ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی + مهمترین تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-06-28 10:37:42. بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی دوربین گوشی­های شیائومی دارای یکی از بهترین نرم افزارهای دنیا است اما ظاهر آن تا حدودی شبیه به نرم افزاری است که بر روی گوشی های آیفون نصب شده است و به همین دلیل برای خیلی از افراد کار با آن سخت است. این دوربین دارای قابلیت‌ها و حالت‌های قدرتمند مختلفی است که در صورت استفاده درست می‌توانید بهترین عکس‌های ممکن را با آن بگیرید. تا انتهای این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا بهترین روش ها برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی به شما بگوییم. بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی دوربین گوشی­های شیائومی دارای یکی از بهترین نرم افزارهای دنیا است اما ظاهر آن تا حدودی شبیه به نرم افزاری است که بر روی گوشی های آیفون نصب شده است و به همین دلیل برای خیلی از افراد کار با آن سخت است. این دوربین دارای قابلیت‌ها و حالت‌های قدرتمند مختلفی است که در صورت استفاده درست می‌توانید بهترین عکس‌های ممکن را با آن بگیرید. تا انتهای این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا بهترین روش ها برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی به شما بگوییم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی
بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی
تاریخ انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۴ مهر ۱۴۰۲

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟ این سوال جزو سوال هایی است که همیشه کاربران از ما می پرسند. گوشی­ های شیائومی دارای یکی از بهترین نرم افزارهای دنیا است اما ظاهر آن تا حدودی شبیه به نرم افزاری است که بر روی گوشی های آیفون نصب شده است و به همین دلیل برای خیلی از افراد کار با آن سخت است. این دوربین دارای قابلیت‌ها و حالت‌های قدرتمند مختلفی است که در صورت استفاده درست می‌توانید بهترین عکس‌های ممکن را با آن بگیرید. تا انتهای این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا بهترین روش ها برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی به شما بگوییم.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟

حتما توجه داشته باشید که موقع ثبت عکس به درستی به روی سوژه فوکوس کنید تا بتوانید اصلی ترین مشکل در خصوص چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم را بر طرف نمایید. گوشی‌های جدید تقریبا همگی به فوکوس خودکار مجهز شده‌اند و می‌توانند به صورت خودکار به روی سوژه‌ها فوکوس کنند اما برای اطمینان بیشتر از این که عکسی خوب تحویل می‌گیرید یک بار با دست به روی سوژه ضربه بزنید تا فوکوس به طور دقیق تنظیم شود.

از این که حالتی درست را برای عکاسی انتخاب کرده‌اید اطمینان حاصل کنید. حالت‌های عکاسی مختلفی در دوربین وجود دارد و هر کدام برای استفاده در شرایط خاصی قرار داده شده است. پس به عنوان مثال اگر در نور روز از قابلیت نایت مود استفاده کنید کیفیت عکس کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که از حالت پرتره برای عکس‌های عادی استفاده نکنید.

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟ بسیاری از دوربین‌های امروزی قابلیتی به نام Quad Bayer دارند. این قابلیت با ترکیب پیکسل‌ها رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی دوربین گوشی را به ۱۶ کاهش می‌دهد و از این طریق عکس بهتری به ثبت می‌رساند. زمانی که دوربین را به روی حالت رزولوشن کامل قرار دهید کمی جزئیات بیشتر می‌شود اما از طرفی از رنج دینامیکی کاسته شده و همچنین امکان زوم هم وجود نخواهد داشت. پس توجه کنید که به اشتباه دوربین را به روی حالت رزولوشن کامل قرار ندهید.

کیفیت دوربین گوشی شیائومی ، حالت AI موجود در بالای دوربین را روشن کنید تا دوربین بتواند به کمک هوش مصنوعی سوژه‌های مختلف را تشخیص داده و تنظیمات مربوط به آن را اعمال کند. اگر عکس‌ها و فیلم‌ها مات به ثمر می‌رسند حتما لنز خود را تمیز کنید؛ چرا که ممکن است این مات بودن به دلیل آلودگی موجود به روی لنز دوربین شما باشد. توجه داشته باشید که برای پاک کردن لنز حتما از دستمالی نرم استفاده کنید تا خط و خشی ایجاد نشود.

گوشی‌های گران قیمت‌تر OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر دارند. اگر گوشی شما این قابلیت را دارد پس لرزش دستتان باعث کاهش کیفیت تصاویر نمی‌شود اما در غیر این صورت باید هنگام ثبت عکس حتما دست‌های خود را ثابت نگه دارید؛ زیرا در صورت تکان خوردن لنز به طور حتم عکسی مات تحویل می‌گیرید.

 

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟

 

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی ، دوربین گوشی‌ها به صورت خودکار بخش‌های مختلف از جمله روشنایی را تنظیم می‌کنند اما گاهی نیاز است که خودتان به صورت دستی روشنایی تصویر را کم یا زیاد کنید. مثلا تصور کنید که می‌خواهید از ماه عکاسی کنید. از آنجایی که خود ماه سوژه‌ای روشن است اگر روشنایی عکس را کاهش ندهید جزئیات خود ماه چندان خوب به ثبت نمی‌رسد. برای این کار پس از کلیک کردن به روی سوژه برای فوکوس دست خود را به بالا یا پایین ببرید تا روشنایی تغییر کند.

در صورتی که گوشی شما لنز تله فوتو و در نتیجه قابلیت زوم اپتیکال ندارد تا حد امکان از زوم استفاده نکنید؛ چرا که زوم دیجیتال برشی از عکس اصلی است و کیفیت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم به جای زوم کردن از حالت رزولوشن کامل استفاده کرده و سپس بخش مورد نظر را برش بزنید.

در تنظیمات دوربین و در بخش Picture quality می‌توانید کیفیت تصاویر را تنظیم کرده و به روی حالت High، Medium یا Low قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را حتما به روی حالت High قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل شیائومی

 

آموزش تنظیمات دوربین های گوشی شیائومی

چطوری کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟ در ادامه تنظیمات مختلف دوربین گوشی های شیائومی از جمله تنظیمات دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 9، نوت 8، نوت 10 و همچنین تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 را بررسی می‌کنیم. در واقع این مقاله، دفترچه راهنمای برنامه دوربین شیائومی است که بدون دانلود می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

  1. اموزش بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی با تنظیم منظره یاب دوربین گوشی شیائومی

هنگامی که اپلیکیشن دوربین شیائومی نوت ۹ پرو را در گوشی خود اجرا می‌کنید، با منظره‌یاب و تعدادی آیکون نقطه‌ای در اطراف صفحه مواجه خواهید شد. برای استفاده از دوربین در گوشی های شیائومی به نکات زیر دقت کنید.

دکمه بزرگ سفیدی که در پایین قرار دارد، دکمه شاتر است. آیکونی که در سمت چپ دکمه شاتر قرار دارد (گوشی را به صورت عمودی در دست بگیرید)، عکس‌هایی که قبلاً ثبت کرده‌اید را در اختیارتان قرار می‌دهد. آیکون قرمز رنگی که در سمت راست دکمه شاتر قرار دارد، برای حالت ضبط ویدیو است.

در بالای این دکمه‌های اصلی، سه دکمه دیگر قرار دارند. این دکمه‌ها از راست به چپ عبارتند از: یک دکمه تغییر وضعیت دوربین برای جابجایی سریع بین دوربین اصلی و دوربین سلفی، یک دکمه برای منوی گزینه‌ها (Options) و یک منوی فیلتر برای اجرای افکت‌های مختلف پیش از ثبت تصویر.

سرانجام، آیکون فلش در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد (روی آن تپ کنید تا فلش دوربین فعال شود) و دکمه تغییر وضعیت HDR (محدوده دینامیکی بالا) که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته است (روی آن تپ گنید تا حالت HDR فعال شود). اگر حالت HDR را برای صحنه‌هایی که هم المان‌های روشن و تیره دارند فعال کنید، می‌توانید جزئیات موجود در سایه‌ها را بدون این که هاله‌های نورانی شبیه به ابر ایجاد شود، ثبت کنید.

معمولاً اپلیکیشن دوربین در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و پرمیوم شیائومی کمی با اپلیکیشن دوربین موجود در گوشی‌های مقرون به صرفه این شرکت تفاوت دارد. در گوشی‌های گران‌تر به استفاده از منوی همبرگری به جای منوی گزینه‌ها تمایل بیشتری نشان داده می‌شود که معمولاً شامل حالت‌های عکاسی و منوی تنظیمات است. همچنین بیشتر این گوشی‌های پرمیوم از آیفون کپی برداری می‌کنند و مانند آن به شما اجازه می‌دهند که با اسکرول کردن در صفحه منظره‌یاب به حالت‌های مختلف دوربین دسترسی پیدا کنید.

 

تنظیم منظره یاب دوربین گوشی شیائومی

 

  1. اموزش بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی با جستجو در حالت های مختلف دوربین شیائومی

چطوری کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟ قابلیت های دوربین گوشی شیائومی چیست؟ با تپ کردن روی دکمه منوی گزینه‌ها (یا منوی همبرگری)، لیستی از همه حالت‌های دوربین شیائومی نمایش داده خواهد شد. اگر می‌خواهید که یک عکس پانوراما ثبت کنید یا با حالت دستی در گوشی ارزان قیمت خود سرگرم شوید، نیاز دارید که در ابتدا از این منو بازدید کنید.

کیفیت دوربین گوشی شیائومی ، امکانات دوربین گوشی شیائومی تا چه حد به تنوع در عکاسی کمک می‌کند؟ در واقع شیائومی برای عکاسی تنظیمات متنوعی را ارائه می‌دهد. برای اموزش عکاسی با گوشی شیائومی راهنمای زیر را دنبال کنید. تنظیمات دوربین گوشی شیائومی دارای حالت‌های زیر است:

  • پانوراما (Panorama): این قابلیت می‌تواند برایتان وقتی که می‌خواهید از مناظر یا شهر عکاسی کنید، کاربردی و مفید باشد.
  • تایمر (Timer): این حالت از شما بعد از مدت زمانی که تعیین کرده‌اید، عکس می‌گیرد (مثلاً 3، 5 یا 10 ثانیه).
  • صوت (Audio): با استفاده از این حالت می‌توانید از صدای خود به جای انگشتانتان برای ثبت عکس استفاده کنید (از هر صدایی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید).
  • دستی (Manual): این حالت به شما اجازه می‌دهد که تعادل رنگ سفید و ISO را پیش از ثبت عکس تنظیم کنید. همچنین گوشی‌های گران قیمت‌تر شیائومی به شما اجازه می‌دهند که سرعت شاتر و چندین متغیر دیگر را تنظیم کنید.
  • صاف کن (Straighten): این گزینه یک کادر مجازی را در منظره‌یاب ارائه می‌کند که دائماً تغییر وضعیت می‌دهد تا به شما کند که عکس خود را به صورت صاف ثبت کنید.
  • زیبا کردن (Beautify): این قابلیت سطحی از زیبایی را که تعیین کرده‌اید (کم، متوسط یا زیاد) به عکس‌هایتان اضافه می‌کند که معمولاً به صورت صاف کردن پوست صورت عمل می‌کند.
  • تنظیم دستی نور نیمه روشن (HHT): این حالت برای ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم نور مثل عکاسی در شب با گوشی شیائومی استفاده می‌شود. این حالت از چندین تصویر برای ثبت بهتر عکس استفاده می‌کند.
  • صحنه (Scene): این حالت به شما اجازه می‌دهد که قبل از ثبت عکس 12 صحنه را انتخاب کنید، با انتخاب هر کدام از این صحنه‌ها تغییرات کوچکی در عملکرد دوربین ارائه می‌شود. صحنه‌های قابل توجه عبارتند از: چشم انداز، نور پس زمینه و ساحل.
  • ولاگ (VLOG): تنظیمات VLOG گوشی شیائومی در اینجا قرار دارد. با این حالت می‌توانید ویدیوهایی با قالب‌های از پیش تعیین شده و افکت‌های تصویری و صوتی متنوع، ولاگ بگیرید.
  • تغییر شیب (Tilt-shift): توسط این حالت می توانید عکسی را که ثبت می‌کنید، اثر تغییر شیب را در آن اعمال کنید؛ مثلاً همه چیز را تار کنید، اما منطقه از پیش تعریف شده‌ای را برای شبیه سازی مینیاتوری بدون تغییر باقی بگذارید. با این روش هم می‌توانید همه چیز به جز دایره‌ای کوچک در مرکز را تار کنید و هم می‌توانید همه چیز را به جز خطی در مرکز صفحه تار کنید.

 

جستجو در حالت های مختلف دوربین شیائومی

 

بیشتر بخوانید: تعمیر و تعویض دوربین گوشی شیائومی

 

گوشی‌های گران قیمت‌تر شیائومی که دوربین دوگانهدارند، معمولاً تعداد حالت‌های بیشتری دارند که عبارتند از:

  • حالت هوش مصنوعی (AI Mode): حالت هوش مصنوعی را فعال کنید تا دوربین به صورت اتوماتیک تنظیمات مختلف را بر اساس شناسایی صحنه تنطیم کند. به عنوان مثال، انتظار می‌رود که با فعال کردن این حالت از غذاها عکس‌های رنگارنگ بهتری ثبت شوند.
  • حالت پرتره (Portrait Mode): این حالت در دوربین گوشی شیائومی یک تصویر با افکت دوست داشتنی بوکه ایجاد می‌کند، به این صورت که پس زمینه را تار می‌کند اما تمرکز (فوکوس) بر روی سوژه را کاملاً حفظ می‌کند.

 

تنظیمات دوربین گوشی‌ های شیائومی

برای دسترسی به تنظیمات دوربین کافیست وارد دوربین شده و به روی سه خط موازی بالا سمت راست کلیک کنید. حال به روی گزینه Settings کلیک کنید تا تنظیمات بخش دوربین برای شما نمایش داده شود.

  • گزینه Watermark در صورت روشن بودن نام گوشی شما را در پایین تصاویر نشان می‌دهد که اتفاق چندان جالب و جذابی نیست و پیشنهاد می‌کنیم که این گزینه را خاموش کنید.
  • گزینه Live tips هنگام ثبت عکس به شما پیشنهاد می‌دهد که با توجه به شرایط موجود بهتر است از چه گزینه‌ها و حالت‌هایی بهره ببرید تا نتیجه نهایی بهتر و جذاب‌تر شود.
  • گزینه Scan Qr Code در صورت روشن بودن به دوربین اجازه می‌دهد تا Qr کد‌های مختلف را نیز تشخیص داده و لینک مربوطه را به شما پیشنهاد دهد.
  • گزینه Correct distortion in ultra wide shots در صورت روشن بودن کمک می‌کند تا در تصاویر فوق عریض اعوجاج کمتری در لبه‌های دیده شود و در واقع لبه‌های تصویر به هم نریزد و حالت طبیعی خود را حفظ کند.
  • گزینه Correct face distortions on group photos چهره افرادی که در سلفی گروهی در کنارهای عکس قرار گرفته‌اند را تصحیح می‌کند تا کمترین به هم ریختگی در عکس دیده شود.
  • گزینه HEIF Format فرمت تصاویر را به HEIF تغییر می‌دهد. این کار باعث می‌شود تصاویر در حافظه فضای کمتری را اشغال کنند و این یک نکته مثبت است و همچنین این تصاویر را بهتر می‌توان به صورت حرفه‌ای‌تر ادیت کرد. اما مشکل این فرمت این است که بسیاری از دستگاه‌ها و برنامه‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند.
  • در بخش Picture quality می‌توانید کیفیت تصاویر را تنظیم کرده و به روی حالت High، Medium یا Low قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را حتما به روی حالت High قرار دهید.
  • گزینه Volume buttons function برای این است که تعیین کنید دکمه‌های ولوم در دوربین چه عملکردی داشته باشند، یعنی مثلا برای زوم کردن استفاده شوند یا برای ثبت عکس یا برای ثبت عکس با تأخیر.
  • گزینه Focus & shoot در صورت روشن بودن با یک بار ضربه زدن به روی سوژه به روی آن فوکوس می‌کند و با یک بار دیگر ضربه زدن به روی سوژه عکس را به ثبت می‌رساند.
  • گزینه Press & hold shutter button به شما کمک می‌کند تا عملکرد شاتر در صورت نگه داشتن آن را مشخص کنید. به صورت پیش فرض در صورت نگه داشتن شاتر شما می‌توانید ویدئو به ثبت برسانید.
  • گزینه Customize برای شخصی سازی کردن برخی قابلیت‌ها است و از طریق گزینه Save location info می‌توانید هنگام ثبت عکس اطلاعات مکان عکاسی شده را نیز همراه با عکس به ثبت برسانید که مدتی بعد بدانید هر تصویر در کجا به ثبت رسیده است.
  • از طریق گزینه Shutter sound می‌توانید صدای شاتر هنگام عکس گرفتن را خاموش یا روشن کنید.
  • گزینه Save previous mode در صورت روشن بودن باعث می‌شود تا دوربین آخرین حالت استفاده شده را ذخیره کند و در دفعه بعدی ورود نیز به روی همان قابلیت باشد و هر بار به حالت Photo باز نگردد.
  • گزینه Anti banding را تغییر ندهید و آن را به روی همان 50 هرتز تنظیم کنید. این قابلیت برای این است که تصاویر هنگام منتقل شدن به تلویزیون و نمایشگرهای جانبی برای پخش شدن مشکلی نداشته باشند (توضیح کمی پیچیده‌تر است ولی نیازی به دانستن دقیق آن نیست).

 

تنظیمات دوربین گوشی‌ های شیائومی

 

گزینه‌های دوربین گوشی‌ های شیائومی

افزایش کیفیت دوربین گوشی شیائومی در این بخش به سراغ گزینه‌های مختلف دوربین گوشی‌های شیائومی می‌رویم. توجه داشته باشید که این گزینه‌ها برای گوشی‌های مختلف شیائومی بر اساس نسخه MIUI و اندروید و همچنین مدل گوشی و دوربین‌های مختلف آن می‌تواند متفاوت باشد.

 

حالتPhoto

حالت اصلی و پیش فرض عکاسی کردن با دوربین گوشی است. در این حالت اگر دو انگشت خود را به سمت داخل بکشید به دوربین فوق عریض منتقل می‌شوید و اگر دو انگشت خود را رو به بیرون بکشید دوربین به صورت دیجیتال (یا اپتیکال در صورت وجود دوربین تله فوتو) زوم می‌کند.

در این حالت در بالای صفحه گزینه‌های مختلفی دیده می‌شود که هر کدام را شرح می‌دهیم. گزینه اول از سمت چپ فلش است که شما می‌توانید آن را در حالت خاموش، روشن، خودکار و دائم روشن قرار دهید.

 

HDR

گزینه بعدی HDR است که می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید یا به روی حالت خودکار قرار دهید که خود دوربین تصمیم بگیرد چه موقع از این قابلیت استفاده کند. این قابلیت باعث افزایش رنج دینامیکی تصاویر ثبت شده توسط شما می‌شود.

 

AI

گزینه بعدی AI است که در واقع در صورت روشن بودن آن هوش مصنوعی گوشی می‌تواند تشخیص دهد که شما در حال عکاسی از چه سوژه‌ای هستید و باید چه تنظیماتی را بر اساس آن سوژه به خصوص تنظیم کند.

افزایش کیفیت دوربین گوشی شیائومی ، گزینه بعدی که شبیه به یک ستاره است به شما اجازه می‌دهد تا فیلتر مورد نظر خود را به روی عکس اعمال کنید. در این بخش می‌توایند فیلترهای مختلف را انتخاب کرده یا حتی فیلترهای جدید را دانلود کنید.

گزینه آخر یا اول از سمت راست نیز شکلی شبیه به چند خط موازی دارند و زمانی که به روی آن کلیک کنید می‌توانید برخی از تنظیمات را استفاده کنید. خط اول برای این است که نسبت عکس را انتخاب کنید و نوار دومی به شما اجازه می‌دهد تا تأخیر شاتر را انتخاب کرده و مشخص کنید که عکس چند ثانیه بعد از فشردن شاتر به ثبت برسد.

 

Movie Frame

گزینه Movie Frame در این بخش به شما اجازه می‌دهد که رزولوشن و فریم ریت ویدئو خود را انتخاب کنید. هر چقدر رزولوشن و فریم ریت را بالاتر ببرید حجم ویدئو ضبط شده افزایش پیدا می‌کند.

 

Gridlines

گزینه Gridlines خطوطی عمومی و افقی را به تصویر اضافه می‌کند و با ایجاد مستطیل‌هایی برابر به شما کمک می‌کند تا بسیار بهتر بتوانید در عکس خود کادربندی را رعایت کنید.

 

5687

 

straighten

گزینه straighten در این بخش به شما کمک می‌کند تا بدون کج کردن گوشی از سوژه مورد نظر خود تصویر به ثبت برسانید. در واقع این قابلیت یک فریم مجازی را به دوربین اضافه می‌کند تا شما را در گرفتن عکس صاف و بدون زاویه راهنمایی می‌کند.

 

Macro

گزینه بعدی Macro است. دوربین اصلی گوشی می‌تواند به روی سوژه‌ها در فاصله مشخصی فوکوس کند و اگر بیشتر از مقداری مشخص به سوژه نزدیک شوید دیگر دوربین اصلی نمی‌تواند به روی سوژه فوکوس کند. در این مواقع لنز ماکرو و حالت ماکرو در گوشی به کار شما خواهد آمد.

از طریق این حالت شما می‌توانید تا حد بسیار زیادی به سوژه نزدیک شوید و تصاویر کلوزآپ از سوژه مورد نظر به ثبت برسانید. عموما دوربین ماکرو می‌توانید در فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه به روی آن فوکوس کند.

 

Tilt-shift

گزینه Tilt-shift به نوعی به روی یک سوژه مشخص در تصویر فوکوس کرده و دیگر بخش‌های تصویر را مات می‌کند. به نوعی عملکردی شبیه به پرتره دارد ولی برای ثبت تصاویر از یک سوژه خاص و مثلا یک گل در طبیعت.

 

Timed burst

گزینه Timed burst به شما اجازه می‌دهد تا پشت سر هم و با فاصله تعیین کرده عکس‌هایی متوالی به ثبت برسانید. با کلیک به روی این گزینه می‌توانید مشخص کنید که چند عکس می‌خواهید و همچنین تصاویر با چه فاصله زمانی از هم به ثبت برسند.

 

حالت Panorama

این حالت به شما کمک می‌کند تا عکس پاناروما به ثبت برسانید. شما می‌توانید بین دوربین اصلی و فوق عریض جابجا شوید و سپس با لمس دکمه شاتر و چرخاندن گوشی عکس پاناروما به ثبت برسانید. در گرفتن تصاویر پاناروما باید توجه داشته باشید که در یک خط مشخص حرکت کنید و تغییر فریم می‌تواند عکس را خراب کند.

 

حالت Slow Motion

حالت اسلوموشن برای ثبت فیلم‌های کند شده است و می‌توانید به کمک این قابلیت با دوربین پشت یا جلو اتفاقات را به صورت جذابی کند کنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک آتش بازی اسلوموشن تهیه کرده و به صورت بسیار کند روند آتش گرفتن و سوختن را به طور کامل مشاهده کنید.

 

حالت Slow Motion

 

زیباسازی/فیلترها

کیفیت دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۱ ، این گزینه که آیکونی شبیه به ستاره دارد، فیلترهای مختلفی را برای اعمال روی عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که در این بخش حتی می‌توانید برای دانلود فیلترهای جدید اقدام کنید.

 

منوی تنظیمات

این گزینه که نمادی شبیه به چند خط موازی دارد، تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال تغییر نسبت عکس، تنظیم تاخیر ثبت و .. در این بخش قرار دارند. با تنظیم تاخیر مشخص می‌کنید که چند ثانیه بعد از ضربه زدن روی شاتر عکس ثبت شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش تعمیرات موبایل به وبسایت ما مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

چگونه دوربین گوشی شیائومی را بروزرسانی کنیم؟

دوربین گوشی ردمی خود را باز کنید و سپس به تنظیمات بروید، حالا «کیفیت تصویر» را روی «High» تنظیم کنید. حال باید «قاب دوربین» را روی «4:3» تنظیم کنید تا رزولوشن به حداکثر به‌روزرسانی شود.

 

Al در دوربین چیست ؟

AI در واقع یک هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص سوژه‌ی عکاسیست و مطابق آن رنگ و کنتراست نور را به بهترین حالت ممکن تغییر می‌دهد و زیباترین عکس را ثبت می‌کند.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید