ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل | تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل شیائومی

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-11-26 11:03:59. تنظیمات اینترنت ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت ایرانسل یکی از سوالات رایجی است که مشترکین این اپراتور همواره مطرح می کنند. شرکت ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در کشور شناخته می شود. در چند سال اخیر نیز با پیشرفت‌ هایی که در زمینه اینترنت داشته است، اقدام به ارائه اینترنت پرسرعت 4g به همراه مودم‌ های همراه نموده است و بدین ترتیب ثابت کرده است که می‌ تواند عملکرد بسیار مناسبی را در ارائه اینترنت پرسرعت داشته باشد. تنظیمات اینترنت ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت ایرانسل یکی از سوالات رایجی است که مشترکین این اپراتور همواره مطرح می کنند. شرکت ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در کشور شناخته می شود. در چند سال اخیر نیز با پیشرفت‌ هایی که در زمینه اینترنت داشته است، اقدام به ارائه اینترنت پرسرعت 4g به همراه مودم‌ های همراه نموده است و بدین ترتیب ثابت کرده است که می‌ تواند عملکرد بسیار مناسبی را در ارائه اینترنت پرسرعت داشته باشد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل
تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل
تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۶ شهریور ۱۴۰۲

تنظیمات اینترنت ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت ایرانسل یکی از سوالات رایجی است که مشترکین این اپراتور همواره مطرح می کنند. شرکت ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در کشور شناخته می شود. در چند سال اخیر نیز با پیشرفت‌ هایی که در زمینه اینترنت داشته است، اقدام به ارائه اینترنت پرسرعت 4g به همراه مودم‌ های همراه نموده است و بدین ترتیب ثابت کرده است که می‌ تواند عملکرد بسیار مناسبی را در ارائه اینترنت پرسرعت داشته باشد.

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در کشور، اینترنت 4.5G را با سرعت بالا، پوشش‌دهی گسترده و بسته‌های متنوع در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. این سرویس ایرانسل اولین بار در فروردین‌ماه 95 در شهرهای تهران و مشهد راه‌اندازی شد و با استفاده از آن سرعت حدود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ارائه داد. برای فعال‌سازی اینترنت 4.5G ایرانسل فقط چند کار ساده را باید انجام دهید. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

پوشش شبکه ایرانسل

این نکته رو درنظر داشته باشید که خیلی از شهرهای ایران به سختی از پوشش LTE برخوردار هستن و 4.5G در مناطق خیلی کمی پوشش داده میشه. پس با بررسی این مناطق از پوشش شبکه مطمعن بشید.

در سایت ایرانسل باکس سمت راست 4G رو انتخاب کنید و با انتخاب گزینه های 4.5G و … می‌تونید پوشش رو ببینید. مناطق تحت پوشش با رنگ بنفش مشخص شدن روی نقشه و اگر منطقه شما بی رنگ بود یعنی پوشش داده نمیشه. (گاهی اوقات مثلا زمانیکه با وی – پی – ان هستید ممکنه مناطق درست بارگذاری نشن و هیچ نقطه پوشش نبینید. پس بهتره اول روی 4G بذارید وقتی روشن شد و مطمعن شدید بررسی درسته روی 4.5 بذارید.)

 

 

نحوه تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل

چرا اینترنت گوشی کار نمی کند برای برخورداری از اینترنت 4.5G ایرانسل یا همان اینترنت فورجی پلاس باید در ابتدا در مناطق تحت پوشش نسل چهار و نیم ایرانسل حضور داشته باشید. برای اطلاع از مناطق تحت پوشش اینترنت 4.5G می‌توانید با سایت ایرانسل مراجعه کنید، شبکه 4.5G را انتخاب کنید تا نواحی تحت پوشش با رنگ سبز کمرنگ برای شما به نمایش دربیاید.

شرط دوم، پشتیبانی گوشی یا دستگاه شما از فناوری 4.5G است. برای بررسی این موضوع به شناسه IMEI دستگاهتان نیاز خواهید داشت. این کد روی جعبه گوشی درج شده یا شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید. سپس می‌توانید با مراجعه به سایت ایرانسل و بخش «بررسی قابلیت پشتیبانی از اینترنت 3G ، 4G و 4.5G گوشی‌ها» و ورود شناسه IMEI یا مدل گوشی،  از پشتیبانی گوشی خود مطمئن شوید.

گفتنی است اینترنت نسل 4.5 در گوشی‌های نسل جدید که از پهنای باند CAT6 پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده خواهد بود. بنابراین می‌توانید مشخصات گوشی خود را پیدا کنید و اگر در بخش مشخصات شبکه، CAT6 و بالاتر را مشاهده کردید پس می‌توانید از اینترنت 4.5G در گوشی‌تان استفاده کنید.

مرحله سوم برای بهره بردن از اینترنت 4.5G ایرانسل ، تهیه کردن یک سیم کارت USIM است. شما فقط با استفاده از یوسیم می‌توانید از اینترنت نسل 4 و 4.5 ایرانسل استفاده کنید و سیم کارت‌های قدیمی، فقط تا 3G را پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ایرانسل یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، سیم کارت خود را به صورت رایگان به یوسیم تعویض کنند.

در مرحله آخر باید تنظیمات اینترنت 4.5G ایرانسل را انجام دهید. البته این تنظیمات تفاوتی با تنظیمات معمولی اینترنت ندارند و شما با داشتن یوسیم و حضور در مناطق تحت پوشش نسل 4.5 به صورت خودکار از اینترنت پرسرعت 4.5G بهره‌مند خواهید شد، اما اگر گوشی شما مشکل مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی داشت ، پس تنظیمات آن را به روش‌های زیر دریافت کنید:

۱. کد #۲*۴*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید. تنظیمات اینترنت برای شما ارسال می‌شود.

۲. به سایت ایرانسل مراجعه کنید و در بخش دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه، مدل گوشی خود و شماره تلفنتان را وارد کنید تا تنظیمات برای شما ارسال شود.

۳. روش سوم، وارد کردن دستی تنظیمات است. برای این کار باید یک APN جدید بسازید. به مسیر Setting>more>mobile network>access point names بروید و گزینه add را انتخاب کنید. در قسمت APN عبارت mtnirancell و در قسمت Connection Name عبارت Irancell-Internet را وارد کنید و سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.

نکته آخر این که اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، برای اتصال به اینترنت 4.5G باید گزینه Cat6 یا Carrier Aggregation را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. گوشی‌های آیفون با سیستم عامل آی او اس به صورت خودکار به اینترنت نسل 4 و نیم متصل می‌شوند و نیازی به تنظیمات خاصی ندارند. در نهایت، علامت 4.5G یا +4G در بالای صفحه نشان‌دهنده اتصال شما به شبکه نسل 4 و نیم است.

 

نحوه فعالسازی اینترنت 4.5G ایرانسل

 

تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل

اما سومین روشی که قصد دارید برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل و فعال سازی آن معرفی کنیم، تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل است که شما باید مستقیماً به تنظیمات گوشی تلفن همراه اندروید یا آیفون خود مراجعه کرده و تنظیمات را به صورت دستی روی گوشی خود انجام دهید. در نظر داشته باشید که مسیری که باید برای استفاده از این روش در گوشی‌ های مختلف دنبال نمایید، متفاوت خواهد بود.

اما نقطه مشترک میان تمامی آنها این است که باید به قسمت تنظیمات شبکه رفته و سپس از طریق این بخش و با استفاده از گزینه Access Point Names یا نام نقاط دسترسی APN ایرانسل بر اساس تنظیمات اینترنت ایرانسل ارائه شده توسط این اپراتور ایجاد کنید. در ادامه تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل در گوشی اندروید و آیفون را به صورت مجزا به شما ارائه خواهیم کرد.

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید

اگر قصد دارید تنظیمات اینترنت ایرانسل را در گوشی تلفن همراه اندرویدی به صورت دستی اعمال نمایید، باید مراحل مشخصی را دنبال نمایید. در ادامه به صورت پیش فرض تنظیمات اینترنت ایرانسل گوشی سامسونگ را به شما ارائه خواهیم داد.

در اولین گام شما باید وارد صفحه تنظیمات گوشی تلفن همراه خود شوید.

سپس گزینه Connection یا اتصالات را انتخاب نمایید.

حال در صفحه جدیدی که به شما نشان داده می شود باید گزینه Mobile networks یا شبکه های تلفن همراه را انتخاب نمایید.

در گام بعدی لازم است روی گزینه Access Point Names یا نام های نقاط دسترسی را لمس نمایید.

در این مرحله صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید گزینه Add یا افزودن را انتخاب نمایید.

اکنون زمان آن می رسد تا تنظیمات اینترنت ایرانسل را وارد نمایید، در این بخش شما باید تنها فیلدهای زیر را کامل نمایید:

name یا نام: در این قسمت لازم است عبارت Irancell-Internet را وارد نمایید.

APN یا نام دستیابی: در این فیلد نیز باید APN ایرانسل را به صورت mtnirancell وارد نمایید.

در نهایت نیز باید روی علامت 3 نقطه قرار گرفته در بالای صفحه را لمس کرده و سپس گزینه Save را انتخاب نمایید تا تغییرات ذخیره شود.

بعد از وارد کردن این دو گزینه اینترنت روی گوشی شما فعال شده و برای استفاده از داده روی گوشی تلفن همراه اندرویدی خود کافی است یک بار گوشی را خاموش کرده و مجدداً روشن نمایید.

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون

تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون نیز به راحتی و تنها با چند اقدام ساده اعمال خواهد شد. پس اگر تصمیم دارید تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل را دنبال نمایید لازم است مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

در ابتدا شما باید به قسمت Settings گوشی تلفن همراه خود مراجعه نمایید.

سپس از میان منوهای موجود، منو Cellular را انتخاب کنید.

حال صفحه جدیدی به شما نشان داده می شود که در این مرحله لازم است منو Cellular Data Network را انتخاب کنید تا تنظیمات اینترنت ایرانسل به شما نشان داده شود.

در نهایت صفحه مربوط به تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل به شما نشان داده می شود که تنها کاری شما باید انجام دهید وارد کردن عبارت mtnirancell در فیلدهای APN موجود است.

بعد از انجام این کار روی دکمه Home کلیک کرده و از صفحه تنظیمات خارج شوید. حال یکبار گوشی خود را خاموش و و روشن نمایید. خواهید دید که اتصال به اینترنت برای گوشی آیفون شما فعال شده و یکی از حروف E، G یا 3G در نوار اعلان گوشی شما و در کنار آنتن خط شما نمایش داده خواهد شد.

 

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل شیائومی

از پوشش شبکه در منطقه خود مطمئن شوید

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند شیائومی با توجه به نوع سیم کارتی که استفاده می کنید به سایت های مربوطه وارد شوید و از پوشش شبکه  4.5G در شهر خود اطمینان یابید چرا که خیلی از شهرهای ایران به سختی از پوشش LTE برخوردار هستند و 4.5G در مناطق خیلی کمی پوشش داده می شود. پس با بررسی این مناطق از پوشش شبکه مطمئن بشوید.

 

تنظیمات لازم در گوشی های دو سیمکارته

بسیاری از گوشی های شیائومی قابلیت استفاده از دو سیمکارت به صورت همزمان را دارند. (گوشی های با پشتیبانی از  6 cat و بالاتر قابلیت اتصال همزمان دو سیمکارت به شبکه 4G رو دارند.)

زمانی که شما قابلیت اتصال به 4G برای هر دو سیمکارت را فعال کرده باشید عملا نمی‌توانید به شبکه 4.5G متصل شوید. چون کاری که 4.5 در واقع انجام می دهد اینکه از دو باند فرکانسی گوشی شما استفاده کند، با هر دو به شبکه متصل شود و به این طریق سرعت را افزایش دهد. اما زمانیکه شما از دو سیمکارت همزمان 4G استفاده می‌کنید هر باند شبکه شما به یک سیمکارت اختصاص پیدا می‌کند و در نتیجه نمی‌توانید از سرعت بالاتر بهره مند گردید.

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید

به قسمت SIM cards & mobile networks بروید.

روی سیمکارتی که قصد دارید 4.5G باشه کلیک کنید و در قسمت SIM card settings گزینه Preferred network type روی Prefer LTE تنظیم کنید.

به سیمکارت دوم برید و گزینه 2G Only را روشن کنید.

به عقب برگشته و گزینه Dual 4G را خاموش کنید. بعد از انجام این تنظیمات فقط سیمکارتی که در ابتدا روی LTE تنظیم کردید قابلیت اتصال به 4G دارد و سیمکارت دوم 2G می باشد. حال گوشی را restart  نمایید و بقیه مراحل را طی کنید.

 

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل شیائومی

 

مطمئن شدن از اتصال به 4.5G

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات شده و به قسمت About Phone مراجعه کنید.

وارد قسمت All Specs شوید.

به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Internal storage  چهار بار تب کنید. با دریافت پیغام ، کلیک کرده و وارد منوی بعدی ‌شوید.

وارد بخش جدید به نام Testing می شوید. در این بخش اگر سیمکارت 1 روی 4G بوده گزینه اول و اگر سیمکارت 2 روی 4G بوده Phone information 2 رو انتخاب نمایید.

داخل صفحه جدید کلی گزینه و تنظیمات می بینید به هیچ یک از آن ها دست نزنید و فقط گزینه Set Preferred Network Type رو انتخاب کنید.

اگر این گزینه به صورت خودکار بر روی تمام شبکه ها یعنی LTE/TD-SDMA/UTMS قرار داشت همه چیز مرتب است. اگر نبود باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

بعد از تنظیم این مورد کافی است از تنظیمات خارج شوید و شبکه تلفن همراه خود را روشن کنید.

اگر منطقه شما از چند باند 4G پشتیبانی کند موبایل به صورت خودکار به آن متصل می شود و سرعت افزایش پیدا می‌کند. نیازی به دیدن 4G+ هم نیست.

 

برای کسب ازاطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش تعمیرات موبایل به وبسایت پارس ارتباط لوتوس مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل شیائومی چیست؟

به قسمت SIM cards & mobile networks بروید. روی سیمکارتی که قصد دارید 4.5G باشه کلیک کنید و در قسمت SIM card settings گزینه Preferred network type روی Prefer LTE تنظیم کنید. به سیمکارت دوم برید و گزینه 2G Only را روشن کنید. به عقب برگشته و گزینه Dual 4G را خاموش کنید.

 

تنظیمات اینترنت پرسرعت ایرانسل چیست؟

ساده‌ترین راه برای فعالسازی اینترنت برای سیمکارت‌های ایرانسل استفاده از کد دستوری است. برای این منظور می‌توانید کد دستوری #2*4*555* را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد دستوری کد USSD اینترنت ایرانسل اجرا می‌شود و یک پیامک حاوی تنظیمات GPRS ایرانسل (Configuration Message) برای

 

کد تنظیمات اینترنت ایرانسل چیست؟

ساده‌ترین راه برای فعالسازی اینترنت برای سیمکارت‌های ایرانسل استفاده از کد دستوری است. برای این منظور می‌توانید کد دستوری #2*4*555* را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد دستوری کد USSD اینترنت ایرانسل اجرا می‌شود و یک پیامک حاوی تنظیمات GPRS ایرانسل (Configuration Message) برای شما ارسال می‌شود.

تنظیمات اینترنت 4.5g ایرانسل

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
رویا تاریخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام من یه سوال دارم من گوشیم شیائومی نوت 8 هستش من برای اتصال اینترنت به کامپیوتر از کابل شارژر خوده شیائومی استفاده میکنم میخواستم بدونم ایا این اتصال مداوم برای باتری گوشی مضر هست یا نه . اگه میدونین ممنون میشم جواب بدین
احمد تاریخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام گوشی من پوکو 33هست زمان استفاده از وای‌فای واینترنت بسیار قسمت دوربین وجلو داغ می‌کنه علت چیه تشکر
شاهین تاریخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام خدمت ادمین .یک سوال فنی داشتم. من گوشیم s6هستش . اگه آی سی شارژ خراب باشه تاثیری در آنتن دهی میزاره؟اینترنت گوشی زیادقطع وصل میشه؟ ممنون میشم اگه جواب بدین❤
ادمین

با سلام دوست عزیز خیر، به هیچ عنوان خرابی آی سی شارژ در آنتن دهی دستگاه تاثیر ندارد.