ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

ریکاوری موبایل چیست؟

ریکاوری موبایل چیست؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-06-27 11:54:06. ریکاوری (Recovery) محیطی مجزا از اندروید است که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و رستور، فلش فایل زیپ و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری مود توسط شرکتهای سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است. با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که دیوایس شما خاموش است میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. ریکاوری (Recovery) محیطی مجزا از اندروید است که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و رستور، فلش فایل زیپ و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری مود توسط شرکتهای سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است. با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که دیوایس شما خاموش است میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
ریکاوری موبایل چیست؟
ریکاوری موبایل چیست
تاریخ انتشار : ۶ تیر ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۸ خرداد ۱۴۰۱

تمام گوشی های اندرویدی دارای محیطی جداگانه از سیستم عامل اصلی می باشند که ریکاوری نام دارد. که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری استوک توسط شرکت های سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است و با روش های مختلف قابل دسترسی است از جمله، با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که گوشی شما خاموش است میتوانید به محیط ریکاوری دسترسی پیدا کنید.

 

ریکاوری چیست؟

ریکاوری (Recovery) محیطی مجزا از اندروید است که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و رستور، فلش فایل زیپ و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری مود توسط شرکتهای سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است. با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که دیوایس شما خاموش است میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

محیط ریکاوری چیست؟

تمامی گوشی ها اندرویدی با یک کنسول ریکاوری به بازار عرضه می شوند. این کنسول به صورت یک پارتیشن بر روی حافظه ی داخلی دستگاه وجود دارد تا در زمان بوت بتواند به آن وارد شود.

در تعمیرات نرم افزاری گوشی های  اندرویدی ریکاوری اصلی در اکثر دستگاه ها شامل چند ابزار پایه و بسیار مفید است که به شما این اجازه را می دهند تا دستگاه را به تنظمیات کارخانه بازگردانید و سیستم عامل دستگاه خود را با یک فایل زیپ از رام اصلی بهبود بخشید.

 

ریکاوری کاستوم چیست؟

کاستوم ریکاوری ها، امکانات بیشتری نسبت به ریکاوری های اورجینال (استوک) در اختیار ما میگذارند که توسط شرکت اصلی سازنده گوشی شما طراحی و تولید نشده اند بلکه بصورت غیررسمی توسط توسعه دهندگان (developer) برای هر مدل گوشی و یا تبلت ساخته میشود. ریکاوری کاستوم های مختلفی از جمله TWRP, CWM, Phliz وجود دارند که مهم ترین و پر استفاده ترین انها TWRP می باشد.

 

ریکاوری کاستوم چیست؟

 

برخی از قابلیت های ریکاوری استوک

  • قابلیت ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه
  • پاک کردن دیتای موبایل
  • پاک کردن کش پاراتیشن های موبایل
  • تست تاچ اسکرین

 

مزایای کاستوم ریکاوری TWRP:

  • فلش رام کاستوم
  • فول بکاپ از رام گوشی و ریستور آن
  • دسترسی به تمام قسمت های سیستم عامل اندروید
  • فکتوری ریست بدون حذف اطلاعات حافظه داخلی
  • برداشتن قفل گوشی بدون حذف اطلاعات
  • روت کردن گوشی
  • نصب فایل های ZIP

نکته۱: فایل های کاستوم ریکاوری سامسونگ همانند دیگر فایل های این برند با استفاده از نرم افزار Odin روی گوشی رایت میشوند.

نکته۲: این کلید های ترکیبی برای ورود به این محیط در گوشی هایی از برند های مختلف (ساموسنگ - موتورولا- سونی - اچ تی سی) متفاوت هست.

 

آموزش بازگردانی و ریکاوری اطلاعات حذف شده از گوشی

آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی هم با روت کردن و هم بدون روت گوشی امکان پذیر است؛ یکی از روش های ریکاوری و بازیابی اطلاعات گوشی های اندرویدی بدون نیاز به روت، استفاده کردن از نرم افزار های ریکاوری ویندوزی است. اگر گوشی هوشمند ، پس از اتصال به کامپیوتر همانند فلش مموری در My Computer ظاهر شود، می توان از این دسته نرم افزار ها استفاده کرد و اطلاعات را احیا نمود.

در بعضی از ورژن های سیستم عامل اندروید، هنگامی که گوشی را به کامپیوتر متصل می کنید، مانند یک فلش مموری عمل می کند. در این صورت می توانید با نرم افزار های ریکاوری اطلاعات آن را بازیابی کنید. چنانچه اطلاعات حذف شده بر روی کارت حافظه SD ذخیره بوده است، با استفاده از یک رم ریدر (Ram Reader) آن را به کامپیوتر متصل کرده و مانند یک فلش با آن برخورد کنید.

 

اقدامات اولیه و مهم در بازیابی اطلاعات گوشی

  1. سعی کنید هنگام از دست دادن اطلاعات هیچ اطلاعات جدیدی روی گوشی کپی نکنید. 
  2. توجه کنید هر چه بازه زمانی پاک شدن اطلاعات تا عمل بازیابی اطلاعات گوشی طولانی تر شود امکان بازیابی اطلاعات هم کمتر می شود البته به شرط روشن ماندن گوشی می باشد.
  3. مطمعن شوید که اطلاعات پاک شده مربوط به کدام حافظه می باشد ، حافظه اکسترنال یا حافظه اینترنال
  4. از اوررایت اطلاعات جدا خودداری کنید اوررایت حتما ریختن اطلاعات جدید نمی باشد باز کردن سایت رفتن ، به شبکه های اجتماعی و غیره به منزله اوررایت اطلاعات می باشد.
  5. حدالمقدور بعد از ، ازدست دادن اطلاعات از گوشی خود استفاده نکنید.
  6. گوشی را خاموش و تا هنگام اقدام برای ریکاوری گوشی را روشن نکنید.
  7. هر چه ورژن اندروید بالاتر باشد احتمال ریکاوری به خاطر مسائل امنیتی بیشتر ، کمتر می شود.
  8. اغلب گوشی ها برای ریکاوری بهتر ، نیز به ROOT شدن گوشی می باشد.
  9. ROOT کردن گووشی اغلب باعث ریسک های زیادی می باشد که ما به هیچ عنوان ROOT کردن را توصیه نمی کنیم زیرا این عمل نیاز به تخصص ویژه ای داشته که در صورت عدم رعایت درست امکان آسیب اطلاعات وجود دارد.

 

آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی بدون نیاز به روت کردن

خود روت کردن گوشی پروژه ای سخت است که هر کسی نمی تواند آن را اجرا کند. از همین جهت بسیاری ترجیح می دهند که بدون نیاز به روت کردن، اطلاعات دستگاه خود را بازیابی کنند. برای این کار باید از نرم افزار های ریکاوری فایل های ویندوزی استفاده کنیم.

مثلا نرم افزار  recuvaیا نرم افزار Wondershare Dr. Fone. آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی به کمک این نرم افزار به این صورت است که وقتی نخستین بار نرم افزار را اجرا می کنید، باید مشخص کنید که قصد بازیابی چه نوع فایلی(عکس، فیلم، اسناد و …) را دارید. گزینه‌ مورد نظر را انتخاب کنید و مراحل را ادامه دهید تا فایل های پیدا شده، نشان داده شوند. توجه کنید که فایل های بازیابی شده را در درایوی بجز درایوی که هم اکنون آن را ریکاوری کرده‌اید، ذخیره کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

 

آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی به کمک روت

آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی به کمک روت  هم به نرم افزار های مخصوص نیاز دارد. مثلا نرم افزار Undeleter. نرم افزار را نصب کنید. توجه کنید که نصب کردن هر برنامه‌ای احتمال بازیابی فایل ها را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است قبل از بروز مشکل این نرم افزارها را نصب کرده باشید.

پس از نصب و اجرای برنامه ابتدا محل ذخیره سازی فایل های از دست رفته را انتخاب کنید. به این ترتیب نرم افزار شروع به جستجو و اسکن می کند. بسته به سرعت و حافظه گوشی این مرحله ممکن است از ۲ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. نهایتا پس از اتمام کار در تب های مختلفی فایل های بازیابی شده را دسته بندی می کند. درباره نحوه روت کردن گوشی قبلا توضیحاتی داده ایم.

 

آموزش ریکاوری گوشی های اندرویدی به کمک روت

 

معرفی بهترین اپلیکیشن برای بازیابی (ریکاوری) اطلاعات گوشی

1- برنامه ریکاوری گوشی : Tenorshare UltData

برنامه ریکاوری گوشی Tenorshare UltData یکی از بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری عکس است که بالاترین میزان موفقیت را در پی دارد و با بیش از ۶۰۰۰ گوشی موبایل از جمله سامسونگ، اوپو، شیائومی، هواوی و… سازگار است. این برنامه ریکاوری امکان بازیابی تصاویر حذف شده و پیام‌های واتساپ را بدون نیاز به روت کردن گوشی فراهم کرده است.

حتی بدون برخورداری از نسخه پشتیبان نیز می‌توانید به بازیابی فیلم های پاک شده گوشی شیائومی ، سامسونگ و .. بپردازید و همینطور صدا‌ها، برچسب‌ها، اسناد و موارد دیگر را در واتساپ بازیابی کنید. صرف نظر از نوع فایل، Tenorshare می‌تواند به شما در بازیابی مخاطبین، عکس‌های ارزشمند، سوابق مکالمه و سایر پرونده‌های موجود در حافظه داخلی کمک کند؛ اما لازم به ذکر است که برای این کار، شما باید لزوماً دستگاه خود را روت کنید.

 

2- GT Recovery

GT Recovery یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینه‌ی ریکاوری اطلاعات است که اپلیکیشن رسمی آن نیز برای پلتفرم اندروید منتشر شده و به کمک آن می‌توانید به‌سادگی هر چه تمام‌تر و با بالاترین درصد موفقیت، فایل‌های حذف‌شده‌ی خود در گوشی را ریکاوری کنید. لازم به ذکر است که این برنامه برای کارکرد کامل به روت بودن گوشی شما نیاز خواهد داشت؛ اما اگر گوشی شما روت نشده باشد نیز همچنان قادر به استفاده از این برنامه خواهید بود.

در GT Recovery بخشی با عنوان Recent Deletion وجود دارد که در آن امکان ریکاوری فایل‌هایی که بعد از نصب این برنامه حذف شده باشند، وجود دارد.GT Recovery با حجم ۵.۵ مگابایت و به‌صورت رایگان برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است و برای اجرای آن نیز محدودیتی نخواهید داشت؛ چراکه نسخه‌ی ۲.۲ یا بالاتر اندروید قابلیت اجرای این برنامه را خواهند داشت.

این نرم‌افزار قادر به بازیابی تصاویر، فهرست مخاطبتان تماس، پیام‌های واتس‌اپ، آهنگ‌ها یا فیلم‌ها است. حتی در صورت خطای روت، ریست فکتوری یا خرابی دستگاه‌تان اطلاعات قابل بازیابی است.

به عنوان بهترین برنامه ریکاوری اندروید بدون روت می‌تواند محتوای شما را حتی اگر چیزی روی صفحه نمایش چیزی نشان داده نشود را برگرداند. این اپلیکیشن از بیش از 6 هزار دستگاه مختلف پشتیبانی می‌کند و این فهرست رو به رشد است.

 

3- iCare

بدون شک iCare  یکی از برترین اپلیکیشن‌های بازیابی اطلاعات می‌باشد که استفاده از آن کاملا رایگان است و تمام بخش‌های آن بدون پرداخت هزینه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

عکس‌ها، ویدیو‌‌ها، اسناد، فایل‌های صوتی، مخاطبین و … فایل‌هایی هستند که iCare برای شما بازیابی خواهد کرد. سرعت بازیابی و امکانات متنوع جزو نکات مثبت این اپلیکیشن محسوب می‌شوند که با توجه به رایگان بودن آن، وجود چنین اماکاناتی بسیار فوق‌العاده است و استفاده از iCare را به تمامی افرادی که دنبال اپلیکیشن کاملا رایگان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

 

4- برنامه بازیابی عکس Digdeep

Digdeep یکی دیگر از برنامه های قدرتمند بازیابی اطلاعات در این لیست است. با استفاده از این برنامه می توانید عکس های حذف شده را به راحتی بازیابی کنید. رابط گرافیکی این برنامه از ظاهر خوبی برخودار است و استفاده از آن راحت است. فقط این برنامه را دانلود کرده و برای خود امکان ذخیره فضای داخلی و خارجی تلفن خود را محیا کنید.

Digdeep می تواند انواع مختلفی از تصویر مانند JPG ، JPEG و PNG را بازیابی کند. برای استفاده از این برنامه بازیابی اطلاعات Android نیازی به روت کردن تلفن همراه ندارید.

 

کلام آخر

مشاهده کردید که چه برنامه هایی برای بازیابی اطلاعات پاک شده از گوشی وجود دارد و این برنامه ها به چه صورت فایل های حذف شده را ریکاوری می کنند. بنابراین از این پس دیگر می دانید که در صورت فرمت شدن گوشی و حذف شدن کامل اطلاعات باید از چه برنامه هایی استفاده کنید. در صورتی که شما هم برنامه ای خوب و قوی برای ریکاوری سراغ دارید حتما آن را در بخش نظرات به ما معرفی کنید. 

 

 

 

تمام گوشی های اندرویدی دارای محیطی جداگانه از سیستم عامل اصلی می باشند که ریکاوری نام دارد. که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری استوک توسط شرکت های سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است و با روش های مختلف قابل دسترسی است از جمله، با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که گوشی شما خاموش است میتوانید به محیط ریکاوری دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید