ثبت درخواست تعمیرات
zarbdar

تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20 Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-11-15 12:23:48. گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) طزاحی بسیار ظریفی دارد و اجزای سخت افزاری حساسی در آن بکار رفته‌اند. یکی از حساس ترین این قطعات ال سی دی دستگاه است که متاسفانه خیلی هم دچار شکستگی و نیازمند تعویض می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد تعویض ال سی دی Galaxy S20 و جزئیات این تعمیر صحبت داشته باشیم. گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) طزاحی بسیار ظریفی دارد و اجزای سخت افزاری حساسی در آن بکار رفته‌اند. یکی از حساس ترین این قطعات ال سی دی دستگاه است که متاسفانه خیلی هم دچار شکستگی و نیازمند تعویض می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد تعویض ال سی دی Galaxy S20 و جزئیات این تعمیر صحبت داشته باشیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
جدیدترین مقالات ←
تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20
تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) طزاحی بسیار ظریفی دارد و اجزای سخت افزاری حساسی در آن بکار رفته‌اند. یکی از حساس ترین این قطعات ال سی دی دستگاه است که متاسفانه خیلی هم دچار شکستگی و نیازمند تعویض می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20 و جزئیات این تعمیر در مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ صحبت داشته باشیم.

ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی اس20 یکی از بهترین نمایشگرهایی می باشد و دارای کیفیت بالایی می باشد. این نمایشگر از نوع Dynamic AMOLED 2X می باشد که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. اندازه این نمایشگر 6.2 اینچ و مساحت آن 93.8 سانتی متر مربع در نظر گرفته شده است. 89.5 درصد از صفحه رویی گوشی را نمایشگر تشکیل می دهد.

رزولوشن بسیار بالایی برای این قطعه در نظر گرفته است که برابر با 3200 * 1440 پیکسل می باشد که بنابر این پراکندگی پیکسلی آن 563 پیکسل بر هر اینچ می باشد. گوریلاگلس6 نیز برای محافظت از این قطعه استفاده شده است اما با افتادن گوشی ممکن است ال سی دی و گلس هر دو آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد و این مورد از مشکلات صفحه نمایش گوشی سامسونگ می باشد.

 

تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20

در هر گوشی نمایشگر از قطعات مهم آن گوشی محسوب می شود. ال سی دی دی یکی از قطعات نمایشگر می باشد که بسیار شکننده و آسیب پذیر است و به همین دلیل باید به خوبی از آن مراقبت شود. نمایشگرها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به با توجه به سیاست شرکت های تولید کننده انتخاب می شوند. نمایشگر به دلیل جنس شکننده ای که دارد نیاز به مراقبت دارد و در غیر این صورت آسیب دیده و باید تعویض شود. تعویض تاچ و ال سی دی موبایل نیاز به مهارت بالایی دارد.

 

تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20

 

قسمت‌های مختلف صفحه نمایش گوشی سامسونگ

پیش از آشنایی با نحوه تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ، بد نیست بدانید که نمایشگر موبایل از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است. در واقع باید بدانیم که اجزای ال سی دی کدامند و هریک به چه شکل آسیب دیده و چگونه ترمیم می شوند. به این ترتیب راحت تر می توان تشخیص داد که آیا نیاز به تعمیر lcd گوشی سامسونگ است و یا باید حتما این بخش را تعویض کرد.

 

 

مفهوم گلس ال سی دی(LCD) چیست؟

گلس ال سی دی به شیشه محافظی گفته می شود که شرکت های تولید کننده و سازنده تمامی برند ها بر روی تاچ و السیدی گوشی ها نصب میکنند تا در صورت ضربه دیدن گوشی از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی جلوگیری کند و یا به عبارتی دیگر این گلس محافظِ اصلی برای تاچ و ال سی دی گوشی می باشد، تصور بعضی از افراد از گلس ال سی دی ورقه پلاستیکی است که توسط فروشگاه های لوازم جانبی بر روی گوشی نصب میشوند، اما این تصور اشتباه است و ما نیز در این مقاله در مورد گلس اصلی گوشی که بر روی السیدی توسط شرکت سازنده نصب شده است میباشد.

 

گلس ال سی دی سامسونگ

لایه اولیه در نمایشگر موبایل، گلس است. گلس یک لایه ضد خط و خش از جنس شیشه است که برای محافظت از نمایشگر، روی آن چسبانده می شود. دقت کنید که گلس ال سی دی موبایل، با آن گلسی که به صورت جداگانه خریداری کرده و روی نمایشگر نصب می کنید، متفاوت است. اگر گوشی شما ضربه خورد، نمایشگر شکست و تاچ کار کرد، یعنی گلس شکسته و خود ال سی دی سالم است. در این شرایط با تعویض گلس ال سی دی سامسونگ، مشکل حل شده و نیازی به تعویض lcd نیست.

 

دیجیتایزر یا تاچ گوشی

یکی از بخش های مهم گوشی های هوشمند، دقیقا در زیر گلس تعبیه شده و با عنوان تاچ یا دیجیتایزر شناخته می شود. تاچ یک لایه شفاف، حساس به لمس و فشار است که ضمن شناسایی محل دقیق لمس، اطلاعات را به پردازنده منتقل می کند. پس از آن پردازنده دستور عملکرد را صادر می کند تا دستور کاربر اجرا شود. یک کابل ارتباطی بین تاپ و مادربرد هم وجود دارد که اگر آسیب دیده و یا قطع شود، تاچ از کار خواهد افتاد. اگر تاچ گوشی شما کار نمی کند، باید اول تنظیمات را بررسی کنید. گاهی مسئله با تعمیرات نرم افزاری حل می شود. اما با توجه به اتصال تاچ و نمایشگر، برای ترمیم یا تعویض تاچ، نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ است.

 

علائم خرابی صفحه نمایش سامسونگ

اما در صورت بروز چه علائمی باید برای تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20 اقدام کنیم؟ علائمی وجود دارد که بروز آنها دلیلی بر خرابی این قطعه است. این علائم به شرح زیر هستند:

  • روشن نشدن تاچ ال سی دی گوشی
  • پر پر زدن صفحه نمایش گوشی در حین کار
  • پایین آمدن کیفیت و رزولوشن تصویر صفحه نمایش
  • ترک برداشتن و یا شکستن روی گوشی
  • کار نکردن تاچ صفحه نمایش
  • سایه شدن بخشی از صفحه نمایش
  • بنفش شدن قسمتی از صفحه نمایش یا اصطلاحا پیکسل مردگی
  • مشاهده خط های سیاه روی صفحه نمایش این موبایل

در صورت بروز هر یک از این ایرادات سریعا با تعمیرکار موبایل سامسونگ مشورت کنید.

 

علائم خرابی صفحه نمایش سامسونگ

 

اهمیت اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20

همانطور که گفتیم یکی از روش های کاهش هزینه تعمیرات صفحه نمایش گوشی Galaxy S20 سامسونگ مربوط به بکارگیری پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحات کپی می‌شود! اما ما به هیچ وجه استفاده از این نوع پنل ها را به شما توصیه نمی‌کنیم و تاکید داریم که همیشه از اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20 اطمینان حاصل کنید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود اما چرا؟

دلیل اول این است که صفحه نمایش گوشی S20 از اسکنر داخل صفحه نمایش بهره می‌برد و این اسکنر اولتراسونیک بسیار دقیق و حساس عمل می‌کند. در پنل های غیر اورجینال اسکنرهای ضعیف و بی‌کیفیت جایگزین این اسکنر می‌شوند و حتی در برخی مواقع ممکن است کلا اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش گوشی قابل استفاده نباشد.

 

چگونه از تاچ و ال سی دی گوشی خود مراقبت نمایید؟

از قدیم الایام این طور بیان شده است که پیشگیری بهتر از درمان است. چندین راهکار را در اینجا بیان می کنیم که با رعایت و در نظر داشتن آن ها قادر باشید از تاچ و ال سی دی گوشی خود تا جایی که امکان دارد مراقبت به عمل آورید، این موارد به شرح زیر خواهد بود :

  • گوشی تلفن همراه خود را به دور از دسترسی کودکان نگه دارید که آن ها به گوشی شما آسیبی وارد نیاورند.
  • به صورت دائم به روی گوشی تلفن همراه خود گلس داشته باشید که چنانچه ناخودآگاه و به صورت اتفاقی نیز به موبایل شما ضربه ای وارد آمد، اول گلس شما شکسته شود و حتی المقدور به تاچ و ال سی دی موبایل شما آسیبی وارد نشود.
  • سعی کنید هیچ موقع موبایل را در جیب خود قرار ندهید، به خاطر این که این احتمال وجود خواهد داشت که شلوار شما تنگ باشد و در اثر ضربه ای گوشی تحت فشار قرار گرفته و تاچ و ال سی دی گوشی شما بشکند.
  • همیشه از یک قاب مناسب برای گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید که سپری به منظور حفظ گوشی شما در برابر آسیب ها به حساب آید.
  • از همه راه هایی که به منظور حفظ و نگهداری تاچ بیان کردیم به صورت کامل استفاده نمایید. تا تاچ شما تضعیف نگردد.

 

مدت زمان تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20

زمان یکی از اصلی ترین فاکتورها برای هر فردی به شمار می رود. تاخیر در روند انجام کارهایی مانند تعمیرات می تواند باعث به عقب افتادن بسیاری از کارها شود. به همین دلیل قبل از شروع کارهای تعمیرات، باید این موضوع را با متخصص مورد نظرتان در میان بگذارید.

به طور کلی عوض کردن تاچ ال سی دی کار زمان بری نمی باشد و اگر بخواهیم همه چیز را عادی تصور کنیم، در عرض 2 ساعت می توان تمامی کارها را تمامی کرد. ولی گاهی اوقات تاچ ال سی دی گوشی مورد نظر در دسترس نمی باشد. به همین علت متخصص باید چند روز یا چند ساعت به دنبال پیدا کردن آن باشید.

به همین علت می توانیم به این نتیجه برسیم که تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ در حالت عادی بسیار سریع انجام می گیرد و با مشکل خاصی روبه رو نمی شوید. البته لازم به ذکر این نکته نیز می باشد که برخی از تعمیرگاه ها وظیفه شناس نبوده و به کارشان سرعت نمی دهند. به همین علت شما برای انجام تعمیرات باید به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.

 

مدت زمان تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ S20

 

هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20

بد نیست کمی هم در مورد هزینه تعمیرات ال سی دی گوشی سامسونگ اس 20 صحبت داشته باشیم. در مواقعی که نیاز باشد پنل تاچ و LCD گوشی مثل S20 سامسونگ که به یک صفحه نمایش بسیار قدرتمند و با کیفیت مجهز است تعویض گردد، هزینه تعمیر بالا می‌رود! اما چرا؟ پاسخ سوال بسیار ساده خواهد بود. در اینگونه مواقع باید یک پنل تاچ LCD اورجینال خریداری شده و جایگزین پتل معیوب گوشی گردد! طبیعتا قیمت این پنل که کیفیت بالایی هم دارد ارزان نخواهد بود و بدین ترتیب هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20 افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین اگر برای تعویض صفحه نمایش گوشی S20 به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کردید و با هزینه بالا برای انجام آن رو به رو شدید، تصور نداشته باشید که این هزینه صرفا دستمزد تعمیرکار خواهد بود! بلکه بخش اصلی این هزینه و شاید بالغ بر 80 درصد آن صرفا مربوط به قیمت پنل تاچ LCD گوشی باشد. اما آیا راهی برای کاهش هزینه تعمیرات صفحه نمایش و ال سی دی گوشی S20 وجود دارد؟ دو راه برای انجام این کار وجود خواهد داشت! راه اول فقط در برخی شرایط قابل استفاده خواهد بود و راه دوم بنا به انتخاب کاربر همیشه قابل بکارگیری است!

 

سخن پایانی :

امیدواریم که از مطالب و نکاتی که در خصوص با موضوع مقاله مطرح شد، نهایت استفاده رو برده باشید و تونسته باشیم با نکاتی که خدمت شما عرض می کنیم از خسارت های ناشی از آسیب دیدن تاچ و ال سی دس و حتی گلس شما عزیزان کم کنیم.پس اگر وضعیتی در صفحه نمایش گوشی اس 20 شما به وجود آمده که علیرغم شکستگی و ترک های روی صفحه گوشی همچنان تاچ و LCD آن بدون مشکل قابل استفاده هستند. می‌توانید برای عوض کردن گلس به مرکز تخصصی تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس مراجعه کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید