ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تعمیر گوشی سامسونگ a10

تعمیر گوشی سامسونگ a10 شامل چه مواردی است؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-08-19 11:44:45. متأسفانه به دلیل اینکه این مدل از گوشی های سری A از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ حساب می شوند، آسیب پذیری بیشتری نسبت به گوشی های رده بالاتر این شرکت دارند. البته این به معنای بی کیفیت بودن این سری از گوشی نمی باشد بلکه به این معنا است که در صورت کارکرد زیاد این گوشی، امکان دارد با یکسری مشکلات روبرو شود. به طور کلی برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که احتمال تعمیر گوشی سامسونگ a10 را افزایش می دهد. متأسفانه به دلیل اینکه این مدل از گوشی های سری A از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ حساب می شوند، آسیب پذیری بیشتری نسبت به گوشی های رده بالاتر این شرکت دارند. البته این به معنای بی کیفیت بودن این سری از گوشی نمی باشد بلکه به این معنا است که در صورت کارکرد زیاد این گوشی، امکان دارد با یکسری مشکلات روبرو شود. به طور کلی برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که احتمال تعمیر گوشی سامسونگ a10 را افزایش می دهد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تعمیر گوشی سامسونگ a10 شامل چه مواردی است؟
تعمیر گوشی سامسونگ a10
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

متأسفانه به دلیل اینکه این مدل از گوشی های سری A از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ حساب می شوند، آسیب پذیری بیشتری نسبت به گوشی های رده بالاتر این شرکت دارند. البته این به معنای بی کیفیت بودن این سری از گوشی نمی باشد بلکه به این معنا است که در صورت کارکرد زیاد این گوشی، امکان دارد با یکسری مشکلات روبرو شود. به طور کلی برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که احتمال تعمیر گوشی سامسونگ a10 را افزایش می دهد. در ادامه  به برخی از مشکلات و تعمیر گوشی سامسونگ a10 اشاره خواهیم کرد.

 

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ a10

گوشی را restart کنید

گاهی برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ تنها به یک ری استارت ساده نیاز دارید. دستگاه را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید.

 

از Airplane Mode کمک بگیرید

روش ساده دیگر برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید.

 

اپراتور شبکه تلفن همراه را به طور دستی تنظیم کنید

می توانید این روش را نیز برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ امتحان کنید؛ مسیر زیر را دنبال کنید

وارد settings یا تنظیمات گوشی شوید؛ Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. Network operators را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی Search networks یا شاید هم Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد و در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

 

سیم کارت خود را بررسی کنید

سیم کارت هم می تواند علت پرش آنتن گوشی سامسونگ باشد. پس بررسی کنید که سیم کارت به درستی در محل خود قرار گرفته باشد.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، شکستن ال سی دی و گلس ال سی دی موبایل

شکستن ال سی دی آن یکی از رایج ترین عواملی است که منجر به بروز اختلال در عملکرد تاچ ال سی دی گوشی می‌شود. شکستن ال سی دی عموما به دلیل سهل انگاری کاربر و افتادن گوشی از دست وی یا وارد شدن ضربه و فشار به آن رخ می‌دهد. تقریبا در 80 درصد مواقع همین عامل منجر می‌شود که کاربر برای تعمیر ال سی دی گلکسی A10 به نزد تعمیرکار مراجعه کند. اگر در اثر ضربه شکستگی هایی روی صفحه نمایش گوشی به وجود آید ممکن است چند حالت رخ دهد:

تاچ و ال سی دی (هر دو) از کار بیفتند: در این حالت تاچ ال سی دی گوشی به طور کامل از کار می‌افتند و هیچ عملکرد درستی ندارند. ممکن است ال سی دی گوشی سامسونگ کاملا سیاه شده و روشن نشود یا در حالتی خاص گیر کند. در اینگونه مواقع تنها راه حل موجود مربوط به تعویض کامل تاچ و ال سی دی می‌شود.

تاچ یا ال سی دی از کار بیفتند: در برخی مواقع ممکن است ضربه‌ یا فشاری که به گوشی گلکسی A10 وارد شده منجر به از کار افتادن تاچ یا ال سی دی گوشی شود و به نوعی فقط به یکی از این دو آسیب برساند. در اینگونه مواقع هم باید تاچ ال سی دی موبایل به طور کامل تعویض شوند و هیچ راه دیگری برای انجام تعمیرات وجود ندارد. بنابراین تصور نکنید که اگر ال سی دی گوشی کار می‌کند و تاچ آن از کار افتاده، صرفا با تعویض تاچ مشکل قابل رفع است. تاچ ال سی دی گوشی های جدید یکپارچه طراحی شده و یا با هم تعویض می‌شود و یا کلا تعویض نمی‌شود.

صفحه نمایش بشکند اما تاچ و ال سی دی کار کنند: در برخی شرایط خاص ممکن است ضربه‌ای که به گوشی گلکسی A10 وارد شده منجر شود که صفحه نمایش دستگاه بشکند و ترک هایی بر روی آن به وجود آید اما با این حالتاچ ال سی دی گوشی بدون مشکل کار کنند! در اینگونه مواقع می‌توان بدون نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی مشکل را برطرف کرد و از تعمیر خاصی تحت عنوان تعویض گلس استفاده به عمل آورد.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، تعمیرات صفحه نمایش و تاچ LCD

شرکت سامسونگ صفحه نمایش و تاچ LCD سری A گوشی های خود را با کیفیت و وضوحی چندین برابر نسبت به سری های دیگر طراحی نموده که البته همین موضوع آسیب پذیری این گوشی را در برابر ضربه و یا آب خوردگی بیشتر می کند.

به طور کلی شکستن و خرابی های صفحه نمایش ،به دو دلیل می باشد:

  1. ضربه و برخورد محکم با اجسام سخت یا تیز
  2. آبخوردگی یا نفوذ مایعات به درون گوشی

حال هر کدام از این عوامل ، علل های گوناگونی را در صدمه زدن به صفحه نمایش و تاچ LCD به وجود می آورد که با خواندن مقاله علت سیاه شدن یا خاموش شدن ال سی دی گوشی های سامسونگ می توانید این مشکلات را حل نمایید.

 

آسیب به صفحه نمایش و تاچ LCD

در این مورد احتمال تعمیر هر دو آن ها بسیار پایین است و به احتمال زیاد باید سراغ تعویض تاچ و ال سی دی گوشی بروید.

آسیب فقط به صفحه نمایش یا به اصطلاح شیشه ، گلس گوشی وارد شده باشد اما تاچ اسکرین سالم باشد : که در این مورد به احتمال زیاد فقط با تعویض گلس ال سی دی سامسونگ ، مشکل برطرف می شود .

 

آسیب به صفحه نمایش و تاچ LCD

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، خالی کردن شارژ موبایل و خرابی مدار شارژ

از ایرادات احتمالی و رایج در گوشی های سری گلکسی A10 نگه نداشتن شارژ و خالی شدن زود هنگام باطری موبایل  است. این مشکل می تواند به باطری موبایل مربوط باشد و هم اینکه مدار شارژ ایرادی داشته باشد و در نتیجه توانایی نگه داشتن شارژ را برای طولانی مدت نداشته باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا از سلامت باطری موبایل گوشی خود مطمئن شوید.

اندازه گیری ولتاژ باطری، بررسی شکل ظاهری باطری و داغ شدن یا نشدن آن هنگام شارژ از راه های تشخیص سلامت باطری می باشد. در صورتی که مشکل از باطری نباشد، آنگاه یک متخصص در زمینه تعمیرات موبایل، مدار شارژ دستگاه را مورد بررسی قرار میدهند. در این شرایط ممکن است آی سی تغذیه و یا قطعات دیگر تعویض شوند.

 

باتری لیتیوم یونی سامسونگ گلکسی A10

باتری های لیتیوم یونی شرایط بسیار خاصی دارند. این باتری ها با خالی شدن و شارژ دوباره یون ها انرژی برق لازم را تأمین می نمایند. حساسیت های کار با این باتری ها در هنگام تعمیر گوشی سامسونگ از این نظر است که در شارژهای بالا این وضعیت می تواند کمی خطرناک باشد. برخورد یک جسم نوک تیز با این باتری می تواند باعث ایجاد آسیب و حتی انفجار در آن شود.

از این رو شما حتماً می بایست قبل از اقدام به شروع به تعویض ال سی دی سامسونگ گلکسی A10 باید شارژ باتری آن را به زیر 25 درصد برسانید. در شارژهای کمتر از این، خطر کاملاً رفع شده و دیگر نگران این موارد نباشید. البته باید در نظر داشته باشید که باز رعایت احتیاط ها و موارد ایمنی برای این عملیات لازم خواهد بود.

 

 

مشکلات پردازنده و تعمیر آن

یکی از فاکتور های بسیار مهم برای بررسی قدرت و کیفیت گوشی ها ، پردازنده یا CPU گوشی می باشد . گوشی های سری A سامسونگ پردازنده های متوسط رو به بالایی دارند و نسبت به هزینه ای که برای خرید این گوشی ها می پردازید ، صاحب پردازنده ی با کیفیتی می شوید .

پردازنده ها قطعات بسیار حساسی می باشند و میتوان آن ها را مثل قلب در بدن انسان در نظر گرفت. با توجه به این مسئله و حساسیت این موضوع ، شما باید حتما تعمیرات پردازنده گوشی خود را به یک تعمیر کار دوره دیده و معتبر در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل در کرج بسپارید. البته لازم به ذکر است که در 60 درصد از موارد ، این قطعه های هوشمند و حساس نیازمند به تعویض نمی باشند که البته تعویض آن هم نیاز به تبحر و مهارت خاصی توسط یک تعمیرکار حرفه ای را دارد در غیر این صورت به گوشی شما صدمات جدی تری وارد خواهد شد.

 

مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ a10

 

روش های حل مشکلات پرش آنتن سامسونگ

 

فضای خود را تغییر دهید

گاهی مواقع علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ به خاطر محیطی است که در آن حضور دارید و ربطی به گوشی ندارد. گاهی اوقات دیوارهای بلند، ساختمان های بلند و … باعث عدم آنتن دهی گوشی موبایل می شوند. اگر در چنین موقعیتی هستید، گوشی را در فضای باز امتحان کنید و اگر باز هم مشکل آنتن دهی داشتید، راه حل دیگری را امتحان کنید.

 

ری استارت کردن گوشی

گاهی اوقات یک ری استارت ساده می تواند خیلی از مشکلات گوشی موبایل از جمله پریدن آنتن گوشی موبایل سامسونگ را برطرف سازد. برای این کار فقط کافیست گوشی خود را خاموش کنید، یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید.

 

 روشن و خاموش کردن حالت پرواز 

روش آسان دیگری که برای حل مشکل پرش آنتن سامسونگ استفاده می شود ، فعال و مجددا غیرفعال کردن حالت Airplane mode یا Flight mode گوشی موبایل می باشد. برای اینکار انگشت خود را در بالای صفحه گوشی قرار داده و به سمت پایین بکشید. سپس بر روی آیکون Airplane mode ضربه بزنید تا روشن شود. اکنون ۳۰ ثانیه صبر کنید و مجددا حالت پرواز را خاموش کنید. حالا بررسی کنید که آیا این روش در رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ a10 موثر بوده است یا که خیر.

 

تنظیمات دستی اپراتور شبکه تلفن همراه 

مشکل no service در گوشی سامسونگ گاهی مواقع می تواند با انتخاب اپراتور شبکه تلفن همراه به طور دستی برطرف گردد. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت settings یا همان تنظیمات گوشی بروید.
  • Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • حال Network operators را انتخاب نمایید و بعد با ضربه زدن بر روی Search networks و یا در برخی از گوشی ها Search manually منتظر بمانید تا گوشی شما تمامی اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را به شما نمایش دهد.
  • در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

 

 بررسی سیم کارت برای رفع مشکل آنتن دهی سامسونگ

ممکن است سیم کارت علت پرش آنتن گوشی سامسونگ شما باشد. گوشی را خاموش کنید و اطمینان پیدا کنید که سیم کارت به درستی در محل خود قرار گرفته است. اگر که درست در جای خود قرار نگرفته باشد شما قطعا با مشکل no service در گوشی سامسونگ مواجه خواهید شد.

 

ریست کردن گوشی جهت حل مشکل پرش آنتن سامسونگ

اگر روش های گفته شده در بالا کمکی به شما در رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ a10 نکرد، زمان آن رسیده تا اقدام به ریست فکتوری گوشی جهت بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی خود کنید. گاهی ریست کردن گوشی می تواند بعضی از اختلالات به وجود آمده در آن را برطرف کند. البته باید توجه داشته باشید که با اینکار تمامی اطلاعات گوشی و برنامه هایی که بر روی آن نصب کرده اید پاک خواهند شد. بنابراین قبل از اینکار حتما از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید.

 

 معایب گوشی a10

مشکلات اتصال بلوتوث در گوشی سامسونگ a10 

  • بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل اتصال بین دو دستگاه به علت ناسازگار بودن ورژن بلوتوث نمی باشد. در مواردی گزارش شده است که با تغییر ورژن بلوتوث ها مشکل حل می شود.
  • گاهی مواقع علت مشکل یک اختلال نرم افزاری در درایورهای بلوتوث است که با یک ری استارت یا ریست کردن ساده برطرف می شود.
  • بررسی کنید و مطمئن شوید که ویژگی Bluetooth visibility روی گوشی شما به حالت hidden تنظیم نشده باشد.
  • گاهی ممکن است این مشکل به خاطر ارسال یکباره حجم زیادی اطلاعات به وجود آمده باشد. بهتر است اینبار عملکرد بلوتوث در ارسال یک دیتا با حجم کم امتحان کنید.
  • بررسی کنید که حالت power saving mode فعال نباشد زیرا در برخی موارد Bluetooth را نیز غیرفعال می کند.
  • گاهی یک اختلال ساده باعث وصل نشدن دو گوشی از طریق بلوتوث است. بنابراین بهتر است بلوتوث هر دو گوشی را غیرفعال کنید و بعد از چند لحظه دوباره فعال کنید.
  • گاهی به دلیل محدودیت در لیست بلوتوث های گوشی، بهتر است که برخی نام های لیست را پاک کنید و دوباره برای اتصال بلوتوث اقدام کنید.
  • کش گوشی را پاک کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • یک ری استارت ساده انجام دهید. این روش برای حل اختلالات بسیاری مفید و موثر است.
  • اگر هیچ کدام از روش های فوق برای حل مشکل موثر نبودند، ممکن است یک مشکل سخت افزاری عامل بروز آن باشد.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، مشکل داغ شدن گوشی های سامسونگ a10 

  • گاهی مواقع مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ a10 شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید.
  • گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • گاهی نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
  • بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
  • گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
  • گاهی ممکن است وجود یک ویروس در حافظه داخلی باعث داغ شدن ای ۱۰ و ای ۱۰ اس شده باشد.
  • گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های a10 می شود.
  • گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نمی باشد و به همین علت گوشی داغ می شود.
  • پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a10 کمک کند.

 

 معایب گوشی a10

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، بررسی مادربورد گوشی گلکسی A10 سامسونگ

برد گوشی گلکسی A10 سامسونگ دارای وظیفه ای مانند مادربورد کامپیوتر است و به برقراری ارتباط میان سایر قطعات دستگاه می پردازد. بر روی این مادربورد قطعات مختلفی مانند آی سی، ترانزیستور، ورودی و خروجی های مختلف، مقاومت و چندین خازن قرار گرفته است. ساختار مادربورد از سیلیسیم و چوب ساخته شده است و خطوطی بر روی آن قرار گرفته اند که نشان دهنده اتصالات مختلف به قطعات دیگر هستند.

مواردی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی، بالا نیامدن گوشی و بسیاری از موارد دیگر مربوط به خرابی برد آن است که در بسیاری از مواقع امکان تعمیر آن وجود خواهد داشت. تعمیرات مادربورد گوشی امری تخصصی بوده و نیاز به مهارت و دانش بالایی در این زمینه دارد.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a10 ، تعمیر اسپیکر موبایل سامسونگ Samsung a10

به طور کلی، خرابی های اسپیکر موبایل به دلایل مختلفی رخ می دهد که در اغلب موارد به علت استفاده غیر اصولی کاربران رخ می دهد. علاوه بر این، اصابت ضربه و نفوذ مایعات نیز می تواند باعث سوختن یا آسیب دیدن قطعات داخلی موبایل، از جمله اسپیکر آن شود. البته باید توجه داشت که مشکلات اسپیکر همواره علت آنها سخت افزاری نیستند. گاهی احتمال دارد که به دلیل تداخلات نرم افزاری، اسپیکر گوشی درست کار نکند.

یک سهل انگاری کوچک و نصب بدافزار یا وجود باگ در برنامه های ناسازگار با گوشی، تأثیر قابل توجهی در عملکرد اسپیکر موبایل دارد. اگر با استفاده از راهکارهای ساده مانند ری استارت یا ریست فکتوری نتوانید مشکلات اسپیکر را حل کنید، لازم است به مراکز تعمیرات معتبر مراجعه کنید. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات موبایل، با استفاده از آخرین تکنیک های تعمیراتی جهان، قادر به برطرف کردن عیوب ساختاری اسپیکر موبایل با کیفیت بالا هستند.

 

پارس ارتباط لوتوس مرکز تعمیرات موبایل در کرج و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل  می باشد. برای ثبت درخواست تعمیرات موبایل به وبسایت ما مراجعه نمایید. تعمیرات موبایل سامسونگ آماده خدمت رسانی به شما به عزیزان می باشد.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
hesam تاریخ : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام گوشی من سامسونگ A10معمولی هست ی برد میخوام شما موجود دارین؟
ادمین

سلام

با متخصصین ما تماس بگیرید

02691009091