ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چند روش آسان برای نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید (شیائومی + سامسونگ)

چند روش آسان برای نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید (شیائومی + سامسونگ) Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-11-09 11:04:04. نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید سیستم عامل اندروید گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند بسیار مفید باشد: نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه روی یک دستگاه. به عنوان مثال، می توانید دو بار واتساپ را نصب کنید تا دو شماره روی واتساپ داشته باشید یا از واتساپ پلاس استفاده کنید. یا فیسبوک را دوبار نصب کنید و دو اکانت داشته باشید. برای انجام این کار نصب یکی از برنامه های زیر ضروری است. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما همراه باشید. نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید سیستم عامل اندروید گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند بسیار مفید باشد: نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه روی یک دستگاه. به عنوان مثال، می توانید دو بار واتساپ را نصب کنید تا دو شماره روی واتساپ داشته باشید یا از واتساپ پلاس استفاده کنید. یا فیسبوک را دوبار نصب کنید و دو اکانت داشته باشید. برای انجام این کار نصب یکی از برنامه های زیر ضروری است. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما همراه باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
چند روش آسان برای نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید (شیائومی + سامسونگ)
نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۹ خرداد ۱۴۰۲

 نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید سیستم عامل اندروید گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند بسیار مفید باشد: نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه روی یک دستگاه. به عنوان مثال، می توانید دو بار واتساپ را نصب کنید تا دو شماره روی واتساپ داشته باشید یا از واتساپ پلاس استفاده کنید. یا فیسبوک را دوبار نصب کنید و دو اکانت داشته باشید. برای انجام این کار نصب یکی از برنامه های زیر ضروری است. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل کرج با ما همراه باشید.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

روش هایی برای نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید

1-برنامه App Cloner

App Cloner به شما اجازه می دهد یک برنامه را برای بار دوم بارگیری کنید، نماد را تغییر دهید، نام جدیدی به آن بدهید و آن را از برنامه اصلی متمایز کنید. با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

این اپلیکیشن برنامه مورد نظر شما را طوری نصب می کند که انگار یک برنامه متفاوت است. به این ترتیب برنامه دوم می تواند کاملا مستقل از نسخه اصلی کار کند. اما یکی از نقاط ضعف App Cloner این است که به شما اجازه نمی دهد به روزرسانی های برنامه کلون شده را نصب کنید. شما فقط می توانید یک برنامه مشابه را دو بار کپی کنید.

 

برنامه App Cloner

 

2- برنامه Go Multiple

Go Multiple به شما اجازه می‌ دهد نسخه دوم یک برنامه را طوری نصب کنید که انگار برنامه دیگری است. برای تمایز نسخه دوم از نسخه اصلی، آیکون توسط یک کادر سفید احاطه می شود. این نسخه دوم، داده های مربوط به حساب کاربری را جداگانه نگه می دارد. شما می توانید Go Multiple  را از Play Store دانلود کنید.

 

برنامه Go Multiple

 

3-برنامه Lucky Patcher

تنها نکته منفی این اپلیکیشن عدم سازگاری آن با برخی اپلیکیشن های اندرویدی است، می توانید شانس خود را امتحان کنید. روش کار این اپلیکیشن بسیار ساده است. کافی است برنامه ای که می خواهید کلون کنید را انتخاب کنید. یک منو ظاهر می شود که در آن باید گزینه Clone Application را فشار دهید. به این ترتیب یک کپی جدید از برنامه در کارت SD دستگاه ایجاد می شود.

 

برنامه Lucky Patcher

 

4- برنامه Parallel Space

Parallel Space فضایی موازی در گوشی هوشمند شما ایجاد می کند تا بتوانید برنامه ها را کپی کنید و با حساب های کاربری مختلف مورد استفاده قرار دهید. پس از نصب نسخه دوم برنامه طوری نصب می شود که انگار یک برنامه جدید است.

 

برنامه Parallel Space

 

نصب دو نسخه اپلیکیشن از طریق رابط خود گوشی

رابط کاربری پیش فرض و اصلی حیلی از شرکت های سازنده موبایل از جمله شیائومی به طور پیش فرض این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که بدون نیاز به نصب کردن هیچ اپلیکیشن جانبی دیگری بتوانند یک کلون یا کپی از برنامه های نصب شده روی دستگاه بسازند. بنابراین در قدم اول توصیه داریم که قابلیت های پیش فرض خود گوشی را بررسی کنید، چون شاید امکان نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن به طور پیش فرض توسط خود رابط کاربری گوشی ارائه شود.

برای انجام این کار کافیست به منوی Settings و سپس Apps یا Applications بروید و ببینید که آیا در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Clone App یا ِDual App و گزینه های مشابه وجود دارد یا خیر.

اگر همچنین گزینه‌ای را در منوی تنظیمات گوشی خودتان پیدا کردید، دیگر نیازی به نصب کردن هیچ ابزار جانبی برای ایجاد امکان کلون کردن برنامه ها نخواهید داشت. می‌توانید گزینه مذکور را لمس کنید و در لیست ارائه شده از برنامه های گوشی خودتان آن دسته از اپلیکیشن هایی که می‌خواهید یک کپی از آن ها ساخته شود را مشخص و انتخاب کنید.

بدین ترتیب رابط کاربری گوشی دو نسخه از آن برنامه را روی موبایلتان نصب و اجرا خواهد کرد. تفکیک آیکون این دو نسخه از برنامه می‌تواند با توجه به رابط کاربری موبایل شما به شیوه خاصی صورت پذیرد. اما اگر گوشی به طور پیش فرض از قابلیت مذکور پشتیبانی نکند تکلیف چیست؟ در بخش بعد به شرح راه حلی که در این شرایط می‌توانید از آن استفاده کنید اشاره خواهیم کرد. 

 

نصب دو برنامه در یک گوشی سامسونگ

نصب دو برنامه در یک گوشی بطور پیش فرض در گوشی های سامسونگ امکان پذیر است و برای برخی اپ‌ها می‌توان چنین کاری کرد. یکی از آن‌ها، واتساپ است که نصب دو نسخه از این پیام‌رسان روی یک گوشی سامسونگ و البته برندهای دیگر را آموزش می‌دهیم.

در گوشی های سامسونگ با استفاده از قابلیت بومی Dual Messenger می‌توانید نصب دو برنامه در یک گوشی داشته باشید. در محصولات سامسونگ با اندروید ۸٫۰ اوریو و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل موبایل گوگل، به این قابلیت دسترسی دارید و می‌توانید از طریق آن، دو حساب جداگانه برای شبکه‌های اجتماعی یا اپ‌های پیام‌رسان داشته باشید. بنابراین می‌توانید از طریق Dual Messenger، دو حساب جداگانه واتساپ به صورت همزمان روی یک گوشی موبایل سامسونگ داشته باشید.

برای نصب دو برنامه در یک گوشی واتساپ روی یک گوشی سامسونگ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی گوشی سامسونگ خود به تنظیمات بروید.
  • روی گزینه «Advanced features» ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Dual Messenger را ببینید. این گزینه را انتخاب کنید.
  • این ویژگی به صورت خودکار اپ‌هایی که می‌توانند دو حساب جداگانه روی گوشی‌تان داشته باشند را شناسایی می‌کند. برنامه‌های سازگار در بخش «Available Apps» لیست می‌شوند. بنابراین اگر روی گوشی موبایل سامسونگ خود واتساپ داشته باشید، در این فهرست ظاهر خواهد شد.
  • در ادامه گوشی‌تان از شما برای نصب دومین حساب واتساپ سوال می‌کند و باید چنین موضوعی را تایید کنید.
  • حالا به اپ دراور بروید تا دو آیکون واتساپ را مشاهده کنید. یکی از آیکون‌ها مربوط به نسخه اصلی واتساپ می‌شود و دیگری توسط قابلیت Dual Messenger ایجاد شده است. برای اینکه بدانید کدام یک از این اپ‌ها مربوط به حساب دوم‌تان می‌شود، در گوشه پایین سمت راست آن یک زنجیر نارنجی رنگ قرار می‌گیرد.
  • با چند قدم ساده بالا، می‌توانید بطور همزمان از دو حساب واتساپ روی یک گوشی سامسونگ استفاده کنید.

 

نصب دو برنامه در یک گوشی سامسونگ

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

 

نصب دو برنامه در یک گوشی شیائومی

در گوشی های شیائومی با استفاده از قابلیت Dual Apps می‌توانید روی یک گوشی دو برنامه داشته باشید. که در ادامه نحوه نصب آن روی رابط‌های کاربری MIUI 11 و 12 را آموزش می‌دهیم:

  • رای دسترسی به ویژگی Dual Apps شیائومی در جدیدترین رابط‌های کاربری این کمپانی مراحل زیر را انجام دهید:
  • به تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید و روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  • حالا در این بخش، گزینه Dual Apps به چشم می‌خورد. آن را انتخاب کنید.
  • در اینجا لیستی از برنامه‌هایی که از قابلیت Dual Apps پشتیبانی می‌کنند، به نمایش گذاشته می‌شود. برنامه مدنظرتان را فعال کرده و سپس مدتی صبر کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

 

نصب دو برنامه در یک گوشی شیائومی

 

بیشتربخوانید: تعمیرات موبایل شیائومی

 

محدودیت‌های نصب دو نسخه  از یک برنامه

محدودیت اصلی برای این قابلیت، عدم پشتیبانی تمام برنامه‌ها از آن است. برخی برنامه‌ها امکان نصب نسخه کپی را برای شما فراهم نمی‌کنند که برای مثال می‌توانیم به مرورگر کروم گوگل اشاره کنیم. در حقیقت برنامه‌هایی که قادر به پشتیبانی از این ویژگی هستند، به صورت یک لیست در تنظیمات به نمایش گذاشته می‌شوند و تنها می‌توانید از میان آن‌ها اپ موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

نحوه حذف نسخه دوم یک برنامه

اگر پس از نسخه دوم یک اپ از کار خود پشیمان شدید، می‌توانید با انجام مراحل زیر آن را به راحتی حذف کنید:

به تنظیمات، Utilities و سپس Parallel Apps بروید.

برنامه موردنظرتان را انتخاب کرده و سپس گزینه روبه‌روی آن را غیرفعال کنید.

به همین راحتی گوشی شما نسخه دوم این برنامه را حذف می‌کند، ضمنا تمام اطلاعات آن هم از بین خواهد رفت. این کار هیچ تاثیری روی نسخه اصلی اپلیکیشن ندارد و می‌توانید مانند همیشه به استفاده از آن ادامه دهید.

با نصب همزمان دو یا چند بار یک برنامه در یک گوشی اندرویدی می‌توانید به چندین حساب روی یک دستگاه دسترسی داشته باشید. اگر چنین ویژگی به صورت پیش فرض در گوشی شما وجود داشته باشد، امکان نصب دو برنامه در یک گوشی برای شما فراهم می‌شود. در غیر اینصورت باید به سراغ اپ‌های شخص ثالث برای نصب چندین نسخه از یک اپلیکیشن اندرویدی بروید.

 

مکان ذخیره چند نسخه از یک برنامه اندروید

اندروید داده های برنامه های کپی شده را کجا ذخیره می کند؟ گوشی اندروید شما داده‌های دو یا چند نسخه از برنامه های اندروید شما را در فهرستی مشابه برنامه‌های اصلی ذخیره نمی‌کند. با این حال، یافتن این داده ها نباید خیلی سخت باشد. در گوشی  OnePlus، داده های برنامه های شبیه سازی شده خود را در بخش Parallel Apps storage پیدا خواهید کرد. می توانید با استفاده از یک منیجر فایل اندروید به این فضای ذخیره سازی دسترسی پیدا کنید.

 

مکان ذخیره چند نسخه از یک برنامه اندروید

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ترفندی برای نصب کردن دو یا چند نسخه از برنامه های اندروید بر روی گوشی های موبایل مبتنی بر این سیستم عامل پرداختیم. دقت داشته باشید که قابلیت کلون کردن برنامه در برخی از گوشی های موبایل و رابط کاربری پیش فرضشان ارائه شده، بنابراین در این گوشی ها لزومی مبنی بر نصب اپلیکیشن های جانبی برای ساخت کلون از برنامه هایتان نخواهید داشت. اگر می‌خواهید از ابزارهای جانبی برای انجام این کار استفاده کنید برنامه های App Cloner و Parallel Space فوق‌العاده هستند.

 

سوالات متداول

نصب دو نسخه از یک برنامه در سامسونگ چگونه ممکن است؟

برای نصب برنامه همزاد در سامسونگ دو راه وجود دارد:

از طریق تنظیمات گوشی

از طریق Security Folder یا پوشه امن

اینکه کدام روش مناسب شماست بستگی به این دارد که از چه گوشی استفاده می‌کنید و قصد دارید از کدام برنامه نسخه کپی شده بسازید.

 

نصب دو نسخه از یک برنامه در ایفون چگونه ممکن است؟

برنامه Dual Space و خوشبختانه هم با سیستم عامل اندروید و هم با سیستم عامل iOS سازگار است. بنابراین هم کاربران گوشی های اندرویدی با مراجعه به گوگل پلی استور قادر به دانلود و استفاده از این اپلیکیشن خواهند بود و هم کاربران آیفون های اپل می‌توانند با مراجعه به اپ استور نسبت به دانلود آن اقدام کنند. این اپلیکیشن به نوعی نسخه لایت یا سبک تر برنامه Parallel Space محسوب می‌گردد. یکی از ویژگی های بسیار خوب این برنامه که احتمالا خودتان هم از نام آن متوجه شده‌اید مربوط به سادگی و رابط کاربرپسندش می‌شود که امکان کلون کردن برنامه های مختلف را با چند لمس کوتاه و مختصر مقدور می‌سازد. در بررسی که ما داشتیم متوجه شدیم که این اپلیکیشن تقریبا از همه قابلیت کلون کردن همه برنامه هایی که در زمینه شبکه های اجتماعی طراحی شده‌اند پشتیبانی می‌کند، به همین سبب تصمیم گرفتیم آن را در لیست بهترین برنامه های اپ کلونر خود جای دهیم. 

 

نصب همزمان چند برنامه در اندروید چگونه ممکن است؟

افزودن به parallel Space را زده و به دنبال اپلیکیشن مورد نظر خود بگردید. اکنون نیاز به نصب یک برنامه ی مکمل دارید، روی نصب ضربه بزنید. از صفحه اصلی برنامه، برنامه ی شبیه سازی شده را بیابید و از ان استفاده کنید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید