ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

تعویض آی سی تغذیه آیفون به چه صورت است؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-08-17 12:16:37. تعمیر آی سی تغذیه موبایل آیفون یکی از خدماتی بسیار مهمی است که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط به کاربران گوشی های موبایل آیفون ارائه می گردد. آی سی تغذیه از مهم ترین قطعات گوشی های موبایل است که با ولتاژهای قوی و یا ضعیف در ارتباط می باشد. این قطعه انرژی بخش های بسیار زیادی از موبایل را تامین می کند و وظیفه تامین انرژی تغذیه ی این قطعات را بر عهده دارد. تعمیر آی سی تغذیه موبایل آیفون یکی از خدماتی بسیار مهمی است که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط به کاربران گوشی های موبایل آیفون ارائه می گردد. آی سی تغذیه از مهم ترین قطعات گوشی های موبایل است که با ولتاژهای قوی و یا ضعیف در ارتباط می باشد. این قطعه انرژی بخش های بسیار زیادی از موبایل را تامین می کند و وظیفه تامین انرژی تغذیه ی این قطعات را بر عهده دارد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
تعویض آی سی تغذیه آیفون به چه صورت است؟
 تعویض آی سی تغذیه آیفون
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

تعمیر آی سی تغذیه موبایل آیفون یکی از خدماتی بسیار مهمی است که در مرکز تعمیرات موبایل  به کاربران گوشی های موبایل آیفون ارائه می گردد. آی سی تغذیه  از مهم ترین قطعات گوشی های موبایل است که با ولتاژهای قوی و یا ضعیف در ارتباط می باشد. این قطعه انرژی بخش های بسیار زیادی از موبایل را تامین می کند و وظیفه  تامین انرژی تغذیه ی این قطعات را بر عهده دارد.

از این جهت کارشناسان ما در کلینیک تعمیرات موبایل آیفون معتقد هستند که این قطعه باید به شکل کاملا تخصصی و با استفاده از ابزار پیشرفته تعمیر شود. بسته به نوع و شدت آسیب وارد شده، به آی سی تغذیه باید تعمیر و یا تعویض گردد. از آنجایی که تعمیر ناقص این قطعه و یا بروز خطا در روند تعمیر آی سی می تواند باعث شود مشکلاتی جدی تر در موبایل به وجود آید. متخصصین ارشد it درنمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط، بررسی و تعمیر آن را بر عهده میگیرند.

 

 تعویض آی سی تغذیه آیفون به چه صورت است؟

 

بررسی بیشتر ساختار آی سی آیفون

آی سی تغذیه Base Band ساخت شرکت Quadcomn وظیفه تامین ولتاژهای این گوشی را بر عهده دارد. یک آی سی کریستال به این آی سی وصل است و Clock مورد نیاز طبقه Base Band توسط این آی سی تولید و توزیع می شود. خرابی آن باعث خاموشی گوشی و لحیم سردی آن باعث عدم آنتن دهی می شود. از همین رو باید برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون تمام بخش های آن را با دقت و در اولین فرصت بررسی کنیم. بد نیست بدانید که آی سی تغذیه توسط سه یا چهار پین به باتری متصل می شود و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ لازم را برای قسمت های دیگر فراهم می کند.

ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می شود. اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت جریان دست به کار می شود و به دنبال آن آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند. برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون لازم است با صفر تا صد عملکرد این قطعه آشنا باشیم تا بتوانیم اختلال را به درستی تشخیص دهیم.

 

آی سی تغذیه موبایل چیست؟

 در بین  قطعات ممختلفی که در گوشی های هوشمند موجود هستند آی سی تغذیه از مهم ترین بخش ها به حساب می آید. این قطعه، در فرایند تامین ولتاژ نقش بسیار مهمی داشته و از کار افتادن آن، باعث بروز آسیب های جدی در گوشی های هوشمند می شود.

 آی سی تغذیه موبایل، قطعه ای بسیار ظریف و حساس است که به دلیل ارتباط با جریان برق، به شدت در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار میگیرد. از طرفی، عملکرد این قطعه به شکلی است که در صورت بروز مشکلات، دیگر بخش های دستگاه را نیز درگیر خود می کند. برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون شناخت ساختار آن لازم و ضروری می باشد.

 

موارد استفاده از آی سی چیست؟

مدار یکپارچه (IC)، که گاهی اوقات تراشه و یا میکروچیپ نیز خوانده می شود، یک ویفر نیمه هادی است که بر روی آن هزاران یا میلیون ها مقاومت، خازن و ترانزیستور ریز ساخته شده است. یک IC می تواند به عنوان تقویت کننده، نوسان ساز، تایمر، پیشخوان، حافظه کامپیوتر یا ریز پردازنده عمل کند.

آی سی تغذیه موبایل

 

ساختار کلی و اساسی آی سی تغذیه آیفون به شکل است؟

برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون شناخت کلی از ساختار آن لازم و ضروری است. آی سی تغذیه Base Band که ساخت شرکت Qualcomm وظیفه تامین ولتاژهای این گوشی را بر عهده میگیرد. یک آی سی کریستال به این آی سی وصل است و Clock مورد نیاز طبقه Base Band توسط این آی سی تولید و توزیع می گردد. خرابی این قطعه  باعث خاموشی گوشی و لحیم سردی آن باعث عدم آنتن دهی می شود.

آی سی تغذیه توسط سه یا چهار پین به باتری متصل خواهد شد و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ لازم را برای قسمت های دیگر فراهم می کند. ولتاژ از طریق یک پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می شود.

اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر شود، مدار حفاظت جریان شروع به کار می کند و به دنبال آن آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند. تعمیر آی سی تغذیه آیفون تنها زمانی موثر و نتیجه بخش است که بتوانیم با توجه به ساختار پیچیده این بخش از دستگاه، عیب یابی دقیقی انجام دهیم و مسیر تعمیر را به درستی انتخاب و اجرا کنیم.

 

 بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آیفون 11

 

 وظایف آی سی تغذیه‌ی موبایل ایفون

می توان این گونه عنوان کرد که به صورت کامل ولتاژ مدارات و برد در گوشی بر عهده ی آی سی تغذیه می باشد. یعنی ولتاژ و جریانی که هر مدار برای قسمت های مختلف همچون دوربین، باطری، صدا و .. نیاز دارد، آی سی تغذیه آن را تامین می کند.

وظیفه ی این قطعه ی مهم را می توان این گونه نیز عنوان نمود که مدیریت، کنترل و توزیع ولتاژ های انرژی از منبع باتری به مدارهای دیگر یا تراشه های مربوطه را بر عهده دارد. این قطعه برای تبدیل، تنظیم، تثبیت جریان و ولتاژهای جریان طراحی و ساخته شده است.

این قطعه به دلیل کوچک بودنش مصرف انرژی کمی را هم دارا می باشد. به آسانی قابل تعویض است و اگر خراب شود به سختی تعمیر خواهد شد. به خاطر عدم وجود اثر پارازیتی و خازنی، سرعت کارکرد را بالا می برد.

پس تعویض و تعمیر آی‌‌سی تغذیه ی ایفون در صورت خرابی و بروز مشکل امری بسیار ضروری است. بخش هایی که باید آی سی تغذیه ولتاژ مورد نیاز آن ها را تامین کند عبارتند از:

  • کنترل نور صفحه
  • کنترل کلید های ولوم
  • دکمه ی پاور
  • دکمه ی سایلنت در برخی گوشی ها
  • کنترل دمای سی پی یو
  • هدایت و کنترل NTC
  • دوربین
  • باتری

 

تعویض آی سی تغذیه آیفون 

برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون باید در کنار مهارت و دقت، حساسیت های لازم را نیز در نظر داشته باشید. اینکه آی سی تغذیه تعمیر شود و یا اینکه نیاز به تعویض دارد بستگی به این امر دارد  که شدت اختلال موجود در گوشی چه قدر باشد. اگر امکان تعمیر موبایل وجود داشته باشد که مسیر تعمیر پیش گرفته می شود.

 

در غیر این صورت باید با تعویض آی سی تغذیه آیفون سلامتی را به گوشی شما بازگردانیم. تعویض آن نیز به دقت و ریسک بالا نیاز دارد. برای تعویض آی سی تغذیه آیفون باید تاچ و ال سی دی گوشی باز شود، زیرا آی سی بر روی برد گوشی های iPhone قرار دارد. پس از برداشتن تاچ و ال سی دی، ابتدا فلت های متصل به برد و سپس خودِ برد را از گوشی جدا می کنند و مسیر تعویض را پیش می گیرند. پس برای تعویض آی سی تغذیه آیفون خود به یک کلینیک تعمیرات تخصصی موبایل معتبر مراجعه نمایید.

 

تعویض آی سی تغذیه آیفون

 

تشخیص خرابی آی سی آیفون

برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون باید خرابی آن مشخص و ثابت شود. توجه داشته باشید که اگر گوشی موبایل شما دیر شارژ می شود و یا اصلا شارژ نمی شود امکان دارد مشکل از طرف باتری، سوکت شارژ و یا آی سی باشد. عیب یابی این اختلال تنها از عهده یک تعمیرکار ماهر و مجرب بر می آید و کاربر نمی تواند شخصا در این باره تصمیمی بگیرد.

 

چند نوع آی سی موبایل وجود دارد؟

براساس نوع فناوری، دو نوع IC وجود دارد:

  1. آی سی خطی (Linear IC) : این نوع IC بر روی سیگنال آنالوگ کار می کند که سیگنال خروجی با توجه به سیگنال ورودی متغیر تغییر پیدا می کند.
  2. آی سی دیجیتال (Digital IC): این نوع IC بر روی سیگنال دیجیتال کار می کند.

 

علائم خرابی آی سی تغذیه آیفون

آشنایی با نشانه های خرابی هر قطعه به شما این امکان را می دهد پیش از به وجود آمدن یک ضرر اتمالی خیلی زیاد چه از نظر هزینه چه از نظر گسترش خرابی در کل مدار به فکر تعمیر و راه چاره باشید. از علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی خاموشی، مصرف بیش از حد باطری و از کار افتادن قسمتی از مدار مانند دوربین صدا و یا هر قسمت دیگری را می توان نام برد.

آی سی تغذیه و یا Base Band که ساخت شرکت Qualcomm است وظیفه تامین ولتاژهای این گوشی را بر عهده میگیرد. یک آی سی کریستال به این آی سی متصل است و Clock مورد نیاز طبقه Base Band و  توسط این آی سی تولید و توزیع می شود. خرابی آی سی باعث خاموشی گوشی و لحیم سردی آن باعث عدم آنتن دهی خواهد شد.

آی سی تغذیه توسط سه یا چهار پین به باتری متصل می شود و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ لازم را برای قسمت های دیگر فراهم می سازد. ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می شود. اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر باشد، مدار حفاظت جریان شروع به کار می کند و به دنبال آن آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند.

تعمیر آی سی تغذیه آیفون تنها زمانی موثر و نتیجه بخش خواهد شد که بتوانیم با توجه به ساختار پیچیده این بخش از دستگاه، عیب یابی دقیقی را انجام بدهیم و مسیر تعمیر را به درستی انتخاب و اجرا کنیم.

 

نحوه تعمیر ای سی شارژ گوشی آیفون

پیش از هر چیز باید بدانید که تعمیر گوشی نیاز به مهارت و تخصص بسیار بالایی دارد، خصوصا گوشی های نسل جدید و امروزی که در بازار وجود دارند.هر چه گشوی شما پیشرفته تر باشد، دارای حساسیت بالاتری نیز هست و برای تعمیر آن باید از ابزار های مناسب استفاده کنید و تخصص لازم را داشته باشید.

آی سی شارژ قطعه ای بسیار حیاتی در گوشی هوشمند شماست و اگر در فرایند تعمیر آن اشتباهی رخ دهد ممکن است گوشی شما برای همیشه از کار افتاده و دیگر روشن نشود. به همین دلیل در صورت وجود تردید در خرابی آی سی شارژ بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از خرابی آی سی تغذیه اطمینال حاصل کنید.
  • از باز کردن گوشی بدون آگاهی و ابزارهای لازم خودداری کنید.
  • از دستکاری قطعات مختلف برای تعمیر آی سی تغذیه ی موبایل خودداری کنید.
  • آی سی تغذیه را به هیچ وجه جا به جا یا دستکاری نکنید.
  • قطعه اصل و اورجینال را از نمایندگی های معتبر تعمیرات موبایل فراهم کنید.

 

جمع بندی

در بین همه قطعات گوشی، آی سی تغذیه یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری موبایل است. این قطعه نقش حیاتی در تامین انرژی قطعات برعهده دارد. از شایع ترین علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی ، خاموش شدن ناگهانی موبایل است.

پارس ارتباط نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در کرج می باشد و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل است. شما می توانید تمامی قطعات اصل و اورجینال را برای تعمیرات موبایل از فروشگاه آی سی پارس ارتباط تهیه نمایید. فروش انواع آی سی هارد، آی سی هارد b309 (هارد b309), ابزار تعمیرات موبایل و ... در پارس ارتباط لوتوس.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در تماس باشید.

شماره های تماس:

  • 02691009091
  • 09197922279

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید