ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

راهکارهایی برای جلوگیری از هک گوشی | 14 ترفند برای جلوگیری از هک گوشی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-11-14 12:30:02. بدون شک تلفن‌های همراه بخش مهمی از زندگی ما هستند. علاوه بر این، تلفن همراه ابزاری شده است که هر روز آن را داخل جیب یا کیف خود گذاشته و به نقاط مختلف حمل می‌کنیم. برای همین همیشه داده‌های ما در معرض خطر سارقان و هکر‌ها می باشند. بنابراین، ضروری است که نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنیم. بدون شک تلفن‌های همراه بخش مهمی از زندگی ما هستند. علاوه بر این، تلفن همراه ابزاری شده است که هر روز آن را داخل جیب یا کیف خود گذاشته و به نقاط مختلف حمل می‌کنیم. برای همین همیشه داده‌های ما در معرض خطر سارقان و هکر‌ها می باشند. بنابراین، ضروری است که نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
راهکارهایی برای جلوگیری از هک گوشی | 14 ترفند برای جلوگیری از هک گوشی
جلوگیری از هک گوشی به چه صورت است؟
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

 بدون شک تلفن‌های همراه بخش مهمی از زندگی ما هستند. علاوه بر این، تلفن همراه ابزاری شده است که هر روز آن را داخل جیب یا کیف خود گذاشته و به نقاط مختلف حمل می‌کنیم. برای همین همیشه داده‌های ما در معرض خطر سارقان و هکر‌ها می باشند. بنابراین، ضروری است که نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنیم.

هک چیست و هکر کیست؟

هک به معنای دسترسی و نفوذ به اطلاعات شخصی دیگران می باشد. هکرها افرادی هستند که پشت این ماجرا هستند و با استفاده از نرم افزارهای مختلف هک، به گوشی دیگران و اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا میکنند. هکرها می توانند خوب یا بد باشند.هکرهای بد به دنبال تخریب و به سرقت بردن اطلاعات دیگران می باشند. اما هکرهای خوب با دانشی که دارند به دنبال پیدا کردن مشکلات امنیتی و بالا بردن سطح آن هستند.

شاید برخی افراد تصور کنند که هک کردن گوشی های موبایل امکان ندارد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید سخت در اشتباهید. چون هک گوشی طی چند سال اخیر بارها و بارها صورت گرفته و به یکی از دغدغه های توسعه دهندگان و کاربران تبدیل شده است. در این بین توجه داشتن به نکات امنیتی برای مراقبت از اطلاعات مهم گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد و باید توجه خیلی زیادی این موضوع شود.

اما سوال اصلی این است که چطور میشود امنیت گوشی خود را بالابرد و یا به نوعی از هک شدن گوشی جلوگیری کرد. خوشبختانه با توجه به بعضی از نکات مهم و گاها ساده می‌توان ضریب امنیت گوشی های موبایل را به حداکثر رساند.

ما در این مقاله از تعمیرات موبایل میخواهیم یکسری از نکات درباره جلوگیری از هک گوشی را به شما بگوییم. با توجه به این نکته ها می توانید که تا حد بسیار زیادی از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنید و ضریب امنیت دستگاه را چند برابر کنید. بنابراین با ما همراه باشید.

 

هک چیست و هکر کیست؟

 

علائم و نشانه های هک شدن گوشی

 

اگر با نشانه های هک شدن گوشی موبایل از موارد زیر روبه رو شدید،  بدانید که تلفن همراه شما در معرض خطر هک شدن است.

1-اگر در تلفن همراه خود برنامه ای را پیدا کرده اید ، که تا کنون آن را ندیده اید و یا خود اقدام به نصب آن نکرده اید . 

2– باتری تلفن همراه شما نسبت به قبل زودتر تخلیه می شود، و مجبور هستید که دفعات بیشتری آن را به شارژ متصل کنید . 

3-اگر تلفن همراه شما بدون دلیل خاصی داغ شود و یا حتی هنگامی که از آن استفاده نمی کنید نیز خودبه خود داغ شود .

4-در هنگام استفاده از مرورگر خود به سایت هایی متصل می شوید که اشتباه هستند و دچار خطا می شوند، به عنوان نمونه مثلا سایت گوگل را وارد می کنید اما سایت دیگری برای شما به نمایش در می آید . 

 

چگونه از هک گوشی جلوگیری نماییم؟

 

 راهکارهایی برای جلوگیری از هک گوشی

به روزرسانی سیستم‌عامل و اپ‌های گوشی برای جلوگیری از هک گوشی

شرکت‌های نرم‌افزاری دائما در حال به‌روزرسانی محصولات نرم‌افزاری خود می باشند. بسیاری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و وصله‌هایی که برای ترمیم باگ‌ها منتشر می‌شوند باعث بهبود امنیت و بالا بردن سپر دفاعی گوشی در برابر سارقان و متجاوزان می‌شوند. هر زمان که خبر تازه‌ای در مورد به‌ روزرسانی سیستم‌عامل یا هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید منتشر شد، بدون تأخیر آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

 

اپلیکیشن های مشکوک را به هیچ عنوان نصب نکنید

یکی از ساده ترین روش هایی که افراد سودجو و هکرها از آن ها برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کنند، مربوط به ارائه یک اپلیکیشن مخرب و نصب آن در گوشی شما می‌باشد. به هیچ عنوان اپلیکیشن های مشکوک و عجیب را از اینترنت دانلود و نصب نکنید. حتی از دریافت اپلیکیشن های مشکوک از دیگر دوستان و کاربران هم دوری کنید. نصب اپلیکیشن های مخرب یکی از ساده ترین روش هایی است که می‌تواند منجر به جاسوسی و اصطلاحأ هک شدن گوشی شما شود. بنابراین دقت داشته باشید که اپلیکیشن های مشکوک و ناشناخته را در گوشی خود نصب نکنید.

 

دانلود بازی های تلفن همراه و اپلیکیشن های مورد نیاز و همچنین حساب های بانکی از سایت های معتبر

یکی از مهمترین روش هایی که هکرها برای هک تلفن همراه اشخاص استفاده می کنند وجود سایت های نامعتبر است که بسیاری از افراد بطور نا آگاهی و بی تجربگی از سایت های نامعتبر دانلود کرده و زمینه را برای هکرها فراهم میسازند بنابراین باید اشخاص برنامه های خود را از سایت های معتبر که مجوز رسمی و همچنین از میزان دسترسی آن به داده های تلفن همراهتان اطمینان لازم را کسب کنید.

 

استفاده از رمزهای عبور برای جلوگیری از هک گوشی

رمز عبورتان را با هیچ کسی به اشتراک نگذارید حتی شخصی که عمیقا به او اعتماد دارید و به کمکش نیاز دارید( مانند همسر). بعد از آنکه به شما کمک کرد رمزتان را تغییر دهید. پسورد خود را با هر شخصی در محل کار و یا در اجتماع یا بهتر بگوییم رمزهای عبور را در ملاء عام با هیچ کسی به اشتراک قرار ندهید و رمزهای عبور خود را در تلفن همراهتان ذخیره نکنید.

داده های خصوصی تان را برای مدت طولانی در تلفن همراه تان نگهداری نکنید. وقتی هکر ها حساب ایمیل شما را هک می کنند، اطلاعات شما به احتمال زیاد به طور دائم از بین می رود و حتی با بازنشانی رمز عبور اجازه ورود به 

 

نصب برنامه های امنیتی قوی برای جلوگیری از هک گوشی

روی گوشی خود برنامه امنیتی نصب کنید . هر برنامه‌ای را نصب نکنید ، و به دنبال برنامه‌ای معروف و از منابع تأییدشده باشید . اگر به دنبال برنامه امنیتی رایگان و قابل‌اعتماد هستید Avast را نصب کنید .

اگر حاضر به پرداخت پول هستید و می‌خواهید امنیت بسیار بالایی را تجربه کنید به دنبال نصب McAfee یا Norton باید . البته به دنبال نصب نسخه کرک شده این برنامه‌های پولی نباشید ، زیرا ریسک هک شدن گوشی خود را به مقدار زیادی بالا می‌برید .

سیستم‌عامل IOS به دلایلی می‌توان گفت که هک کردن آن سخت است . به‌هرحال ، بعضی از نسخه‌های آن آسیب‌پذیر است . بهترین کاری که می‌توانید بکنید ، به‌روزرسانی سریع و دقت در برنامه‌هایی که نصب می‌کنید است .

 

از یک رمز عبور امن و قفل‌های بیومتریک استفاده کنید

اگر به هر علتی برروی گوشی خود قفل صفحه‌ای ندارید، به سرعت یک رمز عبور متناسب و منحصر‌به‌فرد را انتخاب کنید. این رمز نباید یک عدد ساده مانند ۱۲۳۴ یا تاریخ تولد و شماره شناسنامه شما باشد. این موارد به آسانی قابل پیش‌بینی هستند. از یک رمز عبور میان ۶ تا ۸ عدد استفاده کنید، ترجیحا در رمز عبور از حروف و کاراکتر‌های دیگر نیز بهره ببرید. با این کار امنیت قفل چندین برابر می‌شود.

 

از یک رمز عبور امن و قفل‌های بیومتریک استفاده کنید

 

ایمیل های اسپم و فیشینگ

مراقب ایمیل‌های اسپم و فیشینگ باشید. یکی از راه‌های ساده برای هکر‌ها نفوذ به گوشی از طریق صندوق پست الکترونیک است. ایمیل‌های فیشینگ به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که که با فریب شما امکان دسترسی به اکانت را فراهم می‌کنند. از کلیک بر روی ایمیل‌های تبلیغاتی، باز کردن پیوست‌های مشکوک یا اجرای به‌روزرسانی‌های اپی که از طریق ایمیل یا پیامک تبلیغ می‌شوند خودداری کنید.

 

کنترل از راه دور

جلوگیری از هک گوشی برنامه ها و تنظیماتی وجود دارند که به شما اجازه میدهد در صورت دزدیده شدن تلفن همراه، گوشی همراهتان را از راه دور کنترل کنید، یعنی بتوانید آن را  قفل کنید و یا اطلاعاتتان را پاک کنید .این برنامه ها به طور پیش فرض در گوشی های امروزی نصب شده است .

گوشی آیفون خود را از طریق برنامه   یافتن تلفن من یا همانFind My iPhone کنترل کنید اما اگرآیفون شما قدیمی است برنامه Find My iPhone را از iTunes دانلود کنید .

برای کنترل و امنیت گوشی های اندروید ازgoogle account خود استفاده کنید .برای گوشی های اندروید قدیمی هم برنامه find my phone را دانلود کنید . دانلود این برنامه های کنترل از راه دور رایگان است .

 

پسورد گذاری روی اپلیکیشن ها

شما همیشه می‌توانید دسترسی یک هکر به اطلاعات خود را دشوار و دشوارتر کنید. رمزگذاری برای اپلیکیشن های مهم و حائز اهمیتی که روی گوشی شما نصب هستند یکی از این روش هاست. برای مثال اگر با ایمیل خود اطلاعات مهمی را رد و بدل می‌کنید، سعی کنید برای آن یک پسورد مناسب قرار دهید تا حتی اگر گوشی شما مستقیما هک شد، هکر مستلزم این باشد که دوباره از یک لایه امنیتی دیگر برای دسترسی به اطلاعات اپلیکیشن ایمیل شما عبور کند.

روند مشابه را می‌توانید برای سایر اپلیکیشن های حائز اهمیت دستگاه هم انجام دهید. دقت کنید که هرچقدر لایه های امنیتی گوشی شما بیشتر باشند، هکر هم برای دسترسی به اطلاعات شما باید تلاش بیشتری کند و این مسئله به نفع شماست. پس برای اپلیکیشن های مهم گوشی خود رمز یا پسورد قرار دهید.

 

استفاده از آنتی ویروس و فایروال

 همیشه یک آنتی ویروس قدرتمند و بروز رسانی شده را در گوشی خود به همراه و نصب شده داشته باشید تا از ورود ویروس و تروجان ها به گوشی خود جلوگیری نمایید. فایروال نیز می‌تواند مشخص نماید که کدام برنامه ها به اینترنت دسترسی داشته باشند. طبیعتا لزومی ندارد که اپلیکیشن های غیر آنلاین گوشی به اینترنت دسترسی داشته باشند و اگر اپلیکیشنی که نیاز به اینترنت ندارد در حال رد و بدل اطلاعات باشد، مشکوک است و می‌ تواند مخرب باشد. 

 

تایید دو مرحله ای در تمام شبکه های اجتماعی

تایید دو مرحله ای در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می تواند تضمینی برای عدم هک این شبکه های اجتماعی باشد ، در مقالات قبلی اینترنت کمک مانند  بالا بردن امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام به نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای در این شبکه های اجتماعی پرداختیم که می توانید از مقاله های قبلی اینترنت کمک راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

 

به هر شبکه وای فای وصل نشوید

یکی دیگر از ساده ترین روش هایی که افراد سودجو و هکرها برای دسترسی به اطلاعات گوشی افراد استفاده می‌کنند، مربوط به ارائه شبکه های وای فای رایگان میباشد. اگر به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید و دوست ندارید که اطلاعات گوشی شما به سرقت برود، به هیچ عنوان نباید به شبکه های وای فایی متصل شوید که رایگان، ناشناخته و غیر قابل اعتماد هستند. وصل شدن به این شبکه های وای فای می‌تواند ریسک هک شدن گوشی شما را به همراه داشته باشد.

 

به هر شبکه وای فای وصل نشوید

 

از برنامه Google Authenticator استفاده کنید!

استفاده از برنامه Google Authenticator می‌تواند یک لایه امنیتی بسیار خوب نکاتی مهم برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل  و قابل اعتماد را برایتان به وجود آورد. با این برنامه کاربران می‌توانند یک لایه امنیتی جدید را روی حساب های کاربری خود ایجاد کنند که این امر منجر به سخت تر شدن یا حتی غیر ممکن شدن هک اکانت های مختلف کاربر می‌شود. استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator یکی دیگر از روش های موثر برای جلوگیری از هک گوشی موبایل است.

 

ریست فکتوری کردن گوشی

این کار باید آخرین راه حل برای شما باشد. بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام داده‌های گوشی شما را پاک خواهد کرد و آن را به حالت اولیه و تنظیمات پیش فرض بازمی‌گرداند. عکس‌های شما، تنظیمات و تمام چیز‌های دیگر پاک خواهند شد. در این صورت، هر گونه برنامه هک به همراه تمام فایل‌های شما از گوشی حذف خواهد شد.

 

کارهایی که باید بعد از هک شدن گوشی انجام دهیم

به نکات زیر توجه کنید:

۱- برنامه‌های ناشناس را پاک کنید: اگر یادتان نمی‌آید برنامه‌ای را دانلود کرده‌اید یا آن را برای چه می‌خواستید بهتر است آنها را پاک کنید چون ممکن است این برنامه‌ها در پس زمینه فعال باشند.

۲- از برنامه‌های آنتی ویروس استفاده کنید: برنامه‌های انتی ویروس زیادی هستند که برای تمام انواع سیستم عامل‌ها تولید شده‌اند مثلا iOS یا اندروید یا ویندوز. نسخه‌های رایگان این آنتی ویروس ها هم هست اما نسخه خریدنی آنها حفاظت بهتری دارند.

استفاده از نرم افزارهای جلوگیری از هک شدن گوشی و Mobile Security باعث می‌شود علاوه بر نصب آنتی ویروس، برنامه‌های ضد جاسوسی و ضد هک را روی گوشی خود داشته باشید. برنامه‌های LogDog و Kaspersky Mobile Security در این زمینه کاربرد دارند. نرم افزار McAfee Mobile Security در جلوگیری از هک شدن گوشی ایفون و اندروید استفاده می‌شود.

۳- گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. البته این کار باعث می‌شود تمام دیتای شما از گوشی پاک شود و تنظیمات به حالت پیش‌فرض برگردد. با Reset Factory، برنامه‌های هکر همراه با باقی فایل‌ها پاک می‌شود.

استفاده از برنامه‌های دیتاریکاوری مانند PhoneSpector قبل از ریست فکتوری، می‌تواند به نگهداشتن اطلاعات گوشی مثل عکس و پیغام و … کمک کند. قبل از ریست کردن گوشی، اطلاعات خود را روی داشبوردی که این برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد، ذخیره می‌کنید.

 

جلوگیری از هک گوشی از طریق شماره تلفن

جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل : از برنامه Google Authenticator استفاده کنید! استفاده از برنامه Google Authenticator می‌تواند یک لایه امنیتی بسیار خوب و قابل اعتماد را برایتان به وجود آورد.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. پارس ارتباط مرکز تعمیرات انواع برند گوشی می باشد. تعمیرات موبایل سامسونگ، تعمیرات گوشی آیفون، تعمیرات موبایل شیائومی 

 پانوشت: برای خرید انواع آی سی موبایل، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

نرم افزار جلوگیری از هک شدن گوشی اندروید کدام است؟

نرم‌افزار Nowsecure یک برنامه جلوگیری از هک گوشی است که هم برای پلتفرم‌های اندرویدی و هم برای پلتفرم‌های iOS مناسب است.

 

 

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید