ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

ترفند کاربردی برای گوشی هوشمند اندرویدی 2024 | معرفی 20 کاربرد مهم

ترفند کاربردی برای گوشی هوشمند اندرویدی 2024 | معرفی 20 کاربرد مهم Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-01-12 12:10:01. احتمالاً گوشی هوشمند شما هم فارغ از اینکه مبتنی‌بر چه سیستم‌عاملی است، نقشی فراتر از یک ابزار ارتباطی را در زندگی روزمره شما را ایفا می‌کند. احتمالاً گوشی هوشمند شما هم فارغ از اینکه مبتنی‌بر چه سیستم‌عاملی است، نقشی فراتر از یک ابزار ارتباطی را در زندگی روزمره شما را ایفا می‌کند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
چگونه با تماس اضطراری قفل گوشی را باز کنیم؟
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
ترفند کاربردی برای گوشی هوشمند اندرویدی 2024 | معرفی 20 کاربرد مهم
ترفند کاربردی برای گوشی هوشمند اندرویدی 2024
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ تاریخ بازنویسی : ۶ دی ۱۴۰۲

احتمالاً گوشی هوشمند شما هم فارغ از اینکه مبتنی‌بر چه سیستم‌عاملی است، نقشی فراتر از یک ابزار ارتباطی را در زندگی روزمره شما را ایفا می‌کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای مدت‌های طولانی بدون هدف به نمایشگر گوشی خود زل زده باشید و دقیقاً ندانید قصد انجام چه کاری دارید. از طرف دیگر، دانستن بسیاری از نکات در مورد گوشی موبایل می‌تواند تجربه کاربری ملموسی را برای شما فراهم کند. پارس ارتباط لوتوس در این مقاله تصمیم دارد تا با ترفند کاربردی برای گوشی هوشمند اندرویدی 2024 شما را  بیشتر آشنا کند.

زمانی از گوشی فقط برای برقراری تماس تلفنی ویا درنهایت ارسال و دریافت پیامک استفاده می‌شد، اما این موضوع دیگر صدق نمی کند. این روزها گوشی‌های هوشمند فقط یک ابزار ارتباطی نیستند، بلکه می‌توانند نقش دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، پخش موسیقی، کنسول بازی همراه، تلویزیون جیبی برای تماشای ویدئو و فیلم، ابزاری برای وب‌گردی و صدها ابزار دیگر را بازی کنند. کاربرد گوشی‌ هوشمند به‌شدت افزایش یافته و این گوشی های همراه به عضو حیاتی در زندگی ما تبدیل شده‌اند.

از این رو برخی از ویژگی ها و ترفندهای گوشی اندروید می توانند کارهای روزمره هر یک از ما ساده تر نمایند و به مرور شاید حتی تا به حال یکبار هم چیزی از آنها نشنیده و استفاده نکرده باشید و از روش های قدیمی که می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهنده کمک بگیرید.

 

آشنایی با چند مورد از ترفند های اندروید 2024

 

1- سفارشی کردن تنظیمات سریع

تنظیمات سریع در بیشتر گوشی‌ها در بالای نوار اعلان قرار دارد. شخصی‌سازی این قسمت یکی از مهمترین اقدامات پس از خرید یک گوشی جدید است؛ البته روند کار بسیار آسان‌تر از گذشته است. گوگل قابلیت شخصی سازی تنظیمات سریع را به سیستم عامل اندروید ۷ اضافه کرد و شرکت‌های سازنده‌ی گوشی نیز گزینه‌های دیگری را به این قسمت افزوده‌اند. برای این امر کافیست که تنظیمات سریع را باز کرده و دکمه ویرایش را بزنید. سپس، برای تنظیم مجدد، دکمه را کمی طولانی فشار دهید و بکشید. پس از آن لیست برنامه‌های مورد نظرتان در تنظیمات نشان داده می‌شود.

 

مقاله مرتبط: 8 ترفند مهم در کیبورد گوگل

 

2- کانال‌های اعلان

با معرفی سیستم عامل اندروید ۸، گوگل برای برنامه‌ها کانال اعلان در نظر گرفت و این یکی از ۱۰ ترفند کاربردی اندروید برای افزایش بهره‌وری گوشی موبایل به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید نحوه‌ی نمایش هشدارهای مختلف آنها را تغییر داده و اینکه آیا اصلاً نشان داده شوند یا خیر. برای ویرایش یک کانال اعلان، به صفحه اطلاعات برنامه بروید یا اعلان را به مدت طولانی فشار دهید و سپس روی تنظیمات ضربه بزنید تا همه کانال‌های مرتبط را ببینید.

در اندروید ۱۰ نیز این امکان وجود دارد که با کلیک روی گزینه‌ی «خاموش کردن اعلان‌ها» یک پنجره با فهرست کانال‌های موجود ظاهر شود. در اینجا می‌توانید هر کانال را روشن یا خاموش کنید و یا نحوه نمایش آن را تغییر دهید.

 

کانال‌های اعلان

 

3- اضافه کردن زیرنویس به هر نوع ویدئو یا پادکستی

 Live Caption یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب اندروید است که در برخی از دیوایس‌ها می‌توان آن را یافت. با فعال کردن Live Caption می‌توانید به‌طور زنده و در لحظه، زیرنویس هر فایل ویدئویی، پادکست یا فایل صوتی که روی موبایلتان است را ببینید. حتی اگر ویدئو بی‌صدا و میوت باشد هم زیرنویس آن برایتان نمایش داده خواهد شد. لایو کپشن حتی بدون اتصال به اینترنت هم کار می‌کند. تولید زیرنویس، به‌صورت آنی و با استفاده از اطلاعات محلیِ خود گوشی، بدون نیاز به منابع آنلاین صورت می‌گیرد.

 این ویژگی بسیار جالب است زیرا وجود زیرنویس در محتوای صوتی مخصوصاً برای افراد ناشنوا یا کم‌شنوا می‌تواند بسیار کاربردی باشد. لایو کپشن اولین بار توسط گوگل در خط تولید موبایل‌های پیکسل مورداستفاده قرار گرفت؛ اما بعدها کمپانی‌های دیگری همچون سامسونگ هم آن را به موبایل‌های اندرویدی خود اضافه کردند.

 برای فعال کردن Live Caption یا برای اینکه ببینید اصلاً موبایل شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند یا خیر، به بخش تنظیمات (Settings) بروید و Live Caption را جست‌وجو کنید. اگر وجود داشت، آن را فعال کنید تا هر زمان که ویدئو، موسیقی یا پادکست پلی کردید، تمام محتوای این فایل‌ها برایتان زیرنویس شود. جالبی این قابلیت این است که اصلاً به قطع یا وصل بودن صدای گوشی کاری ندارد و حتی اگر موبایل را میوت کنید هم همچنان کار خود را ادامه می‌دهد.

 

4- مدیریت برنامه‌های پیش‌فرض

بسیاری از امور مربوط به اندروید از شما یک سوال را می‌پرسد که آیا می‌خواهید این مورد براساس برنامه‌ی پیش فرض تنظیم شود، اگر شما آن برنامه‌ی پیش فرض را دوست نداشته باشید چه باید کرد؟ امروزه اکثر گوشی‌ها دارای یک منوی تنظیمات برنامه پیش فرض اختصاصی در تنظیمات برنامه هستند، اما همیشه می‌توانید با پیدا کردن برنامه‌های پیش فرض خود در منوی اصلی تنظیمات برنامه، این پیش فرض‌ها را پاک کنید.

اساساً، وقتی به صفحه اطلاعات یک برنامه نگاه کنید، برای مشاهده و پاک کردن پیش فرض‌ها  گزینه‌ای به سمت پایین وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا دفعه بعدی که اقدامی در خصوص اندروید انجام می‌دهید، پیش فرض جدیدی را انتخاب کنید.

 

مدیریت برنامه‌های پیش‌فرض

 

5- از حالت پاور سیوینگ (ذخیره ی انرژی) استفاده کنید.

همه‌ی گوشی‌های Android دارای قابلیت ذخیره‌ی انرژی و برخی تا دو الی سه نوع از آن هستند. این ویژگی می‌تواند یکی از ۱۰ ترفند کاربردی اندروید تلقی شود. برای استفاده از این ویژگی باید به قسمت باتری در بخش تنظیمات بروید.

به عنوان مثال، سامسونگ یک حالت معمولی پاور سیوینگ را ارائه می‌دهد که روشنایی صفحه را کاهش داده و پردازنده را کند می‌کند، همچنین یک حالت پاور سیوینگ فوق‌العاده دارد که فقط به چندین برنامه‌ی ضروری اجازه‌ی فعالیت داده و بقیه را غیرفعال می‌کند. اکثر گوشی‌های اندرویدی از حالت‌های اصلی صرفه‌جویی انرژی بهره می‌برند که با رسیدن دستگاه به میزان باتری مشخص، به طور خودکار فعال می‌شود.

 

6- کم کردن میزان مصرف داده‌ها

 آیا زمانی‌که اینترنت گوشی‌ هوشمند را فعال می‌کنید یا به شبکه وای‌فای متصل می‌شوید گوشی به شکل غیر متعارفی اقدام به دانلود داده‌ها می‌کند؟ در بیشتر موارد، گوشی‌های هوشمند در پس‌زمینه داده‌هایی مصرف می‌کنند که عامل اصلی تمام شدن زودهنگام ترافیک اینترنتی هستند. برنامه Settings را باز کنید و داده‌هایی که هر یک از برنامه‌های کاربردی دانلود کرده‌اند را بررسی کنید.

اگر برنامه‌هایی در پس‌زمینه حجم بالایی از داده‌ها را مصرف می‌کنند برای آن‌ها محدودیتی اعمال کنید. برنامه Settings را باز کنید، گزینه Connection را لمس کنید و سپس Data Usage را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه Data Saver را فعال کنید.

زمانی که گزینه فوق فعال شد، گزینه Allow App while Data save on را لمس کنید. در صفحه ظاهر شده برنامه‌هایی که مشمول اعمال محدودیت هستند را انتخاب کنید. در این بخش اگر گزینه Wi-Fi Data Usage را لمس کنید، گرافی از میزان داده‌های مصرفی وای‌فای را مشاهده می‌کنید. 

 

 

datasave_header

 

مقاله مرتبط: ترفند کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت

 

7- فعال‌سازی دستیار گوگل

آیا دستیار گوگل را تنظیم کرده‌اید؟ در این صورت شما دو راه برای دسترسی به آن دارید؛ یا از OK Google استفاده کنید یا دکمه‌ی صفحه اصلی را طولانی فشار دهید. این دستیار در مقایسه با ویژگی جستجوی صوتی قدیمی گوگل، آشنایی بیشتری با موضوعات و زبان‌های مختلف دارد و امکان ادغام آن با سرویس‌های ثانویه نظیر IFTTT، Samsung SmartThings و Nest نیز وجود دارد. در قدم بعدی فقط شروع به صحبت کنید. این قابلیت در اتوماسیون خانگی و جستجوی وب عالی بوده و حتی می‌تواند اخبار روز را برای شما بخواند.

 

8- هوم اسکرین متفاوتی را امتحان کنید

اکثر دستگاه‌های اندرویدی دارای رابط کاربری سفارشی هستند که توسط کمپانی سازنده دستگاه ارائه شده و شامل هوم اسکرین نیز می‌شود. این قسمت تأثیر زیادی در تجربه‌ی کاربری دارد و از طرفی لانچرهای پیش فرض در اکثر مدل‌ها آنچنان که باید قدرتمند نیستند. نصب لانچرهایی مثل لانچر نوآ و لانچر اکشن کار با گوشی را بسیار آسان می‌کند.

می‌توانید از این برنامه‌ها برای تغییر نمادها، اختصاص حرکات پیمایشی، سازماندهی برنامه‌ها و موارد دیگر نیز استفاده کنید. هر زمان که می‌خواهید بین صفحه‌های اصلی نصب شده خود تغییر ایجاد کنید، فقط به منوی هوم در تنظیمات سیستم بروید. با مطالعه‌ی مقاله‌ی “بهترین لانچرهای اندرویدی در ۲۰۲۰” با فهرست بهترین لانچرها آشنا شده و براساس سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کنید.

 

9- تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان گوشی به صورت خودکار

هیچ چیز بدتر از این نیست که پس از خراب شدن یا شکستن گوشی خود متوجه شوید که نسخه بکاپ از آن تهیه نکرده‌اید. شما می‌توانید به راحتی با باز کردن Google Photos app و دنبال کردن دستورالعمل‌های لازم این قابلیت را فعال کنید. حالت پیش‌فرض “کیفیت بالا” و فضای نامحدود را برای تصاویر در نظر می‌گیرد. اگرچه این حالت عکس‌های شما را فشرده می‌کند ، اما به طرز شگفت آوری کیفیت خوبی دارند.

 

تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان گوشی به صورت خودکار

 

10- زیر نظر گرفتن مصرف داده‌ی اینترنتی

دریافت داده‌های اینترنتی حجیم دغدغه‌ی مشترک همه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند رایج بوده و بالا بودن نرخ انتقال داده‌ها، سرعت دریافت و ارسال داده‌ها را افزایش می‌دهد. برای این که در آخر ماه از دیدن قبض مصرفی تلفن همراه خود شوکه نشوید، بهتر است گاهی به بخش میزان مصرف داده (data usage) موجود در تنظیمات اندروید مراجعه کنید.

این گزینه در برخی از دستگاه‌های اندرویدی، نام دیگری دارد اما همیشه در بخش‌های بالایی بخش تنظیمات سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد. با استفاده از این بخش، می‌توانید زمان مشخصی برای ریست کردن داده‌های مصرفی مشخص کنید، برای میزان مصرف داده‌ی اینترنتی خود آستانه‌ی هشدار تعیین کرده و حتی با اعمال تنظیماتی، کاری کنید که هنگام تجاوز میزان داده‌های مصرفی از حد تعیین شده، مصرف داده‌ی اینترنتی به طور خودکار غیرفعال شود.

 

11-  پیدا کردن گوشی گمشده

کمتر کسی وجود دارد که تجربه‌ی گم شدن گوشی‌اش را نداشته باشد. اصلاً نگران این موضوع نباشید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از برنامه‌ی گوگل “Find my phone” گوشی گمشده‌ی خود را پیدا کنید. از طریق مرورگر در گوشی موبایل یا لپ تاپ می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید. برای این امر وارد حساب گوگل خود شوید و گوشی گمشده خود را بیابید. علاوه‌بر‌این می توانید با رجوع به مقاله «چگونه گوشی‌های گمشده اندروید و آیفون خود را پیدا کنیم؟» نیز با راهکارهای دیگری برای پیدا کردن گوشی خود آشنا شوید.

 

مقاله مرتبط: ترفندهای گوشی آیفون

 

12-  فعال کردن گزینه‌ی Developer Option

گوگل برخی از ابزارهای پیشرفته را در منوی “Developer Option” غیرفعال می‌کند، این ابزارها باید برای دستیابی به مواردی مانند سرعت انیمیشن، اشکال زدایی USB و برنامه‌های آماده به کار فعال شوند. برای فعالسازی این ابزار کافیست که وارد قسمت ” درباره‌ی گوشی” در پایین تنظیمات سیستم شده و شماره ساخت را پیدا کنید. در ادامه هفت بار روی آن ضربه بزنید، سپس پیامی مبنی بر اینکه که شما یک توسعه‌دهنده هستید دریافت می‌کنید. در نهایت، گزینه‌های مربوطه به پایین تنظیمات اصلی سیستم گوشی اضافه می‌شوند.

 

 فعال کردن گزینه‌ی Developer Option

 

13- اپتیمایز کردن گوشی

با استفاده مکرر و باز و بسته کردن برنامه هایی که در طول روز از آنها استفاده می کنید، حافظه رم گوشی شما پر می شود و از این رو طبیعتا احتمال کند شدن گوشی شما نیز وجود خواهد داشت. اما راه حل به نظر شما چیست؟ آیا می توان از داخل گوشی این اقدام را انجام داد و برنامه های باز را هم ببندیم؟ پاسخ سوال شما بسیار ساده است و اندروید برای این مشکل هم راه حلی تعبیه کرده است.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا می بایست وارد " Settings " شوید و در منو تنظیمات عبارت " Device care " را جستجو کنید و بر روی آن کلیک نمائید. این برنامه یک برنامه آپتیمایزر است و می توانید از طریق آن حافظه رم پر شده را توسط برنامه هایی که باز و بسته کرده اید را خالی کنید.

 

14- فعال کردن قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill)

اگر گوشی موبایل شما از نسخه‌ی ۸ اندروید بهره می‌برد دیگر نیازی نیست که برای ورود به برنامه‌ها و وب سایت‌ها چندین بار پسورد خود را وارد کنید. برای فعال سازی قابلیت تکمیل خودکار، وارد تنظیمات گوشی خود شده و در قسمت Advanced نیز این گزینه را فعال کنید. به طور پیش فرض، می‌توانید سرویس تکمیل خودکار گوگل را که به کروم مرتبط است فعال کنید.

برنامه‌های دیگری مانند LastPass و Dashlane نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. با فعالسازی این ویژگی، با کلیک روی قسمت Login هر برنامه‌ای، نام کاربری و رمز عبور مناسب به آن اضافه می‌شود.

 

15- شروع کار با OK Google

جستجوگر گوگل در قلب همه‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار داشته و حالا می‌توان فقط با گفتن عبارت “OK Google” در هر زمان و مکانی شروع به جستجو کرد. این قابلیت در صفحه‌ی خانگی و در ابزار جستجوی سیستم عامل عمل می‌کند اما برای استفاده از آن در هر جای اندروید، باید ابتدا به بخش تنظیمات جستجو و مسیر Voice→ OK Google detection مراجعه کنید.

سپس با فعال کردن گزینه‌ی From any screen و گفتن عبارت "اوکی گوگل" به منظور شناساندن صدای خود به گوشی هوشمند، به راحتی می‌توانید از هر عبارت مورد نظر برای به اصطلاح بیدار کردن گوشی هوشمند خود در هر جایی از اندروید اقدام کنید. همچنین برخی از گوشی‌های نکسوس در هنگام خاموش بودن نمایشگر هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

 

 شروع کار با OK Google

 

15- کنترل موسیقی در صفحه قفل

از مهم ترین برنامه های گوشی سامسونگمی توان به موزیک پلیر اختصاصی سامسونگ اشاره کرد که بی شک یکی از مجهزترین و کارآمدترین موزیک پلیرهای متعلق به گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ می باشد که دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی می توان به آن اشاره کرد این است که می توانید به راحتی موسیقی را در صفحه قفل کنترل کنید!

برای فعال کردن این ویژگی می بایست وارد سامسونگ موزیک پلیر شوید. سپس از طریق 3 نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ، گزینه Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه اینک باید تیک گزینه " Control using Lock screen " را فعال کنید. بعد از فعال شدن شما می تواند موسیقی را در صفحه قفل گوشی خود کنترل کنید.

 

16- نصب لانچر روی گوشی

در مقاله بهترین ترفند های گوشی شیائومی ما به طور اختصاصی به ترفندهای شیائومی پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم آن را ببینید. از دیگر ویژگی های گوشی شیائومی این است که تم‌های زیادی دارند، اما ممکن است بعضی از برندها مانند آنر، تم‌های کمتری را به کاربر ارائه دهند. فرقی ندارد چه مدل گوشی دارید، حتی اگر گوشیتان شیائومی است، باز هم پیشنهاد می‌کنیم یک لانچر خوب را روی دستگاه خود نصب کنید.

بهترین برنامه به عنوان لانچر، می‌تواند براساس آخرین ورژن اندروید ترفند های موبایل جالبی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند. ما به شما اپلیکیشن Nova را پیشنهاد می‌دهیم. می‌توانید از طریق این لینک برنامه Nova Launcher را نصب کنید.

 

 

17-زمان بندی نایت مود گوشی

تا به حال چندین بار در قالب توصیه یقینا شنیده اید که در حین استفاده از گوشی باید برخی قوانین را رعایت کنید تا چشمان شما آسیب نبیند. اما اگر گوشی شما مجهز به اندروید 9 پای می باشد ، می توانید حالت نایت مود را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تمام نور سفید پشت زمینه گوشی را به رنگ سیاه در بیاورید!

اما یکی از ترفندهای اندرویدی برای زمان بندی نایت مود گوشی کافی است نوتیفیکیشن پنل را پایین بیاورید و سپس انگشت خود را بر روی " Night mode " بگذارید. اینک تنظیمات کلی این اپ در مقابل شما است و می توانید از بخش " Custom schedule " زمان بندی روشن و خاموش شدن خودکار را تعریف کنید.

 

18-درست کردن یک PowerPoint حرفه‌ای

ترفند های حرفه ای اندروید زیاد است که یکی از آنها، درست کردن پاورپوینت است. این کار با نصب اپلیکیشن ممکن می‌شود. به این دلیل که نام بردن این برنامه‌ها، هدف اصلی ما در این مقاله نیست، می‌توانید در صفحهساخت پاورپوینتبهترین اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید.

 

19-گوگل ویس سرچ

شاید تا به حال در کنار دوستانتان که دارای گوشی آیفونهستند ، چندین بار مشاهده کرده اید که آنها از برنامه " Siri " استفاده می کنند و از طریق آن نیازهای خود را در زمینه های مختلف برطرف می کنند. اما این ویژگی تنها در گوشی های آیفونساخته اپل نیست!! شما می توانید با استفاده از گوگل ویس سرچ نیز اقدام به چنین کاری کنید تا بتوانید به سادگی جستجو کنید.

برای مثال تصور کنید شما در حال بازی کردن هستید که ناگهان به فکر جستجو عبارت کلیدی در گوگل می افتید یا می خواهید بدون آنکه از بازی بیرون بیایید ، با یکی از دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شاید چنین چیزی محال باشد و بصورت کلی از بازی بیرون می آیید و اقدام به کاری که مدنظرتان بود می کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده گوگل ویس سرچ دیگر نیازی به این ندارید که برای جستجو و انجام کارهای دیگری که مدنظرتان است اقدام کنید! برای استفاده از این اپشن می بایست ابتدا دیتا گوشی خود را روشن کنید و سپس دست خود را چند ثانیه بر روی دکمه هوم نگه دارید و سپس عبارت مورد نظر خود را همانند سیری از گوگل بخواهید تا انجام دهد.

 

20-ادیت سلفی‌ها به شکلی جذاب‌تر

اگر برای اینکه سلفی‌های خود را جذاب کنید، به دنبال ترفند موبایل اندروید می‌‎گردید، باید بگوییم که یکی از اپلیکیشن‌ها که با یک کلیک عکس‌ها را ادیت می‌کند، Reminiاست. توجه داشته باشید که این برنامه در اصل خدمات خود را به صورت پولی ارائه می‌دهد، اما این امکان وجود دارد که روزانه ۵ عکس را با دیدن تبلیغات ادیت کنید.

در اصل، وقتی عکسی را در این اپلیکیشن بارگذاری می‌کنید، از طریق یک سری فرایند هم چهره‌تان جلوه طبیعی و زیباتری به خود می‌گیرد و هم کیفیت عکس بهتر می‌شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که این برنامه با وی.پی.ان کار می‌کند.

خوشبختانه این اپلیکیشن فقط برای کاربران اندروید نیست، کاربران آیفون هم می‌توانند به اپ‌استور بروند و این برنامه را دانلود و نصب کنند. حالا که صحبت از گوشی‌های اپل شد، باید این نکته را بگوییم که در مقاله ترفند های ایفونیک سری موارد اختصاصی و جالب را نام برده‌ایم.

 

 

پارس ارتباط کلینیک تعمیرات موبایل است.شما میتوانید تعمیرات موبایل خود را با خیال آسوده به همکاران ما بسپارید. پارس ارتباط برگزار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج است. برای اطلاع از دوره های آموزشی میتوانید با همکاران ما در تماس باشید.

02691009091

09924421867

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

15- کنترل موسیقی در صفحه قفل

از مهم ترین برنامه های گوشی سامسونگمی توان به موزیک پلیر اختصاصی سامسونگ اشاره کرد که بی شک یکی از مجهزترین و کارآمدترین موزیک پلیرهای متعلق به گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ می باشد که دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی می توان به آن اشاره کرد این است که می توانید به راحتی موسیقی را در صفحه قفل کنترل کنید!

برای فعال کردن این ویژگی می بایست وارد سامسونگ موزیک پلیر شوید. سپس از طریق 3 نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ، گزینه Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه اینک باید تیک گزینه " Control using Lock screen " را فعال کنید. بعد از فعال شدن شما می تواند موسیقی را در صفحه قفل گوشی خود کنترل کنید.

 

16- نصب لانچر روی گوشی

در مقاله بهترین ترفند های گوشی شیائومی ما به طور اختصاصی به ترفندهای شیائومی پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم آن را ببینید. از دیگر ویژگی های گوشی شیائومی این است که تم‌های زیادی دارند، اما ممکن است بعضی از برندها مانند آنر، تم‌های کمتری را به کاربر ارائه دهند. فرقی ندارد چه مدل گوشی دارید، حتی اگر گوشیتان شیائومی است، باز هم پیشنهاد می‌کنیم یک لانچر خوب را روی دستگاه خود نصب کنید.

بهترین برنامه به عنوان لانچر، می‌تواند براساس آخرین ورژن اندروید ترفند های موبایل جالبی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند. ما به شما اپلیکیشن Nova را پیشنهاد می‌دهیم. می‌توانید از طریق این لینک برنامه Nova Launcher را نصب کنید.

 

 

17-زمان بندی نایت مود گوشی

تا به حال چندین بار در قالب توصیه یقینا شنیده اید که در حین استفاده از گوشی باید برخی قوانین را رعایت کنید تا چشمان شما آسیب نبیند. اما اگر گوشی شما مجهز به اندروید 9 پای می باشد ، می توانید حالت نایت مود را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تمام نور سفید پشت زمینه گوشی را به رنگ سیاه در بیاورید!

اما یکی از ترفندهای اندرویدی برای زمان بندی نایت مود گوشی کافی است نوتیفیکیشن پنل را پایین بیاورید و سپس انگشت خود را بر روی " Night mode " بگذارید. اینک تنظیمات کلی این اپ در مقابل شما است و می توانید از بخش " Custom schedule " زمان بندی روشن و خاموش شدن خودکار را تعریف کنید.

 

18-درست کردن یک PowerPoint حرفه‌ای

ترفند های حرفه ای اندروید زیاد است که یکی از آنها، درست کردن پاورپوینت است. این کار با نصب اپلیکیشن ممکن می‌شود. به این دلیل که نام بردن این برنامه‌ها، هدف اصلی ما در این مقاله نیست، می‌توانید در صفحهساخت پاورپوینتبهترین اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید.

 

19-گوگل ویس سرچ

شاید تا به حال در کنار دوستانتان که دارای گوشی آیفونهستند ، چندین بار مشاهده کرده اید که آنها از برنامه " Siri " استفاده می کنند و از طریق آن نیازهای خود را در زمینه های مختلف برطرف می کنند. اما این ویژگی تنها در گوشی های آیفونساخته اپل نیست!! شما می توانید با استفاده از گوگل ویس سرچ نیز اقدام به چنین کاری کنید تا بتوانید به سادگی جستجو کنید.

برای مثال تصور کنید شما در حال بازی کردن هستید که ناگهان به فکر جستجو عبارت کلیدی در گوگل می افتید یا می خواهید بدون آنکه از بازی بیرون بیایید ، با یکی از دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شاید چنین چیزی محال باشد و بصورت کلی از بازی بیرون می آیید و اقدام به کاری که مدنظرتان بود می کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده گوگل ویس سرچ دیگر نیازی به این ندارید که برای جستجو و انجام کارهای دیگری که مدنظرتان است اقدام کنید! برای استفاده از این اپشن می بایست ابتدا دیتا گوشی خود را روشن کنید و سپس دست خود را چند ثانیه بر روی دکمه هوم نگه دارید و سپس عبارت مورد نظر خود را همانند سیری از گوگل بخواهید تا انجام دهد.

 

20-ادیت سلفی‌ها به شکلی جذاب‌تر

اگر برای اینکه سلفی‌های خود را جذاب کنید، به دنبال ترفند موبایل اندروید می‌گردید، باید بگوییم که یکی از اپلیکیشن‌ها که با یک کلیک عکس‌ها را ادیت می‌کند، Reminiاست. توجه داشته باشید که این برنامه در اصل خدمات خود را به صورت پولی ارائه می‌دهد، اما این امکان وجود دارد که روزانه ۵ عکس را با دیدن تبلیغات ادیت کنید.

در اصل، وقتی عکسی را در این اپلیکیشن بارگذاری می‌کنید، از طریق یک سری فرایند هم چهره‌تان جلوه طبیعی و زیباتری به خود می‌گیرد و هم کیفیت عکس بهتر می‌شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که این برنامه با وی.پی.ان کار می‌کند.

خوشبختانه این اپلیکیشن فقط برای کاربران اندروید نیست، کاربران آیفون هم می‌توانند به اپ‌استور بروند و این برنامه را دانلود و نصب کنند. حالا که صحبت از گوشی‌های اپل شد، باید این نکته را بگوییم که در مقاله ترفند های ایفونیک سری موارد اختصاصی و جالب را نام برده‌ایم.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید