ثبت درخواست تعمیرات
zarbdar

حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست ; راه حل هایی برای حل این مشکل

حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست! Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-10-22 11:18:05. حافظه گوشی، به‌خصوص گوشی‌های اندرویدی، نقش مهمی در روانی و عملکرد کلی دستگاه ایفا می‌کند. اگر حافظه خالی نشود ممکن است شما با مشکلات مختلف زیادی مواجه شوید؛ به همین خاطر است که باید همیشه به‌صورت دوره‌ای، پاک کردن حافظه گوشی را در اولویت خود قرار دهید. در ادامه این مقاله از مجله خبری تعمیرات موبایل لوتوس با ما همراه باشید. حافظه گوشی، به‌خصوص گوشی‌های اندرویدی، نقش مهمی در روانی و عملکرد کلی دستگاه ایفا می‌کند. اگر حافظه خالی نشود ممکن است شما با مشکلات مختلف زیادی مواجه شوید؛ به همین خاطر است که باید همیشه به‌صورت دوره‌ای، پاک کردن حافظه گوشی را در اولویت خود قرار دهید. در ادامه این مقاله از مجله خبری تعمیرات موبایل لوتوس با ما همراه باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
جدیدترین مقالات ←
حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست!
دلایل پر شدن حافظه گوشی
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۲۴ تیر ۱۴۰۳

حافظه گوشی، به‌خصوص گوشی‌های اندرویدی، نقش مهمی در روانی و عملکرد کلی دستگاه ایفا می‌کند. اگر حافظه خالی نشود ممکن است شما با مشکلات مختلف زیادی مواجه شوید؛ به همین خاطر است که باید همیشه به‌صورت دوره‌ای، پاک کردن حافظه گوشی را در اولویت خود قرار دهید. در ادامه این مقاله از مجله خبری تعمیرات موبایل لوتوس با ما همراه باشید.

پارس ارتباط مرکز آموزش تعمیرات گوشی های شیائومی، سامسونگ و هوآوی و آیفون در کرج است برای کسب اطلاعات بیشتر برای تعمیرات موبایل در کرج با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

چرا حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست؟

حافظه گوشی خالی است ولی پر نشان میدهد ! در صورتی که شما نسبت به رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی سامسونگ اقدام نکنید، حتی برخی از اقدامات ساده مانند همگام‌سازی ایمیل میسر نیست و شما ممکن است حتی نتوانید برنامه‌ها را بروزرسانی کنید. البته گفتنی است که علت پر شدن حافظه گوشی سامسونگ خیلی هم بی‌دلیل نیست و برای مثال وقتی که برنامه‌‌های مختلفی را نصب می‌کنید این اپ‌ها فایل‌های مختلفی مانند عکس، فیلم، گیف و موسیقی را در گوشی ذخیره می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها Cache می‌گویند.

این اتفاق یعنی پر شدن بی دلیل حافظه گوشی سامسونگ در مورد محصولات قدیمی این برند بسیار شایع است. اما آیا راهی برای حل این سوال علت اینکه حافظه گوشی پر است چیست وجود دارد؟ خب در درجه اول شما باید علت پر شدن حافظه گوشی سامسونگ را بدانید و سپس نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

اگر شماهم مشکل دلیل پرشدن حافظه گوشی سامسونگ را دارید، نگران نباشید؛ زیرا این یک مشکل بسیار رایج است. حتی ممکن است شما پس از حذف اکثر برنامه های خود پیام “فضای محل ذخیره پر است” یا “حافظه تلفن پر است” را در قسمت اعلان گوشی خود ببینید. ممکن است شما هم هر اقدامی برای مقابله با مشکل پر شدن حافظه گوشی سامسونگ انجام داده باشید : مثل حذف تعدادی از برنامه ها، قرارن دادن کارت SD، پاک کردن حافظه داخلی، و… اما همچنان اعلان پر شدن حافظه گوشی را دریافت کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت؛ سعی کنید فایلهای کش را پاک کنید، فایلها را به کارت SD  معرفی انواع حافظه ها در گوشی های موبایل یا فضای ذخیره سازی هوشمند Android برای آزاد کردن مقداری فضا استفاده کنید.

دلایل پر شدن حافظه گوشی  سامسونگ

دلایل پر شدن حافظه گوشی چندان هم بی دلیل نیست. بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی، فایل های مختلف شامل، عکس، ویدئو، فایل صوتی و ... را به عنوان کش در حافظه گوشی ذخیره میکنند. یا بسیاری از اپلیکیشن های بازی به مقدار زیادی فضای خالی در گوشی نیاز دارند، به ویژه برنامه هایی که محتوای فراوان و کیفیت بالایی دارند. پیام رسان ها کلیه فایل هایی که در برنامه دریافت می کنید، حتی اگر به انتخاب خودتان ذخیره نکرده باشید را در حافظه گوشی نگهداری می کنند.

 

دلیل پر شدن حافظه گوشی سامسونگ زیادی در این باره می توان نام برد که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

برنامه‌هایی که قبلاً در تلفن خود دانلود کرده‌اید معمولاً از فضای ذخیره‌سازی زیادی استفاده نمی‌کنند، اما داده‌های برنامه این کار را می‌کنند! بنابراین، قبل از حذف یک برنامه، سعی کنید فایل های داده برنامه را از حافظه داخلی حذف کنید.

همانطور که گفته شد حافظه داخلی اندروید پارتیشن بندی شده است. مصرف پارتیشن سیستم ذخیره سازی بستگی به استفاده شما دارد.

داده‌های کش مقصر اصلی پر شدن حافظه گوشی است؛ بنابراین سعی کنید به طور مرتب داده های کش را پاک کنید تا مقداری فضا آزاد شود.

به روز رسانی سیستم یکی دیگر از علت های پر شدن بی دلیل حافظه گوشی میباشد که منجر می شود تعداد کمی برنامه بر روی گوشی خود نصب داشته باشید.

 

 

استفاده از روش دستی برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی در تنظیمات

روش دیگری وجود دارد که معمولا مورد علاقه کاربرهای زیادی است و میتواند حتی بیشتر از روش قبلی، حافظه کش و غیرقابل استفاده گوشی شما را پاک کند. برای انجام این روش به صورت قدم به قدم شما را راهنمایی میکنیم:

 

۱- Settings گوشی خود را باز کنید.

 

۲- به بخش Apps & notifications بروید.

 

۳- روی All apps ضربه بزنید تا همه برنامه ها به شما نشان داده شود.

 

۴- در لیست، همه برنامه هایی که حجم زیادی دارند را انتخاب کنید (با نشان دادن عددی که مقدار فضای اشغال شده را نشان میدهد)

 

۵- روی Storage ضربه بزنید.

 

۶- به بخش Clear Data رفته و گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

 

این کار را یکی یکی روی برنامه های مختلف انجام دهید تا در نهایت حافظه شما به صورت کامل بهینه شود.

 

قابلیت های درون برنامه ای برای پاک کردن حافظه کش در جدیدترین به‌ روزرسانی ها

در جدیدترین آپدیت های نرم افزاری برنامه هایی مثل Whatsapp و Telegram بخشی تحت عنوان Data Usage وجود دارد که با وارد شدن به آن، شما میتوانید اطلاعاتی که هر برنامه به صورت تفکیک شده اشغال کرده را مشاهده کنید و در صورت تمایل، نسب به پاک کردن آن ها اقدام کنید.

 

در واقع این روش همان کاری را انجام میدهد که در بالا به آن اشاره کردیم، با این تفاوت که برنامه ها، جزئیات بیشتری از مقدار حافظه اشغال شده برای هر بخش (مثلا فایل های چند رسانه ای برای هر چت) را به شما نشان میدهد که در نوع خود بسیار کاربردی به نظر میرسد.

 

استفاده از برنامه های جانبی برای رصد و حذف کش

در نهایت اگر هیچ یک از روش های بالا شما را راضی نکرد، یا اینکه خواستید از روی کنجکاوی، روش های دیگری را امتحان کنید تا ببینید چه نتیجه ای میگیرید، ما به شما استفاده از اپلیکیشن های جانبی را پیشنهاد میکنیم.

 

خوبی این روش این است که هر برنامه فرآیند مختلفی را برای پاکسازی حافظه کش پیاده میکند که هر کدام میتواند به نحوی باعث کاهش فضای اشغالی مموری شما شود.مزیت دیگر این است که در این اپلیکیشن ها معمولا میتوانید با برنامه ریزی خودکار و تعیین روز و تاریخ مشخص، کاری کنید که گوشی به صورت اتوماتیک حافظه کش بدون استفاده گوشی را تخلیه کند.

 

دانلودهای خودکار را خاموش کنید

برخی رسانه‌های اجتماعی مانند واتس  اپ، زمانی که شخصی فایلی را برایتان ارسال می‌کند آن را به صورت خودکار ذخیره می‌کنند. به عنوان مثال اگر ویدیو یا عکسی برای شما ارسال شده باشد، در صورت روشن بودن دانلود خودکار، تلفن شما آن را در گالری ذخیره می‌کند.

 

انجام این تغییرات فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای انجام آن کافی است در هر اپلیکیشنی که هستید، تلگرام، واتساپ یا برنامه‌هایی مانند اسنپ چت، وارد تنظیمات شده و گزینه دانلود خودکار را غیرفعال کنید. این تنظیمات ممکن است در برنامه‌های مختلف متفاوت باشد، برای غیرفعال کردن تنظیمات هر برنامه باید از طریق تنظیمات همان برنامه اقدام کنید.

 

از نسخه لایت برنامه‌ها استفاده کنید

بسیاری از برنامه‌های مشهور مانند توییتر و گوگل کروم و … یک نسخه اصلی دارند و یک نسخه لایت. نسخه لایت حجم به مراتب کمتری دارد و به همین دلیل هم سریع‌تر اجرا می‌شود و هم فضای کمتری از حافظه داخلی را در اختیار می‌گیرد و از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین علت پر شدن حافظه گوشی سامسونگ و شیائومی همین دیتاهای اپلیکیشن‌ها است این راه می‌توان تأثیر زیادی داشته باشد.

 

استفاده از Share it برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

نرم‌افزار Share it یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای اشتراک گذاشتن تمام فایل‌ها است. دلیل محبوب بودن این روش این است که برای تمامی سیستم‌عامل‌ها می‌توان از Share it استفاده کرد. یعنی در سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و… هیچ محدودیتی برای نصب این نرم‌افزار محبوب وجود نخواهد داشت

به همین دلیل شما می‌توانید اپلیکیشن Share it را در گوشی هوشمندتان نصب کرده و نسخه ویندوز آن را هم در کامپیوترتان داشته باشید. از این روش می‌توانید برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی هوشمندتان استفاده کنید. چرا که تمام فایل‌هایتان با سرعت بسیار زیاد به کامپیوترتان منتقل خواهد شد.

 

استفاده از زاپیا برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی استفاده از زاپیا (Zapya) است. این نرم‌افزار شباهت بسیار زیادی با Share it داشته و دقیقا همان کار را انجام می‌دهد. برخی از کاربران اندرویدی که نسخه سیستم‌عاملشان نسبتا پایین است، استفاده از زاپیا را بسیار موثرتر از Share it اعلام کرده‌اند.

 

سرعت زاپیا هم مانند Share it بسیار بالا بوده و می‌تواند در کمترین زمان ممکن حجم عظیمی از داده‌هایتان را به کامپیوتران انتقال بدهد. بسیاری از افراد امروزه از زاپیا برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی هوشمندشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید هر دوی این نرم‌افزارها را، هم روی گوشی و هم سیستم‌تان داشته باشید.

 

 

رایج ترین و بهترین اپلیکیشن های جانبی برای حذف کش حافظه عبارتند از:

 

Files By Google

Droid Optimizer

CC Cleaner

Norton Clean

AVG Cleaner

میتوانید به سادگی و به صورت رایگان برنامه های بالا را از اپ استورهای موجود، دانلود کرده و مشکل پر شدن حافظه گوشی با وجود خالی بودن گالری را به صورت کامل ریشه کن کنید.

پارس ارتباط مرکز آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. تمامی سرفصل های آموزشی در پارس ارتباط مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا می باشد. جهت اطلاع از شرایط ثبت نام تعمیرات موبایل در کرج می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سخن پایانی

با پیشرفت تکنولوژی، برنامه های موبایلی روز به روز بهتر و از طرفی سنگین تر میشوند. استفاده از این برنامه ها به مرور زمان باعث اشغال شدن حافظه داخلی دستگاه موبایل شما میشود. خوشبختانه روش هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، میتوانید مطمئن باشید که دیگر این مشکل دوباره برای شما پیش نمی آید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
جیران تاریخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
من الان گوشیم a13هست با حافظه ۴۶ گیگ الان فقط ۷ گیگ حافظه دارم که هیچ برنامه و فیلم و عکسی ندارم. ۳ روزه زدم کارخانه ولی یک روزه حافظه این طوری شد
آیدا تاریخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
من گوشیم جدیدا 300 مگ ازاد داره هیچی توش ندارم! گوشیم 16 گیگهه 15 گیگش سیستم. ریستش کردم بعد 2 روز دوباره همین شد