ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک (برای آیفون و سامسونگ)

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-10-02 11:00:26. با توجه به اینکه بیشتر مشاغل امروز، در جهت استفاده از وسایل دیجیتالی مانند گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و … در حرکت هستند؛ بی‌شک انتخاب بهترین پاور بانک، جز خریدهای ضروری به شمار می‌آید. خرید و انتخاب یک پاوربانک مناسب از آن جهت حائز اهمیت است که خرید یک پاوربانک نامناسب، نه تنها نیاز شما را برطرف نمی‌کند، بلکه به باتری گوشی شما هم آسیب می‌رساند و هزینه‌ای که بابت خرید گوشی صرف کردید را به هدر می‌­دهد. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما باشید. با توجه به اینکه بیشتر مشاغل امروز، در جهت استفاده از وسایل دیجیتالی مانند گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و … در حرکت هستند؛ بی‌شک انتخاب بهترین پاور بانک، جز خریدهای ضروری به شمار می‌آید. خرید و انتخاب یک پاوربانک مناسب از آن جهت حائز اهمیت است که خرید یک پاوربانک نامناسب، نه تنها نیاز شما را برطرف نمی‌کند، بلکه به باتری گوشی شما هم آسیب می‌رساند و هزینه‌ای که بابت خرید گوشی صرف کردید را به هدر می‌­دهد. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک
نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

با توجه به اینکه بیشتر مشاغل امروز، در جهت استفاده از وسایل دیجیتالی مانند گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و … در حرکت هستند؛ بی‌شک انتخاب بهترین پاور بانک ، جز خریدهای ضروری به شمار می‌آید. خرید و انتخاب یک پاوربانک مناسب از آن جهت حائز اهمیت است که خرید یک پاوربانک نامناسب، نه تنها نیاز شما را برطرف نمی‌کند، بلکه به باتری گوشی شما هم آسیب می‌رساند و هزینه‌ای که بابت خرید گوشی صرف کردید را به هدر می‌­دهد. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما باشید.

 

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ 

پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژر همراه هم شناخته می‌شود.

با اینکه تولیدکنندگان گوشی موبایل، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا فناوری شارژ سریع، مدت زمان شارژدهی محصولات خود را افزایش دهند، ولی باتوجه‌به کاربری‌های مختلف و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل اتمام شارژ باتری، معمولا زیاد دیده می‌شود. نیاز به خرید پاوربانک نه‌تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد.

 

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

ویژگی‌های یک پاوربانک خوب

با افزایش درخواست افراد برای خرید شارژر همراه، شرکت‌های مختلفی خط تولید خود را راه‌اندازی کرده‌اند و در این عرصه وارد شده‌اند. هر شارژر همراه ویژگی‌های خاصی دارد که همین موضوع انتخاب مناسب را دشوار می‌کند. در ادامه، سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین نکاتی بپردازیم که باید به هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

 

ظرفیت باتری

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های خریداران شارژر همراه از آن، داشتن ظرفیت باتری گوشی مناسب است. برای این منظور، فرد باید ظرفیت باتری وسیله‌اش -نظیر گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و دوربین- را بشناسد و بداند که برای هر بار شارژ کامل شدن به چه میزان انرژی الکتریکی‌ای نیاز دارد.

ظرفیت باتری گوشی‌های همراه را می‌توانید هم از طریق تنظیمات گوشی و یا از روی اطلاعات چا‌پ‌شده بر روی باتری به دست آورید. روش سوم اطلاع از ظرفیت باتری وسیلۀ مد نظر، مراجعه به سایت‌های مطرح در زمینۀ تکنولوژی و به دست آوردن اطلاعات مورد نظرتان است.

مقیاس ظرفیت ذخیرۀ انرژی الکتریکی میلی آمپر است. شارژرهای همراه دارای ظرفیت های مختلفی هستند اما محدودۀ معمول در آن‌ها بین 2000 تا 20000 میلی آمپر است و پرطرفدارترین مدل‌های بازار دارای ظرفیتی بین 7000 تا 12000 میلی آمپر هستند.

ظرفیت اسمی همان عددی است که کارخانه سازنده به عنوان ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی دستگاه اعلام نموده همان مقدار است و روی دستگاه و کارتن آن نیز ثبت شده است اما مفهوم دیگری نیز به نام ظرفیت واقعی وجود دارد که همیشه کمی از ظرفیت اسمی پایین‌تر است و ظرفیت شارژر همراه پس اتلاف انرژی را بیان می‌کند.

دلایل بسیاری برای هدر رفتن انرژی وجود دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به تببدیل انرژی الکتریکی به گرما در دستگاه اشاره نمود. ظرفیت واقعی دستگاه‌ها حدود 25 تا 30 درصد کم‌تر از ظرفیت اسمی است. برای نمونه، ظرفیت واقعی یک پاوربانک 10000 میلی‌آمپری، حدود 7000-8000 میلی‌آمپر است.

 

شدت جریان خروجی

هر شارژر همراه شدت جریانی خاص برای شارژ وسایل برقی دارد که این شدت جریان می‌تواند بر سرعت و زمان شارژ تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، پاوربانکی با پورت خروجی 2000 میلی آمپر یا 2 آمپر، که یک شدت جریان استاندارد و توصیه‌شده است، در مدت زمانی برابر با نصف مدت زمان شارژ توسط دستگاهی دیگر با یک آمپر، وسیلۀ شما را شارژ می‌کند.

هر شارژر همراه شدت جریانی خاص داشته که با همان شدن جریان گوشی شما را شارژ میکند. به بیان ساده‌تر، اگر دو شارژر همراه ظرفیتی برابر داشته باشند اما خروجی یکی دو و دیگری یک آمپر باشد، شارژر اول وسیلۀ مد نظر را دو برابر سریع‌تر نسبت به دومی شارژ می‌کند. پس اگر سرعت شارژ برای شما مهم است، از توجه به این موضوع به هنگام خرید غافل نشوید.

البته توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از پاوربانک، وسیلۀ خود را به خروجی متصل کنید که آمپر آن با گوشی شما سازگار است. یقیناً بهره‌گیری از پورت خروجی دو آمپری گوشی هوشمند یا وسایل دیگر شما را زودتر شارژ می‌کند اما اگر باتری آن دستگاه توان دریافت این شدت جریان را نداشته باشد، به مرور زمان آسیب می‌بیند و از عمر آن کاسته می‌شود.

 

طراحی

یک شارژر همراه حتی اگر از لحاظ ظرفیت و ساخت خوب باشد، اگر شکل و ظاهری جذابی نداشته باشد، نمی‌تواند جایی در بین مشتریان و بازار پیدا کند و به اعماق زباله‌دان تاریخ فرو خواهد رفت. کارخانه‌های تولیدکننده به شکل و طراحی اهمیتی ویژه می‌دهند و زمان و سرمایۀ زیادی را برای آن صرف می‌کنند. در بازار ایران انواع مختلفی از شارژرهای همراه وجود دارد که این تنوع می‌تواند نظر تمامی افراد را جلب کند و سلیقۀ آن‌ها را را راضی کند.

از معیارهای مهم و تأثیرگذار در طراحی شارژرهای همراه می‌توان به ضخامت کم و جنس بدنۀ مناسب اشاره کرد تا مانع چرب شدن یا لغزیدن آن شوند. بعضی شرکت‌ها به منظور پوشش لغزندگی و جنس براق و فلزی، به تولید محافظ‌های سیلیکونی و ژله‌ای روی آورده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

 

ویژگی‌های یک پاوربانک خوب

 

اندازه

تنوع اندازۀ پاوربانک‌ها باورنکردنی است و از اندازه‌هایی خیلی کوچک شبیه به جاسوئیچی تا اندازه‌هایی بسیار بزرگ که حملشان سخت است، تولید می‌شوند. هرچه ظرفیت یک شارژر همراه بیش‌تر باشد، باعث می‌شود سل‌های بیش‌تری در آن به کار برود که این امر موجب افزایش سایز می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که دستگاهی متناسب با مصرف شخصیتان که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد تهیه کند تا برای حمل آن به مشکل نخورید.

 

پورت‌ها

می‌توان گفت که ظرفیت پاوربانک با تعداد پورت رابطه‌ای مستقیم دارد و هرچه ظرفیت افزایش یابد، پورت‌های بیش‌تری در دستگاه تعبیه می‌شوند. معمولاً در دستگاه‌هایی با ظرفیت‌هایی برابر یا بیش‌تر از 10000 میلی آمپر، دو پورت یا بیش‌تر کار گذاشته می‌شود.

پورت بیشتر این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که بتوانید چند دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ کنید و در زمان صرفه‌جویی کنید. این امکان در مسافرت‌های طولانی و زمانی که چند نفر قصد استفاده از شارژر را دارند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

معمولاً در پاوربانک‌های چندپورته، شدت جریان یکی از خروجی‌ها دو آمپر بوده و بقیه کم‌تر از آن هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای استفاده از پورت شارژ سریع یا شدت جریان دو آمپر، نباید به صورت همزمان دستگاه دیگری به شارژر همراه وصل باشند تا بتواند حداکثر توان خود را در شارژ وسیلۀ مد نظر به نمایش بگذارد.

 

امنیت و حفاظت

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به هنگام خرید پاوربانک مد نظر قرار دهید، امنیت و سیستم حفاظتی آن است. امنیت و حفاظت از مهم‌ترین مسائلی است که توسط شرکت‌های مطرح این عرصه در طراحی رعایت می‌شود. از جمله مسائلی که در امنیت و حفاظت شارژرهای همراه اهمیت دارد می‌توان به کنترل ولتاژ خروجی، دمای عملیاتی، مقاومت در برابر افزایش دمای زیاد و حفاظت از باتری در زمان ورود ولتاژ بیش از حد مجاز اشاره کرد. به هنگام خرید، مشخصات ثبت‌شده بر روی کارتن دستگاه را بررسی کنید تا از وجود این پرتکل‌های حفاظتی اطمینان حاصل کنید.

 

لوازم جانبی

غالباً به هنگام خرید، لوازم جانبی خاصی به جز یک یا دو عدد کابل شارژ ارائه نمی‌شود. اکثر این کابل‌های ارائه‌شده متناسب با دستگاه‌های اندرویدی هستند و اگر دستگاه‌ شما از سیستم آی‌او‌اس بهره می‌برد و یا داری پورت type C است، باید به فروشنده اطلاع دهید تا کابل را برای شما تغییر دهند.

 

انواع پاوربانک

 پاوربانک­ها سه دسته اصلی دارند:

۱) پاوربانک­های معمولی در سایزها و ظرفیت­های متنوع که برای اکثر دستگاه­های دیجیتال قابل استفاده هستند.

۲) پاوربانک­های خورشیدی مثل “پاوربانک خورشیدی سولار” که دارای پنل فتوولتائیک هستند و باتری داخلی شان با قرار گرفتن در نور آفتاب شارژ می­شود که اغلب دیر شارژ شده اما بسیار کاربردی برای مسافرت ها و نقاطی که دسترسی به انرژی الکتریکی ممکن نیست، هستند.

۳) پاور بانک­های تعبیه شده درون قاب محافظ گوشی­های موبایل که چند منظوره بوده و علاوه بر اینکه قاب محافظ گوشی هستند دارای باتری نیز بوده و پاوربانک های کوچک با ظرفیت کم­تر می­باشند. این مدل پاور بانک ها کم­تر فراگیر شده و برای انواع خاصی از گوشی های موبایل عرضه شده علاوه بر اینکه قیمت بالایی نیز دارند.

 

انواع پاوربانک

 

ظرفیت پاوربانک چیست؟

ظرفیت پاوربانک جز خصوصیات بسیار مهم در هنگام خرید است.

در واقع ظرفیت پاوربانک جز دغدغه‌های اصلی کاربران محسوب می‌شود و از عوامل موثر در انتخاب و خرید بهترین پاوربانک است. معمولا پاوربانک‌های موجود در بازار بین 2000 تا 20000 میلی‌آمپر ظرفیت دارند که ظرفیت‌های 7000 تا 20000 جز پرطرفدارترین پاوربانک‌های بازار هستند.

 

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک

یکی از موضوعاتی که اغلب کاربران پاوربانک با آن مواجه می‌شوند این است که ظرفیت پاوربانک در عمل آن‌ چیزی نیست که در حین خرید یا در برگه مشخصات محصول درج شده است. پاوربانک دارای ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید ۵ بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط ۳ بار می‌توانید این کار را انجام دهید. 

آنچه در برگه‌ی مشخصات پاوربانک به‌عنوان ظرفیت مطرح می‌شود، ظرفیت اسمی پاوربانک است. معمولا پاوربانک‌ها در عمل دو سوم ظرفیت اسمی خود می‌توانند شارژ کنند. دلیل عدم انطباق ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی این است که میلی‌آمپرساعت، واحد اندازه‌گیری ظرفیت باتری در ولتاژ ۳.۵ ولت است. در صورتی که گوشی‌های هوشمند در حالت عادی با ولتاژ ۵ ولت شارژ می‌شود. 

علاوه بر این، در طول فرایند شارژ شدن باتری، به‌دلیل مقاومت کابل‌ها و اتصالات، هرز انرژی هم باید در نظر گرفته شود. اگر دقت کرده باشید، حین عملیات شارژ، اغلب گوشی‌های هوشمند کمی گرم می‌شوند؛ پس بخشی از انرژی به‌صورت گرما به‌هدر می‌رود. حداقل ۱۰ درصد انرژی حین شارژ هدر می‌رود و در بهترین حالت بهره‌وری ۹۰ درصدی را هنگام شارژ باتری دراختیار خواهیم داشت.

 

original

 

کلام آخر

پاوربانک یا شارژر همراه وسیله‌ای ضروری برای تمامی کسانی است که از تکنولوژی‌های نوین نظیر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ بهره می‌برند، علی‌الخصوص افرادی که به خاطر شرایط شغلی خود نمی‌توانند وسیلۀ الکترونیکی خود را شارژ کنند و به دنبال راه حلی برای این مسئله می‌گردند. امیدوار هستیم که نکات بیان‌شده در این مجال، بتوانند شما را به سوی انتخابی دقیق‌تر راهنمایی کنند.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید