ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آموزش حذف اکانت جیمیل بعد از ریست فکتوری ( factory reset ) موبایل

آموزش حذف اکانت جیمیل بعد از ریست فکتوری ( factory reset ) موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-05-26 11:17:26. حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset موبایل ، اگر دقت کرده باشید در گوشی‌های جدید سامسونگ بعد از ریست فکتوری گوشی نیاز به گوگل اکانت و یا سامسونگ اکانت دارد و تا این سامسونگ اکانت یا گوگل اکانت را نداشته باشید نمی‌توانید ادامه کار بدهید. ما در این مقاله از پارس ارتباط میخواهیم روش های حل این مشکل را برای شما توضیح دهیم. تا انتها این مقاله همراه ما باشید. حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset موبایل ، اگر دقت کرده باشید در گوشی‌های جدید سامسونگ بعد از ریست فکتوری گوشی نیاز به گوگل اکانت و یا سامسونگ اکانت دارد و تا این سامسونگ اکانت یا گوگل اکانت را نداشته باشید نمی‌توانید ادامه کار بدهید. ما در این مقاله از پارس ارتباط میخواهیم روش های حل این مشکل را برای شما توضیح دهیم. تا انتها این مقاله همراه ما باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
آموزش حذف اکانت جیمیل بعد از ریست فکتوری ( factory reset ) موبایل
حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset موبایل
تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۴ مهر ۱۴۰۲

حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset موبایل ، اگر دقت کرده باشید در گوشی‌های جدید سامسونگ بعد از ریست فکتوری گوشی نیاز به گوگل اکانت و یا سامسونگ اکانت دارد و تا این سامسونگ اکانت یا گوگل اکانت را نداشته باشید نمی‌توانید ادامه کار بدهید. ما در این مقاله از پارس ارتباط میخواهیم روش های حل این مشکل را برای شما توضیح دهیم. تا انتها این مقاله از خدمات تعمیرات موبایل همراه ما باشید.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

قابلیت Factory Reset Protection چیست؟

Factory Reset Protection یا  Google Account Verification قابلیتی در گوگل بوده که به اختصار به آن FRP گفته می شود و در واقع یک ویژگی امنیتی در سیستم عامل اندروید می باشد و توسط اندروید 5.1 معرفی شده است. با استفاده از این ویژگی امنیتی، در صورتی که اکانت گوگلی قبل از ریست فکتوری کردن در گوشی اکتیو باشد، بعد از فکتوری ریست کردن مجددا باید در اکانت گوگل لاگین شده تا قادر به بوت کردن گوشی باشد.

این قابلیت در هنگام سرقت گوشی کاربرد بسیاری داشته و در صورتی که سارق اقدام به ریست فکتوری نموده و قصد استفاده از گوشی را داشته باشد این امکان برای او وجود نداشته و باید اکانت گوگل به همراه پسورد آن توسط خود شخص وارد گردد.

اما اگر کاربر رمز اکانت گوگل را فراموش کرده باشد تکلیف چیست؟ در این گونه مواقع نیاز است تا با استفاده از ترفندهایی اقدام به رفع این مشکل نموده و امکان استفاده از گوشی اندرویدی خود را فراهم نمود.

 

مشکل اکانت گوگل در اندروید چیست؟

این قابلیت که به اختصار FRP هم نامیده می‌شود یک ویژگی امنیتی بسیار کاربردی است که موجب می شود کسی نتواند اطلاعات شما را مورد سرقت قرار دهد. تصور کنید گوشی فردی بنا به هر دلیل دزدیده شده باشد و سارق با فکتوری ریست کردن دستگاه قصد از بین بردن اطلاعات و فروختن گوشی یا استفاده کردن از آن را داشته باشد. اگر این مرحله فعال باشد می تواند جلوی بروز مشکلات بعدی را بگیرد.

حال تصور کنید این موضوع یعنی ریست فکتوری را خودتان به صورت دستی انجام داده اید تا سرعت گوشی خود را بالاتر ببرید. اما پس از وارد شدن به گوشی خود از شما اکانت گوگل بخواهد که یادتان نباشد. با صفحه تائید اکانت گوگل رو به رو شده و چون رمز آن را ندارید قادر به لاگین نخواهید بود! اما برای رفع مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری چه راه حلی وجود دارد؟ در ادامه سه روش برای آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل سامسونگ را به شما آموزش می دهیم.

 

چرا مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل پیش می آید؟

شاید تصور کنید که این مشکل یک باگ و اشکال در سیستم عامل اندروید است، اما اینطور نیست؛ گوشی بعد از ریست فکتوری نیاز به وارد شدن دوباره به اکانت گوگلی دارد که قبل از ریست فکتوری روی آن باز بوده، این به خاطر جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و دزدان است. زمانی که گوشی شما گم یا دزدیده شود، اگر روی آن رمز باشد، باید گوشی ریست فکتوری شود تا بتوان از آن استفاده کرد، اما با اضافه شدن این ویژگی به اندروید، دیگر کسی نمی تواند گوشی شما را ریست فکتوری کند و آن را استفاده کند.

این قابلیت به اختصار FRP نامیده می شود و به دلیل کاربردی بودن آن نمی توان نام آن را مشکل یا باگ نرم افزاری گذاشت؛ این قابلیت در صورت فعال بودن باعث می شود کسی نتواند از گوشی شما سواستفاده کند. اما شاید گاهی خودتان گوشی را ریست فکتوری کنید و رمز حساب گوگل تان را یادتان برود، در این صورت باید چکار کنیم؟ در ادامه مطلب به جواب این سوال خواهیم رسید.

 

جلوگیری از بروز مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری

پیش از اینکه راه حل های رفع مشکل ورود به اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست کردن گوشی های موبایل اندرویدی را برایتان شرح دهیم، بهتر است بگوییم که چطور می‌توان از ابتدا پیشگیری لازم را برای مواجه نشدن با این مشکل انجام داد. بدین منظور فقط کافیست قبل از اینکه گوشی را فکتوری ریست کنید، اکانت گوگل فعال خود در آن را از دستگاه حذف نمایید. برای انجام این کار کافیست:

  • وارد منوی تنظیمات (Settings) گوشی شوید.
  • گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Google را انتخاب کنید.
  • اکانت گوگل خود را انتخاب نمایید.
  • آیکون با نماد “سه نقطه” گوشه صفحه را لمس نمایید.
  • گزینه Remove را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده هم گزینه Remove Account را انتخاب کنید.

 

بدین ترتیب اکانت گوگل یا همان جیمیل شما از گوشی حذف می‌شود و حالا می‌توانید با خیال راحت گوشی را فکتوری ریست کنید. در این شرایط بعد از فکتوری ریست کردن با مشکل لاگین اکانت گوگل رو به رو نخواهید شد. بنابراین بدین ترتیب می‌توانید از بروز مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری موبایل پیشگیری به عمل آورید.

 

آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل سامسونگ

خیلی از کاربران گوشی های سامسونگ بعد از فکتوری ریست گوشی با مشکلی رو به رو می‌شوند که به موجب آن باید مشخصات اکانت گوگلی را وارد کنند که قبلاً در دستگاه فعال بوده است. اما این مشکل چطور قابل رفع است؟ در این مقاله به حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست گوشی های سامسونگ در اندروید 7 و بالاتر می‌پردازیم.

 

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل اکانت گوگل گوشی سامسونگ بعد از فکتوری ریست

گوگل در نسخه های جدیدتری سیستم عامل اندروید (از اندروید 5.1 به بالا) قابلیت امنیتی تحت عنوان Factory Reset Protection  یا FRP را ارائه کرد. به موجب این قابلیت زمانی که گوشی فکتوری ریست شود، لازم خواهد بود که مشخصات جیمیل آخر فعال در آن گوشی وارد شود، در غیر این صورت به نوعی امکان استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت.

اما آیا روشی برای دور زدن مشکل ورود به اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) وجود دارد؟ خوشبختانه روش ها یا بهتر بگوییم ترفندهایی وجود دارند که امکان حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ را فراهم می‌کنند.

 

1- حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ

در روش اول از هیچ ابزار جانبی برای حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست استفاده نمی‌شود و از گزینه ها و منوهایی که در خود گوشی وجود دارند استفاده خواهد شد. بدین منظور باید مراحلی که شرح می‌دهیم را خیلی دقیق طی کنید و در هر قسمت که سؤالی داشتید، می توانید در انتهای همین مقاله با کارشناسان پارس ارتباط در میان بگذارید. مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

گوشی را بعد از فکتوری ریست روشن و زبان آن را انتخاب کنید. دستگاه را به یک شبکه وای فای متصل کنید.

 

 حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ

 

هنگامی که نوبت به وارد کردن مشخصات اکانت گوگل رسید، روی فیلد وارد کردن مشخصات اکانت ضربه لمسی بزنید تا کیبورد گوشی نمایان شود. انگشت خود را روی کلید @ قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ نمایان شود.

گزینه Google Keyboard Settings را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که به منوی تنظیمات کیبورد هدایت می‌شوید. در این صفحه آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید. سپس گزینه Use Google Keyboard را انتخاب نمایید.

انگشت خود را روی متنی قرار دهید که با عنوان Here are some tips to get familiar قرار داده و چند ثانیه نگه دارید. سپس در فیلد جستجو عبارت Settings را تایپ و جستجو کنید و این بخش را انتخاب نمایید تا به منوی تنظیمات گوشی هدایت شوید.

 حل مشکل اکانت گوگل پس از factory reset موبایل

حال دکمه پاور گوشی را نگه داشته و از منوی نمایان شده گزینه Reboot یا Restart را انتخاب کنید. در این شرایط گوشی ریستارت می‌شود و به جای وارد کردن مشخصات اکانت گوگل فیل فعال در دستگاه، امکان وارد کردن یک اکانت جدید در آن فراهم خواهد شد. بنابراین می‌توانید اکانت خود را وارد کنید و سایر مراحل راه اندازی گوشی را طبق روال عادی طی نمایید.

 

 آموزش جدید حذف اکانت جیمیل بعد از ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

2- استفاده از نرم افزار Samsung Sidesync APK

 

استفاده از نرم افزار Samsung Sidesync APK

 

روش دیگری که برای برطرف نمودن مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی سامسونگ وجود دارد استفاده از نرم افزار Samsung Sidesync APK می باشد. برای این کار باید نسخه جدیدی از نرم افزار Sidesync را بر روی کامپیوتر دانلود نموده و فایل نصب شده را به یک کارت حافظه انتقال دهید.

بعد از روشن نمودن گوشی و ظاهر شدن صفحه درخواست اکانت گوگل، باید کارت حافظه را به صورت مستقیم یا از طریق کابل به گوشی وصل کرده و در پنجره پاپ آپ ظاهر شده گزینه File Manager را انتخاب نمایید. در این حالت محتوای کارت حافظه نمایش داده می شود.

در ادامه باید فایل نصب شده  Sidesync را نصب نموده تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. پس از آن باید گزینه Backup & Reset و Factory Data Reset و بعد از آن Reset Device را انتخاب کنید.

در این هنگام گزینه ای به نام  Erase Everything  ظاهر می شود که با لمس آن گوشی شروع به انجام عملیاتی می کند و سپس به صورت اتوماتیک ریستارت شده و مشکل اکانت گوگل رفع خواهد شد.

 

استفاده از نرم افزار Samsung Sidesync APK

 

3- حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ

در این راه حل نیز مانند روش دومی که شرح دادیم از برنامه Sidesync استفاده می شود اما دیگر به اتصال مستقیم فلش مموری یا کارت حافظه به گوشی نیاز نیست و دستورات لازم از طریق یک کامپیوتر واسط اعمال خواهد شد. مراحلی که برای پیاده سازی این راه حل و روش باید سپری شود به شرح زیر می باشد:

در ابتدا و قبل شروع هر کاری، نسخه ویندوزی نرم افزار SideSync را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

حالا گوشی را روشن کرده تا صفحه مربوط به ارائه مشخصات اکانت گوگل نمایان گردد. در همین حالت نرم افزار SideSync را از طریق کامپیوتر اجرا نمایید و گوشی خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. همانطور که خواهید دید، در این لحظه یک پنجره پاپ در گوشی نمایان می گردد.

سپس برنامه گوگل کروم (Google Chrome) را از لیست انتخاب نمایید و لینک زیر را وارد کنید تا برنامه SideSync توسط گوشی شما دانلود گردد.

حالا بعد از دانلود اپلیکیشن باید گزینه Open را لمس کرده و گزینه Install را انتخاب کنید تا دستور نصب اپلیکیشن SideSync روی گوشی اندروید شما انجام شود. کمی منتظر بمانید تا برنامه نامبرده روی دستگاه اندرویدی شما نصب گردد. بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید.

 

Google Keyboard Settings

گوشی های اندرویدی به دلیل اوپن سورس بودن کش زیادی در بر می گیرند که با ریست فکتوری کردن گوشی باعث پاک شدن این کش و ضایعات حافظه می شود، همچنین این کش ها و برخی تنظیمات باعث کندی و باگ پیدا کردن سیستم گوشی می شود که فکتوری ریست گوشی سامسونگ می تواند این کندی و لگ ها را برطرف کند.

پس از ریست فکتوری گوشی سامسونگ خود آن را روشن کنید و آن را به یک وای فای مطمئن و پرسرعت متصل کنید، سپس در مرحله وارد کردن اکانت گوگل انگشت خود را در فیلد خالی نگه دارید تا کیبورد باز شود.

  • انگشت خود را روی @ نگه دارید تا یک منو باز شود و سپس Google Keyboard Settings را انتخاب کنید.
  • سه نقطه گوشه بالای صفحه یا گزینه More را انتخاب کنید تا باز هم یک پنجره باز شود و در آن Help&Feedback را لمس کنید.
  • حالا Using Google Keyboard را انتخاب کنید و انگشتتان را روی بخشی از متن نشان داده شده نگه دارید تا گزینه Web Search نمایان شود.
  • در این بخش یک جست و جو گر باز می شود که عبارتی که داخل آن نوشته شده را باید پاک کنید و Settings را تایپ کنید.
  • تا انتهای صفحه بروید و گزینه About Phone را انتخاب کنید، حالا 7 مرتبه روی گزینه Build Number بزنید تا حالت Developer Option فعال شود.
  • به عقب برگردید و در تنظیمات وارد بخش دولوپر آپشن شوید، سپس گزینه OEM Unlocking را فعال کنید.
  • به عقب برگردید تا از تنظیمات خارج شوید و گوشی را ری استارت کنید و سپس باز هم به همان وای فای متصل شوید.

حالا می بینید که در مرحله وارد کردن اکانت گوگل دیگر به طور پیش فرض اکانت قبلی را نشان نمی دهد و باید یک اکانت جدید به دلخواه وارد کنید، بدین ترتیب به راحتی می توانید مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری را در گوشی های سامسونگ برطرف کنید و گوگل اکانت دلخواه خود را وارد کنید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی 4.5g در گوشی های سامسونگ

 

حل مشکل اکانت گوگل در سامسونگ بدون نیاز به کابل OTG

پس از فلش کردن گوشی کمی صبر کنید تا گوشی ریبوت شود و سپس زبان گوشی را انتخاب کنید. حال به شبکه ی وای فای متصل شویددر مرحله بعد اطلاعات اکانت گوگل از شما خواسته می شود در صورتی که اطلاعات اکانت خود را به یاد ندارید در منوی تنظیمات Google Keyboard Settings را انتخاب کنید، روی سه نقطه یا More  تپ کنید. آیتم Help&Feedback را انتخاب کنید. در قسمت Help گزینه Using Google Keyboard را تپ کنید. در این بخش قسمتی از متن را برای مدت طولانی نگه دارید و در گوشه سمت راست بالا Websearch را تپ کنید.

فیلد جستجو نمایش داده می شود متن داخل این فیلد را پاک کنید و Settings را انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات گوشی گزینه ی  About Phone را انتخاب کنید. سپس وارد منو شوید و روی Build Number را هفت بار کلیک کنید تا Developer Options فعال شود. حال به منوی قبلی برگشته و Developer Option را باز کنید. OEM Unlocking را مجاز کنید و روی Back دو بار ضربه بزنید. دستگاه خود را ریستارت کنید و دوباره به وای فای وصل شوید. حالا دیگر صفحه وارد کردن اکانت قبلی گوگل به شما نمایش داده نمی شود و از شما خواسته می شود اکانت گوگل جدید را اضافه کنید. در این اینجا شما به ابزار جانبی گوشی مانند کابل OTG نیازی ندارید.

 

 

نکته مهم

فقط به این نکته توجه کنید، اگر برنامه به صورت خودکار نصب نشد، باید وارد فایل منیجر گوشی شده و به پوشه Downloads بروید و سپس فایل نصبی (با پسوند apk) این برنامه SideSync را انتخاب کرده تا نصب گردد.

  1. در این بخش گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  2. حالا گزینه Factory Data Reset و سپس Reset Device را انتخاب نمایید.
  3. گزینه Erase Everything را لمس کرده و به گوشی اجازه دهید تا کارهای لازم را انجام دهد.

بعد از اتمام کارهای لازم، گوشی به صورت خودکار ریستارت شده و خبری هم از مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ نیست.

مشاهده خواهید کرد که بعد از ریستارت گوشی مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست برطرف شده است و می ‌توانید بدون هیچ دردسری از گوشی خود استفاده نمایید.

 

رفع مشکل لاگین جیمیل بعد از فکتوری ریست در گوشی های ال جی

اگر از گوشی های شرکت ال جی (LG) استفاده می‌کنید، باید روش متفاوتی را برای دور زدن مشکل لاگین شدن در اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری دستگاه در پیش بگیرید. انجام این کار در گوشی های الجی کمی دشوارتر است و نیاز به دقت بیشتری دارد، بنابراین با حوصله و دقت پیش بروید. برای انجام این کار به شرح زیر عمل نمایید:

 

  • بعد از روشن کردن گوشی آن را به یک شبکه وای فای مناسب وصل کنید.
  • به صفحه خوش آمدگویی اصلی (Welcome Screen) بروید و گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  • گزینه Vision را انتخاب کنید و سپس گزینه Talkback را فعال نمایید.
  • به سمت پایین حرکت کرده و گزینه text-to speech Output را انتخاب نمایید.
  • آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings for Google test-to-speech Engine را انتخاب کنید.
  • حالا منوی Feedback را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید تا یک زیرمنوی دیگر نمایان شود.
  • در منویی که باز شده شما می‌توانید فیدبک خودتان را تایپ کنید اما کاری به این بخش نداشته باشید. در این صفحه گزینه Terms of Services را انتخاب کنید و تیک گزینه includesystem logs را هم نزنید. در این شرایط یک پنجره گوگل کروم باز می‌شود.
  • گزینه No, Thanks را انتخاب کنید.
  • لوگوی گوگل را لمس کنید تا به صفحه اصلی منتقل شوید.
  • در بخش جستجو یا همان سرچ (search) بار عبارت Test را تایپ و جستجو نمایید.
  • اولین نتیجه‌ای که در جستجو نمایان می‌شود مربوط به سایت ویکی‌پدیا است. انگشت خود را روی توضیحات زیر آن قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا یک منو نمایان شود.
  • آیکون با نماد "سه نقطه" را انتخاب کنید.
  • گزینه Assist را انتخاب نمایید.
  • اگر با درخواست لاگین مواجه شدید گزینه No Thanks را انتخاب کنید.
  • در فیلد جستجو عبارت Settings را تایپ و جستجو کنید.
  • بعد از ورودی به منوی تنظیمات، وارد بخش Apps شوید.
  • آیکون با نماد "سه نقطه" گوشه صفحه را انتخاب و گزینه Show System را لمس کنید.
  • گزینه Setup Wizard را از لیست اپلیکیشن ها انتخاب کنید.
  • گزینه Force Stop را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه OK را بزنید.
  • این بار گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را بزنید.
  • دو بار کلید بازگشت به عقب را لمس کنید تا دوباره به لیست اپلیکیشن ها هدایت شوید.
  • گزینه Google Play Services را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Force Stop و سپس Disable را انتخاب نمایید.
  • با چند باز زدن دکمه بک به منوی اصلی تنظیمات بازگردید.
  • گوشی را ریستارت کنید.
  • این بار آن را به شبکه وای فای متصل نکنید.
  • صفحه خوش آمدگویی که نمایان می‌شود را اسکیپ یا رد کنید و بعد از آن هم گزینه Skip را انتخاب نمایید.
  • اگر شبکه وای فایی در حافظه گوشی ثبت شده باید انگشت خود را روی آن قرار داده و گزینه Forget Network را انتخاب کنید. سپس گزینه Next و بعد از آن گزینه Skip را انتخاب نمایید تا گزینه Protect this Device نمایان شود. تیک این گزینه را نزنید.
  • تمام صفحات بعدی را اسکیپ یا رد کنید تا به صفحه Google Terms and Conditions برسید. تیک گزینه I Agree را زده و گزینه Done را لمس نمایید.
  • حالا برای تکمیل پروسه رفع مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری در گوشی های برند الجی کافیست یک مرتبه دستگاه را فکتوری ریست نمایید. برای انجام این کار ابتدا مطمئن شوید که به شبکه وای فای متصل نیستید. سپس به بخش Settings بروید.
  • گزینه General و سپس Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory data reset را انتخاب نمایید.
  • گزینه Reset Phone را انتخاب و سپس گزینه های Delete All و Reset را انتخاب نمایید.

 

455272

 

منتظر بمانید تا گوشی فکتوری ریست و ریستارت شود. بدین ترتیب مشکل لاگین شدن در اکانت گوگل رفع می‌شود.در انجام مراحلی که شرح دادیم کمال دقت را صرف کنید تا تمام مراحل عینا طبق توضیحات انجام داده شوند، در غیر این صورت ممکن است قادر به دور زدن FRP نباشید.

 

حل مشکل درخواست جیمیل پس از ریست فکتوری گوشی های سامسونگj7

در روش اول از هیچ ابزار جانبی برای حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست استفاده نمی‌شود و از گزینه ها و منوهایی که در خود گوشی وجود دارند استفاده خواهد شد. بدین منظور باید مراحلی که شرح می‌دهیم را خیلی دقیق طی کنید و در هر قسمت که سوالی داشتید، از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید. مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

گوشی را بعد از فکتوری ریست روشن و زبان آن را انتخاب کنید. دستگاه را به یک شبکه وای فای متصل کنید.

هنگامی که نوبت به وارد کردن مشخصات اکانت گوگل رسید، روی فیلد وارد کردن مشخصات اکانت ضربه لمسی بزنید تا کیبورد گوشی نمایان شود. انگشت خود را روی کلید @ قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ نمایان شود.

گزینه Google Keyboard Settings را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که به منوی تنظیمات کیبورد هدایت می‌شوید. در این صفحه آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید. سپس گزینه Use Google Keyboard را انتخاب نمایید.

انگشت خود را روی متنی قرار دهید که با عنوان Here are some tips to get familiar قرار داده و چند ثانیه نگه دارید. سپس در فیلد جستجو عبارت Settings را تایپ و جستجو کنید و این بخش را انتخاب نمایید تا به منوی تنظیمات گوشی هدایت شوید.

گزینه About Phone را از منوی تنظیمات گوشی انتخاب کنید. چند بار پیاپی روی گزینه Build Number ضربه لمسی بزنید تا پیغامی نمایان شود. سپس کلید “بازگشت به عقب” یا اصطلاحا “بک” گوشی را فشار دهید تا به عقب باز گردید. این بار از منوی تنظیمات گوشی گزینه Developer Options را انتخاب کنید. سپس گزینه OEM Unlocking را فعال نمایید.

حال دکمه پاور گوشی را نگه داشته و از منوی نمایان شده گزینه Reboot یا Restart را انتخاب کنید. در این شرایط گوشی ریستارت می‌شود و به جای وارد کردن مشخصات اکانت گوگل فیل فعال در دستگاه، امکان وارد کردن یک اکانت جدید در آن فراهم خواهد شد. بنابراین می‌توانید اکانت خود را وارد کنید و سایر مراحل راه اندازی گوشی را طبق روال عادی طی نمایید.

راه های پیشگیری از بروز مشکل حساب گوگل بعد از ریست فکتوری

راه هایی وجود دارد که می توانید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی، این قابلیت گوگل را غیر فعال کنید، البته هیچ گزینه های برای غیر فعال کردن این قابلیت نیست و تنها راه پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی است. با انجام این کار نگران چیزی نباشید، اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمی شود و فقط حساب کاربری شما از روی گوشی برداشته می شود که می توانید به راحتی دوباره آن را اضافه کنید. برای پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) در منوی گوشی شوید.
  2. در اواخر این صفحه گزینه Accounts وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  3. حالا حساب کاربری مورد نظر یعنی Google را انتخاب کنید.
  4. اکانت گوگلی که روی گوشی است را انتخاب نمایید.
  5. گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  6. برای پاک کردن آن روی Remove کلیک کنید.
  7. یک پنجره کوچک از بالای صفحه پدیدار می شود که باید در آن هم گزینه Remove Account را انتخاب کنید.

به همین راحتی می توانید حساب گوگل را از روی گوشی خود پاک کنید تا بعد از ریست فکتوری گوشی خود به هیچ مشکلی نخورید و به آسانی دوباره از گوشی خود استفاده کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
موسی تاریخ : ۱۳ تیر ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید گوشی سامسونگ ج۷ دارم برنامه گوگل روصفحه نمایان میشه با این موضوع.. گوگل متوقف شده است هرکاری کردم جواب نداد که فعال بشه و هر لحظه این نوشته روصفحه گوشی نیاد راهنماییم کنید
حامد تاریخ : ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
عالی بود