانات گوشی‌های هوشمند را آسانتر می‌کنند. ایراد مهم این میانبرهای گرافیکی مصرف زیاد شارز گوشی است. برای جلوگیری از خالی کردن ناگهانی باتری موبایل خود، ویجت‌های کم استفاده را از صفحه نمایش موبایل‌تان حذف کنید.

 

 اتصال به اینترنت

یکی از مواردی که موجب خالی شدن ناگهانی باتری گوشی می‌شود، اتصال دائمی به اینترنت است. توصیه ما به شما این است که اگر به اینترنت گوشی خود نیازی ندارید آن را خاموش کنید  و یا اگر در مکانی هستید که اینترنت 3G را پشتیبانی می‌کند 4G را خاموش کنید.

 

 اتصال به اینترنت

 

مشکلات سخت افزاری

از جمله دیگر عواملی که در گوشی ها و تبلتها باعث خالی شدن باتری میتواند باشد، مشکلات ایحاد شده به دلایل سخت افزاری است. این پدیده به این شکل است که به دلیل استفاده بیش از حد یک آی سی یا قطعه SMD در دستگاه شما باعث مصرف مقدار جریان بیشتر در گوشی میگردد که این امر نیز باعث مصرف بیشتر باتری شما میگردد. به عنوان مثال در گوشی های آیفون اتصال در آی سی usb از جمله بارز ترین مشکلات شارژ این مدل گوشی ها میباشد دلایل این مشکل نیز استفاده از شارژر کپی، پاوربانک یا شارژر فندکی غیر اورجینال است.

 نحوه خرابی این آی سی هم به دلیل ورود مقدار جریان اضافی در گوشی است که این آی سی در مقابل این مقدار خود را فدا میکند تا به سایر قطعات آسیب نرسد. یا در گوشی های مدل قدیمی تر سامسونگ به دلیل استفاده از شارژ های فست، آسیب و خرابی در آی سی شارژ را باعث میشود که این امر نیز دلیل واضحی بر دیرتر شارژ شدن گوشی و همچنین آسیب رسیدن به باتری را شامل میشود.

اگر احساس کردید چند روزی است که باتری گوشی تان خراب شده است و مطابق معمول شارژ را نگه نمی دارد. و یا اینکه دیر شارژ می شود و همچنین اگر باتری دستگاه شما هنگام شارژ شدن بیش از حد داغ می شود. به احتمال قوی باتری از کار افتاده است و باید به فکر تعویض آن باشید و حتما به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.

 

مشکلات سخت افزاری

 

بیشتر بخوانید: تعویض باتری گوشی سامسونگ

 

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

1-سیستم عامل گوشی خود را همواره به روز رسانی کنید این کار باگ سیستم عامل شما رفع و بهینه میگردد احتمال اینکه گوشی شما بعد از بروزرسانی های سیستم عاملتان به صورت بهینه تری بتواند شارژ گوشی را نگهدارد بسیار زیاد است.

2-نرم افزار هایی که روی گوشی دارید رو همیشه بروز رسانی کنید سعی کنید همه نرم افزارهایی استفاده کنید که از فروشگاه خود گوگل دانلود کردید از نرم افزارهایی متفرقه روی گوشی خود پرهیز کنید

3-ممکن است نرم افزارهایی روی گوشی وجود داشته باشه که در پس ضمینه گوشی فعال باشد این نرم افزارها باعث شارژ سریع گوشی شوند حتی در صورتی که خواب هستید و از گوشی استفاده نمی کنید باتری گوشی شما رو بشدت مصرف می کنند

(برای اینکه بتوانید از سلامت این مشکلات مطمعن شوید می توانید از گوشی خود یک بکاپ تهیه کنید و گوشی خود به تنظیمات اولیه کارخانه بازگشت بزنید)

4- مورد چهارم اینکه ممکنه گوشی یا باتری شما دچار مشکل شده باشد که در این صورت باید یک متخصص سخت افزار گوشی شما را از لحاظ سخت افزار مورد بررسی قرار دهد

همانطور که دیگر گفتند تمام باتری ها پس از شارژ مقداری از شارژ را از دست می دهند. باتری برخی از تلفن های همراه بیشتر از سایرین است که به علت جنس مواد پایه باتری و بسیاری از عوامل دیگر هست. بنابراین هیچ باتری حتی وقتی دستگاه شما خاموش است برای همیشه دوام نخواهد داشت. اکثر دستگاه های تلفن همراه هرگز کاملاً خاموش نیستند، می توانند با اقدامات خاصی که توسط شما انجام می شود روشن شوند.

 

روش‌های تشخیص خراب شدن باتری هم عبارتند از:

 

1) خیلی سریع شارژ شدن باتری

2) پرش چند درصدی حین شارژ یا حین تخلیه باتری

3) داغ کردن بیش از حد باتری حین شارژ و یا حین استفاده

4) بوی کم سوختگی حین داغ شدن باتری

 

اگر باتری گوشی شما خراب است؛ خرید باتری اورجینال گوشی بهترین راه‌حل است. برای خرید باتری گوشی میتوان روی مراکزی که در ژابیت به شما معرفی شده است رجوع کنید.

 

جلوگیری از زود خالی شدن باتری موبایل

همان طور که خالی شدن سریع باتری سامسونگ، دلایل و علت های بسیاری دارد، روش ها و راهکارهای کاربردی زیادی  برای جلوگیری و افزایش باتری گوشی نیز وجود دارد. شما می توانید با انجام این راهکارهای ساده برای مدت زمانی بیشتر از گوشی خودتان استفاده کنید. نمونه ای از راهکارها در ادامه به آن اشاره شده است:

  • قرار دادن گوشی در حالت پرواز
  • غیرفعال کردن موقعیت مکانی
  • غیرفعال کردن برنامه های غیرضروری
  • عدم استفاده از تصاویر متحرک
  • بروز رسانی سیستم عامل گوشی
  • تعویض باتری در صورت نیاز

یکی از ساده ترین مواردی که می تواند در افزایش سرعت و عمر باطری سامسونگ تاثیرگذار باشد، استفاده از حالت پرواز می باشد. شما می توانید در مواقعی که از گوشی استفاده نمی کنید آن را در حالت پرواز قرار دهید. در برخی از موارد، زمانی که شما در محیط هایی که آنتن دهی ضعیف می باشد از گوشی استفاده می کنید میزان زیادی از شارژ باطری کم می شود. در این شرایط بهتر است گوشی را در حالت ذخیره نیرو و یا حالت پرواز قرار دهید.

سعی کنید زمانی که گوشی را به شارژ متصل می کنید از آن استفاده نکنید. بهتر است گوشی را از پشت روی سطحی صاف قرار دهید و قاب ر در هنگام شارژ از آن جدا کنید. مورد بعدی این که سعی کنید از شارژر خود گوشی برای شارژ کردن استفاده کنید. زمانی که از گوشی برای بازی استفاده می کنید صدای آن را کاملا قطع کنید که این به ذخیره کردن شارژ کمک می کند.

در هرزمان سعی کنید از بروزترین سیستم عامل برای گوشی خود استفاده کنید. معمولا سیستم عامل هایی که بروز هستند میزان کمتری شارژ مصرف می کنند و بیشتر به افزایش عمر باطری کمک می کنند. پس از ساعت ها که از گوشی استفاده می کنید، سعی کنید به آن استراحت دهید. برای این کار می توانید آن را یکبار خاموش و یا ریستارت کنید.

آخرین موردی که می توانیم به آن اشاره کنیم و جزء یکی از تاثیرگذارترین موارد است، تعویض باتری سامسونگ می باشد. باتری ها نیز دارای طول عمر متفاوتی می باشند. معمولا ۴ سال بدون هیچ مشکلی کار می کنند ولی زمانی که باتری گوشی ظرفیت خود را برای ذخیره نیرو از دست میدهد، نشان دهنده خرابی باتری است که شما باید آن را تعویض کنید.

خرید باتری اصل و اورجینال، خود یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. یکی از مراکز فروش باتری های اصل و اورجینال؛ فروشگاه اینترنتی رایااستور می باشد. شما می توایند با مراجعه به این فروشگاه به صورت اینترنتی و به صورت ۲۴ ساعته محصول مورد نیاز خود را با گارانتی تعویض ۴ ماهه و گارانتی بازگشت وجه ۴۸ ساعته خریداری کنید.

 

سوالات متداول

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a51 چیست؟

از مهم ترین دلایلی که می تواند منجر به زود خالی شدن باتری سامسونگ و دیر شارژ شدن آن شود؛ می توانیم به استفاده بیش از اندازه از گوشی اشاره کنیم. البته توجه داشته باشید که استفاده از گوشی در مکان های بسیار سرد به خصوص در شب می تواند یکی دیگر از دلایل خالی کردن باتری سامسونگ باشد.

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ a12 چیست؟

روشنایی صفحه نمایش بسیار زیاد است ...

اعلان‌ها (Notifications) ...

اپلیکیشن‌ها در پس زمینه مشغول به فعالیت هستند ...

گوشی شما دائما در حال سرچ کردن برای شبکه Wifi است ...

استفاده بیش از حد از برخی برنامه ها یا فعالیت‌هایی که نیاز به انرژی زیاد باتری دارند ...

استفاده از برنامه‌های پرمصرف

 

 

 

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
بهنام تاریخ : ۱۷ تیر ۱۴۰۲
سلام وقتی گوشی را شب خاموش میکنم صبح ۳.۴ درصد کم میشه ولی اینترنت و وای فای و… را خاموش،میکنم مشکلش چیه؟
تینا تاریخ : ۱۷ تیر ۱۴۰۲
علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده رو واقعا درک نمیکنم