ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

معرفی سرویس موبایل هواوی Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-06-06 14:53:27. HMS یا Huawei Mobile Services پلتفرم جدید هواوی است که جایگزین اپلیکیشن‌ های مختلف گوگل و سرویس‌های محبوبی مثل جیمیل، گوگل مپس و فضای ذخیره‌سازی ابری بر روی گوشی‌های هواوی و آنر شده است. HMS این امکان را برای توسعه‌دهندگان به وجود می آورد که اپلیکیشن‌های خود را برای سرویس موبایل هواویتوسعه دهند. هواوی قصد دارد تل با HMS جای خالی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را برای روی محصولات خود جبران کند. HMS یا Huawei Mobile Services پلتفرم جدید هواوی است که جایگزین اپلیکیشن‌ های مختلف گوگل و سرویس‌های محبوبی مثل جیمیل، گوگل مپس و فضای ذخیره‌سازی ابری بر روی گوشی‌های هواوی و آنر شده است. HMS این امکان را برای توسعه‌دهندگان به وجود می آورد که اپلیکیشن‌های خود را برای سرویس موبایل هواویتوسعه دهند. هواوی قصد دارد تل با HMS جای خالی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را برای روی محصولات خود جبران کند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
معرفی سرویس موبایل هواوی
سرویس موبایل هواوی
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

 HMS یا Huawei Mobile Services پلتفرم جدید هواوی است که جایگزین اپلیکیشن‌ های مختلف گوگل و سرویس‌های محبوبی مثل جیمیل، گوگل مپس و فضای ذخیره‌سازی ابری بر روی گوشی‌های هواوی و آنر شده است.

HMS این امکان را برای توسعه‌دهندگان به وجود می آورد که اپلیکیشن‌های خود را برای سرویس موبایل هواویتوسعه دهند. هواوی قصد دارد تل با HMS جای خالی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را برای روی محصولات خود جبران کند.

HMS دو بخش دارد که یکی از آن‌ها به نام اپ گالری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و دیگری به نام HMS Core است که برای توسعه‌دهندگان تولید شده است. HMS Core از چندین API، SDK و سرویس‌هایی تشکیل شده است که توسعه دهندگان توسط آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن های خود را توسعه و یا بهبود بدهند.

سرویس موبایل هواوی چندین سال است که توسعه پیدا کرده است، اما بعد از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا دوباره راه‌اندازی و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت. سرویس موبایل هواویبه همراه اپ گالری در جدید ترین گوشی‌های موبایل هوشمند هواوی حضور دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم اگر محصولی بعد از تحریم‌های آمریکا معرفی شده باشد، تنها سرویس موبایل هواوی HMS را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما در صورتی که قبلا وارد بازار شده باشد، شامل هر دو فروشگاه می باشد. هواوی خبر از این داده است که HMS ماهانه 570 میلیون کاربر فعال دارد و کاربران در 170 کشور به اپ گالری آن دسترسی دارند.

 

سرویس‌ موبایل هوآوی چیست؟

پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی سیستم عامل HarmonyOS را به عنوان جایگزینی برای اندروید معرفی کرد اما داشتن یک سیستم عامل به تنهایی کافی نبود چون نیاز به یک اکوسیستم متشکل از اپلیکیشن‌های مهم هم حس می‌شد. در نتیجه این شرکت با رونمایی از سرویس‌های موبایل هوآوی، پلتفرم رقیبی را معرفی کرد که جایگزین سرویس‌های موبایل گوگل برای دستگاه‌های هوآوی می‌شد.

لازم به ذکر است که دستگاه‌های رونمایی شده قبل از تحریم‌های سال 2019 همچنان پشتیبانی از سرویس‌های موبایل گوگل را به همراه سرویس‌های هوآوی خواهند داشت. گرچه مدت زیادی از رونمایی این پلتفرم نمی‌گذرد اما هوآوی پس از تحریم‌ها شروع به تبلیغ و توسعه آن کرد. سرویس‌های موبایل هوآوی جایگزین اپلیکیشن‌های محبوب گوگل شده و روی همه دستگاه‌های هوآوی از آنها پشتیبانی می‌شود.

با اینکه خیلی از گوشی‌های آنر هم از HMS پشتیبانی می‌کنند اما این برند برای دستگاه‌های جدیدتری مثل آنر سری 50 باز هم ازGMS پشتیبانی می‌کند. سرویس‌های موبایل هوآوی، ابزارها و خدماتی در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خودشان را طراحی کنند. هدف هوآوی از عرضه HMS ارائه همه امکانات گوگل برای کاربران و توسعه دهندگان این اکوسیستم است.

 

سرویس موبایل هواوی چه امکاناتی دارد؟

HMS چندین سرویس متنوع دارد که سعی می‌کنند جای خالی سرویس‌های GMS را پرکنند که اصلی‌ترین آن‌ ها، اپ گالری نام دارد. اپ گالری جایگزین گوگل پلی استور است و کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مورد نیاز خودشان را توسط آن دانلود و نصب نمایند. در ادامه ی این مقاله نگاهی به سرویس های موبایل هواوی HMS می‌اندازیم:

 

  • Huawei ID

اصلی‌ترین پیش‌نیاز استفاده از HMS داشتن Huawei ID می باشد. این شناسه کاربری به کاربر این اجازه را می‌دهد تا تنظیمات شخصی خود را بر روی دستگاه اعمال نماید. بعضی از داده‌های شخصی مثل اطلاعات تماس، پیام‌ها، گذرواژه‌ها و موارد مشابه دیگری به کمک Huawei ID و برای استفاده مجدد ذخیره می‌شوند. با IP ایران به سادگی می‌توان Huawei ID ساخت و از قابلیت‌های آن استفاده نمود.

 

سرویس های موبایل هواوی

 

  • Huawei Mobile Cloud

فضای ابری هواوی امکان ذخیره سازی داده‌هایی همچون تصاویر، ویدیوها، فهرست مخاطب‌ها و موارد دیگری را نیز به کاربر می‌دهد. ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هم به صورت رایگان در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد که البته می‌توان با پرداخت مبلغی این فضا را تا دو ترابایت نیز افزایش داد.

امکان استفاده از امکانات دیگری مثل پشتیبان‌گیری خودکار از گالری بر روی فضای ابری و مدیریت آسان اطلاعات نیز در این بستر امن نیز وجود دارد.

 

سرویس موبایل هواوی

 

 

  • HUAWEI Browser

مرورگر هوآوی، یک مرورگر امن و پرکاربرد در گوشی‌های هوشمند می باشد که تجربه استفاده از اینترنت با سرعت بالاتر، سرویس جستجویی با کیفیت و محافظت کامل از حریم خصوصی کاربران را به همراه خود دارد. این برنامه در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

 

  • Huawei Assistant

هواوی برای پر کردن جاهای خالی Google Assistant ، از دستیار دیجیتالی Huawei Assistant استفاده می نماید. همچون دیگر دستیارهای دیجیتالی، Huawei Assistant هم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق فرامین صوتی کارهای متفاوتی را انجام بدهند.

 

تعمیرات موبایل

 

  • Huawei Themes

این اپلیکیشن به‌عنوان یک محیطی برای تعویض تم و شکل و شمایل گوشی‌ موبایل هواوی انجام وظیفه می‌کند. با بهره‌ مندی از آن، می‌توانید محیط گوشی موبایل خود را بسته به تمایل خود شبیه‌سازی نمایید و مانند آیکون‌ها، فونت‌ها، لاک‌اسکرین و تصاویر پس‌زمینه را تغییر بدهید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان محیط موبایل خود را به سلیقه خود تغییر دهید و کاربر دیگر ملزم به استفاده از تم‌های پیش‌فرض نمی باشد.

 

    Huawei Themes

 

  • HUAWEI Music

کاربران این سری از گوشی‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از HUAWEI Music، از طیف گسترده‌ای از موزیک‌ها و ده‌ها میلیون کتابخانه موسیقی، لیست آهنگ‌های محبوب خود و کتاب‌های صوتی، در هر مکان و هر زمانی لذت ببرند.

 HUAWEI Music در بیش از 70 کشور، دارای بیش از 150 میلیون کاربر فعال می باشد.

 

 

  • Huawei Video

سرویس ویدیویی هواوی در همکاری با برندهای مطرح و معروفی مانند سونی، دیزنی، مانگو تی وی، یوکو، سوهو، جِتسِن هواشی و وانگجو تجربه متنوعی از تماشای محتوای ویدیویی همراه با کیفیت بالایی را برای کاربران خود به وجود می‌آورد.

 

Huawei Video

 

  • Huawei Reader

این سرویس در واقع کتابخانه ی آنلاین هوآوی می باشد. در تعامل با ده‌ها ارائه‌ کننده کتاب الکترونیک مثل  IReader Technology، Dianzhong Technology، Ali Literatureو China Literature این مجموعه دارای بیش از یک میلیون عنوان کتاب با کیفیت و در دسته‌بندی‌های متفاوت است. عناوین کلاسیک و البته عنوان‌های پرفروش بازار نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

  •  Huawei AppGallery


    سرویس موبایل هواوی

مهم‌ترین قسمت سرویس های موبایل هواوی AppGallery است که جاهای خالی پلی استور را در گوشی‌های هواوی و آنر پر می‌کند.

هواوی برای خلق اپلیکیشن‌های مربوطه به این محیط بودجه ی هنگفتی را کنار گذاشته است و طبق ادعای این شرکت بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. البته در مورد صحت و سقم این رقم‌های مطرح شده نمی‌توانیم با قاطعیت اظهارنظری داشته باشیم زیرا هیچ شرکت ثالثی این ادعاها را تایید نکرده است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم اپ گالری جایگزین پلی استور در گوشی‌های هواوی و آنر می باشد و این شرکت چندین میلیارد دلار در فروشگاه های خود سرمایه‌گذاری کرده است.

 اگرچه مدت زمانی از معرفی اپ گالری و شروع کارکرد آن میگذرد، اما تمامی اپلیکیشن‌های مطرح در آن حضور ندارند. اگر سری به این فروشگاه بزنید، می‌توانید برنامه‌هایی مثل تلگرام، اسنپ چت، تیک تاک و موارد دیگر را نیز پیدا کنید.

در این فروشگاه برنامه‌های گوگل از جمله یوتیوب، جیمیل، گوگل فوتوز، گوگل مپس و مواردی دیگر وجود ندارند. اگر خواستار اپلیکیشن هایی هستید که اکنون در اپ گالری موجود نمی باشد، می‌توانید آن را به لیست آرزوهای خودتان اضافه کرده تا در صورت اضافه شدن به این فروشگاه، برای شما نوتیفیکیشن ارسال گردد.

اپ گالری ویژگی ای با نام Quick Apps دارد که شبیه به اپلیکیشن‌های گوگل Instant می باشد. این برنامه‌ها رایگان و حجم بسیار کمی دارند اما مثل برنامه‌های اصلی کار می‌کنند. هواوی خبر از این داده است که کاربران می‌توانند 2000 اپلیکیشن Quick را در حجم 1 گیگابایت نصب نمایند.

هواوی در کنار توسعه ی اپ گالری، با شرکت‌های چینی از جمله شیائومی، ویوو و اوپو نیز در حال همکاری می باشد تا یک فروشگاه یکپارچه را تولید کنند. اکنون اطلاعات بسیارزیادی درباره این برنامه منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که در آینده نتیجه ی این همکاری را ببینیم.

 

  • Huawei Books

با استفاده از این برنامه می توانید کتابخانه سیار و قابل حمل داشته باشید که مملو از کتاب های الکترونیکی، کتاب های صوتی و انواع مجلات می باشد تا در هر زمان و هر مکان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت هواوی پیرامون توسعه پلتفرم Huawei Mobile Services و HMS Core اقدامات گسترده ای انجام داده است. برنامه نویسان که طبق اعلام شرکت هواوی تعداد آنها به بیش از 1.4 میلیون نفر در 170 کشور مختلف می رسد، می توانند با استفاده از کیت های مختلفی که به صورت متن باز در اختیارشان قرار داده شده است اقدام به ساخت و توسعه برنامه های مورد نظر در AppGallery کنند. این مجموعه کیت ها می توانند در قالب دسترسی به تنظیمات گرافیکی، انواع سرویس ها، هوش مصنوعی، فایل های سیستمی و مدیاهای مختلف در برنامه های آماده به ساخت باشند.

 

HMS Core چیست و چه کاربردی دارد؟

 

تعمیرات موبایل

 

توسعه‌دهندگان نقش بسیار زیادی را در سرویس موبایل هواوی HMS دارند. هواوی برای این افراد سرویس‌هایی به نام HMS Core  در نظر گرفته است که شامل ابزاری برای ردیابی موقعیت، ورودها، خرید داخلی اپلیکیشن‌ها، تبلیغات، شناسایی چهره، تشخیص متن و موارد دیگر میگردد. توسعه دهندگان می‌توانند از این ابزارها و دیگر API‌ها و SDKها جهت تولید اپلیکیشن خود برای HMS استفاده نمایند.

در ضمن هواوی API های جایگزین موارد مشابه موجود در سرویس‌های گوگل را هم نیزتوسعه داده است. بدون وجود این API ها، تعدادی از این اپلیکیشن‌های اندرویدی در گوشی‌های هواوی نمی‌توانند اجرا گردند. به همین علت با وجود اینکه می‌توان اپلیکیشن‌های گوگل را به صورت غیر رسمی در گوشی‌های جدید هواوی نصب نمود، ولی تعدادی از آن‌ها به درستی اجرا نمی‌شوند.

 

سرویس‌های موجود در HMS

اولین سرویس که مهمترین و بنیان سرویس‌ های موبایل هواوی است آی دی هواوی یا همان Huawei ID می‌باشد. چیزی که سال‌هاست در گوشی ها و دستگاه‌های اپل و سامسونگ شاهدش هستیم، حال هواوی این سرویس را جز واجباتش کرده که بسیار مفید هم هست.

شناسه کاربری و داشتن هویت اختصاصی برای دستگاه‌های هواوی مثل همه اکانت‌های دیگر است، شما در آن ثبت‌نام میکنید و اطلاعات شخصیتان را وارد می‌کنید. از این پس می‌توانید از امکانات و خدمات سرویس ‌های موبایل هواوی به راحتی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که ساخت این آی دی با آی‌پی ایران به راحتی قابل انجام است که برای کاربران ایرانی میتواند خوشایند باشد. دیگر ویژگی سرویس‌ های موبایل هواوی یعنی فضای ابری هواوی جز موارد بسیار کارآمد برای کاربران خواهد بود، همانطور که این ویژگی در فضای ابری اپل (iCloud) و فضای ابری گوگل (Google Drive) کارآمد و جذاب است در هواوی هم این موضوع صادق است.

همانند سایر فضاهای ابری، هواوی به شما 5 گیگ فضا برای ذخیره انواع اطلاعات نظیر عکس، ویدیو، مخاطبین و ... را به طور رایگان میدهد و برای استفاده از فضای بیشتر باید هزینه کنید. کاربران هواوی میتوانند با پرداخت مبلغی این فضا را تا نزدیک به 2 ترابایت هم افزایش دهند.

شاید مهمترین بخش برای هواوی بخش App Gallery باشد، بخشی که هواوی نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه و سرمایه گذاری کرده است تا اپلیکیشن‌های این فروشگاه تولید و توسعه یابند. در حال حاضر این استور با بیش از 500 میلیون کاربر فعال به کارش ادامه می‌دهد که می‌تواند موضوع خوشحال کننده‌ای برای اعضای هواوی باشد.

اپ گالری یا همان فروشگاه نرم‌افزار‌های هواوی مجموعه‌ای کامل از اپ‌ها و سرویس‌های مورد نیاز یک کاربر را در خود دارد. قابلیت Quick Apps ویژگی بسیار جذابیست که به شما اجازه میدهد اپلیکیشن‌های بدون اینکه نصب کنند، با استفاده بسیار کمی از بخش حافظه اجرا کنید.

 

آیا سرویس‌های موبایل هوآوی، جایگزین خوبی برای گوگل هستند؟

همانطور که مشاهده شد، هوآوی اپلیکیشن‌ها و ابزارهای توسعه مختلفی به عنوان جایگزین سرویس‌های موبایل گوگل عرضه کرده و ادعا شده که عملکرد، امنیت و سطح حفاظت از حریم خصوصی توسط این اپلیکیشن‌ها در حد اپلیکیشن‌های گوگل است.

اما این سرویس فاقد یکسری اپلیکیشن محبوب مثل توئیتر و اینستاگرام است و سایر اپلیکیشن‌های وابسته به GMS هم در این اکوسیستم وجود ندارند. در حال حاضر در اپ گالری بیش از 134 هزار اپلیکیشن وجود دارد که این رقم برای پلی استور گوگل حدود 5 میلیون است.

این شرکت وعده داده که به زودی اپلیکیشن‌های بیشتری عرضه خواهد شد و دائماً در حال تلاش برای تشویق توسعه دهندگان جهت انتقال اپلیکیشن‌های خودشان به HMS است. اما فعلاً مشخص است که سرویس‌های موبایل هوآوی راهی طولانی در پیش دارد تا قدرت رقابت با سرویس‌های موبایل گوگل را پیدا کند.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل در کرج و بر گذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. 

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید