ثبت درخواست تعمیرات
zarbdar

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ { 7 - روش صد در صد تضمینی برای حل این مشکل}

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ { 7 - روش صد در صد تضمینی برای حل این مشکل} Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-08-04 13:07:35. برخی اوقات کاربران در گوشی های سامسونگ شاهد از قطع شدن آنتن شکایت دارند. در این گوشی ها ممکن است برای مدت کوتاهی یا به صورت طولانی مدت، آنتن موبایل قطع شود؛ علت بروز این اختلال، دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری است؛ دلایل زیادی وجود دارد که مشکل ” Android No Service ” یا همان عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ را به وجود می آورد. گاهی اوقات به علت سیگنال رادیویی رخ می دهد، سیگنال رادیویی به دلایل گوناگون ممکن است به صورت خودکار خاموش شود. در این مقاله علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ را مورد بررسی قرار می دهیم. برخی اوقات کاربران در گوشی های سامسونگ شاهد از قطع شدن آنتن شکایت دارند. در این گوشی ها ممکن است برای مدت کوتاهی یا به صورت طولانی مدت، آنتن موبایل قطع شود؛ علت بروز این اختلال، دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری است؛ دلایل زیادی وجود دارد که مشکل ” Android No Service ” یا همان عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ را به وجود می آورد. گاهی اوقات به علت سیگنال رادیویی رخ می دهد، سیگنال رادیویی به دلایل گوناگون ممکن است به صورت خودکار خاموش شود. در این مقاله علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ را مورد بررسی قرار می دهیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
چرا گوشی آیفون پس از آپدیت روشن نمیشود؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
پارت نامبر آیفون چیست؟ کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
چطور می‌توانم عکس‌های پاک‌شده را بازیابی کنیم؟
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
4 روش برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده از گوشی شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
جدیدترین مقالات ←
علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ { 7 - روش صد در صد تضمینی برای حل این مشکل}
علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۳۱ تیر ۱۴۰۳

برخی اوقات کاربران در گوشی های سامسونگ شاهد از قطع شدن آنتن شکایت دارند. در این گوشی ها ممکن است برای مدت کوتاهی یا به صورت طولانی مدت، آنتن موبایل قطع شود؛ علت بروز این اختلال، دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری است؛ دلایل زیادی وجود دارد که مشکل ” Android No Service ” یا همان عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ را به وجود می آورد. گاهی اوقات به علت سیگنال رادیویی رخ می دهد، سیگنال رادیویی به دلایل گوناگون ممکن است به صورت خودکار خاموش شود. در این مقاله علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

پارس ارتباط مرکز آموزش تعمیرات گوشی های شیائومی، سامسونگ و هوآوی و آیفون در کرج است برای کسب اطلاعات بیشتر برای تعمیرات موبایل در کرج با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

اصلی ترین علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ چیست؟

مهم تر از اینکه به علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ توجه کنید، لازم است تا حواستان به آلارم هایی که گوشیتان می دهد باشد! البته منظورمان از آلارم های گوشی، همان هشدار ها یا نوتیفیکیشن ها نیست. گاهی اوقات گوشی های هوشمند دقیقا مانند انسان ها که مریض می شوند، نشانه هایی را بروز می دهند تا بگویند که حالشان خوب نیست اما از آنجایی که ما توجه خاصی به این علائم نداریم و البته اطلاعات کاملی هم در این زمینه نداریم، متوجه این هشدار ها نمی شویم.

تنها زمانی می فهمیم یک جای گوشیمان با مشکل روبرو شده که یکی از کارهایمان عقب بیوفتند و یک اختلال جدی به وجود آمده باشد. در صورتی که مشکلات رایج مانند پرش تصویر گوشی، قطع و وصل شدن صدای موبایل و پرش آنتن از مواردی هستند که اکثرا در بلند مدت پیش می آیند.

 

 

 

مشکلات زیادی که در رابطه با آنتن دهی گوشی های موبایل  وجود دارد که برخی از آن ها عبارتنداز:

آنتن دهی لحظه ای: آنتن دهی لحظه ای به این معنی است که همزمان با روشن شدن گوشی، آنتن وجود دارد اما با گذشت زمان، آنتن گوشی می پرد و نمی توان تماسی برقرار کرد. در چنین موقعیت های به احتمال بسیار زیاد، آی سی PF گوشی دچار مشکل شده و برای حل آن باید به کارشناس مربوطه مراجعه کرد.

 

آنتن دهی ظاهری: آنتن دهی ظاهری به این معناست که به ظاهر آنتن گوشی سالم است اما نمی توان هیچ گونه تماسی برقرار کرد. آنتن دهی ظاهری معمولا در گوشی های سامسونگ بیشتر دیده شده است. در چنین شرایطی تعویض آی سی PF و یا استفاده از گرفتن هیتر کارساز است. اگر این مشکل در گوشی های برند نوکیا دیده شد، باید از تعمیرات نرم افزاری برای حل آن کمک گرفت.

 

پریدن کامل آنتن: اگر سیم کارت را در گوشی قرار داده اید و آنتن ندارد؛ یک بار تاریخ و ساعت گوشی راتنظیم کنید و دوباره وضعیت آنتن را چک کنید. اگر باز هم مشکل آنتن دهی داشتید باید به تعمیرات موبایل مراجعه کرده و مشکل سخت افزاری گوشی خود را برطرف کنید.

 

اصلی ترین علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ چیست؟

 

 

 

عوامل سخت افزاری در علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ

 ضربه و آسیب فیزیکی یکی از مهم ترین دلایل خراب شدن وضعیت آنتن دهی گوشی محسوب می شود. اما ممکن است بدون ضربه هم مشکل پریدن آنتن گوشی را داشته باشید. انواع دلایل سخت افزاری این موضوع مربوط به مسیر و مدار آنتن دهی گوشی می شود. از سوکت سیم کارت گرفته تا آنتن و …

 

قرار گفتن در نقظه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است

ممکن است مشکل قطع و وصل شدن آنتن همراه اول ، ایرانسل و.. همیشه از گوشی شما نباشد و قرار گرفتن در نقاطی که دارای آنتن دهی ضعیف از سوی اپراتور مورد نظر هستند باعث شود تا سیگنال دریافت آنتن قطع یا بسیار ضعیف شود وگوشی شما به صورت مداوم در حال رومینگ داده ها و یا سوئیچ بر روی شبکه های ۲G ، ۳G یا ۴G باشد.

 

چیپ سیمکارت را برای رفع مشکل پرش آنتن بررسی کنید.

خراب بودن چیپ گوشی نیز گاهی اوقات یکی از دلایل پرش آنتن گوشی وقطع و وصل شدن آنتن گوشی میشود. گاهی پیش می‌آید بدون آنکه ضربه‌ای به گوشی وارد شود آنتن گوشی بپرد. در چنین مواقعی باید ابتدا چپپ سیم کارت گوشی خود را بررسی نمایید چون ممکن است به علت های مختلفی مثل فرسوده شدن، کارایی خود را از دست داده باشند و سیم کارت به درستی در آن قرار نگیرد. در برخی مواقع  قرار دادن جسم خارجی مانند کاغذ و یا دستمال کاغذی در پشت سیم کارت میتواند از تکان خوردن و قرار گیری نادرست جلوگیری نماید.

 

 

بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی

یکی دیگر از دلایلی که باعث رفتن آنتن ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. میشود بهم خوردن تنظمیات پیشفرض شبکه گوشی برای این اپراتور ها است ، اگر چندان به تنظیمات پیش فرض شبکه گوشی خود آشنایی ندارید پیشنهاد میکینم ابتدا آن را در اینترنت جستجو کرده و تا جایی که میتوانید حالت شبکه گوشی خود را آموزش ریست فکتوری و در صورتی که موفق به انجام این کار نشدید از گزینه های مثل بازگشت به تنظیمات کارخانه ، ریستو.. استفاده کنید ، اگرچه استفاده از این گزینه ها ممکن است باعث از دست رفتن برخی از اطلاعات گوشی شما شود.

 

 

 قطع شدن سرویس آنتن دهی گوشی به دلیل رجیستر نشدن

از رجیستری شدن گوشی خود مطمئن شوید. در صورتی که گوشی جدیدی تهیه کرده اید یا از رجیستری گوشی خود مطمئن نیستید، به این مسئله فکر کنید که شاید قطع شدن آنتن گوشی به رجیستری نبودن موبایل بر میگردد. شناسه 15 رقمی (IMEI) گوشی را که معمولا روی جعبه ی گوشی یا زیر باتری نوشته شده است را به شماره 7777 ارسال کنید تا از ریجستری بودن گوشی خود مطمئن شوید.

 

 

درصد باتری پایین

اگر شارژ کردن باتری گوشی خود را به تعویق انداخته‌اید، ممکن است در زمانی که به آن نیاز دارید با سیگنال ضعیف مواجه شوید و این یکی از علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ باشد. گوشی برای برقراری ارتباط با یک برج تلفن همراه به انرژی نیاز دارد و ممکن است وقتی باتری آن کم است، دچار مشکل شود.

 

علاوه بر این تلفن‌های همراه امواج الکترومغناطیسی را ارسال و دریافت می‌کنند که مستقیما تحت تأثیر پدیده‌های آب و هوایی مانند رطوبت، پوشش شدید ابر، رعد و برق، باد، باران، برف و یخ قرار دارد. بنابراین شاید علت علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی فقط مشکلات آب و هوایی باشد و نیازی به نگرانی شما نیست.

 

انبوه برگ‌ها نیز می‌تواند برخی از سیگنال‌های سلولی را مسدود کند و باعث پریدن آنتن گوشی شود. اگر خانه شما با درختان بزرگ و مخروطی احاطه شده، این درختان می‌توانند باعث کاهش شدید عبور سیگنال‌های گوشی شما شوند. ویژگی‌های جغرافیایی یک دلیل رایج برای جلوگیری از سیگنال سلولی است. اگر در یک طرف کوه زندگی می‌کنید و تنها برج سلولی منطقه شما در سمت دیگر است، احتمالا با پریدن آنتن رو به رو خواهید شد.

 

 

 

روش‌های حل مشکل قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ

اگر گوشی‌های سامسونگ دارید و به دنبال راه حلی عملی برای حل مشکل قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ هستید، در ادامه به این موضوع می پردازیم.

 گوشی را ریستارت کنید: این اولین کاری است که باید انجام دهید. اگر مشکل جزئی باشد، این کار برای بازگشت سرویس کافی است. راه اندازی مجدد اکثر اشکالات نرم افزاری را که مانع از اتصال خوب سیگنال تلفن همراه می‌شود، برطرف می‌کند.

 در صورتی که راه اندازی مجدد برای شما کارساز نبود، گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. بگذارید حدود ۳۰ ثانیه روشن باشد و دوباره ضربه بزنید تا حالت هواپیما خاموش شود. وقتی این کار را می‌کنید به طور خودکار به یک برج مخابراتی نزدیکتر یا یک برج مخابراتی خلوت‌تر به گوشی وصل می‌شود تا اتصال سلولی قوی‌تری ارائه دهد.

اگر روش قبلی موثر نبود، اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید. Settings -> Find Mobile networks -> Network operators بروید. پس از آن دستگاه شروع به اسکن تمام شبکه‌های موجود در منطقه شما می‌کند. زمانی که شبکه خود را پیدا کردید، به صورت دستی روی آن کلیک کنید. برخی اوقات به علت رومینگ، باتری کم یا سایر خطاها یا اشکالات نرم افزاری، ارائه دهنده شبکه صحیح به طور خودکار در دسترس نخواهد بود. این موضوع ممکن است به شما کمک کند تا برای برقراری و دریافت تماس یا استفاده سریع از اینترنت تلفن همراه به شبکه درستی متصل شوید.

امکان دارد سیم کارت به صورتی آسیب دیده باشد یا به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد. این موضوع می‌تواند علت عدم دریافت خدمات باشد. پس امکان دارد علت پریدن آنتن گوشی سامسونگ شما همین باشد.

مرحله بعدی این است که ببینید Radio روشن است یا خیر. به شماره گیر بروید و کد *#*#4636#*#* را وارد کنید. به حالت Service بروید و روی Phone information کلیک کنید. در آنجا گزینه‌ای پیدا خواهید کرد به نام Run Ping test. درست در زیر صفحه، گزینه Radio را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا روشن شود و دستگاه راه اندازی مجدد شود. این کار ممکن است مشکل را حل کند. بنابراین این کد آنتن دهی گوشی را جایی ذخیره کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ آشنا شدید و راه حل هایی را نیز به شما پیشنهاد دادیم. امیدواریم توانسته باشید مشکل آنتن دهی گوشی خود را با خواندن این مقاله تعمیرات موبایل سامسونگ حل کنید.

 

 پارس ارتباط مرکز آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. تمامی سرفصل های آموزشی در پارس ارتباط مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا می باشد. جهت اطلاع از شرایط ثبت نام تعمیرات موبایل در کرج می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
ناشنــاس تاریخ : ۲۶ آبان ۱۴۰۲
سلام گوشی من a52sهست وقتی صحفه روشن هست آنتن میاد وقتی صحفه خاموشه آنتن میره بردم تعمیر اومدم خونه بازم همونه دوباره بردم و شب دیدم بازم همونه حالا دلیلش از چی میتونه باشه
ali تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
گوشی من آ۲۰ اس دراثرضربه انتن ندارد ولی سیم کارت را قبول میکند فقط انتن ندارد چکارکنم ممنون
الهه تاریخ : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
با سلام من گوشی a20sسامسونگ دارم. بی علت آنتن پریده و تمام مراحل رو رفتم ولی درست نشد. حالت پرواز هم کم رنگ شده. چکار کنم؟
ادمین

سلام

باید حضوری تشریف بیارید گوشی بررسی بشه. ممکنه مشکل نرم افزاری باشه و با فلش مشکل حل بشه. امکانش هم هست که مشکل سخت افزاری باشه و نیاز باشه گوشی بررسی بشه و عیب یابی شه