ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

IOS بهتر است یا اندروید؟ مزایا و معایب سیستم عامل IOS

IOS بهتر است یا اندروید؟ مزایا و معایب سیستم عامل IOS Reviewed by Mrs. Bagheri on 2023-04-15 11:57:27. IOS بهتر است یا اندروید ؟ سیستم عامل اندروید ، ارزانتر و راحت تر است . این سیستم عامل برای خرید نیز ، لیست گزینه های زیادی به وجود می آورد . درعوض باگها ، هنگ کردن های بی موقع و عدم نوآوری و زیبایی نیز در آن به چشم میخورد . دستگاههای iOS همگی جزو گرانقیمت ترین محصولات بازار هستند . دیوایس های مذکور برای نصب برنامه محدودیت دارند . ظرفیت ذخیره سازی آنها ثابت است و قابل افزایش نیست . IOS بهتر است یا اندروید ؟ سیستم عامل اندروید ، ارزانتر و راحت تر است . این سیستم عامل برای خرید نیز ، لیست گزینه های زیادی به وجود می آورد . درعوض باگها ، هنگ کردن های بی موقع و عدم نوآوری و زیبایی نیز در آن به چشم میخورد . دستگاههای iOS همگی جزو گرانقیمت ترین محصولات بازار هستند . دیوایس های مذکور برای نصب برنامه محدودیت دارند . ظرفیت ذخیره سازی آنها ثابت است و قابل افزایش نیست . 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
IOS بهتر است یا اندروید؟ مزایا و معایب سیستم عامل IOS
IOS  بهتر است یا اندروید؟
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ تاریخ بازنویسی : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

IOS  بهتر است یا اندروید ؟ سیستم عامل اندروید ، ارزانتر و راحت تر است . این سیستم عامل برای خرید نیز ، لیست گزینه های زیادی به وجود می آورد . درعوض باگها ، هنگ کردن های بی موقع و عدم نوآوری و زیبایی نیز در آن به چشم میخورد . دستگاههای iOS همگی جزو گرانقیمت ترین محصولات بازار هستند . دیوایس های مذکور برای نصب برنامه محدودیت دارند . ظرفیت ذخیره سازی آنها ثابت است و قابل افزایش نیست .

در مقابل کیفیت فوق العاده بالایی در طراحی و کارایی دارند . درواقع ابزارها و برنامه هایی هستند که تنها برای آنها عرضه شده است . لذا برای کاربرانی که به دنبال هزینه ی مناسب هستند ، سیستم عامل اندروید مزیت دارد .

تنها دیوایس هایی که از سیستم عامل آی او اس استفاده میکنند محصولات خود اپل هستند. قیمت این دستگاه ها نسبتا بالاست . ضمنا به دلیل محدودیت نصب برنامه و بازی ، کاربر باید هزینه زیادی را در این زمینه متقبل شود . مگر اینکه دیوایس خود را جیلبریک کنید و از برنامه ها و بازیهای کرک شده استفاده نمایید .

از نظر هزینه اندروید کاملا برتر است . برای خرید یک دیوایس اندرویدی ، انتخابهای بسیار گسترده ای پیش روی کاربران است. درنتیجه میتوانید مناسب با بودجه خودتان ، یک دیوایس را خریداری و برنامه و بازیها را بطور رایگان بر روی آن نصب کنید . در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل لوتوس با ما همراه باشید.

 

آشنایی با معایب ، مشکلات و محدودیت های آیفون

همانطور که می دانید شرکت اپل ، شناخته شده و به اصلاح جا افتاده در تمام دنیاست و محصولات  آن کاربران زیادی را نیز به سوی خود جذب کرده است ، آیفون ، آی پد و آی پاد تولیدات این شرکت معروف هستند که عرضه آنها تحولی در عرصه وسایل هوشمند همراه ایجاد کرد ، اما بد نیست بدانید که این محصولات ایراد و عیب هایی دارد که برای افرادی که قصد خرید این محصول را دارند ، جالب توجه است. ما در ادامه به بیان تعدادی از معایب اپل خواهیم پرداخت.

 

بلوتوث

پیش از تولید نرم افزارهای انتقال فایل مانند shareit ، زاپیا و ... کاربران به وسیله بلوتوث به نقل و انتقال فایل ها ، عکس ها ، فیلم ها و ... می پرداختند ، البته الان هم در صورتی که کاربران این نرم افزارها را در تلفن همراه نداشته باشند و یا دچار مشکل شده باشد از بلوتوث استفاده می کنند و یکی از قابلیت های کاربردی در سیستم عامل اندروید به شمار می آید ، اما این قابلیت در آیفون وجود ندارد و شما نمی توانید از طریق بلوتوث فایلی را ارسال و دریافت کنید.

 

فلش

یکی دیگر از مشکلات اپل این است که ، سیستم عامل iOS از فلش پشتیبانی نمی کند و اجازه نمی دهد مرورگرها فایل های فلش را باز کنند و از این رو خیلی از سایت ها در این گوشی ها باز نمی شود و عملا شما در وب گردی و بازدید از سایت های مختلف ناکام می کند.

 

202-hero

 

بیشتر بخوانید: 16 روش موثر در افزایش عمر باتری آیفون

 

خرید از فروشگاه

برای خرید نرم افزار از فروشگاه هایی مانند اپ استور شما باید حتما حساب کاربری داشته باشید و برای ایجاد حساب کاربری هم شما مجبور هستید آدرس یک کشور دیگر را بدهید چون کشور ایران توسط اپل تحریم شده و امکان استفاده از محتویات اپ استور را به ایرانی ها نداده است ، که این خود جای تامل دارد.

 

نقل و انتقال فایل ها

کاربران اندروید ، خیلی راحت می توانند تلفن های همراه شان را به کامپیوتر وصل کنند و از طریق USB فایل ها را روی کامپیوتر یا از کامپیوتر به گوشی منتقل کنند ، اما این کار در آیفون امکان پذیر نیست و شما باید همه نقل و انتقالات را از طریق آیتونز انجام دهید.

 

مدیریت فایل ها

یکی دیگر از معایب اپل ، گرفتن مدیریت فایل ها از شماست ، مثلا شما نمیتوانید پس از انتقال یک فایل PDF ، آن را با یکی از نرم افزارهای خواندن پی دی اف یعنی ibooks مطالعه کنید و حتما باید آن را دانلود کنید تا توسط ibooks قابل شناسایی باشد.

 

 

gettyimages-1233328124

 

حافظه داخلی

بیشتر کاربران اندروید ، علاوه بر حافظه داخلی می توانند به راحتی از حافظه های خارجی هم استفاده کنند و برای نقل و انتقال فایل ها از این حافظه کمک بگیرند. اما اگر شما مثلا یک دستگاه 16 گیگابایتی از محصولات اپل را بخرید دیگر امکان افزایش حافظه وجود ندارد و باید از همان میزان حافظه استفاده کنیدو در صورت کمبود حافظه آیفون مجبور به حذف ، انتقال فایل ها یا چشم پوشی از مواردی جدیدی که تمایل دارید روی دستگاه تان داشته باشید ، می شوید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟

 

مزایای استفاده از IOS

امنیت بالای سیستم عامل ios

یکی دیگر از مزایای مهم سیستم عامل ای او اس، امنیت بالای آن می‌باشد. در دنیای امروز که بسیاری از هکرها از انواع روش‌ها و سیستم‌ها برای هک کردن و نفوذ به سیستم‌عامل و گوشی افراد استفاده می‌کنند این ویژگی می‌تواند یکی از بزرگترین مزیت‌های سیستم عامل ios باشد.

طبق آمار منتشر شده حدود ۷۰ درصد بدافزا‌ها برای سیستم عامل اندروید بوده است. از سمت دیگر نفوذ به سیستم عامل ای او اس سخت‌تر از اندروید است اما نفوذ به اندروید راحت‌تراست و مشتریان بیشتری دارد!

اما توجه کنید که این بدان معنی نیست که سیستم عامل ای او اس اصلا مورد حمله قرار نمی‌گیرد. اتفاقا در سال ۲۰۱۵ گروهی از هکرها به اپ استور آیفون نفوذ کردند و تعداد زیادی از برنامه‌ها را آلوده کردند و از این طریق توانستند به تعدادی از گوشی‌های آیفون نفوذ پیدا کنند.

 

مزایای استفاده از IOS

 

عملکرد سریع و روان‌تر

در ادامه‌ بررسی مزایا و معایت سیستم عامل ios باید به موضوعی اشاره کنیم که قطعا برای همه افراد مهم است و آن سرعت گوشی می‌باشد. با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون اختصاصی است، هماهنگی بیشتری بین سیستم نرم افزاری و سخت افزاری این گوشی‌ها برقرار است به همین دلیل، کاملا سرعت و عملکرد روان آن قابل مشاهده می‌باشد. به دلیل همین هماهنگی بین بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری معمولا شما هنگی و لگ کمتری را در گوشی‌های آیفون مشاهده خواهید کرد.

 

وضعیت اپلیکیشن‌ها در ای او اس

شکی نیست که نرم افزارهای موجود در گوگل پلی بسیار زیاد است و تنوع زیادی در انتخاب انواع برنامه‌ها خواهید داشت و تقریبا می‌توان گفت هر نوع برنامه‌ای که نیاز داشته باشید در گوگل پلی موجود است و می‌توانید به راحتی دانلود کنید.اما در سمت دیگر در اپ استور آیفون به احتمال خیلی زیاد ممکن است به هر نرم افزاری دسترسی نداشته باشید و این می‌تواند یکی از معایت و محدودیت‌های گوشی‌های آیفون باشد.

اما در مقابل این اتفاق، کیفیت اپلیکیشن‌های در دسترس می‌باشد. قطعا اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور و سیستم عامل ios، دارای کیفیت بهتری هستند و حتی بسیاری از اپلیکیشن‌های معروف ابتدا برای آیفون منشتر می‌شود و پس از آن نسخه‌ اندروید آن وارد بازار می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید سریع‌تر به اپلیکیشن‌های معروف دسترسی داشته باشید باید انتخاب شما سیستم عامل ios باشد.

 

وضعیت اپلیکیشن‌ها در ای او اس

 

بیشتر بخوانید: چگونه میتوانیم سرعت گوشی آیفون را افزایش دهیم؟

 

بروزرسانی و آپدیت سیستم‌عامل

برای بروزرسانی و آپدیت سیستم عامل، قطعا سیستم عامل ios در این زمینه پیشتاز است. اپل هر سال از سیستم عامل جدید خود رونمایی می‌کند و در طول سال نیز آپدیت‌های جزئی برای رفع برخی از مشکلات و بهبود آن ارائه می‌دهد. همچنین این آپدیت‌ها برای تمامی گوشی‌های آیفون قابل دسترسی می‌باشند و کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند. یعنی اگر شما یک گوشی قدیمی‌تر مانند آیفون ۶ داشته باشید باز هم می‌توانید از آپدیت‌های جدید سیستم عامل ios بدون مشکل استفاده کنید، موردی که در گوشی‌های اندروید برای گوشی‌های قدیمی امکان پذیر نیست.

 

اپلیکیشن‌های پیش فرض

یکی دیگر از مزایای سیستم عامل ios عدم وجود اپلیکیشن‌های پیش فرض است و شما بدون هیچ برنامه‌ اضافه‌ می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید و هر زمان که خودتان دوست داشتید برنامه‌ای را پاک یا نصب کنید. اگر با سیستم عامل اندروید کار کرده باشید قطعا یک سری برنامه‌های پیش فرض و ناکارامد را دیده‌اید که ممکن است هیچ زمانی از آنها استفاده نکرده باشید و فقط فضای گوشی شما را پرکرده باشند.

به دلیل اینکه این برنامه‌ها توسط کمپانی روی گوشی نصب شده‌اند حتی به شما اجازه‌ پاک کردن این برنامه‌ها را هم نخواهند داد و باید آنها روی گوشی خود تحمل کنید. در این زمینه می‌توان گفت، آیفون احترام بیشتری به حقوق مصرف کننده گذاشته است.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
mohammad تاریخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
ای او اس برام جذاب تر بوده به شخصه ،خصوصا قبلا که واقعا باگ ها و کندی های متعددی توی اندروید بود و اون رنگ و لعاب رو هم نداشت ، ولی الان اگه بخوام بگم این مشکلا توی اندروید رفع شده کاملا و واقعا دستم به مراتب باز تره با اندروید و اگه یکیشو بخوام بگم قطعا اندرویده انتخابم