ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آموزش رجیستر کردن گوشی در سریع ترین زمان

آموزش رجیستر کردن گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-09-18 13:05:50. طرح رجیستری گوشی با سرعت خوبی گسترش یافته و در حال حاضر تمام برندهای موبایل موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار داده است. طبق این طرح باید تمام گوشی‌ها حتما در سامانه همتا ثبت شده باشند و قانونی وارد کشور شوند. در غیر این صورت گوشی بعد از طی مدت زمان ۳۰ روزه از کار خواهد افتاد. ما در این مقاله از تعمیرات موبایل لوتوس میخواهیم آموزش رجیستر کردن گوشی را به شما بگوییم. با ما همراه باشید. طرح رجیستری گوشی با سرعت خوبی گسترش یافته و در حال حاضر تمام برندهای موبایل موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار داده است. طبق این طرح باید تمام گوشی‌ها حتما در سامانه همتا ثبت شده باشند و قانونی وارد کشور شوند. در غیر این صورت گوشی بعد از طی مدت زمان ۳۰ روزه از کار خواهد افتاد. ما در این مقاله از تعمیرات موبایل لوتوس میخواهیم آموزش رجیستر کردن گوشی را به شما بگوییم. با ما همراه باشید. 5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
آموزش رجیستر کردن گوشی
آموزش رجیستر کردن گوشی
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

طرح رجیستری گوشی با سرعت خوبی گسترش یافته و در حال حاضر تمام برندهای موبایل موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار داده است. طبق این طرح باید تمام گوشی‌ها حتما در سامانه همتا ثبت شده باشند و قانونی وارد کشور شوند. در غیر این صورت گوشی بعد از طی مدت زمان ۳۰ روزه از کار خواهد افتاد. ما در این مقاله از تعمیرات موبایل لوتوس میخواهیم آموزش رجیستر کردن گوشی را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

 

برای شروع باید بدانیدطرح رجیستری چیست؟

طی این طرح تمامی گوشی های مورد استفاده کاربران، در یک سامانه جامع ثبت خواهند شد. این سامانه جامع که در حال حاضر سامانه همتا نامیده می شود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و به مرحله اجرا رسیده است. طبق اعلام رسمی این وزارتخانه این طرح از تاریخ 28 مهر 1396 فعال شده و به واسطه آن از ورود و قاچاق گوشی های بی کیفیت و همچنین غیر رسمی به بازار جلوگیری شده است.

اگر چه لازم به ذکر است که شروع این طرح در اواسط سال 1385 کلید خورده بود اما به علت نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب در اوایل سال 1386 دستور توقف آن صادر شد. بعد از گذشت سال ها و تحقیقات انجام شده توسط سازمان های مرتبط، در نهایت پاییز 1396 به عنوان نقطه شروع این طرح انتخاب شد.

هدف اصلی این طرح مبارزه با کالای قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی های همراه می باشد. دولت توانست با برقراری این طرح از میزان کالای قاچاق موجود در بازار کاسته و نابسامانی بوجود آمده در این بخش مهم بازار را تا حدودی برطرف کند. در نتیجه این طرح تنها گوشی هایی که از طریق مراجع قانونی (گمرک) وارد کشور شده اند فعال خواهند شد.

 

سامانه همتا چیست و چه کاربردی دارد؟

در یک کلام، سامانه همتا همان ابزاری است که برای ثبت موبایل تان در طرح رجیستری به آن نیاز دارید. این سامانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده تا بتوانید به راحتی موبایل‌هایتان را در آن رجیستر کنید. دسترسی به این سامانه از چندین طریق مختلف ممکن است و شما می توانید از طریق اپلیکیشن، وبسایت، کد USSD و همچنین پیامک از آن استفاده نمایید.

 

پیش از ورود به سامانه به چه چیزهایی توجه کنیم؟

رجیستر کردن گوشی های موبایل هم مانند هر کار دیگری نیاز به یک سری پیش نیاز دارد که باید به آن ها توجه کنید. اول از هر چیزی، روی جعبه موبایل مورد نظر به دنبال برچسب رجیستری (تحت عنوان رجیستر شده) بگردید و از وجود آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، خرید آن گوشی موبایل کار عاقلانه ای نیست. سپس نوبت به استعلام کد IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) موبایلی که قصد خرید آن را دارید می رسد.

برای استعلام کد یکتای IMEI فقط کافیست کاراکترهای این شناسه را بدون احتساب خط تیره یا هر چیز دیگری به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید. البته می توانید از کد دستوری #۷۷۷۷* یا اپ سامانه همتا نیز برای اینکار کمک بگیرید و از این طریق روند استعلام موبایل تان را دنبال کنید.

پس از انجام این کار، پیامکی با پیش شماره ۷۷۷۷ برایتان ارسال می شود که حاوی مدل و اطلاعات موبایلی است که در حال خرید آن هستید. این اطلاعات را با موبایل مورد نظرتان مطابقت دهید و ببینید که همه چیز سر جای خودش قرار دارد یا خیر.

 

اطلاعات کاربردی در مورد ماهیت رجیستری گوشی در سامانه همتا

شما می توانید پس از خرید گوشی مورد نظر خود با مراجعه به سایت همتا و یا استفاده از اپلیکیشن آن گوشی موبایل خود را رجیستری کرده و از قانونی بودن و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. راه های دیگری نیز برای رجیستر کردن گوشی همراه شما وجود دارد و آن هم سامانه پیامکی و یا استفاده از کد USSD است که در ادامه در مورد آن ها توضیحات تکمیلی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

فرقی نمی کند که گوشی موبایل شما تک سیم کارت باشد یا دو سیم کارت. در هر صورت شما پس از خرید گوشی می بایست حتما آن را در سامانه همتا ثبت کنید. اگر این ثبت انجام نگیرد گوشی موبایل شما پس از مدت محدودی قابلیت استفاده نخواهد داشت و شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت با آن به مشکل خواهید خورد.

مسئله رجیستر گوشی موبایل فقط محدود به گوشی های تازه خریداری شده نمی شوند. بلکه شما می بایست نسبت به گوشی هایی که به صورت دست دوم استفاده می شوند نیز به سامانه همتا مراجعه کرده و رجیستری گوشی موبایل را انجام دهید .

رجیستر کردن گوشی موبایل های دست دوم یا به عبارتی انتقال دادن مالکیت آن ها نیز همان گونه که قبلا گفته شده از طریق  مراجعه به سایت ، استفاده از اپلیکیشن ، به کمک کدUSSD و یا استفاده از سامانه پیامکی قابل اجرا است.

در مورد رجیستری گوشی های دو سیم کارته نیز این نکته قابل ذکر است که رجیستر کردن یکی از سیم کارت ها موجب فعال شدن گوشی شده و نیازی نیست هر دو خط با هم در سامانه ثبت شوند، زیرا با فعال سازی گوشی از سیم کارت ثبت نشده هم می توانید استفاده کنید. اما اگر احیانا به مشکل برخوردید می توانید هر کدام از سیم کارت ها را به صورت جداگانه ثبت کنید و نسبت به فعال سازی هر دو اقدام نمایید.

 

نحوه رجیستر کردن گوشی با استفاده از وب سایت همتا

برای انجام این کار در ابتدا باید آدرس سایت سامانه همتا را جست و جو کرده و وارد این سامانه شوید. آدرس این سایت به قرار زیر است: www.hamta.ntsw.ir

پس از ورود به این سامانه از شما خواسته می شود کد ملی یا شماره تلفن خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن یکی از این دو مورد، بر روی گزینه ادامه کلیک کرده تا کد فعال سازی برای شما برای شما ارسال گردد.

در کادری که باز می شود کد فعال سازی را وارد نموده و کد تصویری موجود را نیز در کادر مربوطه وارد کنید. پس از آن بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

پس از فشردن دکمه ورود، وارد یک صفحه جدید می شوید که با زدن بر روی نوار سمت راست، تعدادی گزینه برای شما نمایش داده می شود. در این قسمت شما باید گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. البته در این قسمت می توان مواردی مانند استعلام اصالت دستگاه، وضعیت شناسه دستگاه، سوابق انتقال مالکیت و ثبت اطلاعات مسافری را مشاهده کرد که هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند.

با انتخاب فعال سازی تلفن همراه، صفحه ای باز می شود که از شما شماره تلفن همراه، شناسه IMEI و کد فعال سازی را می خواهد. پس از وارد کردن این گزینه ها، باید بر روی گزینه فعال سازی کلیک نمود تا فرآیند به اتمام برسد.

به این صورت شما گوشی هوشمند خود را با استفاده وب سایت همتا رجیستر کرده اید.

شما کاربران گرامی می توانید برای انجام تعمیرات نرم افزار و سخت افزار گوشی های موبایل خود در برندهای معتبری همچون سامسونگ، آیفون و … از خدمات مرکز تعمیرات موبایل استفاده نمایید. خدمات اصلی و برتر این مرکز عبارت اند از : تعمیر گوشی سامسونگ (هر مدل گوشی سامسونگ در سری های S و J و A و …) و تعمیر گوشی آیفون و برطرف کردن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آن.

 

شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

 

 انجام رجیستری موبایل چگونه است؟

تمامی مشترکین می توانند برای فعالسازی گوشی خود از سامانه همتا استفاده کنند. برای دسترسی به این سامانه روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که به بررسی آنها می پردازیم.

 

1) USSD:

شاید بتوان این روش را راحت ترین و همچنین در دسترس ترین طرح این سامانه نامید. به منظور استفاده از این طرح ابتدا #7777* را شماره گیری نمایید. سپس عدد 2 را به عنوان گزینه فعالسازی انتخاب کنید.

در بخش بعدی شماره 15 رقمی IMEI موجود بر روی جعبه دستگاه را وارد نمایید. در این مرحله از سامانه، شماره همراه خود را ثبت و کد رجیستری مربوط به گوشی را وارد کنید. اکنون گوشی شما با دریافت یک پیامک از طریق این سامانه، فعال خواهد شد.

 

  USSD: - parsertebatco

 

2) اپلیکیشن سامانه همتا:

علاوه بر کد USSD کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن سامانه همتا نیز گوشی خود را رجیستر کنند. این اپلیکیشن هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای گوشی هایی که دارای سیستم عامل iOS می باشند در دسترس عموم قرار گرفته است. به منظور استفاده از این اپلیکیشن ابتدا گزینه فعالسازی را انتخاب نمایید سپس شماره تلفن همراه خود، IMEI دستگاه و همچنین کد فعالسازی را وارد نمایید. اکنون گوشی شما در سامانه همتا ثبت شده و گوشی شما فعال می باشد.

 

اپلیکیشن سامانه همتا - پارس رتباط لوتوس

 

3) وب سایت سامانه همتا:

علاوه بر روش های بالا شما می توانید از طریق وب سایت همتا گوشی های خود را فعال کنید. تنها کافیست به وب سایت سامانه همتابروید و وارد بخش فعالسازی شوید و همانند اپلیکیشن این سامانه موارد درخواستی را ثبت نمایید تا گوشی خود را فعال کنید.

 

اپلیکیشن سامانه همتا:

 

 

کد IMEI چیست و از کجا این کد را پیدا کنم؟

برای اینکه گوشی جدیدتان را در سامانه همتا ثبت کنید، باید شناسۀ موبایل یا همان کد IMEI را داشته باشید تا بتوانید مراحل رجیستر کردن گوشی را خیلی راحت انجام بدهید. کد IMEI در واقع یک شناسۀ 15 رقمی منحصر‌به‌فرد است که شمارۀ شناسنامه موبایل شما به حساب می‌آید.

از این شماره برای تعریف گوشی (رجیستری) یا مسدود‌کردن آن در شبکه‌های تلفنی و اینترنتی استفاده می‌شود. مثلاً اگر گوشی گم شود یا کسی آن را از شما بدزدد، می‌توانید در سامانه همیاب 24 خیلی راحت و ساده موبایلتان را پیدا کنید.

 

سخن پایانی

اگر گوشی شما ریجستر نمی شود و به مشکل خورده است، می توانید در قسمت درخواست تعمیرات موبایل از کارشناسان ما مشاوره ی رایگان دریافت کنید. همینطور میتوانید در انتهای این مقاله سوالات خود را با در میان بگذارید.

نحوه رجیستر کردن گوشی با استفاده از وب سایت همتا

برای انجام این کار در ابتدا باید آدرس سایت سامانه همتا را جست و جو کرده و وارد این سامانه شوید. آدرس این سایت به قرار زیر است: www.hamta.ntsw.ir

پس از ورود به این سامانه از شما خواسته می شود کد ملی یا شماره تلفن خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن یکی از این دو مورد، بر روی گزینه ادامه کلیک کرده تا کد فعال سازی برای شما برای شما ارسال گردد.

در کادری که باز می شود کد فعال سازی را وارد نموده و کد تصویری موجود را نیز در کادر مربوطه وارد کنید. پس از آن بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

پس از فشردن دکمه ورود، وارد یک صفحه جدید می شوید که با زدن بر روی نوار سمت راست، تعدادی گزینه برای شما نمایش داده می شود. در این قسمت شما باید گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. البته در این قسمت می توان مواردی مانند استعلام اصالت دستگاه، وضعیت شناسه دستگاه، سوابق انتقال مالکیت و ثبت اطلاعات مسافری را مشاهده کرد که هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند.

با انتخاب فعال سازی تلفن همراه، صفحه ای باز می شود که از شما شماره تلفن همراه، شناسه IMEI و کد فعال سازی را می خواهد. پس از وارد کردن این گزینه ها، باید بر روی گزینه فعال سازی کلیک نمود تا فرآیند به اتمام برسد.

به این صورت شما گوشی هوشمند خود را با استفاده وب سایت همتا رجیستر کرده اید.

شما کاربران گرامی می توانید برای انجام تعمیرات نرم افزار و سخت افزار گوشی های موبایل خود در برندهای معتبری همچون سامسونگ، آیفون و … از خدمات مرکز تعمیرات موبایل استفاده نمایید. خدمات اصلی و برتر این مرکز عبارت اند از : تعمیر گوشی سامسونگ (هر مدل گوشی سامسونگ در سری های S و J و A و …) و تعمیر گوشی آیفونو برطرف کردن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آن.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید