ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

مشکل ریست شدن گوشی هوآوی | راه حلی برای مشکل ریست شدن گوشی هوآوی

مشکل ریست شدن گوشی هوآوی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-05-25 11:11:18. ریست شدن گوشی هوآوی یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و بدترین اتفاقاتی است که کاربران اندروید، ممکن است با آن مواجه شوند. گاهی پیش می‌آید که تلفن شما به خوبی در حال کار کردن است؛ اما بعد از چند دقیقه ناگهان ریستارت می‌شود و بعد از آن، فقط باید شاهد روشن و خاموش شدن موبایل خود باشید! ریست شدن گوشی هوآوی یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و بدترین اتفاقاتی است که کاربران اندروید، ممکن است با آن مواجه شوند. گاهی پیش می‌آید که تلفن شما به خوبی در حال کار کردن است؛ اما بعد از چند دقیقه ناگهان ریستارت می‌شود و بعد از آن، فقط باید شاهد روشن و خاموش شدن موبایل خود باشید! 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
مشکل ریست شدن گوشی هوآوی
مشکل ریست شدن گوشی هوآوی
تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۱۴ آبان ۱۴۰۱

ریست شدن گوشی هوآوی یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و بدترین اتفاقاتی است که کاربران اندروید، ممکن است با آن مواجه شوند. گاهی پیش می‌آید که تلفن شما به خوبی در حال کار کردن است؛ اما بعد از چند دقیقه ناگهان ریستارت می‌شود و بعد از آن، فقط باید شاهد روشن و خاموش شدن موبایل خود باشید!

نکته بد ماجرا این‌جاست که در این شرایط، کاری از شما برنمی‌آید. تلفن همراه اندروید هر چند دقیقه یک‌بار و آن‌هم بدون دلیل مشخصی ریستارت می‌شود! بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ در این صورت گوشی موبایل شما عملا غیر قابل استفاده می‌شود! اما ما در ادامه این مقاله از مرکز تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط لوتوس می خواهیم راه حل هایی برای رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید را به شما بگوییم. با ما باشید.

 

آنچه قرار است در این مقاله بخوانید:

 

 

دلایل روشن و خاموش شدن گوشی هواوی

  • سخت افزار آسیب دیده است – اگر اخیراً دچار ترک خوردگی صفحه شده اید ، این می تواند بر روی گوشی هواوی شما تأثیر بگذارد.
  • برنامه های شخص ثالث – استفاده از برنامه های شخص ثالث می تواند باعث خراب شدن نرم افزار دستگاه شما شود.
  • فرکانس بالای پردازنده – این می تواند یک مسئله بالقوه هیئت مدیره منطقی باشد.

 

با تشخیص هر یک از موارد فوق ممکن است گوشی هواوی شما درگیر شود ، با این حال ، ما برخی از نکات و راهکارهای مفید را در زیر آورده ایم تا بتوانید به سرعت بالقوه این مسئله را حل کنید. چنانچه اگر گوشی هواوی شما خراب شده است برای تعمیر گوشی هواوی خود بر روی تعمیرات موبایل هواووی کلیک کنید.

خاموش و روشن شدن  یا ریست شدن گوشی هوآوی تصادفی به ندرت برای دستگاه های سطح بالا به خصوص دستگاه های جدید اتفاق می افتد. با این وجود ، این مسئله پیش می آید و در واقع در مورد برخی از تلفن های هوشمند پرقدرت از جمله گوشی هواوی نیز اتفاق افتاده است. معمولاً این علامت به مشکلات حافظه نسبت داده می شود مانند زمانی که حافظه کوچک می شود. اما در دستگاه های جدید ، برنامه های اشتباه و خرابی داده ها معمولاً دلایل اصلی هستند.

 

دلایل روشن و خاموش شدن گوشی هواوی

 

حل مشکل ریست شدن گوشی هوآوی

گاهی ممکن است گوشی هواوی شما مدام ری استارت شود. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد و شما می توانید آن را با روش های مختلف رفع کنید. ما در ادامه این مقاله پارس ارتباط لوتوس به شما می گوییم چگونه این مشکل را برطرف کنید.

 

باز کردن یک یا چند برنامه‌

ممکن است علت ری استارت شدن گوشی هواوی باز و اجرا شدن یکسری از برنامه مشکل دار در گوشی باشد. گاهی باز بودن برنامه‌ها به مدت طولانی موجب کرش شدن آن‌ها می‌شود. در چنین حالتی بهتر است برنامه‌ها را به طور کامل ببندید. از Home screen روی دکمه Recent Apps بزنید. روی آیکون Active apps بزنید. سپس برای خارج شدن از برنامه‌ای خاص روی End در کنار نام آن بزنید. اگر چند برنامه باز است، روی دکمه end all بزنید تا همه برنامه‌ها یکجا بسته شوند. در نهایت روی OK بزنید. سپس گوشی را بدون باز بودن چند برنامه تست کنید. اگر مشکل ادامه دارد، روش‌های دیگر را اجرا کنید.

 

فورس ریبوت کردن گوشی هواووی

برای رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی دکمه پاور را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس روی گزینه Power Off بزنید. حال روی OK بزنید. بعد از سی ثانیه دکمه پاور را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا گوشی روشن شود.

روش دیگر این است که دکمه تنظیم صدای پایین را به همراه دکمه پاور به مدت ده الی ۲۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا گوشی شما ری استارت شود. به این روش Force restart می‌گویند.

 

رفع ریست شدن گوشی هوآوی با  Safe Boot

برای رفع مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی خاموش شود. کمی صبر کنید. سپس دوباره دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. وقتی لوگوی Huawei نمایان شد، فورا دکمه تنظیم صدای پایینی را فشار دهید. گوشی در حالت Safe Mode روشن خواهد شد. شما می‌توانید Safe Mode را در گوشه سمت چپ مشاهده کنید.

نکته: در برخی از مدل‌ها این حالت Secure mode نام دارد.

حال از گوشی خود در این حالت استفاده کنید. اگر مشکلی در این حالت وجود ندارد، احتمالا یکی از برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید، موجب بروز اختلال شده است. گوشی خود را در حالت عادی روشن کنید و سپس برنامه مشکوک را Uninstall کنید.

 

Huawei-P40-Pro-Huawei-logo-boot-screen

 

آپدیت کردن برنامه‌ها و سیستم عامل گوشی هواووی

روش دیگر برای رفع مشکل ریست شدن مداوم گوشی هواوی این است که برنامه‌ها و اندروید گوشی را به روزرسانی کنید. برای این کار وارد Settings شوید. سپس روی System بزنید. حال روی System update بزنید. روی Check for Updates بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، برای شما نمایان می شود. برای نصب آپدیت روی Quick Update بزنید.

صبر کنید تا دانلود و نصب آپدیت به پایان برسد. در آخر گوشی را ری استارت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ها را هم آپدیت کنید. وارد گوگل پلی شوید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید. حال روی My Apps & Games بزنید. روی Update بزنید. برای فعال کردن آپدیت خودکار، روی منوی سه نقطه ای در کنار نام برنامه بزنید. سپس تیک Auto-update را بزنید. پس از آپدیت کامل، گوشی را ری استارت کنید.

اگر کاربر ویندوز یا مک او‌اس باشید، از مزایای آپدیت سیستم عامل اطلاع دارید و می‌دانید در اکثر مواقع با نصب جدیدترین بروزرسانی‌ها، به ویژگی‌های تازه و پچ‌های امنیتی دست پیدا می‌کنید و همچنین باگ‌های آن برطرف می‌شوند. چنین موضوعی درباره گوشی‌های هوشمند هم صادق است.

تعداد بروزرسانی‌هایی که برای دستگاه‌تان منتشر می‌شود، بستگی به مدل و سازنده‌اش دارد. متاسفانه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تنها یکی دو سال برای آن‌ها بروزرسانی منتشر می‌کنند، البته برخی مواقع آپدیت‌های امنیتی برای مدت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع یک رویکرد برای اجبار کاربران به خرید دستگاه‌های تازه هم به حساب می‌آید.

اگر سیستم عامل گوشی هوشمندتان قدیمی باشد، شاید باعث ریست خودکار دستگاه شود. در همین راستا باید انتشار بروزرسانی جدید برای گوشی‌تان را بررسی کنید. اگرچه فرایند دقیق اینکار برای هر دستگاهی می‌تواند متفاوت باشد، اما در حالت کلی با فرایند مشابهی روبه‌رو هستیم:

تنظیمات را باز کنید.

روی بروزرسانی نرم افزار ضربه بزنید.

گزینه دانلود و نصب را انتخاب کنید.

اگر آپدیتی برای دستگاه‌تان وجود داشت، روی گزینه آپدیت بزنید.

 

خالی کردن کش گوشی هواووی

ممکن است علت ریستارت شدن گوشی هواوی وجود کش باشد. گوشی خود را به صورت کامل خاموش کنید. سپس دکمه پاور و تنظیم صدای بالایی را فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید. وقتی لوگوی هواوی نمایان شد، هر دو دکمه را رها کنید. سپس وارد EMUI یا منوی Android Recovery خواهید شد. گزینه Wipe cache partition را با دکمه تنظیم صدا هایلایت کنید. سپس با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. صبر کنید تا کش پاک شود. پس از آن گزینه Reboot system now را هایلایت کنید. با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

 

کمبود حافظه

ممکن است دلیل ریستارت شدن گوشی هواوی کمبود حافظه باشد. وقتی حافظه داخلی یا رم گوشی پر باشد، نمی‌تواند درست عمل کند. بهتر است برنامه‌ها و فایل‌های اضافی را پاک کنید تا کمی فضا خالی شود و گوشی بتواند درست کار کند.

 

 جدا کردن حافظه خارجی گوشی هواووی

گاهی علت مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی، کارت حافظه خارجی است. اگر گوشی شما دارای کارت حافظه خارجی است (SD Card) آن را خارج کنید. سپس گوشی را چک کنید. اگر مشکل حل شد، ایراد از کارت حافظه خارجی بوده است. ممکن است کارت حافظه خراب شده باشد یا برخی از داده‌های آن خراب شده باشند و همین امر موجب شود تا گوشی مدام ری استارت شود.

 

چک کردن باتری هواووی

دلیل دیگر بروز مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی می‌تواند باتری آن باشد. اگر باتری شارژ ندارد، آن را شارژ کنید. همچنین ممکن است باتری خراب شده باشد و نتواند شارژ در خود نگه دارد و علت خاموش شدن مداوم گوشی همین امر باشد.

 

دمای بالا یا پایین

دیگر علت ریستارت شدن مداوم هواوی هم می‌تواند قرار گرفتن دستگاه در دمای بسیار بالا یا پایین باشد. وقتی گوشی بسیار داغ شود یا بیش از حد سرد شده باشد، دچار مشکل می‌شود. بهترین دما برای استفاده از گوشی بین ۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است. سعی کنید گوشی خود را به دمای لازم برسانید. اگر داغ شده است، از آن استفاده نکنید. آن را جلوی پنکه یا کولر نگه دارید تا خنک شود. در صورت بودن در دمای بسیار سرد هم سعی کنید آن را در جیب خود بگذارید یا در جایی قرار دهید که کمی گرم شود.

 

دمای بالا یا پایین

 

تایم گذاشتن برای خاموشی

علت ریستارت شدن مداوم هواوی ممکن است این باشد که برای گوشی زمان خاموش شدن تعیین کرده باشید یا آن را اشتباها فعال کرده باشید. برای چک کردن این مورد به تنظیمات گوشی بروید و Scheduled power on/off را جستجو کنید. سپس چک کنید که آیا آن را فعال کرده اید یا خیر.

 

 ریست کردن گوشی هواووی

اگر با هیچ کدام از روش‌های گفته شده مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی هواوی حل نشد، بهتر است گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

نکته: با این کار تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد. در نتیجه، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

مطمئن شوید که گوشی حداقل ۸۰ درصد شارژ دارد. می‌توانید گوشی را به شارژر وصل کنید تا وسط کار خاموش نشود. به Settings گوشی بروید. سپس به Advanced یا Reset options بروید. روی Clear all data یا Reset phone بزنید. از شما خواسته می‌شود تا رمز گوشی را وارد کنید. در آخر گوشی را ری استارت کنید و داده‌های خود را بازگردانید.

 

آپدیت اپ‌ها

در کنار بروزرسانی سیستم عامل، باید از آپدیت بودن برنامه‌ها هم مطمئن شوید. برخی اپ‌ها بیش از سایرین بروزرسانی دریافت می‌کنند که بستگی به نوع اپ و همچنین فعالیت توسعه‌دهندگان دارد.

اگر در هنگام استفاده از یک برنامه خاص شاهد ریستارت شدن گوشی بودید، یا اینکه در هنگام اجرا در پس زمینه دستگاه ریست شد، احتمالا مشکل از همین اپ است. این احتمال وجود دارد که در حال استفاده از نسخه قدیمی یک برنامه باشید یا اینکه توسعه‌دهنده برایش یک آپدیت با هدف رفع چنین مشکلی منتشر کرده باشد.

برای بروزرسانی برنامه‌ها فرایند زیر را انجام دهید:

پلی استور را باز کنید.

روی عکس پروفایل‌تان در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

به بخش Manage apps and device بروید.

در این صفحه می‌توانید انتشار آپدیت‌ها برای برنامه‌ها را متوجه شوید. با ضربه روی گزینه Update all، برنامه‌ها بروزرسانی می‌شوند.

 

متوقف کردن نرم‌افزار‌های سیستمی

سیستم‌عامل اندروید قابلیتی دارد که برای بعضی کاربران وسوسه انگیز است و آن قابلیت غیرفعال کردن برنامه‌های سیستمی است. کاربران تشخیص می‌دهند که بسیاری از نرم‌افزارهای سیستمی که از قبل روی گوشی نصب شده‌اند مورد نیاز آنها نیستند؛ بنابراین تصمیم می‌گیرند تعدادی از برنامه‌های سیستمی را حذف کنند و با این کار مقدار رم و حافظه گوشی را کمی بیشتر آزاد کنند تا گوشی سرعت بالاتری در انجام کارها داشته باشد.

با اینکه این کار کاملا مفید می‌نماید؛ اما باید در نظر داشته باشید که یک اشتباه کوچک و حذف برنامه‌های ضروری سیستمی که برای اجرای اندروید لازم هستند، منجر به اشکال در عملکرد گوشی می‌شود و ممکن است گوشی مکررا شروع به ریستارت کند و دچار مشکل ریستارت خودکار شود.

برای رفع این مشکل به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و در زیر منو مدیریت برنامه‌ها، آنهایی را که نمی‌دانید چه عملکردی دارند؛ ولی متوقف کرده‌اید از حالت غیر فعال در بیاورید. تنها آن دسته از نرم‌افزار‌های سیستمی را غیر فعال کنید که مطمئن هستید هیچ تاثیری در عملکرد اندروید ندارند.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که روش های حل مشکل ریست شدن گوشی هوآوی را به شما بگوییم. اگر مشکل شما حل نشد مشکل سخت افزاری است و باید به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

X

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید