ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-05-28 11:21:31. بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون سیستم عامل ios از سیستم عامل اندروید، قوی‌تر است و از آنجایی‌که کاربران کمتری دارد، هکرها به ندرت به آن توجه می‌کنند. اما این، به آن معنی نیست که آیفون هرگز ویروسی نمی‌شود. با اینکه احتمال ویروسی شدن آیفون یا آیپد نسبت به دستگاه‌های اندرویدی کمتر است اما هر عملکرد مشکوکی در این دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در این مقاله از پارس ارتباط لوتوس می خواهیم بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون را به شما بگوییم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید. بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون سیستم عامل ios از سیستم عامل اندروید، قوی‌تر است و از آنجایی‌که کاربران کمتری دارد، هکرها به ندرت به آن توجه می‌کنند. اما این، به آن معنی نیست که آیفون هرگز ویروسی نمی‌شود. با اینکه احتمال ویروسی شدن آیفون یا آیپد نسبت به دستگاه‌های اندرویدی کمتر است اما هر عملکرد مشکوکی در این دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در این مقاله از پارس ارتباط لوتوس می خواهیم بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون را به شما بگوییم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون
نحوه حذف ویروس در ایفون
تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۹ آبان ۱۴۰۱

بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون سیستم عامل ios از سیستم عامل اندروید، قوی‌تر است و از آنجایی‌که کاربران کمتری دارد، هکرها به ندرت به آن توجه می‌کنند. اما این، به آن معنی نیست که آیفون هرگز ویروسی نمی‌شود. با اینکه احتمال ویروسی شدن آیفون یا آیپد نسبت به دستگاه‌های اندرویدی کمتر است اما هر عملکرد مشکوکی در این دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در این مقاله از پارس ارتباط لوتوس می خواهیم بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون را به شما بگوییم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

 

مطالبی که قرار است بخوانید:

 

 

ویروس آیفون چیست؟

از نظر فنی ویروس یک کد مخرب است که در برنامه خاصی نوشته می‌شود و به شیوه های مختلفی می‌تواند در دستگاه اختلال ایجاد کند. برای مثال ممکن است یک ویروس سبب شود که اپلیکیشن خاصی در گوشی به صورت خودکار باز شود. از طرفی دیگر ممکن است ویروس دیگری به شیوه‌ای کدنویسی شده باشد که فقط اطلاعات گوشی را به سرقت ببرد و چندان علائم محسوسی از خود نشان ندهد.

 

ویروس آیفون چیست؟

 

آیفون چگونه ویروسی می‌شود؟

همانطور که برای شارژ کردن آیفون باید تنها از شارژر اپل استفاده کنید، بهترین و ایمن‌ترین راه برای دستیابی به اپلیکیشن‌های ios هم دانلود آنها از اپ‌استور است. چراکه اپلیکیشن‌های عرضه شده در این مارکت از چند مرحله رد شده و با دقت بالایی آنالیز می‌شوند. از این رو این احتمال که اپلیکیشن عرضه شده در اپ‌استور، یک بدافزار بوده و بتواند ویروسی را فعال کند، تقریباً صفر است. پس اگر شما همیشه برنامه‌های مورد نیاز خود را از اپ‌استور دانلود کنید به جرات می‌توانیم بگوییم هرگز لازم نیست تا به دنبال پاک كردن ويروس آيفون باشید.

با همه اینها برخی از ما ممکن است در شرایطی به هنگام وبگردی روی لینک مشکوکی کلیک کنیم یا از منابع نامعتبر مثل سیدیا برای دانلود نرم‌افزارها استفاده کنیم. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و احتمال ویروسی شدن آیفون‌های جیلبریک شده نیز زیاد است. پس تنها، نصب یک اپلیکیشن مخرب برای ویروسی شدن آیفون کافی است.

 

جلوگیری از آلوده شدن گوشی آیفون

اپ استور کار بسیار خوبی در بررسی تهدیدات بالقوه انجام می دهد، معمولاً iOS را از هر گونه بدافزار دور نگه می دارد. برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه، به هرگونه بدافزار یا دسترسی های ناخواسته، باید iOS و برنامه های خود را به روز نگه دارید. اکثر حملات موفقیت آمیز ویروس و بدافزار به آیفون ها معمولاً مربوط به مدل هایی است که توسط صاحبان آنها جیلبریک (شکسته شدن قفل امنیتی) شده اند. خبر خوب در این مورد این است که ساختار جعبه ایمنی iOS از دسترسی بدافزار به سایر برنامه‌ها (به منظور گسترش خود) یا به سیستم عامل اصلی جلوگیری کند. گاهی اوقات بعضی سایت ها، از طریق درخواست ثبت نام، برای تقویم گوشی شما، پیوندهای تبلیغاتی به عنوان ویروس ارسال می کنند، که شاید شما هم این تجربه را داشته باشید.

 

آنتی ویروس های iOS

در گذشته ممکن بود شما بتوانید ریشه این مشکل را با استفاده از یک برنامه تخصصی آنتی ویروس برای iOS پیدا کنید، اما اپل در سال 2015 تصمیم گرفت دسته محصولات آنتی ویروس و ضد بدافزار را از App Store خود حذف کند. البته گزینه های جایگزینی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، “Mac Internet Security” می تواند دستگاه های iOS را برای وجود ویروس ها اسکن کند. همچنین “Bitdefender Total Security” نیز گزینه دیگری برای کاربران Mac و PC است که می تواند از دستگاه های iOS محافظت کرده و VPN ها را نیز بررسی کند.

اگر حتی بدون باز کردن برنامه خاصی، باز هم با برخی مشکلات روبرو هستید، احتمال دارد که دستگاه شما به دلیل مشکل سخت افزاری، یا به دلیل تغییر نسخه iOS که هنوز به آن عادت نکرده اید و یا به دلیل اینکه شما یا کاربر دیگری، یکی از تنظیمات دستگاه را تغییر داده اید، دچار این مشکل شده باشد. بسیار بعید است که بدافزار به قلب سیستم عامل نفوذ کرده و در کل سیستم مشکلاتی ایجاد کند. بروز چنین اتفاقی اساساً بی سابقه است.

 

چطور می توانیم بفهمیم که گوشی آیفون ویروسی شده است؟

از نظر فنی، ویروس قطعه ای از کد است که خود را در برنامه دیگری وارد می کند، در حالی که یک بدافزار، در نوع خود یک برنامه مستقل است. هر دوی آن ها با هک برنامه های مختلف به دنبال انتشار خود هستند. هنگامی که مهاجمان کدهای مخربی را در برنامه های معتبر وارد کرده یا ابزار توسعه دهنده مورد استفاده برای ایجاد آن ها را هک کرده اند، پلتفرم iOS با حملات متنوعی روبرو می شود.

اگرچه برنامه ها باید مورد تأیید App Store قرار بگیرند، کسانی که دستگاه های خود را جیلبریک کرده اند قادر به بارگیری برنامه ها از منابع غیر رسمی هستند. این ممکن است بدان معنی باشد که آن ها سهواً چیز خطرناکی را نصب کرده اند. در هر صورت، ساختار sandbox iOS باید از دسترسی بدافزار به برنامه های دیگر (به منظور انتشار خود) یا سیستم عامل اصلی جلوگیری کند.

سوالات اصلی هنگام تلاش برای بررسی اینکه چه اتفاقی برای آیفون یا آیپد شما افتاده است، این موارد است.آیا دستگاه خود را جیلبریک کرده اید؟ و اگر چنین است، آیا برنامه ای را از منبع غیر رسمی نصب کرده اید؟ اگر پاسخ هر دو مثبت باشد، ممکن است شما یک نرم افزار مخرب در دستگاه خود داشته باشید، و باید سعی کنید آن را حذف کنید.

آیا رفتار غیرمنتظره وقتی فقط از برنامه های خاص استفاده می کنید خود را نشان می دهد؟ در این صورت، و به خصوص اگر مشکل فقط در یک برنامه باشد، احتمالاً ویروس تنها به همان برنامه مربوط می شود. اتفاقی که در این مورد رخ می دهد، اتفاق هدایت شما به یک صفحه وب ناآشنا و یا باز کردن بدون اجازه App Store است.

 

علائم احتمالی که نشان می دهد گوشی آیفون شما ویرووسی شده است

 

کاهش ناگهانی عمر باتری

اگر عمر باتری شما به سرعت کاهش یابد، می تواند نشان دهد که بدافزار در حال استفاده از منابع سیستم است که به نوبه خود باعث تخلیه انرژی می شود. تست سلامت باتری  آیفون خود را در Settings > Battery > Battery Health بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل سخت افزاری است یا یک ویروس احتمالی.

 

آیفون بی دلیل داغ می شود

اگر تا به حال بازی ای را روی آیفون خود انجام داده اید، می دانید که تمام محاسبات مربوطه باعث داغ شدن بیش از حد آیفون می شود. اگر زمانی که آیفون هیچ کاری انجام نمی دهد، این رفتار را مشاهده کردید، ممکن است یک ویروس در پس زمینه فرآیندهایی را اجرا کند.

 

برنامه های جدیدی که نصب آنها را به خاطر نمی آورید

یکی از نشانه‌های واضح وجود بدافزار در سیستم شما این است که متوجه می‌شوید برنامه‌هایی روی دستگاه شما ظاهر می‌شوند. ایده خوبی است که فوراً آنها را حذف کنید و ببینید آیا این به رفع مشکل کمک می کند یا خیر.

 

برنامه هایی که اغلب خراب می شوند

باز هم، این می‌تواند مشکلی در سیستم یا حافظه بالقوه آیفون شما باشد، اما ممکن است بدافزار همیشه باعث از کار افتادن برنامه‌های خاص شود. سعی کنید برنامه ها را به روز کنید تا ببینید آیا این کمک می کند.

 

پیام های پاپ آپ تصادفی

دریافت باکس های بازشو می تواند نشانه ای از این باشد که اوضاع در آیفون شما خوب نیست. اینها می توانند راهی برای فریب دادن شما برای اجازه دادن به چیزهایی باشند، زیرا متنی که می خوانید لزوماً آن چیزی نیست که با آن موافقت می کنید. اگر نگران هستید که ممکن است مشکلی پیش نیاید، آیفون خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید تا ببینید آیا پاپ آپ ناپدید می شود یا خیر.

 

افزایش ناگهانی استفاده از داده یا تماس

بدافزار اغلب سعی می‌کند آیفون شما را ربوده و با شماره‌های ممتاز تماس برقرار کند، داده ارسال کند یا حتی بخشی از استخراج ارزهای دیجیتال باشد، اگر این مورد را مشاهده کردید، احتمال زیادی وجود دارد که دستگاه شما آلوده شده باشد.

 

علائم احتمالی که نشان می دهد گوشی آیفون شما ویرووسی شده است

 

چه چیزی باعث بروز مشکل در گوشی آیفون شده است؟

آیا از یک نسخه‌ی جیلبریک آیفون استفاده می‌کنید؟ در این صورت، آیا اپلیکیشنی را از یک منبع غیررسمی و تایید نشده دانلود کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما به هر دو پرسش مثبت است، پس احتمالا بدافزار یا نرم‌افزار آلوده‌ای را وارد دستگاه خود کرده‌اید که پیشنهاد می‌کنیم همان اپلیکیشن را حذف کنید.

آیا مشکل دستگاه تنها با باز کردن یکی از اپلیکیشن‌ها فعال می‌شود؟ در این صورت، این اشکال تنها توسط همان اپلیکیشن ایجاد می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. به‌طور معمول، اپلیکیشن‌هایی که آلوده شده‌اند، صفحات ناشناخته‌ی وب در مرورگر سافاری یا اپ استور را بدون اجازه‌ی کاربر باز می‌کنند.

اگر باز کردن هر کدام از اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود که اشکال خاصی روی دستگاه ایجاد شود، پس احتمالا با یک مشکل سخت‌افزاری روبرو هستید، یا اینکه تغییراتی در نسخه‌ی iOS ایجاد شده که با آنها آشنایی ندارید. حتی این احتمال وجود دارد که به‌صورت ناخواسته،‌ تغییراتی را در قسمت تنظیمات ایجاد کرده‌ باشید. فراموش نکنید که آلوده شدن گوشی‌های آیفون به بدافزارهای iOS بسیار نادر است و بعید به نظر می‌رسد که قلب سیستم عامل دستگاه شما با مشکل ویروس‌ مواجه شده باشد.

 

نحوه حذف ویروس در ایفون

در ادامه، برخی از موثرترین راه های رفع مشکلات ویروسی و بدافزارها در گوشی های آیفون را بررسی می کنیم.

 

تاریخچه (History) و داده های وب سایت را پاک کنید

پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت، ممکن است مشکل تغییر مسیر صفحه وب را برطرف کند. به تنظیمات دستگاه خود رفته و با رفتن به بخشSafari، گزینه “Clear History and Website Data” را انتخاب کنید. سپس برای تایید، روی “Clear History and Data” تپ کنید.

 

برای حذف ویروس از آیفون دستگاه را خاموش و ریستارت کنید

دکمه روشن/خاموش را نگه دارید تا صفحه تغییر کند و اسلایدر “slide to power off ” ظاهر شود. ظاهر شدن آن باید در حدود چهار تا پنج ثانیه طول بکشد. سپس اسلایدر را بکشید تا تلفن خاموش شود. صفحه سیاه خواهد شد. در گوشی های آیفون بدون دکمه Home، مانند گوشی آیفون 12 پرو، باید دکمه روشن/خاموش و دکمه کاهش صدا را همزمان نگه دارید. پس اگر قصد خرید آیفون 12 را دارید، این نکته را به یاد داشته باشید.

برای راه اندازی مجدد تلفن، دوباره دکمه روشن/خاموش را نگه دارید. این زمان باید حدود 10 ثانیه طول بکشد. آرم اپل ظاهر می شود. در این مرحله می توانید دکمه پاور را رها کنید. منتظر بمانید تا صفحه ورود کد عبور ظاهر شود (لازم است به جای استفاده از Touch ID / Face ID اولین باری که قفل تلفن را پس از روشن شدن استفاده می کنید، رمز عبور وارد کنید) و سپس قفل دستگاه را باز کنید. حالا بررسی کنید که آیا مشکل دستگاه را برطرف شده است؟ در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد اقدامات دیگری انجام دهید.

 

آیفون خود را ریستور کنید

بهتر است به طور منظم از آیفون خود پشتیبان تهیه کرده باشید. در این صورت، می توانید نسخه پشتیبان را بازیابی یا اصطلاحاً restore کنید. در صورت عدم موفقیت، ممکن است از مطالب آیفون خود از جمله بدافزار مشکل دیگر پشتیبان تهیه کرده باشید، بنابراین از دومین نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس نسخه قبلی و غیره. امیدوارم یک نسخه پشتیبان پیدا کنید که قبل از بروز مشکل باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

چگونه می توان از ویروسی شدن آیفون پیشگیری کرد؟

اما بهتر است به جای اینکه به دنبال روش های حذف ویروس آیفون باشیم، نکاتی را بیاموزیم که منجر می‌شوند از ویروسی شدن آیفونپیشگیری شود. از آنجایی که ویروس آیفون فقط از طریق نصب بدافزار (اپلیکیشن های مخرب) فعال می‌شود، بنابراین با دانلود نکردن اپلیکیشن ها از منابع غیر قابل اعتماد می‌توانید خیلی راحت از ویروسی شدن آیفون یا آیپدتان جلوگیری کنید. پس بهترین کار برای پیشگیری از ویروسی شدن آیفون این است که اپلیکیشن های مورد نیازتان را فقط از اپ استور دانلود نمایید.

با توجه به این موضوع کاملا مشهود خواهد بود که جیلبریک کردن آیفون و نصب اپلیکیشن از منابعی همچون سیدیا (Cydia) می‌تواند ریسک ابتلای به ویروس آیفون را افزایش دهد. همچنین سعی کنید در حین وبگردی و گشت و گذار در سایت های مختلف تا حد امکان روی لینک های عجیبی که نمی‌دانید شما را به کجا هدایت می‌کنند کلیک نکنید. بدین ترتیب و با توجه به این نکات می‌توانید با خیالی راحت از آیفون خود استفاده به عمل آورده و نگران ویروسی شدن آن نباشید.

 

شناسایی و حذف بدافزار

برای پاک كردن ويروس آيفون ابتدا باید اپلیکیشن مخرب را شناسایی کنید. برای این کار تنها کافی است تا اپلیکیشن‌هایی که در چند روز اخیر نصب کرده‌اید را بررسی کنید. حال، نرم‌افزارهایی که از اپ‌استور دانلود کرده‌اید را کنار بگذارید و برنامه‌ای که منبع معتبری ندارد را حذف کنید. در 99 درصد مواقع با شناسایی و حذف بدافزار، گوشی شما پاکسازی شده و دیگر لازم نیست تا در خصوص عملکرد ویروس در آن نگران باشید.

اگر پس از انجام این کار باز هم متوجه اختلالاتی در آیفون خود شدید، تمام برنامه‌هایی که به آنها مشکوک هستید را از گوشی حذف کنید. اگر دیر متوجه این موضوع شده باشید ممکن است حتی مجبور به حذف تمامی اپلیکیشن‌هایی که منبع دانلود آنها اپ‌استور بوده است نیز بشوید. اما نگران نباشید چراکه در نهایت با حل این مشکل، باز هم می‌توانید آنها را از نو دانلود کنید.

 

حذف حافظه کش مرورگر سافاری

گاهی ممکن است ویروس، صفحاتی در وب را به صورت خودکار برای شما باز کند و یا شما را به یک صفحه خاص هدایت نماید. در چنین شرایطی می‌بایست پس از حذف بدافزار، حافظه کش مرورگر سافاری را نیز پاکسازی کنید.

برای این کار به بخش تنظیمات آیفون خود بروید، گزینه سافاری را انتخاب کرده و روی Clear History and Website Data کلیک کنید. بدین ترتیب با حذف حافظه کش مرورگر سافاری، موفق به پاک كردن ويروس آيفون می‌شوید.

 

فورست ریستارت

فورست ریستارت کردن می‌تواند اختلالات ایجاد شده به علت باگ‌های عملکردی دستگاه را برطرف نماید. در اغلب مدل‌های آیفون باید برای فورست ریستارت کردن، دکمه‌های پاور و هوم را به‌طور همزمان فشار دهید تا صفحه سیاه شود. حال می‌توانید این دکمه‌ها را رها کنید تا گوشی شما ریستارت شود.

بازیابی فایل بک‌آپاگر اخیراً از آیفون خود بک‌آپ مطمئنی تهیه کرده‌اید، آن را بازیابی کنید. برای بازیابی بک‌آپ می‌توانید از iCloud یا iTunes استفاده کنید. با این کار نسخه‌ای از برنامه‌ها را در آیفون خود فعال می‌کنید که به ویروس آلوده نشده‌اند. البته توجه داشته باشید که این بک‌آپ باید وقتی تهیه شده باشد که گوشی شما در آن زمان ویروسی نبوده است.

چگونه می توان از ویروسی شدن آیفون پیشگیری کرد؟چگونه می توان از ویروسی شدن آیفون پیشگیری کرد؟

 

سیستم عامل iOS و امن بودن آن ها در برابر ویرووس

سیستم عامل آی او اس اپل از نظر امنیت نسبت به اندروید قدرتمندتر است. همچنین از آنجایی که کاربران دستگاه های اندرویدی بیشتر بوده و بستر مناسب تری هم برای مبتلا کردن گوشی های این دسته از کاربران به ویروس فراهم است، هکرها و افراد سودجو بیشتر زمان خود را صرف ایجاد کدهای مخرب برای اندروید می‌کنند. اما با این حال نمی‌توان گفت که ویروس آیفون وجود ندارد یا آیفون و آیپدهای اپل هیچوقت ویروسی نمی‌شوند. تا زمانی که از آیفون یا آیپدتان به درستی استفاده کنید و تمام اپلیکیشن های آن را از اپ استور دانلود نمایید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما در حدود 0 درصد خواهد بود چون بدین صورت هیچ روزنه امنیتی برای فعال شدن کدهای مخرب یا همان ویروس ها را در گوشی خود ایجاد نمی‌کنید.

 

روش های پیدا کردن بدافزارها یا اپلیکیشن های ویروسی در آیفون

حال تصور کنید که با ویروس آیفون مواجه هستید و می‌دانید که مشکل از یک اپلیکیشن مخرب نصب شده در آیفونتان است. طبیعتا می‌خواهید در این شرایط اپلیکیشن مورد نظر را شناسایی و حذف کنید، اما چطور باید این اپلیکیشن را شناسایی کرد؟ به بیان دیگر از کجا بفهمیم کدام اپلیکیشن مخرب بوده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آیفون یا آیپدمان شده است؟

برای فهمیدن این موضوع باید کمی فکر کنید. در مرحله اول تمام اپلیکیشن هایی که از اپ استور دانلود کرده‌اید را کنار بگذارید چون شانس ویروسی بودن آن ها بسیار پایین است. پس به سراغ اپلیکیشن هایی بروید که از منابع ثانویه دانلود و در گوشی موبایل نصب شده‌اند. خوب فکر کنید که مشکلات آیفون شما دقیقا از چه زمانی نمایان شده‌اند! سپس فکر کنید که چند روز قبل از نمایان شدن این مشکلات کدام اپلیکیشن را در آیفونتان نصب کرده بودید! به بیان دیگر باید پیدا کنید که بعد از نصب کدام اپلیکیشن مشکلات آیفونتان هم پدیدار شدند!

بدین ترتیب می‌توانید اپلیکیشن مخرب نصب شده روی آیفون یا آیپدتان را شناسایی و نسبت به حذف آن وارد عمل شوید. فراموش نکنید که با حذف اپلیکیشن مخرب یا همان بدافزار، ویروس آیفون و آیپد هم از بین می‌رود و هیچ راهی برای فعالیت مجدد آن باقی نخواهد ماند. اگر نتوانستید دقیقا اپلیکیشن مخرب مورد نظر را شناسایی کنید، توصیه می‌کنیم تمام اپلیکیشن های مشکوک نصب شده روی آیفون یا آیپدتان را حذف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، تمام اپلیکیشن های دستگاه را حذف کرده و دوباره و تک تک آن ها را از اپ استور دانلود نمایید.

اگر با مشکل باز شدن خودکار صفحات وب در حین وبگردی با مرورگر سافاری مواجه هستید، توصیه می‌کنیم حتما مراحل زیر را طی کنید و بدین ترتیب کوکی ها، تاریخچه مرورگر و سایر اطلاعات ذخیره شده آن را حذف نمایید:

 

وارد بخش Settings شوید.

  • گزینه Safari را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear History and Website Data را انتخاب کنید.
  • دوباره در پنجره کشویی نمایان شده گزینه Clear History and Data را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب تمام اطلاعات و داده های مرورگر سافاری گوشی حذف می‌شوند و احتمالا مشکل باز شدن خودکار صفحات خاص در مرور مذکور هم از بین خواهد رفت. با انجام موارد فوق به احتمال خیلی زیاد ویروس آیفون یا آیپد از بین می‌رود و شما به راحتی قادر به استفاده از دستگاهتان خواهید شد و با مشکلات پیشین مواجه نمی‌شوید. اما اگر مشکلات شما همچنان ادامه پیدا کردند باید از گزینه یا راه حل بعدی استفاده کنید که مربوط به ریستور یک بکاپ نسبتا قدیمی تر در گوشی می‌شود.

به منظور ریستور کردن بکاپ می‌توانید از آیتونز (iTunes) یا آی‌کلود (iCloud) استفاده کنید. سعی کنید فایل بکاپی را برای ریستور انتخاب کنید که مربوط به زمانی باشد که مشکلات و اختلال های گوشی شما پدیدار نشده بودند. بدین ترتیب با یک مقایسه ساده مابین اپلیکیشن هایی که در آن زمان روی گوشی نصب بودند و اپلیکیشن های فعلی می‌توانید عامل ایجاد ویروس آیفون را پیدا کنید. اما اگر با ریستور فایل بکاپ قدیمی هم مشکل و اختلال های آیفون برطرف نشد چه کنیم؟

 

روش های پیدا کردن بدافزارها یا اپلیکیشن های ویروسی در آیفون

 

اگر هیچ یک از روش های فوق برای حذف یا پاک کردن ویروس آیفون موثر واقع نشدند فقط یک راه حل پیش رویتان قرار می‌گیرد که مربوط به حذف تمام اطلاعات گوشی و باز گرداندن آن به حالت پیش فرض کارخانه می‌شود. با انجام این کار بدون تردید مشکلات و اختلال های دستگاه برطرف می‌شوند و اثری هم از ویروس آیفون باقی نمی‌ماند. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی Settings آیفون مراجعه کنید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید.

 

در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات و تنظیمات فعلی شما از آیفون حذف می‌شوند و گوشی مثل روز اول خود و زمانی که از کارخانه خارج شده بود اجرا خواهد شد. انجام این کار بدون تردید تمام اختلال های ناشی از ویروس آیفون را از بین می‌برد. همیشه سعی کنید این راه حل را در آخرین مرحله مورد استفاده قرار دهید چون همانطور که اشاره شد منجر به از بین رفتن تمام اطلاعات آیفون می‌شود.

 

چه زمانی تقویم گوشی آیفون ویروسی می‌شود؟

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که چه زمانی تقویم آیفون ویروسی می‌شود؟

زمانی که شما در مرورگر گوشی‌تان هستید (فرقی نمی‌کند که سافاری، گوگل یا کروم باشد) به شما یک پیغام Add Calendar Subscription نمایش داده می‌شود که در صورت پذیرفتن این پیغام تقویم شما ویروسی می‌شود. کار این ویروس ارسال انواع پاپ آپ و تبلیغات‌ها به صورت نوتیفیکیشن تقویم است. مدام می‌گوید که در ساعت فلان قرار دارید و لینکی برایتان ارسال می‌کند. این اعلان‌ها آنقدر زیاد هستند که کاربر را کلافه کرده و اجازه تقریبا خیلی از کارها را به او نمی‌دهد.

  • حذف ویروس تقویم برای ios نسخه جدید
  • برنامه Calendar را در صفحه هوم باز کنید.
  • روی دکمه Calendars در پایین صفحه کلیک کنید.
  • اکنون شما در صفحه باز شده، در قسمت On My iPhone لیست یک یا چند تقویم مشکوک را مشاهده کنید.
  • روی آیکن i کنار نام تقویم‌ها تب کنید.
  • در صفحه‌ی جدید باز شده به انتهای آن بروید و آنجا گزینه‌ای برای پاک کردن تقویم است. آن را انتخاب کنید.
  • اکنون تقویم شما از هر گونه ویروس و بدافزار پاک شد.
  • حذف ویروس تقویم برای ios نسخه قدیمی تر
  • وارد تنظیمات (Settings) گوشی شوید.
  • به پایین اسکرول کنید و گزینه Calender را انتخاب کنید.
  • گزینه Acounts را بزنید.
  • در بخش Accounts گزینه Subscribed Calendars را پیدا کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود اگر منبعی وجود داشت روی آن کلیک کرده و وارد آن شوید و گزینه Delete account را انتخاب کنید.
  • در قسمت Subscribed Calendars اگر هر تقویمی که Subscrib شده بود را حذف کنید(طبق همین روش بالا) دیگر برای شما پیام‌های مزاحم از Calendar نمی‌آید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کنیم نکات مهم در خصوص ویرووسی شدن گوشی و بهترین روش ها برای نحوه حذف ویروس در ایفون را به شما بگوییم. اما اگر با روش های بالا مشکل گوشی موبایلتان حل نشد حتما به یک مرکز تعمیرات موبایل آیفون مراجعه نمایید تا مشکل گوشی شما را حل نمایند.

X

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید