ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تعویض ال سی دی آیفون 8 Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-09-29 12:03:42. ال سی دی گوشی موبایل یکی مهم ترین های گوشی و حساس ترین قطعه گوشی میباشد. ال سی دی گوشی در برابر ضربه و آبخوردگی بسیار حساس است و باید خیلی زیاد مراقب باشد تا ال سی دی موبایل شما آسیبی نبیند. اما همیشه هم شکستن ال سی دی نیازی به تعویض کامل ال سی دی گوشی ندارد. در ادامه این مقاله در تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا بدانید که در چه شرایطی نیاز به تعویض ال سی دی گوشی موبایل دارید. ال سی دی گوشی موبایل یکی مهم ترین های گوشی و حساس ترین قطعه گوشی میباشد. ال سی دی گوشی در برابر ضربه و آبخوردگی بسیار حساس است و باید خیلی زیاد مراقب باشد تا ال سی دی موبایل شما آسیبی نبیند. اما همیشه هم شکستن ال سی دی نیازی به تعویض کامل ال سی دی گوشی ندارد. در ادامه این مقاله در تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا بدانید که در چه شرایطی نیاز به تعویض ال سی دی گوشی موبایل دارید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تعویض ال سی دی آیفون 8
ال سی دی آیفون 8
تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

ال سی دی گوشی موبایل یکی مهم ترین های گوشی و حساس ترین قطعه گوشی میباشد. ال سی دی گوشی در برابر ضربه و آبخوردگی بسیار حساس است و باید خیلی زیاد مراقب باشد تا ال سی دی موبایل شما آسیبی نبیند. اما همیشه هم شکستن ال سی دی نیازی به تعویض کامل ال سی دی گوشی ندارد. در ادامه این مقاله در تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا بدانید که در چه شرایطی نیاز به تعویض ال سی دی گوشی موبایل دارید.

 

تعویض ال سی دی آیفون 8

 

اجزای ال سی دی موبایل

پیش از اینکه بخواهیم مشکلات ال سی دی موبایل را به شما بگوییم بهتر است که شما با اجزا صفحه نمایش آشنا شوید.

1- بخش اول گلسی است که بر روی صفحه نمایش گوشی نصب می‌شود. دقت داشته باشید که این گلس با گلس محافظی که شما در حین خرید گوشی تهیه کرده و برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی ال سی دی دستگاه نصب می‌کنید متفاوت است. این گلس یک شیشه مقاوم است که روی ال سی دی دستگاه نصب شده و از تماس مستقیم دست کاربر با ال سی دی و تاچ جلوگیری کرده و از آن در برابر عوامل خارجی مختلف محافظت می‌کند. برای اطلاع دقیق تر از گلس ال سی دی و تعویض گلس ال سی دی میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.

2- بخش دوم که در صفحه نمایش گوشی های موبایل بکار رفته فریم ال سی دی است که درواقع نقش یک قاب را ایفاء می‌کند و منجر به کیپ و یکپارچه نگه داشتن اجزای صفحه نمایش در کنار هم می‌شود.

3- بخش سوم تاچ گوشی است که وظیفه دریافت اطلاعات از لمس های کاربر را بر عهده دارد. اگر بر اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد شده، صفحه نمایش آن محتوای لازم را نشان می‌دهد اما در برابر لمس شما هیچ عکس‌العملی از خود بروز ندهد، احتمالا تاچ گوشی خراب شده است.

4- قطعه چهارم در مجموعه صفحه نمایش گوشی ها هم ال سی دی است که زیر تاچ نصب می‌شود و وظیفه نمایش محتوا را بر عهده دارد. اگر بعد از وارد شدن ضربه به گوشی، صفحه نمایش آن کاملا سیاه شد و دیگر روشن نشد، احتمال ال سی دی دستگاه سوخته و بدترین شرایط برای تعویض ال سی دی شکسته گوشی برقرار خواهد بود.

 

وضعیت گلس آیفون 8 را بررسی کنید

پیش از انجام هرکاری وضعیت ال سی دی موبایل خود را چک کنید.اگر بعد از ضربه خوردن ال سی دی گوشی شما شکسته اما تصویر را دارید تاچ گوشی شما کار میکند احتمالا مشکل به خاطر گلس ال سی دی گوشی شما است و میتوانید با هزینه کمتر اقدام به تعویض تعویض گلس ال سی دی آیفون 8 خود کنید.

 

وضعیت گلس آیفون 8 را بررسی کنید

 

مهمترین دلایل سوختن ال سی دی آیفون 8

پیش از آن که بخواهیم به نشانه های سوختن ال سی دی گوشی آیفون 8 بپردازیم، بهتر است اصلی ترین دلایلی که باعث آسیب دیدن ال سی گوشی می شود را ذکر کنیم؛

  • وارد شدن ضربه و فشار به ال سی دی گوشی
  • نفوذ آب و مایعات مختلف به داخل گوشی
  • گذر زمان و به عبارتی خراب شدن خود به خود دستگاه

 

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی آیفون

ممکن است استفاده نادرست از گوشی و بعضا اتفاقات ناخواسته باعث آسیب رسیدن به صفحه نمایش گوشی و ال سی دی آن شود. البته ایرادات تاچ و ال سی دی در تمامی گوشی ها طوری هستند که بزودی خودشان را نشان می دهند چرا که اصلی ترین بخش گوشی آیفون که کاربر با آن سر و کار دارد همین ال سی دی گوشی آیفون است. اما اگر 7 نشانه زیر را در گوشی خود دیدید بدانید که ال سی دی آن آسیب دیده است.مشکل ال سی دی ایفون

 

شکستگی بر روی صفحه نمایش: طبیعی است که اگر صفحه نمایش شما دچار شکستگی شود، ال سی دی قطعا دچار آسیب شده است؛ اما پیچیدگی بحث آنجاست که باید بررسی کنید که این شکستگی در چه حدی است. گاهی فقط گلس روی ال سی دی آسیب می بیند که با تعویض آن مشکل حل می شود و گاهی هم مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی آیفون شما دچار شکستگی شده که اینجا نیاز به تعویض این مجموعه خواهد بود.

 

اختلال در عملکردن تاچ

ممکن است هنگام کار با گوشی احساس کنید که تاچ گوشی در بعضی نقاط کار نمی کند و یا با اختلال و تاخیر همراه است. اگر می خواهید بدانید این ایراد به ال سی دی گوشی آیفون شما مربوط است یا باگ نرم افزاری است، بهتر است یک بار گوشی را هارد ریست و یا حتی فکتوری ریست کنید. اگر اختلال روی تاچ باقی ماند حتما ایراد در ال سی دی گوشی شماست.

 

روشن نشدن صفحه نمایش

روشن نشدن صفحه نمایش یکی دیگر از نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی آیفون است. البته این مشکل ممکن است ریشه در علل دیگری نیز داشته باشد؛ نظیر اختلال در عملکرد برد گوشی و مدارهای آن، مدار مربوط به پاور و شارژ و مشکلات مربوط به باتری.

سو سو زدن صفحه نمایش گوشی: البته این ایراد بیشتر در گوشی های برند سامسونگ دیده می شود اما گاهی دستگاه های آیفون هم دچار این مشکل می شوند. بروز این حالت می تواند مقدمه ای برای سوختن ال سی دی باشد و ممکن است هر لحظه ال سی دی گوشی آیفون شما بسوزد.مشکل ال سی دی ایفون

سیاه شدن قسمتی از صفحه نمایش: اگر قسمتی از صفحه نمایش گوشی شما سیاه شده بهتر است بدانید که آن قسمت از ال سی دی گوشی سوخته و تنها راه حل شما تعویض کامل مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی آیفون خواهد بود.

 

مشاهده هاله و یا خطوط رنگی روی صفحه نمایش

اگرچه این اتفاق هم بیشتر در دستگاه های برند سامسونگ مشاهده می شود اما اگر آیفون شما دچار این مشکل شد تنها راه حل تعویض تاچ و ال سی دی است. درست عمل نکردن تاچ: اگر تاچ گوشی دستورات شما را به درستی اجرا نمی کند، ممکن است لایه مربوط به حسگر فشار تاچ و ال سی دی خراب شده باشد. پس گرچه در اینجا ال سی دی گوشی آیفون شما به ظاهر نسوخته، اما تنها راه حل تعویض تاچ و LCD است.

 

ال سی دی گوشی آیفون را بررسی کنید

بعضی مواقع بعد از ضربه ای که به ال سی دی موبایل وارد میشود ممکن است که شما هیچ گونه علامت شکستگی ای روی ال سی دی خود شماهده نکنید اما پس از اینکه صفحه را روشن می کنید ممکن است با پرش صفحه یا پیکسل سوختی مواجه شوید. اگر صفحه نمایش گوشی شما بر اثر ضربه، فشار، آبخوردگی و... سیاه شد، سوخت یا تاچ دستگاه عمل نکرد؛ متاسفانه ال‌سی‌دی آیفون 8 شما آسیب جدی دیده است و نیاز به تعویض ال سی دی ایفون  دارد.

 

درست کار نکردن تاچ گوشی های آیفون 

بعد از تعویض ال سی دی آیفون  خود امکان دارد پس از مدتی متوجه شوید که تاچ آن به خوبی کار نمیکند و یا دچار هنگی می شود در صورتیکه بعد از تحویل گوشی از تعمیرکار و تست کردن آن گوشی درست میکرد. این مشکل معمولا بعد از کار کردن طولانی مدت با گوشی نمایان می شود که به علت باگ نرم افزاری است . برای رفع آن باید قبل از انجام هرکاری از اطلاعات گوشی خود بک آپ بگیرید و سپس آن را ریست فکتوری کنید تا به حالت اولیه ی کارخانه باز گردد . پس از انجام این کار از طریق آیتیونز یا آیکلود اطلاعات خود را ریستور کنید. بیشتر مواقع این شکل با این راه حل برطرف می شود اما اگر برطرف نشد باید مجددا ال سی دی گوشی تعویض شود .

 

دقت در انتخاب ال سی دی اصل و اورجینال

بسیاری از ال سی دی هایی که تقلبی هستند دارای نشانه هایی از جمله روشن نبودن صفحه نمایش و تاریک نشان دادن تصاویر، پایین بودن کیفیت تاچ ال سی دی ، ایجاد شدن لکه های سفید در صورت فشار دادن ال سی دی به دلیل نداشتن شیشه گوریلا، مصرف بیش از اندازه باتری گوشی، دوام و کارکرد پایین آنها و ارزان تر بودن و… می باشد.

ال سی دی های تقلبی اصطلاحاتی از جمله های کپی گرید A ، گرید A+  و …. می باشد. این دسته از ال سی دی ها اغلب تقلبی و چینی هستند و مورد تآیید نمی باشند. این نوع ال سی دی در بازار به نام ال سی دی درجه ۲ معروف است.

 

دقت در انتخاب ال سی دی اصل و اورجینال

 

سخن پایانی

ما در ای مقاله سعی داریم تا شما را با مشکلات ال سی دی موبایل آشنا کنیم تا زمانی که دچار این مشکل شدید بدانید مشکل دقیق از کجاست و بتوانید اقدام به تعویض ال سی دی آیفون 8 کنید. تعمیرات گوشی آیفون خود را به متخصصین ما در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن و با به کارگیری قطعات اصل و اورجینال اقدام به تعویض تاچ و ال سی دی موبایل شما کنند.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزش تعمیرات موبایل می توانید با کارشناسان از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید