ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

12 روش برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل

12 نکته طلایی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2023-06-07 11:23:14. همه ما زمان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت به شدت کند بوده و به سختی صفحات وب را باز می‌کند. ایرانسل یکی از قوی‌ترین اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت در ایران است که طبق ادعای خود رکورددار سرعت اینترنت هم هست، اما با این حال بسیاری از کاربران این اپراتور از ضعیف بودن اینترنتشان شاکی هستند و به دنبال راهی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل هستند. در این مقاله تعمیرات موبایل کرج قصد داریم روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل را بررسی کنیم. همه ما زمان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت به شدت کند بوده و به سختی صفحات وب را باز می‌کند. ایرانسل یکی از قوی‌ترین اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت در ایران است که طبق ادعای خود رکورددار سرعت اینترنت هم هست، اما با این حال بسیاری از کاربران این اپراتور از ضعیف بودن اینترنتشان شاکی هستند و به دنبال راهی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل هستند. در این مقاله تعمیرات موبایل کرج قصد داریم روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل را بررسی کنیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
12 نکته طلایی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل
12 ترفند عالی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ تاریخ بازنویسی : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه ما زمان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت به شدت کند بوده و به سختی صفحات وب را باز می‌کند. ایرانسل یکی از قوی‌ترین اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت در ایران است که طبق ادعای خود رکورددار سرعت اینترنت هم هست، اما با این حال بسیاری از کاربران این اپراتور از ضعیف بودن اینترنتشان شاکی هستند و به دنبال راهی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل هستند. در این مقاله تعمیرات موبایل کرج قصد داریم روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل را بررسی کنیم.

 

بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل

استفاده از دیتای موبایل به جهت دسترسی بیشتر طرفداران زیادی دارد. اگر با مشکل کند بودن ایرانسل مواجه هستید چند روش وجود دارد که بتوانید آن را بهبود بخشید.  همانطور که میدانید شرکت های ارائه دهنده اینترنت مانند ایرانسل و همراه اول برای توزیع اینترنت در مناطق مختلف از دکل های مخابراتی استفاده می کنند و این دکل ها تا مسافت مشخصی می توانند سیگنال ها را ارسال کنند، به همین خاطر گاهی مواقع دور بودن از دکل های مخابراتی و خارج بودن از منطقه تحت پوشش آنها می تواند دلیل کاهش سرعت اینترنت باشد.

یکی دیگر از دلایل افت سرعت اینترنت می تواند مربوط به تنظیمات نادرست گوشی موبایل و یا نصب برنامه های نامناسب باشد، در ادامه چند راهکار به شما ارائه می دهیم که می تواند به  افزایش سرعت اینترنت ایرانسل موبایل شما کمک کند.

 

بهترین روش های افزایش سرعت اینترنت ایرانسل

در میان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در کشور، ایرانسل به خاطر ارائه خدمات منحصربفرد به ویژه اینترنت پرسرعت از محبوبیت خاصی برخوردار است. این اپراتور همیشه سعی دارد تا بهترین خدمات را به مشترکین خود ارائه دهد. اما گاهی اوقات کاربران با کاهش سرعت اینترنت مواجه می شوند که در این مواقع باید به سراغ راهکارهایی کاربردی بروند. مهمترین و بهترین روش هایی که با استفاده از انها می توان باعث افزایش سرعت اینترنت ایرانسل شد شامل موارد زیر می شوند:

 

بیشتر بخوانید: تنظیمات اینترنت ایرانسل

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد گوشی را می توان همیشه یک راه حل سریع و البته تاثیرگذار برای اکثر مشکلات مربوط به تلفن همراه در نظر گرفت. در زمینه افزایش سرعت اینترنت ایرانسل نیز ریستارت کردن موبایل می تواند موثر باشد. به همین خاطر اگر با افت سرعت اینترنت ایرانسل مواجه شدید در اولین گام برای  افزایش سرعت اینترنت ایرانسل اقدام به خاموش روشن کردن گوشی یا قرار دادن آن روی حالت هواپیما و راه اندازی مجدد کنید.

 

گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل مکان فعلی خود را تغییر دهید

شاید برای شما هم پیش آمده که با وارد شدن به یک محل مانند ساختمانی خاص متوجه کند شدن سرعت اینترنت می شوید. یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش سرعت اینترنت موبایل می شود، قرار گرفتن در مکانی نامناسب از نظر آنتن دهی است. زمانی که آنتن دهی تلفن همراه در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد، اینترنت نیز از سرعت قابل قبولی برخوردار نخواهد بود.

بنابراین برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل تنها کاری که در این مواقع می توانید انجام دهید، تغییر دادن مکان است. یعنی از آن محل خارج یا دور شده تا مشکل آن دهی برطرف و اینترنت با سرعت بیشتری برقرار شود.

 

مکان فعلی خود را تغییر دهید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل برنامه های اضافی را حذف کنید

برنامه های مختلف درون گوشی با مصرف رم و فضای ذخیره سازی، سرعت دستگاه را کم می کنند. این امر یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می شود نرم افزارها و اپلیکیشن های اضافی را حذف کنید تا حافظه گوشی خالی شود. با این کار عملکرد دستگاه بهبود یافته در نتیجه سرعت اینترنت ایرانسل افزایش می یابد.

 

برنامه های اضافی را حذف کنید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل اپلیکیشن‌ های پس‌زمینه را غیر فعال کنید

یکی از روش‌هایی که به‌کمک آن می‌توانید مصرف اینترنت خود را کنترل کنید، مدیریت مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه است. اعلا‌ن‌هایی که از برنامه‌ها دریافت می‌کنید، نشانگر استفاده آن‌ها از اینترنت در بک‌گراند است. اگر تعجب می‌کنید که چرا حجم اینترنت زود تمام می‌شود،‌ بهتر است برای کاهش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از تنظیمات به Apps بروید.
  • یکی از برنامه‌هایی که نمی‌خواهید دیگر در پس‌زمینه از اینترنت مصرف کند، لمس کنید.
  • روی Mobile Data بزنید.
  • گرینه‌ی Background Data را خاموش کنید.
  • این کار را برای تمام برنامه‌های ممکن انجام دهید.

 

اپلیکیشن‌ های پس‌زمینه را غیر فعال کنید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل غیر فعال کردن ویژگی Data Saver یا Low Data Mode

در گوشی های مختلف اندروید و آیفون ویژگی مخصوصی برای کاهش مصرف داده ها وجود دارد. با فعال کردن این قابلیت علاوه بر اینکه میزان مصرف اینترنت محدود می شود، سرعت آن نیز کاهش می یابد. اگر به دنبال افزایش سرعت اینترنت ایرانسل هستید، باید این ویژگی را غیرفعال کنید.

 

غیر فعال کردن ویژگی Data Saver یا Low Data Mode

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل بازنشانی تنظیمات شبکه

از دیگر روش های کاربردی افزایش سرعت اینترنت ایرانسل می توان به بازنشانی تنظیمات شبکه اشاره کرد. گاهی برهم خوردن عمدی یا اتفاقی این تنظیمات تاثیر منفی بسیار زیادی بر سرعت اینترنت می گذارد. بدین منظور همیشه هر موردی که مربوط به شبکه می شود را بررسی کرده و آن را در بالاترین حد قرار داده یا بازنشانی کنید.

 

بازنشانی تنظیمات شبکه

 

بیشتر بخوانید: کنترل میزان مصرف اینترنت برنامه ها در آیفون

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل سیمکارت را مجدد جایگذاری کنید

بیرون آوردن سیم کارت و قرار دادن دوباره آن سر جای خود تا حد زیادی می تواند مشکلات مربوط به کاهش سرعت اینترنت ایرانسل را برطرف کند. فقط داشته باشید قبل از خارج کردن سیم کارت حتما گوشی را خاموش کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

 

سیمکارت را مجدد جایگذاری کنید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل بررسی افراد متصل به اینترنت شما با استفاده از نرم‌افزار NetCut

در اعلب مواقع، اتصال اینترنتی‌مان را با دیگران شریک هستیم. مشکل این است که گاهی اوقات شخصی با احتکار پهنای باند مانع از استفاده‌ی عادلانه سایر کاربران از شبکه می‌شود. این مسئله هنگام استفاده از برنامه‌های P2P یا دانلود فایل‌های حجیم بسیار رایج است. با استفاده از NetCut نه‌تنها می‌توانیم دسترسی داشتن یا نداشتن به اینترنت را تعیین کنیم؛ بلکه می‌توانیم پهنای باند را نیز کنترل کنیم.

NetCut ازجمله ابزارهای شبکه است که به‌کمک آن می‌توان متوجه شد چه کسی به شبکه‌ی ما متصل شده است و از آن استفاده می‌کند. با NetCut می‌توان از اطلاعاتی درباره‌ی دستگاه‌های متصل مثل IP، نام دستگاه و آدرس MAC آن‌ها مطلع شد.

این برنامه براساس پروتکل ARP به افراد در مدیریت شبکه‌شان یاری می‌‌رساند تا بتوان وظایف مختلفی مانند فهرست جدول IP-MAC را در چند ثانیه اجرا و اتصال هر دستگاه موجود در شبکه محلی را مدیریت کرد. نت‌‌کات این قابلیت را دارد که از کاربران دربرابر حملات ARP Spoofing محافظت کند.

  • پس از دانلود برنامه‌ی NetCut، آن را نصب و اجرا کنید.
  • اولین کاری که برای شروع باید انجام دهید، این است که روی Defend off کلیک کنید. در سمت چپ، آیکون‌هایی وجود دارد که درادامه، آن‌ها را توضیح داده‌ایم:
  • آیکن قفل: امکان اتصال به وای‌فای را قطع و وصل کنید. قفل‌کردن اجازه‌ی دسترسی به شبکه را سلب می‌کند و Unlock اجازه‌ی اتصال می‌دهد.
  • آیکن سه‌وای‌فای: اجازه‌ی قطع Wi-Fi و از سرگیری مجدد آن و تنظیم پهنای باند کل شبکه را می‌دهد.
  • آیکن ریفرش: ریفرش‌کردن فهرست دستگاه‌های متصل و پیداکردن دستگاه‌های جدید را میسر می‌کند.
  • آیکن ذره‌‌بین: برای جست‌وجوی دستگاهی خاص می‌توانید آن را با نام، سازنده، IP و آدرس MAC سرچ کنید.

پس از یافتن دستگاه‌ها، اگر روی کادر بالای هر دستگاه کلیک کنید، نامی برای تجهیزات شبکه می‌‌توانید تعیین کنید. بنابراین، دفعه‌ی بعد که برنامه شروع می‌شود، از موتور جست‌وجو برای اِعمال یک عمل روی آن دستگاه می‌توانید بهره ببرید. اگر دستگاه‌ها را به‌خوبی نام‌گذاری کنید، جست‌وجوی متجاوزان آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

 

بررسی افراد متصل به اینترنت شما با استفاده از نرم‌افزار NetCut

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل تبلیغات را بلاک کنید

تبلیغاتی که در هنگام کار با سایت ها یا نرم افزارهای مختلف به نمایش در می آیند، از مهمترین عوامل کم شدن سرعت اینترنت گوشی محسوب می شوند. این تبلیغات با مصرف پهنای باند سرعت اینترنت را پایین می آورند. از این رو توصیه می شود آنها را بلاک کنید تا بتوانید از سرعت بالاتر اینترنت ایرانسل بهره مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: تنظیمات اینترنت ایرانسل شیائومی

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید

بسیاری از مشکلات نرم افزاری تلفن های همراه هوشمند مرتبط با سیستم عامل می باشد. سرعت اینترنت سیم کارت نیز به وضعیت سیستم عامل بستگی دارد. اگر به دنبال افزایش سرعت اینترنت ایرانسل هستید باید سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید. با آپدیت ورژن سیستم عامل به آخرین نسخه اندروید یا IOS عملکرد کلی دستگاه بهبود یافته و در نتیجه سرعت اینترنت نیز بالاتر می رود.

 

سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل غیرفعال‌کردن آپدیت خودکار برنامه‌ها

  • پلی استور را باز کنید و روی عکس پروفایلتان ضربه بزنید.
  • به Settings بروید.
  • Network preferences را انتخاب کنید و به Auto-update apps بروید.
  • Don't auto-update apps را انتخاب کنید و روی DONE ضربه بزنید.

 

برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل فیلتر شکن خود را خاموش کنید

یکی از مهمترین عوامل کند شدن سرعت اینترنت گوشی، استفاده از فیلتر شکن است. در زمانهایی که نیاز به فیلتر شکن ندارید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید دسترسی به اینترنت ایرانسل با سرعت بیشتری را تجربه نمایید.

 

فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 

بیشتر بخوانید: چرا اینترنت گوشی کار نمی کند

 

مدیریت برنامه‌های متصل به اینترنت در ویندوز با برنامه‌ی DUmeter

گاهی اپلیکیشن‌هایی در ویندوزتان وجود دارند که بدون اطلاع شما وقتی به شبکه متصل هستید، شروع به فعالیت و مصرف اینترنت می‌کنند. شاید هم فراموش کرده باشید که کدام برنامه‌ها این اجازه را دارند. اطلاع از این نوع برنامه‌ها و درصورت نیاز قطع دسترسی آن‌ها به شبکه، ممکن است باعث شود سرعت اینترنتتان افزایش یابد و در حجم بسته‌ی اینترنتی‌تان صرفه‌جویی شود.

درکنار چندین قابلیت مدیریت شبکه، برای مشاهده‌ی برنامه‌های متصل به اینترنت در ویندوز می‌توانید از برنامه DUmeter کمک بگیرید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از نصب و راه‌اندازی برنامه‌ی DUmete برای استفاده از قابلیت مذکور، کافی است روی آیکن برنامه در قسمت تسکبار ویندوز (در سیستم تِرِی) راست‌کلیک و گزینه‌ی View network connection را انتخاب کنید.

بلافاصله پنجره‌ای با چهار تب ظاهر می‌شود. در تب Programs به‌مرور برنامه‌های مصرف‌کننده اینترنت به‌اضافه میزان داده استفاده‌شده‌ی آن‌ها در ویندوز به شما نشان داده می‌شود. برای تازه‌سازی فهرست روی Refresh کلیک کنید.

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل

 

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران استفاده از اینترنت سیم کارت با بالاترین سرعت است. درصورتیکه سیم کارت به تازگی و در یک سال اخیر خریداری نشده باشد، برای دریافت اینترنت 4.5G و بالاتر از آن (5G) باید ابتدا از تغییر سیم کارت از نوع قدیمی به نوع USIM استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که روش دریافت کد تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی‌های اندرویدی با آی او اسی (iOS) یکسان نیست، به همین دلیل کاربران آن باید از طریق راه‌های مختلف اعلام شده برای دریافت این کد اقدام کنند.

 

دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل

دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل از ۳ روش می‌توان اقدام کرد.

کد دستوری USSD

دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل

وارد کردن مرحله به مرحله تنظیمات به صورت دستی

فرقی ندارد که انتخاب کاربر برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل کدام یک از ۳ روش گفته شده است زیرا در هر شرایط به خطی که کاربر قصد فعال سازی اینترنت دارد، اس ام اسی فرستاده می‌شود که در آن تنظیمات GPRS شرح داده شده است تا در مرحله بعدی آن تنظیمات باید در حالت ذخیره (Save) یا نصب (Install) قرار بگیرد. در صورتی که در ادامه مسیر نصب با پیامی (حاوی وارد کردن رمز) مواجه شدید، نیاز است از رمز 1234 استفاده کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
ریما تاریخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
من مشکل علامت تعجب و قطعی وایفای دارم. پس مشکل در تمام مدلهای جدید سامسونگ هست و خرابی که شرکت باعث ش شده. از مدل‌های ارزان تا گران این مشکل دارند. من گوشی a10سال ۲۰۲۰ دارم این مشکل نداره و همزمان با گوشی a52sکه استفاده میکنم . گوشی جدید مرتب دچار قطعی هست و باید حتما وایفای گوشی خاموش و روشن شه. و بیش از ۷ متر جواب نمیده
مژگان تاریخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
من برای مغازه ام دوربین مداربسته گذاشته ام با مودم ایرانسل که از همه جا (مثلاً خانه ) بتونم مغازه را ببینم هر نوع نرم افزار قوی هم نصب کردم باز هم باز نمیکنه. برنامه پیام میده شما به اینترنت دسترسی ندارید یعنی آنقدر کندی اینترنت زیاد هست که اپلیکیشن های اندروید نمیتونن به اینترنت وصل بشن و پیغام شما آفلاین هستید را میدهد . واقعا دیگه شده کره شمالی
مهران تاریخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
سلام. برای افزایش سرعت نت ایرانسل تو همه گوشی های اندروید میشه از این کدی که گفتین استفاده کرد؟
فرناز تاریخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
یکی دیگه از راههای تقویت اینترنت ایرانسل استفاده از برنامه های کمکی هستش . یکسری برنامه وجود داره که با تقویت کردن سیگنال اینترنت به افزایش سرعت اینترنت ایرانسل کمک می کنه.