ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

گارانتی گوشی موبایل چیست | مزایای استفاده از گارانتی موبایل

گارانتی گوشی موبایل چیست

گارانتی گوشی موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-05-20 12:22:19. گارانتی گوشی موبایل، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یک گوشی موبایل به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و فروشنده به شما بگوید که گوشی مورد نظر شما را در دو نسخه ی با گارانتی و بدون گارانتی موجود می باشد و نسخه با گارانتی آن مقداری گرانتر از نسخه بدون گارانتی محصول است! این شک برای شما پیش می آید که کدام نسخه را خریداری نمایید! آیا این ارزش را دارد که با پرداخت هزینه ای بیشتری نسخه با گارانتی گوشی را خریداری نمایید یا خیر؟ گارانتی گوشی موبایل، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یک گوشی موبایل به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و فروشنده به شما بگوید که گوشی مورد نظر شما را در دو نسخه ی با گارانتی و بدون گارانتی موجود می باشد و نسخه با گارانتی آن مقداری گرانتر از نسخه بدون گارانتی محصول است! این شک برای شما پیش می آید که کدام نسخه را خریداری نمایید! آیا این ارزش را دارد که با پرداخت هزینه ای بیشتری نسخه با گارانتی گوشی را خریداری نمایید یا خیر؟ 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
گارانتی گوشی موبایل
گارانتی گوشی موبایل
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۱۰ مهر ۱۴۰۱

 گارانتی گوشی موبایل، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یک گوشی موبایل به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و فروشنده به شما بگوید که گوشی مورد نظر شما را در دو نسخه ی با گارانتی و بدون گارانتی موجود می باشد و نسخه با گارانتی آن مقداری گرانتر از نسخه بدون گارانتی محصول است!  این شک برای شما پیش می آید که کدام نسخه را خریداری نمایید! آیا این ارزش را دارد که با پرداخت هزینه ای بیشتری نسخه با گارانتی گوشی را خریداری نمایید یا خیر؟

 

گارانتی گوشی موبایل چیست؟

گارانتی گوشی موبایل ، گارانتی در اصل تضمینی است که شرکت سازنده  محصول در مقابل کارایی و عملکرد فاقد مشکل محصولاتش برای بازه زمانی ای مشخصی به شما ارائه می‌کند.

به عنوان مثال هنگامی که شرکتی مانند سامسونگ اشاره کند که فلان گوشی هوشمند خود دارای 12 ماه گارانتی می باشد، به این معنا است  که این مدل گوشی در طی 12 ماه اول استفاده به هیچ عنوان دچار مشکلات عملکردی که آن‌ها را در توافق‌ نامه گارانتی محصولش ارائه داده است، نمی‌شود.

برای مثال تصور کنید شما گوشی سامسونگ گلکسی S8 را با گارانتی 18 ماهه خریداری نموده اید و بعد از 2 ماه گوشی شما بدون هیچ علت و اینکه شما بلایی سرش آورده باشید از کار می‌افتد. در این شرایط شرکتی که گوشی شما را گارانتی کرده است موظف می باشد که آن را به طور رایگان تعمیر نماید.

 

گارانتی گوشی موبایل چیست؟

 

محدودیت و تبصره های گارانتی موبایل

هر یک از شرکت های تولید کننده گوشی موبایل امکان دارد تحت ضوابط و شرایطی خاص مدل های متفاوت گوشی خود را گارانتی نمایند. عواملی مثل قطعاتی که گارانتی می‌شوند و یا مدت زمان گارانتی گوشی امکان دارد که متفاوت باشد.

به عنوان مثال امکان دارد شرکت اپل گوشی پرچمدار خود را با 12 ماه گارانتی در اختیار مشتریان قرار بدهد اما شرکت سامسونگ پرچمدار خود را با 6 ماه گارانتی روانه بازار نماید.

بنابراین همیشه محدودیت های مخصوصی در گارانتی گوشی موبایل وجود دارد که برای بررسی کردن آنها می‌توانید به بروشور ضوابط و شرایط گارانتی شرکت ارائه کننده خدمات گارانتی مراجعه نمایید. بعضی از واضح ترین مشکلاتی که در گوشی موبایل اغلب شامل گارانتی نمی‌شوند شامل موارد زیر می باشند:

 

خرابی ناشی از آب خوردگی موبایل

 تقریبا هیچ شرکت سازنده ای گوشی خود را در برابر آب خوردگی گارانتی نخواهد کرد. حتی گوشی هایی همانند آیفون XS  و یا اپل یا گلکسی S9 سامسونگ که از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و عملا ضد آب طراحی شده هستند هم در برابر خرابی ناشی از آب خوردگی ضمانت و گارانتی ندارند.

 بنابراین اگر گوشی موبایل شما بر اثر تماس با آب دچار مشکل و اختلال شود، شامل ضوابط گارانتی موبایل نخواهد شد. برای اطلاع از اقداماتی که باید در صورت آبخوردگی موبایل انجام دهید ااین مقاله را مطالعه کنید. رفع مشکل آبخوردگی موبایل

 

خرابی ناشی از ضربه خوردن موبایل

 اگر گوشی موبایل شما بنا به سهل انگاری خودتان از دستتان بیفتد و بر اثر ضربه ال سی دی و یا هر بخشی از گوشی شما بشکند، تحت گارانتی قرار نخواهد گرفت.  بنابراین فکر نکنید که وقتی گوشی موبایل شما گارانتی دارد، حتی اگر از دستتان هم بیفتد و ال سی دی آن بشکند، به طور رایگان قادر به تعمیرات موبایل خود خواهید بود. به طور کلی خرابی هایی که کاربر به صورت مستقیم در به وجود آمدن آن مشکل دخیل می باشد تحت ضوابط گارانتی گوشی موبایل قرار نمی‌گیرند.

 

cracking-the-screen

 

 

دزدیده شدن گوشی موبایل

 گارانتی گوشی هیچگونه ارتباطی به دزدیده شدن آن ندارد. یعنی شرکتی که گوشی شما را گارانتی می‌کند مسئولیتی در برابر این موضوع که گوشی شما دزدیده شده است بر عهده نخواهد گرفت. پس انتظار نداشته باشید که با اثبات دزدیده شدن گوشی خودتان بتوانید از شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی گوشی موبایل یک گوشی جدید را دریافت کنید.

 

صدمات خارجی ای که کاربر مسبب آن است

هیچ یک از صدمات خارجی که کاربر به صورت مستقیم در به وجود آوردن آن ها دخیل باشد، تحت ضوابط گارانتی گوشی موبایل قرار نمی‌گیرد.بعنوان مثال اگر شما گوشی موبایل خود را در جیب خود قرار بدهید و بر اثر برخورد ال سی دی و یا بدنه ی موبایل با دسته کلیدتان خط و خش هایی روی بدنه و LCD گوشی شما بندازد، نمی‌توانید از گارانتی گوشی موبایل برای تعویض ال سی دی و یا قاب دستگاه استفاده نمایید.

 

صدمات خارجی ای که کاربر مسبب آن است

 

سوختن پیکسل های ال سی دی موبایل

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اکثر کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل، ال سی دی گوشی هایی را تحت شرایط و ضوابط خاص و معمولا عجیبی گارانتی می‌کنند.به عنوان مثال بعضی از شرکت ها سوختن تعدادی مشخص از پیکسل های ال سی دی گوشی موبایل را تحت گارانتی شرکت قرار نمی‌دهند.

 فقط در شرایطی ال سی دی گوشی را تحت گارانتی تعویض می‌نمایند که ال سی دی به صورت کامل بسوزد و یا مثلا تعدادی مشخصی از پیکسل های آن سوخته باشد. برای اطلاع از جزئیات دقیق تر گارانتی ال سی دی گوشی موبایل باید به توضیحات گارانتی شرکت ارائه کننده خدمات آن مراجعه کنید.موارد گفته شده تنها بخشی از تبصره و محدودیت های گارانتی گوشی موبایل شرکت ارائه دهنده محسوب می‌شوند.

متاسفانه در خیلی از موارد شرکت های ارائه کننده خدمات گارانتی با استناد به این بندها و تبصره ها از تعمیرات موبایل کاربران تحت ضوابط گارانتی سرپیچی می‌کنند.  به همین علت است که خیلی از کاربران و مشتریان اصلا عقیده‌ای به خرید گوشی با گارانتی شرکتی ندارند و گارانتی گوشی موبایل را بی‌معنا تلقی می‌کنند.

 

تفاوت بین گارانتی و وارانتی چیست؟

وارانتی یک ضمانت نامه قراردادی کتبی است که نوید تعمیر محصول یا تعویض قطعات معیوب را در شرایط عادی و در مدت زمان معین می دهد. لازم به ذکر است که بازگشت پول در وارانتی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. و هدف از این کار این است که به شما اطمینان دهد که شرکت سازنده مایل است قطعات یا محصولات خود را در شرایط عادی تعمیر یا بازسازی کند، زیرا آنها اطمینان دارند که محصولشان یک محصول عالی و با کیفیت است.

اما گارانتی قولی است که به صورت شفاهی توسط فروشنده یا فردی مانند آن بیان می‌شود که محصول خریداری شده مطابق آنچه که از محصول انتظار می‌رود، عمل می‌کند و در غیر این صورت می‌توان آن را برای بازپرداخت وجه بازگرداند.

 

مدت زمان گارانتی گوشی موبایل چقدر است؟

گارانتی گوشی موبایل می‌تواند بنا به ضوابط و سیاست های شرکت ارائه کننده محصول سرویس گارانتی متفاوتی داشته باشد. طبیعی است که از نگاه مشتری هرچقدر گارانتی مدت زمان بیشتری را تحت پوشش قراربدهد  وضعیت بهتری نیز خواهد داشت و از طرفی دیگر برای شرکت گارانتی دهنده هرچقدر گارانتی کوتاه ‌تر باشد ریسک آن کمتر می شود.

معمولا گارانتی موبایل سامسونگ، اپل و ... در ایران برای مدت زمان 18 ماه ارائه می‌گردند و در بعضی مواقع ممکن است این مدت زمان 1 ساله و یا 2 ساله هم تمدید شود. طبیعتا هرچقدر مدت زمان گارانتی گوشی موبایل بیشتر باشد، هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید هم بیشتر خواهد بود و هرقدر مدت زمان گارانتی کمتر باشد، هزینه مورد نیاز برای پرداخت و بهره‌مند شدن از آن هم کمتر می شود.

لازم به ذکر است که بر خلاف بیمه گوشی موبایل، گارانتی گوشی موبایل قابل تمدید نمی باشد و فقط یک دوره ی مشخص را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. برای اطلاع از بیمه گوشی موبایل این مقاله را مطالعه کنید.

 

چگونه از گارانتی گوشی موبایل خود استفاده کنیم؟

گارانتی گوشی موبایل ، همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، خرابی و تعمیرهای مخصوصی تحت ضوابط گارانتی  موبایل قرار گرفته اند و به صورت رایگان انجام می‌شوند. اگر مطمئن هستید کهه خرابی که در موبایل شما به وجود آمده است تحت ضوابط گارانتی قابل تعمیر است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما چطور باید این کار را انجام بدهید؟ به این منظور کافیست که به یکی از نمایندگی های شرکت که گوشی شما را گارانتی کرده است مراجعه نمایید و با ارائه کارت گارانتی گوشی خود و فاکتور خرید و یا هر مدرکی دیگر که از شما خواسته می‌شود درخواست تعمیرات موبایل خود را ارائه کنید.

با مراجعه حضوری به فروشگاهی که گوشی موبایل خود را از آنجا خریداری کرده‌اید هم باید قادر به پیگیری گارانتی گوشی موبایل خود باشید. در این شرایط شرکت ارائه کننده گارانتی گوشی شما موظف است پیگیری های لازم را انجام بدهد و در صورت امکان تعمیرات موبایل را بدون دریافت هزینه ای انجام بدهد.

طبق بررسی های صورت گرفته نمایندگی های رسمی سامسونگ در ایران اغلب گارانتی خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و سعی نمی‌کنند با تبصره و علت از تعمیرات موبایل مشتریان سر باز بزنند، اما متاسفانه دیده شده است که بسیاری از شرکت های ثانویه ارائه کننده خدمات تعمیر موبایل در این شرایط سعی می‌کنند از انواع و اقسام روش های مختلف استفاده کنند تا از تعمیر رایگان گوشی مشتریان سر باز بزنند. این مسئله باعث  شده تا گارانتی گوشی موبایل در ایران خیلی وضعیت خوبی نداشته باشند.

 

تفاوت گارانتی اصلی و شرکتی موبایل چیست؟

ممکن است برخی برندهای نامعتبر که قبل از طرح رجیستری فعالیت داشتند برای سرویسی که ارائه می‌کردند درجه بندی متفاوتی را در نظر گرفته بودند اما پس از تصویب طرح رجیستری و قوانین و تبصره‌هایی که برای گارانتی‌ها و ضمانت نامه‌ها در نظر گرفته شد، تقریبا تمامی سرویس‌های گارانتی بر اساس اصلی واحد نوشته شدند. بنابراین تفاوتی میان گارانتی اصلی و گارانتی شرکتی گوشی وجود ندارد.

 

تفاوت گارانتی اصلی و شرکتی موبایل چیست؟

 

گارانتی گوشی شامل چه مواردی نمی‌شود؟

تقریبا می‌شود گفت در این باره بر روی کارت‌های گارانتی به طور کامل توضیح داده می‌شود اما در این نوشتار تمامی آنها را برای شما بازگو می‌کنیم. این موارد عبارتند از:

  • استفاده، نگهداری و یا هرگونه کارکرد ناصحیح یا خارج ساختن محصول از شکل عادی.
  • خرابی به دلیل استفاده از هرگونه وسایل جانبی غیر استاندارد.
  • اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیر مجاز در خارج از مرکز خدمات آکاموند.
  • شکستگی، اثرات ضربه و یا هرگونه تماس با مایعات و رطوبت خوردگی (حتا گوشی‌های ضد آب).
  • مخدوش کردن یا دستکاری شماره سریال دستگاه (IMEI) در کارت گارانتی و یا در جعبه محصول.
  • نصب هرگونه نرم افزار مخرب و غیر مجاز روی دستگاه.
  • به روز رسانی یا فلش کردن دستگاه در خارج از مرکز خدمات آکاموند.
  • فراموشی رمز عبور google account یا mi account و قفل شدن دستگاه (FRP).
  • خرابی یا ایراد آداپتور، کابل و هندزفری داخل جعبه گوشی.
  • باتری باد کرده
  • لکه‌های سفید یا سیاه روی صفحه نمایش که در اثر ضربه پدید می‌آیند.

 

برای استفاده از شرایط گارانتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که قبلا نیز متذکر شدیم گارانتی و شرایط آن بسته به شرکت ارائه دهنده متفاوت است و قبل از خرید گوشی حتما به نکاتی که شامل گارانتی می‌شوند و نکاتی که شامل گارانتی نمی‌شوند، توجه کنید. در ادامه به برخی از شرایط عمومی و نکات قابل توجه برای استفاده از گارانتی پرداخته‌ایم:

  • همراه داشتن کارت گارانتی به علاوه جعبه دستگاه الزامی است.
  • برای جلوگیری کردن از سرقت اطلاعات داخلی گوشی، بهتر است همه آن‌ها را در داخل فلش ریخته و حافظه گوشی را خالی کنید.
  • برای آسان‌تر شدن کار تکنسین بهتر است رمز و نام کاربری Google (برای گوشی‌های اندرویدی) و Apple ID (برای گوشی‌های شرکت اپل) را در اختیار تعمیرکار قرار دهید.
  • برای استفاده از گارانتی باید شماره سریال دستگاه IMEI خوانا باشد و کارت گارانتی مخدوش نشده باشد.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید