ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟+ علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ ( بررسی این مشکل و حل آن )

علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-09-07 10:37:30. علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟ علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟ 3
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟
علت قطع شدن صدای موبایل چیست؟
تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۲ مهر ۱۴۰۲

برخی از کاربران گوشی های موبایل گزارشاتی مبنی بر قطع شدن صدا موبایل در هنگام پخش فیلم , تماشای ویدیو , بازی یا هنگام پخش موزیک و … ثبت کرده اند. این مشکل ممکن است در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری ایجاد شود. اگر صدای گوشی در اثر آسیب های فیزیکی مانند ضربه، فشار، نفوذ مایعات و … قطع شده باشد، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای در زمینه تعمیرات موبایل و علت قطع شدن صدای گوشی بررسی و عیب یابی شود.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

علت قطع شدن صدای گوشی

گاهی اوقات به طور ناگهانی و یکباره بلندگوی گوشی موبایل از کار می‌افتد و صدای گوشی قطع می شود، این امر دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، در واقع قطع شدن صدای گوشی هم می‌تواند مرتبط با مشکلات سخت افزاری گوشی باشد و هم می‌تواند ناشی از باگ نرم افزاری باشد که معمولا عمده مشکلات قطع شدن صدای گوشی ناشی از مسائل نرم افزاری می‌باشد.

این وضعیت یعنی قطع شدن صدای گوشی باعث می‌شود که هنگام زنگ خوردن گوشی صدای آن را نشنوید و همین طور باعث می‌شود که نتوانید با گوشی خود تماس و ارتباط تلفنی یا حتی ارتباط اینترنتی داشته باشید، زیرا قادر به شنیدن صدای مخاطب خود نیستید، علاوه بر این با دچار شدن به این مشکل دیگر نمی‌توانید با گوشی خود یک موسیقی گوش دهید و از هشدار و آلارم آن استفاده کنید، بنابراین قطع شدن صدای گوشی باعث می‌شود که بسیاری از عملکرد‌های گوشی تلفن همراه شما دچار اختلال گردد.

 

علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ

علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از مهمترین علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ وجود ایراد سخت افزاری است. اما اگر گوشی شما به صورت فیزیکی آسیب ندیده این امکان وجود دارد که تنها ایرادات نرم افزاری موجب قطع شدن کامل صدای گوشی سامسونگ شده باشند. برای مثال نصب برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها می توانند چنین مشکلی را به وجود آورند. استفاده از هدفون و یا اسپیکر های بلوتوثی هم ممکن است سیستم صدای گوشی شما را به هم بریزند. در ادامه روش های مختلف علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ را بررسی می کنیم.

 

اصلی ترین علت قطع شدن صدای موبایل و گوشی سامسونگ

قطع شدن صدای گوشی موبایل ممکن است مربوط به برنامه ها و نرم افزار گوشی باشد و در مواقعی هم می تواند نشان دهنده مشکلات سخت افزاری باشد. گاهی اوقات کلنجار رفتن با یک مشکل و سعی برای حل آن ها آنقدر ذهن فرد را درگیر می کند که فراموش میکنیم دلیل به این سادگی را مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال قرار گرفتن گوشی در حالت سایلنت به صورت خودکار می تواند دلیل این مشکل باشد.

البته که با دیدن آیکون بی صدا در نوار هشدار گوشی خیلی زود متوجه می شویم که این حذف صدا به دلیل سایلنت بودن گوشی است. اما گاهی اوقات آیکون بی صدا بودن را مشاهده نمیکنید ولی گوشی بی صدا است! در این وضعیت اولین کار این است که به صورت مجدد نگاهی به تنظیمات صدا بیاندازید.

 

1- تنظیمات صدای گوشی را بررسی کنید

نمایه های صوتی یک گوشی قابل تنظیم هستند. به صورت مثال در برخی از گوشی های نوکیا و سامسونگ این قابلیت وجود دارد که شما برای حالت ویبره، حالت بی صدا و حالت صدا دار عملکردهای متفاوتی در نظر گرفته باشید.

به طور مثال ممکن است برای حالت صدا دار گوشی، هیچ زنگ و آهنگی انتخاب نشده باشد به همین دلیل در صورتی که گوشی شما زنگ بخورد یا هرگونه هشداری برای گوشی فعال شود، هیچ صدایی را نشنوید. به همین دلیل اولین راه حل این است که تنظیمات تماس و صدای گوشی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

تنظیمات صدای گوشی را بررسی کنید

 

2- بررسی کنید که مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه مربوط به هندزفری نباشد!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که خیلی زیاد از هندزفری بلوتوث یا هدفون استفاده می کنید، حتما عملکرد صدای گوشی بدون تجهیزات جانبی را تست کنید. تست صدای گوشی بدون هندزفری بلوتوث خیلی ساده تر است و ابهام خاصی وجود ندارد. تنها کافیست اتصال هندزفری بلوتوث با گوشی را قطع کنید، بلوتوث گوشی را خاموش کنید و سپس تست صدای گوشی را انجام دهید. اما در مورد هندزفری سیمی این مورد کمی متفاوت تر است.

اگر زمان وصل کردن هندزفری سیمی به گوشی، هیچ صدایی را نمی شنوید اما بدون هندزفری سیمی گوشی به خوبی کار می کند به صورت قطعی خراب بودن هندزفری سیمی را نشان نمی دهد!

ممکن است در شرایطی جک هدفون گوشی کثیف شده باشد و مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه به علت وجود گرد و غبارهای بیش از حد در جک گوشی، اختلالات متفاوتی در عملکرد هندزفری گوشی پیش بیارد.

احتمال دارد این مسئله برای اسپیکر بلوتوث نیز پیش بیاید. در کل همیشه تست های مختلف را انجام دهید و تجهیزات جانبی را از گوشی جدا کنید تا بهتر متوجه شوید که مشکل به صورت قطعی مربوط به گوشی است یا خیر. ممکن است تنها هندزفری، هدفون یا اسپیکر بلوتوث شما خراب باشد نه گوشیتان!

 

بررسی کنید که مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه مربوط به هندزفری نباشد!

 

3- با Safe Mode متوجه می شوید که مشکل قطعی صدا نرم افزاری است یا سخت افزاری

حالت Safe Mode به شما اجازه میدهد تا عملکرد گوشی را بدون تاثیر پذیری از برنامه ها و نرم افزار ها مشاهده کنید. ابتدا گوشی را در حالت سیف مود اجرا کنید. اگر مشکلات مختلف مربوط به صدای گوشی مانند مشکل قطع شدن صدای گوشی، مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه، مشکل کم شدن صدا مکالمه، مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه و موارد مشابه همچنان ادامه داشت به این معنی است که میکروفون و اسپیکر گوشی دچار مشکلات سخت افزاری شده است.

اما در صورتی که بعد از اجرای گوشی در حالت سیف مود، صدای موبایل به حالت اولیه برگشت، یعنی عملکرد صوتی تحت تاثیر برنامه های گوشی یا هرگونه اختلالات نرم افزاری به وجود آمده است.

 

با Safe Mode متوجه می شوید که مشکل قطعی صدا نرم افزاری است یا سخت افزاری

 

4- مشکلات نرم افزاری گوشی، علت قطع شدن صدای موبایل

بعد از اینکه گوشی را در حالت سیف مود اجرا کردید و متوجه شدید که دلیل قطع شدن صدای گوشی  به دلیل مشکلات نرم افزاری است حالا باید منشا به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید. اگر به تازگی برنامه خاصی روی گوشی نصب کرده اید و از امنیت آن به طور کامل مطمئن نیستید بهتر است برنامه های مشکوک و مخرب را حذف کنید.

در صورتی که برنامه های مخرب را حذف کردید، تنظیمات گوشی را مجدد چک کرده اید اما باز هم مشکلات قطع شدن صدای گوشی و قطع شدن صدای مکالمه گوشی ایفون سرجایشان هستند، بهتر است گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. البته قبل از اینکار چند بار موبایل را ریست و خاموش روشن کنید.

 

مشکلات نرم افزاری گوشی، علت قطع شدن صدای موبایل

 

مقاله پیشنهادی: آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل

 

5- حل مشکل قطع شدن صدای گوشی با رفع مشکلات سخت افزاری گوشی

اگر با اجرای حالت سیف مود متوجه شدید که قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری است، باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکل گوشی را حل کند. گاهی اوقات به دلیل ضربه های محکم و استفاده نکردن از گارد گوشی، خیس شدن موبایل و موارد مشابه، میکروفون و اسپیکر گوشی دچار مشکل می شوند که در نهایت منجر به قطع و وصل شدن صدای گوشی در زمان مکالمه می شود.

اگر تنها درگیر مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی ایفون یا سامسونگ، این مورد را با تعمیرکار درمیان بگذارید تا ابتدا میکروفون را تعمیر کند. اما اگر مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه و همچنین مشکل پخش موسیقی در گوشی وجود دارد، احتمال خیلی زیاد اسپیکر گوشی نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارد.

 

حل مشکل قطع شدن صدای گوشی با رفع مشکلات سخت افزاری گوشی

 

مقاله پیشنهادی: آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل

 

6- پاکسازی گریل‌های اسپیکر

در صورتی که با علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی مواجه شدید، ممکن است بلندگوها به وسیله گرد و غبار پوشیده شده باشند. شما باید به منظور رفع مشکل، گریل‌های اسپیکر را تمیز کرده تا بتوانید بخش‌های مسدود شده را پاکسازی کنید. شما می‌توانید کار خود را با دمیدن در بخش مربوط به بلندگو، انجام دهید. توجه داشته باشید که هیچوقت از جاروبرقی یا سایر ابزارها به منظور پاکسازی اسپیکر دستگاه استفاده نکنید.

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن گریل‌های اسپیکر را می‌توان به وسیله مسواک عنوان کرد؛ البته فراموش نکنید که این کار را باید با تمرکز و احتیاط انجام دهید. فراموش نکنید که این مورد را می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین دلایل کم شدن صدای مکالمه و قطع شدن صدای گوشی سامسونگ و سایر برندها عنوان کرد.

 

پاکسازی گریل‌های اسپیکر

 

 

7- ریست کردن تنظیمات گوشی

اگر با هیچ یک از روشهای ذکر شده مشکل قطع شدن کامل صدای گوشی  برطرف نشد پیشنهاد می کنیم تنظیمات گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار از قسمت تنظیمات گوشی وارد General Management شوید. سپس Reset را انتخاب کنید و در صفحه بعد روی گزینه Reset settings اشاره کنید. سپس مجددا گزینه Reset settings را انتخاب کرده و در صورت لزوم پسورد گوشی را وارد کنید. با این کار گوشی شما ریست فکتوری موبایل شده و تنظیمات آن به حالت اولیه باز می گردد.

 

8- خطاهای نرم افزاری را بررسی کنید

قبل از این که بخواهید وارد بررسی و عیب‌یابی‌های سخت افزاری شوید، بهتر است مشکلات احتمالی نرم افزاری را مورد بررسی قرار دهید. در حقیقت شما با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که با کدام یک از خطاهای سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه هستید و بدین ترتیب، امکان تصمیم‌گیری صحیح برای شما فراهم می‌شود.

نخستین گام این است که راه‌اندازی مجدد سیستم را مدنظر قرار دهید. توجه داشته باشید که راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند کلیه تنظیمات را بروزرسانی کرده و در صورت بروز مشکل، خطا را رفع کند. در صورتی که بلندگوی گوشی شما هنگام مکالمه عمل نمی‌کند، باید وضعیت تنظیمات گوشی را بررسی کنید تا مشاهده کنید که آیا خروجی صدای دستگاه روی بلندگوی داخلی تنظیم شده است. اگر گوشی خود را به صورت مرتب به هدفون یا بلندگو بی سیم متصل می‌کنید، امکان دارد همچنان به دستگاه دیگری متصل بوده باشد.

 

 

اگر منبع مشکلات مربوط به قطع شدن صدای گوشی را پیدا نمی کنید، از یک متخصص کمک بگیرید

دلایل متفاوتی وجود دارد که در نهایت منجر به مشکلات صوتی گوشی مانند کم شدن صدای مکالمه گوشی، مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه، مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی، قطع شدن صدای مکالمه گوشی و موارد مشابه می شود. از نمونه های آن ها می توان به خراب شدن و شکستن قطعات داخلی گوشی و یا قطع اتصال با برد اشاره کرد. در کل اگر با توجه به راهنمایی های متفاوت نمی توانید دلیل مشکل را پیدا کنید بهتر است از متخصص خدمات تعمیرات موبایل در پارس ارتباط لوتوس بخواهید تا شما را در نحوه حل این مشکل راهنمایی کند.

 

علت قطع شدن صدای زنگ گوشی سامسونگ

تعدادی از کاربران گوشی های سامسونگ گزارش داده اند که مدتی است صدای موبایلشان با مشکل مواجه شده. این کاربران می گویند هیچ صدایی از دستگاه آنها شنیده نمی شود و برای دیدن ویدیو ها ، گوش دادن به موزیک و یا حتی دریافت تماس با مشکل مواجه می شوند. قطع شدن صدای گوشی سامسونگ به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از مهمترین دلایل قطع شدن صدای گوشی سامسونگ وجود ایراد سخت افزاری است.

اما اگر گوشی شما به صورت فیزیکی آسیب ندیده این امکان وجود دارد که تنها ایرادات نرم افزاری موجب قطع شدن کامل صدای گوشی سامسونگ شده باشند. برای مثال نصب برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها می توانند چنین مشکلی را به وجود آورند. استفاده از هدفون و یا اسپیکر های بلوتوثی هم ممکن است سیستم صدای گوشی شما را به هم بریزند.

 

رفع مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی در گوشی های آیفون 

دلیل قطع شدن صدای گوشی صدای مکالمه در گوشی آیفون ممکن است گوناگون باشد، چرا که آیفون واجد دو بلندگوی داخلی بوده و ممکن است یکی از آنها دچار اختلال شده باشد.

یکی از آنها اسپیکر مکالمه می باشد که در بخش بالایی قاب گوشی تعبیه شده و در حین مکالمه فعال می گردد و شما می توانید از طریق آن صدای طرف مقابل را بشنوید.

اسپیکر دوم در بخش انتهایی قاب جایگیری شده که یک اسپیکر نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود و زمانی که گوشی را در حالت بلندگو قرار دهید یا زمانی که در حال پلی کردن موزیک باشید صدای طرف مقابل و موزیک را از این اسپیکر خواهید شنید.

پس با این تفاسیر ممکن است قطع شدن صدای آیفون ناشی از خرابی هر یک از این اسپیکر ها باشد. البته این مشکلات معمول و رایج نیستند و در پاره‌ای از موارد ممکن است با آنها روبرو شوید.

چنانچه دچار قطع شدن صدا در حین مکالمه تلفنی شدید، اطمینان حاصل کنید که این قطعی شامل اختلالات نرم‌افزاری و تنظیمات نیست.

چنانچه با مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون روبه رو هستید پس با توجه به توضیحات بالا احتمالا “اسپیکر مکالمه” گوشی شما دچار مشکل شده است. اما چنانچه در هنگام پلی کردن موزیک یا فیلم دچار قطعی صدا شدید احتمالاً مربوط به اسپیکر دوم یا “کپسول اسپیکر” می باشد و در صورتی که در هیچ موردی قادر به شنیدن صدا نیستید احتمالاً هر دو اسپیکر های شما مختل شده اند.

 

۱- رفع مشکل قطع شدن صدای مکالمه آیفون با بررسی گزینه Mute 

در اولین گام مطمئن شوید که این گزینه غیر فعال است. می توانید با فشردن دکمه اسپیکر میزان ولوم صدا را افزایش دهید. چنانچه قطع شدن صدای گوشی شما فقط مربوط به تماس تلفنی می شود اطمینان حاصل کنید که میوت اسپیکر غیر فعال باشد چرا که اگر این گزینه را فعال کنید صدای طرف مقابل را در حین مکالمه نخواهید شنید.

 

۲-بررسی اتصال به هندزفری و دستگاه های دیگر 

گاهی ممکن است آیفون شما  به یک سری بلوتوث یا گجت متصل باشد. در این صورت اسپیکر آیفون غیر فعال خواهد شد

 

۳-نیاز به آپدیت سیستم عامل

گاهی ممکن است به علت عدم آپدیت ios، برخی از سیستم های نرم افزاری  مختل شوند. بدین منظور اقدام به دریافت آخرین نسخه ios کنید.

 

۴-علت قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون، مشکلات نرم افزاری 

چنانچه به تازگی دچار قطعی صدای مکالمه شده اید بهتر است نرم افزارهایی که جدیداً نصب نموده اید را غیرفعال کنید. گاهی بعضی از  اپلیکیشن ها سبب ایجاد اختلال در بخش نرم افزاری گوشی می شوند.

 

۵-حل مشکل قطع شدن صدای مکالمه آیفون با برگرداندن backup قدیمی

می توانید از طریق iCloud و iTunes نمونه قدیمی بکاپ گوشی را دریافت کنید و صدا مکالمه را مجدداً با بکاپ قدیمی تست کنید.

 

۶-Reset factory راهکاری برای حل مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی

چنانچه تمامی مراحل قبل را امتحان کردید اما مشکل حل نشد می توانید گوشی را ریست فکتوری نمایید. بدین منظور به ستینگ گوشی رفته، گزینه General را انتخاب کرده و سپس با فشردن گزینه Reset می‌توانید حالت Erase all Content & Settings را انتخاب کنید و در این صورت نرم افزار گوشی شما به حالت کارخانه باز خواهد گشت.

 

سایر راه‌ حل‌ ها برای مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه :

اگر هنوز هم در شنیدن صدای فردی که در آن طرف خط تماس تلفنی است مشکلی دارید، چند مورد برای بررسی در گوشی شما وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد:

ارائه دهنده تماس خود را بررسی کنید

برای بررسی شبکه یا وجود هرگونه قطعی شبکه در منطقه شما، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید اگر ارائه دهنده خدمات شما تأیید کند که در حال حاضر مشکلی وجود دارد، ممکن است لازم باشد صبر کنید مشکلات شبکه فعلی را برطرف کنند.

○ اگر ارائه دهنده خدمات شما تأیید کرد که هیچ مشکلی در ارتباط با سرویس وجود ندارد، به مرحله بعدی بروید.

○ مطمئن شوید تنظیمات سیم‎‌کارت درست است، قسمت roaming را چک کنید. توجه داشته باشید که دیتارومینگ با سیم رومینگ متفاوت است!

 

قرار گرفتن گوشی روی حالت سایلنت (بی صدا) به طور خودکار

بدون اینکه خود اقدام به چنین کاری کرده باشید، گوشی اندرویدی شما در حالت بی صدا قرار می گیرد. همچنین زمانی که در حال مکالمه هستید گوشی شما در حالت بی صدا قرار می گیرد و شما مجبور به قطع تماس می شوید. دلیل این مشکل می توانید در ذخیره داده های قدیمی و یا برنامه های شخص ثالث بر روی گوشی شما باشد. در ادامه راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل به شما معرفی می شود که در همه گوشی های اندرویدی قابل اجرا است و به ترتیب زیر است.

  1. قرار دادن گوشی اندروید در حالت امن safe mode 2. بخش پنهان در حالت ریکاوری را پاکسازی کنید

قطع صدای گوشی در اتصال به هدفن و یا هدست بلوتوثیزمانی که یک هدفن و یا یک هدست بلوتوثی را با دستگاه خود جفت می کنید، صدای گوشی شما قطع می شود. این یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به قطع صدای گوشی های اندرویدی است که در ادامه به روش های رفع آن می پردازیم.

ابتدا باید بررسی کنید که هدفن بلوتوث شما بر روی یک تلفن همراه دیگر کار می کند یا خیر یا اینکه گوشی هوشمند شما برای جفت شدن با یک دستگاه بلوتوث دیگر نیز مشکل مشابه را دارد یا خیر. اگر مرحله اول بدون مشکل سپری شد و گوشی اندرویدی و هدفن بلوتوث شما فقط در هنگام جفت شدن با یکدیگر مشکل داشتند باید از جفت شدن صحیح دو دستگاه به یکدیگر اطمینان حاصل کنید و پس از جفت شدن موفقیت آمیز دو دستگاه به بخش بلوتوث در قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و با دو بار کلیک بر روی آیکن Byte Headset گزینه Listen to Music را انتخاب کنید.

رفع مشکل قطع شدن صدا در آیفونآیا تاکنون برایتان این اتفاق پیش آمده که در حال گوش دادن موزیک در برنامه اپل موزیک و یا پادکست های آیفون خود باشید و ناگهان صدای گوشی قطع شود.در ادامه به معرفی کارآمد ترین روش های رفع این مشکل می پردازیم.

بررسی کلید قطع صدای آیفونکلید mute که در بالای آیفون و سمت چپ دیواره ی آن قرار دارد یک آپشن برای قطع و وصل کردن صدای آیفون شما است و زمانی که یک مربع نارنجی رنگ در بالای این کلید روشن بود به معنی این است که گوشی شما در حالت بی صدا قرار دارد. ممکن است در برخی مواقع به صورت تصادفی و کاملا اتفاقی این کلید روشن شود و دستگاه شما در حالت بی صدا قرار بگیرد پس بهتر است این کلید را چک کنید تا به مشکل قطع شدن ناگهانی صدای آیفون خود پی ببرید.

گزینه Do Not Disturb را بررسی کنیداین گزینه یکی از قابلیت های مفید گوشی های ایفون است که ممکن است در برخی موارد به اشتباه فعال شده باشد و یا پس از فعالسازی فراموش کرده باشید آن را غیر فعال کنید. با بررسی این گزینه می توانید به دلیل قطع بودن صدای آیفون خود پی ببرید.

بررسی تنظیمات صداممکن است به اشتباه و یا به طور اتفاقی دکمه سایلنت آیفون خود را روشن کرده باشید. شما می توانید این گزینه را از طریق کنترل سنتر صفحه نمایش و یا دکمه تنظیم صدا در دیواره کناری آیفون غیر فعال کنید.

از خاموش بودن بلوتوث آیفون خود مطمئن شویدممکن است بلوتوث گوشی شما روشن بوده باشد و یک دستگاه پخش کننده صدا به طور اتفاقی به بلوتوث دستگاه شما جفت شده باشد. در این مواقع صدای گوشی شما از طریق دستگاه بلوتوثی که به گوشی شما وصل شده پخش می شود. این مورد می تواند یکی از دلایل قطع شدن صدای گوشی شما باشد که با بررسی آن به این مشکل پی می برید.

اسپیکر داخلی آیفون خود را بررسی کنیداگر متوجه این شدید که اسپیکر داخلی آیفون شما صدایی پخش نمی کند از یک هدفن استفاده کنید و اگر صدای گوشی از طریق هدفن پخش شد ممکن است مشکل از عدم اتصال جک هدفن و یا گرد و غبار روی پورت دستگاه باشد.

گوشی خود را یک بار restart کنیدیکی از روش های ساده اما کارآمد برای برطرف شدن مشکلات وسایل الکترونیکی یک بار روشن و خاموش کردن یا restart آن ها است. اگر با هیچ یک از روش های بالا مشکل برطرف نشد در گام آخر می توانید از این روش برای حل مشکل استفاده کنید.

 

سخن پایانی

به طور کلی علت قطع شدن صدای موبایل می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد با ریست فکتوری کردن گوشی این مشکل حل می‌شود. اما اگر قطع شدن صدای گوشی به دلیل خرابی اسپیکر گوشی و میکروفون باشد باید به یک متخصص مراجعه کنید. اگر پیشنهاد یا نظری در مورد این مقاله دارید می‌توانید در قسمت نظرات برای ما کامنت کنید تا در کوتاه ترین فرصت ممکن کارشناسان پارس ارتباط لوتوس پاسخگوی شما باشند.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
عاطفه تاریخ : ۷ مرداد ۱۴۰۲
چرا صدای گوشی فقط با هندزفری میاد و حالت عادی نمیشه صدا رو شنید؟
ali تاریخ : ۲۸ آبان ۱۴۰۱
سلام.گوشیم پوکو x3 پرو هست چندوقته صدای اعلان هارو باید از صدای رسانه تنظیم کنم ینی با کمو زیاد کردن صدای رسانه صدای اعلان ها کمو زیاد میشه باید چکار کنم؟
ادمین

سلام

در تنظیمات بخش صدا میتونید مشخص کنید که دکمه ها فقط برای صدا محتوا باشه یا صدای زنگ

mahmood تاریخ : ۲۸ آبان ۱۴۰۱
سلام من گوشیم Poco X3 pro هست چند ماهه خریدمش نمیدونم چرا مشکل پیدا کرده یک بار صداش قطع میشه باز زیادی میکنم باز قطع میشه دکمه خاموشم میزنم گوشیم به زور خاموشیه معمونی می‌کنه وقتی خواستم خاموش روشنش کنم ترسیدم چون دیگه روشن نمیشد نگران شدم از اون روز به بعد خاموشش نکردم بروز رسانی کردم ولی درست نشد
سحر تاریخ : ۲۸ آبان ۱۴۰۱
سلام من وقتی به گوشیم هندزفری وصل میکنم به جای هندزفری صدا از بلدگوی موبایل میاد مشکل کجایه؟؟
ناشنــاس تاریخ : ۶ آذر ۱۴۰۰
سلام،گوشیم اصن صدانداره موقع مکالمه فقط روبلندگو صدامیاد،همه صداهاش قطع شده اهنگ...زنگ میخوره صداداره فقط
ادمین

با سلام

امکان اشکال سخت افزاری وجود دارد. اسپیکر دستگاه توسط متخصص باید چک و در صورت لزوم تعویض شود.