ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟ روش هایی برای آزاد کردن فضا در گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2023-10-29 13:02:42. چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟ روش برای آزاد کردن فضا در گوشی چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟ روش برای آزاد کردن فضا در گوشی 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟ روش هایی برای آزاد کردن فضا در گوشی
چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟  روش هایی برای آزاد کردن فضا در گوشی
تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۲ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

حافظه‌ی داخلی گوشی اندروید معمولا پس‌از مدتی پر می‌شود، البته دیر یا زود پرشدن آن بستگی به مقدار گیگابایت حافظه‌ی داخلی موبایل شما دارد. پرشدن حافظه‌ی داخلی گوشی از جمله مشکلات این دستگاه‌ها است که اگر با پیام پرشدن حافظه در گوشی‌تان مواجه شدید بسیاری از عملکردهای این دستگاه‌ها قادر به اجرای دستورات کاربر نخواهد بود. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه فضای گوشی خود را آزاد کنم؟

 

علت پر شدن حافظه گوشی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا حافظه گوشی پر می شود. اگر تلفن شما از اتصال حافظه SD پشتیبانی نمی کند و حافظه داخلی پیش فرض آن محدود است، پر شدن حافظه ذخیره سازی دستگاه عذاب‌آور‌تر هم خواهد شد. دانستن دلیل پر شدن گوشی شما نقش مهمی در جلوگیری از این مشکل دارد. اگر بدانید چه چیزی باعث پر شدن فضای حافظه تلفن و حافظه خارجی می‌شود، راحت‌تر می توانید از آن جلوگیری کرده و آن را اصلاح کنید.

  1. نصب برنامه هایی که به طور مکرر به اینترنت متصل می شوند: این برنامه ها داده های زیادی را دانلود می کنند تا به‌روز شوند.
  2. فیلم و عکس: با افزایش مگاپیکسل دوربین ها و افزایش کیفیت عکس ها و فیلم ها، حجم آنها روز به روز افزایش می‌یابد. یکی از عوامل اصلی پر شدن حافظه تلفن همین فیلم ها و عکس هاست.
  3. نصب برنامه های غیر ضروری: یکی دیگر از دلایل پر شدن حافظه، وجود شمار زیادی از برنامه هاست که اغلب آنها معمولا غیر ضروری هستند.
  4. ویروسی شدن یا هک شدن گوشی: اگر حافظه گوشی شما ظرف مدت کوتاهی مثلا در عرض یک شب پر شد، ممکن است به علت وجود ویروس یا هک گوشی شما باشد!

 

علت پر شدن حافظه گوشی چیست؟

 

روش هایی برای آزاد کردن فضا در گوشی

 

1- خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی از آهنگ‌ها و فایل‌های اضافی و قدیمی

این روزها برنامه‌های پادکست و دانلود موسیقی بسیار پرطرفدار هستند؛ برنامه‌هایی که امکان دانلود موسیقی، پادکست و ویدئو را فراهم می‌کنند و کاربر به سادگی و بدون توجه به فضایی که اشغال می‌شود، اقدام به دانلود فایل‌های صوتی یا تصویری مختلف می‌کند. گاهی اوقات این ویدئوها و پادکست‌ها طولانی هستند و متعاقبا حجم بالایی دارند و به این ترتیب فضای زیادی از حافظه‌ی داخلی گوشی هوشمند اندرویدی را پر می‌کنند. شما می‌توانید هر از گاهی فایل‌های دانلودی در گوشی هوشمند خود را بررسی کنید و فایل‌هایی را که دیگر به آنها احتیاجی ندارید حذف کرده و یا به سیستم دیگری منتقل کنید.

 

2- خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با حذف حافظه کش (Cache)

یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی که در صورت پر شدن حافظه گوشی می‌تواند شما را یاری کند، حذف حافظه کش (Cache) اپلیکیشن‌ها می‌شود. اگر تعداد اپلیکیشن یا برنامه‌هایی که در گوشی اندرویدیتان نصب هستند زیاد باشد و برای مدت زمان نسبتا طولانی از آن‌ها استفاده کرده‌ باشید، بدون تردید حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش دستگاهتان بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین حذف این اطلاعات یکی از بهترین روش‌های خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی محسوب می‌شود. شما می‌توانید حافظه کش اپلیکیشن‌ها را به طور تک تک و بنا به سلیقه و نیاز خود حذف کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی تنظیمات دستگاه به طور آنی دستور حذف حافظه کش تمام اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه را صادر نمایید!

 

خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با حذف حافظه کش (Cache)

 

3- تمیز کردن فولدر Downloads

مانند پی‌سی و مک، دستگاه اندرویدی شما هم فولدری به نام Downloads دارد که جای قایم شدن انواع و اقسام فایل‌هایی است که توسط برنامه‌های مختلف از اینترنت دانلود می‌شود. با استفاده از برنامه مدیریت فایل‌هایتان به این فولدر بروید و نگاهی به فایل‌های داخل آن بیندازید. برای این‌که متوجه شوید چه فایل‌هایی در این فولدر حجم زیادتری را اشغال کرده‌اند، با استفاده از منوی برنامه، آنها را به‌ترتیب حجم مرتب کنید. حال اگر در میانشان به فایل‌هایی برخوردید که نیازی نداشتید، آنها را پاک کنید تا فضای مصرف‌شده آنها به حافظه بازگردد.

 

4- پاکسازی حافظه گوشی با حذف بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اضافی

برای همه کاربران پیش آمده که بازی و برنامه‌هایی را روی گوشی نصب داشته باشند که دیگر تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند و حتی وجود همچین برنامه‌ای را از خاطر برده باشند. شاید تا حالا توجه نکرده باشید، اما این بازی و اپلیکیشن‌های اضافی حجم بالایی از حافظه را به خود اختصاص می‌دهد و بسیاری از آن‌ها آپدیت خودکار دارند و علاوه بر حافظه داخلی، اینترنت و باتری دستگاه شما را نیز درگیر می‌کنند. شما می‌توانید برای پاک کردن حافظه گوشی سامسونگ یا کلاً اندرویدی‌ها، اقدام به حذف چنین بازی یا برنامه‌هایی کنید.

 

5- خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی از ایمیل‌های قدیمی

گوشی‌های هوشمند کارها را برای ما ساده کرده‌اند؛ خیلی راحت با باز کردن برنامه‌ی ایمیل‌ها می‌توانیم ایمیل‌های خود را چک کنیم و یا ایمیل بفرستیم. با این حال حجم بالای ایمیل‌ها در گوشی نیز می‌تواند باعث پر شدن حافظه‌ی گوشی اندرویدی شود. در این صورت می‌توانید سری به ایمیل‌های خود بزنید و ایمیل‌های قدیمی را پاک کنید.

راه دیگر برای خلاص شدن از ایمیل‌های ناخواسته از سایت‌ها و برنامه‌های مختلف، لغو اشتراک با آنهاست. برای این کار لازم است به پایین صفحه‌ی ایمیل بروید و روی لینک کوچک Unsubscribe کلیک کنید تا دیگر ایمیلی برای شما ارسال نشود. علاوه بر این از فولدر پیش‌نویس‌ها که ایمیل‌های ناموفق ارسالی هستند نیز غافل نشوید. همچنین فولدرهای Spam، Junk و ایمیل‌های ارسالی را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را پاک کنید تا فضای داخلی گوشی شما باز شود.

 

خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی از ایمیل‌های قدیمی

 

6- حذف فایل‌های سطل زباله  

فایل‌هایی که اقدام به حذف آن‌ها می‌کنید، ممکن است به مدت 30 روز در سطل‌ زباله گوشی باقی‌بمانند و به‌سرعت پاک نشوند. به‌همین خاطر برای پاک کردن فوری هر فایل از گوشی بدون فاصله یعنی پس‌از فشردن دکمه‌ی Delete باید بهRecycle Bin مراجعه کنید و فایل را از آن‌جا نیز حذف نمایید. فلدر Recycle Bin در هر فضایی که کار پاک کردن را در آن انجام می‌دهید، دردسترس است. به‌عنوان مثال چنان‌چه فایلی را در My Files حذف نمایید. با فشاردادن روی آیکون سه‌نقطه در گوشه‌ی بالایی سمت راست و انتخاب Recycle Bin می‌توانید آن را به‌صورت کامل از گوشی پاک نمایید. شیوه‌ی کلی برای دستیابی به همه‌ی فایل‌های موجود در سطل زباله‌های فایل‌های مختلف به‌صورت زیر است:

  • از Settings به Battery and device care مراجعه کنید و سپس به Storage بروید. علاوه‌بر این، می‌توانید در گوشی‌های سامسونگ My Files را باز نمایید وAnalyse Storage  را انتخاب کنید.
  • سپس قسمت Recycle Bin را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید اطلاعات و داده‌های سطل‌زباله را ببینید. به‌ عنوان مثال تصاویر پاک‌شده در سطل‌زباله گالری و پیام‌های پاک‌شده در سطل‌زباله Messages دیده می‌شوند.
  • برای حذف محتویات هر سطل‌زباله وارد آن شوید.Empty  را انتخاب کنید و سپس Empty Recycle bin را فشار دهید.
  • علاوه‌بر این به‌جای مراحل بالا می‌توانید به My Files مراجعه کنید وRecycle bin  را انتخاب نمایید و سپس مطالب غیرضروری را حذف کنید.

 

7- تهیه بکاپ با Google Photos

راه حل شما در تهیه فایل بکاپ از عکس‌ها و ویدئوهای مورد نظرتان خلاصه می‌شود. اگر از اینترنت پرسرعت بهره می‌برید و از نظر حجم اینترنت با محدودیت مواجه نیستید، می‌توانید از برنامه گوگل فوتوز (Google Photos) به منظور آپلود اتوماتیک عکس‌هایتان در اکانت گوگل استفاده کنید. به این صورت عکس‌هایی که توسط دوربین دستگاه ضبط می‌کنید، به محض اتصال به اینترنت در اکانت گوگل شما آپلود می‌شوند، بنابراین دیگر نیازی ذخیره آن‌ها در حافظه داخلی گوشی و اشغال فضای ذخیره سازی آن ندارید.

با مراجعه به برنامه Google Photos و سپس انتخاب منوی Settings و فعال کردن گزینه Back up & Sync قابلیت بکاپ گیری یا آپلود اتوماتیک عکس‌های دوربین دستگاه در اکانت گوگل فعال می‌شود. همچنین با انتخاب گزینه Free Up Device Storage از همین منو می‌توانید از اپلیکیشن گوگل فوتوز بخواهید تا عکس‌هایی که در اکانت گوگل از آن‌ها بکاپ گرفته شده را از حافظه داخلی دستگاه حذف کند تا ملزم به حذف دستی این عکس‌ها از حافظه گوشی نباشید.

 

تهیه بکاپ با Google Photos

 

8- برنامه مدیریت حافظه ذخیره‌سازی برای خالی کردن حافظه گوشی اندروید

برنامه‌ی مدیریت حافظه‌ی ذخیره سازی روی گوشی‌های اندرویدی به طور پیش‌فرض وجود دارد که می‌تواند با مدیریت فضای داخلی، اطلاعات و حافظه‌ی مصرف شده را شناسایی کرده و آنها را مدیریت کند. در این برنامه امکان آزادسازی فضا با ابزار Free Up Space نیز وجود دارد که فایل‌های اضافی را پاک کرده و فضای داخلی گوشی هوشمند شما را بیشتر می‌سازد. این ویژگی فضای ذخیره‌سازی شما را بررسی و ارزیابی می‌کند و تمام فایل‌ها را نمایش می‌دهد؛ در نهایت اگر مایل باشید می‌توانید نسبت به حذف آنها اقدام کنید.

 

9- فلش کردن یا برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر فقط قصد خالی کردن حافظه گوشی سامسونگ یا دستگاه اندرویدی خود را دارید، این روش را زیاد توصیه نمی‌کنیم، چرا که باعث پاک شدن تمامی اطلاعات شما می‌شود. البته مزایای خاص خود را نیز دارد و می‌تواند سرعت گوشی شما را تا حد زیادی بالا ببرد و تمامی اپلیکیشن‌های اضافی را پاک کند.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید